eitaa logo
مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
2.4هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
88 ویدیو
26 فایل
» کانال مدرسه علمیه حکمت وعرفان باقرین (علیهما السلام) » مدرسه علوم اسلامی، ویژه خواهران » تحت اشراف استاد گران‌قدر، حجة الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه. پذیرش👇 تخصصی: @EmamReza5 عمومی: @hekmat_baqerain ادمین کانال: @Bagherain11
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰قسمت صد و نود و پنجم🔰 🔹قاعدۀ کلّی: هرچه که در مسیرِ رسیدنِ به خدا مانع هست، بد است. و هر چه حجابِ راه هست، کفر است. ☑️کفرِ مردان الهی است. معنای رسمی کفر را می دانیم. ❌کفرِ رسمی را اصلاً خدا نمی پذیرد. عرفا می‌فرمایند: مردان الهی کفر ویژۀ خودشان را دارند. ❓کفر ویژه شان چیست؟ ⬅️هر چه که حجاب راهشان است، ⬅️هر چه که باعث می شود به خدایش نمی‌رسد. ✅بنده خدایی می گفت: من حال خوشی داشتم، یک نفر یک حرفی زده بود، دیدم نابه‌حق است. بعد من شروع کردم برایش این را توضیح دادن ولی تشر هم می زدم. ❌تشرِ بی مورد بود؛ یعنی این که داشتم جوابش را می دادم، حق بود؛ امّا تشر زدنم به ناحق بود. دیدم این حال خوش از من گرفته شد. ☑️این حجاب راه است. همینی که حتّی دارد درست هم انجام می‌دهد از یک جهت، از یک جهت خلاف در آن است، مانع راه است. حالا اگر یک فرد عادی این کار را می کرد، ☑️می گفتیم خوب است. هم غیرتش هم تشر زدنش. ولی تو این تشری که زدی خوب نبود. ⬅️این تازه مرحلۀ اول است. ⬅️مراحل بالاتر هر چه که شد حتّی این أنانیّت مختصر، کفر مردان الهی است؛ ◀️أنانیّت اندک ◀️شرکِ خفی ای که هست. بنده خدایی می گفت: "این نفسِ کافرْ کیش من". راست است. ☑️نفس کافرْکیش است. جلسه بیست و هشتم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 نامه خواندنی از حضرت علامه حسن‌زاده در معرفی خودشان ▪️ معرفی سلسله مشایخ حضرت علامه ( اجازه روایت) به عنوان خير ختام، به ذكر سلسله مشايخى كه اين خوشه چين خرمن ولايت به اقتضاى طريق و اسناد آن اعاظم رضوان الله تعالى عليهم در سلك و عداد حمله اسرار حاملين وحى تشرف حاصل كرده است، تبرك مى‌جويم. اين متمسك به ذيل عنايت اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام: 💎 حسن بن عبدالله الطبرى الاملى، المدعو بحسن زاده آملى سقاهما الله و جميع المؤمنين شرابا طهورا روايت مى‌كند: 🔺انجيل اهل البيت و زبور آل محمد صلى الله عليه و آله، صحيفه مباركه سيد الساجدين و امام الثقلين على بن الحسين صلوات الله عليه و على آبائه 🔺و همچنين سائر اخبار و روايات ائمه معصومين سلام الله عليهم را ⬅️ از مولى مكرم و استاد معظمش: ➖ جناب علامه ذوالفنون ➖جامع علوم عقليه و نقليه ➖متضلع در علم فلك و رياضيات عاليه ➖خِرِيت در حل ازياج و مجسطى ➖مخترع آلتى بديع در تحصيل سمت قبله ➖صاحب تأليفات عديده ➖معرض از متاع دنيا و زخارف آن ⬅️ آية الله الحاج ميرزا ابوالحسن بن محمد بن غلامحسين الطهرانى المدعو بالشعرانى اعلى الله تعالى مقاماتهم و رفع درجاتهم ادامه در پست بعد 👇👇👇
