«زیارت عالی و والامقام و پر فیض عاشورا را بخوانید و از طرف من به حضرت ابراز ارادت کنید. بر شما باد خواندن عاشورا عاشورا عاشورا، که این سخن، سخن امام عصر (عج) است و بدانید هر که ۴۰ روز عاشورا بخواند و ثوابش را هدیه بفرستد، حتما تمام تلاش خود را به اذن خدا خواهم کرد تا حاجت او را بگیرم و اگر نه در آخرت برای او جبران کنم. حتی یک زیارت عاشورا هم قیامت میکند با روضه ارباب از طرف مادرش و خواهرش. انشاءالله شرمندهی شما نباشم. به امید حضرت حق...».
#شهید_نوید_صفری
مجید پاکنیت (صریحالقلم)
🍃 بسم الله الرحمن الرحیم
🔰 شنونده و بیننده باید عاقل باشه!
🔵 از دو حال خارج نیست:
◀️ یا عکس جنجالی این روزهای گشت ارشاد، مربوط به عملیات برخورد با هنجارشکنان اخلاقی است؛
◀️ یا ناشی از غرضورزی و مرضورزی برخی از نااهلان رسانهای است؛ عکس مربوط به یک رزمایش است، نه برخورد واقعی با چند دختر جوان.
📰 چه فرقی میکند؟ در هر صورت، در ادبیات روزنامه نگاری نوین، به هر خبری که به صورت سازمانیافته و به قصد تخریب و آسیبزدن به افراد، نهادها، سازمانها، دولتها و... تولید و توزیع شود، اطلاعات نادرست (Disinformation) میگویند. و گاهی هرچند یک خبر صحیح باشد، خبر جعلی (Fakenews) نامیده میشود؛ مخصوصاً زمانی که سروکلهاش از لابلای صفحات تاریخ، از درون گنجهٔ جنگ ترکیبی دشمن پیدا شود تا موضوعی را زیر سؤال ببرد.
🔶 گاهی حتی اگر یک خبر صحت داشته باشد، در فرآيند دروازهبانی خبر (دربانی خبر؛ Gatekeeping) و از طریق تاکتیکهای خبری و جنگ روانی، به طور کامل فاقد اصل بیطرفی و عاری از واقعگویی میشود و واقعیت را ١٨٠ درجه برعکس برای مخاطب بازنمایی میکند.
⚠️ از این رو، سواد رسانهای حکم میکند که از کنار خیلی از اخبار رد شویم و بیش از اندازه به آن توجه نکنیم؛ به قول قدیمیها: «شنونده باید عاقل باشه!» و «هیچ گربهای برای رضای خدا موش نمیگیره». کار رسانه برجستهسازی و ساختن چارچوب ذهنی برای مخاطبانش است. در صورت بیتوجهی به این موضوع و مواجهه گزینشی و احساسی با محتوای رسانهها، در جهانی زیست خواهیم کرد که رسانهٔ مغرض و سادیست غربی یا بیبیسیچیهای مازوخیست داخلی برای ما میسازند. و این سرآغازی است برای زندگی در جهان پساحقیقت، برای کسی که گوشش بدهکار و هوشیار نیست و به رسانههای فرصتجو و منفعتطلب اعتماد میکند.
✍ مجید پاکنیت
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
🔵 عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: النَّاسُ ثَلَاثَةٌ عَالِمٌ وَ مُتَعَلِّمٌ وَ غُثَاء؛
🔷 امام صادق عليه السلام فرمود: مردم سه دستهاند: دانشمند و دانشجو و خاشاك روى آب (كه هر لحظه آبش بجانبى برد مانند مردمى كه چون تعمق دينى ندارند هر روز به كيشى گروند و دنبال صدائى برآيند).
الکافی (اسلامیه)، ج ١، ص ٣۴.
