✅ چند نکته در رابطه با اعدام محاربین و مفسدینفیالارض در روزهای آینده؛
🔹با توجه به محاکمهی سریع عوامل و لیدرهای اغتشاشات اخیر و شروع اجرای احکام اسلامی برای اغتشاشگران برهمزنندهی نظم و امنیت جامعه، در روزهای آینده شاهد هجمه بسیار شدید مجازی در حداقل دو مسئله خواهیم بود؛
🔼 یکی هجمه به قوهقضائیه و القاء و انتساب ظلم به آن در جهت جلوگیری از اجرای عدالت اسلامی
⏫ و دیگری، حمله به مقدسات دین مبین اسلام و احکام الهیِحیاتبخش آن.
🔻دشمن پس از شکست در پروژهی اول براندازی، سایر برنامههای خود را در جهت تشویش افکار عمومی و ناآرامسازی فضای جامعه بکار خواهد گرفت تا حداقل، اعتقاد به حاکمیت و عدالت اسلامی و احکام الهی را در جامعه سست کند.
🔻لذا بر همگان لازم است با تمام توان به جهاد در راستای تبیین حقایق و بیان روایات درست از وضعیت موجود و دفاع از تصمیمات نظام اسلامی، بپاخیزند.
🔻امروز بطور جدی درگیر جنگ روایتها در عرصههای مختلف هستیم.
🔹اگر امروز احکام الهی برای برهمزنندگان امنیت، جاری نشود، فردا چیزی از این احکام در جامعه باقی نخواهد ماند.
@man_enghelabiam57
#احکام_حیاتبخش_اسلام
#جنگ_روایتها
#ایران_قوی
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_حرم_است
🇮🇷
تلاش انگلیس برای تنفس مصنوعی به اغتشاشات
وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد ۱۰ مقام ایرانی را به بهانههای مرتبط با آنچه «حقوق بشر» خوانده شده در فهرست تحریمهای خود قرار داده است.
در این بیانیه تصریح شده ۱۰ مقام نزدیک به سیستم قضائی و زندان در ایران در فهرست تحریمهای انگلیس قرار گرفتهاند. لندن گفته ۶ نفر از این افراد با دادگاههای انقلاب مرتبط هستند.
اسامی افراد تحریمشده عبارتند از: اللهکرم عزیزی، سید علی مظلوم، محمدرضا عموزاد، علی القاصی مهر، علی چهارمحالی، غلامرضا ضیایی، حسن بابایی، مصطفی محبی و موسی غضنفرآبادی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همجنسبازی از کجا وارد کارتونهای بچهها شد؟
متاسفانه مفاهیم همجنسبازی کمکم وارد تمام کارتونهای محبوب بچهها میشود.بعد از «دنیای اسباببازیها»، حالا نوبت به یک انیمیشن رده خردسالان رسیده که با مفاهیم همجنسبازی آلوده شود.
🔺علنی شدن کشف #حجاب در مقابل مسئول مملکتی که مثلا قصد جهاد تبیین دارد!!!
بارها عرض کردیم و باز هم می گوییم هدف از فتنه #مهسا_امینی زمینه سازی جهت سند بیست سی است.
اگر نجنبیم به دست دولت اصطلاح انقلابی بی حجابی که اکنون رسمی شده، ابدی می شود!
#مطالبه_اثر_دارد
.
🔴تغییر نام بلوار اغتشاشگر علی دایی در تهران به نام شهید اغتشاشات؛ آرمان علیوردی
✅نامگذاری بلواری در پایتخت به نام فردی که تنها هنرش لگد زدن به توپ و گرفتن میلیاردها تومان دستمزد بابت آن، از ابتدا اشتباه بود و اکنون، از آنجا که علی دایی به لیدر مجازی آشوب و اغتشاش تبدیل شده و صراحتا در این مسیر گام برداشته، استمرار این نامگذاری، خطای نبخشودنی دیگر است. چنین افراد نمکنشناسی، شایسته این نامگذاری نیستند!
✅شورای شهر باید این بلوار را به نام یکی از شهدای اغتشاشات و حافظ امنیت مثل شهید آرمان علیوردی نامگذاری کند.
🔴جزئیات آتشسوزی در بسیج دانشجویی دانشگاه شریف
🔹کانال روزنامه شریف: آنطور که تصاویر دوربینهای مداربسته نشان میدهد، دو نفر حوالی ساعت ۲ بامداد از دیوار شرقی دانشگاه بالا آمده و به داخل پریدهاند.
