این هم قاب خاطره انگیز خانواده روایت انسانی در تبریز...
واقعا دورهمی دلگرم کننده ای بود؛
راستی دیروز در کنار خودمان، دوتا مهمان مجازی از راه خیلی دور هم داشتیم که از آنور آب خودشان را به جمع همشهری هایشان رساندند؛
یکی از نیویورک و یکی هم از چین😊
📌انشاالله در سفرهای بعدی تیم روایت انسان به این خاک تاریخ ساز و فرهنگی، این جمع مؤمنانه تبدیل به یک زنجیرۀ پر جمعیت #هم_رؤیا شده باشد😊
🌱 و این تازه آغاز ماجراست...
#هم_رؤیاییم
#دورهمی_روایت_انسان_تبریز
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
هدایت شده از محسن قنبریان
🗓 نامسئلهگیِ تعطیلی، کجمسئلهگیِ شنبه!
مصوبهٔ تعطیلیِ شنبه از یک خاستگاه اقتصادی، و مخالفت با آن از خاستگاهی فرهنگی؛ مثل بسیاری از مسائل دیگر چهزود طیف موافق-مخالف اجتماعی را به صف کرد و بر صورت غیردقیقِ معیشت-شریعت صورتبندی شد؛ هریک هم مجوّز شرعی از مرجعی گرفتند!
چنین بحثهایی در جامعه و حتی بین مراجع هیچ اشکالی ندارد، البته اگر موضوعِ مورد مناقشه، واقعاً #مسئله باشد! ولی وقتی با نامسئله مواجه باشیم پرداختنِ جانبین به آن، بزرگترکردنِ نامسئلههاست.
❓«مسئله» چیست؟! چگونه یافته و صورتبندی میشود؟!
❗️«مشکل عینی»ای در جامعه وقتی منظومهٔ فکری و ارزشی یافته و صورتبندیِ خاص شود، «مسئله» متولد میشود.
اگر مشکل، عینی یا بومیِ ما نبود، صورتبندیها «نامسئله» میسازد.
اگر در نظام اندیشهایِ ناخودی صورتبندی شود، «کجمسئله» ساخته میشود!
«حلّ مسئله»، تابع کشف و صورتبندیِ درست است.
نامسئله، حلّی ندارد و کجمسئله، حلّی غلط در پی دارد!
❓باید از موافقان پرسید کدام مشکلِ واقعی، با چه درجهای از اولویّت در نظام اقتصادی، به تعطیلی (شنبه یا پنجشنبه) مربوط است؛ که ذیل تقدّمِ معیشت صورتبندی شده است؟!
مخالفان با تقدّمِ شریعت (تشبّه به یهود و...) کدام مشکلِ واقعی را نمیبینند؟!
❓کاهش یا افزایش ساعت کار هفتگی(۴۴ساعت)، مشکل اصلی است یا بهرهوریِ پایین و غیرمفیدبودنِ ساعات اشتغال؟!
❓ اگر این آمارهای کارِ مفید درست باشد:
- سرانه، ۸۰۰ساعت در سال!
- روزانه، متوسط ۲ساعت مفید (در ادارات ۲۲دقیقه)!
⬅️ تعطیلی (شنبه یا پنجشنبه) چه اثری در آن دارد؟! وقتی سهم اول عوامل متعلق به: تبعیض در محیط کار، ضعف مدیریت و نظارت، انباشت نیروی کار، نامتناسببودن با دستمزد و... است!؟!
❗️ مشکل اصلیِ #رشد_اقتصادی، کمرونقیِ اقتصاد بازرگانی -آنهم عمدتاً وارداتپایه، و فقط برای بخشی از تجّار- است یا کمرونقیِ تولیدِ داخلی؟!
کمرونقی و عدمِ جهش تولید، به تعطیلکردن (شنبه یا پنجشنبه) مربوط است یا به نبودِ «نظام متوازن تأمین سرمایه» و «دستمزد عادلانه»؟!
❓«مردمپایهکردنِ پیشرفت» با «گسترش مالکیت/انتفاع برای عموم»، عنصر اصلیِ رشد اقتصادی و همزمان عدالت اجتماعی است؛ چرا از این مسئلههای درجهٔ یک هیچ مصوبهای یا نظارتی بر قانونهای معطلماندهٔ قبل شنیده نمیشود؟!
