eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
21.2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
189 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
20.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 شهادت ابن الرضا امام جواد علیه‌السلام تسلیت باد 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 نمایشگاهی از دستاوردهای حوزه برگزار شود 🖋 استاد حسینی بوشهری 🔸 رئیس جامعه مدرسین ضمن انتقاد از تخریب‌های برخی فعالین فضای مجازی علیه دستاوردهای حوزه، تصریح کرد: حوزه علمیه‌ی امروز بالنده است و مانند گذشته نیست. باید نمایشگاهی از دستاوردهای حوزه، به خصوص دستاوردهای پژوهشی که می‌تواند در عرصه‌های مختلف به عنوان مبنا قرار گیرند، برگزار شود. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 مناهج: ❗️قریب به چهار سال قبل این مطلب را به شورای عالی منتقل کردیم: با توجه به در پیش‌بودن سی‌سالگی تأسیس شورای عالی، بسیار مغتنم است دستاوردهای شورا تبیین شود؛ چراکه برکات قابل توجهی خواهد داشت: از جمله: 1️⃣ اساتید و طلاب در جریان زحمات سیاست‌گذاری سی‌ساله قرار خواهند گرفت؛ 2️⃣ شفافیت دستاوردها موجب دقیق‌ترشدن پیشنهادات و انتقادات دلسوزان از جمله رسانه‌های حوزوی خواهد شد؛ 3️⃣ مسیر طی‌شده تا امروز و فاصله کنونی تا وضع مطلوب، عیان خواهد شد. 🔺 پیشنهادی که آن روز دادیم، استقبال هم شد؛ اما در عمل به فراموشی سپرده شد، تا امروز که رییس محترم جامعه مدرسین سخن از برگزاری همان نمایشگاه زدند. 🔻 طبعا آحاد حتی از نمایشگاه دستاوردهای حوزه، استقبال خواهند کرد؛ دستاوردهایی که منطبق بر مطالبات امامین انقلاب -مخصوصا نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب ۲۴ آبان ۷۱ به جامعه مدرسین نگاشتند- باشد: ❓در یک جمله: چه میزان از نیازهای ضروری و فوری جامعه اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی پاسخ داده شده است؟! 📌 ادامه در فرسته‌ی بعد👇 🗂 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 @Manahejj
🌀 نمایشگاهی از دستاوردهای حوزه برگزار شود 🔢 بخش دوم 🔺 همانگونه که در فرسته‌ی قبل آمد، استاد حسینی بوشهری دستور برگزاری نمایشگاه دستاوردهای حوزه‌های علمیه را صادر کردند؛ که اقدام مبارکی است. 🔻 طبعا آنچه در نمایشگاه دستاوردهای حوزه‌های علمیه -که ماحصل سی سال سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه طی هشت دوره شورای عالی است- به نمایش گذاشته می‌شود باید مبتنی بر مطالبات امامین انقلاب باشد، که به تفصیل موارد اهم آن ذکر می‌شود: 1️⃣ اینکه طبق سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه چند نفر طلبه‌ی مجتهد ذوابعاد و شایسته واقعی برای رهبری، برای قضاوت، برای امامت جمعه، برای مدیریت‌های کلان و خرد متناسب با رسالت‌های روحانیت تربیت شده‌اند؟ و چه فرایندی از استعدادسنجی تا تنظیم متون متناسب با هریک از این شئون مختلف روحانیت تدبیر شده است؟ و طبق چه برنامه و سیاستی، بهره‌وری هریک از این خروجی‌ها تعیین تکلیف شده است؟ 2️⃣ اینکه برای جلوگیری از سیلی‌خوردن اسلام و مقابله با استحاله فرهنگی چگونه تأسیس شد و چه کارنامه درخشانی در مبارزه با آتئیست، بهائیت، عرفان‌های کاذب و انحرافی و ... تا امروز دارد؟ آرمانِ «گسترش هدایت الهی در همه جا و رساندن علم دین به آن سطحی که قادر باشد همه‌ی گره‌های ذهنی و عملی بشر را در دنیای پییچیده‌ی امروز با سرانگشت گره‌‌گشای دین خدا باز کند» تا چه حد محقق شد و امروز در چه وضعیتی به سر می‌بریم؟ 3️⃣ اینکه در مسائل کلان فرهنگی اعم از چالش تحمیلی بی‌حجابی، سبک زندگی منحط غربی، جلوگیری از مفاسد مختلف فرهنگی چه سیاست‌ها و برنامه‌هایی تعیین و اجرا شد؟ و چه موفقیت‌های عظیم اجتماعی به سبب آن‌ها حاصل شد؟ 4️⃣ اینکه چه مسائل دقیقی از نظام در زمینه‌های مختلف فقه نظامات از تربیت اسلامی، رسانه و صدا و سیمای اسلامی تا اقتصاد اسلامی و ... تا امروز به پشتوانه سیاست‌گذاری پژوهشی حوزه‌های علمیه حل شده است؟ 5️⃣ اینکه در برابر سیاست مستکبرین درباره حوزه‌ها چگونه مقابله و تدبیر شد؟ «سیاست سلطه‌گران جهانی این بوده و هست که مراکز دانش دین را منزوی، منفعل، بی روحیه، بی ابتکار، وابسته به خود و فارغ از آرمانهای بزرگ کنند.» قطعا دستاورد بسیار بزرگی است اگر خروجی این تقابل در عرصه‌‌‌های مختلف به نحوی که برای حوزویان و حتی جامعه ملموس باشد به نمایش گذاشته شود. چراکه ثابت خواهد کرد مسؤولین حوزه با بیشترین و بهترین ابتکارها نقشه‌های دشمنان برای بی‌تفاوتی حوزه‌ها در برابر استحاله فرهنگی را خنثی کردند، بلکه بالاتر، برای تهاجم به تمدن منحط غرب نیز آرایش جنگی گرفتند. 6️⃣ اینکه برای جذب کیفی ورودی‌های حوزه و مانع‌شدن از ریزش‌های حداکثری طی این سه دهه چه تدابیر و سیاست‌گذاری‌هایی رقم خورد و خروجی ارزشمند راهبردهای ارزشمند مسؤولین حوزه چه بوده است؟! نمودار بهبود بحران هویت بعد از سه دهه تصویری که از وضعیت اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه نشان می‌دهد، حتما به نمایش گذاشته شود. 7⃣ نمایش اینکه تا چه حد بر میراث گران‌قدر سلف صالح حوزه درباره سنت‌های حوزوی پای‌بند بودیم و توانستیم حوزه را از هرگونه آلودگی به روش‌های بی‌فایده و مضر دانشگاهی حفظ کنیم؛ 8⃣ و همچنین به نمایش‌گذاشتن مدارج اصیل علمی حوزه و القاب حوزوی متناسب با جامعه امروز حوزوی که همیشه مورد تأکید رهبری و مراجع بوده است، صفحه زرین دیگری از نمایشگاه دستاوردهای حوزوی خواهد بود. ♨️ جامعه حوزوی بی‌صبرانه و مشتاقانه منتظر برپایی نمایشگاهی است که مسؤولین محترم حوزوی همچون استاد حسینی بوشهری قریب به سی سال برای آن زحمت‌ها کشیدند و خون دل‌ها خوردند. 🌀 رسانه حوزوی مناهج نیز با تمام ظرفیت رسانه‌ای و تبلیغی خود برای ترویج و تبلیغ این نمایشگاه آمادگی کامل خود را اعلام می‌دارد. 📅 ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ 🗂 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 @Manahejj
🌀 نماز دهه اول ذی الحجّة از امشب بین نماز مغرب و عشاء دو رکعت: حمد و سوره توحید و آیه‌ی «و واعدنا...» (۱۴۲ اعراف) 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 مسؤولیت واجب یا حج مستحب؟!! 🖋 استاد احمدحسین شریفی؛ رئیس دانشگاه قم ♨️ هریک از ما اجتماعی و علمی و فرهنگی و سیاسی فراوانی بر عهده داریم؛ با وجود این‌ها، آیا نوبت به انجام چندباره مستحباتی مثل عمره، آن‌هم در اوقات اشتغال به کارهای لازم و یا نوبت به سفرهای دوم و سوم و... به حج و امثال آن می‌رسد؟! 📌 متن کامل در فرسته‌ی بعد👇🏻 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 @Manahejj
🌀 مسؤولیت واجب یا حج مستحب؟!! 📝 لزوم تشخیص وظیفه 📝 خاطره‌ای مهم از علامه مصباح یزدی 🖋 استاد احمدحسین شریفی؛ رئیس دانشگاه قم 🔸 سال ۱۳۹۰ که برای چهارمین بار قصد سفر عمره داشتم (آن زمان افزون بر عضویت در هیئت‌علمی و اشتغالات آموزشی و پژوهشی، مسئولیت معاونت پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) را هم بر عهده داشتم) برای خداحافظی خدمت حضرت علامه مصباح رسیدم. ❗️ایشان بعد از سکوتی تقریباً یک‌دقیقه‌ای(!) فرمودند: «خداوند به شما توفیقات زیادی داده است؛ ازجمله اینکه خیلی راحت می‌توانید وظیفه و اولویت زندگی خود را تشخیص دهید! اما من برای آنکه در میان واجبات متعددی که بر عهده خود احساس می‌کنم،‌ اولویت‌بندی کنم، بعضاً ساعت‌ها فکر می‌کنم. حال اگر در آنجا حالی دست داد، مرا هم دعا کنید تا خداوند قدرت تشخیص وظیفه را به من بدهد!» ♨️ منظور ایشان را فهمیدم. آری هریک از ما اجتماعی و علمی و فرهنگی و سیاسی فراوانی بر عهده داریم؛ با وجود این‌ها، آیا نوبت به انجام چندباره مستحباتی مثل عمره، آن‌هم در اوقات اشتغال به کارهای لازم و یا نوبت به سفرهای دوم و سوم و... به حج و امثال آن می‌رسد؟! 🔻 اما همه مقدمات سفر فراهم شده بود و کمتر از ۱۲ ساعت دیگر باید به‌سوی مدینه منوره پرواز می‌کردم. در عین‌حال، سخنان ایشان آرامشم را ربوده بود، بدین‌روی بعد از انجام اعمال عمره، به بعثه مقام معظم رهبری رفتم و درخواست بازگشت سریع‌تر به ایران را کردم و نهایتاً توانستم چند روز زودتر با کاروانی از اصفهان به وطن برگردم، و البته این بنده بود. ✅ باید یکی از دعاهای همیشگی‌مان این باشد که خدایا! توفیق تشخیص وظیفه و عمل به آن را به ما عطا کن. در دعای ابوحمزه ثمالی می‌خوانیم: «وَ أَلْهِمْنِی الْخَیرَ وَ الْعَمَلَ‏ بِه‏؛ خدایا کار خیر و عمل به آن را به من الهام کن!» 📗بر مدار حق؛ توصیفی از سلوک علمی و عملی آیت‌الله مصباح یزدی، احمدحسین شریفی، ص۳۷-۳۸ 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 @Manahejj
