💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶5. ضرورت #بهینه_سازی #متون_درسی و تغییر #کتب_درسی🔶
✅تغییر 📚#کتاب_درسی لازم است، حتماً هم باید تغییر پیدا کند؛ در این هیچ شکی نیست.
✅اگر قرار بود ما 📚#کتاب_درسی را عوض نکنیم، باید همان «معالم» را میخواندیم، دیگر «قوانین» چرا نوشته شد؟ «رسائل» چرا نوشته شد؟ «فصول» چرا نوشته شد؟ «کفایه» چرا نوشته شد؟
✅بایستی کاری کرد که همّ #طلبه، فهمیدن مطلب باشد، نه فهمیدن عبارت.
✅📚#استاد هم برای تفهیم عبارت دچار مشکل نشود و فقط مطلب را بیان کند.
✅📚#کفایه را تبدیل کنیم به کفایهی جدید؛ چه اشکال دارد؟
✅همان مطالب شیخ را بیاورند در یک 📚#کتاب دیگری، منتها سر راست و روشن. تحقیق شیخ را در هر مسئلهای قشنگ بیان کنند، اما متعبد و مقید باشند به همان که شیخ بیان کرده؛ او را بیان کنند در این 📚#کتاب جدید. این میشود مکاسب جدید.
✅باید توجه شود که مایهی علمی رقیق نشود ، سطح مطلب شیخ پایین نیاید، سطح مطلب آخوند در اصول پایین نیاید.
✅حالا ممکن است 👌#مسئولین_حوزه و 👌#مدیران_حوزه و بعضی از 👌#برجستگان_حوزه نپسندند و این کار نشود، اما یک روزی بدون تردید خواهد شد.
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و مبلّغان و پژوهشگران حوزههای علمیه 1386/09/08
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶5. ضرورت #بهینه_سازی #متون_درسی و تغییر #کتب_درسی🔶
✅📚#کتابهای_درسی، یکی دیگر از مشکلات حوزهی علمیهی قم و حوزههای علمیهی دیگر است.
✅تا سخنی از 📚#کتابهای_درسی میگوییم، میگویند فلان عالم بزرگ هم همین کتابها را خواند.
✅حالا آنهایی که 🔹#انقلابیترند، میگویند🔹#امام هم همین درسها را خواند که 🔹#امام شد!
✅از زمانی که 🔹#امام_راحل (رضواناللَّهعلیه) این کتابها را میخواندند، تا حالایی که من و شما میخواهیم این کتابها را بخوانیم، بین این دو مقطع، شصت سال، هفتاد سال فاصله شده است.
✅📚#کتاب_درسی_جدید تولید کنید. چه اشکالی دارد که عدهیی بنشینند📚 #کتاب_درسی_جدید تولید کنند؟
✅📚#کتاب_اصول تولید کنید؛ 📚#کتاب_فقه تولید کنید؛ برای مراتب مختلف تولید کنید؛ شکل🔹 #درس را عوض کنید.
✅👌#نوآوری کنیم. مگر میشود این همه مجموعهی انسانىِ با این عظمت و با این همه استعداد، در 📚#کتاب_درسی 👌#نوآوری نداشته باشد؟ این همه کارها را چه کسی باید بکند؟
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار جمعی از فضلای حوزهی علمیهی قم 1370/11/30
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
1/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر
حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین
#جایگاه_و_وظیفه_بزرگ_حوزههای_علمیه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️1/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر💬
🔸حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین🔸
💢#جایگاه_و_وظیفه_بزرگ_حوزههای_علمیه 💢
📙قال الله عز و جل : « يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ »
« خداوند سبحان كسانى را كه دانشمندند [بر حسب] درجات بلند گرداند ، و خدا به آنچه مىكنيد آگاه است » « سوره : المجادلة آیه : 11 ».
