eitaa logo
واقع‌نگری‌های یک آرمان‌گرا
469 دنبال‌کننده
986 عکس
483 ویدیو
17 فایل
شهید بهشتی: ما آمده ایم واقعیت ها را تغییر بدهیم نه آنکه آنها را بپذیریم. دانش آموخته دکترای حقوق بین الملل جهت ارتباط با من: @mahmoudbagheri
مشاهده در ایتا
دانلود
واقع‌نگری‌های یک آرمان‌گرا
#آسیب‌شناسی‌کار‌تشکیلاتی 📌 عدم کار تشکیلاتی برخی از افراد این جریان، دغدغه کارهای مختلفی دارد که بیش
📌حداکثرموافق‌منفعل‌و‌پراکنده عنایت کردید که حضرت آقا در سخنرانی های متعدد، یکی از محتواهای ثابتی که بیان می کنند، تاکید بر انقلابی و پایبندی حداکثری اقشار مختلف به مذهب است؟ چگونه است که آقا لازم می دانند بعنوان رسانه بر این موضوع تاکید کنند؟ چه نیازی دیده شده و یا چه کمبودی در برهه‌های مختلف است که آقا خود را ملزم کرده است که بر وجود این تاکید کنند؟ در واقع، فقدان کار رسانه‌ای قوی، یکی از تبعات نبود کار تشکیلاتی و پراکندگی است و نتیجه اش می شود انفعال در برابر ! اگر دوستان کاری نکنند... انفرادی کار کنند... جزیره ای فعالیت کنند... و هرگز به دنبال کار کردن و تجمیع حداکثری توانایی‌ نباشند این می شود که عرصه، محل جولان حداقل‌ها می شود. با خالی شدن صحنه از قشر حزب اللهی به گونه ای کنشکری می شود که نه تنها برای قشر خاکستری جامعه بلکه برای خود حداکثری ها این توهم ایجاد می شود که ما اندک هستیم، معلمان همراه نیستند، هنرمندان و ورزشکاران همگی دشمن نظام هستند!!!! برای بر هم زدن این توهم است که آقا بر آن واقعیتی که ما با انفعال خود به مخاق بردیم! تاکید می کند. ✍ محمود باقری https://eitaa.com/mahmoudbagheri1/2471
واقع‌نگری‌های یک آرمان‌گرا
#آسیب‌شناسی‌کار‌تشکیلاتی 📌حداکثرموافق‌منفعل‌و‌پراکنده عنایت کردید که حضرت آقا در سخنرانی های متعدد،
📌افراط و تفریط 🔺برخی از اقشار این جریان در دام افراط در توجه به دیگران و غفلت از خود و یا تفریط در خودی محوری و غفلت از دیگران می افتند. 🔺آسیب این کار در افراط از دست دادن فرصت هم افزایی و اجتماع برای کارهای فرهنگی و ... است در عین اینکه انرژی برای دیگران هرز دادن توان برای ارتباط‌هایی است که انتهای آن نتایج قابل پیش بینی ندارد! 🔺و تفریط ماجرا خودمحوری و تبدیل شدن به یک مجموعه‌ ای که همزمان با تغییر و تحولات خود را منطبق نکرده و از کنشکری در جامعه باز می ماند. 🔺راهکار جلوگیری از این آسیب توجه به خود برای هم افزایی و کار تشکیلاتی جهت کنش‌گری در جامعه است. یعنی جماعت حزب اللهی در وهله اول جمعیت و اجتماع خود را داشته باشند و در وهله دوم، از دل کارهای تشکیلاتی سازوکارهایی تنظیم کنند تا منافع خود را در حضور و بهرمندی از آن سازوکار کنند. برای مثال بجای اینکه توان خود را بگذارید که به دیگران لبخند بزنید با آنها همراهی کنید تا مثلا فکر کنند شما خوب هستید و احیانا احیانا احیانا مسجدی شوند، شما در مسجد(بعنوان کانون رفع مشکلات مردم) برنامه هایی اجرا می کنید که آنها منافع خود را حضور در مسجد می بینند. 🔺مثلا بجای برخورد با بدحجابی در یک مجموعه و تبعات و تحمل هزینه ای آن سازوکار به گونه چیده شود تا خود صاحب مجموعه منافع خود را در تنظیم محیط کار خود با آنچه شما خواسته آید می بیند چنانچه می‌بینید اگر جدی و بدون اغماض انجام شود. ✍ محمود باقری https://eitaa.com/mahmoudbagheri1/2472
