eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
20.3هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
182 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 مسمومیت ترکیبی و تهاجم هیبریدی 🖋 علی مهدوی 🔸 هیاهوی دشمنان بر سر مسموميت‌های سریالی، چند هدف اساسی را در تیررس خود قرار داده است: 1️⃣ قم‌هراسی؛ 2️⃣ تهمت‌پراکنی علیه دین و دینداران؛ 3️⃣ اتهام انتقام جمهوری اسلامی از دختران؛ 4️⃣ شکستن حس امنیت در جامعه؛ 5️⃣ تعطیلی مدارس، توقف ماشین رشد علمی کشور و مسموميت شناختی فجازی. 📌 متن کامل یادداشت در رسانه حوزوی مناهج👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 مسمومیت ترکیبی و تهاجم هیبریدی 📝 بخش نخست 🖋 علی مهدوی 🔸 هیاهوی دشمنان بر سر مسموميت‌های سریالی چند هدف اساسی را در تیررس خود قرار داده است: 1⃣ قم‌هراسی 🔺 تجربه شایعات نخستین شیوع کرونا از قم و مانور رسانه‌ای علیه این شهر مذهبی، یکی از عملیات‌ روانی موفق دشمن برای قم‌هراسی بود که امروز هم به شدت همان خط عملیاتی را تداوم بخشیده‌اند. 🔻 ذهنیت مردم ایران از قم به عنوان مرکزیت نهاد دین و روحانیت، انگیزه مهمی است تا خبرپراکنی‌ها و امواج رسانه‌ای دشمنان و جریان نفاق داخلی درباره قم - مستقیم و غیر مستقیم- به تضعیف دیدگاه مردم نسبت به دین و نهاد روحانیت بیانجامد. 2⃣ تهمت‌پراکنی علیه دین و دینداران 🔺 اتهام افکار طالبانی متحجرانه درباره عوامل مسمومیت‌ها از دیگر اهداف شوم جنگ ترکیبی با محوریت مسمومیت مدارس است. 🔻 باوجود اینکه هیچ‌گاه در ایران اسلامی گروه‌های مذهبی و حاکمیتی، مدعی مخالفت با تحصیل دختران نبوده‌اند و جمهوری اسلامی پیشتاز جهان در نرخ رشد تحصیل و آموزش زنان است؛ اما این برای دشمن در راستای تحقق مسمومیت ترکیبی هیچ اهمیتی ندارد؛ ♨️ چراکه رسانه‌ها قدرت دارند حتی از «هیچ»، «هیولایی عظیم» بسازند و ذهنیت‌ افکار عمومی را دچار مسمومیت کنند. 3⃣ اتهام انتقام جمهوری اسلامی از دختران ♨️ ، اسم رمز فتنه اخیر بود که دشمن توانست چند ماهی ایران را درگیر آشوب و اغتشاش کند، تهمت بزرگ انتقام جمهوری اسلامی از خیزش «زن، زندگی، آزادی»، برای تحریک مجدد عواطف و احساسات ملی مطرح می‌شود، در حالی که مسمومیت سریالی مدارس، در حقیقت انتقام دشمنان از عدم همراهی دانش آموزان با جنگ ترکیبی دشمنان ايران است. 4⃣ شکستن حس امنیت در جامعه 🔺 بالاتر از امنیت، حس داشتن امنیت است. در طراحی هوشمندانه و خباثت‌آمیز مسمومیت‌های سریالی مدارس، دشمن طبق معمول به جای امنیت، «حس امنیت» را هدف قرار داده است؛ چراکه از بين بردن حس امنیت در خانواده‌ها، کم‌هزینه‌تر و پرثمرتر از رویارویی با امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران است. 🔻 دشمن به خوبی دریافته که اگر اقدامات تروریستی در مدارس یا هرکجای ایران (مثل شاهچراغ) اتفاق بیافتد، عوامل و حتی سرخط‌های دشمن خیلی سریع شناسایی و متلاشی خواهند شد؛ ♨️ لذا وقتی تلاش گسترده ماه‌های اخیر برای ورود صدهاهزار سلاح و مهمات سبک و سنگین راه به جایی نبُرد، روند مذبوحانه مسمومیت‌های ضعیف که با اقدامات درمانی سرپایی بهبود می‌یابند، با فشار عملیات روانی هراس‌افکنی، در دستور کارشان قرار گرفت؛ تا حلقه‌ی بازمانده‌ِ عناصرِ زیر ضربه رفته چهل سالِ گذشته -اعم از منافقین و تجزیه‌طلبان و ساواکی‌های مخفی- را همچنان سر خط نگه دارد. ♨️ اینکه والدین هرروز و هرشب احساس ناامنی فرزندانشان در مدارس را داشته باشند، می‌تواند به تدریج موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام و دستگاه‌های امنیتی شود؛ طعنه و کنایه‌های توئیتری و رسانه‌ای که «آن هیمنه اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی چه شد» در همین راستاست. 