eitaa logo
مکتب وحی
2.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
557 ویدیو
11 فایل
برای برقراری ارتباط با مدیر کانال بر روی لینک زیر کلیک فرمایید. @maktabevahy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 چيست توحيد خدا آموختن خويشتن را پيشِ واحد سوختن 🔸هر چه انسان در آن بارگاه دست‌خالی‌تر باشد،‌ زودتر قبولش می‌کنند. هر چه انسان تهی‌دست و فقیر باشد، زودتر راه پیدا می‌کند. 🔸شخص بزرگی به اتفاق مریدان، به دیدن بزرگی دیگر آمد. وقتی به آنجا می‌رسند به شاگردانش می‌‌گوید: «هر کس در خود، قابلیتِ ادراک محضر شیخ می‌بیند،‌ داخل شود!» همه داخل می‌شوند و یکی پشت در می‌ماند! به او می‌‌گویند: «تو چرا نمی‌آیی!؟» می‌گوید: «ایشان شرط قابلیت گذاشته است که من ندارم! چون وقتی به وضعیت خود نگاه می‌کنم، می‌بینم نتوانسته‌ام موقعیت ادراک محضر او را در خود ایجاد کنم!» 🔸وقتی همه داخل می‌شوند، ناگهان آن شخص بزرگ که برای ملاقات او رفته بودند، می‌‌گوید: «چرا آن کسی که قابلیتِ محضر ما را دارد نیامد؟!» 🔸یعنی اینکه مسئله برعکس است. در مرحله اول باید اظهار مسکنت باشد که این اظهار مسکنت، خودش قابلیت است. بهترین و ارزشمندترین متاع در این سوق و بازار، متاع فقر و درماندگی و بیچارگی است. 🎙حضرت‌ آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 1420ه.ق؛ جلسه 1؛ منقّح. @maktabe_vahy 🌸.🌸.🌸.🌸
23.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | 💠چرا همۀ دنیا به امام زمان علیه‌السلام گرایش پیدا می‌کنند؟ 🎙 حضرت آیت‌الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 📚 شرح دعای ابوحمزه ثمالی، سال ۱۴۳۴، جلسۀ ٧ ⏱ ۰۲:۲۱ دقیقه 💾 ۲۲.۵ مگابایت 📌 علیه السلام @Maktabe_Vahy
🌕 ای خُنُک جانی که عیب خویش دید! 🔹همیشه بزرگان در صدد بودند حرکت را از خود شروع کنند و به دیگران کاری نداشته باشند. شخصی که به دنبال رفعِ گرفتاری و بیچارگی از خودش هست اصلاً نباید به دنبال عیوبِ مردم برود. 🔹روایت عجیبی هست که معجزۀ کلام معصوم است. می‌فرماید: «کَفَی بالمرء أن یشتغلَ بعیوبه عن عیوب الناس» [برای شخصْ کافی است که به عیوب خود مشغول و از عیوب مردم بر کنار باشد.] 🔹معصوم علیه‌السلام می‌‌خواهد بفرماید: “تو که خود هزار و یک‌ گرفتاری و بدبختی داری، به تو چه مربوط است که دیگران چه‌کار می‌کنند! مگر تو تمام کارهایت تمام شده است!؟ آیا تو قیّم، ولیّ و وکیلِ دیگران هستی؟! “ 🔹اگر بدانی که چه عَقَبات و چه حساب و کتابی در پیش داری، اصلاً تمام کارها را کنار می‌‌گذاری، و می‌نشینی در خانه، و دَر را هم قفل می‌کنی و «الهی العفوِ»‌ تو به آسمان بلند می‌شود. 🔹منتهیٰ این از بدبختی و بیچارگیِ ماست که تمام مسائل و حقایق را فراموش کرده و فقط و فقط چشم‌مان به دیگران است. دو نگاه به خودت بیانداز، و یک نگاه به بقیه. نه اینکه صد‌ در صد به بقیه نگاه کنی! 🔺انسان نباید از خودش غافل باشد! 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔉. ، (اسفار اربعه) جلسه 117، منقّح. @maktabe_vahy 💠..💠..💠..💠
💠 انتشارات مکتب وحی در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 🔹ارائۀ آثار حضرت علامه آیت‌الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی حضرت آیت‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی 🗓 زمان: ۹ الیٰ ۱۹ شوال المکرم (۲۱ الیٰ ۳۱ اردیبهشت) 📍 مکان: مصلی تهران شبستان اصلی راهروی. ۲۳ غرفه ۱۲ 🛒 خرید مجازی: www.b2n.ir/k83276 📌 @Maktabe_Vahy
🔹چون در معنى زنى، بازَت كنند پَـرِّ فـكرت زن، كه شـهبـازَت كنند رحمه‌الله @maktabe_vahy 🌸.🌸.🌸.🌸
