⁉️2/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر💬
🔸حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین🔸
💢#دغدغه_بزرگان_حوزه 💢
🔴علامه آیت الله شهید مطهری رحمه الله علیه می فرمایند :
وقتی من از قم به تهران رفتم🚌 احساس نمودم که مردم به چیزهایی نیاز دارند که من نمی دانم 🤷♂️و من مطالبی 📔یاد گرفته ام 👨🎓که مورد نیاز مردم نیست.
گفته نشود که حوزه های علمیه در طول تاریخ اساطین بزرگی را تحویل جامعه داده است ، شکی در این نیست اما این بزرگان تک ستارگان☀️ و خود ساختگانی بوده اند که به جهت شخصیت منحصر به فرد آنها در کنار فضای مساعد حوزه درخشیدند 🔆و گرنه باید در صد بالایی از طلاب چنین می بودند ، مهم این است که اگر نظام حوزه بر اساس فرموده رهبری مطابق زمان سامان یابد در صد بالایی از چنین موفقیت و شخصیت و رشدی بر خوردار می شوند. مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: میگویند فلان عالم بزرگ هم همین کتابها 📚را خواند؛ حالا آنهایی که انقلابیترند، میگویند امام هم همین درس ها را خواند که امام شد! آیا امام چون همین درس ها را خواند، امام شد!؟ امام جوهر مخصوصی بود. آنچه که شما در عظمت امام پیدا میکنید، ناشی از این نیست که این کتاب های درسی را خواند. وانگهی، از زمانی که امام راحل (رضواناللَّهعلیه) این کتابها را میخواندند، تا حالایی که من و شما میخواهیم این کتابها را بخوانیم، بین این دو مقطع، شصت سال، هفتاد سال فاصله شده است. کتاب درسی جدید تولید کنید✏️.
#دغدغه_بزرگان_حوزه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
3/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر
حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین
#هدف_عالی_حوزه_ها_و_وظیفه_ما
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️3/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر💬
🔸حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین🔸
💢#هدف_عالی_حوزه_ها_و_وظیفه_ما 💢
هدف عالی🎯 در حوزهای علمیه تربیت انسان کامل و تحقق نظام الهی و حاکمیت خداوند سبحان در مقابل حاکمیت طاغوت می باشد که البته رسیدن به آن راهی سخت و دشوار در پیش دارد که آن جز با همت های عالی و تهذیب نفس و کسب کمالات انسانی و رسیدن به اوج قله⛰ معرفت و بندگی حق تعالی میسور نمی شود و حداقل فعالیتی که ما می توانیم داشته باشیم آماده نمودن بستر چنین سیر تکاملی در ابعاد مختلف همچون تحصیل علم 📚و معرفت و تهذیب نفس و بندگی خداوند متعال است و تهیه چنین بستری علاوه بر آن نقشه 🗺جامع حوزه های علمیه در ابعاد مختلف ، نیازمند به ارائه الگویی مناسب به طلاب و سربازان امام زمان روحی له الفداه نیز می باشد.
آن الگو در قالب مدرسه نمونه در ابعاد مختلف علمی و عملی أعم از : آموزشی📙 ، پژوهشی🔍 ، اخلاقی ، تربیتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و ... می باشد که در آنجا تربیت طلبه مهذب و با تقوا و مسلط در علوم وحیانی و فعال و مؤثر در نظام اسلامی از اهداف میانی جهت رسیدن به آن هدف عالی می باشد.
مدرسه نمونه که چینش و عناوین و ارائه محتوی و متون درسی آن📚 با توجه به مصوبه 848 شورای عالی حوزه های علمیه در مورخه 24/02/1391 و مصوبه 1001 مورخه 25/10/1394 و بر اساس فرمایشات و انتظارات مقام معظم رهبری مد ظله العالی به عنوان ولی فقیه زمان و خبره و کارشناسی عمیق ، حکیم ، بصیر و خبیر که دارای نگاه جهانی🌐 می باشد در پنج دوره سطح 1 ، 2 ، 3 ، 4 و 5 دوره تکمیلی خارج پیشرفته تعریف می شود که به صورت پلکانی و مرتب بر یکدیگر حرکت به سمت طراحی نظام تعلیم و تعلم در ابعاد مختلف در راستای تربیت انسان های وارسته ، الهی، دین شناس با عنایت به تخصص گرایی و عدم توقف در دوره های عمومی می باشد.
#هدف_عالی_حوزه_ها_و_وظیفه_ما
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
4/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر
حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین
#چگونگی_شروع_طرح
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️4/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر💬
🔸حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین🔸
💢#چگونگی_شروع_طرح💢
✅لازم به ذکر است در جلسه نیمه دوم سال 1393 با حضور عزیزان و بزرگواران أعضاء شورایعالی حوزه های علمیه و شرکت حدود 50 نفر از مدیران مدارس حوزه های علمیه استان اصفهان و مسئولین مراکز مربوط به حوزه، بعضی از مباحث مهم پیرامون حوزه های علمیه در سه محور : ( 1.اصلاح و ترمیم🔧 ؛ 2.تحول🏗 ؛ 3.إرتقاء و رشد🌿 و بالندگی🌷 ) و اجرایی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی بعنوان ولی فقیه نظام اسلامی مطرح نمودیم که مذاکرات آن جلسه موجب شد که نماینده محترم شورایعالی جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای سید عبد الفتاح نواب أیده الله تعالی در جلسه 02/11/1393 مدیران حوزه های علمیه استان از طرف شورایعالی حاضر گردند و در جلسه مذکور، از طرف ایشان مسئولیت آماده نمودن طرحی در رابطه با مباحث مطرح شده، به ما واگذار گردید و ایشان قول هر گونه همکاری در این رابطه را نیز دادند🤝. به لطف خداوند متعال و عنایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بعد از قبول این مسئولیت الهی با جدیت تمام و تشکیل گروه های متعدد در موضوعات مورد نیاز بر اساس فرآیند پیش بینی شده در نقشه راه طرح ، مشغول به آماده سازی آن شده و با دوستان مختلف و اهل خِبره نیز مشورت نموده و حاصل تجربیات 33 ساله خود و مسئولیت های متعددی که این حقیر داشته و همچنین بررسی🔍 و مطالعه📖 طرح ها ، برنامه ها و واحد های درسی بسیاری از مراکز حوزوی و دانشگاهی در رشته های علوم و معارف اسلامی و ... (در حدود 50 طرح) که مرتبط با حوزه های علمیه بوده خصوصاً برنامه های قدیم و جدید حوزه های علمیه را در تنظیم نهائی این طرح در نظر گرفته ، تا شاید بتوان کمترین خدمتی که مرضی خداوند متعال و مورد عنایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باشد را به نسل جدید طلاب و سربازان امام زمان روحی له الفداه ارائه کنیم.
#چگونگی_شروع_طرح
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
5/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر
حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین
#مراحل_کارشناسی_و_تصویب_طرح
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
⁉️5/5 #چرایی_و_چگونگی_طرح_مدرسه_علمیه_نمونه_از_زبان_مدیر💬
🔸حجه الاسلام و المسلمین #مهدی_فرزین🔸
💢#مراحل_کارشناسی_و_تصویب_طرح💢
💎بعد از جلسات متعدد در شورایعالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه کل کشور با عزیزان مسئول أعم از مدیران طرح و برنامه ، کارشناسان ، دفتر برنامه ریزی📊 و مطالعات آموزشی📖 شورای آموزشی حوزه های علمیه کشور در طول سالهای📅 1393 تا 1397 طرح مدرسه نمونه در جلسه شورای آموزش حوزه های کل علمیه مورخه📅 11/09/1397 با حضور بزرگوارن جناب آیت الله أعرافی و معاونت های ایشان و کارشناسان مربوطه با رأی قاطع و اکثریت مطلق عزیزان تصویب شد و مقرر گردید با توجه به پیشنهادات مختلف ، در جلسه فوق ، جلسه ویژه دیگری که کارگروه آن از طرف رئیس شوری جناب آیت الله أعرافی معین شد ، قرار گردید که طرح جهت تقدیم به سروران بزرگوار در شورای گسترش حوزه های علمیه آماده گردد که الحمد لله این جلسه نیز در تاریخ📅 28/01/1398 تشگیل گردید و نتیجه آن جلسه آماده شدن طرح و تقدیم به شورای گسترش و نهایتاً تصویب طرح تفصیلی مدرسه نمونه در جلسه 17/06/99 آن شورا می باشد که از آن عزیزان و بزرگواران خصوصاً آیات بزرگوار آقایان أعرافی ، حسینی بوشهری و رجبی ، از اعضاء محترم شورای عالی و بعض دیگر از أعزه و بزرگواران به ویژه ححج اسلام جناب آقای موسوی ( طرح و برنامه شورایعالی ) و جناب آقای عباسی و عزیزان دیگر ( از مسئولین مرکز مدیریت حوزه های علمیه کل کشور ) تشکر ویژه می نماییم که راه را برای تحولی بسیار مثبت🔆 و شایسته در جهت نظام اسلامی و بستر سازی تمدن بزرگ اسلامی هموار نمودند.
#مراحل_کارشناسی_و_تصویب_طرح
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir/
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶5. ضرورت #بهینه_سازی #متون_درسی و تغییر #کتب_درسی🔶
✅این 📚#کتابهای درسی ما ابدی نیست که باید تا آخر گفت: «ثلاثة لیس لها نهایة؛ رسائلٌ، مکاسبٌ، کفایة.
✅نه، یک روز 🔹#رسائل نبود، یک روز 🔹#مکاسب نبود، ملایی مثل شیخ درست شد. یک روز 🔹#کفایه نبود، ملایی مثل آخوند درست شد.
✅اینچنین نیست که ما خیال کنیم تحصیل حتماً از طریق این 📚#کتابهاست؛ نه، نگاه کنیم، عیب این 📚#کتابها را پیدا کنیم و یک 📚#کتاب بیعیب در اختیار بگذاریم؛
✅ببینیم آیا این 🔹#ترتیب_علمی درست است، یا درست نیست؛ اگر دیدیم درست نیست، شکل درستش را پیدا کنیم.
✅هیأتهایی برای نوشتن کتاب، نوشتن مطالب 🔹#جدید، 🔹#فقه_مقارن را در 🔹#حوزه باب کردن، و خلاصه روشهای نو را در 📚#کتابهای_درسی هم به کار گرفتن، باید اختصاص پیدا کند.
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در آغاز درس خارج فقه 1370/06/31
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
💢💢 #مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶5. ضرورت #بهینه_سازی #متون_درسی و تغییر #کتب_درسی🔶
✅خود من سالهای متمادی، 🔹#مکاسب و 🔹#رسائل را درس میگفتم و میدانم چقدر کتابهای خوبی است ـ اما این حرف نشد.
✅🔹#حوزههای_علمیه باید بنشینند و #متد_درسی، 📚#کتاب_درسی_جدید و منقح، درست کنند.
✅شیخ انصاری رضوان الله علیه عالی ترین تحقیقات خودش را کرده است 📚#کتاب_مکاسب ، 🔹#مکاسب چیست؟ درس خارج شیخ است! ما حالا آن را آورده ایم و به 👌#طلبه_مبتدی که از فقه فقط «شرح لمعه» را خوانده است با یک نیمه استدلال درس می دهیم! فایده ای ندارد!
✅مساله 📚#کتاب_های_درسی را باید جدی گرفت; باید 📚#کتاب_های_درسی تغییر کند.
✅بنای بر تغییر هم باید بر 🔹#صرفه_جویی در وقت 👌#طلبه باشد.
✅امروز در دنیا دارند 🔹#تمرین می کنند که مشکل ترین مطالب را به آسان ترین زبان ها بیان و فرموله کنند.
✅📲رمز می گذارند تا با گفتن یک کلمه، 👥مخاطب ده کلمه را بفهمد. اما ما بیاییم 💥عبارات مشکلی را برای بیان مطلبی انتخاب کنیم !
✅استدلالی پشت سر این عقیده وجود دارد که ما 📚#کتاب_ها را عوض نکنیم؟
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در آغاز درس خارج فقه 1370/06/31
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در دیدار طلاب حوزه علمیه مشهد، 1376/04/22
🖍بیانات #مقام_معظم_رهبری در مدرسه فیضیه در آذر ماه سال 1374
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
🔰یکی ازاعمال مهم✅ روز☀️ جمعه، ذکر هزار🌺صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله وعلیه وآله و سلم🌺 می باشد.
🔆#نظام_تحصیلی_مدرسه_علمیه_نمونه🔆
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
💢#نظام_تحصیلی_مدرسه_علمیه_نمونه👨🎓💢
~~~~◇☆🌺☆◇~~~~
💎نظام تحصیلی دوره عمومی ، #نظام_نیم_سالی_واحدی است.💎
❇️تبصره :
الف) عنوان «نیمسالی» در مقابل عنوان «ثلثی» و «سالی» است. منظور از نظام نیمسالی آن است که مدت زمان⏱ آموزش هر واحد درسی 📖(در هر سال تحصیلی) به دو نیمسال تقسیم شده و ارزشیابی تحصیلی در دو نیمسال انجام میشود.در مقابل ، منظور از نظام ثلثی تقسیم یک سال تجصیلی به سه ثلث و ارزشیابی تحصیلی نیز در سه مرحله انجام میشود. همچنین نظام سالی به این معنا است که مدت زمان⏰ آموزش یک سال و ارزشیابی تحصیلی نیز در پایان این زمان انجام میشود.
ب) عنوان «واحدی» در مقابل عنوان «پایهای» است. منظور از نظام واحدی آن است که هر واحد درسی در آموزش و ارزشیابی تحصیلی به صورت مستقل بوده، و در صورت عدم موفقیت❌ طلبه در آزمون📑، تنها موظف به تکرار آزمون یا آموزش در آن واحد میباشد. نظام واحدی از سنتهای حوزههای علمیه است. در مقابل، نظام پایهای اقتضاء میکند طلبهای که در آزمون موفق نشده است، تمام دروس آن پایه را دوباره آموزش ببیند😥.هدفگذاری مستقل، جزئی و دقیق🔍، ارزشیابی تحصیلی مستقل، جزئی و دقیق🔍 و نیز ارزشیابی بدون فاصله از دوره آموزش، از جمله ویژگیهای مثبت نظام نیمسالی- واحدی است. همچنین، از لوازم این نظام، انجام سریع🚄 و با کیفیت👌 ارزشیابی تحصیلی در مدارس و حوزههای علمیه است.
🔆#نظام_تحصیلی🔆
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه
🍃🌼با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی 🍃🌼
💠💎 6. #ضرورت_بهینه_سازی #کلاس_های_درسی 💠💎
‼️اساس کار طلبگى : ⏪ ⏪ ⏪
1️⃣#فکر_کردن
2️⃣#دقت_کردن
3️⃣#مطالعه_کردن است
💥 💥نه حفظ کردن.
‼️#حفظ_محورى : ⏪ ⏪ ⏪
❌همان چیزى است که امروز بلاى #تعلیم_و_تربیت جدید ماست.
❌ما مدتهاست که داریم با آن مقابله و مبارزه میکنیم.
✍️ بیانات در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم، 1389/07/29 ❣️
🔆#مستندات_مدرسه_علمیه_نمونه 🔆
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
🖌#آئین_نامه_مدرسه_نمونه (1)
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
💢💢 #آئین_نامه_مدرسه_علمیه_نمونه💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶برخی ازبند های آیین نامه مدرسه علمیه نمونه (1)🔶
این طرح 📂به عنوان عِدل طرح های📑 دیگر 📄کنونی 📃حوزه📜 و در کنار آنها اجراء می گردد تا طلاب مخیر باشند بین شرکت نمودن در طرح مدرسه نمونه و طرح های کنونی و جاری حوزه. این روش، فرصت انتخاب 👌🏻به طلاب می دهد.
🔆1. سعی شده انجماد ❄️و انحصار 🔒بر روی متن خاصی جهت عناوین درسی 📚ذکر شده نباشد و متون درسی از طرف مدارس یا مراکز حوزوی شهرستان ها پیشنهاد و اعلام گردد و پس از تأیید ✅در هیئت های مربوطه در مرکز استان ، مورد إجراء و در عمل مورد ارزیابی و ارزشیابی 📊قرار گیرد تا به مرور زمان📆 بهترین متن ها در إجرا و پس از أخذ نظر اساتید و مدیران و مسئولین آموزش مدارس مشخص و در أولویت ✳️قرار گیرد این روش هم اکنون در مراکز علمی مدارس و دانشگاه های برخی از کشورهای پیشرفته در حال إجراء می باشد. البته متونی پیشنهادی برای شروع کار در طرح ارائه گردیده است.
🔆2. اساس اجرای طرح ، مدرسه محوری است که با توجه به واحد های درسی📚 ارائه شده مدارس به حسب میزان کشش و استعداد 🧐طلاب و دانش پژوهان آن در یک رقابت 🏃🏻♂️سالم علمی و مفید و کار آمد جهت رشد 🌱و پرورش 🌺متعلمین خود می توانند از برنامه های متعدد و روش های گوناگون اجرایی طرح با زمان بندی های مختلف 📅در بازه زمانی تعریف شده استفاده نمایند.
🖋#آئین_نامه_مدرسه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
🖌#آئین_نامه_مدرسه_نمونه (2)
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
💢💢 #آئین_نامه_مدرسه_علمیه_نمونه💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶برخی ازبند های آیین نامه مدرسه علمیه نمونه (2)🔶
3. در طرح مدرسه نمونه 🦋می توان از روش های طولی ↕️متمرکز یا عرضی ↔️مستمر یا ترکیب و تلفیقی 🔀از آن دو استفاده نمود، مدرسه موظف به اجرای بسته علمی 📚تعریف شده در مسیر دوره می باشد، (بسته علمی سطح یک،سطح دو) نوع اجرا و شیوه های آن با اطلاع به مرکز استان و تایید آن✅، در اختیار خود مدرسه می باشد ( مراد از طولی متمرکز آن است که مثلا مدرسه به صورت متمرکز ابتدائا درس صرف را می خواند 📖سپس نحو 📖را و در کنار آن بعضی دیگر از دروس 📚مانند احکام، اخلاق، و یا... نیز قرار می دهد و مراد از عرضی مستمر، همین روند کنونی است که در یک روز چندین عنوان درسی📚 به صورت موازی و هر روز خوانده می شود و مراد از روش تلفیقی 🔀این است که مدرسه بعضی از دروس را به صورت طولی متمرکز↕️ و بعضی دیگر را به همان روند عمومی حوزه ، یعنی موازی مستمر اجراء نماید. اجرای واحد های تحصیلی به صورت حضوری ، حضوری متمرکز ، کارگاهی و کار گاهی سمیناری تعریف شده است.
همچنین کارگاه های مکمل در کلیه دروسی که جهت تفهیم بهتر نیاز به کارگاه های ویژه داشته باشد برگزار می گردد همانند کارگاه های فقهی حج🕋،غسل🚿،کفن ودفن میت⚰️ و...
🖍#آئین_نامه_مدرسه_علمیه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
🖌#آئین_نامه_مدرسه_نمونه (3)
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
💢💢 #آئین_نامه_مدرسه_علمیه_نمونه💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶برخی ازبند های آیین نامه مدرسه علمیه نمونه (3)🔶
4. مخاطبین 👈این طرح فارغ التحصیلان🎓 از دیپلم به بالا می باشند ( با میزان استعدادهای متوسط ) ، البته میدان برای استعدادهای ویژه جهت گرفتن واحد های بیشتر📚 و شرکت در برنامه های ارتقایی 📈باز است و همچنین استعدادهایی که احیاناً از میزان متوسط پایین می باشند 📉می توانند واحد های کمتری بر اساس بازه زمانی پیش بینی شده حداقلی و حداکثری دوره تحصیل اخذ نمایند.
5. بازه زمانی📅 برای دوره سطح 1 در نیمسال اول تا پنجم (2/5 سال) و برای سطح 2نیمسال ششم تا دهم (2/5 سال) و حداقل طول سالیِ هر دوره، 2 سال و حداکثر آن 4 سال می باشد ولی استعدادهای ویژه و نخبه به شرط داشتن شرایط✅ می توانند طول دوره عمومی هر کدام از سطح 1 و2 را در 2 سال بگذرانند📅، که مجموعا 4 سال می شود. جهت فارغ التحصیلان🎓 دوره اول دبیرستان وقبل از دیپلم 2 سال تحصیلی به زمان سطح یک اضافه می گردد که مجموعاً 4/5 سال می شود و طرح نسبت به آنان در شیب ملایم تری🎢 اجرا می گردد البته افراد توانمند💪 و استعدادهای ویژه می توانند در زمان کمتری 📅دوره سطح یک را سپری 🎓نمایند.
✏️#آئین_نامه_مدرسه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
🖌#آئین_نامه_مدرسه_نمونه (4)
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx
💢💢 #آئین_نامه_مدرسه_علمیه_نمونه💢💢
📌با بهره مندی از بیانات #مقام_معظم_رهبری دام ظله العالی
🔶برخی ازبند های آیین نامه مدرسه علمیه نمونه (4)🔶
💠 6. رکن اصلی إجرا در کارگاه ها ، پژوهش📖 همگام با آموزش و ارائه سمیناری مباحث توسط طلاب و دانش پژوهان شرکت کننده می باشند.
💠 7. پژوهش در تمام انواع اجرای واحد تحصیلی (حضوری – حضوری متمرکز – کارگاهی و کارگاهی سمیناری) جایگاه مهمی دارند💎 و طلاب و دانش پژوهان موظفند معادل 1/3 واحد های درسی ، مطالعات پژوهشی داشته باشند ، مثلاً اگر درسی 3 واحدی 48 جلسه داشته باشد طلبه علاوه بر مطالعات📚 منظم دروس موظف است 16 ساعت⏰ پژوهش داشته باشد، که این امر بر اساس آئین نامه پژوهش انجام می گیرد. از سال دوم تحصیلی به بعد طلبه موظف به ارائه تحقیق و پژوهش📑 به معاونت پژوهش تحت عنوان تحقیقات پایه ای سالانه بر اساس آئین نامه تعریف شده می باشد.
💠 8. نظر به این که «الدرس» 📘حرفٌ و «التکرار» َالفٌ🔁🔁🔁 ، جایگاه مباحثه در فراگیری، حفظ و ضبط 🧠مطالب درسی بسیار مهم👌🏻 می باشد و از مهمترین فعالیت های عملی، علمی همراه وهمگام ➕با درس می باشد، لذا هر 5 جلسه مباحثه درسی ( بر اساس آئین نامه📜 مربوط به کم و کیف مباحثات ) یک ساعت⏱ تحصیلی حساب می گردد.
💠 9. در هر درسی قبل از ورود به آن درس✋ ، چند جلسه اولیه ، پیرامون تاریخ⏳ علم و تحولات آن بحث می گردد و یا به صورت واحد مستقل تحت عنوان تاریخ علم و تحولات آن ارائه می گردد.
🖌#آئین_نامه_مدرسه_نمونه
🔶 @madresenemone
🌐 http://madresenemone.ir
👌آدرس ثبت نام اینترنتی مدرسه علمیه نمونه👇
http://madresenemone.ir/Mobil/Register.aspx