eitaa logo
کانال منتظران مهدی فاطمه (ص)🌹
824 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
8.6هزار ویدیو
16 فایل
عاشقان امام خامنه ای: 💎 ۲۰۳۰ یعنی در کلاس درستان سرباز برای غرب درست کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
❌حملات روسیه به قطار باری ناتو. ✖️بسته حمایتی جدید آمریکا و ناتو که از طریق مسیر ریلی درحال ورود به کیف بود منهدم شد.
❌سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تایید سرنگونی هواپیمای پیشرفته آمریکایی، از هدف قرار دادن یک نفتکش انگلیسی نیز خبر داد.
❌رهبر انقلاب: امروز هر کس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد،موفق‌تر است.
9.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞توصیه مهم آیت الله ( ره )درباره اثر عجیب نماز اول وقت. الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اینجا ایالات متحده آمریکاست دانشگاه معتبر و معروف کلمبیا پر از فرزندان اشراف و سرمایه داران دانشگاه تربیت کننده نسل بعد کارگزاران آمریکا اینجا دانشگاه شریف یا تهران نیست موضوع اعتراض شان آزادی سلف دختران و پسران یا خوابگاه مشترک نیست اینجا آمریکاست وقتی از خط قرمز عبور کنید نیروی نظامی وارد صحن دانشگاه میشود میگیرد، کتک میزند! این دیگر آن آمریکا نایس در اذهان روشنفکران ما نیست اعتصاب بزرگ دانشجویان و اساتید آمریکایی علیه کشتار مردم مظلوم غزه، انتقاد به آن رژیم کودک کش خوب باید دید با چشمان باز این تجمعات کار ساندیس یا پایگاه بسیج واحد دانشگاه تهران نیست کار انسان آزاده است انسانی که هفت ماه جنایت را دیده است دانشگاه آنها زیباکلام ندارد که با دانشجویان همدردی کند؟ برهانی ندارند که از نظر حقوقی پشت دانشجویان باشد؟ فردوسی پور ندارد تا سر سفره دانشجویان بنشیند؟ خوب نگاه کنند که اساتید و دانشجویان آمریکایی چگونه هفت ماه جنایت را محکوم می کنند ولی صدا از برخی از اساتید دانشگاه های ایران در نیامد و کنار اسرائیل ایستادند. خوب نگاه کنید این روزها را... الاقصی الاحرار الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــرَجْ‌
9.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی، بازیگر ایرانی در مصاحبه با رادیوفردا؛ 🔸خودم به همه چیز پشت پا زدم؛ در ایران همه چیز داشتم و مدیر بودم! 🔸زندگی در اروپا کار راحتی نیست؛ اینجا به بیماری C-PTSD مبتلا شدم و تحت درمانم؛ نه بدنم و نه ذهنم دیگر توانایی کار کردن ندارد! 🔸اصلا از کیفیت کارهایی که در خارج از ایران کردم راضی نیستم و حدود ۶ سال است که روی صحنه نرفتم؛ سخت است واقعا سخت است؛ بهایی که من دادم به قیمت از دست دادن خانواده‌ام تمام شد! 📍پ.ن: حاج قاسم ما فرمود «ولله هرکسی به این نظام تیر انداخت آواره شد» و امروز این آوارگی را ما به چشمان خود میبینیم!