✅نظر به جایگاه بلند حوزه های علمیه در رابطه با حفظ و تبلیغ 📣دین مبین اسلام ، ترویج مکتب 📚اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، نظریه پردازی نظام اسلامی ، تحقق مباحث دین و فقه در عرصه های اجتماعی و زوایای زندگی بشری ، تربیت انسان ها و جوامع بشری و رساندن آنها به قله های سعادت⛰ و اهمیت فوق العاده آن در مقابل شبهات گسترده از فرق و ادیان مختلف🔱 🕎✡️☯️علیه اسلام ، خصوصاً تشیع و حمایت قدرت های استکباری از آن ، ضرورت یک نقشه🗺و برنامه جامع ، هدفمند ، منسجم در ابعاد مختلف جهت افزایش بهره وری حوزه های علمیه از اولین بدیهیات می باشد.
حوزه های علمیه امروز در عرصه های جهانی📡 با صدها مسأله جدیدی روبرو هستند که هرگز در قرن های گذشته با آن مواجه نبوده اند .
لذا سه اصل 🤚حفظ✋ ، ترمیم 🔧و بالندگی 🏅که مورد تأکید مقام معظم رهبری دام ظله می باشد باید مورد توجه جدی مسئولین و بزرگان حوزه های علمیه باشد ، که ما در طرح 💡🔅مدرسه علمیه نمونه🔅 به آن پرداخته ایم.
#جایگاه_و_وظیفه_بزرگ_حوزههای_علمیه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
2/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر
حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین
#دغدغه_بزرگان_حوزه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️2/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر💬
🔸حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین🔸
💢#دغدغه_بزرگان_حوزه 💢
🔴علامه آیت الله شهید مطهری رحمه الله علیه می فرمایند :
وقتی من از قم به تهران رفتم🚌 احساس نمودم که مردم به چیزهایی نیاز دارند که من نمی دانم 🤷♂️و من مطالبی 📔یاد گرفته ام 👨🎓که مورد نیاز مردم نیست.
گفته نشود که حوزه های علمیه در طول تاریخ اساطین بزرگی را تحویل جامعه داده است ، شکی در این نیست اما این بزرگان تک ستارگان☀️ و خود ساختگانی بوده اند که به جهت شخصیت منحصر به فرد آنها در کنار فضای مساعد حوزه درخشیدند 🔆و گرنه باید در صد بالایی از طلاب چنین می بودند ، مهم این است که اگر نظام حوزه بر اساس فرموده رهبری مطابق زمان سامان یابد در صد بالایی از چنین موفقیت و شخصیت و رشدی بر خوردار می شوند. مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: میگویند فلان عالم بزرگ هم همین کتابها 📚را خواند؛ حالا آنهایی که انقلابیترند، میگویند امام هم همین درس ها را خواند که امام شد! آیا امام چون همین درس ها را خواند، امام شد!؟ امام جوهر مخصوصی بود. آنچه که شما در عظمت امام پیدا میکنید، ناشی از این نیست که این کتاب های درسی را خواند. وانگهی، از زمانی که امام راحل (رضواناللَّهعلیه) این کتابها را میخواندند، تا حالایی که من و شما میخواهیم این کتابها را بخوانیم، بین این دو مقطع، شصت سال، هفتاد سال فاصله شده است. کتاب درسی جدید تولید کنید✏️.
#دغدغه_بزرگان_حوزه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
3/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر
حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین
#هدف_عالی_حوزه_ها_و_وظیفه_ما
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️3/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر💬
🔸حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین🔸
💢#هدف_عالی_حوزه_ها_و_وظیفه_ما 💢
هدف عالی🎯 در حوزهای علمیه تربیت انسان کامل و تحقق نظام الهی و حاکمیت خداوند سبحان در مقابل حاکمیت طاغوت می باشد که البته رسیدن به آن راهی سخت و دشوار در پیش دارد که آن جز با همت های عالی و تهذیب نفس و کسب کمالات انسانی و رسیدن به اوج قله⛰ معرفت و بندگی حق تعالی میسور نمی شود و حداقل فعالیتی که ما می توانیم داشته باشیم آماده نمودن بستر چنین سیر تکاملی در ابعاد مختلف همچون تحصیل علم 📚و معرفت و تهذیب نفس و بندگی خداوند متعال است و تهیه چنین بستری علاوه بر آن نقشه 🗺جامع حوزه های علمیه در ابعاد مختلف ، نیازمند به ارائه الگویی مناسب به طلاب و سربازان امام زمان روحی له الفداه نیز می باشد.
