eitaa logo
مدیریت در اسلام
662 دنبال‌کننده
828 عکس
167 ویدیو
26 فایل
#مدیریت_در_اسلام رسانه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم آشنایی با مجموعه: https://eitaa.com/madineyefazele/1935 کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 سایت: fiim.ir ارتباط: @mottahed_m
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️سازماندهی و شبکه‌سازی به فرماندهی و رهبری روحانیت برای شهید بهشتی اولویت فوری انقلاب است که عده‌ای از انقلابیون آن را به حاشیه بردند و انقلاب را به مسیر دیگری کشاندند. @madineyefazele
▪️شهید بهشتی از اقلیتی پرنفوذ در بین حزب‌اللهی‌ها و انقلابیون که اجازه تشکیل نظام و شبکه امام-امت را نمیدهند و حاضر نیستند به فقها اقتدا کنند و مزاجشان با نظارت روحانیت ناسازگار است گلایه میکند و آنها را عامل توقف و درجا زدن انقلاب میداند، نه دیگران را. @madineyefazele
▪️از نظر شهید بهشتی انقلابی‌گری منهای فقاهت تهدید اصلی انقلاب است که آن را از مادر خودش یعنی حوزه‌های علمیه جدا کرده و به برهوت بی‌هویتی سوق خواهد داد. @madineyefazele
12.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️تذکر مهم شهید بهشتی به مسئولان کشوری و لشکری @madineyefazele
▪️نامه خصوصی شهید بهشتی به مرحوم امام خمینی: yun.ir/fyq724 @madineyefazele
مدیریت در اسلام
▪️نامه خصوصی شهید بهشتی به مرحوم امام خمینی: yun.ir/fyq724 @madineyefazele
▪️چکیده و جان‌مایه این نامه در این بخش است: "دوگانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو مربوط می‏شود. یک بینش معتقد و ملتزم به و ، اجتهادی که در عین زنده بودن و پویا بودن، باید سخت ملتزم به و تعهد در برابر و باشد، بینش دیگر در پی اندیشه‏ها و برداشت‏های ، که نه به‌کلی از وحی بریده است و نه آن‏چنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پای‏بند، و گفته‏ها و نوشته‏ها و کرده‏ها بر این موضوع بینابین گواه." @madineyefazele
33.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️بیانات مرحوم آیت الله مصباح یزدی در خصوص الگوی اتحاد امامت و امارت در دیدار اعضای بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در تاریخ ۱۳۹۷/۹/۱۵ لینک فیلم با کیفیت بالا: aparat.com/v/EmMOZ @madineyefazele
10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️بیانات مرحوم شهید سلیمانی در خصوص مدیریت محله‌محور و مسجدمحور در همایش روز جهانی مسجد ۱۳۹۶ @madineyefazele
▪️ذهنیتی که می‌گوید مسجد باید مردمی و مقدس بماند و نباید دولتی و حکومتی و سیاسی شود، دنباله‌ی همان ذهنیتی است که می‌گوید روحانیت باید مردمی و مقدس بماند و نباید حکومتی و سیاسی شود. این دو دیدگاه در مبانی و مبادی و نتائج و لوازم هیچ تفاوتی با هم ندارند. مردمی بودن مسجد را به دو شکل میشود تفسیر کرد. اول: مسجد یک نمازخانه و محل سرگرم شدن و وقت گذراندن پیرمردها و بازنشسته‌ها است و هیچ جایگاهی در حکومت و دولت ندارد و حتی به اندازه یک مدرسه و مهد کودک هم برای دولت موضوعیت و حتی جایگاه حقوقی و سازمانی هم ندارد. دوم: مسجد به پشتوانه مردم بر همه چیز سیطره و نظارت دارد. به همین دلیل فراتر از دولت و در جایگاه هادی و ناظر دولت است و تمام سازمان‌های دولتی باید تابع و مقلد سازمان مسجد باشند. دولت حق ندارد به مسجد امر کند که چه بکن و چه نکن. مسجد است که برای دولت تعیین تکلیف میکند چه بکن و چه نکن. بسیاری از مدیران و مسئولان نظام، مردمی بودن مساجد را با نگاه اول تفسیر می‌کنند. @madineyefazele
▪️سه معنای عمدۀ سکولاریسم عبارت است از: ۱. جدایی دین از سیاست (سکولاریسم سیاسی) ۲. جدایی دین هم از سیاست و هم از تمام دیگر عرصه‌های زندگی (اخراج کامل دین از زندگی، مرگ خدا) (سکولاریسم فلسفی) ۳. دنیوی و مادی شدن دین (عرفی شدن و تقدس‌زدایی از دین و حذف ملکوت از هستی‌شناسی و انسان‌شناسی دینی) (دین‌شناسی مدرن) مکتب امامت فقط با سکولاریسم نوع اول و دوم درگیر نیست، بلکه با هر سه نوع آن درگیر است. برای مقابله با سکولاریسم نوع اول و دوم تاکنون آثار خوبی در حوزه و دانشگاه تولید شده است، اما برای مقابله با نوع سوم کار چندانی صورت نگرفته است، در حالیکه سکولاریسم نوع سوم بسیار خطرناک‌تر از نوع اول و دوم است. کم نیستند انقلابیونی که به شدت با سکولاریسم نوع اول و دوم مخالفند، اما تا مغز استخوان آلوده به سکولاریسم نوع سوم هستند. علامت این دسته از انقلابیون این است که منتظر بهانه هستند تا به حوزه علمیه و مرجعیت و علما حمله کنند و با برچسب محافظه‌کار و متحجر و ... علیه حوزه نفرت‌پراکنی کنند و ضمن تطهیر سیاستمداران و کارشناسان نهادهای دولتی، علما و حوزه علمیه را عامل مشکلات و بحران‌های نظام معرفی کنند. این در حالیست که حتی امام و رهبری به عنوان سیاسی‌ترین شخصیت‌های حوزوی، بخش عمدۀ حیات علمی خودشان را وقف فقه سنتی و فقه عبادات و صوم و صلاة و ... کرده‌اند. @madineyefazele
▪️شورایاری‌های محلی سکولار و مستقل از مساجد از ایده‌های جریان نفوذ و اصلاحات برای براندازی نظام است و بقایای تفکری که دنبال احیای آن است باید به طور کامل ریشه‌کن شود. @madineyefazele