eitaa logo
مدرسه ولایت
459 دنبال‌کننده
124 عکس
27 ویدیو
115 فایل
#نهج_البلاغه
مشاهده در ایتا
دانلود
نامه ۳۱ ج ۴۷.mp3
27.25M
🔵 🟢 📚 ... ⭕️ حقیقت از نظر وحی، مبانی نرم افزاری گردشگری و ساختارهای اجرایی آن و همچنین مجاری سخت افزاری گردشگری، عبرت و زیارت در موضوع گردشگری 💔🖤 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
بسم الله الرّحمٰن الرّحیم» «السَّلاَمُ عَلَى أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ مَصَابِيحِ الدُّجَى وَ أَعْلامِ التُّقَى وَ ذَوِي النُّهَى وَ أُولِي الْحِجَى وَ كَهْفِ الْوَرىٰ» 🔹نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۳ 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۶/۱۳ ------------------------------------------- «...وَ ذَكِّرْهُ بِمَا أَصَابَ مَنْ كَانَ قَبْلَكَ مِنَ اَلْأَوَّلِينَ وَ سِرْ فِي دِيَارِهِمْ وَ آثَارِهِمْ فَانْظُرْ فِيمَا فَعَلُوا وَ عَمَّا اِنْتَقَلُوا وَ أَيْنَ حَلُّوا وَ نَزَلُوا فَإِنَّكَ تَجِدُهُمْ قَدِ اِنْتَقَلُوا عَنِ اَلْأَحِبَّةِ وَ حَلُّوا دِيَارَ اَلْغُرْبَةِ وَ كَأَنَّكَ عَنْ قَلِيلٍ قَدْ صِرْتَ كَأَحَدِهِمْ فَأَصْلِحْ مَثْوَاكَ...» ✅منطق مولانا الإمام أمیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه این است که عقل و عقلانیّت رشد و توسعه پیدا کند؛لذا موضوع گردشگری نیز باید همین‌گونه لحاظ شود. ✅گردشگری اگر بر مبنای دستگاه امام علی علیه‌السلام انجام نشود،عقل را زائل می‌نماید. ✅دیار غربت به‌معنای«انقطاع تامّ اسباب»است. ✅گردشگری همانند دیگر موضوعات مذکور در دستگاه ایمان و منطق حضرت أمیر علیه‌السلام،باید ختم به عبودیّت و انقطاعِ اسباب شود. ✅اگر عبودیّت در ضمن گردشگری محقّق نشد،حتما نگاه وحی لحاظ نشده و گردشگری نه‌تنها به انقطاع نخواهد انجامید،بلکه نتیجه‌ی عکس دارد و تولید خسران خواهد نمود. و الحمدللّه و صلّی اللّه علیٰ محمّد و آله... 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۳.pdf
169K
🔵 📚... ⭕️سیر در دیار و آثار ، حقیقت در اسلام ، ضرورت گردشگری ، غایت گردشگری ، دیار غربت 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۶/۱۳ 💔🖤 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
بسم الله الرّحمٰن الرّحیم» «السَّلاَمُ عَلَى أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ مَصَابِيحِ الدُّجَى وَ أَعْلامِ التُّقَى وَ ذَوِي النُّهَى وَ أُولِي الْحِجَى وَ كَهْفِ الْوَرىٰ» 🔹نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۴ 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ ------------------------------------------- «...