eitaa logo
مدرسه من
2.6هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.9هزار ویدیو
3.4هزار فایل
مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از Ltms
یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑‍🎄 @ghesehayekoodakaneeh
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
با سلام و عرض ادب بنا به درخواست دوستان و همکاران و اولیا گروه درسی پایه های مختلف درسی تشکیل می‌شود. لینک را به همکاران گرامی بدهید . پایه اول دبستان https://eitaa.com/joinchat/2838561015C9b93b1c1bd پایه دوم دبستان https://eitaa.com/joinchat/2346058024C62b0905ada پایه سوم ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/2348548343Ccc7ed234f2 پایه چهارم دبستان https://eitaa.com/joinchat/3129409822C99b9231cd9 پایه پنجم ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/4038852895C73efe08774 پایه ششم ابتدایی https://eitaa.com/joinchat/2426208538C231a05d739 پایه هفتم متوسطه https://eitaa.com/joinchat/3152085278Cb69fdb9dd1 پایه هشتم متوسطه https://eitaa.com/joinchat/2360607016Cd3b70332c6 پایه نهم متوسطه https://eitaa.com/joinchat/2469003546C8ef86ce53b
برای روز پدر می‌تونید از این کاربرگ‌ها استفاده کنید و بچه‌ها به باباهاشون هدیه بدن @madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شرایط امر به معروف و نهی از منکر چیه؟ ╭┅─────☆•°💛°•☆────┅╮ @madrese_yar
19.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•°🌱💚°• 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 این قسمت : کی اینجا آشغال ریخته ؟ @madrese_yar
برای روز پدر می‌تونید از این کاربرگ‌ها استفاده کنید و بچه‌ها به باباهاشون هدیه بدن @madrese_yar
برای روز پدر می‌تونید از این کاربرگ‌ها استفاده کنید و بچه‌ها به باباهاشون هدیه بدن @madrese_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی توپ و حلقه های رنگی یک بازی مناسب برای دقت دیداری ────☆•°💛°•☆─── @madrese_yar
💥 برنامه کلاس های مدرسه تلویزیونی ایران ⚡️توجه : این برنامه در روز های فرد ثابت است. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
هدایت شده از تدریس یار پایه نهم
🔖ظرفیت رشته های پرمتقاضی در کنکور سراسری ۴۰۲: ➖پزشکی: ۱۱۵۲۰ نفر ➖دندون:۲۲۱۵ نفر ➖پرستاری:۶۷۰۰ نفر ➖فرهنگیان تجربی:۶۹۱۵ نفر ➖فرهنگیان ریاضی:۳۱۸۶ نفر ➖فرهنگیان انسانی:۱۴۸۱۸ نفر ➖فرهنگیان هنر:۱۸۳ نفر ➖فرهنگیان زبان: ۳۰۸ نفر ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
هدایت شده از تدریس یار
✅عناوین، زمان، ضرایب و تعداد سوالات و ارزش هر تست در کنکور سراسری ۱۴۰۲ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
✅عناوین، زمان، ضرایب و تعداد سوالات و ارزش هر تست در کنکور سراسری ۱۴۰۲ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
✅عناوین، زمان، ضرایب و تعداد سوالات و ارزش هر تست در کنکور سراسری ۱۴۰۲ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar11
📡📡 *زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ نوبت دوم اعلام شد* 🔺تاریخ ثبت نام در کنکور ۱۴۰۲ ( نوبت دوم ) از ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ آغاز و تا ۲۱ فرودین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
💠 تکالیف داوطلبان پس از کنکور دی 💠 ✅ تحلیل کامل کنکور دی مطابق با روش صحیح تحلیل آزمون ✅ تهیه لیستی از مباحث باقیمانده و ناکامل دروس سال دهم و نیمسال اول سال دوازدهم ✅ پیشروی دروس نیمسال دوم سال دوازدهم و سال یازدهم همگام با آزمون و مدرسه ✅ قراردادن مباحث باقیمانده لیست تهیه شده در فرصت‌های جبرانی ✅ تست زنی به شیوه زماندار هر شب 🔸انجام این موارد در ماه‌های بهمن و اسفند شما را قدم به قدم به پیشرفت تا کنکور تیر نزدیک می‌کند ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