🔺 از شيخ عالم فقيه محدث رجالى الحاج الشيخ محمد محسن الطهرانى صاحب الذريعه رحمه الله 🔻 از محدث ماهر متتبع حفظة المتأخرين الحاج ميرزا حسين النورى رحمه الله 🔻از عالم متفقه متبحر جامع العلوم العقليه والنقليه الشيخ عبدالحسين الطهرانى رحمه الله 🔻 از استاد الفقهاء المتأخرين الشيخ محمد حسن صاحب الجواهر رحمه الله 🔻از سيد فقيه متبحر السيد جواد العاملى صاحب مفتاح الكرامه 🔻از شيخ الاصوليين المشهور بالوحيد آقا محمد باقر البهبهانى 🔻 از والدش محمد اكمل 🔻 از محدث بارع متبحر محمد باقر المجلسى رحمهم الله 🔻از سيد اديب لغوى فاضل و حكيم كامل جامع الفضائل السيد عليخان المدنى الهندى الشيرازى رحمه الله صاحب رياض السالكين فى شرح صحيفة سيد الساجدين عليه السلام 🔻از شيخ فاضل شيخ جعفر بن كمال الدين بحرانى 🔻 از شيخ فاضل الشيخ حسام الدين الحلبى 🔻از شيخ اجل خاتمة المجتهدين و بحر العرفان و اليقين الشيخ بهاءالدين محمد العاملى رحمهم الله و هم به روايت مجلسى از عالم جامع بين العقل و العرفان و النقل و الوجدان و الرواية و الدراية مولانا محمد محسن الفيض الكاشانى قدس سره 🔻از استاد الحكماء و الفلاسفة المتألهين محمد بن ابراهيم صدرالدين الشيرازى قدس سره 🔻 از شيخ محقق بهاءالدين عاملى 🔻 از والدش عالم بارع حسين بن عبد الصمد الحارثى العاملى 🔻از سيد حسين بن جعفر حسينى كركى 🔻از شيخ جليل على بن عبد العالى ميسى 🔻از شيخ امام شمس الدين الجزينى المعروف بابن المؤذن 🔻از شيخ ضياءالدين على بن السعيد شمس الدين محمد بن مكى المعروف بالشهيد 🔻و نيز صدرالمتألهين شيرازى قدس سره روايت مى كند 🔻 از سيد محقق، اعلم المتأخرين، جامع فضائل المتقدمين سيد محمد باقر داماد قدس سره 🔻 از شيخ عالم فقيه متبحر عبدالعالى بن على الكركى 🔻از پدرش شيخ محقق مروج المذهب على بن عبدالعالى كركى 🔻 از شيخ على بن هلال جزائرى 🔻از شيخ فقيه زاهد ابن فهد الحلى 🔻از شيخ فاضل مقداد السيورى 🔻عن مشايخه الى الائمة المعصومين عليهم السلام ▪️سند رواية صحيفه كامله در ابتداى رياض السالكين از شارح آن تا امام سجاد عليه السلام به چند طريق، منصوص است و از ديگر مشايخ نيز در صحف مكرمه آنان و ديگران از كتب رجاليه و جوامع روائيه مضبوط است. 📜 دعويهم فيها سبحانك اللهم و تحيتهم فيها سلام و آخر دعويهم أن الحمدلله رب العالمين قم | حسن حسن زاده آملى | ارديبهشت 1363 ه.ق https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 اطلاعیه 📣مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام برگزار می‌کند. 📝 نشست علمی پیرامون: 📍 تاثیر اندیشه های بنیادین در سبک زندگی نوین 🎙 با حضور ارزشمند: استاد گرامی حجت الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی 📆 تاریخ: ۱۴۰۲/۳/۸ همزمان با ایام میلاد عالم آل محمد امام رضا علیه السلام 🕌 مکان: مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام واقع در مسجد آیت الله جوادی آملی حفظه الله 🧕 شرکت برای خواهران علاقمند، امکان پذیر است. 