🔺 این را در کنار نوسانات قیمت دلار و سکه و طلا، برای القای ناامنی اقتصادی محض به عنوان ملاک ارزیابی قرار دهیم. 🔻 ضربه‌ زدن به حس امنیت و ایجاد حس ترس و ناامنی در عمل نشان داد بیش از نود درصد موارد مشکوک به مسمومیت، ریشه واقعی نداشته‌اند! 5⃣ تعطیلی مدارس، توقف ماشین رشد علمی کشور و مسموميت شناختی فجازی 🔺 ویروس کرونا و سپس مجازی‌شدن مدارس بیشترین فرصت را برای دشمن فراهم کرد تا در سایه ضعف رسانه‌ای ما، قشر دانش‌آموز را تمام‌وقت مشغول آسیب‌های فضای مجازی کند. 🔻 در همین راستا، عناصر رسانه‌ای دشمن مدام از خانواده‌ها -حتی دانش‌آموزان پسر به بهانه همدلی با دختران- اعتصاب علمی و تعطیلی مدارس را مطالبه می‌کنند. 📌 ادامه یادداشت در فرسته‌ی بعد 👇🏻 @Manahejj
🌀 مسمومیت ترکیبی و تهاجم هیبریدی 📝 بخش دوم 🖋 علی مهدوی ❓در مواجهه با این «مسمومیت ترکیبی» چه باید کرد؟ 1⃣ وظیفه مسؤولین: 🔺 یکپارچگی ساختار اطلاع‌رسانی و پرهیز از اینکه هر مقام مسؤولی بدون هماهنگی نظرات و محتملات شخصی خویش را عنوان کند. 🔻 مضاف بر اینکه و سرعت در اطلاع‌رسانی، امر لازمی است که متأسفانه در این زمینه همچنان توفیقات لازم را نداریم و باید فکری کرد. 2⃣ وظیفه خواص و طلاب: 🔺 طلاب همچنان که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند، نباید از واجب فوری «جهاد تبیین» غفلت کنند. با تبلیغ چهره به چهره بین مردم، با تبیین بین اقوام و دوستان، خط عملیاتی دشمن و اهداف شوم وی را باید تبیین کرد. 🔻 همچنین بسیار مراقب باشیم با حرفهای یأس‌آلود، دشمن را در نیل به اهدافش یاری نکنیم؛ خصوصا افرادی که تریبون دارند، باید بیش از گذشته مراقب مواضع خویش باشند. 3⃣ وظیفه عموم مردم: 🔺 در عین حال که از مسؤولین ذی‌ربط باید مطالبه کرد تا با نهایت دقت به وظایف خود عمل کنند؛ اما مردم هم با دعوت یکدیگر به آرامش، بایستی از اقدامات هیجانی پرهیز کنند. کاری که کانال‌دارهای رسانه‌ای جبهه انقلاب، تاکنون در انجام آن، آنگونه که باید موفق نبوده‌اند! نمونه آن واکنش‌های هیجانی در «داستان پیروز» بود! 🔻 رفتارها و مواضع احساسی و هیجانی و در عین حال نسنجیده و یأس‌آفرین، دقیقا همان چیزی است که امروز دشمن در تعقیب آن است. ✅ تقویت همدلی و اتحاد ملی بزرگترین راهبرد و راه نجات از فتنه‌های گوناگون، خصوصا فتنه‌های ترکیبی کنونی است. ♨️ بی‌ترديد این مسمومیت ترکیبی، قوی‌تر از جنگ ترکیبی چند وجهی پاییز امسال نیست و فتنه‌گران خارجی و داخلی باز هم رسوا و دستپاچه خواهند شد؛ منتظر گریه‌های رجوی و پهلوی و علی‌نژاد باشید! @Manahejj
🌀 یکی از برکات روحانیت شیعه در جهان 🔸 اینجا مدرسه اسلامی امام صادق علیه السلام در شهر «فری تاون» پایتخت کشور سیرالئون است و اینها دانش آموزان دوره دوم تحصیلی هستند. 🔺 بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز در ۲۴ کلاس ۸۰ تا ۱۰۰ نفره در ۵ طبقه (حداکثر طبقات عادی مدارس در این کشور ۲ طبقه است) مشغول تحصیل هستند. 🔻 این مدرسه یکی از بهترین مدارس این کشور است که بخاطر اسلامی بودن مدرسه و آموزش‌های خاص اسلامی آن، از سوی خانواده های زیادی متقاضی ثبت نام دارد، ولی به علت کمبود جا مجبور به گزینش و عدم پذیرش همه متقاضیان است. ♨️ گفتنی است مدیر این مدرسه از فارغ‌التحصیلان جامعة المصطفی العالمیة در ایران است. @Manahejj
