eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
21.2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
189 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 خودتان را آماده کنید که در میدان تبیین وارد شوید/ با معارف حسینی خواهید توانست کشور را به قله‌های سعادت معنوی و مادی برسانید 🔻 رهبر انقلاب، در پایان مراسم عزاداری روز اربعین حسینی(ع): جوانهای ما امروز مجهز به فکر و معنویت و آگاهی‌های فراوان هستند. خودتان را آماده کنید که در میدان تبیین و افشاگری یعنی راهی که زینب کبری در این چهل روز طی کرد، وارد شوید. 🔹راه امام حسین راه شیرین و موفقی است که به نتیجه قطعی می‌رسد. با استفاده از معارف حسینی خواهید توانست کشور را به قله‌های سعادت معنوی و مادی برسانید؛ راه این است. ۱۴۰۰/۷/۵ 🏷 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
Khamenei.ir14000705_42626_1281k.mp3
زمان: حجم: 3.9M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی علیه‌السلام. ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ 💻 @Khamenei_ir
🌀 استاد احمد فرخ فال 🔸 حجت الاسلام احمد فرخ فال متولد مهرماه ۱۳۳۷ ش است. وی از كودكی توسط پدر با قرآن كريم و تاريخ اسلام و أنبياء، آشنا شد و بعد از تحصيلات عمومي در حالي كه معلم قرائت قرآن بود تصميم گرفت وارد حوزه علميه شود. تحصيلات حوزوی را در سال ۱۳۵۴ در اصفهان شروع نمود و از سال دوم، پايه های تحصيلی گذرانده شده را آغاز نمود. با پيروزی انقلاب اسلامی برای تحصيل به حوزه علميه قم مهاجرت و دروس حوزه را نزد اساتيد قم گذراند. در از درس آیات عظام وحيد خراسانی، جواد تبريزی و فاضل لنكرانی بهره برد. در قم را از سيوطی و مغنی آغاز و سپس تدريس لمعه و رسائل و مكاسب را بصورت خصوصی آغاز نموده و درسال ۱۳۸۰ تدريس كفايه الاصول را به صورت عمومی در مدرسه فيضيه آغاز كرد. ♨️ سابقه جبهه و مبارزاتی: وي دارای هفت ماه جبهه بوده و در سال ۱۳۵۹ در جبهه دارخوين خوزستان مورد اصابت گلوله از ناحيه فک و گردن قرار گرفت. 🔹 سوابق مسؤولیت در حوزه: در سال ۱۳۶۹ در معاونت آمار و بررسی مشغول شد و پس از دوسال، با حفظ سمت آمار، به‌عنوان معاون حوزه‌های علميه شهرستان ها معرفی گرديد. در زمان مديريت آيت الله مقتدايی، مأموريت تفكيک صف حوزه از ستاد به‌عهده وی گذارده شد و سپس در سال ۱۳۹۰ به عنوان مدير حوزه علميه استان قم منصوب گرديد. همچنین مسئوليت مجمع عمومی اساتيد سطح عالی و خارج جامعه محترم مدرسين طی دو دوره، توسط اساتيد به او واگذار گرديده است. 📚 تأليفات: حكم الغنا والموسيقي حكم النظر والتستر الاطعمة و الاشربة في الفقه الاسلامي دانسته‌ها و بايسته‌ها در حرمين شريفين @Manahejj
🌀 حوزه علمیه و پاسداری از عناوین حوزوی 📝 بی ضابطه بودن عناوین حوزوی 🖋 حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس 🔸 دو سال پیش وقتی قرار شد به عنوان خدمتگزار حوزه علمیه استان فارس به شیراز عزیمت کنم خدمت حضرت استاد شب زنده دار دام ظله رسیدم، یکی از توصیه‌های ایشان این بود که «در اطلاق عناوین حوزوی مراقبت بیشتری کنید». 🔹 عناوین دانشگاهی چون برگرفته از مدارک مصوب و تعریف شده دانشگاه است به همین دلیل شفافیت بیشتری دارند؛ اما از آنجا که در عرف حوزه‌های علمیه اطلاق عناوین، مترتب بر مدارک حوزوی نیست بلکه مترتب بر رتبه‌های علمی افراد است به همین دلیل تطبیق عناوین حوزوی بر افراد شفافیت لازم را ندارد چون علمیت در افراد مختلف مراتب متفاوتی دارد و تشخیص کارشناسان حوزوی نیز در علمیت افراد چه بسا با یکدیگر مقداری تفاوت داشته باشد. 