بر سر نی ...
سر جـ💔ـدّت ...
به عقب برگشته
طفل افتاده ز پا ...
منتظر تـ💔ـوست بیا
سلام صاحبـ💔ـ عزا ....
#سلام
#شعر_مهدوی
#امام_زمان
#ما_ملت_امام_حسینیم
#حضرت_رقیه
@mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۵۹🌷
🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿
🔶فراز سی و هشتم
🍀یَا ابْنَ السَّادَةِ الْمُقَرَّبِینَ یَا ابْنَ النُّجَبَاءِ الْأَکْرَمِینَ یَا ابْنَ الْهُدَاةِ الْمَهْدِیِّینَ یَا ابْنَ الْخِیَرَةِ الْمُهَذَّبِینَ یَا ابْنَ الْغَطَارِفَةِ الْأَنْجَبِینَ؛
ای فرزند سروران مقرّب، ای فرزند نجیبان گرامی، ای فرزند راهنمایان راه یافته، ای فرزند برگزیدگان پاکیزه. 🍀
💠در این فرازها ویژگیهای ممتاز و بی مانند اجداد طاهرین امام زمان علیه السلام مطرح میشود که نشان دهنده شایستگی این بزرگواران برای منصب امامت است. این امر مشخص میکند که انتخاب آنها از سوی خداوند بر اساس شایستگی است.
💠از واضح ترین آیات قرآنی در این باره آیه ۱۲۴ سوره بقره است که میفرماید:
«وَ إِذِ ابْتَلی إِبْراهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِی قالَ لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ؛ و (به خاطر بیاور) هنگامی که پروردگارِ ابراهیم، او را با حوادث گوناگونی آزمایش کرد و او به خوبی از عهده آزمایش برآمد. خداوند به او فرمود: من تو را امام و رهبر مردم قرار دادم. ابراهیم گفت: از فرزندان من نیز (امامانی قرار بده)،خداوند فرمود: پیمان من به ستمکاران نمی رسد (و تنها آن دسته از فرزندان تو که پاک و معصوم باشند شایسته این مقامند) ».
✅نکتهها
🔺۱. این آیه درباره ی امامت حضرت ابراهیم است. ایشان در بین انبیا، جایگاه و منزلت خاصّی دارد. نام آن بزرگمرد، ۶۹ مرتبه و در ۲۵ سوره قرآن آمده و از او همانند پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم به عنوان اسوه و نمونه برای بشریت یاد شده است. در بزرگداشت این پیامبر بزرگ، خداوند تعابیر ویژه ای به کار برده و حتّی یکی از اسرار حج را یادآوری و زنده نگهداشتن ایثارگریها و از خودگذشتگیهای حضرت ابراهیم علیه السلام به شمار آورده است. آن مرد الهی، در عرصههای گوناگون با انحراف و شرک مبارزه کرد؛ برهان و استدلال او در مقابل ستاره پرستان و ماه پرستان، مبارزه عملی او با بت پرستان، احتجاج او در برابر نمرود و سربلندی او در آزمایشات دیگر، از او انسانی اسوه و نمونه ساخت که خداوند او را به مقام امامت نصب نمود. ابراهیم علیه السلام در هر آزمایشی که موفّق میشد، به مقام والاتری دست مییافت: در مرحله نخستین، عبداللّه شد. سپس به مقام نبی اللهی رسید. و پس از آن رسول اللّه، خلیل اللّه و در نهایت به مقام امامت و رهبری مردم منصوب گردید. حضرت ابراهیم علیه السلام، مقام امامت را برای نسل خود نیز درخواست کرد، پاسخ آمد که این مقام، عهدی الهی است که به هر کس لایق باشد عطا میشود. در میان نسل تو نیز کسانی که شایستگی داشته باشند، به این مقام خواهند رسید. چنانکه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم از نسل ابراهیم علیه السلام است و به این مقام دست یافت.
🔺۲. مفضل بن عمر گوید:
از امام صادق علیه السلام درباره این آیه«کلماتی که خداوند با آن ابراهیم را آزمود» پرسیدم؛ فرمود: هِیَ الْکَلِمَاتُ الَّتِی تَلَقَّاهَا آدَمُ مِنْ رَبِّهِ فَتابَ عَلَیْهِ وَ هُوَ أَنَّهُ قَالَ یَا رَبِّ أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ إِلَّا تُبْتَ عَلَیَّ فَتَابَ اللَّهُ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ؛ همان کلماتی که آدم آنها را از پروردگارش دریافت کرد و توبه اش پذیرفته شد و آن این بود که عرض کرد: پروردگارا! به حق محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم السلام از تو درخواست دارم که توبهام را بپذیری و خداوند نیز توبه او را پذیرفت؛ چراکه او توبه پذیر و مهربان است». عرض کردم: یابن رسول الله! مقصود خداوند از این که میفرماید ابراهیم کلمات را به پایان رسانید چیست؟ فرمود: یَعْنِی فَأَتَمَّهُنَّ إِلَی الْقَائِمِ اثْنَیْ عَشَرَ إِمَاماً تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْن؛ یعنی خدا را تا حضرت قائم و به دوازده امام که نه نفرشان از فرزندان حسین هستند، قسم داد.
منشأ امامت، وراثت نیست؛ بلکه لیاقت است و آن با پیروزی در امتحانات الهی ثابت میگردد: «فَأَتَمَّهُنَّ».
🔺۳. امامت، عهد الهی میان خدا و مردم است: «عَهْدِی».
#مهدی_شناسی
#قسمت_859
#شرح_دعای_ندبه
#امام_زمان
#استاد_قرائتی
@mahdimontazeremast
امام مهدی منتظر ماست...