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
... 📗 "بهشت اندیشه" سفر مجازیِ 0⃣8⃣ روزه با کتاب ((طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن)) 👥 ویژه طلاب، دانشجویان و فعالان فرهنگی شروع دوره: از ۱۹ فرودین ماه ۱۴۰۲ 🌀 مزایا: ● بهره‌مندی از تدریس کتاب ● برگزاری جلسات آنلاین با اساتید دوره ● خریداری کتاب با ۱۰ درصد تخفیف و پست رایگان ● اعطای گواهینامه معتبر در پایان دوره ● اعطای هدایا به نفرات برتر 📆 : ۱۱ لغایت ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ 📲 همسفر ما باشید از طریق 🔻 https://survey.porsline.ir/s/kNrIJbsA (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🌐 خانه طلاب جوان
🌀 حدِ واجبِ محاسبه! 🔸️ [آدمی خطا کند و] چند دقیقه بعد به سادگی بگوید این کاری که کردم گناه نبود؟! اگر گناه بود آن وقت چه خاکی بر سرم کنم؟ تا زود است توبه و استغفار کنم که خدایا قول می‌دهم دیگر انجام ندهم، غلط کردم! 🔹️ [اگر چنین بگوییم] به ملائکه دستور می‎دهد که اگر نوشته اند پاک کنند اگر هم هنوز ننوشتند ننویسند. این حد لازم محاسبه‌ای است که هر مؤمنی باید داشته باشد. اگر این محاسبه نباشد باید در ایمان خودش شک کند. ۱۳۹۰/۰۷/۱۷ @mesbahyazdi_ir @Manahejj
🌀 تربیت مدرس! برای تدریس در کجا؟! 📝 مطالبه‌ای از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران 🖋 نام محفوظ | بخش نخست 🔸 تنها مجموعه «تربیت مدرس» وابسته به مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم که به طور رسمی امکان تحصیل و زندگی خوابگاهی برای طلاب خواهر فراهم کرده است مرکز تربیت مدرس صدیقه کبری سلام الله علیها است. این مرکز، خدمتی کم‌نظیر در حوزه علمیه خواهران است؛ از این جهت که بانوان طلبه از ابتدای ثبت‌نام و ورود در این مرکز آموزش عالی، دغدغه‌ اسکان ندارند. 🔹 برای ثبت نام این مجموعه در مقطع سطح سه، اجازه مدرسه محل تحصیل طلاب لازم است؛ زیرا شاگردان این مجموعه برای تدریس در مدارس حوزه‌ علمیه خواهران در سراسر کشور تربیت می‌شوند؛ از این رو لازم است مدارس شهرستان‌ها بر اساس نیاز، طلاب مستعد را به مرکز تربیت مدرس معرفی نمایند و متعهد شوند که این طلاب پس از اتمام تحصیل در تربیت مدرس، در مدارس(حوزه‌های علمیه‌ خواهران) همان شهرستان‌ها به کار گرفته شوند. 🔺 مشکل از آنجایی شروع می‌شود که مرکز مدیریت با وجود هزینه‌ها و امکاناتی که متقبل می‌شود – نظیر فراهم‌کردن اسکان، تغذیه و بالاتر از همه اساتید برتر به مدت سه سال تحصیلی- برای تربیت مدرسان آینده، اما بسیاری از این دانش‌آموختگان پس از اتمام تحصیل و بازگشت به شهرستان، هیچ جایگاهی برای تدریس ندارند!! 🔻 زیرا جایگاه تدریس دروس به اساتیدی ارائه می‌شود که معمولا به صورت غیر حضوری سطح سه رشته تفسیر را گذرانده‌اند و به دلیل نیاز آن مقطع مدرسه به استاد، این افراد مجوز تدریس دروس فقه، اصول، فلسفه، منطق، کلام و ادبیات عرب هم گرفته‌اند و اینک مدارس بسیاری (نه همه) با وجود تعهد به‌کارگیری «طلاب تربیت مدرس» تمایلی به جذب استاد جدید ندارند. در بهترین حالت چند واحد به دانش‌اموختگان تربیت مدرس داده می‌شود ولی در هرحال اساتید باسابقه و غیر متخصص، مقدم‌اند. ♨️ بدتر اینکه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و مرکز تربیت مدرس، هیچ قانون الزام‌آوری برای به کارگیری این افراد ندارد. 📌 ادامه دارد... @Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 بهانه‌ای دیگر برای قم‌ستیزی! 🔸 مدتی است اقدامات خرابکارانه در برخی مدارس قم رخ می‌دهد؛ مسمومیت‌ها
