eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
19.5هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
177 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 دریای بی‌کران 🔹 فاطمه‌ زهرا سلام‌اللَّه‌علیها «کلمةاللّهِ» پرمضمون و مانند یک دریای ژرف و عمیق است. هر چه فکر انسان، ذوق انسان، طبع ظریفِ صاحبان طبع در این زمینه تدبر و تأمل بیشتری کند، گوهرهای بیشتری به دست خواهد آورد. 📌 مناهج: 🌸 سالروز ولادت با سعادت مادر امت، دخت پیامبر رحمت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تهنیت باد. 🌸 همچنین روز زن را به تمام طلاب خواهر و همسران طلاب تبریک عرض می‌کنیم. @Manahejj
🌀 کتاب صعود چهل ساله 📗 مروری بر دستاوردهای ۴۰ ساله‌ انقلاب اسلامی براساس آمارهای بین‌المللی ✅ امام خامنه‌ای درباره این کتاب فرمودند: «قلبم را شاد کردید؛ تور دستاوردها راه بیندازید، بروید به مردم بگویید نظام چه کارهایی برای گروه‌های مختلف انجام داده است.» 💾 دانلود و مشاهده کتاب: Roshangari.ir/files/editor/s40s.pdf @Manahejj
🔰 موسسه عالی فقه و علوم اسلامی 🔸 تحت اشراف مقام معظم رهبری مدظله العالی 🔸 ✅ پذیرش سال تحصیلی 1401-1400 💠 مدرسه عالی فقه های تخصصی 🔹 فقه اقتصاد 🔹 فقه جزا 🔹 فقه سیاسی 🔹 فقه خانواده 🔹 فقه قضاء 🔹 فقه معاملات 💠 مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی 🔹 سالهای اول و دوم خارج 🔹پایه9و10 ⏱ مهلت ثبت نام: 15 بهمن 99 تا 17 فروردین 1400 🔴 اطلاعات بیشتر و ثبت نام http://www.mfos.ir ⬇️ دانلود فایل PDF دفترچه راهنمای پذیرش 🆔 @mfos_ir 🌐 www.mfos.ir ☎️ 02532401545
🔔سلسله وبینارهای ایام الله دهه فجر ✅موضوع: جهاد،ایثار و شهادت در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه دهندگان: 👤آیت الله کعبی 🔻جهاد در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی 👤حجت الاسلام محمدرضا طاهری 🔻ایثار و شهادت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی 👤دکتر مجتبی رحماندوست 🔻دفاع مقدس مظهر ایمان و اخلاص دبیر جلسه: 👤دکتر محمد اسحاقی زمان: 🗓پنج شنبه ۱۶بهمن ۹۹ ⏰از ساعت ۱۹ الی۲۱ لینک ورود به جلسه: 💻 https://b2n.ir/572081 @Karasy
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 غربت امام در بدنه حوزه علمیه؛ تحریف یا واقعیت؟ 📝 بازخوانی روایات تاریخی از چگونگی تحقق انقلاب اسل
🌀 نقش منحصر به فرد طلاب در انتشار مبارزات علیه پهلوی به اقصی نقاط کشور 📝 بدنه حوزه، امام را تنها نگذاشت 💠 امام خامنه‌ای دام ظلّه 🔹 حوزه‌ی قم مرکّب است از یک مجموعه‌ای که این مجموعه در جامعه میتواند اثر بگذارد. یک جزء این مجموعه، مرجعیّت است؛ مرجع تقلید مثل امام بزرگوار یا آن اوایلِ مبارزه که هر دو سه نفر از مراجع اعلامیّه میدادند؛ بعد البتّه امام به‌تنهایی تقریباً بار همه را بر دوش میکشیدند. 