استاد مهدوی ارفع
🕊بسم الله الرحمن الرحیم🕊
ما بر آنیم که در ظلمات جهل و ضلالت گمراهی چراغ درخشنده ای را به دست بشریت بدهیم تا راهبر و راهنمای جهانیان به سوی نور باشد.
کتابی فطرت نواز که حقیقت علم و حکمت است.
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی در راستای تربیت مدیران جلسات نهج البلاغه خوانی در قرارگاه های استانی اقدام به برگزاری، اولین کارگاه تخصصی تربیت و تعالی مربیان و مدرسان کشوری نموده است.
💠ویژگی های لازم جهت ثبت نام کنندگان :
۱.انس با کتاب شریف نهج البلاغه
۲.شناخت عمیق از اصول ،راهبردها و اندیشه پشتیبان نهضت
۳.توانمندی و سابقه #تدریس و تبلیغ
۴.فرصت لازم جهت شرکت در دروره های آموزشی
۵.فرصت لازم جهت برگزاری کارگاه های تربیت مدیر جلسات دراستانها
۶.دارای روحیه جهادی
۷. حداقل تحصیلات طلبه سطح۲ یا کارشناسی رشته های مشابه.
۸.اداره لااقل یک جلسه نهج البلاغه خوانی
✳️فرآیند ثبت نام:
۱.ثبت نام اولیه.(ثبت نام به صورت فردی یا توسط رابطین استانی امکان پذیر می باشد)
۲.ارزیابی و گزینش در ستاد مرکزی نهضت
۳.ثبت نام قطعی پس از تایید یا معرفی قرارگاه استانی
✳️نکات قابل توجه:
۱.این کارگاه ویژه خواهران نهج البلاغه ای می باشد .
۲.علاقمندان با ارسال مشخصات ذیل به آیدی
@h_davari
اقدام به ثبت نام اولیه نمایند.
نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات، شغل، مختصری از فعالیتهای آموزشی،تبلیغی و...
۳.ثبت نام قطعی افراد از طریق آیدی فوق به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.
۴.هزینه ایاب و ذهاب به عهده شرکت کنندگان می باشد.
۵.امکان همراهی فرزندان خردسال فراهم گردیده است .
زمان : ۲۲و۲۳آذر
(#پذیرش غروب۲۱ آذر
#اختتامیه غروب۲۳آذر)
مکان:قم مقدس
۶.مهلت ثبت نام ۲آذرماه
@mahdavi_arfae
⛔️ #بدعت_مقدس3⃣
#عیدالزهرا_خرافه_ای_وحدت_شکن
♦️مطلب دوم: ابولولو که بود و به چه انگیزه ای خلیفه دوم را کشت؟
🔹برخلاف افسانه سرایی های افراد ناموجه و بی اطلاع در طول تاریخ خصوصا از زمان حکومت های آل بویه و صفویه _ که حکومتهای شیعی بودند_ ابولولو نه تنها عاشق و شیفته امیرالمومنین نبود بلکه تمام کتب شرح حال، او را غیرمسلمان می دانند.
🔹درباره ي دين و آئين ابولؤلؤ ميان منابع تاريخي، نقطـه نظـر مشـتركي ديـده ميشود و آن اينكه وي هرگز مسلمان نبوده است و تنها اختلاف آنها بر سـر آن است كه آيا وي مسيحي شده بود يا بر آئين زرتشت باقي بوده است.
🔹بعضي از منــابع كهــن همچــون «مــرُوج الــذهب» مســعودي و يــا «المصــنف» ابن ابي شعبه کوفي از او به عنوان مجوسي ياد كرده اند. ۱
🔹با این همه عده ای از مورخان همچون طبري و ابن عبد البر وي را مسيحي دانسته اند.۲ اما متأسفانه با وجود اين نصـوص تـاريخي معتبـر كـه همگـي حكايـت از غيرمسلمان بودن ابولؤلؤ دارد، بعضي از عوام شيعه به خـاطر وجـود تعصـبات مذهبي از وي فردي مسلمان و شيعه ساخته و حتي بعضي او را در شمار ياران خاص اميرالمؤمنين، عليه السلام، نيز قرار داده اند كه اين موضوع نه تنهـا انكـار نصوص معتبر تاريخي است بلكه از آن جهت كه حرفي بدون دليل و مـدرك است، موجب وهن و سست نشان دادن آموزه هاي شيعي خواهد بـود كـه ايـن نيز به نوبه ي خود موجب ايجاد كشمكش و تفرقه ميان مسلمين خواهد شـد.
👈با مراجعه به دلايلي كه درباره اسلام و يا حتي تشيع ابولؤلؤ گفته ميشود در خواهيم يافت كه اولين دليلي كه بر اين مطلب اقامه ميشود همان روايـت مربوط به #نهم_ربيع است. زيرا در آن روايت براي قاتل خليفـه طلـب رحمـت شده است؛ (رحمة االله علي قاتله).
✔️لكن از آنجا كه مـا دربـار بـي اساسـي و سست بودن اين روايت در نکته سوم به قدر کافی بحث مستند خواهیم کرد، لذا اصل ادعا باطل است و بی سند.
🔹🔹🔹🔹
⏬اما دلايل ديگري كه براي تشيع ابولؤلؤ ذكر ميشود چنين است:
1⃣در كتاب «الهدايةالكبري» سخني از اميرالمؤمنين، عليهالسلام، نقل شده كه به خليفه دوم ميفرمايد:
⚜ «اني اراك في الدنيا بجراحة ابن عبـد ام معمـر تحكـم عليـه جـورا فيقتلك توفيقا يدخل واالله الجنان علي رغم منك»؛
💠من همانا می بینم كه در دنيا به جراحت ابن عبدام معمر[= ابولؤلؤ] به جهت ظلمـي كـه بر او نموده بودي كشته ميشوي پس او توفيق كشتن تو را پيدا ميكند و به خدا قسم بر خلاف ميل تو داخل بهشت ميشود.» ۳
2⃣اين روايت را حافظ رجب برسي نيز در «مشارق الأنوار اليقـين» آورده است. ۴
🔹كسان ديگري كه آن را نقل كرده اند همگي آن را از اين دو كتاب گرفتـه انـد. بدين جهت در اينجا فقط به نقد و بررسي اين دو منبع و روايت مورد نظر در آنها خواهيم پرداخت.
📌اما درباره كتاب «الهدايـةالكبـري» نوشـته حسـين بـن حمـدان خَصـيبي جنْبلاني(م 358 هـ.ق) بايد گفت كه تمامي رجاليون شيعه مؤلف آن را فـردي فاسـدالعقيده و غيـر معتبـر مـيداننـد بگونـه اي كـه بـر روايـات او هرچنـد صحيح السند نيز اعتماد نكرده اند.
👈چنانچه ابن غضائري و علامه حلي درباره وي مي نويسند:
«هو كذاب فاسد المذهب، صاحب مقالة ملعـونـة، لايلتـف اليـه» فردي بسيار دروغگو و داراي مذهبي فاسد و گفته ها و اعتقادات زشـتي دارد كه به آنها توجهي نميشود».۵
___________________________
📚پی نوشت ها:
1.علي بن حسين مسعودي، مروج الذهب، ج2 ،ص352؛ ابن أبـي شـيبة كـوفي، المصـنف، ج8،
ص576؛ ابن قتيبه دينوري، الامامه و السياسه، ج1 ،ص40؛ أحمد بن أعـثم كـوفي، الفتـوح، ج2،
ص323؛ ضحاك، الآحاد والمثاني، ج1 ،ص112و ابن شبه نميري، تاريخ المدينه، ج3 ،ص913.
2 .تاريخ طبري، ج3 ،ص263؛ ابن عبد البر، الاستيعاب، ج3 ،ص1155و ابـن أثيـر، الكامـل فـي التاريخ، ج3 ،ص4
3.حسين بن حمدان الخصيبي، الهداية الكبرى، ص162 .
4.حافظ رجب برسي، مشارق الانواراليقين، ص125
.
5.رجال ابن غضائري، ص54 و علامه حلي، خلاصة الأقوال، ص339
🖊مهدوی ارفع
↩️ادامه دارد....
🆔 @mahdavi_arfae
📢 #مژده
🌺🍃مژده به مخاطبین محترم کانال
✅با همت جامعه ایمانی مشعر از این به بعد می توانید کلیپ های سخنرانی به صورت صوتی و تصویری استاد #مهدوی_ارفع را در سایت #هیات_تی_وی به آدرس زیر دریافت کنید:🔰🔰
http://heyat.tv/channel/DdxbNzxy/
🆔 @mahdavi_arfae
⛔️ #بدعت_مقدس4⃣
#عیدالزهرا_خرافه_ای_وحدت_شکن
👈نجاشي و ابن داود نيز درباره وي مينويسند:
«الحسـين بـن حمـدان الخصـيبي الجنْبلانـي ابوعبـداالله كـان فاسـد المذهب».۱
🔹علاوه بر اين، سند روايتي كه او نقل كرده مرسل و مجهول اسـت و از ايـن جهت نيز هيچ اعتباري بر آن نميباشد.
🔹امـا كتـاب «مشـارق الانـوار» حـافظ رجب برسي نيز وضعي بهتر از كتاب «الهدايةالكبري» نـدارد و تقريبـاً تمـامي رجاليون شيعه بعد از خودش اين كتاب را بي اعتبـار دانسـته و نويسـنده آن را هم متهم به غلو نموده اند.۲
👈 به گونه اي كه علامه مجلسي درباره كتاب وي مي نويسد:
«من بر آنچـه كه اين كتاب به تنهايي نقل نموده است اعتماد نميكنم زيرا آن را مشـتمل بـر اشتباه و آشفتگي و غلو يافته ام».
👈ميرزا محمد باقر موسوي خوانساري نيز در كتاب روضات الجنّات درباره وي مي نويسد:
«...امر اين مرد در تقويت ستونهاي اهل ارتفاع و غلو و احيـاء مراسـم بدعتگزاران و خروجش از دايره ظواهر شريعتي كه اصولش وابسته و استوار به فروعش است و بلند پروازيش بر شالوده غلات و مفوضه و التزامش به تخطئه بزرگان اهل ملّت و دين و تزكيـه او كسـاني كـه مخالف روش فقهاء و مجتهدين هستند... و اعتقادش به عـدم مؤاخـذه هيچيك از محبين اهلبيت، عليهمالسلام، بـه هـر گنـاه و جرمـي كـه فرض شود، و اينكه پايه هاي مذهب را بر تـأويلات هوائيـه فاسـده اي كه دليلي ندارد بنا كرده است، با اينكه همانگونه كه سـخن دربـاره آن فراوان گفته شده اولين مراتب الحاد و خروج از دين گشـودن بـاب تأويل است؛ همه اينها از جمله مطالب مسـلَّمه و يقيني هايی اسـت كـه براي همه آشنايان به گفتارش آشكار و روشن است و بـراي احـدي از تأمل كنندگان در تصنيفاتش شك و ترديدي بجاي نميگذارد».۳
✔️در مجموع مشخص گرديد كه اين روايت از نظر سند قابل اعتماد نيسـت و نميتواند دليل واقع شود.
🔹اينها علاوه بر آن است كه، آنچه از ايـن روايـت نيـز برداشـت مـيشـود هيچگاه بيانگر درستي اعتقاد و يا مؤمن بودن ابولؤلؤ نيست بلكه ايـن روايـت تصريح بر آن دارد كه انگيزه ابولؤلؤ براي قتل خليفه دوم بـه جهـت ظلمـي بوده كه بر او ميشده است.
3⃣ دليل ديگر آن است كه افنـدي در ريـاض العلمـاء گفتـه اسـت: «فيـروز (ابولؤلؤ) از بزرگان مسلمين و مجاهدين بلكه از پيروان مخلص اميرالمـؤمنين بوده اس سپس درباره اين مطلب چنين اسـتدلال مـيكنـد كـه ذكـوان است و عبـداالله بـن ذكـوان از خـواص ياران امام سجاد، عليهالسلام، بوده است پس اين بهترين دليل بر تشيع ابولؤلؤ قاتل می باشد.
با آنكه صاحب رياض العلماء به تتبع و تحقيق شهرت دارد ليكن اين سخنان وي حاكي از مطالب ديگر است زيرا:
🔸اولاً؛ برادري ذكوان و ابولؤلؤ مسلم نيست فقط برخي رجاليون اهل سـنت اين سخن را نقل كرده اند ولي دليلي قطعي براي آن وجود ندارد.
🔸ثانياً؛ به فرض قبول برادري آن دو، ذكـوان نـه از خـواص، بلكـه حتـي از ياران اميرالمؤمنين، عليه السلام نيز به حساب نمي آيد.
🔸ثالثاً؛ عبداالله بن ذكوان فقط در شمار كساني كه از امام سجاد، عليه السـلام، روايت كرده اند ذكر شده و به عنوان يار و همـراه امـام چهـارم سـخني از او نيست. ذكوان و فرزندش عبداالله نه تنها از شمار شيعه نيستند كـه از مـوالي و خادمان بني اميه و وابسته به همسر خليفه سوم، عثمان، قلمداد شده اند.۴
🔸 رابعاً؛ ايمان داشتن و مسلمان بودن ذكوان و پسرش چه رابطه اي با ايمان يـاعدم ايمان داشتن ابولؤلؤ دارد؛ گويا در اين استدلال چنين فرض شده كه بـرادر هركس مسلمان شود او نيز قطعاً مسلمان است...
🖊 مهدوی ارفع
↩️ادامه دارد...
🆔 @mahdavi_arfae
⛔️ #بدعت_مقدس5⃣
#عیدالزهرا_خرافه_ای_وحدت_شکن
4⃣بعضي نيز خواسته اند با تكيه بر اين گفته كه پيامبر، صـلي االله عليـه وآلـه، امر به اخراج كفار از جزيرةالعرب و خصوصاً مكّه و مدينه نموده اند، اثبـات كنند كه ابولؤلؤ مسلمان بوده است زيرا اگر ابولؤلؤ مسـلمان نبـود، نبايـد بـه مدینه راه می یافت.
🔻اما آنچه در اين استدلال به آن توجه نشده آن است كه:
🔹اولا؛ بنا به نقل منابع از آنجا كه عمر اجازه ورود افراد بالغ از عجمـان را به مدينه نمي داد مغيرة بن شعبه، مولاي ابولؤلؤ، نامه اي به خليفه نوشـت و بـا اشاره به مهارتهايي كه در ابولؤلؤ وجود داشت از وي اجازه ورود ابولؤلؤ را به مدينه گرفت.