🌷امام مهدی شناسی ۸۵۹🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶فراز سی و هشتم 🍀یَا ابْنَ السَّادَةِ الْمُقَرَّبِ
🔺۴. امامت، انتصابی است نه انتخابی. امام باید حتماً از سوی خداوند منصوب شود: «إِنِّی جاعِلُکَ»؛ زیرا امام باید دارای شرایط و ویژگیهایی باشد که جز خدا کسی از آنها آگاه نیست؛ از جمله:
🔸- امام باید تمام قوانین حاکم بر انسان و هستی را بداند.
🔸- امام باید از نتیجه حتمی راهی که انتخاب میکند، آگاه باشد.
🔸- امام باید در مسیر رهبری، منافع خود را در نظر نگیرد و عوامل درونی و بیرونی او را تحریک نکند.
🔸- امام باید از عالی ترین صفات برجسته انسانی در حدّ اعلی برخوردار باشد و...
ناگفته پیداست که این شرایط در افراد معمولی یافت نمی شود و مردم نیز از وجود این شرایط در افراد بی خبرند.
🔺۵. بهترین شیوه تعیین رهبر و مقام مسئول در جوامع امروز انتخابات است. ولی شکی نیست که انتخابات اگرچه راه حل است؛ اما همه جا راه حق نیست؛ چون هیچ برهان و دلیل علمی و عقلی، لیاقت، صلاحیت و حقانیت شخص انتخاب شده را تأیید نمی کند. گرچه در مقام عمل، رأی اکثریت مورد نظر قرار میگیرد و بهترین راه حل است. افزون بر آن، توجه به رأی اکثریت، فقط در مسائل اجتماعی است؛ اما در مسائل اعتقادی، رأی اکثریت هیچ ارزشی ندارد؛ وگرنه باید پیامبران دست از دعوت خود برمی داشتند و تابع رأی اکثریت میشدند که کافر یا مشرک بودند. چنانکه در سوره انعام میخوانیم:
«و ان تُطع اکثر مَن فی الارض یضلّوک عن سبیل اللّه ان یتّبعون الّا الظنّ و ان هم الّا یخرصون؛ای پیامبر! اگر از بیشتر کسانی که روی زمین هستند اطاعت کنی، تو را از راه خدا گمراه میکنند. آنها تنها از گمان و حدس پیروی میکنند و جز به دروغ سخن نمی گویند».
بنابراین، در مسأله بسیار حساس و اساسیِ امامت - که امری اعتقادی است - رأی و انتخاب مردم نقشی ندارد و تعیین آن بر عهده خداوند است. البته بیعت مردم با امام، زمینه را برای اعمال حاکمیت او فراهم میکند؛ اما این چنین نیست که امام با رأی مردم، امام و با روی گردانی مردم از امامت ساقط شود. حضرت علی علیه السلام در مدت ۲۵ سال خانه نشینی نیز امام بود؛ اما امکان اعمال حاکمیت را نداشت.
🔺۶. انسان محدود با نداشتن علم غیب و اطلاع از آینده و باطن افراد، چگونه میتواند نظر صددرصد درستی درباره دیگران پیدا کند؟! مگر انگیزهها و حالات و عملکرد انسانها با توجه به شرایط و موقعیتهای مختلف تغییر نمی کند؟ چه بسا افرادی که امروز مؤمن و متعهد هستند؛ اما فردا از ایمان و تعهد خود دست بر میدارند. افراد بسیار زیادی را سراغ داریم که روزی مایه امید بودند؛ اما عامل یأس و ناامیدی شدند و در مقابل، کسانی بودند که احتمال خیری در آنان نبود؛ اما دگرگون و مایه صدها خیر و برکت شدند. البته غرض ما از بیان این نمونه ها، نفی انتخابات و رأی مردم نیست؛ بلکه هدف ما این است که بگوییم انتخابات میتواند راه حل باشد، اما همیشه راه حق نیست؛ زیرا پست و مقام و ریاست، بعضی از انسانها را عوض میکند و چه بسیار افراد فداکار و علاقه مندی که پس از گرفتن مقام، روحیه و روش آنان تغییر یافته است. به همین دلیل میگوییم تعیین رهبر باید از سوی خدا باشد. اوست که علم غیب دارد و از آینده و تمام حالات افراد باخبر است و بهتر میداند که مقام رسالت و پیام رسانی خود را به چه کسی عطا کند: «اللّه اعلم حیث یجعل رسالته».
🔺۷. آیت الله شهید صدر با بیان چند مقدمه درباره شیوه تعیین امام چنین نتیجه میگیرد که این کار فقط باید از راه انتصاب الهی و از راه اعلان رسول باشد. آن مقدمات این گونه است:
الف) پیامبر اکرم عهده دار دگرگونی همه جانبه و انقلاب بزرگ عقیدتی و فکری و تبدیل سیستم جاهلیِ آن عصر به یک نظام اسلامی - انسانی برای ابد بود.
ب) دوران رسالت آن حضرت، ۲۳ سال بود. در آن دوران، مسلمانان مکه در خفقان، فشار و ترس به سر میبردند و در مدینه انواع مشکلات، جنگها و توطئههای دشمنان را تحمل میکردند؛ از این رو، مدت رسالت با آن همه گرفتاری، برای آن دگرگونی مدت کمی بود.
ج) پیامبر اسلام به طور ناگهانی از دنیا نرفت تا بگوییم برای بررسی مسأله رهبری امت و ادامه کار زمانی نداشت و فرصتی برای تعیین جانشین خود پیدا نکرد. کوتاه سخن اینکه، ۲۳ سال برای آن دگرگونی کم است و هدایت باید پس از پیامبر ادامه یابد.
#مهدی_شناسی
#قسمت_859
#شرح_دعای_ندبه
#امام_زمان
#استاد_قرائتی
@mahdimontazeremast
امام مهدی منتظر ماست...
🔺۴. امامت، انتصابی است نه انتخابی. امام باید حتماً از سوی خداوند منصوب شود: «إِنِّی جاعِلُکَ»؛ زیرا
💠اکنون برای این مسأله، چند نظریه مطرح است که باید آنها را بررسی کنیم:
🔷یک. پیامبر اکرم نسبت به جانشینی خود بی تفاوت بود و بی آنکه به فکر تداوم انقلاب و هدایت مردم باشد، آنان را رها کرد و از دنیا رحلت نمود. این نظریه قابل قبول نیست؛ زیرا یک
انسان عادی نیز هرگز حاضر نخواهد بود که طرح و برنامه ای را که برای آن زحمت بسیار کشیده، رها کند و آن را به شخص مطمئنی نسپارد؛ آن هم با سوز و گدازی که قرآن درباره حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم بیان میکند و میفرماید که آن حضرت در امر ارشاد و هدایت مردم بسیار دل سوز بود: «حَریصٌ عَلَیْکُم»و در جای دیگر میفرماید: «لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَک»؛گویا تو از ناراحتیِ اینکه چرا مردم ایمان نمی آورند، خود را میکشی». آیا پیامبری که این چنین نسبت به هدایت مردم تعهد و عشق دارد، حاضر است مردم را به حال خود رها کند؟ پیامبری که در وقت عزیمت به جنگ تبوک - که هشتاد روز طول کشید - کسی را به جای خود در مدینه گذاشت، آیا برای پس از خود فکری نمی کند؟!
🔷دو. نظریه دوم آن است که بگوییم پیامبر از دنیا رفت و رهبری امت را به شورا و انتخاب خود مردم واگذار کرد؛ اما اگر چنین بود، چرا ابوبکر مثل پیامبر، امت را به شورا واگذار نکرد و شخصاً دخالت نمود و عمر را نصب کرد؟! چرا عمر نیز در رهبری امت همه پرسی نکرد؟! بلکه خود شورایی مرکب از شش نفر تشکیل داد؛ آن هم شورایی که در عمل دیکتاتوری بود؛ زیرا گفته بود در این شورا کسی رهبر است که عبدالرحمن بن عوف به او توجه داشته باشد! این چه شورایی است که یک نفر در آن حق وتو دارد و نظر آن دسته قابل قبول است که این یک نفر در میان آنها باشد؟ آیا این شوراست یا دیکتاتوری؟! اگر این نظریه را بپذیریم، پس ماجرای غدیر خم چه خواهد شد؟
🔷سه. اکنون که نظریه اول و دوم رد شد، تنها یک راه باقی میماند و آن اینکه خود پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم که از همه دلسوزتر است، شخص لایقی را که در شناخت مکتب و عمل به دستورات آن و نیز اداره و هدایت جامعه، از همه افراد بهتر است و دارای هرگونه صلاحیت علمی و فکری است و سابقه درخشانی دارد، برای رهبری امت انتخاب کرده، او را منصوب نموده و به مردم معرفی کند. پیامبر نیز چنین کرد و در غدیر خم، حضرت علی علیه السلام را به جانشینی خود منصوب نمود. راه حق در شیوه تعیین امام، همان راه پیامبر است؛ زیرا ما امامت را همچون نبوت، امام را همچون پیامبر و دلیل نیاز به امام را همانند دلیل نیاز به پیامبر میدانیم. کار امام در هدایت و رشد مردم و نشان دادن راه سعادت، شبیه کار پیامبر است و خداوند درباره هدایت مردم میفرماید: «انّ علینا لَلهُدی؛همانا بر ماست هدایت مردم».
🔺۸. اگر باور کردیم امامت مقامی انتصابی است و نه انتخابی، باید بپذیریم که مردم در برابر انتصاب الهی، اختیاری ندارند. قرآن میفرماید:
«وَ ما کانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذا قَضَی اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ؛ در مواردی که خداوند برای مرد و زن باایمان، حکم و قانون [یا مقام و فردی را برای مسئولیتی] انتخاب نمود، دیگر مردم حق انتخاب ندارند».
در سوره قصص نیز چنین میخوانیم:
«وَ رَبُّکَ یَخْلُقُ ما یَشاءُ وَ یَخْتارُ ما کانَ لَهُمُ الْخِیَرَة؛خداوند میآفریند و هرچه را بخواهد اختیار میکند و مردم [در برابر گزینش خداوند] اختیاری ندارند».
در تفسیر قمی ذیل این آیه روایتی آمده است که میفرماید: «هرگاه خداوند کسی را به امامت برگزیند، مردم نباید به سراغ دیگری بروند». بنابراین با وجود امکان اشتباه در انتخاب از سوی مردم عادی، ارزش انتخاب از بین میرود و انتخابی میتواند صددرصد ارزش داشته باشد که از سوی خدا باشد؛ زیرا اوست که بر باطن و آینده انسانها آگاه است.
#مهدی_شناسی
#قسمت_859
#شرح_دعای_ندبه
#امام_زمان
#استاد_قرائتی
@mahdimontazeremast
سخت است وقتی
روضه وصف دختـ💔ـری باشد
حالا تصور کن
بدستش هم سری باشد
با آن همه چشم انتظاری
باورش سخت است
سهمت از آغوش پـ❤️ـدر
تنها سری باشد
◼️آجرک الله یا صاحب الزمان ...
#ما_ملت_امام_حسینیم
#حضرت_رقیه
@mahdimontazeremast
4_6003597301728152106.mp3
10.64M
گفتم میاد بابام گفتن که رویامه
در وا شد و گفتم ایندیگه بابامه
باور کنم بابا این تشت پرخونه
ای سر شدی امشب مهمون ویرونه
#حاج_سیدمجید_بنی_فاطمه
#نوای_حسینی
@mahdimontazeremast
🌷 شهدا الگوی منتظران🌷
◀️شهدا برای ما وصیت نامه نوشتند تا زندگی ما زیبا شود.
◀️ ما هم برای خودمان وقف نامه بنویسیم که پیرو راه شهیدان باشیم و زندگیمان وقف امام زمانمان باشد.
◀️تمام وجود یک منتظر باید وقف امام زمانش باشد.
◀️و چه زیبا فرموده است امام صادق علیه السلام که گر دوران او (امام زمان) را درک می کردم، همۀ زندگی ام را در خدمت به او می گذراندم:
" لَوْ أَدْرَکْتُهُ لَخَدَمْتُهُ أَیامَ حَیاتِی"
📚کتاب الغیبة،ص ۲۴۵
#یاری_امام
#مهدیاران
#انتظار_حقیقی
#امام_زمان
@mahdimontazeremast
❓❓چطور ممکن است که امام مهدی (علیه السلام) در کودکی به امامت رسیده باشند؟
✅بعضی از امامان ما در کودکی امام شدند. یکی از آنها امام جواد بود، یکی هم امام زمان(علیهما السلام) است و سؤال این است که آیا بچه میتواند امام بشود، یا نه؟
✅ فلش کامپیوتر جواب امامت امام زمان(عجل الله فرجه) است.
✅یک سانت در یک سانت است. حالا بچه سه ساله وجود کاملی است. این یک سانت در یک سانت است. دوم اینکه فلز است. عقل و شعور هم که ندارد. همین فلش کامپیوتر وصل به یک کامپیوتر که شد، در فاصلهی چند لحظه صدهزار صفحهی کاغذ از اون فلز به این فلز منتقل میشود.
✅ این را چه کسی ساخته است؟ انسان! یعنی بشر چیزی ساخت که در چند لحظه صدهزار صفحه از آن فلز به این فلز، از آن جماد، به این جماد منتقل میشود.
✅وقتی انسان میتواند یک چنین کاری بکند، خدای انسان نمیتواند علم امیرالمؤمنین(علیهالسلام) را به یک بچهی سه ساله منتقل کند؟ انسان علم را از فلز به فلز منتقل میکند. خدا نمیتواند علم را از انسان به انسان منتقل کند؟ این را من برای امام زمان(علیهالسلام) گفتهام. برای امام جواد(علیهالسلام) هم همینطور است.
#شبهات_مهدویت
#پرسش_مهدوی
#معرفت_امام
#امام_زمان
@mahdimontazeremast
📜ماجرای امام زمان (عجل الله فرجه) و سید عبدالکریم کفاش
💎سید عبدالکریم کفاش شخصی بود که مورد عنایت ویژه امام زمان (عجل الله فرجه) قرار داشت و حضرت دائماً به او سر می زد. روزی حضرت به حجره کفاشی او تشریف آوردند در حالی که او مشغول کفاشی بود. پس از دقایقی حضرت فرمودند: «سید عبدالکریم، کفش من نیاز به تعمیر دارد، برایم پینه می زنی؟»
💎 سید عرض کرد: آقاجان به صاحب این کفش که مشغول تعمیر آن هستم قول داده ام کفش را برایش حاضر کنم، البته اگر شما امر بفرمائید چون امر شما از هر امری واجب تر است، آن را کنار می گذارم و کفش شما را تعمیر می کنم. حضرت چیزی نگفتند و سید مشغول کارش شد.
💎 پس از دقایقی مجدداً حضرت فرمودند: «سید عبدالکریم! کفش من نیاز به تعمیر دارد، برایم پینه می زنی!؟»
💎سید کفشی را که در دست داشت کنار گذاشت، بلند شد و دستانش را دور کمر مبارک حضرت حلقه زد و به مزاح گفت: قربانت گردم اگر یک بار دیگر بفرمایید "کفش مرا پینه می زنی" داد و فریاد می کنم آی مردم آن امام زمانی که دنبالش می گردید، پیش من است، بیایید زیارتش کنید!
💎 حضرت لبخند زدند و فرمودند: «خواستیم امتحانت کنیم تا معلوم شود نسبت به قولی که داده ای چقدر مقید هستی.»
📚روزنه هایی از عالم غیب
✍ آیت الله سید محسن خرازی
#تشرفات
#معرفت_امام
#مهدیاران
#امام_زمان
@mahdimontazeremast
4_5859219566596457336.mp3
12.22M
⏪گاهی اعتقاد به وجود امام زمان در ذهن ما مانند اعتقاد به وجود مریخ است!
#استاد_معاونیان
#معرفت_امام
#امام_زمان
#سخنرانی_کوتاه
@mahdimontazeremast
از پشت ابر تیره ی ...
هجران و بی کسی
تا چهره اتـ❤️ـ ...
به مـ💔ـا بنمایی ؛
بیا بیا❗️
#شعر_مهدوی
#امام_زمان
@mahdimontazeremast
بیا آقـ❤️ـا ...
فقط با یک تبسم ؛
ببر غمهای عالم ...
از دلــ💔ـ ما
سلام امام مهـ❤️ـربان زمانم ....
#سلام
#شعر_مهدوی
#امام_زمان
@mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۶۰🌷
🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿
🔶فراز سی و نهم
🍀یَا ابْنَ الْأَطَائبِ الْمُطَهَّرِینَ یَا ابْنَ الْخَضَارِمَةِ الْمُنْتَجَبِینَ یَا ابْنَ الْقَمَاقِمَةِ الْأَکْرَمِینَ یَا ابْنَ الْبُدُورِ الْمُنِیرَةِ یَا ابْنَ السُّرُجِ الْمُضِیئَةِ یَا ابْنَ الشُّهُبِ الثَّاقِبَةِ یَا ابْنَ الْأَنْجُمِ الزَّاهِرَةِ، یَا ابْنَ السُّبُلِ الْوَاضِحَةِ یَا ابْنَ الْأَعْلامِ اللائِحَةِ؛
ای فرزند بزرگواران نجیب! ای فرزند پاکان پاکیزه! ای فرزند بزرگواران برگزیده! ای فرزند دریاهای بیکران بخشش گرامی تر! ای فرزند ماههای نورافشان! ای فرزند چراغهای تابان! ای فرزند ستارگان فروزان! ای فرزند اختران درخشان! ای فرزند راههای روشن! ای فرزند نشانههای آشکار.🍀
💠این فراز از دعای ندبه نیز در ادامه جملات پیشین به ویژگیهای برجسته ائمه اشاره میکند. مطالعه منابع دینی درباره امامت ثابت کننده همه این صفاتی است که در این فراز به آن اشاره شده است. به جاست که برخی از مهمترین صفات امامان معصوم که نشانگر نجابت و بزرگواری ایشان است، در ضمن نکاتی بیان شود.
