45.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 ابقای قائم مقام مدیر حوزه در استان قم
🔺 حکم دوره جدید مسئولیت حجت الاسلام حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان قم توسط استاد اعرافی مدیر حوزههای علمیه اعطا شد.
🔻 حجتالاسلام ملکی در سخنانی کوتاه با قدردانی از اعتماد آیتالله اعرافی و شورای عالی حوزه های علمیه، گفت: بار این امانت بر دوش ما سنگینی میکند و امیدواریم با همراهی همه همکاران بتوانیم آن را در حد توان خود برداریم و رشد و تعالی حوزه علمیه قم را یک گام به جلو ببریم.
🌐 متن کامل خبر در سایت مناهج:
Manahej.ir/?p=9579
📌 مناهج:
❇️ ضمن آرزوی توفیقات برای حجت الاسلام ملکی، امیدواریم در دوره جدید، شاهد دستاورد و حرکت رو به جلو باشیم؛
⛔️ چراکه درجا زدن و ایستایی در زمانهای که همهی عزم دشمن بر تحرک و ویرانگریاست، به معنای پسرفت و خسارت خواهد بود.
⚠️ دارالشفا (مدیریت استان قم) از دورههای گذشته تا کنون، با معضلات و کاستیهای بسیار فراوانی مواجه بوده و است. امیدواریم ارتقای دارالشفا را از حل #بدیهیات شروع کنند. بدیهیاتی که کرارا چشمهی صبر و امید طلاب و اساتید و نخبگان جوان را کور کرده و از حوزه فراری میدهد؛ یا آنها را تبدیل به فسیلان ناامید و بیتحرک میکند.
✅ یقینا آقای ملکی اگر اراده کنند توانمندی بسیار بالایی برای تحول و بیرون آمدن دارالشفا از ایستایی و خمودی دارند؛ یقینا میتوانند طلاب را به مدیریت انقلابی و تحولی دلگرم کنند؛ تا بدنه حوزه باور کند دوره جدیدی آغاز شده است؛ انشاءالله.
امیدواریم در پایان این دوره، شاهد فهرستی از دستاوردهای ایشان باشیم.
برای ایشان طلب موفقیت داریم.
#دارالشفا
#استان_قم
@Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 قسمت چهارم پادکست #قوم_نافرمان امروز منتشر خواهد شد
🪖 توافقنامه رسمی هیتلر و صهیونیسم😳
⛔️ حزب نازی چه بود؟!
🔹 معاهدههای مفصل پس از جنگ جهانی اول
🏢 جامعه ملل پس از جنگ جهانی اول چه بود؟! فرق آن با سازمان ملل چه بود؟!
🧨 صهیونیستها در فلسطین چه اقداماتی انجام دادند؟!
📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻
@Manahejj_Radio
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
خلاصه قسمت 4 قوم نافرمان.mp3
11.64M
🌀 قسمت چهارم پادکست قوم نافرمان
♨️ تاریخ یهود از پایان جنگ جهانی اول تا تأسیس اسرائیل در ۱۹۴۸
🎙 گوینده و مسئول پژوهش: مرتضی آقاحسینی
🎧 صوت کامل پادپخش👇
Manahej.ir/?p=9607
⚔️ دو اقدام اصلی برای تاسیس دولت یهود: اخراج یهودیان اروپا، اخراج مسلمانان فلسطین!
🕎 توافقنامه رسمی هیتلر و صهیونیسم😳
🔥 حزب نازی چه بود؟! عامل هولوکاست آیشمن خودش صهیونیست بود!
📑 معاهدههای مفصل پس از جنگ جهانی اول
🏢 جامعه ملل پس از جنگ جهانی اول چه بود؟! فرق آن با سازمان ملل چه بود؟!
🕍 صهیونیستها در فلسطین چه اقداماتی انجام دادند؟!
🧨 بخشی از ترورهای بیشمار قبل از تشکیل اسرائیل
🪖 سه باند مخوف تروریستی یهودی که از بقیه معروفتر بودند!
🕸 یوم نکبت چه روزی بود؟!
💸 سازمان ملل چطور رای به تاسیس اسرائیل داد؟! چرا انگلیس موافق نبود؟!
💎 حمایت مالی از ساخت پادکست👇
6037997750016314#قوم_نافرمان 📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻 ایتا |سایت|کست باکس|ویراستی|اینستاگرام
42.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 قصاب یهودیان شیفته صهیونیسم بود!
🎧 بخشی از قسمت چهارم پادکست #قوم_نافرمان👇
Manahej.ir/?p=9607
🔻 #آیشمن که اصلیترین مسئول کشتار بخشی از یهودیان آلمان و لهستان بود با خواندن کتاب هرتسل برای همیشه گرایش به صهیونیسم پیدا کرد!