از حوزه و منادیانِ شریعت هم بهاندازهٔ تعطیلیِ شنبه نوشته و استدلال (فلسفی و اخباری و...) تولید نمیشود!
البته که روایات مواجههٔ اهلبیت(ع) با بنيامیه در کاربریِ ایام هفته، مواجههای سیاسی_فرهنگی است؛ اما سنگینترین و اصلیترین مواجههٔ آنها نیست!
قیام علیه امویها نه بهخاطرِ شنبه و دوشنبه، بلکه برای «اتخذوا مال الله دُوَلا» [بیتالمال عمومی را میان خود دستبهدستکردن] بود!
ظاهراً سرمایهداریِ زالوصفت اگر به جمعه و شنبه و مانند آن دست نزند، از تیغ قلم و بیان روحانیت در امان میماند! ۱
⚠️ اگر مجلس شورای اسلامی روی مسئلههای واقعیِ ایران بایستد، بسیاری از موضوعات را فیک، پوششی، سرکاری و نیشغولی خواهد دید؛ خود و جامعه و مراجع را به زحمت نمیاندازد که برای نامسئلهها، حلّ بتراشند یا برای کجمسئلهها، خطونشان بکشند.
........................
۱. البته نمیتوان برخی پرداختهای این چنین را ندید گرفت
https://eitaa.com/sedayehowzeh/40932
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
#تعطیلی_شنبه
☑️ @m_ghanbarian
محمدامین نخعی
🗓 نامسئلهگیِ تعطیلی، کجمسئلهگیِ شنبه! مصوبهٔ تعطیلیِ شنبه از یک خاستگاه اقتصادی، و مخالفت با آن
31.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تعطیلی شنبه یک مسئله ایدیولوژیکی است یا اقتصادی؟؟
🔺گفتگویی بین نماینده مردم و نماینده یک اقلیت سرمایه دار...
با طرح این دعواهای فرعی می خواهید کدامیک از مسائل اصلی را از مردم مخفی کنید؟؟
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
اسرائیل و آمریکا اگر عرضه ی عملیاتی داشتند، در برخورد با یک جریان کوچک مقاومت در غزه انجام میدادند....
اما اگر تقدیر و امتحانی الهی برای ملت ایران قرار است اتفاق بیفتد، باید به ربوبیت خدا اعتماد کنیم و نشان دهیم ظرفیت امتحانات بزرگ را داریم...
بدترین کار ناامیدی است و بهترین کار صبر است.
ضمنا ان شاالله حتما به حساب وطن فروشانی که خوشحالی میکنند برسند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا 🏴
.... حالا دیگر وقت استراحتت شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از خداحافظی ام با ایشان دو روز بیشتر نمیگذرد.
اللهم اجعلنا معه فی الاخره
محمدامین نخعی
سلام استاد حکمت این شهادت ها چیه؟ جایی که داریم رو به جلو میریم، یکدفعه چنین اتفاقی .. سوال دارم است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبح 9 شهریور 1360
مناسبت: شهادت محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و محمدجواد باهنر (نخست وزیر)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآن درباره انبیاء مصلح می فرماید:
وَإِلَىٰ عَادٍ أَخَاهُمْ هُودًا
وَإِلَىٰ ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا
وَإِلَىٰ مَدْيَنَ أَخَاهُمْ شُعَيْبا
انبیا از جنس خود مردم بودند؛ نه اینکه فقط هم زبان باشند و هم لغت، که چیزی از جنس اخوت و برادری و خودی بودن!
کسی که میخواهد وارث انبیا باشد و کاری از جنس انبیا انجام دهد، باید از جنس مردم باشد، توی مردم باشد و غم آنها را از نزدیک لمس کند!
رئیسی می گفت: من فقر را نشنیده ام، بلکه چشیدهام.
#رئیسی_از_منظر_روایت_انسان
#رئیسی_عزیز
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در جاده پیامبر اعظم مدام خارجی میدیدم، هندی، پاکستانی، عرب، اهالی جنوب شرق آسیا و... دلم را زدم به دریا و رفتم از یک هندی پرسیدم :
داداش! خدا وکیلی رییس جمهور یک عنوانی است که به طور خاص مربوط به یک کشور و ملت بخصوصه. وزیر خارجه که دیگه قطعا اینطوریه. بعد تو چرا اومدی تشییع و داری اشک هم میریزی ؟
خیلی با هم حرف زدیم، اما جان کلامش یک جمله بود:
« من و دوستانمان سید را دوست داشتیم و حب و بغض مرز و ملیت نمیشناسه»
این معجزه و اکسیر انقلاب اسلامیه که قبلاً در حاج قاسم و امروز در شهید رییسی میبینیم. هیچ فرضی برای ناامیدی وجود ندارد وقتی این کوره انسان ساز و تمدنی در کنار ماست و دارد بازتولید انسان می کند. همین جا.