برداشت شخصی:
کسی که در حوزه رسانه و سواد رسانهای تعمق و درایت کافی نداشته باشد، در اقیانوس اطلاعات رسانهای دنبال هر صدایی میرود و دین خود را برای منافع دنیوی نااهلان تباه میکند. و بدبختترین مردم کسی است که دین و آخرت خود را به خاطر دنیای دیگری بفروشد.
#سواد_رسانهای
#Agenda_setting
https://eitaa.com/majid_pakniyat
30.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علی حبه جنة
قسیم النار و الجنة...
#عید_غدیر
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه اعتراف خوبی میکند.
میگوید مبارزه با حجاب برای ما بهانه است، هدف ما از بین بردن مفهوم "ناموس" است.
@Sabeti ✅
گویند علی (ع) میزده صد وصله به کفشش
ای کاش دل خسته ما کفش علی بود
#عید_غدیر
ما غیر علی دلبر و ارباب نداریم
سوگند که بی عشق علی تاب نداریم
تا در شب گیسوی علی گمشدگانیم
زنهار که ما شوق به مهتاب نداریم
آواره ی عشقیم اگر، عیب ندارد
ما خانه به دوشان غم سیلاب نداریم
ما منتظران لب دریای جنونیم
بیم از یم طوفانی و گرداب نداریم
گیریم در میکده هرگز نگشودند
تا هست علی، میل مِی ناب نداریم
#عید_غدیر
ما شیعهایم و شیعهٔ مولا شدن خوش است
در بین نوکران علی جا شدن خوش است
دریا علی و قطره تمامی کائنات
قطره به قطره راهی دریا شدن خوش است
ما بی علی محلّی از اِعراب نیستیم
با مرتضی هر آینه معنا شدن خوش است
یک «یا علی» بگو که مسیحا دمت کنند
یک «یا علی» بگو که مسیحا شدن خوش است
قبله علی و قبله نما فاطمه بُوَد
در روبروی کعبه فقط تا شدن خوش است
#عید_غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی علیه السلام همه چیز ماست... ❤️
عیدتان مبارک 🌹
#عید_غدیر
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 #استوری | رهبر انقلاب: عید شما مبارک؛ انشاءالله که خداوند متعال به برکت این عید بزرگ و یاد مولا، دلهای شما را همواره با الطاف خود نورانی کند.
🏷 #بزرگترین_عید_برترین_تبیین
🌸 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الحمدالله الذی جعلنا من التمسکین بولایة امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام
عیدتان مبارک 🌹🌹
#عید_غدیر
❤️به حال سجده بیفتم به احترام علی
خوشا دمی که بمیرم به زیر گام علی
به گنبد و به ضریح و به حرمت نجفش
علی امام من است و منم غلام علی
قسم به وعدهٔ شیرین «من یمت یرنی»
که ایستاده بمیرم به احترام علی❤️
#عید_غدیر
پیام زیر به درخواست یکی از مخاطبان درج شده و انتشار آن به منزله تایید نیست. 👇
💐 به مناسبت عید سعید غدیر،
💥 مهلت ثبتنام در مسابقه عظیم فرهنگی «نوش دارو»، فقط ۳ روز دیگر #تمدید_شد‼️
♨️ با محوریت روابط دختر و پسر ♨️
🎁 همراه با ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی شامل:
💳 ۱۴ کارت هدیه یک میلیون تومانی برات نفرات برتر
💳 ۱۲ کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی برای نفرات برتر
💳 ۵۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی به قید قرعه برای کسانی که حداقل نصف نمره آزمون را کسب کنند
📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۳۱ تیر ماه
✅ دانلود #رایگان نسخه PDF مقاله، ثبتنام در آزمون و کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک:
🌐 https://zil.ink/noosh_daroo
#عید_غدیر #عفاف_حجاب
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلامتی روح ابوالقاسم فردوسی... 😅
#زنگ_تفریح
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
✔️ رفقای فعال در گروه های مجازی!
لطفا آنچه را در پی میآید، کسی به خود نگیرد؛ یک تذکر عمومی و از جمله به خود بنده است:
هر گروه هدفمند با برنامهای، پیش از هر کار باید دارای استراتژی(راهبرد) و سپس تاکتیک (راهکار) مناسب برای تحقق آن استراتژی باشد.
راهبردها خود میتوانند به دو دسته کلی(دایمی) و مقطعی تقسیم شوند؛ که دومی نیز طبعا در راستای و ذیل اولی باید تعریف شود.
برای دستیابی به راهبردهای مقطعی، نیازمند رصد علمی و دقیق فضای رسانهای کشور و در صورت امکان خارج، و اینکه در هر مقطع، تمرکز دشمنان روی کدام مسائل و موضوعات خاص است، و تهیه مطالب مناسب در ارتباط با آنها هستیم.
همچنین باید توجه داشته باشیم که دشمن ما را به مسائل فرعی و کماهمیت مشغول و از مسائل اصلی غافل نکند، یا خود گرفتار یا سرگرم بحثهای بیحاصل یا کماهمیت بین خودمان نشویم.
👈 همچنین، هنگامی که مطلبی بین خودمان (مخصوصا گروه های خانوادگی و دوستانه) مورد بحث قرار میگیرد، خیلی زود به آن فیصله بدهیم، تا ذهنها برای توجه به مسائل مهم دیگر خالی و آماده شود.
در گروه لازم است دوستانی که به نظر میرسد بیش از بقیه بر فضای رسانهای اشراف دارند، این رصد را انجام دهند و سپس جمع را به پرداختن به آنها متوجه ودعوت کنند. دیگران نیز هرگاه شاهد خروج گرو ها از اهداف مهم و توقف در مسائل کماهمیت و فرعی میشوند، مشفقانه و مودبانه تذکر دهند.
👈 مراقب وقت و عمر و ایمان و آرامشتون باشید. هیچ بحث و گفتگویی ارزش تحت شعاع قرار دادن آرامش و ایمان من و شما را ندارد.
#لطفا_نشر_حداکثری
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
هدایت شده از همسفران محبان الرضا (ع)
🔺نگران آقای خامنه ای نباش! عزیزی نقل میکرد: در بهشت زهرا تهران بودم، پیرمرد با صفایی دیدم که با ادب خاصی بالای این مزار ایستاده و دعا میخونه، نگاهم بهش بود و مدتها که دور زدم دیدم دست به سینه هنوز بالای مزار هست، بعد پایان دعا و ذکر متوجه من شد. صدام کرد و گفت: پسرم ازت میخوام هروقت اومدی برای این شهید فاتحه بخونی. گفتم چشم، میشه خواهش کنم دلیلش رو بگید. گفت من سالها بود بعد از فتنه۸۸ برای حضرت آقا و سلامتی جسمی و تعرض احتمالی به جانشان خیلی نگران بودم و اضطراب درونی داشتم، روزی شهیدی با همین شمایل به خوابم اومد و شماره ردیف و قطعه هم بهم گفت. ازم پرسید چرا نگران آقای خامنهای هستی؟! نگران نباش من خودم محافظش هستم. بار اول توجهی به خواب نکردم تا اینکه دوباره همان خواب تکرار شد، همان هفته پنجشنبه با حفظ کردن شماره ردیف و قطعه اومدم بهشت زهرا و دقیقا همان چهره رو روی قبر دیدم، دیدم تو توضیحات شهید نوشته «محافظ رئیس جمهور محترم حجت الاسلام سید علی خامنهای». از اون موقع به بعد دیگه خوفی از تعرض به جان آقا ندارم و در عوض مدام به این شهید سر میزنم و دعاگوش هستم، به هرکسی هم که بتونم میگم.