آن الگو در قالب مدرسه نمونه در ابعاد مختلف علمی و عملی أعم از : آموزشی📙 ، پژوهشی🔍 ، اخلاقی ، تربیتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و ... می باشد که در آنجا تربیت طلبه مهذب و با تقوا و مسلط در علوم وحیانی و فعال و مؤثر در نظام اسلامی از اهداف میانی جهت رسیدن به آن هدف عالی می باشد.
مدرسه نمونه که چینش و عناوین و ارائه محتوی و متون درسی آن📚 با توجه به مصوبه 848 شورای عالی حوزه های علمیه در مورخه 24/02/1391 و مصوبه 1001 مورخه 25/10/1394 و بر اساس فرمایشات و انتظارات مقام معظم رهبری مد ظله العالی به عنوان ولی فقیه زمان و خبره و کارشناسی عمیق ، حکیم ، بصیر و خبیر که دارای نگاه جهانی🌐 می باشد در پنج دوره سطح 1 ، 2 ، 3 ، 4 و 5 دوره تکمیلی خارج پیشرفته تعریف می شود که به صورت پلکانی و مرتب بر یکدیگر حرکت به سمت طراحی نظام تعلیم و تعلم در ابعاد مختلف در راستای تربیت انسان های وارسته ، الهی، دین شناس با عنایت به تخصص گرایی و عدم توقف در دوره های عمومی می باشد.
#هدف_عالی_حوزه_ها_و_وظیفه_ما
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
4/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر
حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین
#چگونگی_شروع_طرح
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️4/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر💬
🔸حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین🔸
💢#چگونگی_شروع_طرح💢
✅لازم به ذکر است در جلسه نیمه دوم سال 1393 با حضور عزیزان و بزرگواران أعضاء شورایعالی حوزه های علمیه و شرکت حدود 50 نفر از مدیران مدارس حوزه های علمیه استان اصفهان و مسئولین مراکز مربوط به حوزه، بعضی از مباحث مهم پیرامون حوزه های علمیه در سه محور : ( 1.اصلاح و ترمیم🔧 ؛ 2.تحول🏗 ؛ 3.إرتقاء و رشد🌿 و بالندگی🌷 ) و اجرایی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی بعنوان ولی فقیه نظام اسلامی مطرح نمودیم که مذاکرات آن جلسه موجب شد که نماینده محترم شورایعالی جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای سید عبد الفتاح نواب أیده الله تعالی در جلسه 02/11/1393 مدیران حوزه های علمیه استان از طرف شورایعالی حاضر گردند و در جلسه مذکور، از طرف ایشان مسئولیت آماده نمودن طرحی در رابطه با مباحث مطرح شده، به ما واگذار گردید و ایشان قول هر گونه همکاری در این رابطه را نیز دادند🤝. به لطف خداوند متعال و عنایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بعد از قبول این مسئولیت الهی با جدیت تمام و تشکیل گروه های متعدد در موضوعات مورد نیاز بر اساس فرآیند پیش بینی شده در نقشه راه طرح ، مشغول به آماده سازی آن شده و با دوستان مختلف و اهل خِبره نیز مشورت نموده و حاصل تجربیات 33 ساله خود و مسئولیت های متعددی که این حقیر داشته و همچنین بررسی🔍 و مطالعه📖 طرح ها ، برنامه ها و واحد های درسی بسیاری از مراکز حوزوی و دانشگاهی در رشته های علوم و معارف اسلامی و ... (در حدود 50 طرح) که مرتبط با حوزه های علمیه بوده خصوصاً برنامه های قدیم و جدید حوزه های علمیه را در تنظیم نهائی این طرح در نظر گرفته ، تا شاید بتوان کمترین خدمتی که مرضی خداوند متعال و مورد عنایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باشد را به نسل جدید طلاب و سربازان امام زمان روحی له الفداه ارائه کنیم.
