eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
11.9هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
125 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
ای حسرت دیدار تـ❤️ـو ؛ در سینه ی ما ای عشـ❤️ـق تو ؛ آبروی دیرینه ی ما برگرد و ... غبار دلـ💔 ما را بتکان زنگار گرفته ... روی آئینه ی ما❗️... @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میان تلخی این روزگار ... مهـ❤️ـدی جان دلـ💔ـم هوای تو کرده ... بگو چه چاره کنم؟؟؟ سلام حضرت دلـ❤️ـبر .... @mahdimontazeremast
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۶۶🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز چهل و پنجم 💔بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ مُغَیَّبٍ لَمْ یَخْلُ مِنَّا بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ نَازِحٍ مَا نَزَحَ عَنَّا بِنَفْسِی أَنْتَ أُمْنِیَّةُ شَائِقٍ یَتَمَنَّی مِنْ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَةٍ ذَکَرَا فَحَنَّا بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ عَقِیدِ عِزٍّ لا یُسَامَی، بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ أَثِیلِ مَجْدٍ لا یُجَارَی بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ تِلادِ نِعَمٍ لا تُضَاهَی بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ نَصِیفِ شَرَفٍ لا یُسَاوَی؛ جانم فدایت، تو پنهان شده ای هستی که از میان ما بیرون نیستی، جانم فدایت، تو دوری هستی که از ما دور نیست، جانم فدایت، تو آرزوی هر مشتاقی که آرزو کند، از مردان و زنان مؤمن که تو را یاد کرده، از فراقت ناله کنند، جانم فدایت، تو قرین عزّتی، که کسی بر او برتری نگیرد، جانم فدایت، تو درخت ریشه دار مجدی که هم طرازی نپذیرد، جانم فدایت، تو نعمت دیرینه ای که او را مانندی نیست، جانم فدایت، تو قرین شرفی که وی را برابری نیست.💔 💠این فرازهای دعا با وجود آنکه ندبه ی عاشقانه با امام زمان است، غم فراق حضرت یعقوب نسبت به حضرت یوسف را نیز بیان می‌کند که فرمود: «وَ تَوَلَّی عَنْهُمْ وَ قالَ یا أَسَفی عَلی یُوسُفَ وَ ابْیَضَّتْ عَیْناهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ کَظِیمٌ * قالُوا تَاللَّهِ تَفْتَؤُا تَذْکُرُ یُوسُفَ حَتَّی تَکُونَ حَرَضاً أَوْ تَکُونَ مِنَ الْهالِکِینَ* قالَ إِنَّما أَشْکُوا بَثِّی وَ حُزْنِی إِلَی اللَّهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ * یا بَنِیَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ یُوسُفَ وَ أَخِیهِ وَ لا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکافِرُونَ؛ یعقوب از فرزندان روی گرداند و گفت: ای دریغا بر یوسف، پس اندوه خود را فرو می‌خورد (تا آنکه) دو چشمش از اندوه سفید (و نابینا) شد. (فرزندان یعقوب به پدرشان) گفتند: به خدا سوگند تو پیوسته یوسف را یاد می‌کنی، تا آنکه بیمار و لاغر شوی و (یا مشرف به مرگ و) از بین بروی. (یعقوب) گفت: من ناله (آشکار) وحزن (پنهان) خود را فقط به خدا شکایت می‌برم و از (عنایت و لطف) خداوند چیزی را می‌دانم که شما نمی دانید. ای پسرانم! (بار دیگر به مصر) بروید و از یوسف و برادرش جستجو کنید و از رحمت خداوند مأیوس نشوید، حقّ این است که جز گروه کافران، از رحمت خداوندی مأیوس نمی شوند». 