eitaa logo
مجله علم و دین
217 دنبال‌کننده
480 عکس
872 ویدیو
33 فایل
مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی لینک ارتباطی @Royeshha1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا نه یمنه و نه عربستانه و نه حتی ایرانه اینجا پاریسه، پاریس نماز جماعت تو قلب فرانسه اسلام از کدام کشور به قلب اروپا صادر شده است؟ آیا جز ایران اسلامی است. یه عده در داخل گرفتار جنگ شناختی شدند و حقایق را وارونه می بینند. 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حساب و کتاب عجیب امام حسین 🎙عارف بالله آیت الله قائنی حتی اگر با ریا برای امام حسین کاری کنید، آن عمل نوشته می شود. 🔸️برای دیگران ارسال کنید... 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ⛔️ شبهه ⛔️ احمد کسروی در کتاب مشروطه می‌نویسد: ماه محرم بود و سربازهای روسی در تبریز چوبه دار برپا کرده بودند و مشغول دار زدن آزادی خواهان بودند ولی یک مشت آدم لات و لوت و چاقوکش و پامنبری عین خیالشون هم نبود. برای کشتار آزادیخواهان که جلوک چشمشون کشته میشدن جشن میگرفتن و برای امام حسینی که هزارسال قبل مرده بود عزا و علم و طبق راه انداخته بودن و سینه میزدن که داد از ظلم یزید......! و این جهالت تا به امروز ادامه دارد! ❇️ پاسخ شبهه ❇️ 1⃣ متن شبهه هیچ شباهتی به ادبیات کسروی، که مقید به کاربرد واژگان سره فارسی و پیراستن و آسان سازی آن بود، ندارد و در واقع این نوشته، تحریف و جعل بخشی از نوشته‌های وی در کتاب ضد شیعی وی "شیعی‌گری" می‌باشد. ✖️کسروی در بخشی از این کتاب می‌نویسد: "دولت‌های آزمند اروپا آن همه چیرگی به شرقیان می‌نمایند و سراسر کشورهای شرقی، به زیر دست آنان افتاده. شیعی را به اینها کاری نیست و پروا نیز ننماید. ولی پس از هزار و سیصد سال هنوز داستان فدک را فراموش نکرده است و هر زمان که پیش آمد به گفتگو از آن پردازد و به ابوبکر و عمر و دیگران از بدگویی نایستد. در سال 1330 (هجری) که در تبریز با سپاه روس، جنگ رفت و روسیان چیره در آمده، شادروان ثقه الاسلام را با هشت تن دیگر، به گناه دلبستگی به کشور و توده ی خودشان دستگیر کردند و روز عاشورا، در سربازخانه به دار کشیدند، در همان هنگام که آن هشت تن را بالای دار می‌فرستادند، پیروان جعفر بن محمد ( امام صادق ع) در بازارها، زنجیر می‌زدند و فریاد می‌کشیدند: داد از ظلم یزید." [1] 2⃣ میرزا علی‌آقا ثقة‌‌الاسلام تبریزی، روحانی برجسته‌ی حامی مشروطه بود که،در سال 1290 پس از اشغال شهر تبریز به وسیله‌ی قوای روسی، به همراه تعدادی دیگر از مردم آزادیخواه و بی‌گناه، اعدام شد. روس‌ها با بهانه‌های واهی و با هدف تصرف آذربایجان و مناطق شمالی ایران، وارد تبریز شده به دنبال مجوزی برای اقدامات نظامی خود از طریق ثقه الاسلام بودند، که با مخالفت شدید وی، مواجه شده و او را از سر راه برداشتند. yon.ir/OfTL 3⃣ اشاره‌ی شبهه به جشن گرفتن عده ای از مردم عزادار حسینی، در هنگام اعدام چند تن از آزادیخواهان در تبریز به چند دلیل دروغ است. 🔺الف) طبق اسناد تاریخی، مردم شهر حامی مشروطه و ثقه الاسلام بوده و در این راه مجاهدت‌ها کرده بودند. باید توجه داشت که سربازان روسی مانع ورود مردم به محل اعدام‌ها بودند و بسیاری نیز بنا به توصیه‌ی ثقه الاسلام شهر را ترک کرده بودند. 🔺ب) ادعای کسروی تنها "بی تفاوتی مردم عزادار" بوده است، که در ادامه نقد خواهد شد. 🔺ج) وی پس از شرح این ماجرا در کتاب دیگرش، "تاریخ مشروطه ی ایران"، نه از خوشحالی عزاداران بلکه از شادمانی عده‌ای از "مخالفان ثقه الاسلام"، سخن به میان آورده، می‌نویسد👇 "غیرتمندان به خود لرزیده و نایستاده و زود بازگشتند. ولی بدنهادانی شادمانی نیز می‌نمودند، کینه ی شوم "شیخی" و "متشرع" در اینجا نیز کار خود را می‌کرد." [2] منظور کسروی از شیخی و متشرع، پیروان و مخالفان "شیخ احمد احسائی" است و ثقه الاسلام پیشوای شیخیه‌ی تبریز، شمرده می‌شد. اشاره‌ی کسروی به اظهار شادی عده‌ای از مخالفان فکری،ثقه الاسلام است. [3] بنابرین این شادمانی، ربطی به مردم عزادار نداشته است. 🔺د) کسروی در همین کتاب اعتراف می‌کند که دولت تا توانست "اعدام ثقه الاسلام" و مانند آنها را پنهان نگه داشت، تا جلوی شورش مردم را بگیرند. [4] 4⃣ بحث اصلی روی این ادعای کسروی است که، مردم عزادار شیعی نسبت به وقایع پیرامون خود بی‌تفاوت هستند، تا آنجا که از ظلم یزید در حق سیدالشهدا (ع) می نالند اما واکنشی به ظلم قوای روسی در تبریز نمی‌کنند. این ادعا بیشتر به طعنه و تخریب می‌خورد تا واقعیت. ❓از کسروی و امثال ایشان باید پرسید⬇️ « مگر عاملی جز "تاثیرپذیری از مکتب عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع)" زمینه ساز جنبش‌ها، قیام ها و انقلاب های اسلامی و شیعی و سرمشق مبارزات عدالتخواهانه در ایران و ممالک دیگر بوده است»؟ و «اصلا فلسفه ی سوگواری برای حسین (ع) مگر جز برای تداوم نهضت اسلامی و مقاومت در برابر زورگویان است»؟ و «آیا مردم آذربایجان که ( به اذعان کسروی ) سال ها در راه آزادی و عدالتخواهی مبارزه کردند مگر در مکتبی غیر از تشیع، درس مقاومت و پایداری خوانده بودند»؟ 👈بطلان سخن کسروی، وقتی بیشتر آشکار می‌شود که ما نقش پررنگ مردم آذربایجان و تبریز را در پیشبرد نهضت اسلامی امام خمینی (ره) بررسی می‌کنیم. yon.ir/4ix8