🗳 برای شرکت در نشست به آیدی زیر پیام دهید: 🆔 @Bagherain11 ____________ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 حضور بانوان در صحنه سیاسی ▪️ امّ الخير، سخنور صفّين 🔸نمونه ديگر، دختر حريش بن سراقه به عنوان «امّ الخير» كه از زنان نامدار صدر اسلام است. 🔸او از قدرت تكلّم بالايی برخوردار بود. از زنان بنام عرب كه در كوفه زندگی می‌كرد. او زنی نبود كه در مدينه رشد يافته باشد. اين زن از كوفه برخاست كه فقط، علی بن ابيطالب ـ سلام اللَّه عليه ـ را درك نموده است و كوفه نيز در زمان آن حضرت مهد دين شد و گرنه قبلاً سابقه‌ای چندان نداشت. 📜معاويه نامه‌ای برای والی خود در كوفه نوشت و در ضمن نامه، از او خواست كه وسايل سفر امّ الخير را فراهم نموده او را تجهيز كند و از كوفه به شام بفرستد. ضمناً به والی تأكيد نمود كه تصميم گيری من در مورد تو مبنی بر گزارشی است كه اين زن می‌دهد. ✉️ اما اين بانو در جواب او گفت: از اين كه تو نسبت به من محبت كردی، طمع نكن كه من گزارش باطل بدهم و تو را مسرور و خوشحال كنم و از آن جهت كه من تو را می‌شناسم، شناخت من از تو نااميدت نكند كه درباره تو غير حق بگويم. من آنچه را از تو سراغ دارم می‌گويم. آنگاه وقتی در كمال سهولت و آسانی فاصله كوفه تا شام را طی كرد و وارد شام شد، معاويه كاملاً از اين بانو تجليل كرد و او را با اهل حرم خود جا داد.... ادامه در پست بعدی 👇👇👇
سپس روز چهارم او را به حضور پذيرفت، وقتی اين بانو وارد دربار معاويه شد، درباريان نشسته بودند «و عنده جلسائه» او برابر مراسم رسمی آن روز سلام نمود و جوابی شنيد، سپس معاويه گفت: شما مرا به اسم خير و خوبی صدا زدی و به نام «اميرالمؤمنين» خطاب نمودی! اين بانو گفت: «لكلّ أجل كتاب» هر چيزی مدتی دارد. ادامه دارد... https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 سلسله نشست‌های متن‌خوانی 🎙 استاد حجت الاسلام و المسلمین مهدی منصوری 📚 کتاب روابط متکامل زن و مرد 📝 نویسنده: علی صفایی حایری ✔️این سلسله نشست از آبان ماه آغاز گردیده و به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت. 🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام 🗂 دوره علامه طباطبایی ( ورودی ۱۳۹۷) https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
امتداد های تربیتی در حکمت متعالیه.۱۲.mp3
22.8M
🔰 متن خوانی کتاب روابط متکامل زن و مرد 🎙 حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری 📝 نوشته: علی صفایی حائری 📆 جلسه دوازدهم (آخرین جلسه) 🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 توحید و ولایت، محور همه‌ معارف در حدیث معروف به «سلسله الذهب» حضرت رضا علیه‌السلام می‌فرماید: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِي فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ مِنْ عَذَابِی ... بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ‏ شُرُوطِهَا». (توحید شیخ صدوق، ص۲۶) 🌸 طبق این حدیث نورانی، محور همه‌ معارف توحید و ولایت است. ☘️ آن چه موجب امان انسان از عذاب می‌شود، توحید است ⬅️ «کلمة لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی أَمن من عذابی» ☘️ آن‌چه نجات‌بخش انسان است و می‌تواند او را به مقام بندگی برساند کلمه لا اله الا الله است با چنین بینشی، انسان: ✔️ هیچ معبودی جز خدا را انتخاب نمی‌کند. ✔️ در همه‌ی دستورات تابع اوست. ✔️ به تمام دستورات شریعت عمل خواهد کرد. ✔️ هر چه که از طرف خداوند سبحان رسیده است را به جان می‌پذیرد و با حقیقت آن عجین می‌شود. ⬅️ مشروط به اینکه حجت خدا بر روی زمین را معیار خویش قرار دهد. 🔹 صاحب مقام ولایت، «حجت الله» و «باب الله» است. ❌ امکان ندارد بغض حجت الله در دل باشد و در مسیر معنویت، نتیجه‌ای حاصل شود. خلیفه الله لازمه‌ راه سیر و سلوک است. علیه السلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
انسان ها در نسبت با ولایت دو دسته اند: 1️⃣ برخی ممکن است ابتدا ندانند ولی در نهایت برایشان آشکار می شود که از طریق ولایت معارف را دریافته کردند. 2️⃣ برخی هم از ابتدا می‌دانند. 🔺الحمدلله شیعه این برکت را دارد که از اول از هر دو راه بهره می‌برد. حجت الله و ولی الله، راهی حقیقی به سمت خداست! راهی بسیار نزدیک! این راه خیلی راحت انسان را به خدا می‌رساند. اگر کسی اهلش باشد و بخواهد به ائمه نزدیک شود، از راه حب و عشق به حجّت خدا، خواهد رسید. عرفا می‌گویند ما فقط دو چیز می‌خواهیم: 🔸بنده خالص خدا بودن 🔹سرباز حضرت مهدی شدن با فهم حدیث سلسله الذهب و عمل به آن، همین خواسته نیز برآورده خواهدشد. ✅ چرا که «باب الله» هیچ وقت از «الله» جدا نمی‌شود و در عصر مهدوی، ما به این حقیقت نیاز داریم. علیه السلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🌹صلوات خاصه امام رضا علیه السلام اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏. علیه‌السلام
🔰قسمت صد و سی و نهم🔰 مقصد چهارم: در آداب قلبیّه وقت فصل دوم: 🔶 ای ضعیف! آداب قلبیّه اوقات آن است که خود را مهیّا کنی برای ورود به حضور مالک دنیا و آخرت و محاسبه و مکالمه با حضرت حق جلّ و علا؛ پس: 1⃣ با نظری، 🔸توجّه به ضعف و بیچارگی و ذلّت و بینوائی خود، 🔸و عظمت و بزرگی و جلال و کبریای ذات مقدّس "جلّت عظمته" (کن). و چون این نظر را کردی و به دل فهماندی ⬅️ دل، استشعارِ خوف کند و خود و عبادات خود را ناچیز شمارد. 2⃣ و با نظری، توجّه به سعه رحمت و کمال عطوفت و احاطه رحمانیت آن ذاتِ مقدّس کن که بنده ضعیفی را به بارگاه قدس خود با همه آلودگی و بیچارگی که دارد بار داده... ✳️ البته قلب را با این توجّه، انسی حاصل شود و استشعارِ رجاء و امیدواری می کند. ♦️پس با قدم خوف و رجاء و رغبت و رهبت خود را مهیّای حضور کن و عِدّه و عُدّه حضور را مهیا کن که عمده آن آنست که: 🔸با قلب خجل و دلِ وَجِل و استشعارِ انکسار و ذلّت و ضعف و بیچارگی وارد محضر شوی؛ 🔸و خود را به هیچ وجه لایق محضر ندانی و لایق عبادات و عبودیّت نشماری؛ 🔸و اذن در عبادت و عبودیّت را فقط از شمول رحمت و عمیمِ لطف حضرت احدیّت جلّت قدرته بدانی. 💎 اگر ذلت خود را نصبِ عینِ خود کردی و به جان و دل تواضع برای ذات مقدّس حق نمودی و خود و عبودّیت خود را ناچیز و بی ارزش دانستی؛ ⬅️حق تعالی با تو تلطّف فرماید و تو را مرتفع کند و به کرامات خود مخلّع فرماید. 📚آداب الصلاه| صفحه ۱۲۵ و۱۲۶ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