🔹 البته ذکر این نکته لازم است که معانی لغوی عناوینی چون حجة الاسلام، حجة الاسلام و المسلمین و یا آیت الله معانی بسیار عمیق و بلندی دارد که چه بسا با معانی اصطلاحی و متعارف آن فاصله داشته باشد، ♨️ لکن نسبت به همان معانی متداول نیز ضابطه روشنی وجود ندارد به همین دلیل در برخی از اوقات برای عده‌ای از افراد از عناوینی استفاده می‌شود که نشان از بی‌ضابطه بودن عناوین حوزوی است، از این رو با اینکه ضابطه مشخصی توسط نهادهای رسمی حوزوی برای این عناوین قرار داده نشده است لکن جهت روشن شدن مقام، تعریفی تقریبی از این عناوین ارائه می‌گردد؛ 1️⃣ «ثقة الاسلام»: طلابی که بهره ای از فضل دارند اما هنوز ملبس به لباس روحانیت نشده‌اند. 2️⃣ «حجة الاسلام»: فضلایی که ملبس به لباس روحانیت شده‌اند و در مدارج میانی علمی مشغول به تحصیل هستند و یا در همان مدارج متوقف شده‌اند و به امور دیگری مرتبط با شئون روحانیت مشغول شده‌اند. 3️⃣«حجة الاسلام و المسلمین»: آن دسته از اساتید و عالمان حوزوی که مدارج بالای تحصیلی را طی کرده‌اند و آثار علمی اعم از کتاب، مقاله، تقریرات و یا کرسی‌های درسی معتبر دارند و به مراحل اجتهاد در علوم مختلف حوزوی نزدیک شده‌اند (مجتهد متجزی). 4️⃣ «آیت الله»: آن دسته از عالمانی که به مراحل بالای علمی به خصوص در رشته فقه رسیده‌اند و در فرایند کسب اجتهاد، مجتهد مطلق شده‌اند و چندین سال سابقه تدریس درس خارج فقه و اصول و تدوین کتاب و تحقیق و پژوهش‌های عمیق در رشته‌های مربوطه را در کارنامه علمی خود دارند. 5️⃣ «آیت الله العظمی»: این عنوان مختص به مراجع عظام تقلید است یعنی کسانی که علاوه بر داشتن رساله‌های عملیه به مقام مرجعیت جامعه شیعی نیز رسیده‌اند. 🔺 تعاریف فوق اگر چه ممکن است از منظر برخی از بزرگان حوزه قیود سختگیرانه‌تری نیز داشته باشد اما آنچه که مهم است این است که در استفاده از عناوین حوزوی به ویژه عنوان «آیت الله» باید دقت بیشتری به خرج داد و در این میان حوزویان باید نسبت به پاسداری از این عناوین دقت بیشتری به خرج دهند. @Manahejj
13.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 توصیف علامه حسن زاده از زبان آیت الله ممدوحی 🔹 جملاتی از مرحوم آیت‌الله ممدوحی شاگرد برجسته ایشان درباره علامه بشنوید. @mamduhi_ir @Manahejj
🌀 نماز لیله الدفن علامه حسن حسن‌زاده آملی فرزند عبدالله فراموش نشود کیفیت نماز شب اول قبر پس از تکبیره الاحرام در رکعت اول، سوره فاتحه الکتاب(حمد) و سپس آیت الکرسی را خوانده میشود. در رکعت دوم نیز سوره فاتحه الکتاب(حمد) سپس ده مرتبه سوره قدر (انا انزلناه) خوانده شود. پس از تمام شدن نماز بگوید: « اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الی قبر فلان » که به جای کلمه فلان، نام میت و پدرش گفته شود. @Manahejj
👓 کسانی که مدام آیه يأس می‌خوانند از ! پاداش دنیایی شما همین شماست!! ❗️یادتان باشد از این لحظه تا واپسین دم حیات موظف هستید و باید کار کنید.جواب و جزای این کار کجاست؟هم در دنیا و هم در آخرت. در دنیا هم شما پاداش اینکار را می بینید. پاداش دنیایی شما همین نشاط و شماست!! 🔹 کار به انسان امید و نشاط میدهد و انسان را خوشبین می کند آنهایی که نمی کنند امیدهم ندارند. این افرادِ آیه یأس خوان را در گوشه و کنار کشور شاید دیده اید، اینهایی که حرفشان حاکی از یاس و دلسردی است اینها از بیکاریست ❗️ و چون کار ندارند و حرکت نمی کنند مأیوس هستند و در رسیدن به منزل هم امید ندارند. @HozeTwit
🌀 حکم انتصاب دکتر پیمان جبلی به عنوان رییس جدید سازمان صدا و سیما بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔹 جناب آقای دکتر پیمان جبلّی دام‌توفیقه با پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت پر تلاش جناب آقای دکتر علی‌عسکری که کوشش خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه‌ی آن مدیر مؤمن و با اخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی، و تخصص و تجربه‌ی طولانی در مدیریت‌های سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظائف رسانه‌ی ملی برخوردارید، برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست آن سازمان منصوب میکنم. 🔹 رسانه‌ی ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ی تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است. ✅ هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هائی است که باید با ارتقاء سرمایه‌ی انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید ان‌شاءالله. 🔹 وظیفه‌ی خود میدانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسئولیتشان که حقاً در خور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرحهای بلندمدت و ناتمام دوره‌ی ایشان توصیه نمایم. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت میکنم. 🖋 سیّدعلی خامنه‌ای 📅 ۷ مهر ۱۴۰۰ @Manahejj
3.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 حکایت جوان فرانسوی که طلبه و عاشق شهادت شد 🎥 شهید کمال کورسل 🗺 از فرانسه تا قم 🕌 از مسیحیت تا اسلام و تبعیت از و شهادت در عملیات مرصاد @Manahejj
🌀 سامانه ثبت‌نام اینترنت به اساتید و طلاب و دانشجویان 🔸 بسته هدیه اساتید با حجم ۶۰ گیگابایت ، معلمان با حجم ۴۰ گیگابایت و دانشجویان و طلاب با حجم ۳۰ گیگابایت برای بازه زمانی شش ماهه پیش بینی شده است. 🔹 همچنین با حمایت وزارت ارتباطات، اینترنت سامانه شاد در تمام اپراتورهای همراه رایگان است. 🔻 مهلت ثبت‌نام حداکثر 7 روز و بر اساس رقم آخر کدهای ملی به شرح زیر می‌باشد: 1⃣ چهارشنبه 1400/7/7 - فقط کدهای ملی با رقم آخر 0 و 1 و 2 2⃣ پنج‌شنبه 1400/7/8 - فقط کدهای ملی با رقم آخر 3 و 4 و 5 3⃣ جمعه 1400/7/9 - فقط کدهای ملی با رقم آخر 6 و 7 و8 و 9 ✅ لینک دریافت هدیه: https://ictgifts.ir @Manahejj
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 ماجرای جالب "یک شکل هندسی" از زبان علامه حسن‌زاده آملی(ره) 🔹 عظمت خواجه نصیرالدین طوسی در علوم حوزوی و علوم ریاضی و هیأت و مهندسی @Manahejj
47.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 سرگذشت خود گفته آیت الله علامه ذوالفنون حسن زاده آملی قدس سره 🎥 توضیح درباره برخی آثار، در سال ۱۳۷۹ 🔸 بزرگانی داشتیم که ذوالفنون بودند مثل علامه شعرانی که غیر از علوم مرسوم حوزوی، طب و ریاضی و هیأت و تفسیر نزد ایشان خواندیم. ✅ اولین آثار: تصحیح نصاب الصبیان، تصحیح گلستان سعدی، تصحیح کلیله و دمنه به همراه ترجمه دو باب از آن، تصحیح خزاین مرحوم نراقی ✅ برخی از دیگر آثار: «عیون مسائل نفس» ۶۶ موضوع درباره معرفت نفس است که درباره روانشناسی بحث شده است. «یازده رساله فارسی» در موضوعات گوناگون «انسان و قرآن» «شرح نهج‌البلاغه» در پنج جلد 🔺 «فصل الخطاب فی عدم تحریم کتاب الله» که ثابت کردیم حتی ترتیب سور قرآنی که دست مسلمانان است همان قرآنی است که بر پیامبر نازل شده است بدون هیچ کم و زیاد. «انسان کامل از دیدگاه نهج‌البلاغه» «الهی نامه» «نهج الولایه» «صد کلمه در معرفت نفس» «رساله وحدت نزد عارف و حکیم» «کلمه علیا در توقیفیت اسماء» ♨️ یکی از دروس رسمی حوزه های علمیه ریاضیات بود در تمام ابواب که آثار بنده درباره ریاضی: «دروس معرفة الوقت و القبلة» «دروس هیأت» 🔺 «رساله ای به زبان فرانسه روز، درباره تانژانت نوشته ایم» و ... @Manahejj