سِرْ فِي دِيَارِهِمْ وَ آثَارِهِمْ فَانْظُرْ فِيمَا فَعَلُوا وَ عَمَّا اِنْتَقَلُوا وَ أَيْنَ حَلُّوا وَ نَزَلُوا فَإِنَّكَ تَجِدُهُمْ قَدِ اِنْتَقَلُوا عَنِ اَلْأَحِبَّةِ وَ حَلُّوا دِيَارَ اَلْغُرْبَةِ وَ كَأَنَّكَ عَنْ قَلِيلٍ قَدْ صِرْتَ كَأَحَدِهِمْ فَأَصْلِحْ مَثْوَاكَ...» ✅گردشگری برای امام حسن مجتبیٰ علیه‌السلام نیز لازم و ضروری می‌باشد. ✅انسان تا احساس نکند یکی از گذشتگان و پیشینیان است،نمی‌تواند جایگاه خود را اصلاح نماید: 🟩إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَ رَأَوُا الْعَذابَ وَ تَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبابُ(سوره‌ی بقره،آیه‌ی ۱۶۶) 🔺تمامی اسباب در سرای آخرت بریده و قطع می‌شوند؛مگر اینکه شخص با دستگاه وحی اتّصال داشته است. ✅«تقطّع اسباب»به دو شکل اتّفاق می‌افتد: ۱)مرگ(قهری) ۲)اختیاری 🔺ما به‌دنبال انقطاع سببی هستیم که اختیاری است. 🟩حَتَّى إِذا جاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قالَ رَبِّ ارْجِعُونِ(سوره‌ی مؤمنون،آیه‌ی ۹۹﴾ 🔺شهود انقطاع اسباب ✅ادبیّات وحی متشکّل از چهار مؤلّفه است: أوّل)قرآن کریم دوّم)أدعیّه‌ی أهل بیت علیهم‌السلام سوّم)روایات چهارم)زیارات ✅همه‌ی موضوعات در دستگاه وحی باید با دو مسئله نگاه شود: ۱)مبانی نرم‌افزاری الف)مفاهیم ارزشی ب)ساختار‌ها ۲)مجاری سخت‌افزاری(زیرساخت‌هائی که متناسب با نظام مفاهیم ارزشی به‌کار گرفته می‌شوند) و الحمدللّه و صلّی اللّه علیٰ محمّد و آله... 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۴.pdf
176.4K
🔵 📚 ... ⭕️حقیقت از نظر وحی ، مبانی نرم‌افزاری گردشگری و ساختارهای اجرائی آن و همچنین مجاری سخت‌افزاری گردشگری 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ 💔🖤 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
«بسم الله الرّحمٰن الرّحیم» «السَّلاَمُ عَلَى أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ مَصَابِيحِ الدُّجَى وَ أَعْلامِ التُّقَى وَ ذَوِي النُّهَى وَ أُولِي الْحِجَى وَ كَهْفِ الْوَرىٰ» 🔹نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۵ 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۷/۰۳ ------------------------------------------- «...سِرْ فِي دِيَارِهِمْ وَ آثَارِهِمْ فَانْظُرْ فِيمَا فَعَلُوا وَ عَمَّا اِنْتَقَلُوا وَ أَيْنَ حَلُّوا وَ نَزَلُوا فَإِنَّكَ تَجِدُهُمْ قَدِ اِنْتَقَلُوا عَنِ اَلْأَحِبَّةِ وَ حَلُّوا دِيَارَ اَلْغُرْبَةِ وَ كَأَنَّكَ عَنْ قَلِيلٍ قَدْ صِرْتَ كَأَحَدِهِمْ فَأَصْلِحْ مَثْوَاكَ...» ✅فرق دستگاه وحی با دستگاه کفر در موضوع گردشگری این است که دستگاه وحی،ظرفیّت گردشگری را ارتقاء سطح عقلانیّت می‌بیند. ✅حضرات معصومین علیهم‌السلام همه‌ی موضوع را با«کمال انسان»می‌سنجند. ✅گردشگری ظرفیّت بزرگی برای تحقّق آرمان‌های انبیاء علیهم‌السلام دارد که نباید با این موضوع التقاطاً برخورد کرد! ✅امروزه هر کجا(با دوری از دستگاه وحی)صنعت گردشگری در آن رشد کرده، بی‌عفّتی نیز در آن‌جا رشد نموده است!