یعنی هر خدمت و تلاشی در جهت انقلاب اسلامی ضریب تمدنی پیدا میکند و قلوب مومنان را متوجه ات میکند تا جایی که حتی میتواند آدم را به شهادت مفتخر کند
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
شهید امت، شهید وحدت.mp3
19.16M
شهید، کارش شهادت دادن است؛
شهید کسی نیست که فقط جان می دهد؛ نه!
شهید برای تمام کسانی که پشت سرش هستند یک حرکت درست می کند!
اما چگونه؟!
🔺شهادت چگونه میتواند برای ما امید آفرین باشد و حرکت درست کند⁉️
🔺استقبال و تشییع ما چطور میتواند پشتیبانی از جبهه مومنان در جنگ حق و باطل باشد⁉️🤔
🔺و ما شهید #رئیسی_عزیز و همراهانشان را شهدای وحدت و امت سازی انقلاب اسلامی میدانیم و معتقدیم دستشان بعد از شهادت بازتر شده و منتظر دمیدن روح حیات توسط آنها در کالبد انسانهای انقلاب اسلامی هستیم.
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔چرا جریان روشنفکری، جمعیت میلیونی تشییع پیکر #رئیسی_عزیز را نمیبیند⁉️
جامعه شناسی مبتنی بر یک طرح فلسفه تاریخی شکل گرفته است؛
طرحی که قائل است تاریخ یک سیر تکاملی به سمت تجدد و ترقی مدرن را طی می کند!
کاملا طبیعی است که این جامعه شناسی نمی تواند یا نمی خواهد برخی از پدیده های بزرگ اجتماعی جمهوری اسلامی را ببیند!
جمهوری اسلامی یک طرح نو مبتنی بر فلسفه تاریخی حماسه (نبرد تاریخی بین حق و باطل) را وارد ادبیات گفتگویی و منطق جهان کرد!
👤 سیدحسین شهرستانی؛ جامعهشناس
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
🏫سفری به دنیای یادگیری با روش مونتهسوری! (قسمت دوم)
📌بررسی و تحلیل
تصور کنید در سرزمینی قدم میگذارید که در آن خبری از معلمانی که فقط درس میدهند نیست؛
در این سرزمین، مربیانی دانا و دلسوز در کنار کودکان هستند تا آنها را در مسیر یادگیری خود راهنمایی و تشویق کنند.
در این سرزمینِ جادویی، کودکان با شور و اشتیاق به کشف و یادگیری میپردازند.
آنها با ذرهبین به کاوش در طبیعت میروند، با رنگها و ابزارهای هنری شاهکار خلق میکنند، با اعداد و مفاهیم ریاضی بازی میکنند و در دنیای قصهها و داستانها غرق میشوند.
در سرزمین مونتهسوری، هر کودک با سرعت و شیوهی منحصر به فرد خود یاد میگیرد؛ مربیان با مشاهدهی دقیق رفتار و علایق هر کودک، فعالیتهای مناسب را برای او طراحی میکنند و فضایی امن و پویا برای شکوفایی استعدادهایش فراهم میکنند.
در وهله اول شاهد مولفههای مثبتی در تربیت هستیم که جای خالی آن را در نظام تربیتی خود جستوجو میکنیم:
🔺مولفه آزادی و استقلال فردی در محیط تربیت همراه با توجه به ویژگیهای فرد!
⏹اما تمرکز بر استقلال و آزادی هر فرد تا حد و به چه قیمتی؟
⏸بنظر میرسد تاکید بیش از اندازه بر استقلال و آزادی منجر به عدم نظم و انضباط در کودکان خواهد شد و این موضوع برای دانشآموزان چالش برانگیز خواهد بود.