@hamsafaranmohbanalreza
(🇮🇷💚🌷🙏 )
هدایت شده از منور
چند روزی است که فرح پهلوی ، کمونیستها و هم جنسگرایان ایرانی ، روزنامه های سازندگی و اعتماد و شرق ، شبکه سعودی اینترنشنال ، مجمع فضلای اصلاح طلب ، محجبه های سکولار ، برخی مدیران اندیشمند دولتی و قضائی ، بعضی ائمه جمعه روشنفکر ، عده ای از طلاب نوگرا ، اراذل و اوباش ، بی بی سی فارسی و شبکه من وتو ، عدالتخواهان ضدانقلاب و صدها فرد حقیقی و حقوقی دیگر در یک موضوع هم کلام شده اند و آن دشمنی با " گشت ارشاد" و مطالبه نابودی و حذف آن است!
چنین اجماع نظری درباره یک موضوع در تاریخ مملکت ما بی نظیر است و نشان می دهد که چگونه مخالفت با اجرای حکم الهی حجاب در سطح جامعه ، نقاط مشترک این افراد و مجموعه های به ظاهر متفاوت را آشکار کرده است! در واقع " گشت ارشاد" مانند یک شاخص، موجب تفکیک مومنان به احکام الهی از مخالفان اجرای شریعت در جامعه شده است!
جالب اینجاست که در واقعیت، فعالیت قابل توجه و جدی از گشت ارشاد مشاهده نمی شود اما حمله و تهاجم هماهنگ به آن بر اساس جوسازیهای فضای مجازی رخ می دهد، یعنی بسیاری از مخالفان و منتقدان به ظاهر خودی و صاحب مقام و موقعیت در جامعه ( فلان آیت الله یا واعظ مشهور ، مسئول ستاد نهی از منکر در استان بهمان و....) به محض دیدن یک فیلم یا چند تصویر در فضای مجازی و تحت تاثیر بازتابهای مجازی آن ، حکم «اعدام» گشت ارشاد را صادر می کنند و اگر از آنها بپرسی تکلیف «ان جائکم فاسق به نباء فتبینوا» چه می شود تو را به گوشی تلفن همراهشان دلالت می کنند!
بعید است حتی ۵ درصد از مخالفان گشت ارشاد به چشم خود خشونت و اهانت ماموران پلیس نسبت به زنان و دختران بی حجاب را دیده باشند و تکلیف خارج نشینان هم که معلوم است!!
در این میان آن چه که اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد این نکات است :
بی حجابی جرم مشهود است و فرد بی حجاب بر مبنای قانون، مجرم محسوب می شود و پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود موظف به برخورد قانونی با مجرمان است.
اکثریت مجرمان در هنگام جلب و دستگیری ، در برابر ماموران قانون مقاومت می کنند و طبیعی است که پلیس نمی تواند با نوازش یا التماس، چنین مجرمان را به مراکز انتظامی دلالت کند! ( تصور کنید فلان منبری مشهور و مدرن! با دیدن تصاویر شلیک ماموران آگاهی به یک سارق یا قاتل فراری فتوا بدهد که دل ما از اقدامات پلیس خون است و پلیس آگاهی حرکت زشتی انجام می دهد و.....)
بنا به بیان صریح حضرت امام، فلسفه تشکیل حکومت اسلامی اقامه احکام شریعت است و اگر بنا باشد که ج.ا.ا در برابر رفتارهای خلاف شرع سکوت اختیار کند فلسفه تاسیس خود را زیر سوال برده است!
از فردا اگر مادران افراد مجرم ( سارقین ، کلاهبرداران و....) با گریه جلوی خودروی پلیس را گرفته و ناله سوزناک " بچه ام مریض است" سر دهند پلیس باید مجرم را آزاد کرده و از او و خانواده اش دلجویی کند!
اتاق فرمان مخالفت با گشت ارشاد به خوبی می داند که چه می کند و کدام پایه از نظام و انقلاب را نشانه رفته است! این مغزهای متفکر ساکن لندن و پاریس، به دنبال عادی سازی ارتکاب حرام در جامعه و سکولار کردن جمهوری اسلامی اند و دستورات خود را در فضای مجازی صادر می کنند و با تحریک احساسات عناصر مغرض ، بی اعتقاد ، بیسواد یا ساده اندیش داخلی بوسیله چند دقیقه فیلم و البته آتش تهیه سنگین از سوی ارتش خارج نشین (بهائیان ، سلطنت طلبان ، مجاهدین خلق و مارکسیستها و...) فتوای نابودی گشت ارشادی که عملا وجود ندارد را از زبان اشعری های پرتعداد و خوش بیان داخلی صادر می کنند!