بسم الله الرحمن الرحیم 💢 حکمت ۱۴۵ 💢 💠وَ قَالَ (علیه السلام): كَمْ مِنْ صَائِمٍ لَيْسَ لَهُ مِنْ صِيَامِهِ إِلَّا الْجُوعُ وَ الظَّمَأُ حضرت فرمودند :چه بسیار روزه دارانی که از روزه خود بهره و نصیبی جز گرسنگی و تشنگی نمی برند . 💠 وَ كَمْ مِنْ قَائِمٍ لَيْسَ لَهُ مِنْ قِيَامِهِ إِلَّا السَّهَرُ وَ الْعَنَاءُ چه بسیار شب زنده دارانی که هیچ ثمره و بهره ای از قیام و بیداری[السَّهَرُ] جز بیداری و خستگی [الْعَنَاءُ] نمی‌برند 💠 حَبَّذَا نَوْمُ الْأَكْيَاسِ وَ إِفْطَارُهُمْ چه خوب است [حَبَّذَا] خواب انسانهای زیرک [إِفْطَارُ] وکیس خوش به حال کسانی که شب زنده دار نیستند ، روزه نمی گیرند ،ولی بهره ی خود را از عبادت می برند 🔹 عبادت ظاهری دارد و باطنی، جسمی دارد و روحی. هر کدام از این دو بدون دیگری اثری ندارد. اگر ظاهر عبادت باشد ولی روح نداشته باشد، این عبادت ناقص و بی نتیجه است. و اگر دل انسان همراه باشد ولی ظاهر عبادت را نداشته باشد (دلت پاک باشد) این هم حرف اشتباهی است. 🔸 عبادت در کنار ظاهر صحیحی (از جهت فقه )که باید داشته باشد، باید خشوع و خضوع و قرب برای انسان به وجود بیاورد و اگر تنها ثمره ی عبادت خستگی باشد، معلوم است هدف از عبادت محقق نشده است. 🔹حکمت ۱۴۵در سه مرحله قابل بررسی و تطبیق است ۱. از جهت احکام: بسیاری از افراد هستند که به خاطر درست یاد نگرفتن احکام شرعی، زحمت عبادت را هم می کشند ولی به علت انجام ندادن درست عبادات، ثمره و بهره ای نمی برند. انسانی که شرایط تعلیم دارد، باید احکام شرع را یاد بگیرد تا در موقع نیاز از آنها استفاده کند. باید از جهت احکام، عبادات کامل باشند . اگر کسی می‌توانست احکام را یاد بگیرد ولی کوتاهی در امر یادگیری کرد،عبادات او مقبول نیست . کسی که آداب و احکام اعتکاف یا حج را یاد نگیرد، و لو اینکه هزینه کند و خودش را به زحمت هم بیندازد، اثر و نتیجه ای از این عبادت به دست نمی آورد. 🔸احکام و شرایط نماز را نمی داند، با ناخن لاک زده وضو میگیرد و این نماز باطل است و ثوابی ندارد. یک مرتبه از تقوای ما‌که خود مجتهد نیستیم اینست که طبق رساله رفتار کنیم 🔹بحث اخلاص در عبادت دو مرحله دارد که معمولا فقط به بُعد "قربه الی الله" آن توجه میشود، در حالی که عبادت مخلصانه باید "صحیح" باشد و توجه به خدا داشته باشد. انسان نمی تواند با عبادت باطل و نادرست به خدا قرب پیدا کند. مرحوم خوئی در منهاح البراعه: التَّوَجُّهُ الی اللَّهِ تعالی مَعَ الاخلاص رُوحُ العباده ، توجه با اخلاص به خداوند روح عبادت است . فَمَنْ لَا یقارن عِبَادَتُهُ بِحُضُورِ الْقَلْبِ وَ الاخلاص لَا توثر فی نَفْسِهِ ، پس اگر کسی عبادتش با حضور قلب و اخلاص نباشد در نفسش اثری ندارد فَصَلَاتُهُ لا تنهاه عَنِ الْفَحْشاءِ وَ المنکر (إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنكَرِ )... پس نماز او را از منکرات باز نداشت (باید به خود نهیب بزند که این چه نمازی است؟) 🔸همه ی آثار و برکاتی که برای عبادات گفته شده است به شرط صحت و قصد قربت است. پس کسی که صحت عبادت را توجه و رعایت نکند تنها ثمره اش از عبادت خستگی است. 🔹دومین بررسی و تطبیق این حکمت: ۲. از جهت اخلاقی: عبادت علاوه بر احکام، دارای آدابی است که باید آن را نیز رعایت کرد تا عبادت، عبادت باشد. در کافی شریف ،مرحوم کلینی در "آداب روزه" روایتی از پیامبر نقل میکند: سَمِعَ رَسُولُ اللَّهِ ص امْرَأَةً تَسُبُّ جَارِيَةً لَهَا وَ هِيَ صَائِمَةٌ حضرت شنید که زنى در حال روزه دارى کنیز خود را دشنام مى دهد! فَدَعَا رَسُولُ اللَّهِ ص بِطَعَامٍ فَقَالَ لَهَا كُلِي فَقَالَتْ إِنِّي صَائِمَةٌ دستور داد طعامى حاضر کردند و به آن زن فرمود: بخور. عرض کرد:روزه دارم. فَقَالَ كَيْفَ تَكُونِينَ صَائِمَةً وَ قَدْ سَبَبْتِ جَارِيَتَكِ فرمود چگونه روزه دار هستى در حالى که کنیز خود را دشنام دادى إِنَّ الصَّوْمَ لَيْسَ مِنَ الطَّعَامِ وَ الشَّرَابِ ... إِذَا صُمْتَ فَلْيَصُمْ سَمْعُكَ وَ بَصَرُكَ مِنَ الْحَرَامِ روزه فقط پرهیز از طعام و شراب نیست. هر گاه روزه گرفتی باید گوش و چشمت از حرام دور باشد.  
