هدایت شده از مفازمدیا
9.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تفکر حجتیهای؛ حتی در میان ما!
🎙حجتالاسلام علیرضا پناهیان
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
حضور بسیجیان اهل سنت و شیعه در رزمایش سپاه
سردار فرامرز صفری، فرمانده لشکر ۲۹ نبی اکرم (ص) سپاه پاسداران در حاشیه ستونکشی نیروهای بسیج مردمی و ادوات رزمایش گفت: بسیجیان بومی لشکر ۲۹ نبی اکرم (ص) در گردانهای تخصصی توپخانه، ادوات و گردانهای پدافند هوایی با مهارت کامل و توانمندی لازم آموزش دیدهاند.
وی با بیان اینکه نیروهای حاضر با توانمندی لازم در رزمایش پیامبر اعظم ۱۹ نیروی زمینی سپاه حضور دارند، افزود: در عملیات ستونکشی بیش از ۱۵۰۰ نفر از برادران رزمنده بسیجی اعم از اهل سنت، شیعیان و اهل حق در استان کرمانشاه در رزمایش پیامبر اعظم ۱۹ نیروی زمینی سپاه حضور پیدا کردند.
💥پایگاه خبری مفاز💥
ʲᵒᶦⁿ↷
➣ eitaa.com/mafaz_news
امیرکبیر؛ همچنان مورد حمله بهائیان و مورخان انگلیسی
یکی از چالشهایی که فرقه ضاله #بهائیت در ابتدای امر با آن موجه شد، این بود که با فرد محبوب و مورد علاقهای در کشور به نام امیر کبیر رو به رو شدند. اگر امیر کبیر در مقابل #علی_محمد_باب و جریان بابی نمیایستاد، و ناصرالدین شاه را راضی به مبارزه با آنان نمیکرد، و اگر امیرکبیر دستور اعدام باب را نمیداد معلوم نبود چه بر سر ایران در آن دوره میآمد.امیرکبیر با سیاست و درایت دریافت که این فتنه و آتش آن از گور انگلیسیها بر می خیزد و اگر درصدد رفع آن برنیاید بنیان مملکت سست خواهد شد.
در واقع حدس امیر در این رابطه کاملاً درست بود، روسیه و انگلیس در آن زمان بهرغم آنکه با یکدیگر رقابت داشتند؛ اما در زمینه حمایت از #بهائیان متفق القول بودند. دو کشور تلاش داشتند با حمایت از این فرقه تازه تأسیس نفوذ خود را از این طریق شدت بخشند و علاوه بر آن «برای مقابله با روحانیت و علما که نفوذ و محبوبیت زیادی در میان مردم داشتند، از بابی ها به عنوان سپر بلا بهرهبرداری کنند.»
#البته ناصرالدین شاه هم در ابتدا همانند استعمارگران تلاش نمود تا با مهره بهائیان، سیاستهای روحانیان را خنثی نماید؛ اما زمانی که خطر ناامنی و تهدید قدرت مرکزی توسط بهائیان پیش آمد، از سیاست سرکوب آنها دفاع کرد. امیر کبیر نیز دستور اعدام باب را مبتنی بر حکم علمای تبریز صادر کرد. او را که در آن هنگام ۳۱ سال داشت، از زندان بیرون آورده به چوبۀ دار بسته و تیرباران کردند. این واقعه در ۲۸ شعبان ۱۲۶۶ هجری قمری رخ داد.
💥پایگاه خبری مفاز💥
ʲᵒᶦⁿ↷
➣ eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از کتابخانه مفاز
وهابیت عامل تفرقه بین مسلمانان.pdf
944.1K
#کتاب #وهابیت
🔹عنوان: وهابیت عامل تفرقه بین مسلمانان
🔹نویسنده: حضرت آيت الله نج مالدين طبسی
@m_mafaz_lib
@mafaz_news
www.mafaz.ir
17.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت عضو سابق منافقین از جنایت این گروهک علیه کُردها در عراق
منافقین در این عملیات قسمت بزرگی از مناطق کردنشین شامل شهرهای «طوز»، «خرماتو»، «کفری»، «سلیمانبگ» و «خانقین» را به اشغال خود درآوردند و با سلاحهای سنگین همچون تانک مستقیم مردم را هدف قرار میدادند.
البته این تروریستها برای سرپوش گذاشتن روی کُردکشی و دخالت در امور داخلی کردها، جنگ با کردها را «عملیات مروارید» نامگذاری کردند، و مدّعی شدند که نیروهای رژیم (منظورشان ایران بود) به قرارگاه آنها حمله و آنها این حمله را دفع کردهاند؛ در صورتی که تنها در «خانقین»، یعنی ناحیه مرزی ایران و عراق، بخشی از نیروهای مجاهدین خلق که در محلی به نام «محور سوسن» مستقر بودند، مورد حمله نیروهای رژیم [ایران]قرار گرفتند؛ امّا در بقیه نقاط، مانند «طوز» و «جلولا» و «سلیمانبگ» و «کفری»، هیچ خبری از پاسداران نبود. در این عملیات، چهار نوجوان زیر بیست سال را دستگیر کردند و به عنوان «پاسدار» جلو دوربین تلویزیون [عراق]آوردند تا ثابت کنند که کردهای عراقیـ همه کُرد نبوده بلکه عوامل رژیم [جمهوری اسلامی]نیز بین آنها بودهاند.
این جنایات و دشمنی منافقین با کردها یکی از دلایلی بوده که برخی اعضای کرد این گروهک تروریستی نسبت به این تشکیلات دیدگاه منفی پیدا کردند، تا جایی که یکی از جدا شدههای منافقین از دلایل اصلی فرار خود از مقر منافقین را مشاهده جنایت این گروهک علیه کردها در عراق عنوان کرده است.
💥پایگاه خبری مفاز💥
ʲᵒᶦⁿ↷
➣ eitaa.com/mafaz_news
ولادت با سعادت امام جواد (ع)، سرچشمهی علم و کرامت، مظهر صبر و فضیلت، مبارک باد.🌺
ʲᵒᶦⁿ↷
➣ eitaa.com/mafaz_news
پایگاه خبری مفاز
تئوریهای روابط بینالملل چه میگویند: سرنوشت «ابومحمد الجولانی» چه خواهد شد؟ 🔻۲- واقع گرایی؛ الجول
تئوریهای روابط بینالملل چه میگویند:
سرنوشت «ابومحمد الجولانی» چه خواهد شد؟
🔻۳: اقبال به نولیبرالیسم؛ وصله ناجور به الجولانی؟
در نهایت نظریه نئولیبرالیسم در مطالعات روابط بینالملل نیز از بسترهایی برای مطرح شدن جهت تعیین چشماندازهای آتی حضور «ابومحمد الجولانی» در قدرت برخوردار است. بر اساس بنیادهای این نظریه، همکاری و تعامل در محیط بینالمللی به ویژه در قالب سازمانها و نهادهای مختلف، یک اصل اساسی است. نئولیبرالیسم تاکید دارد که انگیزههای اقتصادی، زمینههای مناسبی را برای همکاری کشورها شکل میدهند و میتوانند برای آنها رونق و رفاه را به دنبال داشته باشند؛ از این رو کشورها در قالب توسعه همکاریهای خود سعی دارند تا از مزایای تعامل اقتصادی سود ببرند. موضوعی که چه در قالب روابط دو جانبه کشورها و چه در قالب سازمانهای بین المللی رنگ واقعیت به خود میگیرد. «ابومحمد جولانی» در روزهای اخیر اعلام کرده که هدف وی رشد و توسعه اقتصادی سوریه است. او تاکید کرده که سوریه تحت رهبری او سعی دارد مدل توسعه عربستان سعودی را مورد توجه قرار دهد. در عین حال جولانی از رهگذر تعامل با برخی کشورهای غربی سعی دارد تا راه را برای توسعه همکاریهای اقتصادی با آنها هموار کند.
با این همه، از نگاهی کلان، چندان به نظر نمیرسد که او در این حوزه موفق باشد. دلیل اول این مساله این است که اساسا وی از زمینهها و وزن لازم برای اوج دهی به ایدههای نولیبرالی نئولیبرالی در سوریه برخوردار نیست. نولیبرالیسم نئولیبرالیسم جدای از اینکه ایدهای عمدتا اقتصادی است، در عین حال بنیانهای سیاسی محکمی را هم دارد. این ایده تاکید بر حاکمیت دموکراسی و افکار دموکراتیک دارد و نقطه تاکید خود را بر چرخش نخبگان قرار میدهد. این در حالی است که ساختار سیاسی که جولانی و متحدانش در سوریه تعریف خواهند کرد، کمترین شباهتی با ایدههای نولیبرالیستی نئولیبرالیستی ندارد.
در عین حال، کلیت جامعه سوریه و البته بازیگران موثر در معادله سوریه (بازیگران خارجی) هم لزوما از افکار و ایدههای نئولیبرالی حمایت نمیکنند. جدای از همه این مسائل اینکه رهبر سابق گروه تررویستی النصره به عنوان یکی از شاخههای القاعده و داعش بخواهد نئولیبرالیسم را در سوریه حاکم کند، بیش از همه شبیه به وصلهای است که به جولانی نمیچسبد!
💥پایگاه خبری مفاز💥
ʲᵒᶦⁿ↷
➣ eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
9.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اجرای مراسم کاپاروت توسط حاخام یهودی
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
ستارگان مجازی یا الگوهای واقعی؟؛ بحران هویت جوانان امروز
✍به بهانه سالروز ولادت امام جوان، بر آن شدیم تا از اهمیت شناخت و معرفی امام جواد (ع) بهعنوان الگویی برای نسل امروز بگوییم. بگوییم که او چگونه در جوانی، چراغ هدایت بود و چگونه میتوان از زندگی پربرکتش برای ساختن آیندهای روشنتر بهره گرفت.
✍در دنیایی که بیتیاسها و چهرههای هنری و مجازی دیگر، الگوی جوانان و نوجوانان ما شدهاند، ما نیاز داریم که شخصیتهایی همچون امام جواد (ع) را با رویکردی نوین و جذاب به نسل جدید معرفی کنیم.
✍ #بیتیاس، بهعنوان یک نماد موسیقی و پاپ کرهای، تمرکز خود را بر سبک زندگیای قرار داده که اغلب بر محور زیبایی ظاهری، جذابیت تجاری، و ارزشهایی متمرکز است که فاصله زیادی با اصول اخلاقی و معنوی دارند. نفوذ #پاپ_کرهای در میان نوجوانان، گرایش به فردگرایی افراطی، #مصرفگرایی، و دوری از فرهنگ بومی را تقویت کرده است.۱
✍این انتقاد به معنای نفی کامل هنر یا موسیقی نیست؛ بلکه تأکید بر این است که الگوهایی که فرهنگ خودباوری، معنویت، و اندیشه را در اولویت قرار میدهند، باید جایگزین #الگوهای_تجاری شوند که اغلب ریشهای در نیازهای حقیقی جوانان ندارند. امام جواد (ع) با زندگی پرمعنای خود نشان میدهد که چگونه میتوان در جوانی به بالاترین مراتب علمی، اخلاقی، و اجتماعی دست یافت و همچنان الگویی ماندگار برای دیگران شد.
🖇متن کامل یادداشت را پایگاه خبری مفاز بخوانید
🆔 @mafaz_news