🔹 این مرجع تقلید بود که به‌عنوان دین، به‌عنوان حکم شرعی، به‌عنوان وظیفه‌ی دینی حرف او امتداد پیدا میکرد در بین مردم؛ این بخش مرجعیّتی. ✅ لکن در کنار این، بخشِ طلّابی وجود داشت؛ اگر طلّاب نبودند این حرکت این‌طور گسترش پیدا نمیکرد. طلبه‌ها از جاهای مختلف، از شهرهای مختلف و نقاط مختلف کشور جمع میشوند، بعد در ایّام تعطیلات یا غیر تعطیلات متفرّق میشوند و میروند در جلسات منبر، جلسات سخنرانی، جلسات هفتگی، جلسات دینی، این فکر را منتشر میکنند در سطح مردم؛ این خیلی مهم است. یک طلبه وقتی‌که فرض کنید رفت در یک روستایی یا در یک شهر کوچکی یا بزرگی و آن فکر را بنا گذاشت که تبلیغ بکند و تبیین بکند و منعکس و منتقل بکند به مخاطبین، فرقش با یک دانشجو از زمین تا آسمان است؛ دانشجو نمیتواند این کار را بکند امّا طلبه میتواند. آن عاملی که توانست پیام مراجع را در دوره‌ی اوّل -آن چند ماه اوّل- و بعد پیام امام بزرگوار را که تنها این کار را انجام میدادند و این رهبری را انجام میدادند -چه در دوره‌ی قم، چه در دوره‌ی نجف- منتشر کند در اقصی‌ نقاط کشور و در دلهای مردم نفوذ بدهد عامل طلبگی بود؛ طلبه‌ها بودند که این کار را کردند، طلبه‌ها بودند که این فکر را منتقل کردند به سرتاسر کشور. 🔹 یک‌وقتی در سال اوّل انقلاب -چند ماه بعد از پیروزی انقلاب- که سالگرد مرحوم آقا مصطفی، فرزند بزرگوار امام عزیزمان بود و در قم مجلس ترحیم گرفته بودند، از من خواستند که من بروم آنجا صحبت کنم؛ رفتم آنجا، امام هم داخل مسجد اعظم حضور داشتند. بنده یک صحبتی آنجا کردم و این آیه‌ی شریفه را مطرح کردم: وَ اَوحی‌ رَبُّکَ اِلَی النَّحلِ اَنِ اتَّخِذی مِنَ الجِبالِ بُیوتًا وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعرِشونَ * ثُمَّ کُلی مِن کُلِ‌ الثَّمَرت فَاسلُکی سُبُلَ رَبِّکَ؛(نحل ۶۸ و ۶۹) 🔹 خطاب به امام گفتم این زنبورهای عسل، همان طلبه‌ها بودند که نشستند این شهد را -حرف شما را- مکیدند، بعد منتشر شدند در اطراف کشور و در جاهای مختلف و این شهد را به کام مردم ریختند؛ آنجایی هم که لازم بود نیش زدند؛ نیش هم زدند! طلبه‌ها این کار را کردند، حوزه‌ی قم این کار را کرد. اگر حوزه‌ی قم نبود، اگر امام بزرگوار مثلاً در جایی مثل تهران یا یک جایی که حوزه‌ی علمیّه‌ای وجود نداشت این حرکت را شروع میکرد، معلوم نبود به این موفّقیّت برسد؛ این حرکت در قم بود که توانست به این موفّقیّت برسد و تبدیل بشود به یک انقلاب. 📗 ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ 🔹 از هیچ دسته‌ای، از هیچ حزبی، از هیچ جمعیت دیگری غیر از ، این کار برنمی‌آمد. و اگر این نمی‌شد، این انقلاب اجتماعی به وقوع نمی‌پیوست، انقلابی که همان شعاری که در تهران روز عاشورا داده می‌شود، در فلان کوره‌دهِ یک استان دورافتاده هم مردم راهپیمائی می‌کنند، همان شعار را می‌دهند، همان حرف را می‌زنند، همان درخواست را می‌کنند. این می‌شود انقلاب اجتماعی، که نتیجه‌اش سقوط آن‌چنان حکومتی است، و تشکیل این‌چنین نظامی. استقامت و استحکام و ریشه‌داری این نظام به گونه‌ئی است که به توفیق الهی، قرنها این نظام پابرجا خواهد بود. 📗 ۱۹ مهر ۱۳۹۱ @Manahejj
