💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶2.#لزوم_توجه_به_نیازهای_جامعه 🔶
🔶در #برنامه_ریزی_کمّی_و_کیفی_دروس 🔶
✅ یکى از چیزهائى که در 🔹#تحول_مثبت حتماً لازم است، این است که ما خودمان را و تلاش و فعالیت علمى خودمان را با نیازها منطبق کنیم.
✅یک چیزهائى هست که 👌#مردم ما به آنها احتیاج دارند، پاسخش را از ما میخواهند؛ ما باید آنها را فراهم کنیم.
✅یک چیزهائى هم هست که 👌#مردم احتیاجى به آنها ندارند؛ زیاد کار شده، زیاد تلاش شده؛ خودمان را سرگرم آنها نکنیم.
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار طلاب ، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم ، 1389/07/29
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[ ویدئو ]
📽حوزه انقلابی
📺در حاشیه گفتگوی تبیینی #منشور_روحانیت
🔗 دانلود نسخه ی با کیفیت👇
https://aparat.com/v/YqxhN
📱 اینستاگرام👇
https://instagram.com/revayat.reda?igshid=vr2d6b4d5zh2
با ما همراه باشید👇
@redaaa
#مدرسه_علمیه_نمونه🍀
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
لینک پرس لاین: 👇
https://b2n.ir/w75817
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰23 ذیقعده، روز زیارت مخصوص امام رضا علیه السلام و به روایتی شهادت امام میباشد.
⚜این ویدئو تقدیم به همه دلتنگان امام که دستشان از ضریح دور است...
التماس دعا🌷
@Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ببینید عرصه چقدر بر کادر درمان به تنگ اومده که دکتر طبرسی در برنامهی تلوزیونی از آقای رئیسی درخواست کمک میکنه😔
@Afsaran_ir
📛نخستین تصویر منتشر شده رسانه های عربی از کشتی اسراییل
❌یونی بن مناخیم، روزنامه نگار اسرائیلی نوشت:
یک کشتی باری اسرائیلی در شمال اقیانوس هند مورد حمله قرار گرفت و در نتیجه آتش سوزی در کشتی رخ داد احتمالاً در پاسخ به حمله ی پهپادی به کارخانه سانتریفوژ سازی کرج.
@Afsaran_ir
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶 3. #اصل_تحول و نیاز به تحول همه جانبه
✅🔹#تحول اجتناب ناپذیر است؛ 🔹#تحول طبیعت و سنت آفرینش الهی است.
✅حالا ، یک واحدی را یک موجودی را فرض کنید که تن به 🔹#تحول ندهد ؛ از یکی از دو حال خارج نیست : یا خواهد مرد یا منزوی خواهد شد ، یا در غوغای اوضاع 🔹#تحول یافته مجال زندگی پیدا نمی کند، زیر دست وپا له می شود، از بین می رود؛ یا اگر زنده بماند منزوی خواهد شد ....
✅می شود رفت ، می شود از 🔹#تحول دوری گزید ؛ اما با انزوا!
✅اگر حوزه بخواهد از 🔹#تحول بگریزد ، منزوی خواهد شد ، اگر نمیرد و اگر زنده بماند!
✅🔹#تحول حتمی است ، منتها تحول دو طرف دارد: 🔹#تحول در جهت صحیح و درست، 🔹#تحول در جهت باطل و غلط.
✅ما باید مدیریت کنیم که این 🔹#تحول در جهت درست انجام بگیرد.
✅مدیران حوزه، فضلای حوزه، صاحبنظران حوزه باید همتشان این باشد. از 🔹#تحول نباید گریخت.
✅در 👌#شیوهی_آموزش، در👌#شیوهی_پژوهش، در 👌#شیوهی_پذیرش، در 🔹#کتاب_درسی ؛ همهی اینها تحول میخواهد.
✅نگوئید ده سال پیش، پانزده سال پیش لازم بود، این برنامه را نوشتیم. خیلی خوب، آن برنامه مال ده سال پیش بود، ببینید شکل تکمیل یافتهی این برنامه چیست؟
✅🔹#تحول یعنی این؛ یعنی بهروز بودن، بهنگام جلو رفتن، از حوادث عقب نماندن ؛ بنابراین معنای اساسی 🔹#تحول این است : حرکت نوبهنوی محتوائی.