___________________________________
📚 پی نوشت ها:
۱. ابن حجر، تهذيب التهذيب، ج5 ،ص178.
۲ .ابن حبان، الثقات، ج7 ،ص6؛ ابن حجر، تهذيب التهذيب، ج5 ،ص178؛ خطيب بغدادي، تـاريخ
بغداد، ج10 ،ص227 و ابن عساكر، تاريخ مدينه دمشق، ج28 ،ص44؛ اين رابطه به گونه اي بـوده
است كه وي حتي به نقل رواياتي مي پرداخته كه در راستاي اهداف شوم بني اميه جعل شده اسـت؛
مانند روايتي ساختگي كه در آن به فضليت روزه گرفتن و شادماني در روز عاشورا پرداخته شده و
فضائل بسياري را براي اين روز جعل نموده اند.( ابن جوزي، الموضوعات، ج2 ،ص200)
۳. .ميرزا محمد باقر موسوي خوانساري، روضات الجنات، ج3 ،ص343-344 .
٤.شيخ علي نمازي شاهرودي، مستَدرك سفينة البحار، ج9 ،ص215 به نقل از رياض العلماء.
______________________________
كه از قضا همين يك مورد نيز كه اجازه ورود يافت، دست به قتل خليفه زد. از اين حيث ميتوان گفت اگر اين جريان بيان شده واقعيت نيز داشته باشد، ورود ابولؤلؤ به مدينه در نوع خود يك استثناء بوده است.
🔹ثانياً؛ حقيقت دستور پيامبر، صلي االله عليه وآله، بـه اخـراج كفـار از مكکه و مدينه، را بايد اخراج كفاري دانست كه حُرّ بوده و آزادانه در مکـه و مدينـه زندگي مي نمودند اما در مورد بندگان و كنيـزان اصـولاً چنـين حكمـي قابـل تصور نيست زيرا كساني كه در آن زمان به بنـدگي گرفتـه مـي شـدند عمـدتاً كفاري بودند كه در جنگ با مسلمين به اسارت آنها در مي آمدند و بعد از اسارت نيز هيچ الزامي بر مسلمان شدن آنهـا وجـود نداشـت. بـا ايـن مقدمـه چگونه مي توان تصور نمود كساني كه توسط مسلمين به بندگي گرفته شده اند تا به صاحبان مسلمان خود خدمت كنند را از جزيرةالعرب اخراج نمود.
🔹🔹🔹🔹
1. علي بن حسين مسعودي،
( مروج الـذهب، ج2 ،ص352؛ )
از ايـن جهـت عمـر پـس از مجـروح
شدنش كساني را كه موافق آمدن چنين افرادي به مدينه بودند سرزنش ميكرد و آنان را مسبب قتل خود مي خواند.
(ابن أثير، النهاية في غريب الحديث، ج3 ،ص286»
قال [عمر] لابن عبـاس:
قـد كنت أنت وأبوك تحبان أن تكثر العلوج بالمدينة»)
اما مخالفان نظر وي مي گفتند كه مدينه جـز بـا ورود علوج- افراد عجمي كه با تحقير به اين اسم ياد مـي شـدند- آبـاد نمـي شـود.
(رك: رسـول جعفريان، تاريخ سياسي اسلام، ج2، تاريخ خلفا، ص109 )
🖊مهدوی ارفع
↩️ادامه دارد...
🆔 @mahdavi_arfae
⛔️ حرام شرعی❗️
🔷رهبر انقلاب: توهین به مقدسات اهل سنت،حرام شرعی است.(٢٢/٢/٨٨ )
🆔 @mahdavi_arfae
animation.gif
1.08M
💯اجر کسی که مردم را با نهج البلاغه که بالاترین امربه معروف و نهی از منکر است، آشنا می کند،از اجر مجاهد فی سبیل الله بالاتر است❗️
✨✨✨✨✨✨
🔷🔹تمام کارهای نیکو و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهی از منکر،چونان قطره ای بر دریای مواج و پهناور است...
📚 #نهج_البلاغه، بخشی از حکمت٣٧٤
🆔 @mahdavi_arfae
🎇🍃🌹﷽🌹🍃 🎇
ما برای گسترش #نهج_البلاغه_خوانی در بین مردم، دو راهبرد داریم :
1⃣ آسان سازی
2⃣ ارزان سازی
✅ آسان سازی (راهبرد در محتوا) :
خداوند متعال در فراگیرکردن قرآن کریم به عنوان متن محوری اسلام که به مراتب از نهج البلاغه سخت تر و تخصصی تر است، راهبرد «تیسیر» را به کار برده است :
« وَ لَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ . . . »
«یَسَّرنَا» یعنی آسان سازی، نه سطحی سازی. و آسان سازی یعنی کار را گام به گام پیش بردن.