🔹ساعت ۲:۲۷ بامداد ابتدا از درب شمالی دفتر بسیج در ساختمان ابنسینا وارد این دفتر شده و اقدام به سوزاندن کرده و خارج شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نغمه خوان انقلاب
استادقره باغی
امریکا امریکا ننگ به نیرنگتان
.
🔴ایران فقیره و به فکر مردمش نیست،
آلمان کشوری ثروتمند!!!
👈اما چرا ایران تمام بازیهای جام ۲۰۲۲ رو خریده و نشون میده، ولی #آلمان فقط بعضی بازیها رو خریده و پخش میکنه؟ و ما مجبوریم از آلمان شبکه سه ایران رو ببینیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش دو کشتیگیر ایران به سؤال سیاسی VOA
نماینده و سرباز ایران هستیم و از جان مایه میگذاریم
در نشست خبری مربوط به مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا، خبرنگار صدای آمریکا (VOA) در حالی که مطرح کردن هرگونه سوال سیاسی از سوی معاون رسانهای اتحادیه جهانی به او گوشزد شده بود، اقدام به پرسیدن سؤال سیاسی از کامران قاسمپور و رحمان عموزاد دو ملیپوش ایران کرد که این اقدام، با واکنش هر دو ملیپوش مواجه شد و آنها با بیان اینکه «نماینده و سرباز ایران هستیم و از جان مایه میگذاریم» پاسخ او را دادند. @man_enghelabiam57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
📹 تیزر مراسم بزرگداشت چهلم شهدای حمله تروریستی حرم مطهر احمدبنموسی شاهچراغ علیه السلام و سالگرد شهادت سردار حاج عبدالرسول استوار 🏴
📆 زمان: شنبه، ۱۹ آذر ۱۴۰۱ | ساعت ۱۹
مکان: خ شهید آقایی، حسینیه سیدالشهداء عليه السلام _کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز
@man_enghelabiam57
⭕️ دلیل اصلی و تاریخ صدور فرمان ترور مولوی عبدالواحد ریگی
✔️ پشت پرده مهم سیاسی و امنیتی ترور یک عالم اهل سنت بلوچ
* یادداشت هفتم
✍️ شهادت مولوی عبدالواحدریگی از علمای قدیمی اهل سنت سیستان و بلوچستان که به اعتدال و وحدت خواهی در این منطقه شهره بود از جهاتی بسیار مهم و سرنخ باطن ضدامنیتی تحولات هفتههای اخیر جنوب شرق است.
1️⃣ با شروع اغتشاشات در زاهدان، تهدید و ارعاب علما و نخبگان معتدل اهل سنت از طریق برخی عناصر معلوم الحال تندرو مذهبی در داخل و یک جریان سیاسی تجزیه طلب بلوچ خارج از ایران کلید خورد. هدف برخی از آنها هم این بود که هر کسی به دنبال حل مساله زاهدان غیر از طریق و خارج از هدف گذاریهای سیاسی که مولوی عبدالحمید و اطرافیان او دنبال میکند، باشد باید به نوعی مورد تخریب قرار گرفته و منزوی شود. در خارج از ایران البته تهدید به قتل و ترور آشکارتر صورت گرفت.
2️⃣ اما موضوع به این سادگی هم نیست. شواهدی وجود دارد که یکی از طراحیهای ویژه ضدامنیتی و سیاسی پس از حوادث 8 مهرماه زاهدان، حذف و منزوی کردن جریان اهل سنت انقلابی و وفادارن قوم بلوچ از معادلات مذهبی و سیاسی در سیستان و بلوچستان بوده است. ضلع داخلی گفته شده با ضلع خارجی تجزیه طلب خارج نشین در اینباره منافع مشترک درهم تنیدهای دارد و به همین دلیل خواسته یا ناخواسته همکاریها و همفراییهای زیادی صورت میدهند. دلیل اصلی اصرار بر حذف جریان انقلابی قوم بلوچ و اهل سنت جنوب شرق نیز مانع بزرگی است که این جریان در برابر افراطگرایی مذهبی و سیاسی و واگرایی قوم بلوچ و اهل سنت از جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.