🖍 بیانات #مقام_معظم_رهبری در جمع فرهیختگان ونخبگان حوزوی در آذرماه سال 1386
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶4. #عقب-ماندن #حوزه از #تحولات_جامعه و نیاز به #مدیریت_قوی در جهت تحقق #تحول 🔶
✅🔹#حوزه_هاي_علميه در برهه زمان معاصر به طور طبيعی كمی از زمان 🔹#عقب ماندند.
✅🔹#حوزه_علميه هم 🔹#عقب اند؛ يعني متناسب با 🔹#تحول جامعه ما؛ اين 🔹#تحول عظيمی كه پيدا شد كه در همه اطراف خودش و در سطوح گوناگون و تا اعماق زيادی تأثير گذاشت، اين 🔹#تحول، از اين 🔹#تحول عقبيم.
✅🔹#حوزه يك مقداری 🔹#عقب است؛ لكن می تواند با سرعت لازم، با جدّيت، اين را جبران بكند.
✅شرط اساسی برای🔹#تحول_سالم و تکامل بخش در حوزه، نظم و انضباط و برخورداری از مرکزی اندیشمند و با نفوذ و مطاع است.
✅حالا من از شما سؤال بکنم: آیا این 🔹#تحول پیچیدهی گسترده و همهجانبه ، بدون یک👌 #مدیریت_منسجم امکانپذیر است؟
✅👌#مدیریت_و_تدبیر 🔹#حوزه به وسیلهی یک گروه متمرکزی که مورد تأیید مراجع و بزرگان باشند و در مسائل حوزه صاحبنظر باشند، یک چیز لازمی است.
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در ديدار و گفتگو جمعی از اساتيد، پژوهشگران و مبلغان حوزه های علميه قم، مشهد و اصفهان درتاريخ 1386/09/08
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم 1389/07/29 و پیام به جامعهی مدرسین حوزه علمیه قم 1371/08/24
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه 1379/07/14
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
⚡️سهم انرژی هستهای در تولید برق کشورها
⭕️ فرانسه بیش از 70 درصد برق خود را از انرژی هستهای تولید میکند!
♨️ به لطف مدیران غربزده ما تنها 1.5 درصد برق کشورمان را از انرژی هستهای تامین میکنیم!
@Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛اژدهای 7 سر!
میراث روحانی برای رئیسی
از بورس تا مذاکرات؛ زمین سوخته و مردم ملتهبی که روحانی بر جا میگذارد
@Afsaran_ir
#حدیث_روز
✍امام على عليه السلام: همانا خداى سبحان روزى فقيران را در اموال توانگران واجب فرموده؛ و هيچ فقيرى گرسنه نمى ماند، مگر آن كه توانگرى از وى بهره برده است. و خداى تعالى توانگران را از اين، بازخواست خواهد كرد
📚نهج البلاغه حکمت328
☑️ @enghlaabi | انقلابی
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶5. ضرورت #بهینه_سازی #متون_درسی و تغییر #کتب_درسی🔶
✅تغییر 📚#کتاب_درسی لازم است، حتماً هم باید تغییر پیدا کند؛ در این هیچ شکی نیست.
✅اگر قرار بود ما 📚#کتاب_درسی را عوض نکنیم، باید همان «معالم» را میخواندیم، دیگر «قوانین» چرا نوشته شد؟ «رسائل» چرا نوشته شد؟ «فصول» چرا نوشته شد؟ «کفایه» چرا نوشته شد؟
✅بایستی کاری کرد که همّ #طلبه، فهمیدن مطلب باشد، نه فهمیدن عبارت.
✅📚#استاد هم برای تفهیم عبارت دچار مشکل نشود و فقط مطلب را بیان کند.
✅📚#کفایه را تبدیل کنیم به کفایهی جدید؛ چه اشکال دارد؟
✅همان مطالب شیخ را بیاورند در یک 📚#کتاب دیگری، منتها سر راست و روشن. تحقیق شیخ را در هر مسئلهای قشنگ بیان کنند، اما متعبد و مقید باشند به همان که شیخ بیان کرده؛ او را بیان کنند در این 📚#کتاب جدید. این میشود مکاسب جدید.