🔹در مورد آداب نماز هم روایات زیادی وارد شده است امام صادق علیه السلام : قَالَ اللَّهُ تَعَالَى إِنَّمَا أَقْبَلُ الصَّلَاةَ خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: همانا من فقط فقط فقط نماز کسی را قبول می‌کنم که لِمَنْ تَوَاضَعَ لِعَظَمَتِي در برابر عظمتم تواضع کند و برایم خاکسار باشد وَ يَكُفُّ نَفْسَهُ عَنِ الشَّهَوَاتِ مِنْ أَجْلِي برای رضای من از شهوات دوری جوید. وَ يَقْطَعُ نَهَارَهُ بِذِكْرِي روزهایش را با ذکر من به شب رساند .وَ لَا يَتَعَاظَمُ عَلَى خَلْقِي و بر بندگانم فخر نفروشد وَ يُطْعِمُ الْجَائِعَ گرسنگان را سیر کند. وَ يَكْسُو الْعَارِيَ برهنگان را بپوشاند وَ يَرْحَمُ الْمُصَابَ بر مصیبت‌دیدگان رحم کند. وَ يُؤْوِي الْغَرِيبَ و بی‌پناهان را پناه دهد. 🔸کسی که آداب و اخلاق عبادت را رعایت نکند، ثمره ای از عبادت نمی برد جز خستگی و بی خوابی. البته درواجبات، باید انجام داد . ↩️دقت کنید، دو گونه صحبت است؛ صحبت انجام واجبات و مقبول بودن عبادت است در انجام واجبات اگر این شرایط را نمیتوانید رعایت نمایید، ولی باید عبادت واجب را انجام دهید حضرت فرمود که روزه باید شما را به یک زهد برساند زکات جسم شماست جسم شما را باید هرس کند. 🔹سومین تطبیق و بررسی حکمت: ۳. از جهت اعتقادی: برخی عبادات هیچ نتیجه ای ندارند جز خستگی 《 هَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ الْغَاشِيَةِ 》 آیا داستان غاشیه [روز قیامت که حوادث وحشتناکش همه را می‌پوشاند] به تو رسیده است؟! 《 وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ خَاشِعَةٌ عَامِلَةٌ نَاصِبَةٌ》 چهره‌هایی در آن روز خاشع و ذلّت‌بارند آنها که پیوسته عمل کرده و خسته شده‌اند و نتیجه‌ای عایدشان نشده است 🔸چه کسانی هر چه عبادت کنند هیچ نتیجه ای برای آنها جز خستگی ندارد ؟ کسانی که از جهت اعتقادی دچار انحراف باشند.امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیات فرمود: لَا يُبَالِي النَّاصِبُ صَلَّى أَمْ زَنَى وَ هَذِهِ الْآيَةُ نَزَلَتْ فِيهِمْ-عامِلَةٌ ناصِبَةٌ دشمنان ما اهل بیت فرقی ندارد نماز بخوانند یا عمل منافی عفت انجام دهند چون زحمات آنها همه هیچ است و فقط خستگی به دنبال دارد حضرت فرمود این آیه در مورد ناصبی ها است ودرحکمت ۹۷ فرمود: وَ سَمِعَ ع رَجُلًا مِنَ الْحَرُورِيَّةِ يَتَهَجَّدُ وَ يَقْرَأُ فَقَالَ نَوْمٌ عَلَى يَقِينٍ خَيْرٌ مِنْ صَلَاةٍ فِي شَك‏ حضرت شنید یکی از خوارج شب بیداری می کند و قرآن می‌خواند. فرمود: انسان بر حالت یقین بخوابد بهتر از اینست که در حالت شک عبادت کند .
