eitaa logo
مدیریت در اسلام
652 دنبال‌کننده
780 عکس
142 ویدیو
25 فایل
#مدیریت_در_اسلام رسانه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم آشنایی با مجموعه: https://eitaa.com/madineyefazele/1935 کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 سایت: fiim.ir ارتباط: @mottahed_m
مشاهده در ایتا
دانلود
ائمه محلات زابل.MP3
25.59M
✍️نشست توجیهی با ائمه محلات منتخب زابل در موضوع مدیریت شهری محله امام محور-روز میلاد امام هشتم ع @qavami
▪️اتحاد امامت و امارت در بیان خواجه طوسی ملوك مسلمین که مدبران عالم‌اند، در اوضاع و مصالح تصرف کنند، تصرفاتی ملایم و مناسب وقت و حال. اما در نوامیس تصرف جزوی و در مصالح تصرفی کلی. و از این سبب باشد تعلق دین و مُلك به یکدیگر، چنانکه پادشاه عجم و حکیم فرس اردشیر بابک گفته است: الدین و الملك توأمان، لایتمُّ أحدهما إلا بالآخر. چه دین قاعده است و مُلك ارکان و چنانکه اساس بی رکن ضایع بود و رکن بی اساس خراب، همچنین دین بی ملك نامنتفع باشد و ملك بی دین واهی. اخلاق ناصری، مقاله سوم، فصل دوم @madineyefazele
🔰نشست تخصصی طرح محله اسلامی ائمه جمعه دارالولایه سیستان و حضرت آیت الله قوامی مسئول محترم بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل، قرارگاه ائمه جمعه دارالولایه سیستان با حضور ایت الله قوامی مسئول محترم بنیادفقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد در این جلسه پیرامون محله های اسلامی و تقویت مساجد و تخصصی کردن فعالیت های ائمه جماعات مسجد بحث و تبادل نظر شدـ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🔽 روابط عمومی دفتر امام جمعه زابل http://eitaa.com/ejna_sb_zabol
Z0000273.MP3
27.89M
✍️ تشریح الگوی امامت و امارت - پادگان باقر العلوم از تیپ امام صادق ع - روحانیون در حال آموزش رزمی
✍دقائقی پیش ارکان شورای فرهنگ عمومی شهرستان صحنه به اتفاق آرا اجرای الگوی جامع اتحاد امامت وامارت در این منطقه را تصویب کردند. از امام جمعه معزز به جهت بذل نهایت مساعدت در تشکیل و به ثمر رسیدن شورا و میزبانی کریمانه قدردانی میکنیم و از فرماندار محترم به علت نقش موثر در مصوبه و نیز تامین وسیله برای سفر به ايلام نهایت تشکر را داریم و از رئیس محترم حوزه علمیه صحنه که اجرای امور را با اشراف امام جمعه گرامی ، پذیرفتند سپاسگزاریم. @qavami
▪️مشکلات مالی مساجد با تخصیص بودجه و پول‌پاشی حل نمی‌شود، چون توانمندی مساجد را تابعی از وضعیت درآمدی قوی یا ضعیف دولت قرارمی‌دهد و خط مشی سیاسی دولت‌ها بر آن تأثیر میگذارد. از طرفی جامعه هم با اطلاع از اینکه دولت به مساجد بودجه اختصاص می‌دهد به نهاد مسجد بدبین خواهد شد. سنت هزار ساله علما و حاکمان این سرزمین برای توانمندسازی مساجد و مدارس علمیه بنای بازارهای موقوفه و وقف کردن آنها برای مساجد و مدارس بوده است. طبق سنت وقف، هم حکومت به وظیفه خود در حمایت از مساجد عمل میکند، هم استقلال مساجد و حوزه‌ها از بین نمی‌رود، هم امامان مساجد در معرض اتهام و بدبینی عمومی و سیاسی شدن قرار نمی‌گیرند، و هم مدیریت مساجد بر بازارها به محوریت مساجد در نظام اقتصادی محله و شهر منجر میشود. در این خصوص الگوی جامعی طراحی شده است که در صورت مطالبه نهادهای مسئول در اختیار آنها قرار خواهیم داد. @madineyefazele