ایجاد تعادل میان نظم و آزادی با ایجاد قوانین به حل این موضوع کمک میکند اما، این موضوع که نقطه تعادل چگونه تعیین خواهد شد و قوانین این کلاس برآمده از چه مولفههایی هستند همچنان در ابهام است؟ آیا نقطه تعادل و قوانین توسط خود دانشآموز تعیین خواهد شد به این معنا که قوانین طبیعی و فطری هستند؟
یا این نقطه تعادل و قوانین توسط افراد دیگری تعیین خواهد شد و توسط دانشآموزان لازم الاجرا خواهند بود؟
🔺از همین نگاه درک قوانین و سازگاری آنها با کلاس درس چگونه رخ خواهد داد؟
اگر مولفه توجه به تفاوتهای فردی را که در این شیوه یادگیری مورد توجه قرار دهیم، این وظیفه مربیان خواهد بود که با توجه به تفاوتهای فردی هر کودک به آنها در یافتن تعادل مناسب بین نظم و آزادی کمک کند؟
پس از این نظر ممکن است نظم و آزادی برای یک دانشآموز با دانشآموز دیگر متفاوت باشد و از این جهت دانشآموزان با یکدیگر دچار چالش شوند؟
(نسبیت در قوانین و اخلاق)
🔺سوال مهمتری که در این خصوص به ذهن میآید اگر قرار باشد در کلاس درس یک فرد آزاد باشد و در یادگیری خود استقلال داشته باشد معرفی الگوها و هویتسازی برای این شخص چگونه رخ خواهد داد؟ اگر قرار است هر کودک فقط متناسب با ویژگیهای خودش رشد کند چگونه فرصت تعامل با سایر دانشآموزان را پیدا میکند و مهارتهای عاطفی و اجتماعی خود را پرورش میدهد؟
🔴با توجه به این که در یک کلاس مونته سوری محیط تربیت از پیش توسط مربیان آماده میشود؛ میتوان گفت مونته سوری با ایجاد یک فضای امن و ایزوله گزینههای دیگری برای انتخاب را از آنها گرفته و عادت را جایگزین تربیت میکند.
در حالی که اساساً تربیت در محیط شلوغ، متضاد و مخالف به گونهای شکل میگیرد که در غیر این حالتها رخ نخواهد داد.
👆👆👆👆👆
‼️این سوالات، از جمله موارد بنیادینی است که در صورتی که بخواهیم به ارائه یک مدل تحولی بر مبنای اصل توجه به آزادی و توجه به ویژگیهای فردی بپردازیم با تامل بر رویکردی غربی (رویکرد مونته سوری) و مدل ایرانی (مکتب خانهها) که بر اساس این اصل شکل گرفته بودند، از رفتن راههایی قبلا پیموده شده اجتناب کنیم.
📝فاطمه پیرمردی
#تعلیم_و_تربیت
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
28.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیلی با خودم کلنجار می رفتم که این کلیپ ناراحت کننده را بفرستم یا نه!؟
پیشاپیش بابت تصاویر بالا از همه عزیزان واقعا عذر خواهی میکنم😞🙏🏻
مدتی بود که می خواستم درباره مداحی های استودیویی و موسیقی های مذهبی(😏) مطلبی بنویسم؛
حالا که شاهد از غیب رسید، بهانه ای شد تا این متن را بنویسم.
مدت زیادی است که مداحی های آهنگ دار (استودیویی) و موسیقی های به ظاهر مذهبی، برای بعضی ها جایگزین موسیقی های پاپ شده و در برخی کانال های مذهبی و سایت ها پر تعداد شده و خیلی هم طرفدار دارد.
( حداقل میگویند طرفداران زیادی دارند)
⁉️ سوال مهمی که باید پرسیده شود این است که👇
آیا صرف عوض کردن متن و محتوای موسیقی به همراه همان سبک ضرب آهنگ های پاپ و کلاسیک که اغلب به سبک موسیقی جاز هستند، باعث ایجاد یک اثر معنوی در مخاطب می شود؟
به عبارتی؛
آیا محتوای خوب میتواند با هر فرم و قالبی عرضه شود؟!!🙄
مثلا اگر به جای توصیف چشم و ابروی معشوق مادی، اسم یکی از اهل بیت را بگذاریم، گوش دادن این موسیقی اثر معنوی می گذارد؟!
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
اجازه بدید بدون مقدمه برم سر اصل مطلب!
ورودی های دیداری و شنیداری ما، کاملا در امیال و خواسته های درونی مون تاثیر مستقیم دارن!