✅باید توجه شود که مایهی علمی رقیق نشود ، سطح مطلب شیخ پایین نیاید، سطح مطلب آخوند در اصول پایین نیاید.
✅حالا ممکن است 👌#مسئولین_حوزه و 👌#مدیران_حوزه و بعضی از 👌#برجستگان_حوزه نپسندند و این کار نشود، اما یک روزی بدون تردید خواهد شد.
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و مبلّغان و پژوهشگران حوزههای علمیه 1386/09/08
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶5. ضرورت #بهینه_سازی #متون_درسی و تغییر #کتب_درسی🔶
✅📚#کتابهای_درسی، یکی دیگر از مشکلات حوزهی علمیهی قم و حوزههای علمیهی دیگر است.
✅تا سخنی از 📚#کتابهای_درسی میگوییم، میگویند فلان عالم بزرگ هم همین کتابها را خواند.
✅حالا آنهایی که 🔹#انقلابیترند، میگویند🔹#امام هم همین درسها را خواند که 🔹#امام شد!
✅از زمانی که 🔹#امام_راحل (رضواناللَّهعلیه) این کتابها را میخواندند، تا حالایی که من و شما میخواهیم این کتابها را بخوانیم، بین این دو مقطع، شصت سال، هفتاد سال فاصله شده است.
✅📚#کتاب_درسی_جدید تولید کنید. چه اشکالی دارد که عدهیی بنشینند📚 #کتاب_درسی_جدید تولید کنند؟
✅📚#کتاب_اصول تولید کنید؛ 📚#کتاب_فقه تولید کنید؛ برای مراتب مختلف تولید کنید؛ شکل🔹 #درس را عوض کنید.
✅👌#نوآوری کنیم. مگر میشود این همه مجموعهی انسانىِ با این عظمت و با این همه استعداد، در 📚#کتاب_درسی 👌#نوآوری نداشته باشد؟ این همه کارها را چه کسی باید بکند؟
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار جمعی از فضلای حوزهی علمیهی قم 1370/11/30
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫نجومی بگیران نگاه نکنند!
🔴 تلنگر تکاندهنده سردار پاکپور به مسئولینی که رفاهطلبی را پیش گرفتند و نسبت به وظایف و مردم خود بیاعتنا شدند...
@Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 در روایتی از امام معصوم علیه السلام آمده است که پنج گروه هستند که خداوند دعاهایشان را به اجابت نمی رساند:
▪️مردی که با همسرش اختلاف دارد و دائم او را نفرین می کند
▪️مردی که در خانه اش نشسته و منتظر روزی است
▪️کسی که زیر دیوار کج نشسته و دعا می کند، دیوار بر سرش خراب نشود
▪️کسی که مالی قرض داده بدون سند و مال خورده شده
▪️اسراف کننده ای که مال از دست داده
🆘 @Roshangari_ir
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶5. ضرورت #بهینه_سازی #متون_درسی و تغییر #کتب_درسی🔶
✅این 📚#کتابهای درسی ما ابدی نیست که باید تا آخر گفت: «ثلاثة لیس لها نهایة؛ رسائلٌ، مکاسبٌ، کفایة.
✅نه، یک روز 🔹#رسائل نبود، یک روز 🔹#مکاسب نبود، ملایی مثل شیخ درست شد. یک روز 🔹#کفایه نبود، ملایی مثل آخوند درست شد.
✅اینچنین نیست که ما خیال کنیم تحصیل حتماً از طریق این 📚#کتابهاست؛ نه، نگاه کنیم، عیب این 📚#کتابها را پیدا کنیم و یک 📚#کتاب بیعیب در اختیار بگذاریم؛
✅ببینیم آیا این 🔹#ترتیب_علمی درست است، یا درست نیست؛ اگر دیدیم درست نیست، شکل درستش را پیدا کنیم.
✅هیأتهایی برای نوشتن کتاب، نوشتن مطالب 🔹#جدید، 🔹#فقه_مقارن را در 🔹#حوزه باب کردن، و خلاصه روشهای نو را در 📚#کتابهای_درسی هم به کار گرفتن، باید اختصاص پیدا کند.