▪️در جامعه اسلامی بزرگترین واقف است. @madineyefazele
▪️جمهوری اسلامی بیشتر از همه حکومت‌های قبل برای نهاد دین پول خرج کرده است و از همه حکومت‌ها کمتر کرده است. همین نشان میدهد افرادی که بر مصادر امور هستند درک کامل و عمیقی از مقوله اقتصاد نهاد دین در تاریخ اسلام و شیعه ندارند. @madineyefazele
▪️وقف تمدن می‌سازد. @madineyefazele
▪️وقف مانع از فرهنگ تکاثر و مال‌اندوزی می‌شود. @madineyefazele
▪️وقف مانع از رواج مشاغل ناسالم مثل دلال‌بازی ملک و زمین و ... میشود. @madineyefazele
▪️وقف مهم‌ترین وسیله نشر فرهنگ است. @madineyefazele
▪️وقف محرومیت و شکاف طبقاتی را از بین می‌برد. @madineyefazele
▪️وقف طبقه روحانیت و علما را قدرتمند می‌کند. @madineyefazele
▪️وقف مردم را به دین و متدینین خوش‌بین میکند. @madineyefazele
▪️بدون وقف نمی‌شود به جنگ سرمایه‌داری و لیبرالیسم رفت. @madineyefazele
▪️تحقق عدالت بدون وقف توهم است. @madineyefazele
▪️اگر حکومت به یک واقف بزرگ تبدیل شود و موقوفات موجود را با قدرت و اقتدار تمام حفاظت و مدیریت کند، مردم نیز به وقف رو خواهند آورد. @madineyefazele
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
ارتباط ویژن و میژن؛ حلقه مفقوده شهرهای ما 🔹 ویژن و میژن (vision & mission)، مفاهیمی هستند که در بسیاری از شهرهای جهان، نقشه راه مدیران بر اساس این دو تنظیم می‌شود. اولی به معنای چشم انداز است؛ نوعی آرمان و ایده‌آل. اما دومی، ماموریت‌ها برای رسیدن به اولی را مشخص می‌کند. همیشه میژن‌ها بایستی بر اساس ویژن‌ها تنظیم شوند. حالا به عکس فوق بنگرید؛ دو تصویر از دبی به فاصله حدودا ۵۰ سال. چشم‌اندازی که ۵۰ سال قبل برای این شهر تنظیم کرده بودند، مبنای ماموریتهایی بود که طی همه این سالها، تکلیف مدیرانشان را مشخص می‌کرد‌‌‌. به این معنا که هر لحظه می‌دانستند که به دنبال چه هستند و برای یافتن آن، باید چه ماموریتی را انجام دهند. 🔹 سوال این است که ویژن شهرهای ما چیست؟ آیا ایده‌آل ما هم شهری همچون دبی با غایت‌های نظام سرمایه‌داری است یا چشم‌انداز دیگری داریم؟ در چشم‌اندازهای اسناد ما مفاهیمی همچون هویت، بومی‌گرایی، سبک زندگی اسلامی و ... دائما تکرار شده‌اند اما چرا هرچه جلوتر می‌رویم، از این مفاهیم بیشتر فاصله می‌گیریم؟ چون بین اغلب وظایفی که مدیران ما برای خودشان تعریف می‌کنند با این چشم‌اندازها کمترین نسبتی برقرار نیست. نمی‌شود که در کلام، دائما ترجیع‌بند همه ابیاتمان شهر اسلامی ایرانی باشد ولی در عمل، مدیری که با تراکم‌فروشیِ بیشتر، درآمدزایی بیشتری کرده باشد را باعرضه‌تر بدانیم! تحقق تمدن نوین اسلامی و تبلور سبک زندگی ایرانی آنگاه شدنی است که حلقه مفقوده شهرهایمان (یعنی ایجاد ارتباط منطقی بین میژن‌ها و ماموریتها با ویژن‌ها و چشم‌اندازهایمان) را کشف کنیم. @baladetayyeb
✍ساعتی قبل شورای اداری مهران تشکیل و اجرای الگوی جامع اتحاد امامت وامارت را در این شهر تصویب نمود و با همکاری قم و مهران مراحل اجرا متحقق خواهد شد.
