📠 نظر کاربران
💬 عقیل:
عزیزم هر مطلبی رو منتشر نکنید
حواستون هست که چقدر عزت نفس طلاب را دارید از بین می برید با این پیام های تحقیر آمیز؟
#نظر_اعضا
#معیشت
#تبلیغ_کرونایی_رمضان
@Manahejj
📠 نظر کاربران
💬 میم:
سلام عزیز بزرگوار
خطاب به پیام آخری که گذاشتین
دوست عزیز، عزت نفس طلاب خیلی وقته خرد و له شده مگه با نگفتن و ابراز نکردن عزتمند میشه؟ یا عزت رفته اش برمیگرده؟
#نظر_اعضا
#معیشت
#تبلیغ_کرونایی_رمضان
@Manahejj
📠 نظر کاربران
💬 عابدی:
سلام
یکی از مشکلات ریشه ای در بحث معیشت طلاب اینست که در دو دهه اخیر دغدغه اصلی مسئولین حوزه افزایش کمی طلاب بوده است بدون اینکه اولا برنامه خاصی در آموزش آنها بر اساس نیازهای واقعی زمانه داشته باشند.
و ثانیا اینکه در بحث شهریه به حداقل بخور ونمیر، اکتفا کرده اند و فقط افتخار این را داشته اند که مثلا در فلان سال چند هزار نفر طلبه جدید پذیرش کرده اند.
... از طرف دیگر طلاب حاضر در حوزه ها به ویژه حوزه قم بعد از سالها صرف هزینه مادی و معنوی باید برای امرار معاش دست به کارها و مشاغلی بزنند که با وظایف و کارکردهای ذاتی آنها سازگار نیست و به نوعی ضایع کردن سرمایه ها محسوب می شود.
باید از مسئولین حوزه در این دو دهه پرسید این شمایید و این مجموعه انبوه طلابی که در مهدیه و پردیسان متراکم شده اند و برنامه ای برای استفاده کردن از سرمایه ایشان نیست.
#نظر_اعضا
#معیشت
#تبلیغ_کرونایی_رمضان
@Manahejj
📠 نظر کاربران
💬 علی:
سلام علیکم
علی رغم وجود سازمانها و ادارات مختلفی که در حیطه فعالیت مساجد تعریف شدند؛ اما مساجد در عمل متولی ندارند!!
حوزه هم ورودی به این قضیه نداره.
❓الان ائمه جماعات باید به کجا رجوع کنن تا مشکل معیشتی آنها رو حل کنه؟
#نظر_اعضا
#معیشت
#تبلیغ_کرونایی_رمضان
@Manahejj
📠 نظر کاربران
💬 ناصر:
سلام بر مدیر و اعضای محترم مناهج
دوستان طلبهای که به خاطر این اوضاع کرونا و تعطیلیِ مساجد و مجالس مذهبی به مشکل مالی شدید خورده اند چند درصد کل طلبه ها و چند درصد طلاب مستضعف ما هستند؟
آیا آمار دقیقی هست!؟
به نظرم بعضی از طلاب عزیز فقیر ما قبل از کرونا هم وضع بهتری نداشتن!
و چه بسا مسجد و منبری هم نداشتن که با تعطیلی اون به چالش بیشتری بخورن!؟
لذا اصلاح معیشت طلاب رو خیلی به ممنوعیت مجالس مذهبی گره نزنیم و با درخواست برگزاری جماعت و هیئت و.. آبروی خودمان را بیهوده نبریم
بهتر است بحث معیشت را طور دیگری دنبال کنید و یک خیریه خاص ایجاد کرده و تیمی را مامور به تحقیق کنید
خود طلاب و مرکز خدمات توان رفع مشکلات مطرح شده ی برخی دوستان فقیر را دارند تا کسی مشکل لباس و دارو نداشته باشد..
یاعلی
#نظر_اعضا
#معیشت
#تبلیغ_کرونایی_رمضان
@Manahejj
📠 نظر کاربران
💬 محمد:
باسلام و عرض ادب
حدود هفت ماهی است که طلاب جدیدالورود طرح امین تهران (مبلغین ومبلغات) با آموزشهایی که درتابستان دیدند و تجربیات تبلیغی و فرهنگی که ازقبل داشتند و بعد چندین آزمون و مصاحبه و کارورزی از مهرماه وارد طرح شدهاند و از صبح تا ظهر یک شیفت در مدارس مشخصشده مشغول فعالیتهای تبلیغی بودند و زحمت کشیدند؛ اما متاسفانه تاالان هیچ حقوقی دریافت نکردهاند.
شما به مابگید هفت ماه زمان کمی است؟ هفت ماه زن وبچههای طلاب چی میکشند. چه سختی هایی که تحمل کردند.
الان هم مساجد و مدارس و نماز و همه چی تعطیله ما باید چه کار کنیم.