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در آغاز درس خارج فقه 1370/06/31
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶5. ضرورت #بهینه_سازی #متون_درسی و تغییر #کتب_درسی🔶
✅خود من سالهای متمادی، 🔹#مکاسب و 🔹#رسائل را درس میگفتم و میدانم چقدر کتابهای خوبی است ـ اما این حرف نشد.
✅🔹#حوزههای_علمیه باید بنشینند و #متد_درسی، 📚#کتاب_درسی_جدید و منقح، درست کنند.
✅شیخ انصاری رضوان الله علیه عالی ترین تحقیقات خودش را کرده است 📚#کتاب_مکاسب ، 🔹#مکاسب چیست؟ درس خارج شیخ است! ما حالا آن را آورده ایم و به 👌#طلبه_مبتدی که از فقه فقط «شرح لمعه» را خوانده است با یک نیمه استدلال درس می دهیم! فایده ای ندارد!
✅مساله 📚#کتاب_های_درسی را باید جدی گرفت; باید 📚#کتاب_های_درسی تغییر کند.
✅بنای بر تغییر هم باید بر 🔹#صرفه_جویی در وقت 👌#طلبه باشد.
✅امروز در دنیا دارند 🔹#تمرین می کنند که مشکل ترین مطالب را به آسان ترین زبان ها بیان و فرموله کنند.
✅📲رمز می گذارند تا با گفتن یک کلمه، 👥مخاطب ده کلمه را بفهمد. اما ما بیاییم 💥عبارات مشکلی را برای بیان مطلبی انتخاب کنیم !
✅استدلالی پشت سر این عقیده وجود دارد که ما 📚#کتاب_ها را عوض نکنیم؟
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در آغاز درس خارج فقه 1370/06/31
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار طلاب حوزه علمیه مشهد، 1376/04/22
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در مدرسه فیضیه در آذر ماه سال 1374
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🍃🌼با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی 🍃🌼
💠💎 6. #ضرورت_بهینه_سازی #کلاس_های_درسی 💠💎
‼️اساس کار طلبگى : ⏪ ⏪ ⏪
1️⃣#فکر_کردن
2️⃣#دقت_کردن
3️⃣#مطالعه_کردن است
💥 💥نه حفظ کردن.
‼️#حفظ_محورى : ⏪ ⏪ ⏪
❌همان چیزى است که امروز بلاى #تعلیم_و_تربیت جدید ماست.
❌ما مدتهاست که داریم با آن مقابله و مبارزه میکنیم.
✍️ بیانات در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم، 1389/07/29 ❣️
🔆#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 🔆
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تحول در حوزه
🔰گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین مهدی فرزین
فیلم کامل مصاحبه 👇
https://www.aparat.com/sabertareen
@redaaa
#مدرسه_علمیه_نمونه🍀
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
لینک پرس لاین: 👇
https://b2n.ir/w75817
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹✴️ گزارش تخلف بیش از 75 مدیر #دولتی بخاطر عضویت همزمان در هیئت مدیره چند شرکت دولتی
🔸 گزارش مشاور رئیس #دیوان_محاسبات از تخلف مدیران دولتی در 2 ماه گذشته
🆘 @Roshangari_ir
#مدرسه_علمیه_نمونه🍀
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
لینک پرس لاین: 👇
https://b2n.ir/w75817
🔺آمریکا، چین، فرانسه، روسیه ، کره جنوبی و کانادا بزرگترین تولیدکنندگان برق #هسته_ای هستند و فرانسه بیش از 70 درصد برق مورد نیازش را ازین راه تامین میکند/ جناب آقای استیون
🌐منبع: yun.ir/p34r8a
✖️عده ای هم سال 92 و 96 ترجیح دادن هسته ای از بین بره ولی کنسرت و ورزشگاه رفتن خانما و حجاب آزاد بشه..
🆘 @Roshangari_ir
#مدرسه_علمیه_نمونه🍀
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
لینک پرس لاین: 👇
https://b2n.ir/w75817
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبرانقلاب: انرژی هستهای نیاز قطعی فردای ماست، تا چندسال دیگر حداقل به20یا30هزار مگاوات برق ناشی از انرژی هستهای نیاز داریم؛
خب آن روز چه کنیم؟!