💠در این آیات شریفه و شباهت حضرت مهدی علیه السلام با حضرت یوسف علیه السلام نکات قابل طرحی وجود دارد. کلمه «نزح» به معنی دور بودن، «امنیه» به معنی آرزو، «حنی» به معنی مهربانی، «عقد» به معنی قرین و سرشت، «یسامی از سمو» به معنی برتری، «اثیل» به معنی درخت ریشه دار و «لا یجاری» به معنی همجوار است. عبارت «تلاد نعم لا تضاهی» یعنی تو نعمتی هستی که رشد مشابهی ندارد و جمله ی «من نصیف شرف لا یساوی» یعنی تو از آن خاندان عدالت و شرفی هستی که احدی با شما برابری نتواند کرد. ✅نکته‌ها 🔺۱. بنابر روایات موجود بسیاری از امور امام زمان علیه السلام در قرآن دربارة انبیا نیز آمده است، برای نمونه: درباره حضرت موسی علیه السلام می‌خوانیم «فخرج منها خائفا یترقب» یعنی حضرت از شهر خارج شد، درحالی که نگران و ترسان بود. (موسی علیه السلام به خاطر فرار از دستگیری و اعدام که در دربار فرعون طراحی شده بود) و در انتظار سرنوشت خود بود، حضرت مهدی علیه السلام نیز اینگونه است. همچنین برادران حضرت یوسف علیه السلام با یوسف علیه السلام گفتگو کردند و از او گندم درخواست کردند؛ ولی او را نشناختند. حضرت مهدی علیه السلام نیز اینگونه است؛ با اینکه در غیبت به سر می‌برد، در جامعه حضور دارد، او مردم را می‌شناسد؛ ولی مردم او را نمی شناسند؛ همانگونه که درباره برادران حضرت یوسف خواندیم: «فعرفهم و هم له منکرون». 🔺۲. ندبه، گریه، سوز و عشق به شناخت نیاز دارد (یعقوب آشنا به یوسف است که از سوز دوری او نابینا می‌شود). 🔺۳. اهمیّت مصائب، بر محور شخصیّت افراد است. (ظلم به یوسف با ظلم به دیگران تفاوت دارد، یعقوب نام یوسف را می‌برد نه دو برادر دیگر را). 🔺۴. گریه، غم و اندوه در فراق عزیزان جایز است: «وَ ابْیَضَّتْ عَیْناهُ مِنَ الْحُزْنِ». 🔺۵. تحمّل انسان اندازه دارد و روزی لبریز می‌شود: «وَ ابْیَضَّتْ عَیْناهُ مِنَ الْحُزْنِ». 🔺۶. فرو بردن خشم، از صفات مردان الهی و کاری شایسته است: «فَهُوَ کَظِیمٌ». 🔺۷. گریه و غم با کظم غیظ و صبر منافاتی ندارد: «فَصَبْرٌ جَمِیلٌ، یا أَسَفی، فَهُوَ کَظِیمٌ». ‌‌@mahdimontazeremast
امام مهدی منتظر ماست...
‌🌷امام مهدی شناسی ۸۶۶🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز چهل و پنجم 💔بِنَفْسِی أَنْتَ مِنْ مُغَیَّبٍ
🔺۸. یوسف‌ها همواره باید در یادها باشند: «تَفْتَؤُا تَذْکُرُ یُوسُفَ» (اولیای خدا در دعای ندبه، یوسف زمان را صدا می‌زنند و گریه می‌کنند). 🔺۹. اگر می‌خواهید ببینید چقدر کسی را دوست دارید، ببینید چقدر به یاد او هستید: «تَفْتَؤُا تَذْکُرُ یُوسُفَ». 🔺۱۰. آنکه یوسف را می‌شناسد، سوزی دارد که افراد عادّی آن را درک نمی کنند: «تَذْکُرُ یُوسُفَ حَتَّی تَکُونَ حَرَضاً». 🔺۱۱. مسایل روحی و روانی بر جسم اثر می‌گذارد: «حَرَضاً أَوْ تَکُونَ مِنَ الْهالِکِینَ»؛ (فراق می‌تواند انسان را بشکند و یا بکشد، تا چه رسد به داغ و مصیبت). 🔺۱۲. آنچه ناپسند است، یا سکوتی است که بر قلب و اعصاب فشار می‌آورد و سلامت انسان را به خطر می‌اندازد و یا ناله و فریاد در برابر مردم است که موقعیّت انسان را پایین می‌آورد، امّا شکایت بردن نزد خداوند مانعی ندارد. «إِنَّما أَشْکُوا... إِلَی اللَّه». 🔺۱۳. «تحسّس» جستجوی چیزی از راه حس است. «تجسّس» به جستجو درباره ی بدی‌ها و «تحسس» به جستجو درباره ی خوبی‌ها گفته می‌شود. به تعبیر راغب، «رَوْح» و «روح» به معنای جان است، ولی «رَوح» درموارد فَرَج و رحمت به کار می‌رود، گویا با گشایش گره و مشکل، جان تازه ای در انسان دمیده می‌شود. 