44055069556902.pdf
473K
سوالات آزمون مرحله اول المپیاد فیزیک ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar12
هدایت شده از تدریس یار دهم
44055073206742.pdf
26.7K
پاسخ اولیه آزمون مرحله اول المپیاد فیزیک ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar10
هدایت شده از تدریس یار پایه نهم
44055074156715.pdf
1.13M
سوالات آزمون مرحله اول المپیاد سواد رسانه‌ای ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar9
هدایت شده از تدریس یار پایه هشتم
پاسخ اولیه آزمون مرحله اول المپیاد سواد رسانه‌ای ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 عنوان: راه های غلبه بر نگرانی و اندوه 💠آموزشگاه: سمیه 💠اهداف: مدیریت استرس 💠همیار مشاور: رقیه علیدوستی ┄┅══❁⚜🌹⚜❁══┅┄ @madrese_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
🔴🔴سوال شماره ۳۱ با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما بنده معلم پایه اول هستم ، یک دانش آموزی دارم که حروفی را که آموزش میدهم یاد میگیرد ولی زود فراموش میکند ، دستخط خوبی دارد ،خوب مینویسد ولی حروف را فراموش میکند و نمی‌تواند بخواند ،اگه کلمه ای بگم بنویسد شکل کلمه را حفظ می‌کند. 🔵🔵پاسخ این دانش آموز احتمالا دچار ضعف در حافظه می باشد و باید تمرینات مربوط به تقویت حافظه مثل ببین و بگو که به تصویر خوب نگاه کند و بعد تصویر را بردارید و از تصویر سوال کنید یا سه کلمه بنویسید و بخواند و بعد پاک کنید تا او بنویسد و یا از کارت کلمات استفاده کنید و بچینید و بعد بردارید و از او بخواهید مثل شما بچیند و....خیلی تمرینات دیگر که می شود با او کار شود و هم چنین برای جلوگیری از حفظ کردن کلمات باید علاوه بر کتاب فارسی کلمات را روی کارت بنویسد و از روی کارت هم بخواند یا یک سری کتابهای کمک آموزشی استفاده شود و در واقع حروف و کلماتی را که خوانده است باید بتواند به همه جا تعمیم دهد از توی مجلات و روزنامه ها کلمات یا حروفی را که یاد گرفته پیدا کند و بخواند سعی کنید ترکیب و تجزیه کلمات و بخش کردن و جدول صامت و مصوت را برای او بیشتر کار کنید. فرزانه ابراهیمی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
🔵🔵سوال شماره ۳۰ سلام،وقتتون بخیر وخوشی سپاس از مشاوره های ارزشمندتان دوتا سوال ۱-دانش آموز کلاس اول دارم که با همه ی روش‌ها، تشویق شده ولی با وجود همه ی حمایت ها از سوی خودم،مدرسه واولیا به شدت وابستگی شدید به مادر دارد،ومادر سرکلاس می نشیند،ولی تکیه به مادر هست ،حتی باوجود اینکه می داندمادر ش در کلاس حضور دارد تا آخر زنگ ،زنگ تفریح ها بیرون نمی رود،و از لحاظ درسی هم خیلی به وظایفش عمل نمی کند، اگر بگوییم روی درس بخوان ویا چیزی را بگو و یا بنویس ،انجام نمی دهد،و خیلی هم لجاجت و برخورد نابهنجاری با مادرش و خودم دارم. سوال ۲ دانش آموزی که خیلی خیلی کّند می نویسد،در ولی یادگیریش عالی هست ، چه پیشنهادی دارید. 