✅ نکته‌ای را به اجمال عرض می کنم و آن اینکه باید به تقلید از پیغمبر اکرم «صلی الله علیه و آله» و ائمه اطهار «علیهم السلام» و اهل معرفت بپذیریم که غیر از امورِ ⬅️ 🔸دیدنی 🔹شنیدنی 🔸خوردنی 🔹دیدنی 🔸 و سایر محسوسات چیز دیگری هم به نام ⬅️ لا اله الا الله و بسم الله الرحمان الرحیم هست که هرچه در عالم است، ظهورات آن حقیقت است. ✅ بسم الله الرحمن الرحیم و لا اله الا الله اصل و غیر آن فرع است. 📚أنهارأربعه https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 عبودیت صفت برجسته امام راحل ▪️یکی از عناوین و اوصافی که درباره‌ی امام راحل عظیم‌الشّأن ما، کمتر به‌کار رفته است و کمتر از این عنوان استفاده کرده‌ایم، عبارت است از یک عنوان جامع که من این‌جور تعبیر میکنم: مؤمنِ متعبّدِ انقلابی. ▪️ما امام را با صفات متعدّدی همواره توصیف می‌کنیم امّا این صفت -که ما کمتر امام را با آن توصیف کرده‌ایم- یک صفت جامع است: ▪️مؤمن است. ▪️متعبّد است. ▪️انقلابی است. ... عبد است، متعبّد است ⬅️ یعنی خود را عبد می‌داند در مقابل پروردگار؛ ✔️این هم صفت بسیار مهمّی است. ✨شما ملاحظه کنید خدای متعال در قرآن، پیغمبر اکرم را با صفات متعدّدی ستوده است: وَ اِنَّکَ لَعَلَی‌ٰ خُلُقٍ عَظیم،(۱) فَبِما رَحمَةٍ مِنَ اللهِ لِنتَ لَهُم؛(۲) و صفات متعدّد دیگر که هر کدام از این‌ها یک فصل فراوانی از خصوصیّات پیغمبر را بیان می‌کند؛ ✔️ ولی آن صفتی که به ما مسلمانها دستور داده شده است که هر روز درباره‌ی پیغمبر در نمازهایمان تکرار کنیم این است که «اَشهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبدُهُ وَ رَسولُه»؛ 🔘 این نشان‌دهنده‌ی اهمّیّت عبودیّت است؛ عبد بودن آن‌چنان برجسته است که خدای متعال این صفت را به مسلمانان تعلیم می‌دهد که در نماز خود، هر روز چند مرتبه تکرار کنند؛ ✔️امام دارای این صفت بود، صفت عبودیّت. ▪️ اهل خشوع بود. ▪️ اهل تضرّع بود. ▪️اهل دعا بود. ▪️مؤمن متعبّد ۱۳۹۵/۰۳/۱۴ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 قیام لله زیر بنای مکتب امام اگر بخواهیم زیربنای مکتب مبارزه امام را در یک جمله عرض بکنیم باید بگوییم زیربنای همه فعالیت های ایشان، قیام لله بود. هدف قیام لله، اقامه حق، عدل و ترویج معنویت است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
هدایت شده از نسیم حکمت
✨سلسله نشست های هیئت اندیشه ورز ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور. 📌با موضوع : ▫️ ارکان تربیت ▫️حجاب و عفاف در تربیت توحیدی 🔰زمان : ۱۷ تا ۱۹ خرداد ماه 🔖هر روز ساعت ۹ تا ۱۱ و ۱۷تا۱۹ 📍مکان : حرم مطهر امام رضا علیه السلام ،مرکزبنیاد پژوهش ها 🔰کانال رسمی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم https://eitaa.com/joinchat/735903796C0b1ae30bb4 https://eitaa.com/nasimehekmat