yon.ir/4P0Q آری از روشنفکری که معتقد باشد⬇️ "داستانی که 1300 سال پیش، رخ داده به آن پرداختن و به گریه و سوگواری برخاستن،از خرد روی گردانیدن و آن را لگدمال ساختن است...شیعیان پس از هزار و سیصد سال آن داستان را فراموش نمی کنند و آیا این دلیل روشنی به سبک مغزی و بی خردی یک مردمی شمرده نخواهد شد؟" [5] چه انتظاری باید داشت؟ ایشان ابتدا در حق مکتب حقه ی تشیع و سپس در حق مردم شیعه ی آذربایجان،اجحاف و بی انصافی کرده است و روشن است کسی که اعتباری برای حرکت بزرگ و انقلابی سیدالشهدا (ع) قائل نیست، باید هم همینگونه سخن گفته و هموطنان خود را به بی خردی متهم سازد. پی نوشت ها⬇️⬇️⬇️ ⏪(1 و 5/ شیعی گری، فایل pdf، ص 22 و 26). ⏪(2 و 3/ تاریخ هیجده ساله ی آذربایجان «تاریخ مشروطه ی ایران»، ج 1، چ 9، ص 312 و 314). ⏪(4/ همان، ج 2، چ 9، ص 500). 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
⛔️ شبهه: ⛔️ بابک خرمدین چه کسی بود؟؟ بابک خرمدین قهرمان ایرانیان؟ قهرمان پان ترک ها؟ یا یک مزدکی ایرانی کش؟ بارها دیده شده است درمورد شخصیتی به نام بابک خرمدین موسس فرقه ی خرمدینان مدیحه سرایی میشود و از او به عنوان قهرمان آذربایجان و تجزیه طلبی پان ترکی یاد میشود!!!!!! گاهی هم برخی ناسیونالیست ها او را به عنوان قهرمان ضدعرب تا سرحد یک اسطوره بالا میبرند. ✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅ اما واقعیت چیست؟ ◀️ بنا به اسناد معتبر اهل آذربایجان نبوده و نیست! او مسلما و قطعا ایرانی است. ابن نديم در كتاب فهرست خود مى نويسد: پدر بابك روغن فروشی از مردم مداين بود كه به آذربايجان مهاجرت كرد و بعدها در همانجا کشته شد. 👈 در بيان الاديان آمده است : چون زندگى كردن از نظر اقتصادى در شهر اردبيل بر بابك و مادرش بسيار سخت شد، آن دو از شهر اردبيل راهى منطقه ديگرى شدند و در قريه اى كه محمد بن رواد ازدى بود، سكنا گزيدند. مردم آن ده از فرقه و خرم دينان بودند كه پيشواى آن قوم، بن شهرك بود. بابك در اين ده به خربزه فروشى مشغول شد و جاویدان چون دانست كه بابك در طنبور زدن زبردست و تواناست، او را پيش خود نگه داشت . ابن نديم مى گويد: ميان جاويدان و ابوعمران كه هر دو از خرم دينان بودند جنگ درگرفت . جاويدان، ابوعمران را به قتل رساند، و خود مجروح گرديد و چون به محل خود بازگشت، بر اثر آن زخم پس از سه روز درگذشت. ◀️ همسر جاویدان که با بابک روابط داشت،و با این ادّعا که روح جاویدان در بابک حلول کرده است، یاران جاویدان را گرد آورد و طی مراسمی او را به عنوان رهبر خرم‌دینان جانشین جاویدان کرد. ◀️ با ظهور بابک و بر عهده گرفتن رهبری خرمدینان، در اهداف و منش این نهضت انحرافاتی عمیق روی داد. به روایت مقدسی، بابک کار خود را با خون‌ریزی و ایجاد رعب و در اهالی آن ناحیه آغاز کرد. آنچنانکه حکیم زجاجی تاریخ نگار و ادیب ایرانی در قرن ۷ هجری، در همایون نامه مطالبی بسیار عجیب و هولناک بیان می‌کند. او می‌گوید بابک مردم را به جرم مسلمان بودن و یا همراهی نکردن، قتل عام می‌کرد. ابومنصور بغدادى مى گويد: فرقه بابكيه ، ياران و پيروان بابك خرمى بودند كه در كوههاى اطراف آذربايجان، مردم را به آئين خود فراخواند و در آنجا گروه فراوانى گرد او جمع شدند. آنان كارهاى زشت و ناروا انجام مى دادند، و گروه فراوانى از مسلمانان آنجا را به خاك و خون كشيدند. همچنین خرّمدینان پیروان مزدک بودند و همواره نسبت به و هر دو به دیده خصومت می‌نگریستند. به همین علت بود که قیام خرمدینان از زمان رهبری بابک، به یک جنگ ایرانی - ایرانی تبدیل شد. بابک از یک سو و از سویی دیگر به کشتار و قتل عام هم وطنان خود مشغول شدند. ◀️ از همین رو ، خليفه عباسى سپاهى را جهت سركوبى آنان گسيل نمود. تا مدت بيست سال اين نبرد به طول انجاميد. بابك براى مقابله با سپاهيان اعزامى خليفه به تئوفيل پسل ميخائيل ، امپراطورى بيزانس نامه اى نوشت و از او سپاهى خواست، ولى پيش از رسيدن نيرو و قوا، با يك ترفند نظامى، بابك را دستگير نموده و پس از سه سال نبرد خونين با او و دادن امان نامه از طرف معتصم، به دام خود انداخت و او را به سامراء نزد خليفه عباسى برد. معتصم دستور داد تا بابك را سوار بر فيل كردند و در شهر بگرداندند و با وجود امان نامه اى كه به او داده بودند به دستور خليفه به مجازات قتل هایی که انجام داده بود، او را قطعه قطعه كرده و كشتند. ◀️برخی پژوهشگران نیز معتقدند، پس از قتل عام‌ها و کشتارهایی که بابک علیه بی گناهان انجام داد و همچنین روشن شدن انحرافات اخلاقی وی کمتر کسی حاضر به همراهی وی شد و ضعیف شدن جریان تحت سرپرستی وی نیز به همین خاطر بود که حمایتهای مردمی را از دست داد و در نهایت، اندک یاران باقی مانده‌اش را نیز رها کرد و خود به تنهایی، سوی ارمنستان گریخت. حال باید پرسید آیا او یک قهرمان بوده یا یک شورشی جنایتکار؟ فتامل ⁉️ 📝 براى اطلاع به منابع زير رجوع كنيد: 1- تاريخ الرسل و الملوك طبرى ج 14 2- جامع الحكايات و لوامع الروايات ص 258 3- دايرة المعارف الاسلاميه ج 3 ص 246 4- الفرق بين الفرق ترجمه دكتر مشكور ص 192 5- ترجمه فرق الشيعه نوبختى ص 60 6- فرهنگ فرق اسلامى ص 85 تا 87 7- الملل و النحل شهرستانى ج 1 ص 113 و ص 132 و تبصره العوام 8- تلبيس ابليس ص 109 و ص 112 9- الفهرست ابن نديم برگردان بقلم رضا تجدد ص 610 تا ص 614 منبع : روشنگری 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ⛔️ شبهه ⛔️ حرمله در کربلا! یکی دیگر از داستانهای کربلا موضوع تیراندازی شخصی بنام حرمله بن کاهل اسدی که به طفل شش ماهه امام حسین است آنچه از مقتل خوانی ها بدست آمده تا قبل از ظهور قاجاریه چنین داستانی وجود نداشته تنها در دوره ناصری هست که این داستان دست مایه روضه خوانها شده برای معروفیت شخص روضه خوان وچون وجود طفل خردسال شیرخواری در داستان میباشد رقت قلب بیشتری بر می انگیزاند وگریه سوز ناکی خروجی انست (خلاصه شده) ❇️ پاسخ شبهه ❇️ 1⃣♦️نقل اول: نحوه شهادت حضرت (ع) هنگامى که امام حسین دچار مصیبت اهل بیت و فرزندان خود گردید و غیر از آن حضرت و زنان و کودکان کسى باقى نماند آن حضرت فرمود: هل من ذاب یذب عن حرم رسول اللَّه؟ هل من موحد یخاف اللَّه فینا؟ هل من مغیث یرجو اللَّه فی اغاثتنا؟ 👈یعنى آیا دفاع کنندهاى هست که از زنان و بچگان پیامبر خدا دفاع نماید؟ آیا یکتاپرستى هست که در باره ما از خدا خوف داشته باشد؟ آیا فریادرسى هست که براى فریادرسى ما به خدا امیدوار باشد؟ ناگاه صداى زنان به واویلا بلند شد! امام حسین علیه السلام متوجه خیمه ها شد و فرمود: "کودک مرا که على نام دارد بیاورید تا او را وداع نمایم." آنان آن کودک را به آن حضرت دادند. شیخ مفید می‌نویسد: امام حسین پسرش را خواست. همان طور که آن کودک را می‌بوسید می‌فرمود: واى بر این گروه در آن موقعى که جدت پیغمبر خدا خصم آنان باشد! همان طور که آن کودک در کنار امام حسین بود حرمله بن کاهل اسدى او را هدف تیر قرار داد و در کنار پدرش شهیدش کرد. 👈امام حسین علیه السلام خون گلوى آن کودک را می‌گرفت و به طرف آسمان می‌پاشید. سید بن طاوس میگوید: امام حسین(ع) فرمود: چون این مصیبت مرا خدا میبیند برایم قابل تحمل است. 🔺امام محمّد باقر علیه السلام می‌فرماید: یک قطره از آن خون بزمین باز نگشت. گفته‌اند: امام حسین(ع) به آن کودک فرمود: تو از بچه ناقه صالح کمتر نیستى! پروردگارا! اگر یارى کردن را از ما گرفتهاى پس این عمل را براى ما خیر و صلاح قرار بده. 2⃣♦️نقل دوم: نحوه شهادت حضرت علی اصغر(ع) سبط ابن جوزى در تذکره از هشام بن محمّد کلبى نقل کرده که چون حضرت امام حسین علیه السّلام دید که لشکر در کشتن او اصرار دارند، قرآن مجید را برداشت و آن را از هم گشود و بر سر گذاشت و در میان لشکر ندا کرد: بینى و بینکم کتاب اللّه و جدّى محمّد رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله و سلّم. بین من و شما کتاب خدا و جدم رسول الله (ص) حاکم است. اى قوم! براى چه خون مرا حلال می‌دانید؟ آیا من پسر دختر پیغمبر شما نیستم؟ آیا به شما نرسید قول جدّم در حقّ من و برادرم حسن علیه السّلام: هذان سیّدا شباب اهل الجنّه؟ این دو دو سرور جوانان بهشتند. در این هنگام که با آن قوم احتجاج می‌نمود ناگاه نظرش افتاد به طفلى از اولاد خود که از شدّت تشنگى مىگریست، حضرت آن کودک را بر دست گرفت و فرمود: یا قوم! ان لم ترحمونى فارحموا هذا الطّفل. اى لشکر! "اگر بر من رحم نمی‌کنید پس بر این طفل رحم کنید." 👈پس مردى از ایشان تیرى به جانب آن طفل افکند و او را مذبوح نمود. امام حسین علیه السّلام شروع کرد به گریستن و گفت: اى خدا، حکم کن بین ما و بین قومى که خواندند ما را که یارى کنند بر ما، پس کشتند ما را، پس ندایى از آسمان آمد که بگذار او را یا حسین که از براى او مرضع یعنى دایهاى است در بهشت. و در کتاب احتجاج مسطور است که حضرت از اسب فرود آمد و با نیام شمشیر، گودى در زمین کند و آن کودک را به خون خویش آلوده کرد پس او را دفن نمود. 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دیدن این فیلم را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید! اگر از عنایت امام حسین علیه السلام شنیدی اینم بشنو. ولی قول بده بنده(ارسال کننده) را هم دعا کنی! 🎙 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
⛔️ شبهه: ⛔️ چرا خامنه ای را دیکتاتور میدانم؟ ۱- چون هرگز به هیچ خطایی اعتراف نکرده ۲- چون توسط هیچ خبرنگاری مورد سوال واقع نشده! ۳- چون گروهی که ناظر بر اوست، غیر مستقیم توسط خودش انتخاب شده اند! ۴- چون گروهی که ناظر بر اوست، ۱۰۰% مثل خودش است. (شیعه، روحانی و مسن) ۵- چون گروهی که مثلا ناظر بر اوست، تا حالا فقط سالی یکی دو بار، آنهم برای تعریف و تمجید از او تشکیل جلسه داده است! (خلاصه شده) ✅◀️ پاسخ شبهه: ▶️✅ ابتدا ديكتاتوري را تعريف كنيم؛ شيوه حكومتها در اين عالم چند نوع است : 1⃣ دموكراسي: نقش عموم مردم در حكومت . به طوري كه عموم مردم با حق راي مساوي در تعيين سرنوشت خود سهيم مي باشند. البته اين به اين معنا نيست كه عموم مردم در همه موضوعات راي دهند و در تصميمات شركت كنند كه اگر اينطور شود تصميم گيري مختل ميشود بلكه به اين معناست كه در انتخاب حاكميت نقش دارند و حاكميت در همه دنيا متشكل از يك مثلث قدرت است كه هرچه نوك مثلث برمبناي دموكراسي تيزتر باشد آن حكومت چابك تر و پيشرفت بيشتري دارد. 2⃣ اريستوكراسي: نقش فرهيختگان در حكومت (يعني حكومت يك صنف با شرايط ويژه بر عموم مردم بدون دخالت دادن نظر ساير اصناف. مثلا حكومت نظاميان يا تحصيل كردگان يا روحانيان كه در اين نوع از حكومت بعضي از اقشار جامعه از اظهار نظر و راي دادن محروم مي باشند يا رايشان ضريب پايين تري دارد كه اين نوع از حاكميت هم نوعي ديكتاتوري جمعي مي باشد) 3⃣ منوكراسي يا منوريشي : نقش فرد در حكومت (يعني يك فرد بدون توجه به اراده و نظر ديگران حاكميت را در دست مي گيرد كه اين همان ديكتاتوري است) 🔸 اكنون شما بگوييد كه حكومت جمهوري اسلامي ايران كه در راسش ولي فقيه قرار دارد جزء كدام دسته قرار ميگيرد؟!!! 🔸 همگي ميدانيم كه در جمهوري اسلامي ايران از نوع حكومت و قانون اساسي تا انتخاب رئيس جمهور و نمايندگان مجلس تا خبرگان رهبري تا برسد به شوراي روستا همگي با راي و انتخاب عموم مردم با حق راي مساوي مي باشد (در حالي كه به نظر ميرسد نویسنده متن بالا علاوه تلاش برای تخریب چهره مقام معظم رهبری در پی ایجاد اختلاف شیعه و سنی در ایران است، ايشان را توجه ميدهم به نوع انتخابات در بعضي از كشورهاي عربي كه مردم حق راي مساوي ندارند. مثلا در جاهايي زنان حق راي ندارند يا مثلا در بحرين شيعيان رايشان ضريب پايينتري نسبت به اهل سنت دارد كه اين نوعي ديكتاتوري است) 🔸 در ايران شيعه و سني ، مسلمان با يهودي و مسيحي ، زن يا مرد ، باسواد يا بيسواد، فقير يا غني همگي داراي راي مساوي هستند و اين قابل انكار نيست. 🔶 و اما مواردي كه برشمرديد: 1. همه ميدانيم ولي فقيه معصوم نيست و ايشان هم ممكن الخطا مي باشند. و البته با توجه به شرايطي كه ولي فقيه بايد داشته باشد و با توجه ۹به مباني مشخصي كه در تصميماتش بايد رعايت نمايد از اشتباهات كمتري نسبت به ساير حاكمان برخوردار خواهد بود. و البته آيت الله خامنه اي هم با روحيه شجاعانه اي كه دارند اگر اشتباهي رخ دهد اهل اگر صلاح باشد اهل اعتراف مي باشند كه موارد ي هم مصداق دارد. اگر خاطرتان باشد اين رهبر معظم انقلاب بود كه به خاطر سياستهاي اشتباه دولت سازندگي و اصلاحات به دليل كنترل جمعيت عذرخواهي كرد و به اين سياست اشتباه اعتراف نمود و مسئوليت آن را برعهده گرفت. ولي اين كه ايشان در مورد هر چيزي كه به ذهن من بي اطلاع از امور اشتباه به نظر رسد عذرخواهي كند صحبتي كودكانه خواهد بود. 2. سياستهاي ايشان مستقيما و آزادانه در رسانه ها مورد نقد و بررسي قرار ميگيرد و ايشان هم در موارد لازم جواب مقتضي را ميدهند. 3-4-5. گروه ناظر بر ايشان يعني خبرگان رهبري طبق قانون اساسي و با راي مردم انتخاب ميشوند و در همه جاي دنيا تاييد صلاحيتها توسط حاكميت صادر مي شود (ما نميتوانيم تاييد صلاحيت نامزدان را بسپريم به يك سازمان خارجي يا دولت خارجي) ولي بايد بدانيم كه سخت ترين نظارتها در كل دنيا نظارتي است كه بر ولي فقيه صورت مي گيرد. حدود هفتاد مجتهد كه اكثرا دوران جواني و ميان سالي را گذرانده اند و هر كدام در شهر خودشان از مقبوليت و شهرت و قدرت اجتماعي برخوردارند و داراي علايق و افكار سياسي و حتي ديني متنوعي برخوردارند ناظر تمام وقت به تمام ابعاد رهبري هستند كه به جرات ميتوان گفت كه اگر اندك تخلفي از شرائط رهبري طي حدود سي سال رهبري حضرت آقا رخ داده بود هزاران بار بيان ميشد و رسانه هاي بيگانه در بوق و كرنا بزرگنمايي مي كردند ولي هيچ خطايي از ايشان و حتي خانواده ايشان به گوش نرسيده است و البته جدا از شايعات دروغ پردازان كه سنديتي ندارد. و در اين دوره از خبرگان رهبري هم اهل تسنن داريم هم نماينده جوان داريم و هم نماينده غير روحاني و حتي كانديداي خانم داشتيم كه البته هيچكدام از اينها ملاك مهمي نيست.
طبق قانون آنها مكلف و مجاز مي باشند كه در همه زمانها پيرامون همه شئونات لازم براي رهبري تحقيق و تفحص داشته باشند و حداقل سالي 2 بار جلسه عمومي تشكيل دهند و در مورد بقاء شرايط رهبري نظر دهند و البته تا شرايط لازم براي رهبري باقي است برهمه لازم است كه با نهايت احترامات از مقام ولي فقيه ياد كنند و اين به معناي چاپلوسي و ناديده گرفتن اشتباهات نمي باشد. 6. اين باعث افتخار است كه جرايم مربوط به روحانيت در دادگاهي ويژه با سرعت بيشتر و با قوانين سختگيرانه تر رسيدگي مي شود و اين دادگاه حتما از افتخارات جمهوري اسلامي است. 7. دارايي همه مسئولان درجه يك نظام در قوه قضائيه ثبت است از جمله اموال رهبري ولي اين جدا از آن است كه مقام رهبري به عنوان راس حاكميت اختيارات قانوني زيادي در مورد دارايي ها ي اين مملكت دارند كه بنابه مصلحت حاكميتي در راه اعتلاي كشور و مردم و اسلام مصرف مي نمايند. به هر حال همه ميدانند كه ايشان در منطقه مركز تهران زندگي مي كنند و زندگي ساده اي دارند و حتي همه فرزندان ايشان هم در منازل نسبتا كوچك و گاها استيجاري زندگي طلبگي دارند (این درحالیست که دوست و دشمن به ساده زیستی و پاک بودن ایشان اعتراف دارند.) 8. دوره رهبري هم محدود به زمان است كه البته اتمام اين دوره منوط به از بين رفتن شرايط لازم براي رهبري ميباشد كه اين خود مهمترين تفاوت ولايت فقيه با ديكتاتوري همين مشروط بودن آن است در حالي كه ميدانيم ديكتاتورها و شاهان حكومت را به ارث ميبردند و به ارث ميگذاشتند و حتي اگر ديوانه هم مي شدند باز شاه بودند. 9. اكثر اشتباهاتي كه رخ ميدهد نتيجه تصميماتي است كه مسئولان اجرايي كشور برخلاف نظرات ايشان عمل ميكنند، و البته ايشان مسئول امور اجرايي كشور نيست و فقط مسئوليت راهبردي و هدايت كلي را دارند و غالبا در امور جزء وارد نميشوند(در چارچوب قانون و وظایف رهبری که در قانون آمده است) با اين حال بارها ايشان حتي مسئوليت اشتباهات ديگران را برعهده گرفته و از عبارت ما كوتاهي كرديم يا ما مسير درستي نرفتيم را به كار برده اند. (مانند مثال ذكر شده در بند يك .) 10. ايشان در قانون اساسي دست نبرده اند بلكه قانون اساسي با روند قانوني ذكر شده در خود قانون اساسي در زمان مرحوم امام و با اجازه ايشان تغيير كرد كه باز طبق قانون به رفراندوم راي مردم گذاشته شده است. 11. اصلا فلسفه وجودي مجلس خبرگان رهبري با 70 عضو مجتهد اين است كه در شرائط غير عادي بتوانند با سرعت و دقت فردي متعهد و مناسب را براي رهبري انتخاب نمايند و اگر نقل قول افراد تنها دليل انتصاب ايشان بود خوب بيايند اگر ميشود با نقل قولي ديگر ايشان را بركنار كنند ولي ميدانيم اينها عامل اصلي نبوده است و عامل اصلي احراز شرايط است (از جمله اجتهاد). 