(به‌علّت برخورد التقاطی با صنعت گردشگری) ✅همه‌ی موضوعات مطرح‌شده در دستگاه ایمان،باید در چهارچوب دو مسئله‌ی مهمّ لحاظ شوند: ۱)مبانی نرم‌افزاری الف)نظام مفاهیم ارزشی ب)ساختار‌های اجرائی متناسب ۲)مجاری سخت‌افزاری ✅در منطق نورانی أهل بیت علیهم‌السلام دو چیز در موضوع گردشگری مطرح شده که این‌دو در بحث گردشگری باید مورد توجّه قرار بگیرند: ۱)عبرت‌آموزی ۲)زیارت و الحمدللّه و صلّی اللّه علیٰ محمّد و آله... 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۵.pdf
170.5K
🔵 📚 ... ⭕️حقیقت از نظر وحی ، مبانی نرم‌افزاری گردشگری و ساختارهای اجرائی آن و همچنین مجاری سخت‌افزاری گردشگری 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۷/۰۳ 💔🖤 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
«بسم الله الرّحمٰن الرّحیم» «السَّلاَمُ عَلَى أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ مَصَابِيحِ الدُّجَى وَ أَعْلامِ التُّقَى وَ ذَوِي النُّهَى وَ أُولِي الْحِجَى وَ كَهْفِ الْوَرىٰ» 🔹نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۶ 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ ------------------------------------------- «...سِرْ فِي دِيَارِهِمْ وَ آثَارِهِمْ فَانْظُرْ فِيمَا فَعَلُوا وَ عَمَّا اِنْتَقَلُوا وَ أَيْنَ حَلُّوا وَ نَزَلُوا فَإِنَّكَ تَجِدُهُمْ قَدِ اِنْتَقَلُوا عَنِ اَلْأَحِبَّةِ وَ حَلُّوا دِيَارَ اَلْغُرْبَةِ وَ كَأَنَّكَ عَنْ قَلِيلٍ قَدْ صِرْتَ كَأَحَدِهِمْ فَأَصْلِحْ مَثْوَاكَ...» ✅بین ضریب هوشی و عقلانیّت فرق است؛ضریب هوشی توقّف در مرحله‌ی ذهن دارد؛در حالی که عقلانیت فراتر از آن می‌باشد. ✅همه‌ی موضوعات در دستگاه وحی باید از دو منظر دیده شوند: ۱)مبانی نرم‌افزاری الف)نظام مفاهیم ارزشی ب)ساختار‌های اجرائی ۲)مجاری سخت‌افزاری ✅در بخش نظام مفاهیم ارزشی،باید موضوع«گردشگری»را حول محور دو موضوع در نظر گرفت: ۱)عبرت ۲)زیارت 🔺اگر در بحث گردشگری این دو موضوع لحاظ نشوند،گردشگری‌ای که مدّنظر دستگاه وحی می‌باشد،هرگز اتّفاق نخواهد افتاد. ✅«عبرت»را در ضمن روایات می‌توان به دو شکل بررسی کرد: ۱)حیات ۲)مرگ ✅عبرت‌پذیری در حوزه‌ی حیات: 🟩قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّـهُ يُنْشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ(۲۰)يُعَذِّبُ مَنْ يَشاءُ وَ يَرْحَمُ مَنْ يَشاءُ وَ إِلَيْهِ تُقْلَبُونَ(۲۱)وَ ما أَنْتُمْ بِمُعْجِزِينَ فِي الْأَرْضِ وَ لا فِي السَّماءِ وَ ما لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّـهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصِيرٍ(۲۲)وَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآياتِ اللَّـهِ وَ لِقائِهِ أُولئِكَ يَئِسُوا مِنْ رَحْمَتِي وَ أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ(۲۳)(سوره‌ی عنکبوت) 🟩وَ اللَّـهُ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّياحَ فَتُثِيرُ سَحاباً فَسُقْناهُ إِلى‏ بَلَدٍ مَيِّتٍ فَأَحْيَيْنا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها كَذلِكَ النُّشُورُ(سوره‌ی فاطر،آیه‌ی ۹) ✅عبرت‌پذیری در حوزه‌ی مرگ: 🟩...فَاعْتَبِرُوا بِنُزُولِكُمْ مَنَازِلَ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ وَ اِنْقِطَاعِكُمْ عَنْ أَوْصَلِ إِخْوَانِكُمْ(خطبه‌ی ۱۱۷) 🟩...وَ اِعْتَبِرُوا بِمَا قَدْ رَأَيْتُمْ مِنْ مَصَارِعِ اَلْقُرُونِ قَبْلَكُمْ قَدْ تَزَايَلَتْ أَوْصَالُهُمْ وَ زَالَتْ أَبْصَارُهُمْ وَ أَسْمَاعُهُمْ وَ ذَهَبَ شَرَفُهُمْ وَ عِزُّهُمْ وَ اِنْقَطَعَ سُرُورُهُمْ وَ نَعِيمُهُمْ فَبُدِّلُوا بِقُرْبِ اَلْأَوْلاَدِ فَقْدَهَا وَ بِصُحْبَةِ اَلْأَزْوَاجِ مُفَارَقَتَهَا...(خطبه‌ی ۱۶۱) 🟩وَ تَبِعَ جِنَازَةً فَسَمِعَ رَجُلاً يَضْحَكُ فَقَالَ كَأَنَّ اَلْمَوْتَ فِيهَا عَلَى غَيْرِنَا كُتِبَ وَ كَأَنَّ اَلْحَقَّ فِيهَا عَلَى غَيْرِنَا وَجَبَ وَ كَأَنَّ اَلَّذِي نَرَى مِنَ اَلْأَمْوَاتِ سَفْرٌ عَمَّا قَلِيلٍ إِلَيْنَا رَاجِعُونَ نُبَوِّئُهُمْ أَجْدَاثَهُمْ وَ نَأْكُلُ تُرَاثَهُمْ كَأَنَّا مُخَلَّدُونَ بَعْدَهُمْ ثُمَّ قَدْ نَسِينَا كُلَّ وَاعِظٍ وَ وَاعِظَةٍ وَ رُمِينَا بِكُلِّ فَادِحٍ وَ جَائِحَةٍ(حکمت ۱۲۲) 🟩...فَاعْتَبِرُوا بِمَا أَصَابَ اَلْأُمَمَ اَلْمُسْتَكْبِرِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ مِنْ بَأْسِ اَللَّهِ وَ صَوْلاَتِهِ وَ وَقَائِعِهِ وَ مَثُلاَتِهِ وَ اِتَّعِظُوا بِمَثَاوِي خُدُودِهِمْ وَ مَصَارِعِ جُنُوبِهِمْ...(خطبه‌ی ۱۹۲) 🔺بیشترین عبرت‌پذیری در موضوع موت اتّفاق می‌افتد. و الحمدللّه و صلّی اللّه علیٰ محمّد و آله... 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۶.pdf
318.6K
🔵 📚... ⭕️حقیقت از نظر وحی ، مبانی نرم‌افزاری گردشگری و ساختارهای اجرائی آن و همچنین مجاری سخت‌افزاری گردشگری ، و در موضوع گردشگری 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ 💔🖤 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
🌸 هدیه یک انگشتر منسوب به عثمان بن سعید (ره) نائب اول امام زمان عجل الله فرجه الشریف توسط شهید سید حسن نصرالله به رهبر معظم انقلاب اسلامی 🔸 در انتهای نامه نوشته است: اگر می‌توانستم حتما روحم و عمرم را با رضایت و شُکر تقدیم به سید و مولایم حضرت امام خامنه‌ای می‌نمودم. روحم فدای او باد و خدا عمر شریفش را طولانی کند. انگشتر سفیر امام علیه السلام را به نائب امام علیه‌السلام در این عصر تقدیم می‌کنم. 👇👇👇👇👇👇 ┏━━🍃🌺🍃━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