بیش از ۱۰۰ طلبه مبلغ و مبلغه در این طرح هستند.
پیام ما را به مسئولین برسانید.
#نظر_اعضا
#معیشت
#تبلیغ_کرونایی_رمضان
@Manahejj
📠 نظر کاربران
💬 علی:
باسلام
بنده مدرس حوزه هستم چون تعداد طلاب کم شده و در بعضی پایهها اصلا طلبه نیست میزان تدریس من شده روزی 2 ساعت و روی همین قاعده استاد پاره وقت محسوب شدم بیش از ده ماه است که حقوقی به من تعلق نگرفته.
از طرف مرکز مدیریت برای اساتید شهریه کمکی در نظر گرفتن که باز به اساتیدی تعلق گرفته که از چند جا حقوق دریافت میکنند.
مسجد هم تعطیل شده. مسافر کشی هم نمیتونیم بریم چون احتمال بیماری هست. کار بنایی هم گیر نمیاد.. مغازهها هم خودشون شاگرد دارند. مکانیکی هم که تخصص نداریم...
ایمان و اعتقادمون هم در اون حد نیست که مستقیماً خداوند به حساب ما پول بریزه... بگید چه ... کنیم.
#نظر_اعضا
#معیشت
#تبلیغ_کرونایی_رمضان
@Manahejj
🌀 سخن سردبیر
🔹 یکی از رسالتهای اصلی کانال «مناهج» همواره این بوده که صدای مطالبات به حق طلاب باشد؛ فلذا در پرونده اخیر به انعکاس مشکلات تبلیغی و مشکلات معیشتی طلاب در آستانه ماه مبارک رمضان پرداختیم.
البته از میان انبوه پیامهای رسیده در وصف اوضاع معیشتی طلاب، تنها توانستیم تعداد معدودی از آنها را منتشر کنیم و طبعاً انتشار حجم عظیم پیامهای طلاب و مخاطبين عزیز امکانپذیر نبود.
🔹 خوشبختانه از آنجا که با استقبال بسیار خوب طلاب عزیز و گرامی روبرو شدیم لذا نکاتی چند در پایان انتشار نظرات طلاب را یادآور میشویم:
1⃣ از آنجا که رسانهای ندیدیم که به طور اختصاصی به مسئله تبلیغ رمضانی در ایام کرونا بپردازد و صدای مطالبات طلاب و روحانیون را انعکاس دهد، تلاش کردیم ابعاد و جوانب این موضوع مهم را انعکاس دهیم.
2⃣ حس کردیم اگر انعکاس صریح و بدون واسطه نظر طلاب نباشد، چه بسا برخی از مسئولان ما از حال و روز طلاب و درد دل آنها بیخبر بمانند.
3⃣ از آنجا که همه مدیون طلاب و روحانیون خصوصا مبلغین شهرها و روستاها هستیم، به عنوان رسانه وظیفه داریم هرکاری از دست ما ساخته است برای این قشر عزیز (طلاب از ایتام آل محمد) انجام دهیم.
🔹 سخنی با طلاب بزرگوار:
1⃣ تمامی پیامهای منتشر شده و منتشر نشده را برای مسئولان در شورای عالی حوزه ارسال میکنیم تا حداقل از این طریق بیشتر در جریان زندگی و مشکلات تبلیغی و معیشتی طلاب قرار بگیرند.
2⃣ همه ما با وجود مشکلات و نابسامانیها، توکل بر خدا و توسل به ساحت مقدس ائمه اطهار علیهم السلام را فراموش نمیکنیم.
اگرچه وضع زندگی و اوضاع فعلی معیشتی ما، امتحانی الهی است برای همه مسؤولین حوزوی و غیر حوزوی؛ اما فراموش نمیکنیم که گرهگشای اصلی، ذات باری تعالی است.
3⃣ همانطور که اکثر عزیزان در پیامهای خود نوشتند، انعکاس این درد دلها و دغدغهها به معنای نومیدی و افسردگی ما طلبهها نیست؛ این پیامها صرفا جهت اطلاع مسؤولین در شرایط کرونایی و مقابله با جو رسانهای بسیار سنگین علیه باور عمومی «معیشت مرفهانه طلاب» است؛
و قطعا مخاطب این درد دلها و دغدغهها، برخی رسانهها و نیز برخی مسئولان بلندپایه بی خبر از درد طلاب هم نبود که «از درد سخن گفتن و از درد شنیدن، با مردم بی درد ندانی که چه دردیست».
سپاس از همه توجهات اعضای محترم و عزیز کانال مناهج
📌 گفتنی است پرونده تبلیغ کرونایی رمضان همچنان باز است...