#چگونگی_شروع_طرح
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
5/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر
حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین
#مراحل_کارشناسی_و_تصویب_طرح
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️5/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر💬
🔸حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین🔸
💢#مراحل_کارشناسی_و_تصویب_طرح💢
💎بعد از جلسات متعدد در شورایعالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه کل کشور با عزیزان مسئول أعم از مدیران طرح و برنامه ، کارشناسان ، دفتر برنامه ریزی📊 و مطالعات آموزشی📖 شورای آموزشی حوزه های علمیه کشور در طول سالهای📅 1393 تا 1397 طرح مدرسه نمونه در جلسه شورای آموزش حوزه های کل علمیه مورخه📅 11/09/1397 با حضور بزرگوارن جناب آیت الله أعرافی و معاونت های ایشان و کارشناسان مربوطه با رأی قاطع و اکثریت مطلق عزیزان تصویب شد و مقرر گردید با توجه به پیشنهادات مختلف ، در جلسه فوق ، جلسه ویژه دیگری که کارگروه آن از طرف رئیس شوری جناب آیت الله أعرافی معین شد ، قرار گردید که طرح جهت تقدیم به سروران بزرگوار در شورای گسترش حوزه های علمیه آماده گردد که الحمد لله این جلسه نیز در تاریخ📅 28/01/1398 تشگیل گردید و نتیجه آن جلسه آماده شدن طرح و تقدیم به شورای گسترش و نهایتاً تصویب طرح تفصیلی مدرسه نمونه در جلسه 17/06/99 آن شورا می باشد که از آن عزیزان و بزرگواران خصوصاً آیات بزرگوار آقایان أعرافی ، حسینی بوشهری و رجبی ، از اعضاء محترم شورای عالی و بعض دیگر از أعزه و بزرگواران به ویژه ححج اسلام جناب آقای موسوی ( طرح و برنامه شورایعالی ) و جناب آقای عباسی و عزیزان دیگر ( از مسئولین مرکز مدیریت حوزه های علمیه کل کشور ) تشکر ویژه می نماییم که راه را برای تحولی بسیار مثبت🔆 و شایسته در جهت نظام اسلامی و بستر سازی تمدن بزرگ اسلامی هموار نمودند.
#مراحل_کارشناسی_و_تصویب_طرح
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶5. ضرورت #بهینه_سازی #متون_درسی و تغییر #کتب_درسی🔶
✅این 📚#کتابهای درسی ما ابدی نیست که باید تا آخر گفت: «ثلاثة لیس لها نهایة؛ رسائلٌ، مکاسبٌ، کفایة.
✅نه، یک روز 🔹#رسائل نبود، یک روز 🔹#مکاسب نبود، ملایی مثل شیخ درست شد. یک روز 🔹#کفایه نبود، ملایی مثل آخوند درست شد.
✅اینچنین نیست که ما خیال کنیم تحصیل حتماً از طریق این 📚#کتابهاست؛ نه، نگاه کنیم، عیب این 📚#کتابها را پیدا کنیم و یک 📚#کتاب بیعیب در اختیار بگذاریم؛
✅ببینیم آیا این 🔹#ترتیب_علمی درست است، یا درست نیست؛ اگر دیدیم درست نیست، شکل درستش را پیدا کنیم.
✅هیأتهایی برای نوشتن کتاب، نوشتن مطالب 🔹#جدید، 🔹#فقه_مقارن را در 🔹#حوزه باب کردن، و خلاصه روشهای نو را در 📚#کتابهای_درسی هم به کار گرفتن، باید اختصاص پیدا کند.
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در آغاز درس خارج فقه 1370/06/31
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶5. ضرورت #بهینه_سازی #متون_درسی و تغییر #کتب_درسی🔶
✅خود من سالهای متمادی، 🔹#مکاسب و 🔹#رسائل را درس میگفتم و میدانم چقدر کتابهای خوبی است ـ اما این حرف نشد.
✅🔹#حوزههای_علمیه باید بنشینند و #متد_درسی، 📚#کتاب_درسی_جدید و منقح، درست کنند.
✅شیخ انصاری رضوان الله علیه عالی ترین تحقیقات خودش را کرده است 📚#کتاب_مکاسب ، 🔹#مکاسب چیست؟ درس خارج شیخ است! ما حالا آن را آورده ایم و به 👌#طلبه_مبتدی که از فقه فقط «شرح لمعه» را خوانده است با یک نیمه استدلال درس می دهیم! فایده ای ندارد!
