eitaa logo
حقیقت سوخته (پدر مهربان)
213 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
269 ویدیو
43 فایل
نشر آثار استاد سید مهدی مجتهد حقیقت سوخته، نام کانالی است که ثمره زندگی علمی استاد سید مهدی مجتهد را در کتابها، مقالات، و پرسش و پاسخهای استاد، در اختیار شیعه قرار میدهد. در این‌ کانال، با صحیح ترین و معتبرترین معارف دین به زبانی شیوا و روان آشنا میشوید
مشاهده در ایتا
دانلود
ꙮ⿻⃘꯭ⷷ🌸﷽༅𑁍̸݊🍃༅⊹━┄ 🗝کلید قفل های معرفتی۶۴ 📗راه های ارتباط : 🌹🌿نام امام زمان علیه السلام در قرآن🌿🌹 🌾حجت الاسلام یوسفی می گفتند: 🌈 ☀️ روزی در اصفهان در مجلس سنگینی پیرامون حضرت، سخنرانی کردم؛ مجلس پر شوری بود. پس از ختم مجلس، مرد عربی آمد پیشم که خیلی گریه کرده بود و به من گفت :شما امروز خیلی من را سوزاندی، حال میخواهم برایت قصه ای نقل کنم که روی منبرهایت بگویی. 🌈☀️روزی عشق امام زمان علیه السلام خیلی دیوانه ام کرده بود، و در حالی که می گریستم خطاب به خدا گفتم: خدایا این همه سال آرزوی دیدنش را داشتم و نشانم ندادیش لا اقل نامش را در کتابت به من نشان بده؛ و به همین نیت قرآن را باز کردم که دیدم نوشته: "بُقیتَ اللّه خیر لَکُم اِن کُنْتُمْ مُؤمِنین". -|هود٨۶ پس آنقدر گریه کردم که آن صفحه قرآن خیسِ خیس شد. ✍️⊹سیدمہدےمجتہدسیستانے الَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفرَج ❥༻⃘⃕🌸✦༺‌‌‌🍃༅═┅─ @mahdifather
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : جبر و اختیار ⊹━━❁ ❁━━⊹ لطف ڪنید نظرتان را راجع به قدرت و اختیار انسان بگید. آیا وجود داره؟! مثلاً یڪ شعری میگه هرچه تو خواستی نه آن شود هرچه خدا خواست همان شود و از طرفی ادیان میگن ما اختیار داریم اینها ضد و نقیض هست. @mahdifather ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. اینها از دو جنبه گفته می شود. وقتی می گویند: آنچه تو خواستی نه آن شود، یعنی اختیار تو مستقل نیست ڪه هر چه خواستی بشود بلڪه اختیار تو ذیل اختیار خداست. و وقتی می گویند: تو اختیار داری، یعنی مثل برگی نیستی ڪه بی اختیار با نسیمی تڪان بخورد بلڪه خودت اراده می ڪنی تڪان بخوری و اختیار هم داری ڪه تڪان خوردن را ترڪ ڪنی اما ذیل اختیار خدا. به این معنا ڪه اگر خدا بخواهد تو تڪان نخوری نمی توانی تڪان بخوری. مشڪل جوانها در مورد جبر اینست ڪه جبر شرایط را با جبر اعمال اشتباه گرفته اند. خیلی از شرایط دست ما نیست اما اینڪه در هر شرایطی چه ڪاری بڪنیم یا اصلاً ڪاری بڪنیم یا نڪنیم دست خودمان است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹ @mahdifather
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ꙮ⿻⃘꯭ⷷ🌸﷽༅𑁍̸݊🍃༅⊹━┄ 🗝️کلید قفل های معرفتی۶۵ آیینه‌قلب‌من زنگار گرفت‌ آقا امّیدوصال‌دوست،از یار گرفت‌ آقا ┈┈┈••✾•🍂•✾••┈┈┈ کبروحسد وکینه، ساکن‌ شده‌ در سینه کو نور نمازشب؟ کو خلوت‌ آدینه؟ ┈┈┈••✾•🍂•✾••┈┈┈ تودست‌خدا هستی، برکِش‌ به‌ سرِ این‌ دل تاتونکنی‌لطفی،کی‌حل‌ شود این‌ مشکل؟ ┈┈┈••✾•🍂•✾••┈┈┈ افسار دوچشم من، شد پاره‌ دراین بازار میدانم‌ازاین‌ کارم، قلبت‌ شده‌ پرآزار ┈┈┈••✾•🍂•✾••┈┈┈ ای رهبرقلب‌ من، تو‌نور خدا‌ هستی برتاب‌براین‌ قلبم، برگیر‌ زِمن‌ دستی ┈┈┈••✾•🍂•✾••┈┈┈ ✍⊹سیدمہدےمجتہدسیستانے الَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفرَج ❥༻⃘⃕🌸✦༺‌‌‌🍃༅═┅─ @mahdifather
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🌹موضوع : حجاب در حکومت مهدوی. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. آیا بعد از ظهور امام عصر و تشڪیل حڪومت اسلامی حجاب اجباری خواهد بود؟ تحمیل ڪردن چنین مسائلی به مردم در منش اهلبیت نیست. بلکه طبق روایات، بعد از تشڪیل حڪومت اسلامی بقیه ادیان مجبور نیستن حتماً مسلمان شوند پس میتوانند بر دین خود باقی بمانند و می دانیم که در دین های دیگر حجاب نبوده، از طرفی اجباری نبودن حجاب هم چالش برانگیزه. ممنون میشم پاسخ بدین. ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖋 سیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســتانے: سلام علیڪم. (1) اینڪه بعد از تشڪیل حڪومت اسلامی جهانی توسط حضرت مهدی علیه السلام، ادیان دیگر هم باقی می مانند ثابت نیست و عده ای با استناد به برخی روایات، منڪر این مساله هستند و بنده حقیر هم قائل به همین می باشم، زیرا حضرت مهدی علیه السلام با اظهار معجزات بزرگ و رجعت نقبای موسی و حضرت عیسی علیهما السلام و غیره، حجت را بر همگان تمام می نمایند. (2) اینڪه حجاب در ادیان دیگر نبوده خلاف واقع است و در این باره تحقیقات خوبی منتشر شده است، و طبق تصریح روایات، حضرت مهدی علیه السلام تورات و انجیل اصلی و دیگر ڪتب آسمانی را اظهار می ڪنند ڪه در آنها بحث حجاب مطرح شده و پیروان ادیان نیز به صحت این ڪتب معترف شده و لا جرم پایبند به احڪامش خواهند شد. (3) با چشم پوشی از دو نڪته قبل، حاڪم اسلامی این حق را دارد ڪه پیروان دیگر ادیان را که تحت سلطه حڪومت اسلامی، از امنیت و عدالت و امڪانات آن بهره می برند ملزم به رعایت احڪام اجتماعی اسلام از جمله: رعایت حجاب نماید. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹ @mahdifather
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ꙮ⿻⃘꯭ⷷ🌸﷽༅𑁍̸݊🍃༅⊹━┄ 🗝️کلید قفل های معرفتی۶۶ 📗 تکامل در اخلاق: ‼️احکام دین را کنار گذاشتند چون می خواستند آزاد باشند!!!‼️ 🔴 اخلاق دین را هم کنار گذاشتند چون می خواستند آزاد باشند!!!‼️ 🔴 ایمان به دین را هم کنار گذاشتند چون می خواستند آزاد باشند!!! ‼️ ❎اما این آزادی نیست، این اسیر شدن است، اسیر نفس شدن، اسیر شیطان شدن، اسیر دنیا شدن و اسیر شهوت شدن! ❗ 🌹🗝️آزاد کسی است که خداوند را پیدا کرده و ایشان را درک نموده و از تمام قید و بندهای دنیا، خویش را رها کرده و به مهربانی و بخشش بی نهایت ایشان ایمان آورده است. ✍⊹سیدمہدےمجتہدسیستانے الَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفرَج ❥༻⃘⃕🌸✦༺‌‌‌🍃༅═┅─ @mahdifather
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜احادیث صحیح 📗کتاب خصال 🏷️ شماره (٣٢)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ꙮ⿻⃘꯭ⷷ🌸﷽༅𑁍̸݊🍃༅⊹━┄ 🗝️کلید قفل های معرفتی۶٧ 👈💮روزگاری بود که اگر عکس سر برهنه دختری در فضای مجازی پخش می شد خودکشی می کرد... 🔴اما الآن خود دخترها عکس های نیمه برهنه‌شان را با افتخار در فضاهای مجازی پخش می کنند... ⚠️بیدار باشید که اینچنین ذائقه ها را تغییر می دهند!!! ❗❕ ⭕و این تغییر ذائقه دهشتناک تنها در طول دو دهه اتفاق افتاده نه دو دهر. ⭕⚠️مراقب باشید که چنین چرخش هایی در شما ایجاد نکنند... اما راه مراقبه چیست؟❓❓ ✍⊹سیدمہدےمجتہدسیستانے الَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفرَج ❥༻⃘⃕🌸✦༺‌‌‌🍃༅═┅─ @mahdifather
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮                        ╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯ 🔴🌹موضوع : راه تشخیص مدعی. ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام علیڪم سید عزیز شخصی به ملاقات من آمده و مدعی مهدویت هست من چجوری باید بفهمم جناب مهدی هست یا یڪ ڪذاب؟؟؟ @mahdifather ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. حضرت مهدی علیه السلام در آخرین توقیع خود به آخرین نائبشان تڪلیف همه شیعیان را مشخص نموده اند. آنجا ڪه می فرمایند: هر ڪس قبل از سفیانی و صیحه آسمانی ادعای مشاهده (به گونه نواب اربعه) ڪند ڪذاب است. همچنین در روایات بسیار زیاد ائمه علیهم السلام علائم محتومی برای ظهور حضرت بیان ڪرده اند ڪه مهمترینش همان سفیانی و صیحه می باشد. تا جایی ڪه چندین بار قسم یاد ڪرده اند قائمی بدون سفیانی نخواهد بود و باز تصریح نموده اند ڪه با صیحه است ڪه صاحب این امر شناخته می شود. در نتیجه تا سفیانی و صیحه رخ ندهد هر مدعی مهدویت ڪذاب خواهد بود. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹ @mahdifather
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ꙮ⿻⃘꯭ⷷ🌸﷽༅𑁍̸݊🍃༅⊹━┄ 🗝️کلید قفل های معرفتی۶٨ 🔘افرادی مثل مجتهد شبستری و ملکیان با طرح این ادعا که علما خدا نیستند پس حرفشان نمی تواند حرف خدا تلقی شود،👈 سعی در باطل نشان دادن فتاوای فقها و تفاسیر مفسرین و معرفت عرفای اسلامی دارند. ❇️ در حالیکه اگر آنها خدا نیستند شما هم خدا نیستید و حرف شما هم حرف خدا نیست!❗ ❇️پس حرف خدا چیست؟❓ ❇️ و چه کسی می تواند حرف خدا را بفهمد و به دیگران نیز بفهماند؟! ⁉️ ❇️هر کس خودش برود و هر چه فهمید را سخن خدا تلقی کند؟!⁉️ ❇️ خوب آن تک فردها هم هیچکدام خدا نیستند و معلوم نیست آنچه فهمیده اند حرف خدا باشد!!!‼️ کسی که از مکتب اهل بیت علیهم السلام و ثقلین رو برگرداند جز این حرف های باطل بر زبانش جاری نخواهد شد. ✍⊹سیدمہدےمجتہدسیستانے الَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفرَج ❥༻⃘⃕🌸✦༺‌‌‌🍃༅═┅─ @mahdifather
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜احادیث صحیح 📗کتاب خصال 🏷️ شماره (٣۳)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ꙮ⿻⃘꯭ⷷ🌸﷽༅𑁍̸݊🍃༅⊹━┄ 🗝️کلید قفل های معرفتی۶٩ 💠عده ای گمان می کنند با طرح این شبهه که: پس کو امام زمان؟❓ تا کی می خواهید با این افسانه دل مردم را خوش کنید؟!⁉️ ضربه مهلکی به پیکر مهدویت می زنند!! 🔴غافل از آنکه امامان معصوم ما، بیش از هزار سال پیش در بیش از صد حدیث خبر داده اند که اینقدر غیبت قائم موعود طولانی می شود که دقیقاً همین حرفها را می زنند و عده ای که قرار بوده ریزش اعتقادی کنند، همگی ریزش خواهند کرد. ✔️✔️ پس ترویج این سخنان شبهه انگیز، دلیل حقانیت امامان شیعه و مکتب مهدویت است نه بطلان آن.✔️✔️ ✍⊹سیدمہدےمجتہدسیستانے الَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفرَج ❥༻⃘⃕🌸✦༺‌‌‌🍃༅═┅─ @mahdifather
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
افاضات یک نا مسلمان                           درباره امر به معروف: ⊱⇩⇩⇩━═━⇩⇩⇩━═━⇩⇩⇩👇🏿👇🏿@mahdifather
‌┅═ೋ❅♦️◆♦️ ❅ೋ═┅ افاضات یک نا مسلمان👆🏿👆🏿               درباره امر به معروف: معروف یعنے عرف جامعه، چیزے ڪه جامعه شناخته، همه پذیرفتن، شڪل قانونے گرفته و ڪسے خلافش را انجام نمیده. منڪر هم یعنے مردم انڪار می‌ڪنند و نمی‌خواهند، نگفته امر به مشروع و شریعت و دین و ڪتاب و نهے از حرام. حال اگر مردم اصلاً دین را قبول نداشتند این دیگه معروف نیست ... . امام حسین گفتند من می‌خواهم امر به معروف و نهے از منڪر ڪنم، ولے آیا یک مدرک هست ڪه بگوید قیام امام حسین به خاطر بدحجابے یا بے نمازے یا ترک روزه بوده؟ خیر بلڪه درگیرے براے اینست ڪه قرار بوده حڪومت شورایے باشه، چرا معاویه پسرش یزید را با آن سوابقش سر حڪومت گذاشته؟ پس امر به معروفے ڪه قرآن می‌گوید اعتراض مردم به حاڪمیت است نه باتون حاڪمیت بر سر مردم! و در قرآن اصلاً مجازاتی درباره رابطه انسان با خدا وجود ندارد. حضرت علے در نهج البلاغه می‌گویند اے مردم اگر امر به معروف و نهے از منڪر را ترک ڪنید، اشرار بر شما حڪومت مے ڪنند. پس در ڪشورها، امر به معروف و نهے از منڪر را رسانه ها انجام میدن ڪه مراقب دولت و مسئولین هستند و افشا مے ڪنند. امر به معروف مراقبت مردم است در عملڪرد حاڪمان. امر به معروفے ڪه در قرآن آمده مربوط به روابط انسان ها با خدا نیست ڪه مثلاً شما به بنده بگید چرا حجابت رو رعایت نمے ڪنے، این رابطه خلق هست با خالق خودش. اصلاً به ڪسے مربوط نیست. امر به معروف ڪارے به رابطه انسان با خدا ندارد. ‌┅═ೋ❅♦️◆♦️ ❅ೋ═┅ ⊱⇩⇩⇩━═━⇩⇩⇩━═━⇩⇩⇩👇🏿👇🏿