✅نکتهها
🔺۱. عصمت و طهارت از گناه یکی از صفات حتمی امام است. عصمت یعنی آنکه انسان نه تنها گناه نکند، بلکه در فکر گناه هم نباشد. ما در برخی گناهان حالت عصمت داریم؛ زیرا تاکنون آن را مرتکب نشده ایم و فکر آن را هم نکرده ایم؛ مانند برهنه به کوچه و بازار رفتن، خودکشی و یا کشتن دیگران. همان طور که ما در بسیاری موارد به خاطر علم و آگاهی که به زشتی، پستی و بد عاقبتی گناهان داریم، هرگز به فکر انجام آنها نیستیم، امام هم به خاطر علم و یقینی که به ناپسندی همه گناهان دارد، هرگز گرد آنها نمی رود.
🔺۲. لزوم عصمت امام از خطا و نسیان نیز به آن دلیل است که ما معمولًا در رفتار و منش خود دچار خطا و اشتباه میشویم، پس به یک امام معصوم نیاز داریم تا به او مراجعه کرده و حقیقت را
بازشناسیم و به این وسیله او ما را حفظ کند. بنابراین، او نباید خطاکار باشد.
🔺۳. امام باید سعه صدر داشته باشد؛ زیرا زودرنجی و کم حوصلگی با اداره، رشد و هدایت جامعه سازگار نیست. حضرت علی علیه السلام میفرماید: «آلة الریاسة سعة الصدر؛روح بزرگ، لازمه ریاست است».
🔺۴. هنگامی که خداوند حضرت موسی علیه السلام را برای هدایت مردم برگزید، آن حضرت از خدا چند چیز درخواست نمود که اولین آنها سعه صدر و ظرفیّت داشتن بود: «ربّ اشرح لی صدری؛خدایا سینه ای گشاده و روحی بلند به من مرحمت فرما» تا بتوانم در برابر تمام حوادث بردبار باشم. پیامبر اسلام با شرح صدری که داشت در روز فتح مکه وقتی مسلمانان میخواستند از مشرکان انتقام آزار و شکنجههای آنان را بگیرند، فرمود: امروز، روز رحمت است نه انتقام.
🔺۵. در تاریخ و سیره هر یک از امامان معصوم، سعه صدر آن بزرگواران در برخورد با معاندان و مخالفان به چشم میخورد؛ آن چنانکه حتی خود دشمنان به آن اعتراف کرده اند. امام حسن علیه السلام در برخورد با جسارتهای مرد شامی و شنیدن آن همه فحش و ناسزا، با گشاده رویی و بدون کم ترین ناراحتی به او فرمود: دلیل ناراحتی تو چیست؟ اگر نیازمندی، بی نیازت کنم و به قدری به او لطف و مهربانی نمود که مرد شامی شرمنده شد و گفت: خدا بهتر میداند که چه کسی را رهبر مردم قرار دهد.
🔺۶. عدالت خواهی در فطرت همه انسانها نهفته است و امام باید نمونه بارز آن باشد. امام علی علیه السلام در نامه ای به یکی از فرماندهان خود چنین هشدار داد:
به خدا سوگند، اگر اطلاع پیدا کنم که تو در بیت المال، کم یا زیاد خیانت کرده ای آنچنان بر تو سخت میگیرم که موهایت بریزد، کمرت خم شود و اعتبار اجتماعی خود را از دست بدهی.
و به مالک اشتر چنین دستور میدهد که باید برای دورترین نقاط کشور، همان مقدار سهم تعیین شود که برای نزدیک ترین آنها به مرکز حکومت: «فان للاقصی منهم مثل الذی للادنی».
🔺۷. دوری از هوای نفس یکی دیگر از صفات امام است. امام صادق علیه السلام از حضرت علی علیه السلام نقل میکند که شرایط امامت چند چیز است، از جمله اینکه «لا یلهوا بشی ء من امر الدنیا؛مسائل مادی و دنیوی او را سرگرم و مشغول نکند».
🔺۸. امام باید دارای صفت شجاعت باشد. امام صادق علیه السلام از حضرت علی علیه السلام نقل میکند که امام باید شجاع ترین مردم باشد.در حدیث دیگری آمده است: «امام نباید ترسو باشد». بلکه باید مسئله مرگ و شهادت برای او حل شده باشد.
#مهدی_شناسی
#قسمت_860
#شرح_دعای_ندبه
#امام_زمان
#استاد_قرائتی
@mahdimontazeremast
امام مهدی منتظر ماست...
🌷امام مهدی شناسی ۸۶۰🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶فراز سی و نهم 🍀یَا ابْنَ الْأَطَائبِ الْمُطَهَّرِ
🔺۹. فضلیت و سابقه نیک نیز یکی دیگر از صفات امام است. حضرت علی علیه السلام در نامه ای به معاویه مینویسد: «متی کنتم یا معاویةُ ساسةَ الرّعیة و وُلاةَ امرِ الامّة بغیر قَدم سابق و لا شَرَف باسِق؛ ای معاویه! شما را به سیاست و زمامداری مردم چه کار؟ تو که نه دارای سابقه خوبی هستی و نه شرف و فضیلت بلندی داری».
آری، امام نباید کوچک ترین سابقه بدی داشته باشد.
🔺۱۰. امام همواره باید بر اساس کتاب خدا رفتار کند. امام حسین علیه السلام میفرماید: «فلعمری ما الامام الّا الحاکم بالکتاب؛ به جانم سوگند که امام نیست، مگر کسی که طبق کتاب خدا حکم میکند». آنگاه ادامه دادند: «الدائن بدین الحق الحابس نفسه علی ذلک؛امام باید به دین حق معتقد باشد و هوسهای خود را کنترل کند».