در این میان هیچ کس به این نکته مهم توجه نکرده که اگر یکی از قوای سه گانه به وظیفه قانونی و شرعی خود در به روز آوری و بازنویسی قانون حجاب و عفاف و نحوه مواجهه پلیس با جرم «بی حجابی» عمل کرده بود به هیچ عنوان نیاز به دستگیری افراد بی حجاب نبود و با سازوکارهای ساده تری امکان اعمال قانون درباره این مجرمان فراهم می آمد!
«دکتر صادق کوشکی»
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
📸 #عکس_نوشت | دشمنی رضاخان با نام امام حسین
🗓 به مناسبت ۴ مرداد ماه، سالمرگ رضا خان
📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #استوری | اگراین عزاداری ها نبود ما اصلا با دین آشنا نبودیم
🔺 #درمسیرحسین علیهالسلام
🏴 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به خیمه قحط آب است...
چرا میگوییم: *بأبی انت و اُمی یا حسین*
یک موقع من به ذهنم می آمد که چرا دائما می گوییم «بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي»؟ این چه حرفی است؟!
خوب از کیسه خودت خرج کن! چرا میگویی پدرم و مادرم به فدای تو؟! اهل و عیالم به فدای تو؟!
بعد یک آقایی، یک داستانی را نقل کرد و متوجه شدم اصلا مسئله چی است.
نقل میکرد که شخصی هر روز زیارت عاشورا میخواند و در زیارتش عرضه می داشت: «بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي». یک روز که این زیارت را نخواند، پدر و مادرش در خواب آمدند و از او گلایه کردند که امروز چرا برای ما دعا نکردی؟
🌟 این دعاست؛ بهترین دعا برای پدر و مادر این است که فدای امام حسین بشوند. ما اگر فدای امام حسین نشویم فدای دنیا می شویم. اگر کسی با امام حسین همراه نشود، فدای دستگاه شیطان خواهد شد. آنهایی که خودشان را به امام حسین رساندند بهشتی شدند. جاودانه شدند. این بهترین دعاست.
در زیارت جامعه کبیره از معصومین (ع) چنین میخواهیم «بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی وَ نَفْسِی وَ أَهْلِی وَ مَالِی» یک کاری بکن پدر و مادر من، اهل و عیال من، مالم و همه هستی ام را فدای تو کنم. .
🌟جبهه سید الشهدا تماما نفع است و هیچ ضرری در آن نیست! جبهه دشمن هم تماما ضرر است. مگر اصحاب عاشورا ضرر کردند؟ بله، غنایم طرف دشمن بود؛ به حسب ظاهر فتوحات و پیروزی ها آن طرف بود، ولی واقعا کدام ضرر کردند؟
👈 جبهه حق همیشه همینطور بوده! الان هم سختی و عسر هست، ولی «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً» خدای متعال در در دل همین سختیها، برای مومنین گشایش می کند. آنهایی که از وسط این سختی رد نمی شوند، برای همیشه در عسر می مانند؛ اما آنهایی که با حضرت راه می روند، از وسط این سختی به یُسر میرسند.
(استاد سید مهدی میرباقری . شب ۴ محرم)
هدایت شده از وحید یامین پور
🔸️تحلیل راهبردی در تبیین ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین در بیان
حضرت آیتالله سیّدعلی خامنهای:
[۱]. نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیهالسّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
[۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
[۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
[۴]. افزونبراینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
[۵]. در زمانِ امام حسین - علیهالسّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» بهوجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
[۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر» است.
[۷]. آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است:
وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
(در خطبههای نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).
✅@yaminpour