«بسم الله الرّحمٰن الرّحیم» «السَّلاَمُ عَلَى أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ مَصَابِيحِ الدُّجَى وَ أَعْلامِ التُّقَى وَ ذَوِي النُّهَى وَ أُولِي الْحِجَى وَ كَهْفِ الْوَرىٰ» 🔹نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۷ 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۷/۲۴ ------------------------------------------- «...سِرْ فِي دِيَارِهِمْ وَ آثَارِهِمْ فَانْظُرْ فِيمَا فَعَلُوا وَ عَمَّا اِنْتَقَلُوا وَ أَيْنَ حَلُّوا وَ نَزَلُوا فَإِنَّكَ تَجِدُهُمْ قَدِ اِنْتَقَلُوا عَنِ اَلْأَحِبَّةِ وَ حَلُّوا دِيَارَ اَلْغُرْبَةِ وَ كَأَنَّكَ عَنْ قَلِيلٍ قَدْ صِرْتَ كَأَحَدِهِمْ فَأَصْلِحْ مَثْوَاكَ...» ✅«گردشگری»باید در بردارنده‌ی دو مسئله باشد: ۱)عبرت ۲)زیارت 🔺قِوام گردشگری به زیارت است. ✅«زیارت»از دو جهت دیده شده: الف)زیارت خانه‌ی خدای متعال ب)زیارت مشاهد مشرّفه ✅«زیارت خانه‌ی خداوند متعال»: 🟩...وَ حَجُّ اَلْبَيْتِ وَ اِعْتِمَارُهُ فَإِنَّهُمَا يَنْفِيَانِ اَلْفَقْرَ وَ يَرْحَضَانِ اَلذَّنْبَ...(خطبه‌ی ۱۱۰) 🟩...اَللَّهَ اَللَّهَ فِي بَيْتِ رَبِّكُمْ...(نامه‌ی ۴۷) 🟩...ثُمَّ أَمَرَ آدَمَ عليه‌السلام وَ وَلَدَهُ أَنْ يَثْنُوا أَعْطَافَهُمْ نَحْوَهُ فَصَارَ مَثَابَةً لِمُنْتَجَعِ أَسْفَارِهِم...(خطبه‌ی ۱۹۲) 🔺منتجع به‌معنای جایگاه سود است. 🔺حضرت مولانا الإمام علی علیه‌السلام موضوع خلق پول که امری مادّی است را بیان می‌فرمایند. ✅«زیارت مشاهد مشرّفه»: 🟩قال الإمام الصّادق علیه‌السلام:...فَمَا لِمَنْ زَارَ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ يَخُوضُ فِي اَلرَّحْمَةِ وَ يَسْتَوْجِبُ اَلرِّضَا وَ يُصْرَفُ عَنْهُ اَلسُّوءُ وَ يُدَرُّ عَلَيْهِ اَلرِّزْقُ وَ شَيَّعَهُ اَلْمَلاَئِكَةُ وَ يُلْبَسُ نُوراً تَعْرِفُهُ بِهِ اَلْحَفَظَةُ فَلاَ يَمُرُّ بِأَحَدٍ مِنَ اَلْحَفَظَةِ إِلاَّ دَعَا لَهُ(بحارالأنوار،جلد ۹۶،ص ۹،ح ۲۸) 🟩قال الإمام الصّادق علیه‌السلام:مَا لِمَنْ زَارَ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ كَمَنْ زَارَ اَللَّهَ فِي عَرْشِهِ...(بحارالأنوار،جلد ۹۷،ص ۱۱۹) و الحمدللّه و صلّی اللّه علیٰ محمّد و آله... 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
نامه‌ی ۳۱ جلسه‌ی ۴۷.pdf
448.6K
🔵 📚... ⭕️حقیقت از نظر وحی ، مبانی نرم‌افزاری گردشگری و ساختارهای اجرائی آن و همچنین مجاری سخت‌افزاری گردشگری ، و در موضوع گردشگری 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۷/۲۴ 💔🖤 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
«بسم الله الرّحمٰن الرّحیم» «السَّلاَمُ عَلَى أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ مَصَابِيحِ الدُّجَى وَ أَعْلامِ التُّقَى وَ ذَوِي النُّهَى وَ أُولِي الْحِجَى وَ كَهْفِ الْوَرىٰ» 🔹نامه‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۸ 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ ------------------------------------------- «...