🔺۱۴. شناخت به حرکت نیاز دارد: «اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا». 🔺۱۵. رسیدن به لطف الهی با تنبلی سازگار نیست: «اذْهَبُوا، وَ لا تَیْأَسُوا». 🔺۱۶. اولیای خدا، هم خود مأیوس نمی شوند و هم دیگران را از یأس باز می‌دارند: «لا تَیْأَسُوا». 🔺۱۷. یأس، نشانه کفر است: «لا یَیْأَسُ... إِلَّا الْقَوْمُ الْکافِرُونَ»؛ زیرا مأیوس شده، در درون خود می‌گوید: قدرت خدا تمام شده است. 🔺۱۸. امام صادق علیه السلام فرمود: صَاحِبَ هَذَا الْأَمْرِ یَتَرَدَّدُ بَیْنَهُمْ وَ یَمْشِی فِی أَسْوَاقِهِمْ وَ یَطَأُ فُرُشَهُمْ وَ لَا یَعْرِفُونَهُ حَتَّی یَأْذَنَ اللَّهُ لَهُ أَنْ یُعَرِّفَهُمْ نَفْسَهُ کَمَا أَذِنَ لِیُوسُفَ حِینَ قَالَ لَهُ إِخْوَتُهُ- إِنَّکَ لَأَنْتَ یُوسُفُ قالَ أَنَا یُوسُف؛صاحب این امر، میان آنان آمد و شد نماید، در بازارهایشان گام بردارد و قدم بر فرش‌های ایشان گذارد و آنان او را نشناسند، تا اینکه خداوند به او اجازه فرماید که خودش را معرّفی کند همان گونه که خداوند به یوسف اجازه فرمود، در آن هنگام که برادرانش به او گفتند: آیا حتما تو خود، یوسف هستی؟ پاسخ داد: آری من یوسفم. ‌‌@mahdimontazeremast
📣امسال می‌توانیم تمام ثواب و نورانیت پیاده‌روی اربعین را به دست بیاوریم! 🔸بر اساس روایات، اگر کسی شوق و عزم واقعی برای کار خوبی داشته باشد، اما به دلیل موانع موفق به آن نشود، ثواب آن عمل برای او نوشته می‌شود. از آنجایی که اینگونه اعمال به ریا و عجب هم آلوده نمی‌شوند، بعضا برکات بیشتری دارند. 🔸پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم سیدالشهدا(علیه السلام)، با آن‌همه ثواب‌های بی‌نظیری که دارد، از این قاعده مستنثی نیست. ضمن آنکه اساسا یکی از دلائل ثواب باعظمت زیارت اربعین اعلام محبت به اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در میان مردم جهان است. 🔸اما غفلتی که معمولا مؤمنین با دیدن موانع دچار آن می‌شوند این است که خیال می‌کنند دیگر تقویت شوق و حسرت خوردن کار بی‌فایده‌ای است؛ و خبر ندارند که هرچقدر این شوق و حسرت را افزایش داده و آن را ابراز نمایند، به همان میزان از نورانیت و آثار معنوی بی‌نظیر پیاده‌روی اربعین بهره‌مند خواهند شد. 🔸یقینا نورانیت این ابراز شوق و حسرت می‌تواند موانع را در آینده برطرف کند. 🔸پس بیاییم در این ایام برای افزایش این شور و شوق و حسرت، وقت بگذاریم. 🔸هر کسی که در فضای مجازی فعالیتی دارد، می‌تواند با بازنشر روزانۀ مطالبی که خیال‌ها را به آن مسیر زیبا می‌برد و شوق و حسرت پیاده‌روی اربعین را در دل‌ها تشدید می‌کند، سهمی در این نورانیت داشته باشند. اگر سال‌های گذشته با «کمک هزینۀ سفر» جوانی را راهی اربعین می‌کردیم و در ثوابش شریک می‌شدیم، امسال با برانگیختن احساسات و اندیشه‌ها از طریق بازنشر محتواهای مؤثر در فضای مجازی، در ثواب زائران اربعین حسینی(ع) شریک شویم. ⏪قدم اول، می‌تواند به اشتراک گذاشتن همین مطلب برای دوستان و نزدیکانتان باشد. ‌‌@mahdimontazeremast
📌 بگو بهترین عمل چیه تا توجیه را شروع کنیم! ▪️ یکی از سنت‌های خدا، امتحان و ابتلاء (آزمودن) است. همه‌ی ما باید امتحان شویم تا عیارمان مشخص شود؛ پس راهی برای فرار از امتحان نیست. ▫️ حالا یک راه مانده و یک قدرتِ انتخاب؛ می‌توانی پیروزی را انتخاب کنی یا رفتن به سمت شکست را، اما آن را جور دیگری بخوانی و در واقع توجیه کنی! ▪️ اما چه کسی پیروز است؟ تعبیرِ قرآن از پیروزی در امتحانات، تعبیرِ «أَحْسَنُ عَمَلاً» است؛ یعنی کسی پیروز می‌شود که بهترین عمل را انجام دهد، نه هر عملِ خوبی را. (سوره ملک، آیه۲) اگر زمانت را صرفِ هر کار خوبی بکنی، اما آن کار، بهترین کار نباشد، محکوم به یک پیروزی با توجیه هستی و این یعنی شکست! ▫️ حالا کلاهت را قاضی کن و به این سوالات پاسخ بده: بهترین عمل در کربلا چه بود؟ آیا عیار ۷۲ تن بیشتر است یا ...؟ امروز بهترین عمل چیست؟ ۲ ‌‌@mahdimontazeremast
‌⏪ کسی که می‌خواهد عدالت‌خواه باشد، اول، بايد خودش شود و نگاهش بزرگ شود. 💠 ادعیه مهدوی (نظیر دعاي عصر غيبت، دعاي ضراب، دعاي يونس‌ بن ‌عبدالرحمن، دعاي عهد، دعای ندبه و...) را مکرر بخوانيم تا جنس عدالت‌خواهیِ امام زمان(عج) را بفهميم و در ما شکل بگيرد. ◀️«انسان تا خودش عادل، متواضع، خاشع و عبد نشود و تا صفت محبت را در خودش ایجاد نکند، نمی‌تواند از دیگران دستگیری کند. اگر انسان صفات رذيله را در خودش سرکوب نکرد و به حضرت پيوند نخورد، با صفات شيطاني نمی‌تواند عدالت را در عالم توسعه دهد. امام زمان(عج) که محور عدل در عالم هستند، اول، خودشان عادل‌اند؛ ایشان، کلمه عدل‌اند؛ هيچ نفسانيتي در ایشان نيست؛ همۀ کار حضرت، بندگي خداي متعال و شفاعت نسبت به عباد الله است؛ صفات کريمۀ الهي در ایشان ظهور دارد و [حضرت] با این صفات، دستگيري مي‌کنند. ◀️عدالت و کرامت این‌گونه محقق مي‌شود. ذيل مباني غرب و نظريه‌های اجتماعي آنها ـ چه در نظام طولي و چه در نظام عرضی ـ به هيچ وجه عدالت محقق نمي‌شود؛ در واقع، همۀ آنها نظام سلطه است. [به‌عکس،] در نظام ولايت الهي اصلاً خداي متعال نمي‌خواهد بر ما سلطه پيدا کند؛ او از سلطۀ بر ما و از ظلم به ما چه نفعی مي‌برد؟ «إِنَّ اللَّهَ لا يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئاً». وليِّ او هم، همين‌طور است. انسان عادلي هم که صفات رذيله از او رخت بسته، دنبال ظلم به ديگران نيست، دنبال فداکاري است و از فداکاري لذت مي‌برد. ◀️کسی که می‌خواهد عدالت‌خواه باشد، اول، بايد خودش عادل شده و نگاهش بزرگ شود؛ يعني به‌اندازه‌ای که انسان در دستگاه امام زمان (عج) بزرگ مي‌شود، مي‌تواند به دستگاه حضرت کمک کند؛ آدم کوچک، فعلش هم کوچک است؛ طوفان به پا کردن در فنجان چاي که هنري نيست. در شرايط درگيري با ظلم، نباید دولت مستعجل بخواهيم، ما باید اقدام خودمان را انجام بدهیم و به تحقق عدل در عالم کمک کنیم. دولت مستعجل وقتي پیدا مي‌شود که در مقابل طرح حضرت، طرحی داشته باشیم! طرح بزرگ، زمان خودش را مي‌برد؛ درخت گردو، سال‌ها طول مي‌کشد تا بار بدهد، نسل بعد بايد از آن بهره ببرند؛ بذر خربزه است که پاييز به بار می‌نشیند؛ گاهی ما مي‌خواهيم عدالت امام زمان (عج) را محقق کنيم، ولی خربزه‌کار هستيم. يکي از کارهاي مهم اين است: دعاهايي را که براي امام زمان (عج) وارد شده و مأثور از ائمه (عهم) است، مکرر بخوانيم تا جنس عدالت‌خواهي امام زمان(عج) را بفهميم و در ما شکل بگيرد. ما باید صبح و شب، دعاي عصر غيبت، دعاي ضراب، دعاي يونس‌بن‌عبدالرحمن که از امام رضا(ع) نقل شده، دعاي عهد، دعای ندبه و امثال اينها را مکرر بخوانيم تا بفهميم بايد چه اتفاقاتي بيفتد تا آن عدالت محقق شود.» ‌‌@mahdimontazeremast
تا به کی ... صبر و صبوری؟ تا چه وقتی انتظار؟ من دلـ💔ـی آشفته دارم ... نام من ایوب نیست... @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در دفترم ... به یاد تـ❤️ـو ... نرگـ🌼ـس کشیده ام نرگـ🌼ـس هم ... از فراق تـ❤️ـو ... دلگیر شد بیا ... گل نرگـ❤️ـس سلام ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۶۷🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز چهل و ششم 🌾إِلَی مَتَی أَحَارُ فِیکَ یَا مَوْلایَ وَ إِلَی مَتَی وَ أَیَّ خِطَابٍ أَصِفُ فِیکَ وَ أَیَّ نَجْوَی عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ أُجَابَ دُونَکَ وَ أُنَاغَی عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ أَبْکِیَکَ وَ یَخْذُلَکَ الْوَرَی عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ یَجْرِیَ عَلَیْکَ دُونَهُمْ مَا جَرَی هَلْ مِنْ مُعِینٍ فَأُطِیلَ مَعَهُ الْعَوِیلَ وَ الْبُکَاءَ هَلْ مِنْ جَزُوعٍ فَأُسَاعِدَ جَزَعَهُ إِذَا خَلا هَلْ قَذِیَتْ عَیْنٌ فَسَاعَدَتْهَا عَیْنِی عَلَی الْقَذَی؛ تا چه زمانی نسبت به تو سرگردان باشم، ای مولایم، و تا چه زمان، و با کدام بیان، تو را وصف کنم، و با چه رازو نیازی؟، بر من سخت است که از سوی غیر تو پاسخ داده شوم، و سخن مسرّت بخش بشنوم، برای تو گریه کنم، ولی مردم تو را وا گذارند، بر من سخت است که بر تو جریان‌هایی واقع شود و تو تنها باشی آیا کمک کننده ای هست، که فریاد و گریه را در کنارش طولانی کنم؟ آیا بی تابی هست که او را در بی تابی اش، هنگامی که خلوت کند یاری رسانم، آیا چشمی دردناکی هست که چشم مرا یاری کند و هم اشک شویم؟🌾 💠این فراز نیز در ادامه همان جملات سوزناک قبلی در فراق امام زمان است. در این باره نیز نکاتی می‌توان بیان کرد. 🔺«احار» از حیرت است. 🔺«اناغی» به معنای شنیدن کلام شادی بخش است. 🔺«قذی تیغ» یا چیزی است که به چشم می‌رود و یا خاشاکی که به چشم پرتاب می‌شود. ✅نکته‌ها 🔸۱. احادیث فراونی داریم که پیشوایان معصوم حیرت و سرگردانی مردم در دوره غیبت امام زمان علیه السلام را پیش بینی کرده اند. امام رضا علیه السلام به نقل از پدران بزرگوارشان از علی علیه السلام، روایت می‌کنند که فرمود: "ای حسین! نهمین از فرزندان تو همان قائم به حقّ است؛ کسی که آشکار کننده ی دین و بسط دهنده عدل است. 🔸امام حسین علیه السلام گوید: گفتم یا امیر المؤمنین! آیا آن واقع خواهد شد؟ فرمود: سوگند به خدایی که محمّد را به نبوّت مبعوث کرد و او را بر جمیع خلایق برگزید، آن واقع خواهد گردید، ولی پس از غیبت و حیرتی که جز مخلصین کسی در آن استوار نمی ماند، کسانی که مباشر روح الیقین هستند و خداوند پیمان ولایت ما را از آنها گرفته و ایمان را در قلوبشان نگاشته و آنان را به واسطه روحی از جانب خود مؤیّد داشته است. ‌‌@mahdimontazeremast
📌 فتوکپیِ اشتباهات دیگران یعنی... ▪️ این که کار اشتباهَت را گردن جامعه بیندازی و بگویی «رسم جامعه اینطوره؛ سنّت خانوادگیه؛ الان اینطوری مُد شده و...»، خودش اشتباهی دیگر است. حتی اگر مانند حادثه کربلا ۳۰ هزار نفر کار اشتباهی انجام دهند، دلیل نمی‌شود که تو هم فقط به این خاطر که بی اراده هستی، آنها را همراهی ‌کنی. ▫️ اگر با توجیهاتی همانند خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت باش! یا چون همه رفتند و هیچ کس نمانده، من هم می‌روم، کارها به تایید می‌رسید، ما هم امروز باید دست از یاری امام زمان برمی‌داشتیم. ▪️ یکی از مهمترین کارها برای تعجیل در ظهور، گناه نکردن است، اما این روزها خوب و بدِ خیلی از کارها در جامعه جور دیگری اِلقا و تعیین شده و در واقع به سنّت و عُرف جامعه تبدیل شده است (درحالیکه آن کار از نظر اسلام شایسته نیست)؛ مانند سنّت‌های غلط در مورد ازدواج، مهریه و... ▫️ اگر دیگران کار بدی می‌کنند، تو مانند فردی بی اراده تقلید نکن! تو حقِ انتخاب داری؛ باور کن متفاوت بودن، بهتر از گناهکار بودن است. اگر نمی‌توانی شرایط را تغییر بدهی، لااقل برای اشتباه دیگران کف نزن! ▪️ ذغال سنگ و الماس هر دو از جنس کربن هستند، ولی الماس چون فشار بیشتری را تحمل کرده، تبدیل به سنگی با ارزش شده است. ۳ @mahdimontazeremast
🌷زمینه سازان حکومت مهدوی🌷 ‌◀️ جوانان عدالت‌خواه از سرمايه‌های انقلاب اسلامی هستند. ◀️ در دنيايی که نظام استکباری به‌دنبال ايجاد غفلت، دنياطلبی، چشم‌پوشی از همه حقایق، و اشتغال به نفس است، عده‌ای از انسان‌های دغدغه‌مند، فرهيخته، مجاهد، جهادی، ايثارگر، فداکار، اهل دانش و علم، اهل فهم و بصيرت، و اهل همت، می‌خواهند در مسیر عدالت‌خواهی تلاش کنند. این، سرمایۀ بزرگی است. ◀️الحمدلله انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، سرمايه‌هاي خوبي ايجاد کرده است. همين هم واقعاً سرمايه‌هاي انقلاب اسلامی هستند. در دنيايی که نظام استکباري به‌دنبال ايجاد غفلت، دنياطلبی، چشم‌پوشی از همه حقایق، و اشتغال به نفس است، عده‌ای از انسان‌های ، فرهيخته، مجاهد، جهادی، ، فداکار، اهل دانش و علم، اهل فهم و بصيرت، و اهل همت، می‌خواهند در این مسیر اقدام و تلاش کنند. ◀️باید عنایت کرد که ارتقاء مقیاس عدالت‌خواهی و رسيدن به عدالت در مقیاس انقلاب اسلامی و حرکت به‌سمت ظهور هزينه‌های خودش را می‌برد. عدالت بايد در مقياس جهاني محقق شود و ما تا آن را دنبال نکنیم، نمی‌توانیم عدالتِ در را هم محقق کنيم. تغییر موازنۀ قدرت در جهان به نفع پرچم اسلام و به نفع کلمۀ حق، معناي حقيقي عدالت و عدالتِ محوری است. اين، عدالت‌خواهيِ اصلي است. تا اين رشد ایجاد نشود، ما در داخل هم نمي‌توانيم عدالت را محقق کنيم. مقصود این نیست که اينها امور متوالي هستند؛ ممکن است متوازی و هم‌زمان برنامه‌ريزی شوند؛ ولي باید برنامۀ اصلي، تغيير موازنه به نفع اسلام باشد؛ ذيل این تغییر موازنه، عدالت محقق مي‌شود. عدالت در مقياس ملي، وابسته به تحقق عدالت در مقياس جامعۀ جهاني است و تغيير موازنۀ قدرت در مقياس جامعۀ جهاني، امکان تحقق عدالت در مقیاس ملی را هم فراهم مي‌کند. اگر این امکان فراهم شد، بايد سعي کنيم متناسب با موازنۀ قدرت، دولت‌سازی کنيم؛ یعنی حکمراني را اسلامی کنيم. البته اسلاميت حکمراني بيش از هر چیز، محتاج به نرم‌افزارهاست؛ انسان‌های صالحی که پی‌گیر عدالت‌اند و از انگيزۀ تمامی برخوردارند، بايد دنبال طي اين فرايند باشند تا ان‌شاءالله به عدالت مطلوب برسیم». @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅اگر یک تفسیر از بود،‌ نیازی به طرح نبود. ✅فرقه‌های مختلف اسلامی و حتی ،‌ادعا و تعریفی از سبک زندگی اسلامی دارند. ✅اصطلاح ، توان انتقال تعریف این اصطلاح بر طبق را بصورت جامع و مانع ندارد. ✅ ،‌تفسیری از سبک زندگی را قبول دارد که بر اساس اصل (و امام حی) و تفسیر امام معصوم از قرآن است. ✅مخاطب ، در عصر غیبت است و به نص قرآن، سطح هر کدام از این عناوین متفاوت است. ✅ ، الگوی آرمانی در عصر غیبت امام معصوم زنده است. @mahdimontazeremast