36.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 پیام تصویری آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی به همایش بین المللی «نقش اندیشه‌های عرفانی امام خمینی رحمت الله علیه در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران»:🔻 ✅ کسی که می‌خواهد راه امام را طی کند، باید جهانی فکر کند. 🔹 با داشتن ولایت، فقه اصغر ایران اسلامی را احیا می‌کند، از استبداد، از استعمار، از استحمار آزاد می‌کند، با جهان ارتباط برقرار می‌کند، اما با همه کشورهایی که نه بیراهه می‌روند، نه گزندی دارند، نه مرموزانه کار می‌کنند، نه قصد ایذا دارند، رابطه سلیم و عاقلانه برقرار می‌کند، طوری که ملت زنده باشد، هم جنبه جهانی حفظ شود، هم رسالت خود امام رضوان الله تعالی علیه @Manahejj
🌀 منشور روحانیت 📝 احترام دوجانبه جامعه مدرسین و طلاب انقلابی 🖋 پیام امام خمینی قدّس سرّه 🔺 جامعه مدرسین حتما با طلاب جلسه بگذارند و از طرح‌ها و نظرات آنان استقبال نمایند. 🔻 طلاب انقلابی نیز مدرسین عزیز طرفدار انقلاب را محترم بشمارند... @Manahejj
🌀 روحانیت و دنیاگرایی 📝 خاطره فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی از پدر 💠 این مبلغ را نذر شما کرده‌ام 🔹 مدتی بعد از آنکه پدر امامت جمعه را رها کردند، در قم رحل اقامت گزیدند. متاسفانه بعضاً هم تنها بودند! گاه گداری من و بچه ها سری می زدیم... به واسطه بیماری‌ای که داشتند رژیم غذایی سختی هم به توصیه اطباء گرفته بودند و مثلاً بین گوشت‌ها فقط مجاز به خوردن شکمبه گوسفند بودند بلکه مداومت به آن مانند یک دارو. خب شکمبه‌ها را هم به جهت ارزان‌ترشدن و هم به جهت تمایل شخصی‌شان، پاک نکرده می‌گرفتند و خودشان پاک می‌کردند. از نیمه‌های شب چند ساعتی به حمام زیرزمین می‌رفتند و آن‌ها را خوبِ خوب تمیز می‌کردند و بار می‌گذاشتند و صبح، چنانچه همچو منی مهمان‌شان بود، با هم میخوردیم... 🔹 در این ایام، اموراتشان هم نوعاً از سخنرانی‌هایی که دعوت می‌شدند می‌گذشت. پاکت سخنرانی را هم در جیب بالای قبای‌شان می‌گذاشتند. من هم به رسم فضولی، بعضاً پاکت را چک می‌کردم تا ببینم وسعت دخل و خرج به چه میزان است؟ این بار در پاکت فقط یک تراول پنجاهی بود و می‌بایست تا سخنرانی بعدی با همین مبلغ مدیریت می‌کردیم...بماند... 🔹یک روز صبح گفتند: فردا خبرگان دارم و می‌خواهم یک حمام اساسی بروم. تو هم میای؟! اول استقبال نکردم... بعد ادامه دادند، در یکی از کوچه‌های فرعی گذرخان، یک حمام عمومی قدیمی هست. قبلاً یک‌بار تنهایی رفتم؛ خوب دَم می‌شود، دلاک کار بلدی هم دارد. احساس کردم تنهایی سخت‌شان است که بروند؛ پذیرفتم همراهی‌شان کنم. بقچه‌ای از حوله، لباس و صابون فله‌ای با خود بردیم. وقتی وارد شدیم، روی در نوشته بود: «هزینه هر نفر دو هزار و پانصد تومان». پیش قدم شدم و حساب کردم. پدر راست می‌گفت. آن‌چنان حمام دم داشت که گویی به سونای بخار رفته‌ایم. دلاک پیرِ کار بلد هم روی هر نفر قریب نیم ساعت تا سه ربع ساعت وقت می‌گذاشت! حمام خیلی خیلی خوبی بود. آدم واقعاً احساس سبکی و نشاط می‌کرد. 🔹 در وقت خارج شدن، دم در به من گفتند انعام دلاک را حساب کردی؟ گفتم نه! گفتند: صدایش کن. پیرمرد را صدا کردم آمد. پدر دست در جیب کرد و همان پاکت تراول پنجاهی را به او داد! او تراول را گرفت، بوسید، بر چشم گذاشت و نگاهی به بالا کرد و رفت. من هاج و واج و متعجب به پدر نگاه می‌کردم. گفتم زیاد ندادید؟ گفتند نه! بعد مکث کردند و گفتند: مگر چقدر بود؟ گفتم پنجاه تومان؛ و این هر آنچه بود که در پاکت داشتید! نگاهی تیز و تند کردند. پنج یا پنجاه؟ پنجاه!! نُچ ریزی گفتند و برگشتند به سمت حمام. چند قدم نرفته، توقف کردند، برگشتند نگاهی به بالا کردند، بعد به سمت من‌آمدند. گفتند: «دیگه امیدوار شده، نمیشه کاریش کرد، بریم» 🔹 وارد گذر خان شدیم به فکر مخارج تا شب بودم. هنوز چند دقیقه‌ای نگذشته بود که کسی از حجره‌ای با لهجه غلیظ اصفهانی بلند داد زد: «حَجا آقا! حجا آقا! خودش را دوان دوان به ما رساند و رو به من کرد و گفت: «آقای حائری شیرازی هستند؟» گفتم: بله. گفت: «حاج آقا یه دقیقه صبر کنید»! رفت و از میز دکان، پاکتی آورد و به پدر داد. پدر با نگاهی تند گفت: «من وجوهات نمی‌گیرم!» گفت: «وجوهات نیست، نذر است». گفتند: «نذر؟» گفت: «دیروز برای باری که داشتم در گمرک مرز اشکالی پیش آمد. شما همان موقع در قرآن مشغول صحبت بودید. مال، خراب شدنی بود. نگاهی به بالا کردم که اگر مشکل همین الان حل شود، مبلغی را به شما بدهم. همان موقع، حل شد و شما امروز از این جا رد شدید!!» پدر متبسم شد. رو به من کرد پاکت را بگیر. گرفتم. خداحافظی کردیم و راه افتادیم. 🔹 در حین حرکت، آرام در گوشم گفتند: «بشمارش!!» من هم شمردم. ده تا تراول پنجاه هزار تومانی بود. بعد بدون آنکه چیزی بگویم، در گوشم گفتند: «ده تا بود؟!» بعد این آیه را خواندند: «مَن جَاءَ بِالحَسنَةِ فَلَهُ عَشرُ أَمْثَالِهَا» (هر کس کار نیکی انجام دهد، ده برابر آن پاداش دارد)... نگاهی به بالا کردند و گفتند: «خدا بی حساب می‌دهد. به هر که اهل حساب و کتاب باشد با نشانه می‌دهد که بفهمی مال اوست نه دیگری. آن‌را در جیبت بگذار » 📗 کانال ایتای حفظ و نشر آثار آیت‌الله حائری شیرازی: @haerishirazi @Manahejj
🌀 آقایان نشنوند؛ ولی خانم‌ها بدانند 💠 امام خامنه‌ای دام ظلّه 🔸 این حرفی که می‌گویم خواهش می‌کنم مردها نشنوند چون ممکن است بدشان بیاید! 🔹 این را شما خانم‌ها بدانید، وجود شما آن تحولی را در روحیات مرد به وجود می‌آورد که گاه هیچ عاملی نمی‌تواند آن تحول را ایجاد کند. شما می‌توانید دل مرد را گرم کنید و به او امیدواری به زندگی و شوق ادامه کار بدهید. اصلاً این توان در شما هست که در وجود مرد نیرو بدمید. وجود شما این قدر مهم است. مرد هم نسبت به زن همین است. 🔻 حالا مرد گاهی ممکن است مثلاً اخم‌آلود وارد خانه شود. ✅ اگر زن قدری عقل و پختگی‌اش بیشتر باشد و از اخم او جا نخورد و لبخند نشان دهد و در مقابل محبت بورزد، یواش یواش با افسون محبت، می‌تواند گره اوقات تلخی و بداخلاقی مرد را باز کند و ببیند که او چه احتیاج داشت. 🔹 من این حرفی که می‌گویم خواهش می‌کنم ؛ چون ممکن است بدشان بیاید! شما خانم‌ها این را بدانید آقایان تا آخر هم مثل یک پسربچه هستند و باید اداره‌شان کنید. البته اگر این حرف از زبان ما به گوش مردها برسد، لابد از ما گله خواهند کرد. واقعاً خانم‌ها باید این بچّه‌پسری را که حالا ریشش هم بعد از پنجاه، شصت سال زندگی سفید شده اداره کنند. 📅 ۷ بهمن ۱۳۸۱ 📗 کتاب خانواده، نشر صهبا، ص۷۰ @Manahejj