✅مساله 📚#کتاب_های_درسی را باید جدی گرفت; باید 📚#کتاب_های_درسی تغییر کند.
✅بنای بر تغییر هم باید بر 🔹#صرفه_جویی در وقت 👌#طلبه باشد.
✅امروز در دنیا دارند 🔹#تمرین می کنند که مشکل ترین مطالب را به آسان ترین زبان ها بیان و فرموله کنند.
✅📲رمز می گذارند تا با گفتن یک کلمه، 👥مخاطب ده کلمه را بفهمد. اما ما بیاییم 💥عبارات مشکلی را برای بیان مطلبی انتخاب کنیم !
✅استدلالی پشت سر این عقیده وجود دارد که ما 📚#کتاب_ها را عوض نکنیم؟
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در آغاز درس خارج فقه 1370/06/31
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار طلاب حوزه علمیه مشهد، 1376/04/22
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در مدرسه فیضیه در آذر ماه سال 1374
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
🔰یکی ازاعمال مهم✅ روز☀️ جمعه، ذکر هزار🌺صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله وعلیه وآله و سلم🌺 می باشد.
🔆#نظام_تحصیلی_مدرسه_علمیه_نمونه🔆
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
💢#نظام_تحصیلی_مدرسه_علمیه_نمونه👨🎓💢
~~~~◇☆🌺☆◇~~~~
💎نظام تحصیلی دوره عمومی ، #نظام_نیم_سالی_واحدی است.💎
❇️تبصره :
الف) عنوان «نیمسالی» در مقابل عنوان «ثلثی» و «سالی» است. منظور از نظام نیمسالی آن است که مدت زمان⏱ آموزش هر واحد درسی 📖(در هر سال تحصیلی) به دو نیمسال تقسیم شده و ارزشیابی تحصیلی در دو نیمسال انجام میشود.در مقابل ، منظور از نظام ثلثی تقسیم یک سال تجصیلی به سه ثلث و ارزشیابی تحصیلی نیز در سه مرحله انجام میشود. همچنین نظام سالی به این معنا است که مدت زمان⏰ آموزش یک سال و ارزشیابی تحصیلی نیز در پایان این زمان انجام میشود.
ب) عنوان «واحدی» در مقابل عنوان «پایهای» است. منظور از نظام واحدی آن است که هر واحد درسی در آموزش و ارزشیابی تحصیلی به صورت مستقل بوده، و در صورت عدم موفقیت❌ طلبه در آزمون📑، تنها موظف به تکرار آزمون یا آموزش در آن واحد میباشد. نظام واحدی از سنتهای حوزههای علمیه است. در مقابل، نظام پایهای اقتضاء میکند طلبهای که در آزمون موفق نشده است، تمام دروس آن پایه را دوباره آموزش ببیند😥.هدفگذاری مستقل، جزئی و دقیق🔍، ارزشیابی تحصیلی مستقل، جزئی و دقیق🔍 و نیز ارزشیابی بدون فاصله از دوره آموزش، از جمله ویژگیهای مثبت نظام نیمسالی- واحدی است. همچنین، از لوازم این نظام، انجام سریع🚄 و با کیفیت👌 ارزشیابی تحصیلی در مدارس و حوزههای علمیه است.
🔆#نظام_تحصیلی🔆
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🍃🌼با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی 🍃🌼
💠💎 6. #ضرورت_بهینه_سازی #کلاس_های_درسی 💠💎
‼️اساس کار طلبگى : ⏪ ⏪ ⏪
1️⃣#فکر_کردن
2️⃣#دقت_کردن
3️⃣#مطالعه_کردن است
💥 💥نه حفظ کردن.
‼️#حفظ_محورى : ⏪ ⏪ ⏪
❌همان چیزى است که امروز بلاى #تعلیم_و_تربیت جدید ماست.
❌ما مدتهاست که داریم با آن مقابله و مبارزه میکنیم.
✍️ بیانات در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم، 1389/07/29 ❣️
🔆#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 🔆
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
🖌#آئین_نامه_مدرسه_نمونه (1)
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx