eitaa logo
شوق‌رویش
874 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
926 ویدیو
236 فایل
- سفر از خویش چو کردی ، همه جا معراج است !🌱 کانال شخصی سیدجعفرحسینی...
مشاهده در ایتا
دانلود
45.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن... ◽️مناظره کامل آقایان حجت الاسلام رفیعی و سیدحسن آقامیری 🔻با اجرای حجت الاسلام سرلک الّلهم صلِّ علی مُحمد وَ آلِ مُحمد و عجّل فرَجهم
AUD-20200619-WA0000.m4a
23.53M
📗 آزادی بندگی هدف زندگی 🔹 توبه 🔹جلسه دانشجویی 📅ا ۱۳۹۹/۳/۲۹ 🔹تلاش ما این است به لطف خدای متعال مباحث این جلسات بصورت تحلیلی ارائه شود . مطهر @maharat313
✨حضرت آیت الله مصباح یزدی: شاید بتوان گفت مهمترین شبهه برای دین زُدایی و دور کردن مردم از هدایت الهی و تعالیم انبیا ❗️همین شبهه تعدد قرائات است❗️ 📗کتاب تعدد قرائت ها. صفحه ۲۷
New recording 19.mp3
28.37M
📗کتاب ✅ امیرالمومنین(علیه السلام) - جاذبه و دافعه 🔹جلسه اول ⏱ ۳۰ دقیقه پ ن : جلسه اول در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و بصورت حضوری برگزار گردید. این صوت بصورت ضبط شده و جایگزین صوت جلسه حضوری ست. مطهر ✨سیر مطالعاتی متفکر شهید مرتضی مطهری @maharatha313
❗️برای این است که زمان عمل محدود است... ✍در مناظره جناب آقامیری بیان کرد میدان عمل و اختیار انسان محدود به دنیا نیست و در عوالم دیگر ، چون انسان ها اختیار دارند ، میتوانند رشد کنند آن هم از قِبَل اعمال خودشان. 🔹اما شهید مطهری میفرماید : [ یکی دیگر از ] تفاوت های دنیا و آخرت این است که ✅ اینجا خانه کشت کردن و تخم پاشیدن است و آنجا خانه بهره‌برداری و درو کردن. ❗️در آخرت، عمل نیست، ❗️مقدّمه نیست، 👈هر چه هست محصول و نتیجه است، مانند روزی است که نتیجه امتحانات دانش آموزان اعلام می‌گردد. 🔹 اگر دانش آموزی در وقت امتحان اعلام کند که به من مهلت درس خواندن بدهید و یا در وقت اعلام نتیجه تقاضا کند که اکنون از من بپرسید تا جواب دهم، پاسخی که دریافت می‏دارد این است که 👈وقت امتحان گذشته و اکنون وقت نمره دادن است. 👈انبیاء که فریاد می‌کنند: ای مردم به عمل صالح بپردازید و ذخیره‏ ای برای خانه واپسین خویش تهیه کنید برای این است که زمان عمل محدود است. ✨امیر المؤمنین علی (ع) می‌فرماید: انّ الیوم عمل و لا حساب و غدا حساب و لا عمل‏ 🔹امروز، کار است و محاسبه نیست و فردا محاسبه است و کار نیست.
✍اگر مناظره را دیده باشید یکی از سخنان درست آقامیری این بود که " هر عالم قوانین مختص به خودش را دارد " . این مطلب ، مطلب درستی ست . هم پشتوانه فلسفی دارد هم پشتوانه ی روایی. ⚠️❗️اما جناب آقامیری در جای دیگر با صراحت تمام میگوید چگونه میشود زنی بخاطر بیرون ریختن موهایش در " دنیا" سالها در "قیامت" به عذاب کشیده شود ؟ این گناه و عقاب تناسب ندارد. ✅ این چگونگی را شهید مطهری خیلی عالمانه اینگونه پاسخ می دهد:👇
👌نوع مجازات در آخرت با نوع مجازات در دنیا متفاوت است. ⛔️مجازات بر سه گونه است: 1⃣مجازات قراردادی (تنبیه و عبرت) 2⃣مجازاتی که با گناه، رابطه تکوینی و طبیعی دارد. (مکافات دنیوی). 3⃣مجازاتی که تجسّم خود جرم است و چیزی جدا از آن نیست. (عذاب اخروی). و اما توضیح 👇
✍مجازات قراردادی همین مجازات هایی هست که در جامعه ها توسط قانون گذاران وضع میشود. مثلا اگر راننده ای از چراغ قرمز عبور کرد فلان مقدار جریمه میشود یا... 👈 شهید مطهری میگوید فایده اینگونه مجازاتها دو چیز است: 1⃣ یکی جلوگیری از تکرار جرم به وسیله خود مجرم یا دیگران از طریق ترسی که کیفر دادن ایجاد می‌کندو به همین جهت می‌توان این نوع از مجازات را «تنبیه» نامید. 2⃣ و فایده دیگر تشفّی و تسلّی خاطر ستمدیده است و این در مواردی است که جرم از "نوع جنایت و تجاوز به دیگران باشد. ✅✅شهید مطهری میگوید این دسته از مجازات ها باید با جرم تناسب داشته باشد . و ✅👈"نکته جالب این است که اینگونه مجازاتها در جهان آخرت معقول نیست؛ زیرا در آنجا نه جلوگیری از تکرار جرم مطرح است نه تشفّی؛ 👈 نه آخرت جای عمل است تا عقوبت کردن انسان به این منظور باشد که دوباره مرتکب کردار زشت نشود، 👈 و نه خدا- العیاذ باللّه- حس انتقامجویی و تشفّی [طلبی‏[ دارد که بخواهد برای خالی کردن عقده دل خود انتقام بگیرد، 👈و نه در آنجا مسئله‌ تشفّی قلب مظلومین مطرح است، خصوصاً اگر آن مظلوم از اولیاء خدا و مظاهر رحمت واسعه الهیه باشد؛ 👈بدیهی است که برای غیر اولیاء نیز در جهان وانفسا اندکی خیر و رحمت و مغفرت بر یک دنیا انتقام از دشمن ترجیح دارد.