واقع‌نگری‌های یک آرمان‌گرا
#آسیب‌شناسی‌کار‌تشکیلاتی 📌افراط و تفریط 🔺برخی از اقشار این جریان در دام افراط در توجه به دیگران و
📌رودباش 📌گرفتار حواشی! خیلی زحمت ها برای آغاز کار انجام می‌شود اما از همان اوایل گرفتار حواشی شده و متن رها می‌شود. آنچه که فرع بر ماجراهاست جایگزین اصل می‌شود و همینطوری از هدف دور شده و باز می‌مانیم. 🔺به راستی چرا وقتی هدف کار فرهنگی برای تعداد بسیاری از است و زمانه هم‌افزایی است، مشغول نحوه تعامل(شاید بد) می شویم! و کار و توان را معطل رویارویی با همان یک فرد، هرز و هدر می‌دهیم؟ 🔺 انکار یادمان نیست وقتی اردو می‌بردیم، وسط راه می‌فهمیدیم راننده معتاد است و ما برای اینکه ۴۰نفر را اذیت نکند و اردو را بهم نزند و خاطره شیرین یک اردو را تلخ نکند، باصطلاح دمش را می‌دیدیم هوایش را داشتیم از سیگار و چای گرفته تا هندوانه هندوانه زیر بغل... اما حالا چه شده که ناملایماتی یک فرد را آنقدر بزرگ می‌کنیم که ادامه کار را جز به آن نمی‌بینم که او نباشد و بیشتر اوقات هم نمی‌شود که نباشد! و کلی کارهای زمین مانده... ، تا اگر مانعی بر سر راهت بود راه خود را بیابی و چون رودی بزرگ که سنگهای بزرگ مانع‌اش نیستند که هیچ، بلکه بعضا با خود همراه می‌کند. ✍ محمود باقری https://eitaa.com/mahmoudbagheri1/2473
واقع‌نگری‌های یک آرمان‌گرا
#آسیب‌شناسی‌کار‌تشکیلاتی 📌رودباش 📌گرفتار حواشی! خیلی زحمت ها برای آغاز کار انجام می‌شود اما از همان
📌عدم‌تبعیت‌و‌هماهنگی 🔺در کارها اگر نیروی فکری باتجربه باشد که فبهالمراد اما بعضا دو نوع نیروی خاص داریم اول نیروی فعالی که مدیریت و هدایت نمی داند و دوم نیروی راهبری که وقت فعالیت ندارد. 🔺حال در کار اینکه چه کسی پیش باشد مسأله است. چرا این موضوع مسأله می‌شود؟ 👈 چون مبنای فکری ما این می شود که راهبری و اجرا را ارزش‌گذاری می‌کنیم! یعنی فکر می کنیم کسی که راهبری می‌کند جایگاه بالاتری نسبت به مجری دارد! 🔺اینجا در واقع این اتفاق افتاده است که در کاری که با نیت خالصانه و خدایی آغاز شده، نگاه مادی پیدا می کند! و باز مهمتر از اینکه چه کسی راهبر و مجری باشد همین است که نه آن کار را بلکه همه کارها را زمین می‌زند. حال وقتی این مسأله حل شد و از این معضل گذشتیم به موضوع تبعیت‌و‌هماهنگی می‌رسیم. 🔺گرچه ظاهراً در بحث تبعیت و هماهنگی، چالشی نیست اما به عمل می‌رسد، مشکلات پیروی از راهبر و هماهنگی بوجود می‌آید. ✋اینجا یاد خاطره‌ای افتادم: در کوهنوردی معمولا بلد راه است که پیش می افتد، یکی از روزهای کوهنوردی بلد پیش افتاد و چون بهار مسیر را طی کرده بود، در زمستان تقریبا راه را می دانست اما نه دقیقا به خاطر همین تیم منظم کوهنوردی هم تبعیت را رها کردند و هم هماهنگی گروهی را بهم ریختند! هرکدام اجتهاد کرده یا تنهایی یا چند نفری مسیری را طی می‌کردند! من هم همینطور در این اجتهادهای یک تا چند نفره!