تمدن سرمایه دارِ مدرن برای زنده موندنش نیاز داره به اینکه یک جامعه مصرف گرا رو بسازه؛
چون اگر جامعه مصرف گرا نباشه، تولیدات انبوه سرمایه دارها به فروش نمیرسه و اگه اون کالاها به فروش نرسه، سرمایه دارها ورشکسته میشن😏
پس سرمایه دار برای زنده موندن باید در جامعه مشتری هاش نیاز بیش از حد و کاذب درست کنه تا مشتری، کالاهایی رو که حتی نیاز نداره رو بخره
به این میگن مصرف گرایی‼️
تبلیغات زیاد و افراطی در دنیای مدرن دقیقا برای ایجاد الگوی مصرف گرایی افراطی در جامعه است!
با ایجاد جذابیت های بصری👀 و تزیین کالاها، امیال مشتری ها برای خرید کردن بیش از پیش تحریک میشه‼️
حالا شما فکرشو بکنید که این وسط، پلتفرم های مجازی و شبکه های ارتباط جمعی و رسانه ها هم تبدیل شده باشند به ویترین های بسیار جذابِ دکّان های سرمایه داری...
مثلا وقتی وارد اینستاگرام میشی مواجه میشی با کلی تبلیغات بصری جذاب که واقعا در بین اون همه جذابیت های تصویری گم میشی!!🤯
[و دقیقا یکی از مهم ترین علت های چرخ زدن های بی هدف درون اینجور بسترهای مجازی، تاثیر همین جذابیت های زیاد بر روی ناخودآگاه افراد هست!]
⚠️پس کاملا میشه فهمید که دکّان های سرمایه دارها برای زنده نگه داشتن خودشون دنیایی رو برای مردم بسازند که بر محور جذابیت های بصری باشه تا تبلیغاتشون اثرگذار تر باشه.
و طبیعتا اثری که روی مخاطب میگذاره اینه که بعد از مدتی مهارت کنترل دیدنی هاشون و مهارت مدیریت وقت شون رو از دست میدن...
⚠️بعضی ها اونقدر عادت کرده اند که گوشی به دست باشند که آخرین کاری که قبل از خواب انجام میدهند، گشت و گذار توی گوشیه و اولین کاری هم که صبح ها به محض بیدار شدن انجام می دهند همینه!
حالِ بعضی از ماها اینه که فقط محض سرگرمی و کنجکاوی میریم توی شبکه های ارتباط جمعی و فضای مجازی و بی هدف می چرخیم تا چیزهای جالب و جذاب پیدا کنیم و سرگرم بشیم.
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
📈 لطفا به این آمار توجه کنید👇
وبسایت دیتاریپورتال (Datareportal) در مورد استفاده از اینترنت و رسانهها و پیامرسانهای اجتماعی در ایران، که تحت عنوان Digital 2023 در ماه فوریه منتشر شده، نشان میدهد که شبکههای اجتماعی پینترست و اینستاگرام محبوبترین اپلیکیشنهای رسانه جمعی کاربران ایرانی در سال جدید بودهاند.
دقیقا دوتا شبکه اجتماعی تصویر پایه!!
- بهصورت میانگین در هر ثانیه ۱۴ پست توسط کاربران ایرانی در اینستاگرام منتشر میشود.
- کاربران ایرانی در هر ثانیه بیش از ۲۵ هزار بار پستهای اینستاگرام را میبینند.
👆 این یعنی سبک زندگی در دنیای مجازی ای که دنیای مدرن برای ما طراحی کرده.
حالا به روایت زیر از زاویه سبک زندگی و فرهنگ یک تمدن توجه کنید👇
إِيَّاكُمْ وَ فُضُولَ النَّظَرِ فَإِنَّهُ يَبْذُرُ الْهَوَى وَ يُوَلِّدُ الْغَفْلَةَ
از نگاه های اضافی و بدون دلیل بپرهیزید چرا که موجب جوانه زدن امیال و شهوات می شود و غافل شدن انسان را به دنبال دارد.
🔞 حالا فرهنگ تمدنی رو تصور کنید که بر پایه تبلیغات و تزیینات بصری شکل گرفته باشه و در مقابلش فرهنگ تمدنی رو که بر پایه کنترل نگاه و به تبع اون کنترل تمایلات بنا شده باشه!
یادتونه چن وقت پیش با هم یه حدیث از امام علی درباره حیا رو خوندیم و چن تا نکته مهم اون حدیث رو تذکر دادیم👇
📎https://eitaa.com/maminnakhaei/698
یادتونه؟
گفتیم که حیا فقط مربوط به پوشش نیست بلکه مربوط تمام ساحت های زندگی آدما میشه
و این که بی حیایی، موجب تحریک امیال غلط انسان میشه و آدم رو تشنه گناه می کنه و این تشنگی هیچ خط پایانی نداره...
