eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
20.4هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
184 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 دعای روز سوم ماه مبارک رمضان @Manahejj
45.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 تندخوانی (تحدیر) قرآن کریم 📖 جزء سوم 🎙قاری محترم: سیّــدعلـــی حســینی 🌐 میراث النبی @Manahejj
🌀 ابقای قائم مقام مدیر حوزه در استان قم 🔺 حکم دوره جدید مسئولیت حجت الاسلام حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه‌ علمیه استان قم توسط استاد اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه اعطا شد. 🔻 حجت‌الاسلام ملکی در سخنانی کوتاه با قدردانی از اعتماد آیت‌الله اعرافی و شورای عالی حوزه های علمیه، گفت: بار این امانت بر دوش ما سنگینی می‌کند و امیدواریم با همراهی همه همکاران بتوانیم آن را در حد توان خود برداریم و رشد و تعالی حوزه علمیه قم را یک گام به جلو ببریم. 🌐 متن کامل خبر در سایت مناهج: Manahej.ir/?p=9579 📌 مناهج: ❇️ ضمن آرزوی توفیقات برای حجت الاسلام ملکی، امیدواریم در دوره جدید، شاهد دستاورد و حرکت رو به جلو باشیم؛ ⛔️ چراکه درجا زدن و ایستایی در زمانه‌ای که همه‌ی عزم دشمن بر تحرک و ویرانگری‌است، به معنای پسرفت و خسارت خواهد بود. ⚠️ دارالشفا (مدیریت استان قم) از دوره‌های گذشته تا کنون، با معضلات و کاستی‌های بسیار فراوانی مواجه بوده و است. امیدواریم ارتقای دارالشفا را از حل شروع کنند. بدیهیاتی که کرارا چشمه‌ی صبر و امید طلاب و اساتید و نخبگان جوان را کور کرده و از حوزه فراری می‌دهد؛ یا آنها را تبدیل به فسیلان ناامید و بی‌تحرک می‌کند. ✅ یقینا آقای ملکی اگر اراده کنند توانمندی بسیار بالایی برای تحول و بیرون آمدن دارالشفا از ایستایی و خمودی دارند؛ یقینا می‌توانند طلاب را به مدیریت انقلابی و تحولی دلگرم کنند؛ تا بدنه حوزه باور کند دوره جدیدی آغاز شده است؛ ان‌شاءالله. امیدواریم در پایان این دوره، شاهد فهرستی از دستاوردهای ایشان باشیم. برای ایشان طلب موفقیت داریم. @Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 قسمت چهارم پادکست امروز منتشر خواهد شد 🪖 توافقنامه رسمی هیتلر و صهیونیسم😳 ⛔️ حزب نازی چه بود؟! 🔹 معاهده‌های مفصل پس از جنگ جهانی اول 🏢 جامعه ملل پس از جنگ جهانی اول چه بود؟! فرق آن با سازمان ملل چه بود؟! 🧨 صهیونیست‌ها در فلسطین چه اقداماتی انجام دادند؟! 📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻 @Manahejj_Radio
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
خلاصه قسمت 4 قوم نافرمان.mp3
11.64M
🌀 قسمت چهارم پادکست قوم نافرمان ♨️ تاریخ یهود از پایان جنگ جهانی اول تا تأسیس اسرائیل در ۱۹۴۸ 🎙 گوینده و مسئول پژوهش: مرتضی آقاحسینی 🎧 صوت کامل پادپخش👇 Manahej.ir/?p=9607 ⚔️ دو اقدام اصلی برای تاسیس دولت یهود: اخراج یهودیان اروپا، اخراج مسلمانان فلسطین! 🕎 توافقنامه رسمی هیتلر و صهیونیسم😳 🔥 حزب نازی چه بود؟! عامل هولوکاست آیشمن خودش صهیونیست بود! 📑 معاهده‌های مفصل پس از جنگ جهانی اول 🏢 جامعه ملل پس از جنگ جهانی اول چه بود؟! فرق آن با سازمان ملل چه بود؟! 🕍 صهیونیست‌ها در فلسطین چه اقداماتی انجام دادند؟! 🧨 بخشی از ترورهای بی‌شمار قبل از تشکیل اسرائیل 🪖 سه باند مخوف تروریستی یهودی که از بقیه معروفتر بودند! 🕸 یوم نکبت چه روزی بود؟! 💸 سازمان ملل چطور رای به تاسیس اسرائیل داد؟! چرا انگلیس موافق نبود؟! 💎 حمایت مالی از ساخت پادکست👇
6037997750016314
📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻 ایتا |سایت|کست باکس|ویراستی|اینستاگرام
🌀 دعای هر روز ماه مبارک رمضان @Manahejj
🌀 دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان @Manahejj