🔺۱۱. عطوفت با مردم و سیاست مداری از ویژگیهای دیگر امام است. امام رضا علیه السلام درباره صفات امام چنین میفرماید: «أشفق علیهم من آباءهم وامّهاتهم؛ نسبت به مردم از پدران و مادران آنها مهربان تر است». «عالم بالسیاسة؛ با تدبیر جامعه را اداره میکند». «قائم بالریاسة؛از عهده مسئولیّت بزرگ الهی برمی آید».
🔺۱۲. یکی از صفات امام، زهد و بی علاقگی به دنیاست. حضرت علی علیه السلام میفرماید:انّ اللّه فَرَض علی ائمة العدل ان یُقدّروا انفسهم بِضعَفَةِ الناس؛ همانا خدا واجب کرده که امامان بر حق و عادل، زندگی خود را ساده بگیرند تا با محرومان جامعه همگام بوده و بدین وسیله برای فقرا تسکین و دلگرمی باشند.
🔺۱۳. حق گرایی و حق مداری از سیره همیشگی امام است. حضرت علی علیه السلام میفرماید:ما شَککتُ فی الحق مذ اریتُه؛از هنگامی که حق به من معرفی شد تاکنون شک و تردیدی برای من پیدا نشده است.
🔺۱۴. امام از قاطعیّت در راه حق و پیشگامی در کارها برخوردار است. حضرت علی علیه السلام میفرماید: «من از قومی هستم که هرگز ملامتهای ملامت کنندگان در آنها اثر نمی گذارد: وانّی لَمِن قوم لا تاخذهم فی اللّه لومة لائم»و فرمود:
مَن نَصب نفسه للناس اماماً فلیبدء بتعلیم نفسه قبل تعلیم غیره ولیکن تأدیبه بسیرته قبل تأدیبه بلسانه؛ کسی که خود را امام مردم قرار میدهد، باید از خود شروع کند و روش تربیتی او عملی باشد قبل از آنکه از طریق زبان تربیت کند.
🔺۱۵. بی تکلّفی از صفات اخلاقی امام است. خداوند به حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم میفرماید: به مردم بگو: «و ما أنا من المتکلّفین؛من اهل تکلّف و مشقّت نیستم» و تصنّع در کارم نیست. نشانه تکلّف آن است که انسان حاضر نیست دعوت افراد گمنام را بپذیرد یا از کار خلاف خود عذرخواهی کند یا چیزی را که نمی داند با شهامت بگوید نمی دانم یا جایی که لازم است مشورت کند. کسی که اهل تکلّف است نسبت به کوچک ترها ظالم و نسبت به بزرگ ترها شخصیّت زده است؛ امّا امام بی تکلّف ترین و متواضع ترین افراد است. هنگامی که مردم برای استقبال از حضرت علی علیه السلام به دنبال او میدویدند، حضرت آنان را از این کار منع کرد؛ همان گونه که پیامبر اجازه نمی داد مردم پیاده راه بروند درحالی که آن حضرت سواره بودند.
🔺۱۶. امام باید اهل مدارا، عفو، تغافل، سعه صدر و گذشت باشد تا افرادی که به دلایلی نقطه ضعفی داشته اند، از پیروی او ناامید نشوند. او همچون یوسف است که برادران خطاکار خود را پس از پشیمانی توبیخ نکرد و فرمود: «لاتثریب علیکم الیوم».
🔺۱۷. یک رهبر آسمانی برای تربیت مردم باید با آنان مدارا کند ولی مداهنه هرگز. مدارا صرف نظر کردن از دنیا و مقام خود برای اصلاح دین یا دنیای مردم است؛ اما مداهنه صرف نظر کردن از برخی دستورات دین و مکتب، برای حفظ موقعیّت خود و رسیدن به مقام و دنیاست.
🔺۱۸. مدارا یعنی نسبت به افراد کم ظرفیّت و کج فهم و فراری، عفو و اغماض داشته باشیم تا جذب مکتب شوند؛ اما مداهنه یعنی با همه گروهها کنار آمدن و سازش کردن برای حفظ موقعیّت خود. مدارا از سعه صدر برمی خیزد؛ ولی مداهنه از ضعف و سودجویی، مدارا از عقل است و مداهنه از شیطنت. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «بعثتُ بمداراة الناس؛من مبعوث شدم که با مردم مدارا کنم». همچنین فرمود: «انّ اللّه امرنی بمداراة الناس کما امرنی باقامة الفرائض؛خداوند به من امر کرده تا با مردم مدارا کنم، همان گونه که امر نموده واجبات و نمازهای واجب را انجام دهم».
#مهدی_شناسی
#قسمت_860
#شرح_دعای_ندبه
#امام_زمان
#استاد_قرائتی
@mahdimontazeremast
💐معرفت مهدوی💐
🍀ترسیمی از زمان ظهور🍀
🔶امام باقر علیهالسلام میفرمایند:
«امام قائم بعد از ظهور وارد كوفه میشوند و خطبه میخوانند و در حین خطبهشان به گونهای اشك میریزند كه مردم از شدّت گریه، صدای حضرت را نمیشنوند.»[بحار الانوار، ج۵۲ ، ص۳۳۱]
🔶شاید یك وجه گریه حضرت، به خاطر افرادی باشد كه با جهالتها و معصیتهایشان ظهور را به تأخیر انداختند.
🔶در زمان ظهور كوفه دارالحكومه امام عصر عجلاللهتعالیفرجه خواهد بود و در دوران حاكمیتشان آنجا را پایتخت خود قرار میدهند.
🔶در روایتی،امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرمایند:«گویا عجمها را میبینم كه در مسجد كوفه خمیه زده و مشغول یاد دادن قرآن به دیگران هستند»
🔶 معلم قرآن بودن عجم، نشان از این است كه آنها بیش از دیگران با قرآن آشنا هستند.