🍁‌تو نیستی و روزگارم سیاه است و همه ی روزهای دنیا برایم شب است... ✨شب بخیر آرزوی روزهای عمرم✨ @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸‌کاش می شد عطر نفس هایت را در آسمان‌ پخش کرد، تا قلب گرفته لاله های باغچه شکوفه کند... 🌱کاش می توانستم خاک زیر پایت جمع کنم و روی سجاده ام ‌بریزم تا وقت نماز، یاد تو از جانماز خیس خورده جوانه بزند... 🌿کاش می دانستم کدام نسیم، چمدانی از رائحه ات را دارد تا آینه های غبار گرفته را ستاره باران کنم... 🌧کاش می دانستم وقتی تو هستی و باران هم هست... 🌼بوی باران، عطر کدامین نرگس گلدان های ترک خورده را دارد؟ 🍀سلام نسیمِ معطرِ حیات بخش🍀 ‌‌@mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۶۸🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز چهل و هفتم 🌾هَلْ إِلَیْکَ یَا ابْنَ أَحْمَدَ سَبِیلٌ فَتُلْقَی هَلْ یَتَّصِلُ یَوْمُنَا مِنْکَ بِعِدَةٍ فَنَحْظَی مَتَی نَرِدُ مَنَاهِلَکَ الرَّوِیَّةَ فَنَرْوَی مَتَی نَنْتَقِعُ مِنْ عَذْبِ مَائِکَ فَقَدْ طَالَ الصَّدَی مَتَی نُغَادِیکَ وَ نُرَاوِحُکَ فَنَقِرَّ عَیْنا؛ آیا به سوی تو ای پسر احمد راهی هست، تا ملاقات شوی آیا روز ما به تو با وعده ای در می‌پیوندد تا بهره مند گردیم، چه زمان به چشمه‌های پر آبت وارد می‌شویم، تا سیراب گردیم، چه زمان از آب وصل خوش گوارت بهره مند می‌شویم؟ که تشنگی ما طولانی شد، چه زمان با تو صبح و شام می‌کنی تا دیده از این کار روشن کنیم؟🌾 💠در این فراز نکاتی قابل بیان است: کلمه «نحظی» به معنی کامیابی و بهره و «مناهل» محل دریافت آب است. «الصدی» عطش شدید و «نغادیک از غدو» به معنی صبح است. کلمه «نراوحک» از رواح و نیز در مقابل «صباح» قرار دارد. 💠این فراز از مناجات ندبه که بخش دیگری از درد فراق را بیان می‌کند، به آرزوی ملاقات و دیدار با حضرت پرداخته که در ضمن به برخی آیات و روایات نیز اشاره دارد. ✅نکته‌ها 🔺۱. امام باقر علیه السلام دربارة آیه: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ای کسانی که ایمان آورده اید! استقامت کنید و پایدار باشید و از مرزها مراقبت کنید و از خداوند پروا داشته باشید، شاید که رستگار شوید»، فرمود: «اصْبِرُوا عَلَی أَدَاءِ الْفَرَائِضِ وَ صابِرُوا عَدُوَّکُمْ وَ رابِطُوا إِمَامَکُمُ الْمُنْتَظَرَ؛ بر انجام واجبات الهی صبر کنید و در برابر دشمنان پایداری کنید و مراقب و مرتبط با امامتان - که به انتظارش هستید - باشید». 🔺۲. اسلام، دین ارتباط است؛ ارتباط با خدا، پیامبران علیهم السلام، ائمه علیهم السلام و مردم: «رابِطُوا». 🔺۳. صبر، مصابره و مرابطه باید جهت دار باشد و در راه تقوا و رضای الهی قرار گیرد؛ و گرنه کفار هم از چنین اموری برخوردارند: «صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ». 🔺۴. رابطه ما با امام باید رابطه علمی، عاطفی، عملی و رفتاری باشد. یعنی باید امام را با مغز و فکر بشناسیم؛ با دل و عشق و عاطفه، مرید، مخلص، عاشق و مطیعش باشیم و در عمل هم به سخنان او گوش بدهیم. 