12. ايشان براي خود چنين موقعييتي قائل نبوده اند بلكه روايت متواتر و موثقي از حضرت حجت(عج) وارد شده است كه نشان ميدهد همه فقهاي جامع الشرايط «نايب عام» امام زمان(عج) هستند و ايشان هم تا زماني كه جامع الشرايط مي باشند و ولي فقيه هستند اين نيابت عام را به طريق اولي دارا ميباشند. 13. اين خود عاملي براي نفاق و تفرقه بين مسلمين است مگر خانه خدا شيعه و سني دارد كه يك مسجد را شيعيان بسازند يك مسجد ويژه اهل تسنن باشد. مگر براي ورود شيعيان به مساجدي كه در مناطق سني نشين ساخته شده محدوديتي وجود دارد و يا بالعكس. در هر منطقه مسجدي كه ساخته شده با فقه اكثريت نمازگزاران حاضر در آن مسجد اداره ميشود. 14. متاسفانه نویسنده متن با اطلاعات سطحی خود و همچنین آوردن موارد کذب در لابلای متن خود سعی در تخریب این شخصیت بزرگوار دارد که دوست و دشمن به پاکی و درایت و علم و … ایشان اعتراف دارد. و البته ایشان رهبر مسلمين جهان است چرا كه فقط ایشان بودند كه در برابر كشته شدن مظلومانه هفت هزار حاجي واكنش قاطع نشان داد فقط اوست كه در عالم از مظلوميت فلسطيني سني دفاع ميكند و دهها دليل روشن ديگر. ان شاء الله مستدام باشد سايه اش بر سر مسلمين جهان🌹 🌐 لینک مطلب: http://the14.ir/fa/?p=3529 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
💠 روز 💠 🏴 پنج کلمه کلیدی از امام حسین (ع) 🔻امام حسین (علیه‌السلام): خَمْسٌ مَنْ لَمْ تَکُنْ فِیهِ لَمْ یَکُنْ فِیهِ کَثِیرُ مُسْتَمْتِعٍ: اَلْعَقْلُ، وَ الدّینُ وَ الاَدَبُ، وَ الْحَیَاءُ وَ حُسْنُ الْخُلْقِ 🔹پنج چیز است که در هرکسى نباشد، خیر زیادى در او نیست: ◻️ عقل ◻️ دین ◻️ ادب ◻️ حیـا ◻️ خوش‌خویى. 📚 حیاة الامام الحسین (ع)، ج ۱، ص۱۸۱ 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دوران پهلوی و واقعیت هایی که سلطنت طلب ها هیچ وقت درموردش حرفی نمیزنن. یه عده طوری از زمان پهلوی حرف می زنند که انگار اون موقع حاکم اینا بودند. اگه پدر بزرگ اینا از دنیا رفتند برگردند از چند بزرگسال درباره اختیارات اون موقع شون ازشون سوال کنند. 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
⭕️دعوت حبیب بن مظاهر از بنی اسد برای یاری امام حسین علیه السلام 🔻در شب ششم محرم جناب حبیب بن مظاهر اسدی با اذن امام حسین‌ علیه‌السلام براى آوردن یاور و کمک، به قبیله بنى‌اسد که نزدیک کربلا بودند رفت و به عنوان بزرگ آنان گفت: بهترین ارمغان را برایتان آورده‏ ام، شما را به یاری پسر رسول خدا دعوت می‏کنم. 🔺اسدیان که تعدادشان به 90 نفر می‏ رسید برخاستند و برای یاری امام حسین علیه‏ السلام حرکت کردند. در این میان مردی مخفیانه عمر بن سعد را آگاه کرد و او مردی بنام "ازْرَق" را با 400 سوار به سویشان فرستاد. 🔹آنان در میان راه با یکدیگر درگیر شدند، در حالی که فاصله چندانی با امام حسین علیه السلام نداشتند. در این میان جمعى از بنى‌اسد شهید و زخمى و بقیه ناگزیر به فرار شدند. سپس حبیب بن مظاهر خدمت امام حسین علیه‌السلام آمد و جریان را عرض کرد. امام علیه‏ السلام فرمودند: "لاحَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّه " ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌ 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 السلام علیک یا ابوالفضل العباس 🏴 حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان 📆 زمان: یکشنبه ۲۴ تیرماه از ساعت ۱۶ 🕌 حسینیه اعظم زنجان 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️پاسخ ۷ شبهه عاشورا در یک کلیپ 🔺داستان کربلا و عاشورا اونطوری نیست که میگن مثلا👇 ❌کربلا صحرا و خشک نبود سرسبز بود و آب داشت (تصویر گوگل از کربلا) ❌در کربلا با چهار پنج متر کندن به آب می‌رسیدن چرا چاه نکندن ❌عاشورا در مهرماه بود پس اینکه هوا گرم بوده واقعیت نداره ❌شهادت علی‌اصغر اینجوری نیست که میگن، بچه شش که ماهه گردن نداره! ❌ چرا کودک و زن‌و‌بچه‌اشو شب عاشورا ول نکرد برن؟ ❌ گیریم آب نبود شتران هم شیر نداشتن بخورن؟ ❌وقتی دست حضرت عباس قطع شد میگن مشک رو بااون دست دیگه‌اش گرفت! دست قطع شه چجوری بادست قطع شده مشک رو میده اون یکی دستش!! ❇️ پاسخ همه شبهات بالا در فیلم فوق 📣استاد ابوالقاسمی 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 رسیدن به ثواب شهدا 🍂الإمامُ الرِّضا عليه السلام: ▪️ یَا ابْنَ شَبِیبٍ اِنْ سَرَّکَ اَنْ تَکُونَ لَکَ مِنَ الثَّوَابِ مِثْلَ مَا لِمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ الْحُسَیْنِ علیه السّلام فَقُلْ مَتَی مَا ذَکَرْتَهُ یا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَهُمْ فَاَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً. ▫️اى پسر شبیب! اگر شاد می شوی که ثوابی مانند ثواب کسانی که با حسین علیه السلام شهید شدند برای تو باشد، هر وقت به یادش افتادى بگو: یا لَیتَنِی كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً . 📚بحار الأنوار، ج۴۴، ص۲۸۶؛ أمالى الصدوق، ص۱۹۳؛ عيون أخبار الرضا، ج۲، ص٢۶٩. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
🔹مرحوم سید علی اکبر کوثری تعریف می‌کرد: روز عاشورا از خانه خارج شدم به قصد رفتن به مراسمات و روضه خوانی، در راه کودکانی اصرار کردند در موکب کوچکشان برایشان درحد چند بیت روضه بخوانم. اول صرف نظر کردم و پس از اصرارشان رفتم و چند بیت روی منبرِ آجری شان خواندم. 🔹تمام که شد برای پذیرایی چای سردی برایم آوردند که در خانه یا جای دیگری چنین چایی هرگز نمیخوردم، برای اینکه کودکان دلخور نشوند، یواشکی چای را گوشه‌ای ریختم و تشکر کردم و رفتم به مراسمات که داشتم برسم. 🔹شب که آمدم خانه از خستگی به خواب رفتم. در خواب مادرسادات را دیدم. فرمود: سید علی اکبر، تنها روضه ای که از تو قبول شد همان چند بیتی بود که برای آن کودکان خواندی، و اینکه آن چای را که ریختی در کناری، من آن چای را با دستِ خودم برایت ریخته بودم. ☘کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی روز 🔸️پاسخگوئی به سوالات و شبهات اعتفادی ،مذهبی ، سیاسی و اجتماعی 🔸️آیدی ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک عضویت در کانال مجله علم و دین(ایتا) https://eitaa.com/majaleheelmodin 🎨در پیام رسان شاد هم می توانید مجله علم و دین را با محتوای دانش آموزی دنبال کنید. پاسخگوی سوالات و شبهات دانش آموزی در شاد با بیش از ۳۰۰۰ عضو https://shad.ir/ghoran1
🔘 متن شبهه : کوفه پایگاه شیعیان بوده و تمامی لشکریان چند هزار نفری که روبروی امام حسین(ع) ایستادند، همه از شیعیان کوفی بوده‌اند، بنابراین شیعیان خودشان امامشان را دعوت و پس از آن ایشان را کشته‌اند و حالا پس از هزار و چند صد سال هنوز برای او عزاداری می‌کنند و اشک می‌ریزند! 🔆 پاسخ شبهه: 1️⃣ بی‌شک نسبت دادن لشکر ابن زیاد ملعون به شیعه، جفای عظیمی است، چرا که طبق تاریخ حداقل نیمی از مردم کوفه مخالف امیرالمؤمنین (ع) بوده‌اند و نیم دیگر هم «شیعه» نبودند بلکه حداکثر هواخواه حضرت علی (ع) بودند، چنانچه «ابن ابی الحدید» شارح اهل سنت نهج‌البلاغه این مطلب را می‌گوید و سپس تصریح می‌کند که البته آنها شیعه نبودند بلکه فقط هواخواه حضرت علی (ع) بودند؛ 2️⃣ این که گفته می‌شود کوفیان «شیعه» بودند، این یک دروغ و جفای بزرگ تاریخی نسبت به شیعه است، زیرا «شیعه» به کسی اطلاق می‌شود که حضرت علی (ع) را امام اول و جانشین بلافصل پیامبر اکرم (ص) بداند و خلافت خلفای سه‌گانه را قبول نداشته باشد، این در حالی است که در تاریخ آمده، امیرالمؤمنین (ع) در کوفه چندین بار که خواستند از روش خلفای پیشین انتقاد کنند، کوفیان فریاد "وا ابوبکرا و واعمرا" سر دادند تا جایی که حضرت مجبور به سکوت شدند و نتوانستند بسیاری از بدعت‌های خلفاء را در کوفه بردارند! و حتی در تاریخ آمده که کوفیان «حی علی خیرالعمل» که خلیفه دوم برداشته بود را در اذان نمی‌گفتند و اصلاح آن را از امیرالمؤمنین نپذیرفتند! 3️⃣ حالا چگونه می‌توان گفت که کوفیان «شیعه» بودند؛ آن‌ها حداکثر هوادار حضرت امیر (ع) در دوره‌ای به عنوان خلیفه چهارم بودند و از خلفای پیشین در همه چیز حتی در بدعت‌هایشان پیروی می‌کردند، لذا در نهج‌البلاغه می‌بینید که چگونه کوفیان، دل حضرت امیر (ع) را به درد آورده و نسبت به آن‌ها گلایه‌ها کرده‌اند؛ 4️⃣ بنابراین اگر می‌بینیم برای امام حسین (ع) دوازده هزار نامه از کوفیان رسیده، این موضوع به این معنا نیست که کوفه ١٢ هزار شیعه داشته است، اگر اینطور بود که اصلاً عالم اسلام دگرگون می‌شد؛ 5️⃣ درست است که نهضت نامه‌نگاری با امام را برخی شیعیان در کوفه، مانند سلیمان ابن صرد، حبیب ابن مظاهر، و مسلم ابن عوسجه، و عابس آغاز کردند، اما پس از آن، بسیاری از غیر شیعیان به این حرکت پیوستند و این موضوع به دلیل تحقیری بود که کوفیان در زمان حاکمیت بنی‌امیه با آن مواجه شده بودند و آنها می‌خواستند به واسطه دعوت امام از این ذلت بیرون بیایند لذا برای امام حسین (ع) هزاران نامه نوشتند؛ 6️⃣ البته مخالفان و دشمنان مکتب اهل‌بیت که می‌خواهند این‌طور القاء کنند که هر کس امام را دعوت کرده و با حضرت مسلم (ع) بیعت نموده شیعه است، خودشان بهتر می‌دانند که کوفیان به سبب همین موضوع که شیعه و پیرو اهل‌بیت (ع) نبودند و به امامت و ولایت الهی امام حسین (ع) اعتقادی نداشتند، اینقدر زود جا زدند و متأسفانه در روبروی امام قرار گرفتند؛ 7️⃣ بر این اساس با قاطعیت می‌توان گفت که در کربلا، حتی یک شیعه را نمی‌توان پیدا کرد که با امام جنگیده باشد؛ البته مسلماً برخی از آنها ترسیده و به کمک امام خود نیامدند، اما هرگز شیعیان در بین لشگر جنایتکار کربلا نبوده‌اند. ✍️ استاد محمدحسین رجبی دوانی 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️جلیلی ۴ دقیقه ویدئو منتشر کرد وگفت صدور احکام متهمان اصلی کرسنت به دانه درشت ها رسیده و بهتر است به جای مناظره، دنبال سوراخ موش باشند. حالا تغییر لحن زنگنه را ببینید: زورتان فقط به من بی کس و بی پناه میرسد! سر پیری هر روز با پیگیری مصرانه امثال شما (جلیلی) به دادگاه ها میروم! 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔹 ناگفته‌های تکان دهنده از اژدهای هفت سر فساد در پرونده کرسنت / میرکاظمی سکوت خود درباره فساد کرسنت را شکست. مسعود میرکاظمی: 🔹فساد کرسنت بسیار روشن و مسجل است و اسناد و اطلاعات آن قابل انتشار است. 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ او یکی از منافق‌ترین چهره‌های تاریخ است... ✍ و الآن در سپهر سیاست، صدها نمونه شبیه او داریم! 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