، به جایی رسیدیم که خطر جانی در پی داشت! جمع پراکنده شده و هیچ نظامی نبود، ای درحالیکه یک جمع متحد یا مسیر را پیدا می کرد یا نه اما به این معضل نمی‌رسید. 🔺وقتی به این معضل عدم تبعیت و هماهنگی رسیدیم. باز اصل کار تشکیلاتی جای خود را به اجتهادهای شخصی و کارهای فردی و جزیره‌ای می رسد. کارهای که در چند پست قبلی گفتم اثرش بسیار بسیار کمتر و احتمال تداومش، از آن هم کمتر است. درحالی که اگر جمع بجای تلاش برای کار انفرادی، سعی کند با تبعیت از راهبر و هماهنگی با اعضاء، گروه و اجتماع را حفظ کند موفق‌تر خواهد بود، البته اگر در کارهای انفرادی موفقیتی باشد! ✍ محمود باقری https://eitaa.com/mahmoudbagheri1/2475
واقع‌نگری‌های یک آرمان‌گرا
#آسیب‌شناسی‌کار‌تشکیلاتی 📌عدم‌تبعیت‌و‌هماهنگی 🔺در کارها اگر نیروی فکری باتجربه باشد که فبهالمراد ام
📌یا همه چی یا هیچ! 🔺اگر بخواهم کلیدواژه علمی آن را بگویم همان کمال‌گرایی‌مطلق است. صاحبان این نگاه معتقدند که باید همه کارها صد در صد بدون مشکل و معضل و نقص و ... باشد، افراط در این نوع نگاه باعث می شود که از ترس عدم موفقیت که هیچ حتی به کمتر از صد در صد احتمال بدهند، کار را انجام ندهند! 🔺نگاه صفر و صدی به کار تشکیلاتی، آفت دیگری است که طبق آن افراد یا: وارد مشارکت و همیاری نمی شوند و یا وارد شوند ترمز هر کاری می شوند چون تحمل ریسک ندارند و ناامیدی و دلسردی را به گروه تزریق می‌کنند و از همه مهمتر اولین کسانی هستند که گروه را ترک می کنند! 🔺درحالیکه البته که اگرچه خوب است کار به نحو احسن انجام شود و نتایج صد در صدی داشته باشد اما باید این را هم پذیرفت که در کار، هم موانعی هست و هم احتمال نواقصی وجود دارد که بیشتر اوقات خارج از دست افراد گروه بوده و باید و باید در دل تجربه بدست می آمد و حتی امکان جا انداختن و فراموشی نیز باشد چنانچه سوره مبارکه کهف آیه ۶۱ فَإِنِّی نَسِیتُ الْحُوتَ اشاره به فراموشی همراه حضرت موسی ع می‌کند و به تعبیری به هر دلیلی یک اتفاقی که پیش می‌آید. 🔺مثلا همه کارها انجام می شود برای یک اردو اما اتوبوس پنچر می شود و یا راننده هماهنگ نیست، اینجا کمال‌گرایی‌مطلق از ترس این احتمال بعید کار نمی کند! اگر کار کند هم بعد از بروز این مشکل وا می‌نهد و گروه را دلسرد می‌کند درحالیکه اگر با این احتمال که برخی مشکلات هم پیش خواهد آمد وارد یک برنامه اردویی شود ابتکار عمل را بدست می‌گیرد و از همان مشکل یک خاطره خوب ایجاد می کند خاطره‌ای که بعدها آن را یاد می کنید و از ذکر آن(با ابتکارهای که کردید) لذت می برید. ✍ محمود باقری https://eitaa.com/mahmoudbagheri1/2476