🔺۵. اگر بخواهیم با امام زمان رابطه داشته باشیم، باید پس از شناخت، با وی رابطه عاطفی برقرار کنیم. قرآن می‌فرماید: «إِذا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْها؛ اگر کسی به شما سلام کرد، شما جواب گرم تر بدهید». پس وقتی می‌گویید: «السلام علیک یا مهدی، السلام علیک یا صاحب الزمان»، امام زمان علیه السلام سلام شما را می‌شنود و پاسخ گرم تری به شما می‌دهد. 🔺۶. همین که ما می‌توانیم به امام زمان سلام کنیم، نشان دهنده این است که او ما را لایق دانسته تا با او سخن گوییم. زیارت «آل یاسین» زیارتی است که در آن به وسیله سلام با امام زمان ارتباط معنوی پیدا می‌کنیم و بسیار زیارت خوبی است. 🔺۷. این، رابطه با حضرت مهدی است که به ما ارزش می‌دهد. اسکناس، یک تکه کاغذ است؛ چیزی که به آن ارزش می‌دهد، نخی است که در وسط آن قرار دارد. این نخ، ارتباط با مهدی و رابطه ما با خداست. نگذارید این نخ پاره شود! 🔺۸. فاصله ما با امام زمان زیاد است. بر اساس روایت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هر هفته کارهای ما را می‌بیند و چون ما هر هفته گناه می‌کنیم، قهراً ایشان از ما ناراحت می‌شود. تنها چیزی که می‌توانیم خودمان را با آن به امام زمان وصل کنیم، این است که بگوییم: «مهدی جان! ما برای جدت امام حسین علیه السلام گریه کردیم». این ارتباط با عزاداری سیدالشهدا خیلی ارزش دارد. 🔺۹. امامان معصوم علیهم السلام در قیامت از افرادی شفاعت می‌کنند که در این دنیا رابطه خوبی با آنها داشته باشند. هرکس اتصالش به امام زمان بیش تر باشد، آنجا هم بیشتر مشمول شفاعت خواهد بود و اگر کسی در این دنیا رابطه اش با امام قطع شود، مشمول شفاعت نخواهد شد. 🔺۱۰. امام موسی کاظم علیه السلام در تفسیر آیه: «قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِماءٍ مَعِینٍ؛ بگو: به من خبر دهید اگر آب (چشمه‌ها و چاههای) شما در زمین فرو رود، کیست آنکه آب روان و گوارا برای شما بیاورد»، فرمود: «إِذَا غَابَ عَنْکُمْ إِمَامُکُمْ فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِإِمَامٍ جَدِیدٍ؛ زمانی که امام شما غایب شود، کیست (غیر خدا) که برای شما امام تازه ای آورد؟». ‌‌@mahdimontazeremast
‼️ دعا خوبه، اما تو فرق می‌کنی! ◀️ شما به کسانی که در هنگام لشکرکشی دشمن، بجای کمک به امام زمانشان، تنها برای او دعا می‌کنند و در هنگام کشته شدن او، گریه و زاری می‌کنند، چه می‌گویید؟ ◀️ بگذارید اول آنها توجیهشان را بگویند. آنها می‌گفتند ما چون عمیقاً دعا کردیم، لازم نبود عمل دیگری انجام دهیم. ❓ آیا در شرایط حساسِ کربلا، بی‌عملی و فقط دعا کردن کار درستی بود؟ دعا خوب است اما بعنوان مکمل در کنار باقی کارهایمان و یا در زمانی که قدرت انجام کاری جز دعا را نداریم، نه به تنهایی و نه در زمانی که سرنوشت ما در گرو همت‌ و تلاشمان است. ◀️ خدا در آیه ۱۱ سوره رعد می‌فرماید: «خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خودِ آن قوم حالشان را تغییر دهند.» ◀️ در زمانیکه دشمن به شدت بر ضد امام زمان کار کرده و شُبهه درست می‌کند، دعا کردن به تنهایی کافی نیست. اگر امروز وارد میدانِ عمل نشویم و دلمان را به دعا کردن‌هایمان خوش کنیم، چگونه می‌توانیم در هنگام ظهور، همچون شهیدانِ کربلا جان خود را تقدیم امام زمانمان کنیم؟ ۴ ‌‌@mahdimontazeremast