⭕️ آن چیزی که همیشه با انسان است، فعل و عمل اوست. عمل انسان در خواب،‌ بیداری، مرض، عروسی، عزا و درون قبر، همراهِ انسان است. همه در قبر می‌روند و خاک هم روی آنها می‌ریزند،‌ و می‌گویند: «خداحافظ شما! یک فاتحه هم بخوانیم!» ولی عملِ انسان با او می‌ماند. پیغمبر می‌فرماید: «به فکر عملِ خود باش! و الّا بقیه می‌روند!» 🔹بالأخره گریه برای میّـت یک‌ماه خواهد بود و تمام می‌شود. زمانه مسئله را کم‌کم به نسیان می‌سپارد. مگر انسان چقدر ابراز ناراحتی می‌کند؟! بر فرض مادر و پدر و برادر بمیرند، انسان یک‌هفته، دوهفته، یک‌ماه یا یک‌سال گریه می‌کند؛ نه دیگر تا آخرِ عُمر!! 🔹اما آن چیزی که می‌ماند، همان عملِ انسان است. همان کارها و رفتارها و کردارهاست که می‌ماند و در روز قیامت نیز با انسان محشور می‌شود. 🔹دارم به رفقا عرض می‌کنم و با خود حدیثِ نفس می‌کنم: «روز قیامت کسی به دنبال ما نیست؛ نه پدر، نه مادر، نه خواهر، نه برادر، نه شوهر و نه زن. هیچ کس! فقط خودمان هستیم!» 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 ؛ راهنمای فلاح و سعادت ابدی (مشهد مقدس)؛ منقّح. @maktabe_vahy 🌸.🌸.🌸.🌸.🌸
17.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 معنای حقیقی عُزلت و کناره‌گیری؟ 📼 حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🎞 ، جلسه ۱۹۸، دقیقه ۷۶:۰۴ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @maktabe_vahy 💠.💠.💠.💠
💠 ای بسا کفّار را سودای دین! 🔸نکتۀ خیلی عجیب این است که ما هیچ‌وقت در نگرش به افراد، نباید به دینِ آنها نگاه کنیم. 🔸گويند شيخ ابوالحسن خَرَقانى بر سردرِ خانقاهِ خويش نوشته بود: «آن كس كه بدين سراى درآيد نان و آبش دهيد و از ايمانش نپرسيد، چون آن كس كه به درگاه خداى باري‌تعالى به جان ارزد، البته در خوانِ ابوالحسن به نان ارزد.» 🔸باید آن حقیقت واقعیِ او، که انسانیتِ اوست را ابتدائاً مدّ نظر قرار داد. انبیاء و رُسُل همیشه به آن حقیقت نگاه می‌کردند و سپس به دنبالِ دعوت برای هدایت مردم بودند. 🔸نگاه نمی‌کردند به ظاهرِ شخص کافر! اگر می‌خواستند به ظاهرِ افراد نگاه کنند، می‌بایست از اول در خانه می‌نشستند و از خانه، بیرون نمی‌آمدند. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔉. ، (اسفار اربعه) جلسه 728؛ منقّح. @maktabe_vahy 🌕.🌕.🌕.🌕
20.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | 💠 شرط قبولی اعمال چیست؟ 🎙حضرت آیت‌الله سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 📚سلوک خانواده | طهران، جلسۀ ۴۳ ⏱ ۰۲:۰۴ دقیقه 💾 ۱۹.۵ مگابایت 📌 @Maktabe_Vahy
🌕 اندیشه‌ات جایی رود و آنگه تو را آن جا کشد! 🔸نفسِ کلام اولیای الهی، انشراح صدر می‌آورد و منبعِ خیرات بوده و همه از اینجا تراوش می‌شود. نشستن با اولیای الهی و یاد آنها، خیر است. نمی‌شود اولیاء را یاد کنید و در آن حال گناه کنید! 🔸اگر انسان، در تاریخ اولیا سیر کند و آنها را یاد نماید، خودش هم وارد قضایا شده و با آن جلو می‌رود و با خودِ تاریخ حرکت می‌کند و درونِ نفس آنها وارد می‌شود. نفس آنها جنبۀ تجرّدی دارد و می‌آید و نفس انسان را احاطه می‌کند و تحت تأثیر خویش قرار می‌دهد. یادِ سیّدالشهداء علیه السلام انسان را متغیّر می‌کند؛ چون انسان را در نفسِ خودش می‌برد و در همان خیمه جای می‌دهد. وقتی دعای ابوحمزه ثمالی ـ که از امام سجاد علیه‌السلام است ـ را می‌خوانید چرا حالت تأثّر برای شما پیدا می‌شود؟! چون نفس امام سجاد علیه‌السلام، در وقتِ قرائت دعا، شما را می‌گیرد و جنبۀ شرّ کنار می‌رود و جنبۀ خیر جایگزین می‌گردد. 🔸اما اگر انسان نفسِ خویش را وارد حوادث کرد که مثلاً «فلان جا زلزله آمد» آدم را در زلزله می‌برد. یا مثلاً «فلان رئیس جمهور چنین و چنان کرد» انسان در نفسِ آن رئیس جمهور وارد می‌شود و تحت تأثیر قرار می‌گیرد. یا اینکه «سکّه این مقدار شد» نفس را در سکّه وارد می‌کند، که بواسطۀ سکّه، واردِ دنیا می‌شود. انسان مرتّب در حوادث مختلف وارد می‌شود و قوّۀ متخلیّه مرتّب فعالیت می‌کند. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈. سنه 1415 جلسه 1؛ منقّح. علیهما‌السلام @maktabe_vahy 💠..💠..💠..💠