⛔️یکی از مسائلی که باعث شروع تحریک امیال غلط درون ما میشه همین وب گردی های بی هدف توی مجازیه!
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
محمدامین نخعی
اجازه بدید بدون مقدمه برم سر اصل مطلب! ورودی های دیداری و شنیداری ما، کاملا در امیال و خواسته های د
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظریه فروید در خدمت نظام سرمایه داری‼️
نقش ادوارد بِرنیز (خواهرزاده فروید)، در تئوریزه کردن اثرات تبلیغات، بر ناخودآگاه ذهن انسان...
یک تحول اساسی در قرن بیستم!
📺 برشی از مستند « قرن نفْس گرایی »
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
💠سلسله نشست های جشنواره مردمی رَزان
🔷نشست سوم : مداحی باید روایت کند
و مداح باید راوی باشد
🔶میزبان:سرکار خانم زینب شریعتمدار
🔶مهمان:حجت الاسلام محمد امین نخعی
🔷زمان: چهار شنبه ۹ خردادماه
ساعت ۲۰ الى ۲۱
لینک ورود به جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/gesostu_ir/razaanestival
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🗓«شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستادهاید!»
📝متن نامه حضرت آیتالله خامنهای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاههای ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد:
👇بسم الله الرّحمن الرّحیم
✏️این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است.
✏️جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحدهی آمریکا!
این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستادهاید.
✏️شما اکنون بخشی از جبههی مقاومت را تشکیل دادهاید، و در زیر فشارِ بیرحمانهی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بیرحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزهای شرافتمندانه را آغاز کردهاید.
✏️جبههی بزرگ مقاومت در نقطهای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکهی تروریست و بیرحم به نام «صهیونیستها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سختترین فشارها و شکنجهها گذاشته است. نسلکشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامهی رفتار بشدّت ظالمانه در دهها سال گذشته است.
✏️فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقهی تاریخی طولانی. سرمایهداران شبکهی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ دهها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانهها و بازارها و مزرعهها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصبشدهی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند.
✏️بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحدهی آمریکا است که پشتیبانیهای سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بیاحتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هستهای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است.
✏️رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بیدفاع فلسطین به کار گرفت و بیاعتنا به همهی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبهروز بر بیرحمی و ترور و سرکوبگری افزود.
✏️دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.
✏️«جبههی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأسآلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد.
✏️سردمداران صهیونیسم بینالمللی که بیشترین بنگاههای رسانهای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوهی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟
✏️سردمداران سلطهی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بیرحم اسرائیل را دفاعکننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند!
✏️من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقهی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبههی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است.
✏️بجز شما دانشجویانِ دهها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاهها و مردم به پا خاستهاند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثهی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازهای آرامشبخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم.
✏️درس قرآن به ما مسلمانان و به همهی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن دربارهی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبههی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله.
✏️توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید.
📝سیّدعلی خامنهای - ۱۴۰۳/۳/۵
🖼 انگلیسی | متن فارسی
«مکتب خانه» مدلی بر اساس توجه به تفاوت های فردی😳❓️
💠 زمانی که نام مکتبخانه به گوش شما میخورد دقیقا چه چیزی در ذهن شما تداعی میشود؟🤔
✳️تصویری که در ذهن اکثر افراد منعکس میشود، مکانی نمور و تاریک است که بچهها روی زمین نشستهاند و به صحبت ملّای مکتب گوش می کنند که فردی خشن و جدی با فلکی در دست است که هیچ اشتباهی از چشم او دور نمیماند و منتظر فرصتی برای تنبیه بچهها است.
♻️چرا چنین تصویری در ذهن اکثر قریب به اتفاق ما نمایان میشود؟!
آیا همگی ما تجربه مشابهی از مکتب رفتن داریم؟!
این در صورتی است که سن ما به مکتب رفتن قد نمی دهد یا شاید هم دلیل دیگری مانند رسانهها در شکلگیری این صحنهها در ذهن ما اثر گذارند؟
⏮️با همهی این تفاسیر امروز قصد نداریم راجع به نقش رسانهها در ادوار مختلف در تربیت فردی و اجتماعی بپردازیم و آن را به پستهای بعد وا میگذاریم و امروز را صرفا به بررسی مکتبخانه اختصاص میدهیم.