✅ ارزان سازی (راهبرد در اجرا) :
قرآن کریم، در اجرا از راهبرد «#ارزان_سازی» استفاده می کند و به همۀ انبیاء عظام سفارش می نماید:
«وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ»
مزد رسالت انبیاء را برعهده خداوند متعال گزاردن، راهبرد آسان سازی قرآن برای جهانی کردن ادیان الهی قرار داده است.
اما این دو راهبرد در نهج البلاغه
✅ آسان سازی:
از عمده ترین دلایل توهّم سخت و تخصصی بودن نهج البلاغه، در اذهان عموم، روش برخورد همیشگی با این کتاب شریف است.
اما بازگردیم به نحوۀ بهره برداری ما از قرآن کریم. در خانواده ها، مهدهای کودک و مدارس، درگام نخست بی آنکه اصرار برفهم ترجمۀ قرآن کریم باشد، کودکان به فراگیری قرائت قرآن تشویق و ترغیب می شوند و این گام را مقدمۀ ورود به فهم و تفسیر قرآن می دانیم.
اما آشنایی عموم با کتاب شریف نهج البلاغه، جلسات شرح است. اینکه شاهد هستیم خطبه ای سالها در مساجد و محافل #شرح داده می شود. این نحوۀ بهره برداری و برخورد، توهّم سخت بودن را تقویت می کند. بر همین اساس، روشی به نام «نهج البلاغه خوانی آسان» ابداع کردیم .
✅ #شش_نکته_کاربردی_نهج_البلاغه_خوانی _آسان:
1⃣ ترجمه بخوانید.
2⃣ ترجمه مرحوم دشتی #آسان_ترین_ترجمه است.
3⃣ باروزی 10 دقیقه شروع کنید.
4⃣ ابتدا حکمت ها را دو مرتبه از اول به آخر بخوانید، سپس نامه ها را از آخر به اول و در نهایت، خطبه ها را هم از آخر به اول.
5⃣ در دور اول نیازی به حفظ و یاداشت برداری نیست.
6⃣ ما تضمین می کنیم که در همان دور اول، حدود 70 درصد نهج البلاغه را به راحتی درک کنید. پس فعلا نیازی به شرح و تفسیر نیست.
✅ارزان سازی :
تشکیل و راه اندازی جلسات نهج البلاغه خوانی در مساجد، منازل، حسینیه ها و ... یعنی هرمکانی که امکان تجمع افراد وجود دارد؛ آن هم بدون دریافت هزینه برای مکان، سخنران و ...
و هم چنین تهیه #کتاب شریف نهج البلاغه با کمترین هزینه (72درصد تخفیف) در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
با این دو راهبرد مؤثر، تولید انبوه نهج البلاغه خوان در #نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی، محقق خواهد شد.
🖊مهدوی ارفع
🆔 @mahdavi_arfae
هم اکنون
شبکه۲
زنده باد زندگی
#وحدت_در_نهج_البلاغه
با کلام شیوای استاد گرانقدر #مهدوی_ارفع
@mahdavi_arfae
#وحدت_در_نهج_البلاغه 1⃣
🔴وحدتی که مکتب ما به ما معرفی کرده یک #وحدت_ایدئولوژیک است نه تاکتیکی و نه استراتژیکی؛ یعنی باورهای اعتقادی و دینی ما به ما میگوید: اختلاف نکنید اگر تفرقه داشته باشید، هیچ نعمت و موهبت الهی به شما نخواهد رسید.
🔻ما اعتقاد داریم هر فرقه ای با حفظ همان چارچوبهای مذهبی خودش به وحدت ملزم می شود؛ یعنی همان چارچوب مذهبی او را امر می کند که: با همدیگر حرکت کنید باهم همراه و همدل و هم راستا باشید.
🔻امیرالمومنین علیه السلام که ما افتخار داریم در همه جای دنیا با نهج البلاغه اش شناخته میشویم، خودش در فرهنگ ما مسلمانها بالاخره یکی از اولین یا مهم ترین نقطه ای است که میتوانست مایه اختلاف و افتراق امت بشود سر قضیه خلافت اما وقتی وارد سیره خودشان میشویم می بینیم:
✅در نهج البلاغه به ابو موسی اشعری نامه نوشته اند: " والله در تمام امت اسلام احدی از من حریص تر به وحدت نیست. (#نامه_78 )
✅دقیقا روزی که بعد از پیامبر،سر قصه خلافت،ابوسفیان آمد در خانه امیرالمومنین (علیه السلام) به خیال خودش میخواهد از این فرصت سوء استفاده کند میرود برای زرنگی عباس را هم که قوم و خویش امیرالمومنین است همراه می آورد. میگوید:"چه نشسته ای که حکومت حق تو بود و دیگران آنرا بردند"حضرت اینجا مفصل برخورد میکند میگویند:"تو آمده ای از این فرصت استفاده کنی افتراق بیندازی بین امت، و من مایه اختلاف امت نخواهم شد و در را به رویش بستند.(#خطبه_5 )
🔰ببینید امیرالمومنین علیه السلام در #خطبه_192 نهج البلاغه یک تعریفی از وحدت دارند که همه آنچه که ادعا کردم از وحدت ایدئولوژیک و غیره در این جمله خیلی زیبا تعریف شده است؛ من اسم این را گذاشته ام، #وحدت_گفتمانی!