🌀 بازداشت سردبیر قم نیوز 🔸 علی پورطباطبایی معروف به خیزران و سردبیر سایت محلی قم‌نیوز که خبرپراکنی او از موارد متعدد دروغ و مطالب غیرواقع بارها خوراک رسانه‌های تروریستی مانند سعودی اینترنشنال شده است، سرانجام توسط دستگاه قضایی بازداشت شد. 🔹 وی از شروع ماجرای مسمومیت‌های مشکوک مدارس قم، حضور پررنگ‌تری در رسانه‌ها پیدا کرد و اولین کسی بود که با کار رسانه‌ای، سرخط حمله به جریان‌های دینی و اتهام‌زنی به مذهب و همچنین بهانه‌ی امتداد قم‌هراسی را به رسانه‌های ضدانقلاب داد و استناد به مطالبش، وی را به محور «دین‌هراسی» تبدیل کرد. 🔹 پورطباطبایی در تاریخ ۲۵ بهمن با انتشار یادداشتی از نفیسه مرادی، نخستین اتهام‌زنی به مذهب در ماجرای مسمومیت را‌‌ کلید زد که پس یک روز با فرار به جلو و اقرار به اشتباه خود، این یادداشت را حذف کرد. 🔺 نکته‌ی قابل تأمل در مسمومیت‌های سریالی این است که با وجود گذشت دو تا سه ماه از آغاز مسمومیت‌ها در قم، مادامی که خبرهای مربوط به قم، رسانه‌ای نشد (پروژه قم‌هراسی) مسمومیتی در مدارس دیگر شهرها اتفاق نیافتاد. این یعنی سناریوی قم‌هراسی و اتهام علیه دین و دینداران از گزینه‌های جدی این توطئه در محافل رسانه‌ای غرب بوده است. ♨️ گفتنی است پس از انتشار خبر بازداشت پورطباطبایی، حساب وی در توییتر از دسترس خارج شد! اطلاعاتی که بسیاری از ارتباطات داخلی و خارجی وی را می‌توانست برملا کند! 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 آگاهی بیشتر: 🌀 مسمومیت ترکیبی و تهاجم هیبریدی https://eitaa.com/manahejj/6273 @Manahejj
20.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 از داعش نامرئی چه می‌دانید؟ 🎥 مرکز اعتدال عربستان ♨️ جنگ جهانی رسانه‌ای برای تضعیف جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت @Manahejj
🌀 منشور شورای عالی 📝 سنجه‌ی توفیق و عدم توفیق شورای عالی حوزه‌های علمیه 🔸 سی سال پیش، شورای عالی حوزه‌های علمیه بنیان نهاده شد تا ظرفیت‌های عظیم حوزه‌های علمیه به بهره‌برداری مطلوب و حداکثری برسد. ♨️ امام خامنه‌ای در همان زمان (۲۴ آبان ۱۳۷۱) با صدور پیامی، ضمن تقدیر از پایه‌گذاری این اقدام مبارک، موارد مهمی را متذکر شدند که حاکی از اولویت‌های اساسی پیش روی این شورا بود. ✅ از این پیام مهم تاریخی، به عنوان «منشور شورای عالی حوزه‌های علمیه» می‌توان یاد کرد که بررسی وضع موجود حوزه‌های علمیه با مطالبات سی ساله‌ی ولیّ فقیه آیت الله العظمی خامنه‌ای دام ظلّه، نشانگر کارنامه و آگاهی از میزان توفیق و عدم توفیق شورای عالی حوزه‌های علمیه است. 📋 بخشی از پیام امام خامنه‌ای: «همین اندازه باید گفت که این اقدام (تأسیس شورای عالی)، قادر است گنجینه‌ی عظیم حوزه را به سطح شایسته‌ای از بهره‌دهی برای اسلام و مسلمین برساند که به تحقیق، چندین برابر بهره‌دهی کنونی آن (پیش از تأسیس شورای عالی) است... این اقدام، هنگامی به درستی چشیده می‌شود که تلخکامی ناشی از بهره‌گیری‌نشدن از همه‌ی ظرفیت این ذخیره‌ی الهی [در حوزه علمیه] در عین نیاز مبرمی که به آن هست، به درستی حس شده باشد، و چه بسیار بزرگان و پیشگامان و دلسوزانی که در این تلخکامی، زندگی را وداع گفتند. 📌 به مرور به بازخوانی بندهای یازده‌گانه‌ی این پیام تاریخی (منشور شورای عالی) در رسانه حوزوی مناهج می‌پردازیم... 🗂 @Manahejj