3️⃣ اما قضیه ترور مولوی عبدالواحد ریگی اتفاقی ویژهتر است. پس از اعزام حجت الاسلام علی اکبری به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان برای دلجویی و شنیدن نظرات و پیشنهادات گروه های مختلف مذهبی، اجتماعی و سیاسی این استان درباره حوادث زاهدان، جریان ضدانقلاب دچار یک انفعال شدید شد و احساس کرد که همه طراحیهای آنها در حال فروپاشی است. مولوی عبدالواحد ریگی یکی از چهرههای بود که در آن سفر خط شکنیهای را علیه جریان ضدانقلاب و گروههای تندرو مذهبی انجام داد. انتشار اظهارات انقلابی او در دفاع از وحدت شیعه و سنی، امنیت کشور و انقلاب اسلامی در دیدار با حجت الاسلام علی اکبری بر سوءاستفادکنندگان داخلی و خارجی از حوادث زاهدان بسیار سخت تمام شد. دستور ترور مولوی عبدالواحد ریگی همان روز یعنی 23 آبان 1401 پس از دیدار با نماینده رهبری در زاهدان، توسط جریانهای تجزیه طلب بلوچ خارج نشین به صورت رسمی و علنی صادر شد و از عوامل تکفیری و تحریکشده داخلی خواسته شد که این ماموریت را به سرانجام برسانند. موضوعی که البته برای مولوی عبدالواحد ریگی پوشیده نبود و خودش نیز مدتها بود که انتظار چنین تروری را داشت و با این حال تا آخرین لحظه حاضر به عقب نشینی نشد.
4️⃣ شناسایی و سرنخ شهادت مولوی عبدالواحد ریگی برای پیبردن به واقعیت پشت پرده تحولات چند هفته اخیر جنوب شرق بسیار با اهمیت و یک نقطه عطف محسوب میشود. ترور او از همین الان بزرگترین نشانه است که تحولات چند هفته گذشته زاهدان یک باطن ضدامنیتی مهم دارد و بسیاری از هیاهوهای سیاسی ولو با ادعای خیرخواهی یا از این باطن خطرناک سرچمشه میگیرد یا چنین باطن ضدامنیتی را خواسته یا ناخواسته در حال تقویت و توسعه دادن است.
ادامه دارد...
✍مهدی جهان تیغی
@man_enghelabiam57
🔺 یادمون نره سر احساس ناامنی به وجود آمده پس از زورگیری از یک زن در خودرو وسط ترافیک نیایش، چقدر مطالبه اشد مجازات شد.
🔻 بدون قتل، اون جانی زورگیر رو اعدام کردند. فقط اون بدبخت شانس نداشت در دوره زن زندگی آزادی زورگیری مسلحانه کنه چون بعد از اعدامش کلی سینه چاک و حامی داشت.
«مرتضی خلفی زاده»
@man_enghelabiam57
✅ محاربه
🔻 قسمت اول
🔹با توجه به هجمه دشمن به اجرای حکم اعدام از یکسو و ایجاد/القای برخی شبهات مهم در فضای مجازی، با رویکرد تبیین و پاسخ به سوالات و شبهات از منظر حقوقی و فقهی:
🔺۱. تعریف:
محاربه سلاحکشیدن با هدف ایجاد ترس در مردم است. فقهاء کسی را که به وسیله سلاح مال مردم را میدزدد یا آنان را به اسارت میبرد را هم مصداق محارب میدانند. مجازات محاربه جزء #حدود است و در قرآن بیان شده است.
🔺۲. نص قرآنی:
«إِنَّما جَزاءُ الَّذینَ یُحارِبُونَ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً أَنْ یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدیهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ یُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیا وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظیمٌ»؛(مائده:۳۳) کیفر آنها که با خدا و پیامبرش به جنگ برمیخیزند، و اقدام به فساد در روى زمین میکنند، [و با تهدید اسلحه، به جان و مال و ناموس مردم حمله میبرند،] آن است که کشته شوند یا به دار آویخته گردند یا [چهار انگشت از] دست [راست] و پاى [چپ] آنها، بعکس یکدیگر، بریده شود و یا از سرزمین خود تبعید گردند. این رسوایى آنها در دنیاست و در آخرت نیز دچار مجازات سختی خواهند شد.