📳 مقایسه اتفاقات فلسطین با واقعه کربلا 📛 سوال 📛 آیا مقایسه اتفاقات غزه با حادثه کربلا صحیح است؟ آیا با گذاشتن روضه مصیبت آل‌الله بر روی فیلم‌های غزه، ارزش واقعه کربلا را پایین نمی‌آورند؟ ❇️ پاسخ ❇️ ✅ امام سجاد علیه‌السلام بارها و در شرایط مختلف با دیدن آب و غذا خوردن افراد، غربت افراد، ذبح و.... حوادث عاشورا را یاد می‌کردند و گریه می‌کردند👇 1⃣ روزی امام زین‌العابدین از بازار مدينة عبور می‌کردند دیدند قصّابی گوسفندی را ذبح می‌کند امام به او فرمودند: آیا این گوسفند را آب داده‌ای؟ قصّاب گفت: ما قصّابها تا آب به گوسفند ندهیم ذبحش نمی‌کنیم امام سجاد گریه کردند و فرمودند. ای داد و بیداد بر مطائب تو ای ابا عبد الله علیه السلام! گوسفند بدون نوشاندن آب ذبح نشود ولی با اینکه تو پسر رسول خدا بودی با لب تشنه سر از بدنت جدا کردند. 📚مأساه الحسین (علیه السلام) شیخ عبد الوهاب کاشی، صفحه ۱۵۳ ✅ نتیجه: امام سجاد با دیدن صحنه ذبح گوسفندان شروع به گریه و ذکر مصیبت حضرت می‌کردند ما هم از دیدن صحنه‌های دلخراش کشته شدن زنان و مردان و کودکان مظلوم غزه و بدن‌های پاره پاره آنها یاد مصیبت‌های کربلا می‌کنیم و روضه‌های مصیبت اهل‌بیت ابا عبدالله الحسین را می‌خوانیم 2⃣ هر وقت برای امام سجاد آب یا غذا می‌آوردند حضرت شروع می‌کرد به گریه کردن! تا جایی که با اعتراض دیگران مواجه می‌شدند: ☑️حضرت سجاد چهل سال با دیدگانی اشک‌بار و قلبی داغ‌دار بر این رویداد غم‌بار می‌گریست و شبانه روزش به روزه داری و شب‌زنده‌داری می‌گذشت هنگامی‌که غذا برای افطارش حاضر می‌شد از شهادتگاه پدر و شهیدان بخون خفته کربلا یاد می‌کرد و می‌فرمود آه از غم و اندوه ای وای بر این مصیبت و زمزمه می‌کرد و اشک می‌ریخت و این جمله را بر زبان می‌آورد که وا کربلاه! فرزند گران‌مایه پیامبر اکرم گرسنه به شهادت رسید پسر پیامبر اکرم را با لب تشنه کشتند آن‌قدر می‌گریستند که گریبان جامه‌اش اشک آلود می‌گردید 📚مثیر الاحزان ابن نما حلی، صفحه ۱۱۵ ✅ نتیجه:وقتی برای حضرت سجاد علیه السلام آب یا غذا می آوردند ایشان شروع به گریه می‌کردند و یاد کریلا را زنده می‌کردند ما هم وقتی می‌فهمیم آب و غذا را به روی زنان و کودکان مسلمان غزه بسته‌اند داغ و مصیبت کربلا را می‌خوانیم و گریه می‌کنیم همانطور که یزیدیان آن زمان آب را بر حضرات بستند یزیدیان این زمان هم آب را به روی مردم مسلمان بستند پس می‌گوییم سرزمین غزه شبیه کربلاشده است آیا واقعه کربلا را تقلیل دادیم ؟!!! 3⃣ حضرت سجاد وقتی مردی غریب را دیدند که فریاد می‌زند من غریب هستم شروع کردند برای آن مرد روضه کربلا خواندند و ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله گفتند: ☑️ روایت: که مردی در بازار مدینه فریاد میزد:ای مردم به من رحم کنید من مردی غریب هستم امام سجاد متوجه آن شد و فرمود: اگر تقدیر تو چنین رقم خورد که در این شهر مرگت فرا رسد آیا جنازه‌ی تو بدون دفن می‌ماند؟ آن مرد گفت: اللہ اکبر! چگونه جنازه من بدون دفن بماند در حالی که من مسلمان هستم و جنازه‌ام در مقابل چشم امت مسلمان است ؟ هنگامی که امام سجاد (علیه السلام) سخن او را شنید ندبه‌کنان خطاب به پدر مظلوم خود فرمود: چقدر مایه‌ی تاسف است ای پدرم! که جنازه‌ات سه روز بدون دفن، روی خاک زمین باقی ماند با اینکه تو پسر دختر رسول خدا (ص) هستی 📚رياض المدح والرثاء قديحي، صفحه ۶۵۸ ✅ نتیجه: الآن ما هم وقتی می‌بینیم مردم غزه فریاد می‌زنند مظلوم و غریب هستند ما هم برای آنها روضه کربلا و مصیبت‌های حضرت سید الشهداء را و روی فیلم و کلیپ‌های آنها روضه و مداحی غربت حضرات را می‌گذاریم اگر کارما قیاس است و تقلیل مصیبت کربلا پس کار حضرت زین العابدین علیه السلام هم مقایسه و تقلیل مصیبت کربالاست چون غربت آن مرد مسلمان کجا و غربت حضرت سيد الشهدا کجا 4⃣در روایتی دیگر آمده است که امام سجاد (علیه السلام) ندبه کنان می‌فرمودند: قد منع أبي مِنَ الْمَاءِ الَّذِي كَانَ مُطلَقاً للسّباع والوحوش پدرم را از آبی که برای درنده‌ها و حیوانات آزاد بودند، منبع کردند 📚بحار الانوار مجلسی، جلد، صفحه ۱۶۶ ✅ نتیجه: اگر امام سجاد علیه السلام در این روزگار بودند و بدن‌های پاره پاره جوانان فلسطین را می‌دیدند روضه حضرت قاسم و على اكبر و عبد الله...را نمی‌خواندند؟ اگر اسم اینجور کارها قیاس است و تقلیل واقعه کربلا پس حضرت زین‌العابدین العياذبالله اولین کسی بودند که واقعه کربلا را تقلیل دادند و شهادت پدر بزرگوارشان را با سر بریدن گوسفندان قیاس کردند. ✍شیخ عمار نجفی    🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
🟡 شبهه دستگاه امام حسین مختص گروهی نیست! همه جور آدمی می‌تونن تو جلسات امام حسین شرکت کنند، شرابخور، بی‌حجاب و.... 🟢 پاسخ استاد شیخ حسین انصاریان به این شبهه را بخوانید 🔹مجلس عزای امام حسین(ع) پذیرای همه نوع افکار است، اما نه همه نوع ابزار. 🔹شراب‌خوار هم شاید به مجلس امام حسین بیاید اما نه با شیشه شراب، قمارباز هم می‌تواند به مجلس امام حسین بیاید اما نه با آلات قمار. 🔹آن سگ‌باز و میمون‌باز هم می‌توانند به مجلس امام حسین بیایند اما نه با سگ و میمون. 🔹طبیعتا آن کسی هم که کاشف حجاب است و در خیابان‌ها تن‌نمایی می‌‌کند هم می‌تواند به مجلس امام حسین بیاید اما وقتی به مجلس امام حسین وارد شد حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه یعنی با سر لخت و یا تن لخت وارد شود. پس حتماً باید آداب پوشش را رعایت کند. 🔹بله دستگاه امام حسین بزرگ است ‌و پذیرای همه افکار و ادیان است. ولی قاعده و قانون دارد، احترام دارد. 🔹همه نوع آدمی حق دارد وارد مجلس امام حسین شود، حتی آن گنهکار هم حق دارد، اما هیچ‌کس حق ندارد آداب این مجلس را به سخره گرفته و بی‌حرمتی کند. 🔹هیچ کس حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه وارد این مجلس شود و حرمت این مجلس را بشکند و قبح زدایی کند. 🔹مهمان حرمت دارد به شرط اینکه حرمت صاحب خانه را حفظ کند. 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
حجاب.mp3
5.72M