🔶برای آشنایی با قرآن، میتوانیم دو وجه را در نظر بگیریم:
🔺منظور كلام الله مجید و همین قرآن ظاهری است.
🔺مراد از آن، قرآن ناطق و امام معصوم علیهالسلام است.
🔶آیت الله بهجت (ره) میفرمودند: زمانی كه در محضر قرآن هستید، تصور كنید در محضر ولی عصر عجلاللهتعالیفرجه قرار دارید همان گونه كه به حضرت عشق میورزید، با قرآن تعشق داشته باشید.
🔶بین قرآن و امام علیهالسلام جدایی نیست «إِنَّهُمَا لَنْ یتَفَرَّقَا»[بحار الأنوار( ط- بیروت)، ج ۲۳، ص۱۵۲] بنابراین میتوانیم از روایت امیرالمؤمنین علیهالسلام این گونه برداشت كنیم كه زمان ظهور در مسجد كوفه، هم قرآن صامت توسط عجمها به افراد معرفی میشود و هم قرآن ناطق.
🔶امام زمان عجلاللهتعالیفرجه قرآن ناطق است، هر گاه در محضر قرآن قرار میگیریم یعنی در محضر حضرت ولی عصر عجلاللهتعالیفرجه هستیم، و بدون اینكه متوجه باشیم از كوثر وجودی امام علیهالسلام بهرهمند میشویم و از روح قرآن استفاده میكنیم، امّا غالباً این حقیقت را دریافت نمیكنیم.
❓تو قدر آب چه دانی كه در كنار فراتی...
🔶حتی زمانی كه نماز میخوانیم با امام زمان عجلاللهتعالیفرجه مرتبط میشویم، چرا كه در هر نماز، حتماً سوره فاتحه را قرائت میكنیم : «لَا صَلَوةَ إِلَّا بِفَاتِحَةِ الْكِتَابِ»[مستدرکالوسائل، ج ۴، ص۱۵۸] و با خواندن سوره حمد از نسیم ولایی ولی عصر عجلاللهتعالیفرجه بهرهمند میشویم.
🔶اگر قرآن ذكر است و نور، شفاست و مایه سلام، هدایت است و رحمت، فرقان است و مبارك ؛ به این دلیل است كه با آن در محضر امام زمان عجلاللهتعالیفرجه قرار میگیریم، و الا قرآن بدون امام علیهالسلام فاقد این آثار است.
#معرفت_امام
#حکومت_مهدوی
#امام_زمان
#استاد_بروجردی
@mahdimontazeremast
💐معرفت مهدوی💐
☀️ﭼﺮﺍﻍ ﺭﺍ ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﻧﻮﺭﺵ ﻣﯽﺁِﯾﺪ، ﺗﺎﺭﯾﮑﯽﻫﺎ ﻣﯽﺭﻭﺩ؟ﺣﮑﺎﯾﺖ اﻣﺎم ﺣﮑﺎﯾﺖ ﭼﺮﺍﻍ ﺍﺳﺖ. ﭼﻄﻮﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﭼﺮﺍﻍ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ. ﻋﺎﻟﻢ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻫﻢ ﺑﺪﻭﻥ ﭼﺮﺍﻍ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ.
☀️ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯽ ﺑﺪﻭﻥ ﭼﺮﺍﻍ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ. ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﻨﯽ ﺑﺪﻭﻥ ﭼﺮﺍﻍ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ.
☀️ﭼﺮﺍﻍ ﻋﺎﻟﻢ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻫﻤﯿﻦ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ ﻣﺎﻩ و ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ و ﭼﺮﺍﻍ ﻣﻬﺘﺎﺑﯽ و ﻓﺎﻧﻮﺱ و ﺷﻤﻊ ﺍﺳﺖ.
☀️ﭼﺮﺍﻍ ﻋﺎﻟﻢ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻫﻢ اﻣﺎم زمان عجل الله فرجه است.
#معرفت_امام
#زیارت_جامعه_کبیره
#امام_زمان
@mahdimontazeremast
💥 در تحولات عالَم، کسانی میتوانند همراه با امام بمانند که بزرگتر از دنیا باشند و آمدوشدِ این حادثهها و این اتفاقات، آنها را زیرورو نکند.
💥 کسی که _ به تعبیر ضربالمثل _ با یک مویز، گرمیاَش میشود و با یک قاشق ماست هم سردیاَش میشود، چطور میخواهد با امام همراه شود؟
💠 #استاد_میرباقری:
«ما یک عهدها و قرارهای بزرگی در پیش داریم. انسانی که میخواهد در کنار امام زمان باشد باید بزرگ باشد و #شرح_صدر پیدا کند والا نمی تواند با حضرت همراه باشد. سیدالشهداء(ع) فرمودند: : «مَنْ کانَ فِینَا بَاذِلًا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَائِنَا نَفْسَهُ فَلْیرْحَل مَعَنا». کسی که آماده کوچ کردن از این دنیا نیست، نمیتواند امام را همراهی کند.
کسی که نگاهش در حد دنیاست، و به تعبیر آن ضربالمثل، با یک مویز گرمیاَش میشود و با یک قاشق ماست هم سردیاَش میشود، فایده ندارد؛ کسی که به این زودیها و در این حوادث، جابهجا میشود، نمی تواند کنار امام بایستد.
خدا رحمت کند، یک استادی داشتیم، درباره #حضرت_مسلم میگفتند این آدمهای بزرگ، با تحول احوال، ذرهای دگرگونی در آنها ایجاد نمیشود؛ دیروز هجده هزار نفر با او بیعت کردند و بعد، حداقل هفت هشت هزار نفر پا به رکابش آمدند، و شب وقتی از مسجد به بیرون میآید، تنهاست، اما هیچ تحولی در او پیدا نمیشود؛ همان شجاعت و همان استواری در او هست؛ نه تردید میکند، نه شک میکند، نه سست میشود.