⚠️مسلما در مکتبخانه از فلک که ابزار رایج تنبیه در آن مقطع زمانی نه فقط در آموزش بلکه در امور مملکتی و مدنی استفاده میشده است.
اما این همه ماجرا نیست!!
🔵مکتبخانه پیش از دوران مدرنیزاسیون ستون اصلی تعلیمات ابتدایی در تمام کشور بوده است.
در این مکتب خانهها در کنار خواندن و نوشتن، قرآن، بوستان و گلستان سعدی، شاهنامه و حافظ تدریس میشده است؛
به این صورت که همه دانشآموزان گرد ملای مکتب جمع میشدند و با تکرارکردن مطالبی که ملای مکتب به از روی یک کتاب زبان میآورده و تمرین آن یادگیری صورت میگرفته است.
🔺نکته طلایی همینجاست که این دانشآموزان نیاز نداشتند حتما ۹ ماه تحت آموزش باشند تا به طور مثال از کلاس اول به کلاس دوم بروند (کما اینکه در مکتب کلاسبندی نیز وجود نداشته و سطح دانشآموزان از روی کتبی که بر آن مسلط بودند مشخص میشد).
بدین ترتیب هر دانشآموزان با توجه به ظرفیت وجودی خود به فراگیری مطالب میپرداخته و ممکن بود عرض یک سال مطالبی را بیاموزد که دانشآموزان دیگر بعد از چند سال هنوز به یادگیری آن مشغولاند.
🔹️با ورود مدرنیزاسیون به ایران نقش مکتبخانهها در تعلیمات ابتدایی کمرنگ شد و جای خود را به مدارسی داد که به تقلید کشورهای دیگر وارد ایران شده بود و در نهایت این سبک از تربیت به طور کامل از نظام آموزش و پرورش تاریخ ایران حذف شد.
🔹️حذف مکتبخانهها در برههای از زمان همیشه سوالی را در ذهن خانواده بزرگ تعلیم و تربیت باقی میگذارد که اگر به جای حذف این سبک تربیتی که شاید دلیل عمده آن ورود جریان مدرنیزاسیون به ایران است به اصلاح و به روز آوری این سبک از تربیت میپرداختیم، سیستم آموزشی ما چگونه بود؟
🔰اگر شما هم روایتی از آموزش مکتبخانهای دارید با ما به اشتراک بگذارید.
📝 فاطمه پیرمردی
#مکتب_خانه
#تعلیم_و_تربیت
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠معجزات فقط توی کتاب ها نیستند؛
کرامات اهل بیت فقط مال زمان حیات ظاهری شان یا زمان های قدیم نیست!
🔺دیروز ۲۳ ذی القعدة، به روایتی روز شهادت آقا امام رضا بود.
حتما این ۷ دقیقه را ببینید؛
کرامتی عجیب از حضرت ثامن الحجج که در همین حوالی اتفاق افتاده!🥲
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸نحوه جریان «ارادهٔ امام در امتش» با یک «پادشاه» یا یک «کارفرمای اقتصادی» فرق دارد!
پادشاه با اِعمال قدرت سیاسی، رعیّیتش را اداره می کند!
کارفرما هم که نبض اقتصادی کارگرانش را در دست دارد و اینگونه مدیریتشان می کند!
🔺اما وقتی رابطۀ امام و امت در جامعه ای برقرار شد، مردم نه ترسی از قدرت سیاسی حاکم شان دارند و نه طمعی به داشتن پول تو جیبی بیشتر!
در چنین جامعه ای محبت حکم فرما می شود! ❤️
🌱مردم ولیّ جامعه شان را دوست دارند و بخاطر تعلق قلبی شان به او، گوش به فرمانش می شوند!
📽مستند کامل مردی در آفریقا که نام فرزندش را روح الله خمینی گذاشت👇
🆔http://emam.com/posts/view/8856/%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%82%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D9%88%D8%AD-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B4%D8%AA
🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
هدایت شده از محمدامین نخعی
دحوالارض.mp3
19.95M
🌏 چرا باید دَحو الأرض را پاس بداریم و جشن بگیریم؟
قبله، کعبه، توحید و ولایت مفاهیمی هستند که باید با نگاه به دحو الارض آنها را از نو شناخت!
https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171