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬ماجرای طلبه‌ای که به پرستارها اهانت کرد!! ⛔️ اخیرا برخی رسانه‌های معاند ویدئویی از یک روحانی جوان منتشر کردند که زحمات کادر درمان در مقابله با کرونا را بی‌ارزش جلوه می‌دهد در حالی‌که این اظهارات، همه‌ی ماجرا نیست... ❇️در این ویدئوی کوتاه ۲ دقیقه‌ای با واقعیت آشنا می‌شوید. @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
🌀 ویژه‌نامه همایش کتاب سال حوزه 📝 دانلود ویژه‌نامه 🔹 بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه و چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه در مدرسه علمیه معصومیه در قم به صورت مجازی برگزار شد. 🔹 در این همایش علمی از صاحبان آثار برگزیده، شایسته های تقدیر،‌ ناشران و ... در بخش کتاب، پایان نامه و مقالات تجلیل به عمل آمد. 📖 اهم سرفصل‌های ویژه‌نامه کتاب سال حوزه: 1️⃣ مشاهده تعداد آثار ارسالی به تفکیک گروه‌های علمی 2️⃣ معرفی آثار برگزیده 3️⃣ معرفی آثار شایسته تقدیر 4️⃣ معرفی آثار شایسته تحسین 5️⃣ معرفی ناشران و مراکز پژوهشی برگزیده و شایسته تقدیر 6️⃣ شاخص‌های داوری آثار در همایش 📌 دانلود ویژه‌نامه در سایت مناهج: Manahejj.ir/post/Ketab1399 @Manahejj
🌀 انواع عملكرد حوزه‌های علمیه در برابر حکومت‌ها در دوران‌های مختلف 📝 بخش نخست 💠 امام خامنه‌ای دام ظلّه 🔸 در گذشته، حوزه‌های علمیه در قبال حكومت‌ها، در محیط‌های شیعی و غیرشیعی، سه نوع عملكرد داشتند: 1⃣ حوزه‌ی وابسته و حکومتی یكی اینکه وابسته به دستگاه‌های قدرت بودند و روحانیت، دولتی بود. در محیط‌های مسیحی هم این‌گونه بوده و هست. حتّی در محیط‌های غیرشیعی هم، روحانیت، بخشی از دستگاه‌های دولتی است. این، از نظر ما مردود است و قبول نداریم و آن را برای روحانیتْ مضرّ می‌دانیم. دستگاه‌های دولتی، نوسان و تلاطم دارند و آینده‌شان به طور دقیق قابل پیش‌بینی نیست. روحانیت باید همیشه امكان حضور قدرتمندانه‌ی نصیحت‌آمیز یا دخالت‌آمیز را برای خودش حفظ كند، و الّا نمی‌تواند كاری انجام دهد. این خصلت هم، با اینکه بخشی از دولت یا حكومت باشد، نمی‌سازد. حوزه باید مستقل باشد و این، یک فرض است. 2⃣ حوزه‌ی ضد حکومت فرض دوم این است كه حوزه، ضدّ و نقطه‌ی مقابل حكومت باشد. مانند حوزه‌های علمیه‌ی ما در پیش از انقلاب و در برخی از گذشته‌های دور كه روحانیت شیعه، در مقابل دستگاه حاكمه قرار داشت. علّت آن، این بود كه آن دستگاه‌ها، دستگاه‌های ظلم و كفر و فساد بودند و روحانیت با آنها مخالف بود. این فرض هم بدیهی است كه امروز مصداق ندارد. حوزه‌ی علمیه‌ی اسلام، امروز نمی‌تواند با حكومتی كه پرچم اسلام را برافراشته و اسلام را عزیز كرده و شریعت را از انزوا خارج كرده و از لحاظ اعتبار