هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1402.04.31-Panahian-ImamSadeghUni-AkharinGameRahaee-05-32k.mp3
15.02M
🔉 آخرین گام رهایی
🗓 جلسۀ پنجم | ۱۴۰۲.۰۴.۳۱
🕌 دانشگاه امام صادق(ع)
👈 کیفیت بهتر
@Panahian_ir
@Panahian_mp3
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1402.05.01-Panahian-ImamSadeghUni-AkharinGameRahaee-06-32k.mp3
14.76M
🔉 آخرین گام رهایی
🗓 جلسۀ ششم | ۱۴۰۲.۰۵.۰۱
🕌 دانشگاه امام صادق(ع)
👈 کیفیت بهتر
#آخرین_گام_رهایی
@Panahian_ir
@Panahian_mp3
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1402.05.02-Panahian-ImamSadeghUni-AkharinGameRahaee-07-32k.mp3
15.36M
🔉 آخرین گام رهایی
🗓 جلسۀ هفتم | ۱۴۰۲.۰۵.۰۲
🕌 دانشگاه امام صادق(ع)
👈 کیفیت بهتر
#آخرین_گام_رهایی
@Panahian_ir
@Panahian_mp3
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1402.05.03-Panahian-ImamSadeghUni-AkharinGameRahaee-08-32k.mp3
13.84M
🔉 آخرین گام رهایی
🗓 جلسۀ هشتم | ۱۴۰۲.۰۵.۰۳
🕌 دانشگاه امام صادق(ع)
👈 کیفیت بهتر
#آخرین_گام_رهایی
@Panahian_ir
@Panahian_mp3
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1402.05.04-Panahian-ImamSadeghUni-AkharinGameRahaee-09-32k.mp3
15.94M
🔉 آخرین گام رهایی
🗓 جلسۀ نهم | ۱۴۰۲.۰۵.۰۴
🕌 دانشگاه امام صادق(ع)
👈 کیفیت بهتر
#آخرین_گام_رهایی
@Panahian_ir
@Panahian_mp3
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1402.05.05-Panahian-ImamSadeghUni-AkharinGameRahaee-10-32k.mp3
18.7M
🔉 آخرین گام رهایی
🗓 جلسۀ دهم | ۱۴۰۲.۰۵.۰۵
🕌 دانشگاه امام صادق(ع)
👈 کیفیت بهتر
#آخرین_گام_رهایی
@Panahian_ir
@Panahian_mp3
جنسیت و نظم جنسیتی در جامعهی توحیدی چگونه است؟
@Mahdi_Takallou
جامعه متعادل | مهدی تکلّو
گونی سوراخ است!
یک تحلیل رایج و شاید پرطرفدارترین تحلیل در مورد حجاب، «انفعال مسوولین» است. «مسوولان مقید نیستند، فکر انتخاباتند، ترسیدهاند و... . و چنانچه اینگونه نباشند و ترک فعل نکنند مسأله قابل حل است». برخی حتی وعدههای یکساله و دو ساله میدهند. نیروهای مردمی هم غالب توانشان بر «مطالبه» و «تحصن» متمرکز شده است. چند تن از منبریهای مشهور و ائمه جمعه زبان تهدید به خرج دادند که اگر مسأله را جمع نکنید خودمان وارد میشویم. جالب که از امام هم نقلقول میآورند! در این فضای «اذهب انت و ربک فقاتلا» دیگر حتی سادهترین مکانیزمهای اجتماعی مثل تذکر زبانی کمتر محل گفتگو قرار میگیرد. این چگونه وضعیتی است که ما آن دچاریم؟ وضعیتی که در آن فناوریهای مردمی در موضوع حجاب بسیار کندتر و کمتر از فناوریهای قانونی و قهری حاکمیت رشد کردهاند. سرگیجه هیاتها را در محرم ندیدید؟ این سرگیجه ناشی از چیست؟ به هر حال، این رایجترین تحلیل است. فرض پنهان آن هم این است که اگر قوای سهگانه اراده کنند، «میتوانند». من خود منتقد این فشلی و سردرگمی در امر سیاسی هستم اما در بهترین حالت چشمم هم آب نمیخورد. علیالقاعده اگر این تحلیل در دهه شصت معنادار بود امروز نباید به همان میزان مطابق با واقع باشد. دیگر هر چه در این تنور هیزم بیشتری بریزیم و دوز غیرتش را بالا ببریم تنها زمان بیشتری را از دست دادهایم. سهم امید ما از قانون و مداخلهی سخت باید واقعی باشد. ما که نمیتوانیم در هر زمانی قواعد و بایدهای انتزاعی را تکرار کنیم. ضمناً و در یک لایه عمیقتر اگر میگوییم مسوولین نمیخواهند و گرنه میتوانند، باید توضیح بدهیم دقیقاً و به نحو اجتماعی چرا نمیخواهند و چطور محافظهکار شدهاند؟ و در ادامه نیز هر چه بگوییم باز باید تبیین ژرفتری تا رسیدن به کُنه واقعیت ارائه کنیم. طاقچه و دیجیکالا و... خیلی ضربات کوچک و بزرگ دیگر به پیکرهی حجاب در راه است و جامعهی شما روز به روز به بد بودن بدحجابی بیحستر و منفعلتر میشود. اصلاً مسوولین براساس کدام ایده عمل کنند؟ طرحی موجود است؟ گیرم از منجلاب لایحه هم درآمدند و بهترینش را مصوب کردند. ثم ماذا؟ ضمانت اجرای آن تا کف بدنه چه؟ گیرم نیروهای فرهنگی هم مثل چند ماهی که گذشت تمام انرژیشان صرف قانون شد! بفرمایید این پطرسهای فداکار تا چه زمانی قرار است انگشت خود را در این دیوار سوراخ نگه دارند و از بیحسی آنها هم از کار نیفتند؟ قبول میکنم در این میانه یک گفتار رایج و متضاد هم بر عدول از حجاب گفتمانی شده است. اما اگر چنانچه این گفتمان را غالب بدانیم باز هم باید توضیح بدهیم دقیقا و چرا این گفتمان توانسته غالب بشود؟ اگر باز هم به «انفعال مسوولین» برسیم گرفتار دور شدهایم خیلی خطاهای دیگر. مردم کجای حل مسأله هستند؟
@Mahdi_Takallou