سِرْ فِي دِيَارِهِمْ وَ آثَارِهِمْ فَانْظُرْ فِيمَا فَعَلُوا وَ عَمَّا اِنْتَقَلُوا وَ أَيْنَ حَلُّوا وَ نَزَلُوا فَإِنَّكَ تَجِدُهُمْ قَدِ اِنْتَقَلُوا عَنِ اَلْأَحِبَّةِ وَ حَلُّوا دِيَارَ اَلْغُرْبَةِ وَ كَأَنَّكَ عَنْ قَلِيلٍ قَدْ صِرْتَ كَأَحَدِهِمْ فَأَصْلِحْ مَثْوَاكَ...» ✅«فقد الأحبّة»در کلام شریف امام أمیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه به‌معنای تنهائی نیست؛بلکه به ‌معنای«بیگانه‌بودن و عدم ارتباط»است. ✅برای اینکه بهتر متوجّه شویم که موضوع گردشگری می‌خواهد ما را به کجا برساند،به این دعای شریف دقّت کنیم: 🟩ثُمَّ تَمُدُّ یَدَکَ وَ تَدْعُو فَتَقُولُ- إِلَهِی کَیْفَ أَصْدُرُ عَنْ بَابِکَ بِخَیْبَةٍ مِنْکَ وَ قَدْ قَصَدْتُهُ عَلَی ثِقَةٍ بِکَ إِلَهِی کَیْفَ تُؤْیِسُنِی مِنْ عَطَائِکَ وَ قَدْ أَمَرْتَنِی بِدُعَائِکَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ارْحَمْنِی إِذَا اشْتَدَّ الْأَنِینُ وَ حُظِرَ عَلَیَّ الْعَمَلُ وَ انْقَطَعَ مِنِّی الْأَمَلُ وَ أُفْضِیتُ إِلَی الْمَنُونِ وَ بَکَتْ عَلَیَّ الْعُیُونُ وَ وَدَّعَنِی الْأَهْلُ وَ الْأَحْبَابُ وَ حُثِیَ عَلَیَّ التُّرَابُ وَ نُسِیَ اسْمِی وَ بَلِیَ جِسْمِی وَ انْطَمَسَ ذِکْرِی وَ هُجِرَ قَبْرِی فَلَمْ یَزُرْنِی زَائِرٌ وَ لَمْ یَذْکُرْنِی ذَاکِرٌ وَ ظَهَرَتْ مِنِّی الْمَآثِمُ وَ اسْتَوْلَتْ عَلَیَّ الْمَظَالِمُ وَ طَالَتْ شِکَایَةُ الْخُصُومِ وَ اتَّصَلَتْ دَعْوَةُ الْمَظْلُومِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَرْضِ خُصُومِی عَنِّی بِفَضْلِکَ وَ إِحْسَانِکَ وَ جُدْ عَلَیَّ بِعَفْوِکَ وَ رِضْوَانِکَ إِلَهِی ذَهَبَتْ أَیَّامُ لَذَّاتِی وَ بَقِیَتْ مَآثِمِی وَ تَبِعَاتِی وَ قَدْ أَتَیْتُکَ مُنِیباً تَائِباً فَلَا تَرُدَّنِی مَحْرُوماً وَ لَا خَائِباً اللَّهُمَّ آمِنْ رَوْعَتِی وَ اغْفِرْ زَلَّتِی وَ تُبْ عَلَیَ إِنَّکَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ(بحار‌الأنوار،جلد ۸۴،ص ۲۸۶،باب ۱۲،حدیث ۷۸) ترجمه‌ی دعاء: ☑️سپس دستت را دراز می‌کنی و این دعا را می‌خوانی: خدای من، چگونه از درگاهت با نا امیدی بازگردم با اینکه از روی اطمینان به تو روی آوردم؟ خدایا، چگونه از عطای خود مأیوسم کنی با اینکه تو خود مرا به دعا کردن دستور دادی؟ بر محمّد و آل محمّد درود فرست و بر من آنگاه که ناله‌ام سخت شد و کاری از دستم ساخته نیست و آرزویم بریده شده و به حال مرگ درافتاده‌ام و چشم‌ها بر من بگریند و خاندان و دوستانم با من خداحافظی کنند و خاک روی من بریزند و نامم فراموش شود و تنم پوسیده شود و مرا از یاد ببرند و گورم را ترک کنند و دیگر کسی به دیدنم نیاید و کسی یادم نکند و گناهان من آشکار گردد و مظلمه‌ها بر من مستولی گردد و شکایت طرف‌های دعوا طولانی گردد و نفرین مظلومان در آن هنگام بدان متصل و پیوسته گردد، بر من رحم کن. خدایا بر محمّد و آل محمّد درود فرست و طرف‌های دعوا را از من به فضل و احسانت راضی کن و بر من به گذشت و خشنودیت ببخش. خدای من، روزهای خوشی و لذتم گذشت و گناهان و مسئولیتم به جا ماند و اکنون به درگاهت رجوع کنان و توبه کنان آمده ام. پس مرا محروم و نومید باز مگردان. خدایا به هراسم آرامش ده و لغزشم را بیامرز و توبه‌ام را بپذیر که تویی توبه پذیر مهربان. 