🌀 تهلیلات امام علی علیه السلام در دهه اول ذی الحجة 💠 در هر روز اين دهه اين تهليلات را كه از امير المؤمنين عليه السّلام با ثواب بسيار روايت شده خوانده شود. و اگر روزی ده مرتبه خوانده شود بهتر است:🔻 لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ عَدَدَ اللَّيَالِي وَ الدُّهُورِ؛ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ عَدَدَ أَمْوَاجِ الْبُحُورِ؛ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ وَ رَحْمَتُهُ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ؛ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ عَدَدَ الشَّوْكِ وَ الشَّجَرِ؛ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ عَدَدَ الشَّعْرِ وَ الْوَبَرِ؛ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ عَدَدَ الْحَجَرِ وَ الْمَدَرِ؛ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ عَدَدَ لَمْحِ الْعُيُونِ؛ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ فِي اللَّيْلِ إِذَا عَسْعَسَ وَ [فِي ] الصُّبْحِ إِذَا تَنَفَّسَ؛ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ عَدَدَ الرِّيَاحِ فِي الْبَرَارِي وَ الصُّخُورِ؛ لا إِلَهَ إِلّا اللَّهُ مِنَ الْيَوْمِ إِلَى يَوْمِ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ. @Manahejj
🌀 سالروز ازدواج دو نور چشم رسول الله صلوات علیه و آل تهنیت باد 🔺 نقاشی حسن روح الامین، به مناسبت سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و حضرت صدیقه طاهره فاطمه سلام الله علیها 📌 مناهج: ان‌شاءالله خداوند متعال به فضل خویش و به محبت ۱۴ معصوم صلوات الله علیهم اجمعین که در دل ما جوشش و تپیدن دارد، ما را هم با این ذوات نورانی در دنیا و آخرت مأنوس و محشور کند. 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 نماز صدیقه طاهره حضرت زهرا در روز اول ذی‌الحجة 👤 استاد ایوبی ✅ روز اول ذی‌الحجّة که سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما است؛ نماز حضرت فاطمه سلام الله علیها را بخوانیم و مانند دسته گلی این نماز را به آن دو حضرت هدیه کنیم. @ostadayoobi 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 نظر مراجع معظم تقلید درباره معامله با ارز دیجیتال 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
🌀 اسامی تایید صلاحیت‌شدگان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ▪️مصطفی پورمحمدی ▪️سعید جلیلی ▪️محمدباقر قالیباف ▪️علیرضا زاکانی ▪️امیرحسین قاضی زاده هاشمی ▪️مسعود پزشکیان @Manahejj
هدایت شده از ملتِ مطالبه‌گر
بسم الله الرحمن الرحیم مجموعه انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار می‌کند: پویش انتخاباتی از تمامی برادران و خواهران دغدغه‌مند دعوت می‌شود ما را یاری نمایند. 🔰 محورهای فعالیت: 📱 الف. مجازی: ۱. تولید محتوا ۲. توزیع و انتشار محتوا ۳. گفتگوهای مجازی ۴. کمک به جریان سازی ۵. ایده پردازی 🎤 ب. میدانی: ۱. اعزام مبلغ در قم و شهرستانها ۲. تریبون آزاد ۳. هیئات مذهبی ۴. برگزاری نمایشگاه ✅ رویکردها: ۱. تبلیغ اصل مشارکت حداکثری ۲. تبیین گفتمان انقلاب اسلامی ۳. تبیین شاخص‌های رییس جمهور تراز ۴. تبیین و مطالبه اخلاق انتخاباتی ۵. تبیین خدمات و دستاوردهای «شهید رییسی» ۶. مطالبه استمرار الگوی مدیریت جهادی «شهید رییسی» ⏳زمان ثبت‌نام: تا ۲۰ خرداد جهت ثبت‌نام به پیوند زیر متصل شوید: http://yun.ir/98yhr7 برای دریافت اطلاعات بیشتر به حساب کاربری زیر پیام دهید: @Morteza_abo_fatemeh | عضو شوید👇 https://eitaa.com/melat_motalebegar