#تبلیغ_کرونایی_رمضان
#مناهج
@Manahejj
🌀 حوزه از ما شکایت میکند
📝 وزر اخروی حل نشدن مشکلات حوزه
آقایان! بدون اینها [اصلاح مشکلات حوزه]، حوزه در قیامت از ماها شکایت خواهد کرد؛ چون #استعداد عظیمی وجود دارد که به قدر خود این استعداد، از آن استفاده نشده است.
📅 ۳۰ بهمن ۱۳۷۰
#امام_حوزه
#معیشت
#تبلیغ_کرونایی_رمضان
#شورای_عالی
@Manahejj
🌀 طرح پیشنهادی تبلیغ مجازی در ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹
🖋 پیشنهاد جمعی از مبلغان
🔹 اهداف:
درک شرایط موجود و تنها نگذاشتن مردم و پیشگیری از آسیبدیدن تبلیغ دینی ماه مبارک رمضان و پاسخگویی به نیازهای دینی وتبلیغی صیانت ازجایگاه روحانیت وحفظ حضور مجازی روحانیت جهت ارتباط بامردم و پاسخگویی به نیازهای دینی و امور شرعی در ماه رمضان درراستای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی).
🔹 چگونگی، فرایند و روش اجرا:
1⃣ تأسیس گروه مجازی:
دراین طرح هر مسجد، محله و یا روستا با توجه به ظرفیت و پتانسیل خود، توسط هیئت امنا در یکی از شبکههای اجتماعی پرطرفدار در آن شهر و روستا، اقدام به تشکیل گروه و کانال با نام همان مسجد و همان محله نموده و یا ازظرفیت گروهها و کانالهای، موجود استفاده میکنند.
2⃣ مدیر یا مدیران گروه:
روحانی مسجد، محل و روستا + هیات امناء مسجد، بسیج، شورای محل
👈🏻 روحانی: روحانی فعلی مسجد، روحانی مستقر روستا و اگر روحانی ندارند یک روحانی برای آنها از طرف نهادهای تبلیغی، ائمه جمعه و حوزه معرفی میشود.
3⃣ اعضای گروه یا کانال مجازی:
توسط مدیران حول محور نمازگزاران مسجد و محله و روستا، عضوگیری میشوند.
4⃣ محور نظارت وشورای هماهنگی تبلیغ مجازی:
الف- درهرروستا: روحانی، شورا و بسیج
ب- در هر شهر: سازمان تبلیغات، اوقاف، امام جمعه، حوزه، نماینده طلاب وبسیج
ج- در هر استان: سازمان تبلیغات، اوقاف، دفترتبلیغات، امام جمعه مرکزاستان، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان، مدیر حوزه استان و فرمانده بسیج استان.
د- در کلان کشور: رئیس سازمان تبلیغات، رئیس اوقاف، رئیس دفترتبلیغات، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رئیس مجمع نمایندگان طلاب، مدیرحوزههای علمیه و فرمانده بسیج.
👈🏻 تبصره:
درهمه سطوح هماهنگی، نماینده تام الاختیار پذیرفته میشود.
5⃣ ناظر طرح:
الف- شوراهای چهارگانه الف تا ج بصورت کلی
ب- هر نهاد تبلیغی، مبلغان خود را نظارت خواهند کرد.
ج- نمایندگان طلاب، گروههای تبلیغی و... نیز در هدایت و نظارت تبلیغ یاریرسان خواهند بود.
6⃣ محتوای تبلیغ:
علاوه بر دانش و معلومات هرمبلغ، از رهتوشه تبلیغی نهادهای تبلیغی بویژه دفترتبلیغات استفاده خواهد شد.
7⃣ زمان طرح:
شروع فعالیت ازشب اول تاپایان ماه مبارک رمضان.
8⃣ گروه پشتیبان:
مردم، نهادهای تبلیغی و امام جمعه و بسیج و ...
9⃣ سرفصلهای محتوای تبلیغ:
احکام، معارف قرآنی، معارف روائی، معارف ادعیه، مباحث اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، مشاوره و...
👈🏻 چندگروه تخصصی و نخبگانی و پژوهشی با موضوعات:مشاوره، فقه و احکام، مباحث کلامی، پاسخ به سوالات و شبهات و... تشکیل میشود تا در صورتی که مخاطبین نیازی به اطلاعات بیشتری دارند به آن گروهها و نیز مراکز پاسخگویی بویژه مرکز ملی پاسخگویی مراجعه کنند.
و لینک گروهها ومراکز در گروهها و کانالهای مساجد مجازی قرار میگیرد و مخاطبین گروهها وکانالها، سوالات خود را از کارشناسان مجرب میپرسند.
0⃣1⃣ ارزیابی:
ارزیابی محتوایی و قالبی و شکلی و... تبلیغ مجازی مسجدمحور بصورت روزانه وهفتگی انجام خواهد شد.