🔹نماز شب خوان جهنمی: خَرَجَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع ذَاتَ لَيْلَةٍ مِنْ مَسْجِدِ الْكُوفَةِ مُتَوَجِّهاً إِلَى دَارِهِ وَ قَدْ مَضَى رُبْعٌ مِنَ اللَّيْلِ امیرمؤمنان علیه السلام شبی از مسجد کوفه به قصد منزل خارج شد، درحالی که ربع شب سپری شده بود وَ مَعَهُ كُمَيْلُ بْنُ زِيَادٍ وَ كَانَ مِنْ خِيَارِ شِيعَتِهِ وَ مُحِبِّيهِ و کمیل بن زیاد که از بهترین پیروان و محبان او بود، همراهش بود فَوَصَلَ فِي الطَّرِيقِ إِلَى بَابِ رَجُلٍ يَتْلُو الْقُرْآنَ فِي ذَلِكَ الْوَقْتِ وَ يَقْرَأُ قَوْلَهُ تَعَالَى و در راه به در خانه مردی رسید که در آن وقت، قرآن تلاوت می کرد. أَمَّنْ هُوَ قانِتٌ آناءَ اللَّيْلِ ساجِداً وَ قائِماً يَحْذَرُ الْآخِرَةَ وَ يَرْجُوا رَحْمَةَ رَبِّهِ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ آیا چنین کسی بهتر است یا آن کسی که او در طول شب در سجده و قیام اطاعت خدا می کند واز آخرت می ترسد و رحمت پروردگارش را امید دارد بگو آیا کسانی که می دانند و کسانی که نمی دانند یکسانند تنها خردمندانند که پند پذیرند. بِصَوْتٍ شَجِيٍّ حَزِينٍ و این کلام خداوند را با صدایی غمگین و محزون قرائت کرد: فَاسْتَحْسَنَ كُمَيْلٌ ذَلِكَ فِي بَاطِنِهِ وَ أَعْجَبَهُ حَالُ الرَّجُلِ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَقُولَ شَيْئاً کمیل در دلش او را تحسین کرد و بدون اینکه چیزی بگوید: از حالت آن مرد خوشش آمد. فَالْتَفَتَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِلَيْهِ وَ قَالَ يَا كُمَيْلُ لَا تُعْجِبْكَ طَنْطَنَةُ الرَّجُلِ إِنَّهُ مِنْ أَهْلِ النَّارِ پس امام علیه السلام به او روی کرد و فرمود: کمیل، طنین این مرد تو را به شگفتی وا ندارد که او با وجود بودنش در این امر و آن حالت نیکو، از اهل آتش است. وَ مَضَى مُدَّةٌ مُتَطَاوِلَةٌ إِلَى أَنْ آلَ حَالُ الْخَوَارِجِ إِلَى مَا آلَ وَ قَاتَلَهُمْ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ كَانُوا يَحْفَظُونَ الْقُرْآنَ كَمَا أُنْزِلَ و مدت مدیدی سپری شد تا اینکه آن دگرگونی در حال خوارج رخ داد و امیرمؤمنان علیه السلام با آنان پیکار کرد.. فَالْتَفَتَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع إِلَى كُمَيْلِ بْنِ زِيَادٍ وَ هُوَ وَاقِفٌ بَيْنَ يَدَيْهِ وَ السَّيْفُ فِي يَدِهِ يَقْطُرُ دَما پس امیرمؤمنان علیه السلام به کمیل بن زیاد که در حضور او ایستاده بود و از شمشیر در دستش خون می چکید وَ رُءُوسُ أُولَئِكَ الْكَفَرَةِ الْفَجَرَةِ مُحَلَّقَةٌ عَلَى الْأَرْضِ فَوَضَعَ رَأْسَ السَّيْفِ عَلَى رَأْسٍ مِنْ تِلْكَ الرُّءُوسِ وَ قَالَ و سرهای آن کافران فاسق بر زمین آویزان بود و سر شمشیرش را بر روی یکی از آن سرها گذاشت فرمود يَا كُمَيْلُ أَمَّنْ هُوَ قانِتٌ آناءَ اللَّيْلِ ساجِداً وَ قائِماً أَيْ هُوَ ذَلِكَ الشَّخْصُ الَّذِي كَانَ يَقْرَأُ الْقُرْآنَ فِي تِلْكَ اللَّيْلَةِ فَأَعْجَبَكَ حَالُهُ یعنی او همان شخصی است که در آن شب قرآن قرائت می کرد و حالش تو را به شگفتی آورد...