🔺قصد خداوند را داشتن با اعتماد به او حاصل می‌شود. 🔺ناامیدی برای کسی است که انقطاع ندارد. 🔺دعاء(صلوات)برای نبیّ مکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله همان انقطاع اسباب است؛چرا که لطف الهی از مجرای نبی مکرّم جاری می‌شود. 🔺عبارت«وَدَّعَنِی الْأَهْلُ وَ الْأَحْبَابُ»همان«اِنْتَقَلُوا عَنِ اَلْأَحِبَّةِ»است. 🔺مآثم اشاره به آثار لذّات دارد. ✅با توجّه به مطالبی که سابقا عرض شد،می‌توان دریافت که نگاه دستگاه أهل بیت علیهم‌السلام به مسئله‌ی گردشگری،یک نگاه بسیار جامع و دقیقی است که موضوعات مهمّی را در بر دارد و چه مقصد مطلوبِ عظیمی را می‌تواند رقم بزند. و الحمدللّه و صلّی اللّه علیٰ محمّد و آله... 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
نامه‌‌ی ۳۱ ، جلسه‌ی ۴۸.pdf
196.5K
🔵 📚... ⭕️حقیقت از نظر وحی ، نمونه‌ای از انقطاع معصوم علیه‌السلام و ادراک غربت و تقطّع اسباب 🗓سه‌شنبه ، ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ 💔🖤 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
🟢 قال الامام امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیهما السلام:...کثرة نفاق... 🔴 ...وفاقِ زیاد دوروئی است... «تمام نهج‌البلاغه ج۲ ص ۱۶۲» 👇👇👇👇👇👇 ┏━━🍃🌺🍃━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━
📣 بنی آدم اعضای یکدیگرند... 🔹رهبر انقلاب: حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمانها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند... و کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب آنان را یاری کنند. ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ و ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ 📲 راه‌های مشارکت در پویش «ایران همدل ۴» و کمک نقدی به مردم فلسطین و لبنان: ۱. شماره‌گیری # ۱۴ * ۲. شماره کارت
6037998200000007
۳ـ شماره شبا
Ir320210000001000160000526
۴. پرداخت مستقیم از درگاه بانکی 👇 http://farsi.khamenei.ir/irane-hamdel 💍 برای اهدای طلا و جواهرات: ارسال عدد ٢ به
3000222
☑️ برای کمک‌هزینهٔ سرپرستی از خانواده‌های آواره لبنانی و فلسطینی: ارسال عدد ۳ به
3000222
نامه ۳۱ ج ۴۹.mp3
24.54M
🔵 🟢 📚 ... ⭕️ حقیقت از نظر وحی، مبانی نرم افزاری گردشگری و ساختارهای اجرایی آن و همچنین مجاری سخت افزاری گردشگری، عبرت و زیارت در موضوع گردشگری، اصلاح معاد، حقیقت مستقر و مقام 💔🖤 👇👇👇👇👇👇 ┏━🍃🌺🍃━━┓ @madrese_velayat @rayatalhedayat @sajjadiyeh ┗━━━🍂━