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنچه در سرزمینهای اشغالی در حال رقم خوردن است، شکست همینه رژیم صهیونیستی، آن هم توسط یکی از کوچکترین گروه مقاومت در یک جغرافیای محاصره کامل و محدودیتهای شدید است. کار خدا را می‌بینید، پوزه مدعیان قدرت‌های افسانه‌ای را با آنانی به خاک می‌مالد که اصلا به چشم نمی‌آیند و به حساب نمی‌آوردند. 🔻پ.ن راستی رژیم کودک کش چندمین قدرت جهانی است😂 هر موقع هر بار از هرکسی شنیدید که اینها ایران را تهدید کردند یه لبخند و سلامی کنید و بگذرید.✋ ✍ محمود باقری @mahmoudbagheri1
هدایت شده از مبشرصبح
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تیزر| شهید مطلبی الگویی برای کار تمیز فرهنگی بود 🔸ارزش کار شهید مطلبی در این بود که در این مسیر و در تحلیل خود به حرکات، موهومات و سخنان زرد و حاشیه‌ای مبتلا نشد. در فضایی که رسانه‌ها و فعالیت‌های سیاسی ایجاد کرده بودند، مقهور این فضا نشد و با شجاعت تمام خود توانست آن تحلیل حاصل از علم و منطق و ژرف‌اندیشی و تعمق را به جامعه ارائه بدهد و نقد خود را به‌ دور از عناد و غرض‌ورزی ارائه کرد. 🔹مراسم تقدیر از شهید مهدی مطلبی-روحانی روشنگر هسته‌ای- دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران- 20اردیبهشت1402 ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
واقع‌نگری‌های یک آرمان‌گرا
#آسیب‌شناسی‌کار‌تشکیلاتی 📌یا همه چی یا هیچ! 🔺اگر بخواهم کلیدواژه علمی آن را بگویم همان کمال‌گرایی‌
📌کارفقط‌کارمن! 🔺بارها شده احساس می کنیم کاری نمی‌شود ولی وقتی کار تشکیلات آغاز شد، می‌بینیم کارهای موازی انجام می‌شود!! اینجا دو موضوع مطرح است: آیا واقعا کار نمی شده یا می‌شده و ما خبر نداشتیم؟ در اکثر مواقع بدون تعصب ما از کاری که می‌شود خبر نداشتیم. موضوع دوم هم اینکه نحوه مواجهه ما با این کارهای باصطلاح موازی چگونه باید باشد؟ که این هم در اکثر مواقع به و هرز دادن توان و خرج کردن ظرفیت می‌کشاند! 🔺کارفقط‌کارمن! یا همان تمامیت‌خواهی و نادیده انگاشتن دیگران یکی از معضلات کارهای تشکیلاتی است. 🔺صاحبان این نگاه، همکاری را بر نمی‌تابند و با نادیده انگاشتن کارهای انجام شده و اثر آن و نیز ظرفیت‌های تشکیلات دیگر به نوعی تقابل رو می آوردند که آفت دیگری برای کار تشکیلاتی است. 🔺در واقع ریشه‌یابی این معضل به نوع نگاه ما به فضا برای کار بر می‌گردد. یعنی فکر می‌کنیم که برای این تعداد مثلا نفر کاری نمی‌شود یا اگر تشکیلاتی کاری می‌کنند ضعیف هستند و باید واگذار کنند و بروند! و صحنه را برای کار تشکیلات ما خالی کنند!!! 🔺بهتره ادامه این قضیه را با مثالی از توضیح بدهم. اوایل پویانمایی زندگی سخت یک خانواده با تمام کمبودها را به تصویر می کشد که برای یک تخم مرغ جان می‌کنند که خطر مرگ و نیستی هم دارد و با هزار بدبختی بدست می آورند و می‌خورند و با همان حداقل خود را راضی نگه می دارند تا اینکه طی اتفاقی دیوار سنگی تخریب می‌شود و وارد دنیای کاملا متفاوت پر از نعمت و البته خطرات جدید روبرو می‌شوند و دیگر آنجا تصور زندگی قبلی و جان کندن برای یک تخم مرغ خنده‌دار است و سبک زندگی جدید آنها را حتی با حیواناتی که سابقا قصد جانش را داشتند وارد تعامل و همزیستی می‌کند و تغییر نگاه مطابق وضعیت جدید و تطبیق زیست جدید موجب رضایت همه است. 