♨️ او حتی در مراسم یادبود هرتسل نیز حاضر شد!
📕 هانا آرنت؛ آیشمن در اورشلیم؛ ص۱۲۹ نسخه مجازی
📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻
@Manahejj_Radio
🔖 موضوع: هدفمندی خدمات در مرکز خدمات
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
💬 مهدی:
سلام علیکم
برای هدفمندی خدمات، مرکز خدمات، سقف امتیاز قائل شدهاند برای پرداختیها.
الان امتیاز تبلیغ مجازی( اشراق ) و حضوری بنده عملاً بی فایده شده برای تأثیرگذاری در هدفمندی.
فقط اگر عضو نخبگان باشی سقفی قرار نداده اند.
خوب الان یک طلبهای امتیاز پژوهش و تبلیغ و تدریس دارد. ولی شرایط کذا را برای عضویت در نخبگان ندارد، نباید حمایت شود؟
هدفمندی خدمات آمده بود تا حامی فعالان حوزهی پژوهش و تبلیغ و تدریس باشد، اما اینکه نقض غرض شد!!
ما ابتدا فکر کردیم مسئولین حوزوی قصد حمایت از فعالیتهای پژوهشی و تبلیغی دارند ولی ظاهراً باید دوباره دنبال کار نیمه وقت باشیم.
برای منِ طلبه همان یک میلیون و دومیلیونی که برای خیلیا پول تفریح آخر هفته است کلی کمککار است.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر میکند؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مسؤولین را منتشر کند.
#نظر_اعضا
#صدای_طلاب
#مرکز_خدمات
#هدفمندی_خدمات
@Manahejj
13.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 انزوای قرآن در حوزههای علمیه!
🎥 شیخ اسماعیل رمضانی
📌 مناهج:
🔸 فارغ از اینکه طرح چنین بحثی در رسانه ملی درست یا غلط است؛ از اصل موضوع نمیتوان غفلت کرد.
❓امروز میتوانیم ادعا کنیم عموم یا غالب حوزویان اعم از طلاب و فضلا و اساتید، با قرآن -آنگونه که بایسته است- مأنوس هستند یا خیر؟
✅ البته حوزه نسبت به گذشته -که با تفسیرنویسی علما مخالفت میشد و آن را در شأن فقها نمیدیدند!- فاصله گرفته است؛ کما اینکه در #نجف آیت الله خوئی به سبب مخالفتها، نگارش تفسیر «البیان فی تفسیر القرآن» را رها کرد و در پاسخ به درخواست ادامه نگارش گفته بودند: «دیگر نمیتوانم؛ دارم از بین میروم...». (مجموعه آثار شهید مطهری، ج ۲۷، صص ۲۴۱ و ۲۴۲)
✅ علامه طباطبایی و شاگردانش مثل آیت الله مصباح و آیت الله جوادی آملی در ارتقای حوزههای علمیه و تغییر نگاه به تفسیر و قرآن بسیار مؤثر واقع شدند.
♨️ اما با این حال، تا وضع مطلوب و عمومیشدن انس با قرآن و تفسیر در بدنه حوزههای علمیه فاصله زیادی داریم و نمیتوانیم چشم خود را به روی حقایق ببندیم. نکته همان است که آقا فرمود: از بدان ایدک الله تا جواز اجتهاد، این مسیر را میتوان بدون انس با قرآن طی کرد.
⚠️ البته این نحو بیان درباره حوزه و روحانیت در رسانه ملی بدون آنکه توفیقات قرآنی حوزه و روحانیت بیان شود خطا بود.
〰️〰️〰️〰️〰️
📌 آگاهی بیشتر:
🌀 امام خامنهای: انس با قرآن، حدیث و تفسیر، لازمهی کار طلبگی است👇
Manahej.ir/?p=5949
🌀 چهارچوب نقد حوزه👇
eitaa.com/manahejj/9366
#قرآن
#تفسیر
#حوزه
@Manahejj
321.8K
🔖 موضوع: انتقاد از نحوه بیان شیخ اسماعیل رمضانی درباره نسبت حوزه با قرآن، در رسانه ملی
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
🎙 استاد حوزه علمیه خواهران:
مباحثی که آقای شیخ اسماعیل رمضانی مطرح کردند باعث بی اعتمادی مردم به حوزه و حوزویان خواهد شد. قرار نیست هرچیزی در رسانه ملی مطرح شود.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
#نظر_اعضا
#صدای_اساتید
@Manahejj