از آمریکا و اروپا گدایی کنیم که بیایید به ما برق هستهای بدهید یا غنیسازی راه بیندازید؟!
🆘 @Roshangari_ir
#مدرسه_علمیه_نمونه🍀
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
لینک پرس لاین: 👇
https://b2n.ir/w75817
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 ادعای عجیب معاون قضایی دادستان کل کشور درباره اقدامات مخرب دولت در روزهای آخر
🔻دولت تمام معادن را در این روزهای آخر به فروش گذاشته!
🔻در این یک ماه آتش سوز زیاد داریم، اوباش را اجیر میکنند تا اموال عمومی را به آتش بکشند!
🔻دولت رئیسی با 500 هزار میلیارد تومان اوراق قرضه روبرو است.
@Afsaran_ir
#مدرسه_علمیه_نمونه🍀
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
لینک پرس لاین: 👇
https://b2n.ir/w75817
🔴 سرمایهگذاری در زیرساختها را تعطیل کردند چون صرفه اقتصادی نداشت!؟
✍️ #سیدیاسر_جبرائیلی
🔹 یکی از استدلالهای بیپایهای که در رابطه با عدم توسعه کافی ظرفیت نیروگاهی کشور در سالهای اخیر ارائه میشود، این است که قیمت تمام شده برق، حدود دو برابر قیمت فروش به مشتری است و همین امر موجب بیمیلی سرمایهگذاران برای سرمایهگذاری در این حوزه شده است. اگر قیمت برق افزایش یابد، تمایل به سرمایهگذاری در این بخش نیز افزایش یافته و مسئله حل خواهد شد.
🔸 نخستین سوالی که از صاحبان این استدلال باید پرسید این است که آیا همین فرمول را نمیتوان درباره سایر حوزههای زیرساختی نظیر آب و راه و راهآهن و... مطرح کرد؟ آیا این استدلال که فیالمثل قیمت تمام شده آب در هر متر مکعب 2500 تومان تمام میشود و از مردم 700 تومان اخذ میشود، توجیه مناسبی برای توقف سرمایهگذاری دولت از منابع عمومی برای آبرسانی به مردم است؟
✅ نئولیبرالهای وطنی- با ریش و بدون ریش- رسما در حال القای این گزاره هستند که یارانه آب و برق و جاده و راهآهن و... حذف شود، حوزه زیرساخت "قابل سرمایهگذاری"(Investible) شود و بخش خصوصی بتواند مثلا برق را با قیمت تمامشده بعلاوه سود به مردم بفروشد. این آقایان در پرچمداری نئولیبرالیسم از نهادهای نئولیبرال همچون IMF نیز پیشی گرفتهاند. چه، صندوق بینالمللی پول نیز که پرچمدار بحث PPP است، ریسکزدایی از سرمایهگذاری در حوزه زیرساخت را به دولتها تجویز میکند. یعنی به دلیل اینکه ممکن است کالای زیرساختی تولید شده به دلیل گرانی توسط مردم خریداری نشود، تجویز IMF این است که دولتها بازگشت اصل و سود سرمایه بخش خصوصی را تضمین کنند.
🔹 در سیاستهای کلی اصل 44 نیز اگر به بخش خصوصی مجوز سرمایهگذاری در برخی حوزههای زیرساختی داده شده، به معنی این نیست که اگر بخش خصوصی تمایلی به سرمایهگذاری در این حوزه نداشت، دولت دیگر مسئولیتی در این حوزه ندارد. رهبر انقلاب بارها فرمودهاند که در حوزههایی که بخش خصوصی به هر دلیلی توان و امکان سرمایهگذاری را ندارد، وظیفه دولت است که سرمایهگذاری کند.
🔸 جالب توجه است که حتی در کشورهای صنعتی نیز پرداخت یارانه به حوزههای زیرساختی ازجمله انرژی متوقف نشده است. در کتاب دولت و بازار بحث کردهام که در ژاپن، راهآهن را خصوصی کردند، اما این راهآهن خصوصیسازی شده، برای سرپا ماندن، از دولت یارانه میگرفت. یا در آرژانتین، خط آهن ملی خصوصی شد و با قطع حمایت دولت، به دلیل مقرون بهصرفه نبودن، متروکه شد.در اروپا در سال 2018 بیش از 159 میلیارد یورو یارانه به بخش انرژی داده شده است.