🔰 ظهور بانوان در صحنه سیاسی ▪️ ام الخير، از سخنوران صفین (قسمت دوم) در قسمت قبل بیان شد که معاویه ام الخیر را به دربار خود دعوت نمود و مطالبی رد و بدل شد تا اینکه: 💫 معاويه، از آن جهت كه از فكر خاصي برخوردار بود و از هر فرصتي سوء استفاده سياسي مي نمود، به اين بانو گفت: من چون نيت خير داشتم در جنگ صفين و غير صفين بر شما پيروز شدم، و شام توانست كوفه را زير سلطه خود درآورد. اين زن گفت: خدا تو را پناه دهد از اين كه حرف باطلي بر زبان آوري، و مطلبي بگويي كه عاقبت آن هراسناك است «يعيذك اللَّه من دحض المقال وما تخشي عاقبته» ❗️اين كه گفتي من در اثر حسن نيت پيروز شدم اينچنين نيست. يعني اين سياست بازيهاي تو بود و ضعف حضور مردم كه دست به دست هم داد و تو را پيروز كرد. ❌ معاويه گفت ما در اين زمينه نخواستيم سخن بگوييم بلكه برايمان بگو كه در هنگام قتل عمار ياسر در صحنه صفين چه گفتي؟ جواب داد: من قبلاً آن سخنان را نساخته بودم و بعداً هم آنها را براي ديگران نقل نكردم. اينگونه نبود كه توطئه قبلي باشد... بلکه كلماتي بود كه هنگام مصدوم شدن عمار بر زبانم جاري شد. یکی از درباریان گفت: او در آغاز سخن آيه‌اي از قرآن را تلاوت كرد و پرهيز از معاد را به ياد مردم آورد و شنوندگان خود را متذكر معاد شد و سپس گفت: «انّ اللَّه قد أوضح لكم الحقّ وأبان الدّليل» خداي سبحان حق را براي شما روشن كرد و دليل را، بيّن و آشكار نمود و شما معذور نيستيد..... ادامه در پست بعد 👇👇👇
در ادامه رو به آسمان کرد و گفت:  پروردگارا دلها به دست توست. تو دلهاي اينان را متّحد كن و الفتي ايجاد كن، چون تأليف قلوب فقط در اختيار تو است. اينها را به حق برگردان تا بر كلمه حق توافق كنند و باطل را سركوب كنند... ✅ گاهي يك زن، با زاري و جزع، نظاميان را تهييج مي كند، اين هنر نيست، اما گاهي يك زن با استدلال و با استمداد از اوج عرفان، آنان را ترغيب و تشويق مي كند....  وقتي كه سخن آن فرد تمام شد معاويه رو به اين بانو كرد و گفت: تو اين حرفها را در جريان جنگ صفين گفتي و مردم را بر قتل من تهييج كردي من اگر بخواهم خونبها بگيرم و الآن تو را اعدام بكنم، حرجي بر من نيست. گفت: معاويه قسم به خدا من نگران نيستم كه قتل من به دست كسي اتفاق بيفتد كه خداوند در اثر شقاوت او مرا سعيد كند... https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️‌شاید از حادثه می ترسیدیم ▪️تو به ما جرأت طوفان دادی هدیه به روح پر فتوح روح انقلاب، خمینی عظیم، صلوات به همراه حمد و یازده سوره توحید https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و چهلم🔰 مقصد پنجم: در بعضی آداب استقبال فصل اول: سرّ جملی استقبال 🔶 بدانکه ظاهر استقبال متقوّم بر دو امر است: 1⃣ یکی مقدّمی، و آن صرف وجه ظاهر است از جمیع جهات متشتّته. 2⃣ دیگر نفسی، و آن صورتِ استقبال به وجه است به کعبه که امّ القری و مرکز بسط ارض است. ✅ و این صورت(صورت استقبال به وجه) راباطنی و باطن را سرّی بلکه اسراری است. 