در این تحولاتی که در عالَم پیش میآید، کسانی میتوانند بمانند که #بزرگ باشند و آمدوشدِ این حادثهها و این اتفاقات، آنها را زیرورو نکند.»
#معرفت_امام
#امام_زمان
موي سپيد و کوچه و ...
تابوت و زهر و تير
دوران غربت حسـ💔ـن
اينگونه سر شده...
🏴 شهادت جانگداز آقا امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد
#امام_حسن علیه السلام
@mahdimontazeremast
4_5884148596164527806.mp3
10.56M
مدینه از توام شاکی ...
حالمو من بگم با کی ...
منُ کفن کنید تو چادر خاکی ...
#حسین_سیب_سرخی
#نوای_شهادت
#امام_حسن علیه السلام
@mahdimontazeremast
💠 از تمامی تاریخهایی که برای شهادت امام حسن (ع) نقل شده، ۷ صفر ارجحیت دارد. پس چرا تاریخ شهادت امام حسن مجتبی(ع) در ۲۸ صفر فراگیر شد؟
🔺در زمان صفویه، شهادت #امام_حسن مجتبی (ع) در ۷ صفر تعطیل رسمی بود. تا اینکه در زمان ناصرالدین شاه، تولد ناصرالدین شاه مصادف با ۶ صفر بود، برای اینکه تولدش در شب شهادت امام حسن نباشد، عده ای را اجیر کرد تا در تاریخ دست برده و شهادت امام حسن را در تاریخ ۲۸ صفر برگزار کنند و ولادت امام کاظم که در ۷ صفر با سندی ضعیف اعلام شد در این تاریخ برگزار شود.
🔺نکته جالبتر اینکه فقط ایرانی ها ۲۸ صفر را شهادت امام حسن می گیرند
🔊 استاد رائفی پور - حقیقت پنهان (۷ صفر) - مشهد - ۱۶ آبان ۹۵
@mahdimontazeremast
🥀رنجی که امام حسن "علیهالسلام" از دوستان دیدند...
امام خامنهای:
«پیغمبر با همهى شدّتها و رنجها و امیرمؤمنان با همهى دردها و غمها و ائمّهى دیگر با همهى ستمدیدگیها، هیچکدام در وضعیّت #امام_حسن قرار نگرفتند و این عظمت حسنبنعلى را نشان میدهد؛ زیرا آن دیگران، ائمّهى هداة معصومین اگر از سوى دشمن رنج میدیدند، از سوى دوستان آن زخمها را التیام مییافتند، امّا امام حسن مجتبى اینجور نبود، نزدیکترین یاران امام حسن به او گفت یا مذلّ المؤمنین.»
@mahdimontazeremast
🔷معرفت مهدوی🔷
◀️ﻫﺮ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺩﯾﻦ ﺩﺍﺭﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺩﯾﻨﺸﺎﻥ ﺩﭼﺎﺭ ﺿﻼﻟﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺑﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ.
◀️ﺷﻤﺎ ﺍﮔﺮ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺭﺍ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﻨﯿﺪ،ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﯼ ﻧﻤﯽ ﺑﯿﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺋﻤﻪ ﯼ ﻣﻌﺼﻮﻣﯿﻦ (ﻋﻠﯿﻬﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﮐﻔﺎﺭ ﯾﺎ ﯾﻬﻮﺩ ﯾﺎ ﻧﺼﺎﺭﯼ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ!ﻫﻤﮕﯽ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺩﯾﻦ ﺩﺍﺭﺍﻥ ﺑﯽ ﺩﯾﻦ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪﻧﺪ.
◀️ﻣﺼﯿﺒﺖ ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ.ﺍﮔﺮ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻣﻬﺪﯼ (ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﻏﺎﯾﺐ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﯾﻦ ﺩﺍﺭﺍﻥ ﺑﯽ ﺩﯾﻨﯽ ﭼﻮﻥ ﻣﺎ،ﻣﯽ ﺗﺮﺳﺪ."ﺧﺎﺋﻒ ﻣﺘﺮﻗﺐ"ﺍﺳﺖ.ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﻧﻤﯽ ﺗﺮﺳﺪ،ﺑﻠﮑﻪ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺩﯾﻦ ﺩﺍﺭ ﻣﯽ ﺗﺮﺳﺪ.
◀️ﺯﯾﺮﺍ ﺍﮔﺮ ﻣﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﮑﺸﻢ،ﺍﻣﺎم ﺭﺍ ﻧﮑﺸﺘﻪ ﺍﻡ،ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺸﺮﯾﺖ ﺭﺍ ﮐﺸﺘﻪ ﺍﻡ ﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺸﺮﯾﺖ ﺭﺍ ﺑﮑﺸﻢ،ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭﺍ ﮐﺸﺘﻪ ﺍﻡ.ﻭﻗﺘﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺑﻤﯿﺮﺩ،ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﺑﻤﯿﺮﺩ ﺩﯾﻦ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
◀️ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ،ﻣُﺘِﺮَﻗِّﺐ ﺍﺳﺖ.ﻣﺮﺍﻗﺐ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺭﻭﺑﺮﻭﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﻨﺎﺳﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﮑﯿﻪ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ،ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺍﻧﺪ،ﻗﺮﺍﺭ ﻧﮕﯿﺮﺩ.ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮐﺸﺖ.ﺍﻣﺎﻡ،ﮐﻨﺎﺭ ﮐﺴﯽ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻭﻻﯾﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻓﻄﺮﺕ،ﺧﺪﺍ،ﻗﻠﺐ ﻭ ﺟﺎﻥ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ،ﻧﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺫﻫﻦ،ﻋﻤﻞ ﻭ ﻋﻘﻞ ﺧﻮﺩ...
#معرفت_امام
#امام_زمان
#استاد_میرزایی
@mahdimontazeremast