بنابراین:
طبق نص قرآن، حد محاربه یکی از چهار مجازات زیر است و انتخاب هر یک در اختیار قاضی است:
◾️الف. اعدام
◾️ب. صلب
◾️ج. قطع دست راست و پای چپ
◾️د. نفی بلد@man_enghelabiam57
✅ محاربه
🔻 قسمت دوم
🔺۳. عدم امکان عفو:
اگر عنوان اتهامی، #محاربه و #افساد فی الارض باشد با عفو صاحب دم، حد محاربه و افساد ساقط نمیشود. بدین علت که در محاربه و افساد، جنبه عمومی (حق الله) بر جنبه خصوصی (حق الناس) ترجیح دارد. بازگشت حکم محاربه به امنیت و ابعاد اجتماعی آن است. این نظر میان فقهاء، اجماع دارد بنابر این گذشت اولیاء دم، مسقط حد محاربه نیست. قانونگذار هم چنین میگوید:
🔹ماده ۱۹۲ قانون مجازات اسلامی:
حد محاربه و افساد فی الارض، با عفو صاحب حق، ساقط نمی شود»
🔹 ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی در محاربه و افساد، از جهات مخففه مجازات نیست.
🔺۴. مبنای محاربه:
آن چه مبنا و تشکیلدهنده جرم محاربه میباشد، #سلب آرامش و #سلب امنیّت عمومی بوده و این هدف با هر وسیلهای اعم از سلاح گرم یا سرد انجام شود، بر آن جرم محاربه صدق میکند.
🔺۵. عناصر محاربه:
🔹الف. عنصر مادی: عنصر مادی یا رفتار فیزیکی در جرم محاربه اسلحه کشیدن (تجرید السلاح) برای ایجاد ناامنی در محیط (ِلاخافه الناس) است. سلاح با لحاظ ریشه واژه محاربه (حرب: در مفهوم نزاع و جنگیدن)، ناظر به هر وسیلهای است که عرفاً سلاح و وسیله نزاع تلقی شود اعم از سرد یا گرم.
🔹ب. عنصر روانی: عنصر روانی جرم محاربه #قصد تجاوز به جان، مال یا ناموس مردم و یا #قصد ارعاب مردم است. بنابراین اگر کسی با انگیزه شخصی به سوی یک نفر سلاح بکشد، محاربه محسوب نمیشود چرا که عمل او جنبه شخصی داشته نه جنبه عمومی.
بهعلاوه این عنصر در برگیرنده سوءنیت اعم از سوءنیت عام که عمد بودن عمل ارتکابی از سوی مرتکب را نشان میدهد یا سوءنیت خاص که رسیدن به نتیجه است را بیان میکند و در این جرم ایجاد نا امنی و خواستن محیطی نا امن و ضرر زدن را در برمیگیرد.
⭕️ پاریس
مقابل موزه لوور
🔹 اروپا داره دیدنی میشه
چند کیلو تخمه بگیرید برای تماشای زمستان سخت اروپا🔺@man_enghelabiam57
پیش از ده روز است که روحانی مبارز حاج طالع باقرزاده دست به اعتصاب غذا زده است.
از کشورهای مختلف امت اسلامی در حمایت از حاج طالع بیانات داده و تجمعات برگزار کردهاند.
پس از بیانیه حماس و جهاد اسلامی فلسطین اینبار شیعیان نیجریه با حمایت شیخ زکزاکی در دفاع از حاج طالع و اعتراض به رژیم صهیونیستی الهام علیاف تجمع بزرگی برگزار کرده و بیانیه صادر کردند و آزادی حاج طالع باقرزاده را خواستار شدند
@man_enghelabiam57
🎞 شهدا ضررنکردند ، ما در معرض خطریم...
💫💫کسانی که شهید نمیشن
دو دسته هستن:
۱- یا هنوز لیاقت پیدا نکردن!
۲- یا لایق هستن ولی مأموریتی دارن که باید انجام بدن ..🌱
اگر دلت شهادت میخواد،
بگرد و مأموریترو پیدا کن ..
خلقتت بیهوده نیست!
برای کاری آفریده شدی؛
پیداشکن و به بهترینشکل انجامشبده ..
تا زنده ایم رزمنده ایم ❤️❤️
@man_enghelabiam57
✅ محاربه
🔻 قسمت سوم
🔺۶. منظور از سلاح:
مطابق ماده ۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب ۱۳۹۰ ، مقصود از سلاح و مهمات در این قانون، انواع سلاحهای گرم و سرد جنگی و شکاری اعم از گلوله زنی و غیرگلوله زنی و مهمات مربوط به آنهاست.