این ده دقیقه تبیین دقیق و نقطه زن استاد قنبریان در مورد مساله "حجاب" را لطفا با دقت گوش کنید و برای تمام کسانی که در مساله حجاب دغدغه مند هستند ارسال کنید. توصیه می شود باز ارسال شود چون بسیار عالی توضیح داده شده است. 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 افسانه ارینب زن زیبای عرب 📛 شبهه 📛 آیا (ع) با یزید بن معاویه بخاطر زن زیبایی به نام ارینب جنگید؟ ❇️ پاسخ کامل در فیلم بالا ❇️ https://aparat.com/v/2chmC ❇️ پاسخ کوتاه: 📚 آنچه که در کتاب مجهول المولف «الامامة و السیاسة» درباره ارینب همسر عبدالله بن سلام، عشق یزید به او، نقشه معاویه برای تصاحب ارینب به نفع یزید و ممانعت امام حسین(ع) و ازدواج آن حضرت با ارینب آمده، به دلیل: ✔️ بی اعتباری کتاب ✔️ نامشخص بودن راویان ✔️ ناهماهنگی زمانی و مکانی ✔️ وجود شخصیتهای خیالی و ساختگی و... به کلی بی اساس و از درجه اعتبار ساقط بوده و پذیرش آن دور از عقل و روش های علمی است. 📀 شبهه مرتبط: ⛔️دعوای عشقی یزید و امام_حسین (ع) بر سر زیبارویی به نام ارینب !!" : در کتاب تاریخ طبری یکی از دلایل جنگ ، دعوای عشقی میان حسین (ع) و یزید بر سر دختری زیبارو به نام ارینب دختر اسحاق آورده شده است؟ http://www.aviny.com/shobhe/eteghadi/140.aspx 🔆 باز ارسال با شما به عشق اباعبدالله الحسین علیه السلام 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️پاسخ شبهات خود را کانال مجله علم و دین دنبال کنید. 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ⛔️ متن شبهه ⛔️ " در کتاب تاریخ یکی از دلایل جنگ ، دعوای عشقی میان (ع) و بر سر دختری زیبارو به نام دختر اسحاق آورده شده است؟ سالهاست مردم ما برای حسین بر سر و سینه میزنند در حالی که نمیدانند او را برای چه کشتند: یکی از سرداران یزید زنی زیبا به نام اورینب داشت و یزید عاشق وی شد و شعرهای فراوان در مدح او خواند. از سویی با نامه های کوفیان، حسین مصمم میشود که به کوفه برود. در دمشق یزید با راهنمایی معاویه سردار را به سفر میفرستد و وقتی سردار برمیگردد شهر را از این شایعه پر میکنند که اورینب در غیاب شوهر زنا کرده است. شوهر هم فورا" زن را طلاق میدهد و حسین فورا" زن را، عقد میکند. یزید به حسین پیغام داد که اگر سرت را میخواهی زن را طلاق بده. حسین زن را پس نفرستاد و بخاطر نامۀ هانی به سوی کوفه رفت و در کربلا کشته شد. او حتی در روز عاشورا هم می توانست اورینب را پس بدهد و زنده بماند! " ❇️ پاسخ ❇️ ✅ پاسخ اجمالی:👇 📚 آنچه که در کتاب مجهول المولف «الامامة و السیاسة» درباره ارینب همسر عبدالله بن سلام، عشق یزید به او، نقشه معاویه برای تصاحب ارینب به نفع یزید و ممانعت امام حسین(ع) و ازدواج آن حضرت با ارینب آمده، به دلیل: ✖️بی‌اعتباری کتاب ✖️نامشخص بودن راویان ✖️ناهماهنگی زمانی و مکانی ✖️وجود شخصیتهای خیالی و ساختگی ▫️و... 🔅به کلی بی‌اساس و از درجه اعتبار ساقط بوده و پذیرش آن دور از عقل و روش های علمی است. ✅ پاسخ تفصیلی👇 1⃣ این داستان در تاریخ طبری نیامده و اولین بار در «الإمامة و السیاسه» ابن قتیبه نقل شده که دارای اشکالات مختلف سندی و محتوایی است. ایرادات سندی: 🔸روایت مرسل است و سندی برای آن ذکر نشده است. 🔸ابودرداء بنا به نظر معروف در زمان حکومت عثمان مرده و در زمان ماجرا سالها از مرگش گذشته است ! 🔸در هیچیک از کتب مهم و طراز اول شیعه و اهل سنت اشاره ای به داستان نشده است! 2⃣ داستان اشکلات محتوایی بسیاری دارد که برای رد آن کافیست. شخصی به نام عبدالله بن سلام در میان والیان عراق در زمان معاویه در تاریخ گزارش نشده، چه رسد به عزل او توسط معاویه ! 3⃣ سیدالشهدا (ع) تمام عمر در مدینه زیسته‌اند و تنها در زمان حکومت امیرالمؤمنین (ع) در کوفه بودند؛ در زمان داستان اصلا امام حسین(ع) در عراق نبوده‌اند! 4⃣ در فقه اهل بیت بنا بر صریح آیات قرآن، با گفتن تو را سه طلاقه کردم ، همسر سه طلاقه نشده و یکبار طلاق محسوب می گردد؛ چگونه ممکن است امام معصوم (ع) این گونه عمل کرده باشند؟! 5⃣ یکی از شرایط طلاق در فقه امامیه حضور ۲ شاهد عادل عاقل است که در اینجا از شاهد نیز خبری نیست! 6⃣ چگونه یزید ۱۶ ساله که همواره در شام و غرق لذات بوده، به صرف حرف مردم ، عاشق زنی در عراق گردد تا جایی که صبر از کف داده و برای آن حکومت خود را با چنین جنایاتی به مخاطره اندازد؟! 7⃣ راهنمایی یک مرد نامحرم به اندرون منزل با سیره اهل بیت (ع) و غیرت و مردانگی عرب سازگاری ندارد! و گذشته از آن بری شدن ذمه نیازی به خلوت با نامحرم ندارد! 8⃣ پس از مرگ معاویه، یزید به والی مدینه نوشت از حسین (ع) بیعت بگیر، اگر بیعت کرد، محترم و مکرم باشد و اگر سرباز زد، گردن او را بزن؛ اگر ادعای شبهه در قصد تصفیه حساب شخصی یزید درست بود، دیگر دلیلی بر تکریم در صورت بیعت نبود! 9⃣ پس از واقعه کربلا که یزید اهل بیت را شماتت می کرد، به ارینب اشاره نکرد، بلکه به امام سجاد(ع) گفت پدرت فراموش کرد خدا ملک و پادشاهی را به هر کس بخواهد می دهد، اگر او بیعت می نمود، در نهایت عزت زندگی می نمود! 🔟 در طول مسیر حرکت کاروان کربلا که انگیزه قیام حضرت را مکررا از او می پرسند ، امام حسین (ع) تنها یک جواب می دادند، که هدفشان احیای اسلام و امر به معروف و نهی از منکر است. ◾️سلام بر حسین (ع)◾️ http://www.aviny.com/shobhe/eteghadi/140.aspx http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa7416 🌷حق جو و حق طلب باشیم🌷 🌐کانال مجله علم و دین 🔸️مباحث علمی ، دینی، سیاسی و پاسخگوئی به شبهات مذهبی و سیاسی 🔸️لینک ارتباطی @Royeshha1 🔸️لینک کانال مجله علم و دین https://eitaa.com/majaleheelmodin