💠 صاحبان اسرار غیبیّه: 🔹باطن روح را از جهات متشتّته کثراتِ غیب و شهادت، منصرف کنند؛ 🔹و وجهه سرّ و روح را احدیّ التعلّق کنند؛ 🔹و جمیع کثرات را فانی در سرّ احدیّت جمع نمایند؛ ✳️ و این سرِّ روحی در قلب که تنزّل کرد⬅️ 🔸حق به ظهور اسم اعظم که مقام جمع اسمائی است در قلب ظهور کند؛ 🔸و کثرات اسمائی در اسم اعظم فانی و مضمحل گردد؛ 🔸و وجهه قلب در این مقام به حضرت اسم اعظم شود؛ ✳️ و(این سرّ روحی) از باطنِ قلب که به ظاهرِ مُلک ظهور نمود: 🔅نقشه افناء غیر، انصراف از شرق و غرب عالمِ مُلک است؛ 🔅و نقشه توجّه به حضرت جمع، توجّه به مرکز بسط ارض که ید الله است در ارض می باشد. 📚آداب الصلواه| صفحه ۱۲۸ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
نشست تاثیر اندیشه های بنیادین در سبک زندگی نوین.mp3
21.62M
📝 نشست علمی پژوهشی پیرامون: 📍 تاثیر اندیشه های بنیادین در سبک زندگی نوین 🎙 با حضور ارزشمند: استاد گرامی حجت الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی 📆 این نشست در تاریخ: ۱۴۰۲/۳/۸ همزمان با ایام میلاد عالم آل محمد امام رضا علیه السلام برگزار گردید. 🏷لازم به ذکر است این جلسه، دومین نشست در خصوص این موضوع است. در نشست اول، تاثیر اندیشه های بنیادین غربی بر سبک زندگی و در نشست جاری، تاثیر اندیشه های اسلامی موضوع بحث بود. ________ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و نود و ششم🔰 🔹 در ابتدا راه سلوک، سخت نگیرید. آنچه در قسمت های قبل بیان شد، قرار است در آخرِ راه حاصل شود. ❌قرار نیست همین الان از خودمان توقعِ آن آخر راه را داشته باشیم. ✅این راه باید طی بشود. ولی آهسته آهسته. بله! خدا شاید تفضّل کند و آن نهایت را به کسی بدهد. ✅آن تفضّل خداست. ❓ولی رسمِ عادی چیست؟ این است که انسان باید حوصله کند و تدریج را مدنظر قرار دهد. ☑️مثلا دوزاده سال درس می خوانید، تازه به لبۀ دانشگاه می رسید، یعنی هنوز هیچی نشده است. ⬅️ نه کارشناسی اش ⬅️ نه کارشناسی ارشدش هنوز هیچ چیز نیست. ⬅️ دکترایش هم بعضی مواقع هنوز هیچی نیست. در حالی که رعایت های سلوکی با تمام جانِ ما درگیر می‌شود و آیندۀ ماست، این خوب است که آدم وقت بگذارد. اصلاً بگوید پانصد سال هم باشد، همین را ادامه می دهم. آمده ام: ⬅️نفسم را رام کنم، ⬅️به خدایم نزدیک بشوم، ⬅️بندگی کنم، ⬅️آمده ام به جایی برسم مثل حجج الهی عمل کنم؛ ✅ و احتیاج دارد به وقت گذاشتن، حوصله کردن. برخی اینجوری می گویند: من هر چه نماز می خوانم حضور قلب ندارم! خب، اشکالی ندارد. ✅اتّفاقاً همین را متوجّه شدی، خوب است. آقایان توصیّه شان این است، نماز می‌خواهی بخوانی، فقط این یک لحظه بتوانید، یک "ای خدایی" بگویی و نماز را شروع کنی و الله اکبر بگویی، ✅برای اوّل کار کافی است. ❌سخت نباید گرفت. 📚جلسه بیست و هشتم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab