eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
280 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کتابخانه مفاز
jaryan shenasi anjoman.pdf
625.4K
#مقاله #جریان_شناسی_انجمن_حجتیه #نویسنده #ابوالفضل_صدقی #آشنایی_با_جریان_های_نوپدید_شیعی #تاریخچه #اعتقادی #انجمن_حجتیه #بهاییت #حلبی #انقلاب_اسلامی @m_mafaz_lib @mafaz_news mafaz.ir
عالمی که برف هم مانع مناجات شبانه او نمی شد ⏱ برگی از زندگانی فقیه عالم و عارف بالله علامه برغانی معروف به شهید ثالث 🔹علامه محمد تقى برغانى قزوينى، شهيد محراب مرحوم برغانى از روحانيانى بود كه در محراب عبادت به هنگام سحر در حالى كه مشغول خواندن مناجات خمس عشرة در سجده بود به دست فرقه بابيه به شهادت رسيد. در احوال او مى‌نويسند: عبادت آن جناب چنان بود كه هميشه از نصف شب تا طلوع صبح صادق به مسجد خود مىرفت و به مناجات ادعيه و تضرع و زارى و تهجد اشتغال داشت و مناجات خمس عشرة را از حفظ مى خواند بر اين روش و شيوه پسنديده استمرار داشت تا اينكه در يكى از آن شب ها شربت شهادت نوشيد. مكرّر در فصل زمستان ديده مى شد كه در پشت بام مسجد خود در حالى كه برف به شدّت مى باريد، در نيمه شب پوستين بر دوش و عمّامه بر سر داشت و مشغول تضرع و مناجات بود و در حالت ايستاده ، دستها را به سوى آسمان بلند مى كرد تا برف سراسر قامت مباركش را از سر تا نوك پا سفيدپوش مى كرد. @baharoom | حقیقت بهائیت
هدایت شده از کتابخانه مفاز
kuliyate tarikhe adyan az didgahe ghoran va hadis-20a.pdf
1.95M
#کتاب #کلیات_تاریخ_ادیان_از_دیدگاه_قرآن_و_حدیث #نویسنده #مهدی_امین #آشنایی_با_ادیان_الهی #اسلام #یهود #مسیحیت #صابئی @m_mafaz_lib @mafaz_news mafaz.ir
«باقریه»، به گروهی از که معتقد به علیه السلام بودند، گفته می‌شود. آنان رشته «امامت» را از حضرت علی بن ابی‌طالب علیه السلام به نواده او امام محمد بن علی بن الحسین علیه السلام معروف به باقر علیه السلام کشانیده و او را «مهدی منتظر» می‌دانستند. از نظر آنان جابر بن عبدالله انصاری روایت کرده که رسول خدا به او فرموده است: «انک سَتُدرِکُ رَجُلاً مِنْ اهل بیتی اسْمُهُ محمد بْنُ عَلِیٍّ یُکَنَّی اَبا جَعْفَرٍ فَاقْرَئهُ مِنی السَّلام» (شیخ کلینی، الکافی، ج 1، ص 304.) همانا تو او را خواهی دید و چون او را دیدی سلام مرا به وی برسان.» جابر آخرین کس، از اصحاب پیغمبر صلی الله علیه و آله بود که در سن پیری و نابینایی در گذشت. وی به دنبال حضرت امام محمد باقر علیه السلام - که در آن وقت کودک بود - در کوچه‌های مدینه می‌گشت و می‌گفت: «یا باقر! متی القاک.» یعنی، ای باقر! من کی تو را دیدار خواهم کرد؟ روزی در یکی از کوچه‌های مدینه، به آن حضرت برخورد و او را به سینه خود چسبانید. سر و دستش را بوسید و گفت: «یا بنی! جَدُکَ رَسُولُ اللّهِ یَقْرَئُکَ السَّلام» (ر.ک: بحارالانوار، ج 68، ص 185.) یعنی، ای فرزند من! جد تو رسول‌اللَّه به تو سلام می‌رساند. گویند: در همان شب پس از دیدار آن حضرت، جابر در گذشت. «باقریه» گویند: از آنجایی که جابر مأمور رسانیدن سلام از طرف جدّش به وی بود، پس آن حضرت «مهدی منتظر» است. (فرهنگ فرق اسلامی، ص 96.) و البته این استدلالی بسیار سست و واهی است. بر خلاف این توّهم، روایات فراوانی ـ حتی از خود امام باقر (ع) ـ این ادعا را باطل میداند. @ferghenews @mafaz_news
لاورنس جی : "Maybe the atheist cannot find God for the same reason a thief cannot find a policeman." - Laurence J. Peter "ﺷﺎﯾﺪ ﯾﮏ آتئیست (بی خدا) ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ، ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﮐﻪ ﯾﮏ ﺩﺯﺩ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﯾﮏ ﭘﻠﯿﺲ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ ! " @ferghenews @mafaz_news
در جشن حنوکا از ۹ شاخه برای اعمال مذهبی بهره برده می شود، هر شب یک شمع توسط؛ شمع شماش (شمع میانی یا شمع خادم) روشن می شود و هر شب براخایی (دعا) خوانده می شود؛ براخای شب اول؛ متبارک هستی تو «هشم» خالق ما پادشاه عالم که، مقدس نمودی با میصواهایت و دستور فرمودی تا چراغ های مخصوص حنوکا را روشن کنیم . زمان روشن کردن معمولا پس از تفیلای عرویت (بعد از غروب آفتاب) انجام و حداقل شمعا باید نیم ساعت روشن بمانند. معمولا از روغن زیتون برای روشن کردن استفاده می کنند، در برخی از مکانها هم لامپ یا چراغ روشن می شود، مثل بیمارستانها و .. هم خانم ها و هم آقایان موظف به اجرای میطسوای حنوکا می باشند و هر شب به نیت یکی از افراد خانواده شمع روشن می شود، رسم است که چراغ حنوکا را پشت پنجره در مقابل دید همگان قرار دهند تا بدین وسیله معجزه این ایام در معابر عموم به نمایش گذاشته شود. در برخی از خانواده شمع هایی با رنگ های متفاوت روشن می شود و در این ایام روزه گرفتن گناه محسوب می شود. @ferghenews @mafaz_news
لحظه‌ای درنگ، پای وی آلمانی الاصل بوده و به ادعای خود، پس از کشمکش درونی سال‌های جوانی، در ۲۹ سالگی به آرامش درونی رسید. او یکی از هزاران فریادهایی است که در فراق خدا در غرب به گوش رسیده و تنها فایده‌اش بازخوانی دردِ دوری بشرِ غربی از خداست. ولی در مکتب اکهارت نه ایمان و نه باور و اعتقاد سهمی دارد و نه خدامحوری و خداگرایی؛ و نه ظلم‌ستیزی دیده می‌شود و نه خروش و حماسه؛ نه اقدام و مجاهدت دیده می‌شود و نه تهذیب و تقوا. زیرا اکهارت توله تنها به دعوت می‌کند، نه به شهود و معرفت الهی. مکتب او متأثر از و آموزه‌های ، ، ، و است. ؛ کاوشی در معنویت‌های نوظهور، ص247 : جالب است بدانید مسترهای حلقه کتاب‌های او را برای علوم متافیزیکی ترویچ می‌کنند. @ferghenews @mafaz_news
حضور فرقه نیوز در منزل صبح امروز مسئول بخش تصوف پایگاه خبری فرقه نیوز طی تماسی با فعالان فرق و ادیان تهران خواستار حضور یکی از فعالان فرق و ادیان در منزل سید شیخ صوفیه گنابادیه شد تا با مصاحبه حضوری به روشنگری بحث جانشینی دکتر بپردازد. بعد از رایزنی های صورت گرفته بین مسئول بخش تصوف پایگاه خبری فرقه نیوز و ارگان های مربوطه تهران، شخصی بی طرف برای حضور در منزل مهندس جذبی انتخاب شد تا رابط بخش تصوف فرقه نیوز باشد و با شیخ صوفیه گنابادیه تهران مصاحبه کند. ساعتی قبل شخص مورد نظر با حضور در منزل شیخ صوفیه گنابادیه در نارمک تهران به ملاقات مهندس جذبی رفت تا از طرف یکی از خبرگزاری های داخلی به مصاحبه با وی بپردازد، نکته جالب این دیدار شوکه شدن اطرافیان شیخ تهران بعد از اطلاع پیدا کردن از حضور رابط پایگاه خبری بود. این عزیزان تا متوجه شدند شخص مصاحبه کننده رابط پایگاه خبری فرقه نیوز است از مصاحبه کردن خودداری کردند. بعد از گفتگویی چند دقیقه ای بین رابط بخش تصوف پایگاه خبری فرقه نیوز و نزدیکان سید یکی از نزدیکان شیخ تهران از قول ایشان به فرقه نیوز گفت؛ . متاسفانه باوجود حضور رابط پایگاه خبری فرقه نیوز در منزل سید و اعلام آمادگی برای انجام مصاحبه، شیخ تهران از مصاحبه کردن خودداری کرد تا همچنان بحث قطب صوفیه گنابادیه در هاله ای از ابهام باقی بماند. بخش تصوف پایگاه خبری رسما اعلام میکند با فرستادن رابطین خود به تهران به زودی در دکتر حضور پیدا خواهد کرد و با قطب صوفیه گنابادیه مصاحبه خواهد کرد و بعد از آن با حضور در منزل شیخ المشایخ صوفیه گنابادیه و با تمامی بزرگان صوفیه گنابادیه بدون واسطه مصاحبه خواهد کرد و امیدواریم این عزیزان ما را به اندازه قبول داشته باشند و از مصاحبه و روشنگری خودداری نکنند. در آخر جا دارد از نزدیکان سید شیخ صوفیه گنابادیه، به خاطر رفتار و برخورد محترمانه، کمال تشکر و قدردانی را انجام دهیم. @ferghenews @mafaz_news
یک روز صبح، معلم روستای « » از توابع سبزوار درِ مدرسه را بسته می‌بیند، برای فهمیدن علت آن راهی منزل می‌شود، ولی با کمال تعجب می‌بیند که کوچه را آب و جارو کرده و فرش انداخته و عده‌ای دم درب منزل فراش مؤدب ایستاده و مردم به داخل منزل رفت و آمد دارند. معلم می‌پرسد: «فراش کجاست؟ اینجا چه خبر است؟» می‌گویند: «آهسته حرف بزن. تا دیروز فراش بود، امروز امام زمان عجل الله فرجه! است» معلم می‌گفت من حیرت‌ زده وارد منزلش شدم و دیدم بالای اتاق روی تخته‌ی پوستی نشسته چیزی دور سر بسته و تسبیح به دست و مشغول ذکر است و عده‌ای هم دست به سینه نشسته‌اند. من از ترس مؤدبانه گفتم: «آقا کلید مدرسه را بدهید به یکی از حاضران که نزدیک‌تان هستند تا به من که دم در ایستاده بودم بدهد.» بالاخره معلوم شد صبح که از خواب بلند می‌شود به زنش می‌گوید دیشب را در خواب دیدم و به من فرمود: «تو نماینده‌ی من هستی و به مردم بگو لازم نیست نماز صبح بخوانید!» همسایه ها با شنیدن این خبر در این یکی دو ساعت این بساط را برای او چیده‌اند. آن روز ولوله‌ای در روستا افتاده بود که دسته دسته به عنوان نماینده‌ی امام زمان به منزل او هجوم می‌آوردند! به تدریج با خواب‌های دروغ این مرد در دین گذارده می‌شد و هر روز دستوری را به مردم تلقین می کرد. به هر حال دیری نگذشت که از دور و نزدیک مردم روستاها با علم و کتل و شعارهای مذهبی به این روستا – که مدعی بود امام زمان گفته است به زودی پایتخت ایران می شود! – می‌آمدند و با کشتن گاو و گوسفند و برپاکردن مراسم عظیم چهره‌ای این روستا را دگرگون کردند. @ferghenews @mafaz_news
آشنایی مختصر با فرقه رهبر این فرقه چهارم است. از همین روی به آقاخانیه نیز معروف است. آقاخان، امام معصوم چهل و نهم آنان است. چون قائل به عصمت امام هستند، معتقدند که اگر او می خورد همین که توی دهان می ریزد تبدیل به آب می شود و از آن جا که نام یکی از امامان شان نزار بوده معروف به نزاریان شده اند. پیروان این فرقه معتقدند امام شان گفته است از روی نماز نخوانید، روزه نگیرید، حج نروید و تکالیف را کنار بگذارید؛ یعنی الان دوران سکولاریسم است. رهبر این فرقه زن بی حجاب دارد و در زندگی می کند. نزاریانِ آقاخانی حدود چهار میلیون نفر هستند که بیش تر در هند زندگی می کنند. در ایران حدود سی هزار نفر اسماعیلی مذهب در نیشابور، بیرجند، شهر بابک کرمان و تهران هستند. شماری از پیروان از این فرقه در سلمیه شام زندگی می کنند. در طول تاریخ، سلمیه محل اصلی و مهم برای اسماعیلیه بوده و هست. از همین محل بود که اسماعیلیان می رفتند و فرماندهان صلیبی را ترور می کردند. مارکوپولو تصور کرده به آنان می دادند و برای ترور می فرستادند؛ لذا بحث حشاشین به میان آمده است. دکتر فرهاد دفتری کتابی به نام افسانه حشاشین نوشته است و بررسی کرده آیا به واقع چنین بوده، یا دروغی است که مارکوپولو به آن پرداخته است. جدیداً ایران، کتابی به نام هفت رکن اسلام چاپ کرده و در آن توصیه کرده که اسماعیلیان روزه بگیرند، نماز بخوانند و تکالیف دینی را انجام دهند. @ferghenews @mafaz_news
آشنایی مختصر با فرقه این فرقه توسط در سال ۱۹۸۴ در ژاپن تاسیس شد و بیش از چهل هزار نفر پیرو دارد. این فرقه را باید جنبشی مذهبی در ژاپن که هم اکنون به نام « » مشهور است شناخت. این فرقه ابتدا یک کلاس آموزش بود که به نام دانشگاه آئوم معروف بود. در سال ۱۹۸۹ به عنوان یک سازمان مذهبی شناخته شده و با جذب جوانان دانشجو به مذهب نخبه ها مشهور شد. فرقه ی آئوم معجونی از ، و و نیز پیشگویی های نوستر داموس است. اما این گروه پس از معروفیت مخالفان خود را ترور می کردند آنها متهمان را با گاز اعصاب و وی ایکس می کشتند. سرانجام او به اتهام انجام ۲۴ قتل دستگیر شد اما او را نتوانستند به مرگ محکوم کنند اگر چه این دستگری سبب شد تا ریاست فرقه را از دست بدهد و گوشه گیر شود. @ferghenews @mafaz_news
سوءاستفاده از نقطه ضعف افراد در ! تبلیغ، اساسی‌ترین است که نزد آنان جایگاه والایی دارد. بر اساس ، زن و مرد باید در تحصیل فنون تبلیغ، تمام همّت خود را صرف نمایند. از این‌رو در رساله‌ی راهنمای تبلیغ این فرقه می‌خوانیم: «اهمّ امور تبلیغ امرالله (بهائیت) و... تکلیف هر نفسی از احبای الهی این است که شب و روز آرام نگیرند و نفسی برنیارد جز به فکر نشر نفحات الله».[رساله راهنمای تبلیغ، ص 17] در این راه دریافتند که بهترین راه برای پیشبرد امر تبلیغ، سوءاستفاده از نقاط ضعف مخاطبین‌شان می‌باشد. از این‌رو با یافتن نقاط ضعف مخاطب خود (با نیازمندان از طریق خیرخواهی، بیکارها را از طریق کاریابی، جوانان از طریق جنس مخالف و...)، سعی دارند تا خوراک مسموم فکری خود را در روانش جای دهند. لذاست که در رساله‌ی راهنمای تبلیغ این فرقه می‌خوانیم: «ببیند و تحقیق کند که نفوس در چه درجه و خطی کار می‌کند، چه افکاری دارند، به چه عقایدی متشبثند، مطابق آن با آن‌ها صحبت کند تا نزدیک شوند و اقبال نمایند».[همان، ص 87] : محمدعلی فیضی، رساله راهنمای تبلیغ، بی‌جا: بی‌نا، چاپ سوم، 128 بدیع، صص 87 و 17. @ferghenews @mafaz_news