♦️حضرت میفرمایند:" به گذشتگان خود برگردین مومنان کی به قدرت، به عزت، به امنیت، به رفاه و به شکوه و شوکت رسیدند" ؟
✅آنگاه که وحدت اجتماعی داشتند؛ بعد تعریف میکنند؛"خواسته های آنان یکی، قلبهای آنان یکسان، (یعنی از ته دل اعتقاد داشتند که باید همراه هم باشند، همدیگر را کمک کنند.) دستهای آنان مددکار یکدیگر، شمشیرها یاری کننده،نگاه ها به یک سو دوخته و اراده ها واحد و همسو بود آیا در آن حال مالک و سرپرست سراسر زمین نبودند؟و رهبر و پیشوای همه دنیا نشدند ؟!
🔻امیرالمومنین علیه السلام معتقد است که این وحدت باید در چند لایه شکل بگیرد:
⏪در اهداف و قلبها ،(حب و بغض ها ارزش ها و ضدارزش ها) یکی بشود،گرایشها یکی بشود،
در امکانات و دارائیها همدیگر را کمک کنید در مبارزه با دشمنان همدیگه را یاری کنید.و بعد همه به یک نقطه به یک هدف به یک تمدن خیره بشوید و اراده هایتان را یکسان کنید تا کار پیش برود...
↩️ادامه دارد...
👤حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع
📺برنامه زنده باد زندگی
۲۹/آبان /۱۳۹۷
🆔 @mahdavi_arfae
#توجه_آخرین_فرصت
🕊فاستبقوالخیرات🕊
🌹همگام با مادر سادات در دفاع از اول مظلوم عالم در طرح:
#علی_یاوران
🎀از میلاد نبی تا میلاد ولی🎀
همراه با جوایز 🎁ارزنده
#تمدید_ثبت_نام : تا #چهارشنبه۳۰آبان
🔻روش ثبت نام:
ارسال #یاعلی از طریق نرم افزار ایتا
#برادران
@moshtaghe
@sadeghiniyari
#خواهران
@Menhaj110
همراه با مشخصات کامل شامل: نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، تحصیلات، شهر محل سکونت و شماره تلفن همراه.
🔻اطلاعات تکمیلی در کانال🔻
🆔 @mahdavi_arfae
🔹🔷 #منشور_حکومت_داری🔷🔹
🚫منت گذاری بر مردم ممنوع❗️
📜نامه به مالك اشتر، هنگامی که برای فرمانداری مصر برگزیده شد:
✅...مبادا با خدمت هایی که انجام دادی بر مردم منت گذاری، یا آنچه را انجام داده ای بزرگ بشماری، یا مردم را وعده داده، سپس خلف وعده نمایی!
منت نهادن پاداش نیکوکاری را از ببن می برد، و کاری را بزرگ شمردن ، نور حق را خاموش می گرداند،
وخلاف وعده عمل کردن، خشم خدا و مردم را بر می انگیزد که خدای بزرگ فرمود:
《دشمنی بزرگ نزد خدا آنکه ، بگویید و عمل نکنید.》
📚 #نهج_البلاغه، بخشی از نامه٥٣
🆔 @mahdavi_arfae
استاد مهدوی ارفع
🕊بسم الله الرحمن الرحیم🕊
ما بر آنیم که در ظلمات جهل و ضلالت گمراهی چراغ درخشنده ای را به دست بشریت بدهیم تا راهبر و راهنمای جهانیان به سوی نور باشد.
کتابی فطرت نواز که حقیقت علم و حکمت است.
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی در راستای تربیت مدیران جلسات نهج البلاغه خوانی در قرارگاه های استانی اقدام به برگزاری، اولین کارگاه تخصصی تربیت و تعالی مربیان و مدرسان کشوری نموده است.
💠ویژگی های لازم جهت ثبت نام کنندگان :
۱.انس با کتاب شریف نهج البلاغه
۲.شناخت عمیق از اصول ،راهبردها و اندیشه پشتیبان نهضت
۳.توانمندی و سابقه #تدریس و تبلیغ
۴.فرصت لازم جهت شرکت در دروره های آموزشی
۵.فرصت لازم جهت برگزاری کارگاه های تربیت مدیر جلسات دراستانها
۶.دارای روحیه جهادی
۷. حداقل تحصیلات طلبه سطح۲ یا کارشناسی رشته های مشابه.
۸.اداره لااقل یک جلسه نهج البلاغه خوانی
✳️فرآیند ثبت نام:
۱.ثبت نام اولیه.(ثبت نام به صورت فردی یا توسط رابطین استانی امکان پذیر می باشد)
۲.ارزیابی و گزینش در ستاد مرکزی نهضت
۳.ثبت نام قطعی پس از تایید یا معرفی قرارگاه استانی
✳️نکات قابل توجه:
۱.این کارگاه ویژه خواهران نهج البلاغه ای می باشد .
۲.علاقمندان با ارسال مشخصات ذیل به آیدی
@h_davari
اقدام به ثبت نام اولیه نمایند.
نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات، شغل، مختصری از فعالیتهای آموزشی،تبلیغی و...
۳.ثبت نام قطعی افراد از طریق آیدی فوق به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.
۴.هزینه ایاب و ذهاب به عهده شرکت کنندگان می باشد.
۵.امکان همراهی فرزندان خردسال فراهم گردیده است .
زمان : ۲۲و۲۳آذر
(#پذیرش غروب۲۱ آذر
#اختتامیه غروب۲۳آذر)
مکان:قم مقدس
۶.مهلت ثبت نام ۲آذرماه
🆔 @mahdavi_arfae
حضرت امام خامنه آی حفظه الله :
« هفته #بسیج در حقیقت فرصت و بهانهای برای زنده نگه داشتن ارزشها و روح بسیجی در آحاد ملت، مخصوصا جوانان پرشور و مدافعان عاشق صادق است. »
#هفته_بسیج بر همراهان نورانی که در سایه سار شجره طیبه بسیج حیات طیبه ای را برگزیده اند مبارک.
«نسال الله منازل الشهدا »
@mahdavi_arfae
#اطلاعیه2⃣
📢 #طرح_علی_یاوران
🔴با اتمام مهلت ثبت نام در طرح بزرگ #علی_یاوران ضمن تشکر از همه دوستان، نکات تکمیلی مورد نیاز به شرح زیر تقدیم می گردد:
☑️هدف اصلی این طرح اثبات توانمندیهای فوق العاده ولی پنهان شما به خود شماست. در پایان طرح در کمال ناباوری خواهیم دید که توانسته ایم تعداد قابل توجهی را جذب، یک دور نهج البلاغه را ختم و مبلغ قابل توجهی را از دوستان و اطرافیان جمع آوری کنیم!
☑️در بخش مالی لازم نیست همه مبلغ را خودتان تامین کنید بلکه تمرینی است برای آن که ببینید در سهیم کردن دیگران در کار خیر چقدر موفق هستید.
🔷🔷🔷
🔻نحوه ارزشیابی افراد در پایان طرح برای شرکت دادن آنها در قرعه کشی جوایز (فارغ از جوایز الهی)بر اساس معیارهای زیر است:
1⃣شرکت منظم و کامل در ختم نهج البلاغه #50امتیاز
2⃣جذب ۱ الی ۴۰ نفر #40_امتیاز ، ۴۱ الی ۷۲ نفر #90_امتیاز و ۷۳تا ۱۱۰ نفر #200_امتیاز و بالاتر از ۱۱۰ نفر به ازای هر نفر #5_امتیاز بیشتر تعلق خواهد گرفت.
3⃣جمع آوری ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ تومان #30_امتیاز، ۴۱۰۰۰ تا ۷۲۰۰۰تومان #70_امتیاز و ۷۳۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰۰ تومان #160_امتیاز و بیش از ۱۱۰۰۰۰ تومان به ازای هر ۱۰۰۰۰ تومان #5_امتیاز بیشتر تعلق خواهد گرفت.
4⃣هر فردی باید بطور روزانه افرادی را که جذب می کند اطلاعات کامل آنها را برای ادمینها بفرستد. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شهر محل سکونت، تحصیلات، تاریخ تولد، شماره همراه و شماره فضای مجازی می باشد. عدم ارسال به موقع و یا ناقص اطلاعات به معنای عدم جذب بوده و امتیازی تعلق نمی گیرد.
5⃣ عضویت همه افراد جذب شده در ۳ کانال #ایتا🔰🔰🔰
💠مهدوی ارفع
http://eitaa.com/mahdavi_arfae
💠آثار مهدوی
http://eitaa.com/Asaremahdavi_arfae
💠تبیان مهدوی
http://eitaa.com/mahdavi_tebyan
🔺عضویت در این سه کانال به شما امکان استفاده از آموزش ها و تبیین های انجام شده توسط بنده ( #حمیدرضا_مهدوی_ارفع ) خادم کوچک و موسس #نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی را فراهم می کند.
🔷🔷🔷
🌺🍃 #مژده:
📌کسانی که از قبل در #نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی فعال بوده و افرادی را جذب کرده اند می توانند همان افراد را به عنوان جذب #علی_یاوران محسوب نمایند به شرط آنکه تمام موارد فوق الذکر را درباره آنها اعمال کنند.
