▪️سازماندهی و شبکهسازی به فرماندهی و رهبری روحانیت برای شهید بهشتی اولویت فوری انقلاب است که عدهای از انقلابیون آن را به حاشیه بردند و انقلاب را به مسیر دیگری کشاندند.
@madineyefazele
▪️شهید بهشتی از اقلیتی پرنفوذ در بین حزباللهیها و انقلابیون که اجازه تشکیل نظام و شبکه امام-امت را نمیدهند و حاضر نیستند به فقها اقتدا کنند و مزاجشان با نظارت روحانیت ناسازگار است گلایه میکند و آنها را عامل توقف و درجا زدن انقلاب میداند، نه دیگران را.
@madineyefazele
▪️از نظر شهید بهشتی انقلابیگری منهای فقاهت تهدید اصلی انقلاب است که آن را از مادر خودش یعنی حوزههای علمیه جدا کرده و به برهوت بیهویتی سوق خواهد داد.
@madineyefazele
▪️نامه خصوصی شهید بهشتی به مرحوم امام خمینی:
yun.ir/fyq724
@madineyefazele
مدیریت در اسلام
▪️نامه خصوصی شهید بهشتی به مرحوم امام خمینی: yun.ir/fyq724 @madineyefazele
▪️چکیده و جانمایه این نامه در این بخش است:
"دوگانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو #بینش مربوط میشود. یک بینش معتقد و ملتزم به #فقاهت و #اجتهاد ، اجتهادی که در عین زنده بودن و پویا بودن، باید سخت ملتزم به #وحی و تعهد در برابر #کتاب و #سنت باشد، بینش دیگر در پی اندیشهها و برداشتهای #بینابین ، که نه بهکلی از وحی بریده است و نه آنچنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پایبند، و گفتهها و نوشتهها و کردهها بر این موضوع بینابین گواه."
@madineyefazele
33.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️بیانات مرحوم آیت الله مصباح یزدی در خصوص الگوی اتحاد امامت و امارت
در دیدار اعضای بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در تاریخ ۱۳۹۷/۹/۱۵
لینک فیلم با کیفیت بالا: aparat.com/v/EmMOZ
@madineyefazele
10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️بیانات مرحوم شهید سلیمانی در خصوص مدیریت محلهمحور و مسجدمحور
در همایش روز جهانی مسجد ۱۳۹۶
@madineyefazele
▪️ذهنیتی که میگوید مسجد باید مردمی و مقدس بماند و نباید دولتی و حکومتی و سیاسی شود، دنبالهی همان ذهنیتی است که میگوید روحانیت باید مردمی و مقدس بماند و نباید حکومتی و سیاسی شود. این دو دیدگاه در مبانی و مبادی و نتائج و لوازم هیچ تفاوتی با هم ندارند.
مردمی بودن مسجد را به دو شکل میشود تفسیر کرد.
اول: مسجد یک نمازخانه و محل سرگرم شدن و وقت گذراندن پیرمردها و بازنشستهها است و هیچ جایگاهی در حکومت و دولت ندارد و حتی به اندازه یک مدرسه و مهد کودک هم برای دولت موضوعیت و حتی جایگاه حقوقی و سازمانی هم ندارد.
دوم: مسجد به پشتوانه مردم بر همه چیز سیطره و نظارت دارد. به همین دلیل فراتر از دولت و در جایگاه هادی و ناظر دولت است و تمام سازمانهای دولتی باید تابع و مقلد سازمان مسجد باشند. دولت حق ندارد به مسجد امر کند که چه بکن و چه نکن. مسجد است که برای دولت تعیین تکلیف میکند چه بکن و چه نکن.
بسیاری از مدیران و مسئولان نظام، مردمی بودن مساجد را با نگاه اول تفسیر میکنند.
@madineyefazele
▪️سه معنای عمدۀ سکولاریسم عبارت است از:
۱. جدایی دین از سیاست (سکولاریسم سیاسی)
۲. جدایی دین هم از سیاست و هم از تمام دیگر عرصههای زندگی (اخراج کامل دین از زندگی، مرگ خدا) (سکولاریسم فلسفی)
۳. دنیوی و مادی شدن دین (عرفی شدن و تقدسزدایی از دین و حذف ملکوت از هستیشناسی و انسانشناسی دینی) (دینشناسی مدرن)
مکتب امامت فقط با سکولاریسم نوع اول و دوم درگیر نیست، بلکه با هر سه نوع آن درگیر است. برای مقابله با سکولاریسم نوع اول و دوم تاکنون آثار خوبی در حوزه و دانشگاه تولید شده است، اما برای مقابله با نوع سوم کار چندانی صورت نگرفته است، در حالیکه سکولاریسم نوع سوم بسیار خطرناکتر از نوع اول و دوم است.
کم نیستند انقلابیونی که به شدت با سکولاریسم نوع اول و دوم مخالفند، اما تا مغز استخوان آلوده به سکولاریسم نوع سوم هستند.
علامت این دسته از انقلابیون این است که منتظر بهانه هستند تا به حوزه علمیه و مرجعیت و علما حمله کنند و با برچسب محافظهکار و متحجر و ... علیه حوزه نفرتپراکنی کنند و ضمن تطهیر سیاستمداران و کارشناسان نهادهای دولتی، علما و حوزه علمیه را عامل مشکلات و بحرانهای نظام معرفی کنند. این در حالیست که حتی امام و رهبری به عنوان سیاسیترین شخصیتهای حوزوی، بخش عمدۀ حیات علمی خودشان را وقف فقه سنتی و فقه عبادات و صوم و صلاة و ... کردهاند.
@madineyefazele
▪️شورایاریهای محلی سکولار و مستقل از مساجد از ایدههای جریان نفوذ و اصلاحات برای براندازی نظام است و بقایای تفکری که دنبال احیای آن است باید به طور کامل ریشهکن شود.
@madineyefazele