همچنین در تبصره الحاقی مصوب ۱۳۸۷ به بند ۳ ماده ۶۵۱ قانون تعزیرات مصوب ۱۳۷۵ بیان داشته، منظور از سلاح عبارت است از:
• انواع اسلحه گرم از قبیل تفنگ و نارنجک.
• انواع اسلحه سرد از قبیل قمه، شمشیر، کارد، چاقو، پنجه بوکس.
• انواع اسلحه سرد جنگی مشتمل بر کاردهای سنگری متداول در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یا مشابه آنها و سرنیزههای قابل نصب بر روی تفنگ.
• انواع اسلحه شکاری شامل تفنگ ساچمه زنی، تفنگهای مخصوص بیهوش کننده جانداران و تفنگهای ویژه شکار حیوانات آبزی.
🔺۷. مصادیق جرم محاربه:
در برخی مصادیق محاربه وجود دو رکن دست بردن به سلاح و سلب امنیت عمومی ضروری فرض شده است و در برخی از آنها بدون ضرورتی برای معیار نوعی (ایجاد اختلال در امنیت عمومی) صرفاً احراز معیار ذهنی (قصد اخلال یا مقابله با نظام) کافی دانسته شده است.
🔺۸. توبه محارب و تأثیر آن بر مجازات:
با لحاظ تبصره ۱ ماده ۱۱۴ و ماده ۱۱۶ قانون مجازات اسلامی توبه محارب صرفاً قبل از تسلط یا دستگیری موجب سقوط حد است و نه پس از دستگیری.@man_enghelabiam57
✅ محاربه
🔻 قسمت چهارم
🔺۹. قاعده درأ و تأثیر آن در محاربه: بهطور کلی مفاد #قاعده_درأ آن است که حدود با شک و شبهه از بین میروند و مجازات حدی فقط زمانی جاری میشود که جای هیچگونه شک و شبههای در میان نباشد. قاعده درأ در قانون مجازات اسلامی اینگونه بیان شده است:
🔹 هر گاه وقوع جرم یا برخی از شرایط آن و یا هر یک از شرایط مسئولیت کیفری مورد شبهه یا تردید قرارگیرد و دلیلی بر نفی آن یافت نشود، حسب مورد جرم یا شرط مذکور ثابت نمیشود.
🔹 اما به لحاظ مفهوم ماده ۱۲۱ قانون مجازات اسلامی (در جرایم حد به استثنای محاربه، افساد فی الارض، سرقت و قذف، به صرف وجود شبهه یا تردید و بدون نیاز به تحصیل دلیل، حسب مورد جرم یا شرط مذکور ثابت نمیشود) و تبصره ۱ ماده ۲۱۸ قانون مجازات اسلامی در محاربه و افساد فی الارض، صرف وجود شبهه یا صرف ادعای فقدان یکی از شرایط مسئولیت کیفری، مسقط حق به استناد قاعده درأ نیست بلکه دادگاه موظف به تحقیق و بررسی میباشد.
🔸 ضمنا موضوع هم از منظر اهل سنت و هم ابعاد حقوقی و فقهی دیگری دارد که اگر ضرورتی بود عرض خواهد شد.
@man_enghelabiam57
✅ پاسخی اجمالی و در عین حال کاربردی به قلم دکتر ابوالقاسم خدادی، هیأت علمی دانشگاه و وکیل دادگستری، در برابر شبهه های اخیر که توسط برخی اساتید حقوق دانشگاه تهران ناظر بر مفهوم محاربه در فضای جامعه منتشر شده
@man_enghelabiam57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹❤️این کلیپ رو اول هفته، همه با هم ببینیم و حس خوبش رو با هم بچشیم
#حتما_ببینید.
اونایی که همش دم از حاج قاسم و مرام و معرفت حاج قاسم میزنید.
چقدر مثل حاج قاسم معرفت دارید و پای کار نظام و انقلاب و رهبری وایستادید؟؟؟؟
همه ی دشمنان جنی و انسی اومدند پای کار که ثمره ی خون حاج قاسم و شهدا رو از بین ببرند و رهبر رو غریب بزارند .
حاج قاسم جونش رو برای باورهاش داد شما چی؟؟؟؟
#لبیک_یا_خامنه_ای
@man_enghelabiam57
چنین پوشش سخیفی توی بعضی دانشگاههای غربی هم ممنوعه ... اینا از آزادی همونو میخوان...
@man_enghelabiam57