⏪خوشا به حال زیرکان ، طبق حکمت ۱۴۵ "حَبَّذَا نَوْمُ الْأَكْيَاسِ وَ إِفْطَارُهُمْ" این شخص زیرک ، عالمی است که احکام و آداب و عقاید حقه را میشناسد و آنها را به درستی عمل میکند تا هم به ظاهر و صحت عبادت و هم به باطن و فلسفه عبادت برسد . او میداند که وظیفه اش چیست و به آن عمل می کند 🔹انسان زرنگ از هر عبادت و طاعتی، غیر از آن ظاهر و اجزاء و ارکانش، آن هدف و دلیل و حکمتش را نیز میفهمد و عمل میکند. اگر گفته اند روزه بگیر یعنی گرسنگی بکش تا فردا نتوانند با غذای چرب و شیرین تو را به هر سمت و سویی بکشند. اگر گفته اند روزه بگیر تا تشنه شوی، برای این است که دیگران نتوانند تو را تشنه ی قدرت و ثروت کنند، تشنه ی شهوات کنند و بعد تو را به هوس سیراب شدن این طرف و آن طرف بکشانند. 🔸اگر گفته اند شب زنده داری کن، برای این است که تو را به خواب غفلت فرو نبرند و در غفلت تو، برای تو برنامه ریزی نکنند و تو هم در جهت اهداف دیگران کار نکنی. اگر این حرفها را انسان فهمید و از هر عبادتی دنبال این اهداف رفت، این شخص کیس و زیرک است. 🔹اگر چه امروزه به افرادی که بیشتر بتوانند کلاه سر مردم بگذارند، زیرک میگویند ولی در روایات ما برای زیرک صفات و ویژگی های مهمی گفته شده است: ❄️امام على علیه السلام: الكَيِّسُ مَن عَرَفَ نفسَهُ و أخلَصَ أعمالَهُ زيرك كسى است كه خود را بشناسد و اعمالش را براى خدا خالص گرداند. ❄️امام على علیه السلام الكَيِّسُ أصلُهُ عَقلُهُ ، و مُروءَتُهُ خُلُقُهُ فرد زيرك ريشه او خرد است عاقلانه زندگی می کند، و مردانگي او خوش خلقی اوست ❄️امام على علیه السلام الكَيِّسُ مَن كانَ يَومُهُ خَيرا مِن أمسِهِ ، و عَقَلَ الذَّمَّ عن نفسِهِ زيرك كسى است كه امروز او از ديروز او بهتر باشد و کاری نکند که مورد نکوهش قرار بگیرد. ❄️ امام على علیه السلام الكَيِّسُ مَن مَلَكَ عِنانَ شَهوَتِهِ . زيرك كسى است كه زمام شهوت خويش را در اختيار گيرد. ❄️ امام على سلام الله علیه : الكَيِّسُ مَن تَجَلبَبَ الحَياءَ و ادَّرَعَ الحِلمَ زيرك كسى است كه جامه حيا پوشد و زره بردبارى به تن كند. در برابر تندی های دیگران عفیف باشد . ❄️امام صادق علیه السلام : علَيكُم بحُسنِ الصَّلاةِ نيكو نماز بگذاريد و اعمَلُوا لاِخِرتكم و اختارُوا لأنفُسِكم و براى آخرتتان كار كنيد و براى خويشتن برگزينيد و ذخیره کنید . فإنّ الرجُلَ قد يكونُ كَيِّسا في أمرِ الدُّنيا فيقالُ : ما أكْيَسَ فلانا ! زيرا گاهى اوقات آدمى در كار دنيا زيرك است به طورى كه گفته مى شود: فلانى چه زرنگ است، و إنّما الكَيِّسُ كَيِّسُ الآخِرَةِ اما در حقيقت زيرك كسى است، كه در كار آخرت زيرك باشد.ابدیت را برای خود بخرد. اللهم اجعلنا من الصائمین