🔺حال به آن صد نفری فکر کنید که بر سرش دعوا بود! اگر این تعداد مخاطب به هزار نفر برسد، نگاه به کارهای موازی چگونه است؟ اگر ده هزار مخاطب شود چه؟ 🔺ما بیشتر اوقات بجای ظرفیت‌سازی، تعامل و استفاده از توان‌ها و ایجاد وضعیت جدید، دائم خود را در وضعیت قحطی می‌بینیم درحالیکه با نیم‌نگاه به فضای مستعد کار و تغییر در نگرش به نهادها، افراد و کارهای موازی، درمی‌یابیم مه می‌شود کار تشکیلاتی را با کارهای تشکیلاتی دیگر همسو و هم‌افزا کرد. ✍ محمود باقری https://eitaa.com/mahmoudbagheri1/2479
واقع‌نگری‌های یک آرمان‌گرا
#آسیب‌شناسی‌کار‌تشکیلاتی 📌کارفقط‌کارمن! 🔺بارها شده احساس می کنیم کاری نمی‌شود ولی وقتی کار تشکیلات
📌بن‌بست و تمام! 🔺در خصوص کمال‌گرایی اشاراتی شد. برخی با شروع کار تشکیلاتی ناملایمات و موانع را بر نمی‌تابند، برایشان قابل هضم نیست اینکه مخالفی داشته باشند یا حرکت آنها آنطور که باید از کسانی که انتظار دارند مورد تایید قرار نگیرد و ناهمراهی‌‌هایی را ببینند و مثلا برای برنامه‌ای که تصور می‌کنند باید تعداد زیادی بیایند و حتما هم متاثر از برنامه شوند و خلاف تصورشان پیش می‌آید، دلسرد می‌شوند و دلسردی اول راه ناکامی یک تشکیلات است. برای عبور از این معضل باید: 🔹 نگاهمان را تغییر دهیم واقع بین باشیم و بپذیریم که همه ناملایمات جزئی از مار است و هنر ما غلبه بر آن است. 🔹انتظارمان را از افراد و نهادها به حداقل برسانیم. 🔹اگر خلاف تصور همراهی ندیدیم راههای دیگری را دنبال کنیم. مثلا وقتی رزومه کاری نداریم انتشار پذیرش و همراهی طرح ما توقع زیادی است. 🔹اگر برنامه ما استقبال کمتر از انتظار داشت بجای دلسردی، با نقد و آسیب‌شناسی و نوعی به راهها و برنامه‌های دیگر برسیم. 🔹همیشه باید این را تلقین کنیم که راهی برای رسیدن به هدف وجود دارد که باید آن را بیابیم این نکته خلاف آن فردی است که فکر می‌کند به بن‌بست رسیده است و دلسرد می‌شود و تمام! ✍ محمود باقری https://eitaa.com/mahmoudbagheri1/2480
واقع‌نگری‌های یک آرمان‌گرا
آنچه در سرزمینهای اشغالی در حال رقم خوردن است، شکست همینه رژیم صهیونیستی، آن هم توسط یکی از کوچکتری
بهاء أبو العطا خالد منصور أبو أنس الحسني فرماندهان بزرگ جهاد که به شهادت رسیدند ... و امروز ایاد الحسنی به آن‌ها ملحق شد. اللهم الحقنا بهم 🤲 شهادت هنر مردان خداست.
24.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️جهت مشارکت در مبالغ خود را به شماره کارت: ۶۲۷۳_۸۱۷۰_۱۰۱۷_۵۹۱۱ جهت تحویل نذورات غیر نقدی به شماره تلفن۰۹۹۱۰۲۴۰۲۳۵ ♦️ستاد بزرگداشت شهادت امام جعفرصادق(ع) تهرانسر
26.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تهرانسری که دشمنان دست و پا زدند تا به نفع خود مصادره کنند. . . . . . 👈تهرانسری‌ها هم اینجوری معرفیش کردند. 🔻پ.ن میون این همه هجمه‌های ناامید کننده، این کلیپ رو منتشر کنید تا به سهم خود امید ببخشید🌺🙏 ✍ محمود باقری @mahmoudbagheri1