📌 دیگر اعضای مناهج نیز میتوانند طرحهای عملیاتی خود برای تبلیغ ماه مبارک رمضان در شرایط کرونا را برای مناهج ارسال کنند:
@Manahejj_Admin
〰〰〰〰〰
🗂 #تبلیغ_کرونایی_رمضان
#پیشنهاد_تبلیغی
#راهکار_تبلیغی
@Manahejj
3.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 اماکن مقدس، تا نیمه اردیبهشت همچنان بسته خواهد بود
🎥 حسن روحانی
🔹اماکن مقدس و مساجد همچنان تا نیمه اردیبهشت تعطیل خواهند بود.
🔹 پیشنهاد ابتدایی تعطیلی اماکن مقدس تا پایان اردیبهشت بود؛ منتها آیتالله اعرافی نظرشان این بود که نیمه اردیبهشت تعیین شود، اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا هم موافق بودند.
〰〰〰〰〰
🗂 #تبلیغ_کرونایی_رمضان
#تعطیلی_حرم_ها
#عبادات_فردی_رمضان
@Manahejj
🌀 روحانی خانواده
📝 طرح تبلیغی ماه مبارک رمضان (ویژه ایام کرونا)
🖋 سید محیط حسینی کوهساری
🔹 در طول تاریخ انقلاب، تبلیغ حوزویان فراز و فرودهایی داشته، اما هیچگاه تعطیل نشده است، بخصوص در ماه محرم و صفر و ماه مبارک رمضان، که با آداب و رسوم و عزا و شادی مردم هم عجین شده است.
امسال بخاطر شیوع کرونا و محدودیتهایی که در برگزاری تجمعات وجود دارد، از یکسو تبعیت از دستورات بهداشتی ضروری است و از سوی دیگر تعطیلی کامل تبلیغ ماه مبارک رمضان، میتواند آسیبها و کاستیهای معنوی برای خانوادهها و جامعه به همراه داشته باشد، لذا در این طرح تبلیغی ویژه ماه مبارک رمضان در ایام کرونا، سعی شده است بین تبلیغ و تبعیت از دستورات بهداشتی، جمع صورت گیرد.
🔹 هدف از این طرح، بهرهمندی همهی خانوادهها از برکات تبلیغی ماه مبارک رمضان با توجه به محدویتهای بیماری کرونا و نیز عدم تعطیلی فریضهی مقدس تبلیغ رمضانی و نیز استفادهی بهتر خانوادهها از فواید گوناگون تبلیغ در ایامی است که به خاطر کرونا، در منزل به سر میبرند.
🔹 تبیین طرح
به خانوادهها بخصوص سرپرست خانواده ها پیامک میشود که امسال به خاطر کرونا، تبلیغ در مساجد و اجتماعات عمومی وجود ندارد، آیا مایل به تبلیغ غیر حضوری هستید؟
طبعاً عزیزان زیادی ابراز تمایل میکنند، در این شرایط پنجاه یا هفتاد خانواده به یک طلبه و روحانی سپرده میشود و تبلیغ مجازی، تلفنی، پیامکی و سایر موارد تبلیغ غیر حضوری توسط همین طلاب و روحانیون انجام میشود.
🔻 در حقیقت این طلبهها
مسئول تبلیغی خانوادهها و «روحانی خانواده» هستند.
🔹 لوازم و ضرورتهای طرح
1⃣ روحانیون و طلاب حاضر در طرح از نظر شارژ مکالمه تلفن همراه، اینترنت و هزینههای جانبی حمایت شوند؛
2⃣ گزارش کار روزانه، هفتگی و ماهانه از مبلغین، برای آسیبشناسی حین و بعد طرح، به سرگروه ارائه شود؛
3⃣ در مواقع ضرورت، با حفظ اصول بهداشتی ایام کرونا، گاهی تبلیغ چهره به چهره و منزل به منزل انجام شود؛
4⃣ برای ساماندهی این طلاب و روحانیون «ستاد طرح روحانی خانواده» تشکیل شود.
در صورت موفقیت کامل این طرح، در طول سال هم میتواند با حجم محدودتری تداوم داشته باشد.
🔹 نتیجه گیری
لذا میتوان با روشهای غیر سنتی تبلیغ، همچون بهرهبردن از فضای مجازی، پیامک، تلفن همراه و سایر روشهای جدید، هم امر تبلیغ را انجام داد و هم به لوازم و شرایط خاص بهداشتی در ایام بیماری فراگیر کرونا، عمل نمود.
〰〰〰〰〰
📌 دیگر اعضای مناهج نیز میتوانند طرحهای عملیاتی خود برای تبلیغ ماه مبارک رمضان در شرایط کرونا را برای مناهج ارسال کنند:
@Manahejj_Admin
〰〰〰〰〰
🗂 #تبلیغ_کرونایی_رمضان
#پیشنهاد_تبلیغی
#راهکار_تبلیغی
@Manahejj