42.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 تندخوانی (تحدیر) قرآن کریم 📖 جزء چهارم 🎙قاری محترم: سیّــدعلـــی حســینی 🌐 میراث النبی @Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 قصاب یهودیان شیفته صهیونیسم بود! 🎧 بخشی از قسمت چهارم پادکست 👇 Manahej.ir/?p=9607 🔻 که اصلی‌ترین مسئول کشتار بخشی از یهودیان آلمان و لهستان بود با خواندن کتاب هرتسل برای همیشه گرایش به صهیونیسم پیدا کرد! ♨️ او حتی در مراسم یادبود هرتسل نیز حاضر شد! 📕 هانا آرنت؛ آیشمن در اورشلیم؛ ص۱۲۹ نسخه مجازی 📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻 @Manahejj_Radio
🔖 موضوع: هدفمندی خدمات در مرکز خدمات 📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 💬 مهدی: سلام علیکم برای هدفمندی خدمات، مرکز خدمات، سقف امتیاز قائل شده‌اند برای پرداختی‌ها. الان امتیاز تبلیغ مجازی( اشراق ) و حضوری بنده عملاً بی فایده شده برای تأثیرگذاری در هدفمندی. فقط اگر عضو نخبگان باشی سقفی قرار نداده اند. خوب الان یک طلبه‌ای امتیاز پژوهش و تبلیغ و تدریس دارد. ولی شرایط کذا را برای عضویت در نخبگان ندارد، نباید حمایت شود؟ هدفمندی خدمات آمده بود تا حامی فعالان حوزه‌ی پژوهش و تبلیغ و تدریس باشد، اما اینکه نقض غرض شد!! ما ابتدا فکر کردیم مسئولین حوزوی قصد حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و تبلیغی دارند ولی ظاهراً باید دوباره دنبال کار نیمه وقت باشیم. برای منِ طلبه همان یک میلیون و دومیلیونی که برای خیلیا پول تفریح آخر هفته است کلی کمک‌کار است. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر می‌کند؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مسؤولین را منتشر کند. @Manahejj
13.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 انزوای قرآن در حوزه‌های علمیه! 🎥 شیخ اسماعیل رمضانی 📌 مناهج: 🔸 فارغ از اینکه طرح چنین بحثی در رسانه ملی درست یا غلط است؛ از اصل موضوع نمی‌توان غفلت کرد. ❓امروز می‌توانیم ادعا کنیم عموم یا غالب حوزویان اعم از طلاب و فضلا و اساتید، با قرآن -آنگونه که بایسته است- مأنوس هستند یا خیر؟ ✅ البته حوزه نسبت به گذشته -که با تفسیرنویسی علما مخالفت می‌شد و آن را در شأن فقها نمی‌دیدند!- فاصله گرفته است؛ کما اینکه در آیت الله خوئی به سبب مخالفت‌ها، نگارش تفسیر «البیان فی تفسیر القرآن» را رها کرد و در پاسخ به درخواست ادامه نگارش گفته بودند: «دیگر نمی‌توانم؛ دارم از بین می‌روم...». (مجموعه آثار شهید مطهری، ج ۲۷، صص ۲۴۱ و ۲۴۲) ✅ علامه طباطبایی و شاگردانش مثل آیت الله مصباح و آیت الله جوادی آملی در ارتقای حوزه‌های علمیه و تغییر نگاه به تفسیر و قرآن بسیار مؤثر واقع شدند. ♨️ اما با این حال، تا وضع مطلوب و عمومی‌شدن انس با قرآن و تفسیر در بدنه حوزه‌های علمیه فاصله زیادی داریم و نمی‌توانیم چشم خود را به روی حقایق ببندیم. نکته همان است که آقا فرمود: از بدان ایدک الله تا جواز اجتهاد، این مسیر را می‌توان بدون انس با قرآن طی کرد. ⚠️ البته این نحو بیان درباره حوزه و روحانیت در رسانه ملی بدون آنکه توفیقات قرآنی حوزه و روحانیت بیان شود خطا بود. 〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 آگاهی بیشتر: 🌀 امام خامنه‌ای: انس با قرآن، حدیث و تفسیر، لازمه‌ی کار طلبگی است👇 Manahej.ir/?p=5949 🌀 چهارچوب نقد حوزه👇 eitaa.com/manahejj/9366 @Manahejj
321.8K
🔖 موضوع: انتقاد از نحوه بیان شیخ اسماعیل رمضانی درباره نسبت حوزه با قرآن، در رسانه ملی 📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 🎙 استاد حوزه علمیه خواهران: مباحثی که آقای شیخ اسماعیل رمضانی مطرح کردند باعث بی اعتمادی مردم به حوزه و حوزویان خواهد شد. قرار نیست هرچیزی در رسانه ملی مطرح شود. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Manahejj