🔴پاسخ این دانش آموز دچار اضطراب جدایی هست و می بایست در همان یک هفته اول مشکل او را حل می‌کردید و‌نمی گذاشتید تا این موقع از سال ادامه پیدا کند و باید کم کم او را از مادر جدا کنید و مادر به بچه اطمینان دهد که او هست و او را تنها نمی‌گذارد و حتی اگر برود خانه ظهر مثل همه مادرها می آید و او را می برد قوانین مدرسه را توضیح دهد و بگوید هیچ‌ مادری حق ندارد در مدرسه کنار بچه اش باشد و باید حضور مادر از داخل کلاس کم شود و در پشت در کلاس بنشیند و بعد کم کم برود در حیاط مدرسه و در مرحله بعدی وسط ساعت از خانه بیاید به مدرسه و به او سر بزند تا مطمین شود که مادر او را فراموش نکرده است و بعد کم کم حذف شود و اگر کودک از رفتن به مدرسه اجتناب کرد در منزل از برنامه محرومیت استفاده شود و نگذارند در منزل به تفریح بپردازد چون اگر تکرار شود و با حضور در منزل به او خوش بگذرد دیگر حاضر نیست در مدرسه حاضر شود و این مسئله کمی قاطعیت مادر را می طلبد چون بعضی از مادرها خودشان قاطعیت لازم را ندارند. و سوال دوم کند نویسی کودک به خاطر ضعف مهارتهای حرکتی ظریف کودک است و باید عضلات دست تقویت شود زاویه دست و مداد دست گرفتن کودک اگر مشکل دارد اصلاح شود و تمریناتی مثل خمیر بازی کار با ژل اسلایم و صفحه دوخت و نخ و مهره و قیچی کردن و...با او در منزل کار کنند تا عضلات تقویت شود. فرزانه ابراهیمی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
🎨بازی های آموزشی برای کلاس فارسی 🔻 بازی به این ترتیب است که نفر اول یک کلمه می‌گوید، نفر دوم کلمه دیگری به آن می‌افزاید(اگر خواستید بازی سه نفره باشد، نفر سوم نیز کلمه دیگری می‌افزاید) به شکلی که ترکیب معناداری پدید آید و اگر کسی نتواند این کار را بکند یا کلمات قبلی را فراموش کند باخته است. مثلا: نفر اول : خرگوش نفر دوم: خرگوش باهوش نفر اول: خرگوش باهوش بازیگوش نفر دوم: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون نفراول: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون رفت. نفر دوم: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون رفت مدرسه. و این بازی را تا حد حفظ و نگه داری 7 تا 10کلمه ادامه می دهیم و سپس بازی جدیدی شروع می کنیم👌 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
🎨بازی های آموزشی برای کلاس فارسی 🎲نام بازی: کلمه قرمز، کلمه سبز بازیکنان کارت‌های کلمه را می‌خوانند اما برای برنده شدن باید بتوانند کلمات نوشته شده بر کارت قرمز را بخوانند. 🎯هدف: تمرین خواندن کلمات 🔸محدوده سنی: ۶ تا ۱۰ سال 🔹تعداد بازیکنان: ۲ تا ۶ نفر 🔸وسایل مورد نیاز: کارت های کلمات، ماژیک قرمز و سبز پیش از بازی: یک بسته‌ی بزرگ از کارت‌های کلمات تهیه کنید که با گروه سنی یا سطح مهارت‌های خواندن بازیکنان تناسب داشته باشد. بیشتر کلمات را به رنگ سبز و چند کلمه را که سطح دشواری بالاتری دارند یا کلمات جدیدی هستند با قرمز بنویسید. روش بازی: تمام کارت‌های کلمات را به پشت در یک ستون بین بازیکنان قرار دهید. اولین بازیکن، یکی از کارت‌ها را از سر ستون برمی‌دارد. اگر کارت سبز باشد و بازیکن بتواند کلمه‌ی روی آن را بخواند، آن کارت را نزد خود نگه می‌دارد و یک کارت دیگر برمی‌دارد. اگر نتواند کلمه‌ی سبز را بخواند دیگران کلمه را به او می‌گویند و بازیکن کلمه را تکرار می‌کند و کارت را در انتهای ستون کارت‌ها می‌گذارد. حالا نوبت نفر بعدی است. اگر بازیکنی کارت کلمه‌ی قرمزی را بردارد و بتواند آن را بخواند می‌تواند کارت‌های قبلی‌اش را نگه دارد. اما کارت دیگری برنمی‌دارد و نوبت را به نفر بعدی می‌دهد. اگر نتواند کلمه قرمز را صحیح بخواند، همه کارت هایی را که خوانده است، در انتهای دسته کارت ها می گذارد. بازی هنگامی پایان می یابد که کارت دیگری برای خواندن باقی نمانده باشد. در این زمان بازیکنی که بیشترین تعداد کارت را داشته باشد برنده است. 🔵تغییر در بازی * برای درس ریاضی از کارت‌هایی استفاده کنید که روی هر کدام از آنها یکی از عملیات چهارگانه‌ی ریاضی را با رنگ‌های قرمز یا سبز نوشته‌اید. در این صورت، بازیکنان برای نگه داشتن کارت، باید جواب درست جمع، ضرب، تفریق و یا تقسیم‌ها را بگویند.  * هنگام شمردن کارت‌ها، به هر کارت سبز ۱ امتیاز و به هر کارت قرمز، ۲ امتیاز بدهید. یا پشت هر کارت بنا بر سطح دشواری امتیازی بنویسید. مثلاً دشوار ۳ امتیاز، متوسط ۲ امتیاز، ساده ۱ امتیاز. در این صورت بازیکنان می‌توانند درجه‌ی دشواری کلمه‌ای را که قرار است بخوانند انتخاب کنند.  * در انتهای بازی از بازیکنان بخواهید با استفاده از کلماتی که به‌دست آورده‌اند یک متن بنویسند. یا هر کدام ۵ کلمه را انتخاب کنند و با آن جمله بسازند.  * برای تمرین شکل نوشتاری کلمات، بچه‌ها را به گروه های دو نفره تقسیم کنید. یک نفر از هر گروه وقتی نوبتش شد یک کارت برمی دارد و کلمه آن را می‌خواند. نفر دوم گروه باید آن کلمه را درست بنویسد. اگر خواندن و نوشتن هر دو درست بود آنها می‌توانند کارت را نگه دارند و این بار نفر دوم کارت دیگری را بردارد و برای نفر اول بخواند. نکته ها: هر یک از کلمات دشوار و جدید را روی چند کارت بنویسید. ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
🔵🔵سوال شماره ۲۹ با سلام و خسته نباشد خدمت شما🌺🌺 سوال .من دوتا دانش آموز پسر پایه سوم دارم که هنوز نمیتوانند حروف الفبا رو تشخیص بدن و کلاس خودم که ۳۸ نفر هستن واقعا نمیرسم که این دوتا شاگرد رسیدگی کنم.با خانواده دوتا شاگرد هم صحبت کردم متاسفانه همکاری نکردن.ممنون میشوم که من را راهنمایی کنید.بابت این قضیه خیلی ناراحت هستم. 🔴🔴پاسخ دانش آموز کلاس سوم که هنوز حروف را به خوبی یاد نگرفته است باید حتما از نظر هوشی مورد بررسی قرار بگیرد و اگر از نظر هوشی مشکلی نداشته باشد دچار اختلال یادگیری است و باید تا دیرتر نشده است حتما به مراکز اختلالات یادگیری اگر امکان دارد ارجاع داده شود تا مشکل آنها برطرف گردد. ابراهیمی یادگیری و رفتاری ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
✍ راهبردهای موثر در افزایش دقت و تمرکز دانش آموزان در کلاس درس: تهيّه ليست‌ و يادداشت‌ کردن کارها و تکاليف مربوطه که توسّط معلّم ارائه مي‌شود: ☻ زماني که دانش‌آموز دقّت مي‌کند، او را تشويق نماييد و پاداش دهيد. ☻ آموزگار بهتر است برای جهت افزايش دقّت کودکان، از مطرح کردن مطالب تکراري خودداري نموده و از روش های مشارکتی بیشتر کمک بگيرد. ☻ نحوه‌ي نشستن دانش‌آموز در کلاس درس، بر تمرکز وي موثّر است؛ بنابراين مراقب باشيد که دانش‌آموز در هنگام ارائه‌ي درس و ... سرش را به حالت خوابيده روي ميز نگذارد و صاف و درست بنشيند، بهتر است دانش آموزان کم دقت در ردیف های جلوی میز معلم بنشینند ☻ بهتر است مطالبی که تدریس می شود به‌صورت عینی ، تصویری و یا شعر و ريتميک باشد، موجب تقويت دقّت دانش‌آموزان مي‌شود. ☻ به دانش‌آموز کم‌دقّت، مسئوليّت داده و او را در کارهاي گروهي شرکت دهيد تا بدين وسيله، برخي مطالب را از دوستان خود فرا بگيرد. ☻ اعتماد به نفس دانش آموز را با تشويق کردن افزايش دهيد. ☻ خواب و غذاي کافي در افزايش تمرکز حواس، تأثير فراواني دارد؛ بنابراين دانش‌آموزانِ خواب‌آلود و يا گرسنه و حتّي تشنه، کم‌تر به درس توجّه مي‌کنند. بهتر است زمانی هر چند کوتاه به خوردن تغذیه اختصاص داده شود. ☻ معلّم بايد در دانش‌آموزان، ايجاد انگيزه کند. زيرا نداشتن انگيزه، از علل بي‌دقّتي است. ☻ خنده باعث آرامش و نيز تمرکز حواس مي‌شود و باعث مي‌شود که دانش‌آموزان، سريع‌تر ياد بگيرند و بيش‌تر دقّت نمايند. ☻ معلّم با طرح سؤال‌هاي مختلف، بر قدرت تفکّر و افزايش دقّت دانش‌آموزان، نقش بسزايي خواهد داشت. ☻ از دانش‌آموزان بخواهيد در هنگام خواندن مطالب، زير آن خط بکشند و يا انگشت خود را زير کلمات بگذارند و شمرده شمرده بخوانند. ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2