⚠️از این لحظه به دلیل مشغله های بنده تمام اطلاعات خود و افراد جذب شده را فقط از طریق آی دی های زیر بفرستید:🔰🔰🔰
#برادران:👈
@sadeghiniyari
#خواهران:👈
@Menhaj110
🖊مهدوی ارفع
🆔 @mahdavi_arfae
animation.gif
1.89M
نهج البلاغه به انسان آرامش❤️حقیقی می بخشد‼️
👌با آشنایی دوستانتان با نهج البلاغه، به آنها آرامش حقیقی هدیه 🎁کنید.
🆔 @mahdavi_arfae
#اطلاعیه2⃣
📢 #طرح_علی_یاوران
🔴با اتمام مهلت ثبت نام در طرح بزرگ #علی_یاوران ضمن تشکر از همه دوستان، نکات تکمیلی مورد نیاز به شرح زیر تقدیم می گردد:
☑️هدف اصلی این طرح اثبات توانمندیهای فوق العاده ولی پنهان شما به خود شماست. در پایان طرح در کمال ناباوری خواهیم دید که توانسته ایم تعداد قابل توجهی را جذب، یک دور نهج البلاغه را ختم و مبلغ قابل توجهی را از دوستان و اطرافیان جمع آوری کنیم!
☑️در بخش مالی لازم نیست همه مبلغ را خودتان تامین کنید بلکه تمرینی است برای آن که ببینید در سهیم کردن دیگران در کار خیر چقدر موفق هستید.
🔷🔷🔷
🔻نحوه ارزشیابی افراد در پایان طرح برای شرکت دادن آنها در قرعه کشی جوایز (فارغ از جوایز الهی)بر اساس معیارهای زیر است:
1⃣شرکت منظم و کامل در ختم نهج البلاغه #50امتیاز
2⃣جذب ۱ الی ۴۰ نفر #40_امتیاز ، ۴۱ الی ۷۲ نفر #90_امتیاز و ۷۳تا ۱۱۰ نفر #200_امتیاز و بالاتر از ۱۱۰ نفر به ازای هر نفر #5_امتیاز بیشتر تعلق خواهد گرفت.
3⃣جمع آوری ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ تومان #30_امتیاز، ۴۱۰۰۰ تا ۷۲۰۰۰تومان #70_امتیاز و ۷۳۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰۰ تومان #160_امتیاز و بیش از ۱۱۰۰۰۰ تومان به ازای هر ۱۰۰۰۰ تومان #5_امتیاز بیشتر تعلق خواهد گرفت.
4⃣هر فردی باید بطور روزانه افرادی را که جذب می کند اطلاعات کامل آنها را برای ادمینها بفرستد. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شهر محل سکونت، تحصیلات، تاریخ تولد، شماره همراه و شماره فضای مجازی می باشد. عدم ارسال به موقع و یا ناقص اطلاعات به معنای عدم جذب بوده و امتیازی تعلق نمی گیرد.
5⃣ عضویت همه افراد جذب شده در ۳ کانال #ایتا🔰🔰🔰
💠مهدوی ارفع
http://eitaa.com/mahdavi_arfae
💠آثار مهدوی
http://eitaa.com/Asaremahdavi_arfae
💠تبیان مهدوی
http://eitaa.com/mahdavi_tebyan
🔺عضویت در این سه کانال به شما امکان استفاده از آموزش ها و تبیین های انجام شده توسط بنده ( #حمیدرضا_مهدوی_ارفع ) خادم کوچک و موسس #نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی را فراهم می کند.
🔷🔷🔷
🌺🍃 #مژده:
📌کسانی که از قبل در #نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی فعال بوده و افرادی را جذب کرده اند می توانند همان افراد را به عنوان جذب #علی_یاوران محسوب نمایند به شرط آنکه تمام موارد فوق الذکر را درباره آنها اعمال کنند.
⚠️از این لحظه به دلیل مشغله های بنده تمام اطلاعات خود و افراد جذب شده را فقط از طریق آی دی های زیر بفرستید:🔰🔰🔰
#برادران:👈
@sadeghiniyari
#خواهران:👈
@Menhaj110
🖊مهدوی ارفع
🆔 @mahdavi_arfae
🔴مراقب زبانمان باشیم،جِرمش صغیر ولی جُرمش کبیر است❗️
🔷🔹مومن هر گاه بخواهد سخن گوید، نخست می اندیشد، اگر نیک بود اظهار می دارد، و چنانچه ناپسند بود، پنهانش میکند،
در حالی که منافق آنچه بر زبانش آمد می گوید، و نمی داند چه به سود او ،و چه حرفی بر ضرر اوست...
📚 #نهج_البلاغه، فرازی از خطبه١٧٦
🆔 @mahdavi_arfae