✍قبل از ظهر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسد آباد اجرای الگوی جامع اتحاد امامت وامارت را در این شهر تصویب نمود و در تعامل بین شورا و قم مراحل اجرایی تحقق می‌یابد. 👇👇👇
✍نصیر شهر دقائقی قبل نشست علمی اجرایی با مقامات عالی نصیر شهر استان تهران با محوریت امام جمعه محترم این شهر را به عنوان آزمونه الگوی جامع اتحاد امامت و امارت مصوب نمود. اکنون عازم قم هستیم
▪️راسته بازار محله که در میدان محله واقع است یک مجموعه اقتصادی جامع و کامل است که حجره‌های آن از سوی مسجد به کاسبان بومی محله واگذار می‌شود و در نظام اقتصادی محله چند کارکرد اساسی دارد: ۱. تقویت اقتصاد مسجدمحور با نماد وقف: بازار محله موقوفه مسجد است و محله را از لحاظ بودجه فعالیت‌های فرهنگی مستقل میکند. در محله تمام فعالیت‌های اصناف با اجازه و نظارت مسجد انجام می‌شود و این امر به محوریت مسجد در محله و مدینه کمک میکند؛ ۲. شکل‌دهی به اقتصاد درون‌زا و مقاوم محله: بازار محله چرخه تولید-توزیع-مصرف محلی را شکل می‌دهد و به محل عرضه تولیدات فعالان اقتصادی محله تبدیل می‌شود؛ ۳. جلوگیری از رفت‌وآمدهای غیرضروری اهالی به خارج محله: وجود بازار جامع در محله نیاز به رفت‌وآمد به خارج از محله برای تأمین مایحتاج یومیه را به حداقل می‌رساند (کمک به حل مشکلات ترافیکی، آرامش بیشتر شهر، آلودگی کمتر و ...)؛ ۴. اشتغال‌زایی برای جوانان در داخل محله؛ ۵. تقویت مشاغل و تولیدات خانگی در محله: در الگوی مطلوب اقتصاد محله، خانه‌ها با محوریت خانم‌ها به محل تولید انواع محصولات (غذایی، صنایع دستی و ...) و بازار محله با محوریت آقایان به محل توزیع تبدیل شده و امکان تبدیل خانه‌ها به کارگاه‌های تولیدی فراهم می‌شود؛ ۶. تقویت هویت اقتصادی محله و افزایش تعاملات و تقویت آشنایی‌ها: وجود بازارهای کامل و جامع بهانه‌ای برای تقویت ارتباطات درون‌محله‌ای و شکل‌گیری هویت محلی است؛ ۷. تقویت فرهنگ حرفه‌آموزی اسلامی‌ایرانی و نظام آموزش استاد-شاگردی همزمان با فعالیت اقتصادی @madineyefazele
Kolahi.mp3
3.37M
▪️روحانیت چگونه از یک «پایۀ حکمرانی» به یک «پایگاه فرهنگی» تبدیل شد؟ محمدرضا کلاهی @madineyefazele
28.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️مستند ریشه در خاک روایت زندگی و مجاهدت یک امام محله موفق (مرحوم شیخ رجبعلی طاهری زنجانی) در محله جوادیه تهران دریافت کیفیت بهتر فیلم در آپارات: https://www.aparat.com/v/LRc3T @madineyefazele