✅ با حوزه زیرساخت نمیتوان از این شوخیها کرد. البته شایان ذکر است که نئولیبرالهای وطنی آنجا که میخواهند یک سیاست استعماری و تجویزی غرب را در این کشور پیاده کنند و این تجویزها به منافع شخصی و خانوادگیشان هم گره خورده است، به سرمایهگذاری در حوزه زیرساخت هم یارانههای کلان میدهند. برای نمونه، پس از اینکه کاهش انتشار گازهای گلخانهای متعاقب توافق پاریس در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت، این وزارتخانه با تولیدکنندگان برق خورشیدی قرارداد خرید تضمینی 20 ساله منعقد کرد و هفت-هشت برابر قیمتی که برق را به مشتری میفروشد، در حال خرید برق از این تولیدکنندگان خصوصی است. چرا در این مورد، قیمت پایین برق عامل بیمیلی سرمایهگذاران نشده و دولت اتفاقا با پرداخت از بودجه عمومی، سرمایهگذاری را برای سرمایهگذاران جذاب کرده است، اما نوبت به توسعه نیروگاههای خصوصی که میرسد، شکاف قیمت مقصر عدم سرمایهگذاری میشود؟
🔹 چرا برای آقای سیدمهدی محقق داماد، داماد وزیر محترم نیرو جناب آقای اردکانیان مقرون به صرفه بوده است که شعبهای از شرکت KPV اتریش را در ایران تاسیس کرده (شرکت کی پی وی مهرآباد) و در حوزه تولید برق خورشیدی سرمایهگذاری کند، پنل بکار و برق(پول) درو کند، اما از این مشوقهای قیمتی و تضمینهای 20ساله در حوزه نیروگاههای فسیلی خبری نبوده است؟
💢 این الگو، الگویی آشناست که استعمار، منافع کلان خود را به خردهمنافع جادهصافکنهایی از ساکنان سرزمینهای مستعمره گره بزند.
@kh_enghelab
#مدرسه_علمیه_نمونه🍀
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
لینک پرس لاین: 👇
https://b2n.ir/w75817
💢#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه💢
🌺با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی 🌺
‼️ 7/1 . ضرورت کاهش سنوات تحصیلی ‼️
1️⃣#نظام_درسي در حوزه بايد #كوتاه و #كار_آمد_و #به_روز بشود.⏳
2️⃣من قبلاً هم راجع به مسأله ي #برنامه_هاي_درسي #حوزه عرض كرده ام كه بنده به هيچ وجه طرفدار #رقيق_كردن⛔️، #بي_عمق كردن⛔️ و #بي_سواد بار آوردن⛔️ #طلبه نيستم ؛ اشتباه نشود.🔍🔎
3️⃣من مي گويم اين دوره يي را كه ما طي مي كنيم، اين مي تواند با استفاده از #شيوه_هاي_جديد، فشرده تر بشود. 🗜
4️⃣#بزرگان_حوزه معتقدند نباید یک ساعت⏰ درس #طلبه یا #استاد، زائد و بی فایده و غیرناظر به آن نیازها باشد.😯🤔😯
👈👈👈مثلاً من #ادبيات را عرض كنم ؛ ادبياتي را كه ما در 📚#كتاب #مغني يا مختصر مغني يا #مطول يا مختصر مطول مي خوانيم، #ادبيات_استدلالي است؛ يعني راهي براي مجتهد شدن در ادبيات است؛ طلبه ي ما اين را لازم ندارد❌. 🤔
📢 بیانات #مقام_معظم_رهبری در اجتماع بزرگ اساتيد، فضلا و طلاب حوزه ي علميه ي قم - مدرسه فيضيه، 1379/07/14
#مدرسه_علمیه_نمونه🍀
کانال مخصوص معرفی مدرسه :
🔶 @moarefimadresenemone
کانال مدرسه :
🔶🅾️ @madresenemone
ثبت نام اینترنتی :
✏️ https://go2l.ir/V2n7C
لینک پرس لاین: 👇
https://b2n.ir/w75817