‌┅═ೋ❅🍂🌼🍂 ❅ೋ═┅ 🖋سیّـدمهـدےمجـتهـد‌سیسـتانی (1) معروف بر سه قسم است: معروف شرعے، معروف عقلے، معروف اجتماعے (عُرفی). معروف شرعے یعنے چیزهایے ڪه ما توسط دین شناخته ایم و اگر دین نمے گفت ما نمے شناختیم مثل وجوب نماز، وجوب حجاب و حرمت شراب. در معروف بودن اینها، ملاک شناخت و عدم شناخت عُرف نیست بلڪه  ملاک، شناساندن دین هست. یعنے اگر دین اینها را به ما شناسانده است مے شود معروف. و همین تعریف دریاره منڪر هم وجود دارد. در نتیجه اختصاص معروف به معارف عرفے از سر ندانستن یا انڪار واقعیات است. با همین توضیح فهمیده مے شود ڪه چرا قرآن از لفظ معروف و منڪر استفاده نموده نه مشروع و حرام، چون شامل هر سه نوع معروف باشد. حال اگر یک جامعه اے دینے نبودند طبیعتاً معروف هاے دینے را نمے پذیرند پس امر و نهے مسلمان در آن جامعه معنایے ندارد. چون وقتے جامعه اے خدا را قبول نداشت چگونه مے توان افرادش را امر به نماز یا حجاب ڪرد؟ و اصلاً یک مسلمان در جامعه غیر دینے چه جایگاهے دارد ڪه بتواند امر و نهے ڪند. پس بستر امر به معروف و نهے از منڪر، درون جامعه دینے است. ‌┅═ೋ❅🍂🌼🍂 ❅ೋ═┅ ⊱⇩⇩⇩━═━⇩⇩⇩━═━⇩⇩⇩👇🏿👇🏿
‌┅═ೋ❅🍂🌼🍂 ❅ೋ═┅ (2) اما اینڪه امام حسین علیه السلام نگفتند من براے بے حجابے و بے نمازے قیام ڪرده ام. خوب چون در آن زمان این دو حرام در جامعه رواج نداشت و نوعاً اهل حجاب و نماز بودند. اما اگر جلوے حڪومت یزید گرفته نمے شد همه اینها اتفاق مے افتاد همچنانڪه نمونه اش در واقعه حرّه رخ داد ڪه فرمانده یزید سه روز زنان و دختران مدینه را بر لشڪریانش حلال ڪرد و به هزاران دختر باڪره تجاوز شد. ‌┅═ೋ❅🍂🌼🍂 ❅ೋ═┅ ⊱⇩⇩⇩━═━⇩⇩⇩━═━⇩⇩⇩👇🏿👇🏿
‌┅═ೋ❅🍂🌼🍂 ❅ೋ═┅ (3) اینڪه امر به معروف ایشان در اعتراض به این بوده ڪه چرا حڪومت شورایے ترک شده، دروغے بیش نیست. زیرا امام حسین علیه السلام قائل به حڪومت انتصابے از جانب خداوند بودند پس چطور ممڪن است جان خود و خاندان خود را آنگونه فداے احیاے حڪومت شورایے ڪنند؟! غیر از اینڪه مگر خلافت خلیفه دوم شورایے بود؟ او هم توسط خلیفه اول نصب شده بود، پس چرا پدر همین امام حسین علیهما السلام در برابر آن حڪومت قیام نڪردند؟ ‌┅═ೋ❅🍂🌼🍂 ❅ೋ═┅ ⊱⇩⇩⇩━═━⇩⇩⇩━═━⇩⇩⇩👇🏿👇🏿
‌┅═ೋ❅🍂🌼🍂 ❅ೋ═┅ (4) اینڪه امر به معروف در قرآن اصلاً در مورد روابط انسان ها با خدا نیست یک دروغ بزرگ است ڪه جز نادان به آیان قرآن مدعے آن نیست. مثلاً در این آیه ڪه مے فرماید: "الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ".  «اعراف: 157»، مراد چیست؟ مراد این هست ڪه پیامبر -ڪه خود حاڪم جامعه اسلامے بودند - مردم را توصیه به حڪومت شورایے یا نظارت بر حڪومتها مے ڪردند؟!!! ‌┅═ೋ❅🍂🌼🍂 ❅ೋ═┅ ⊱⇩⇩⇩━═━⇩⇩⇩━═━⇩⇩⇩👇🏿👇🏿