✍در بین تحلیل ها زیاد میشنوم که مثلا جناب آقای دکتر رفیعی پدرانه وارد میدان شدند و نخواستند میدان مناظره به مشاجره تبدیل شود . چند نکته : 1⃣بنده انتساب قطعی نمی دهم ولی تا امروز هر چه از سید حسن آقامیری شنیده ام ، افکاری بوده که مروّج معنویت بدون شریعت بوده است. از این دست حرف ها که خوب باش ، خوب بودن مهم است ، پاک بودن مهمه ولو چهار تا دونه تار موت هم بیرون بود جهنمی نمیشی و از این دست مطالب که باید سر جای خودش طرح و نقد شود ❗️امروزه در دنیا تفکرِ معنویتِ منهای شریعت هم زیاد ترویج میشود هم زیاد مشتری دارد. ⚠️تفکری که از آن، خدایِ تکلیف ساز بیرون نمی آید . انسانِ مسئولیت پذیر و متعبّد درست نمی کند . تفکری که در زمان ائمه از آن به مُرجئه یاد میشد و چقدر اهل بیت هشدار میدادند که مراقب اهل مرجئه باشید . تفکری که در زمان ما در قالب " دلت باید پاک باشه " روی همه تکالیف دینی آب پاکی رو میریزد و میرود.
2⃣ نکته بعدی اینکه شاید در مناظره اهداف مختلفی وجود داشته باشه ، این را قبول دارم ولی آیا نباید بین تحقق اهداف اولویت بندی کرد؟ در این مناظره هدف نهایی چی بود ؟ پدری یا تبیین افکار التقاطی سید حسن آقامیری ؟ اصلا مگر نمیشد بین این دوتا جمع کرد ؟ الان به گفته خود سید آقامیری خداروشکر پدری محقق شد ولی به چه قیمت ؟ به قیمت تبیین نکردن افکار نادرست ایشان . به قیمت تردید در بخش دیگری از مردم... . به قیمت ترویج پلورالیسم دینی یا همان تعدد قرائت ها . همان فکری که حتی در معارف مسلّم دین هم میگوید شما این طور میفهمید من جور دیگر . 👈ببینید من هم قبول دارم باید نقش پدرانه ایفا میشد ولی نمیفهمم چرا بین اهداف متعدد اولویت بندی نشد و هدف اصلی مناظره به نتیجه ننشست .
🔰نکاتی در باب مناظره اخیر ✍️ به قلم استاد حجت الاسلام احمد فربهی 🔸من این گفتگو را دیدم، چند نکته عرض می‌کنم؛ 1️⃣ بنده آقای آقامیری را تأیید نمی‌کنم اما معتقدم «مواجهه‌ی رو در رو»، می‌تواند بسیاری از ذهنیت‌ها و رفتارها را تعدیل کند؛ بنده به جدّ، معتقدم بخش وسیعی از اختلافات اجتماعی و سیاسی، محصول ذهنیت‌های اشتباه از همدیگر است، 2️⃣ آقای آقامیری گفت؛ سخنان مرا تقطیع کرده‌اند! فارغ از موجه‌بودن یا نبودن این‌سخن، بنده بارها گفته‌ام کار رسانه در عصر حاضر، رساندنِ واقعیت‌ها به مخاطب نیست، بلکه کارش «ساختن ذهنیت مخاطب، برای قضاوت‌های جهت‌دار» است، لذا هم مسؤولان قضائی باید فکری کنند و هم سواد رسانه‌ای مردم باید بالا برود؛ باور کنیم بسیاری از خبرها مهندسی می‌شود تا قضاوت‌ها را مهندسی کنند. 3️⃣ به نظرم مسأله‌ی خلود مشرکان، مسأله‌ای نیست که محور گفتگو یا یکی از اصلی‌ترین محورها در این‌گونه گفتگوها شود، بلکه آن‌چه بایستی محور گفتگو قرار می‌گرفت؛ «نقش بازدارنده‌ی عذاب‌ الهی» است، این همان موضوعی است که «جریان اباحی‌گری» از غفلت جامعه‌ی دینی نسبت به آن، برای نفی هنجارهای دینی، استفاده می‌کند و آقای آقامیری به عنوان یکی از ابزارهای این جریان مورد سوء‌استفاده قرار گرفته. جریان اباحی‌گری، تلاش می‌کند همه‌ی بازدارنده‌ها؛ چه درونی و چه بیرونی را نفی کند تا فضای فرهنگی رها شود؛ انکار عذاب‌‌‌‌های شدید الهی، گسترش فرهنگ «به‌تو‌چه!»، تفکر «از دینش مپرس» و نفی مقاومت‌ اجتماعی در مقابل هنجارشکنی‌ها، همگی، از این‌قبیل‌اند.