و آبرو در سطح بلندترین قلّه‌ی جهانی قرار داده است، مخالفت كند. بنابراین، فرض دوم هم مردود است. امروز این حكومتی كه وجود دارد، در مبنا و اصل، زاییده‌ی خودِ حوزه‌ی علمیه است. چطور ممكن است كه حوزه با آن مخالفت كند؟! البته من حوزه را عرض میکنم. آدمهای مریض و خبیث بالذّات یا بالعَرَض را كار ندارم. آدمهای مریض و ناراحت، با هر دستگاه سیاسی‌ای مخالف نیستند. با حكومتی كه مدبّرش ساواک بود، روابط بسیار خوبی هم داشتند. امروز هم كه با دستگاه روحانیت مخالفند، از سرِ مبارزه‌جویی نیست و شجاعت مبارزه را هم ندارند. اگر تشری به آنها زده شود، از آنچه كه كرده‌اند، هفت بار استغفار خواهند كرد! دشمنی آنان از سر دنائت و خباثت است. چون می‌بینند كه حكومت اسلامی نجیبانه برخورد میکند، نانجیبانه در مقابلش می‌ایستند... 📌 ادامه دارد... @Manahejj
🌀 انواع عملكرد حوزه‌های علمیه در برابر حکومت‌ها در دوران‌های مختلف 📝 بخش دوم 💠 امام خامنه‌ای دام ظلّه 3⃣ حوزه‌ی بی‌اعتنا به حکومت مثلاً می‌توان مرحوم میرزای قمی رضوان اللَّه علیه را مثال زد كه نسبت به فتحعلی‌شاه با سرسختی برخورد میکرد و هیچ باجی به او نمی‌داد. با اینکه فتحعلی‌شاه خیلی به میرزا هم اظهار ارادت میکرد؛ اما میرزا به او چندان اعتنایی نداشت. درعین‌حال، نام رساله‌ی جهاد خودش را «عبّاس‌میرزا» گذاشت؛ زیرا او یكی از سرداران آن زمان بود و به‌هرحال، دولت ایران مدّت زمانی را با دولت متجاوز روس تزاری جنگیده بود و ایشان احساس تكلیف میکرد كه باید از ایرانیان حمایت كند. از خود شاه كه آدم فاسدی بود، نمی‌خواست به صراحت حمایت كند؛ بلكه از عبّاس میرزا كه در میدان جنگ، جنگیده بود، این‌طور تجلیل میکرد. به‌هرحال، دوره‌ی بی‌اعتنایی نسبت به حكومت را باید با اغراض سیاسی صحیح و كارهای بجا پشت سر می‌گذاشت. این روش هم، امروز قابل قبول نیست. امروز اگر روحانیت در قبال حكومت، بی‌اعتنا و بی‌مبالات باشد، هم خودش ضایع خواهد شد و هم حكومت اسلامی تضعیف می‌شود. حكومت اسلامی، حكومت قرآن و حكومت فقه و فقیه و حكومت علم و عدل است. حكومت برای گسترش آرمانهای اسلامی است. تشكیل حكومت اسلامی، آرزوی همه‌ی اولیاءاللَّه در طول تاریخ بوده است. هر فرد مؤمنی وظیفه دارد از آن دستگاه سیاسی كه اسلام را ترویج و احكام آن را پیاده میکند، حمایت كند. مگر عالِم دین می‌تواند نسبت به حكومت اسلامی بی‌اعتنا بماند؟! افراد كافر به اسلام، در مقابل حكومت طاغوتی بی‌اعتنا می‌مانند. «طاغوت» یعنی كسی كه در مقابل خدا، دستگاهی برپا میکند: انداداللَّه، شركاءاللَّه. كسانی كه خود را بنده‌ی مطیع خدا می‌دانند، برای تحقّق اهداف خدایی تلاش میکنند و صبح و شام در مقابل پروردگار پیشانی خضوع به خاك می‌سایند كه به آنها توفیق دهد خدمتگزار دین او باشند. اگر اینها در كشور، زمام قدرت را به دست گیرند، همه وظیفه دارند كه مانند یک ، از آنان حمایت كنند. 🔻 در گوشه و كنار، شاید افرادی هستند كه خیال میکنند این نشانه‌ی زهد و علم آنان است كه از كار كنار بكشند و كاری با حكومت نداشته باشند. مگر چنین چیزی امكان دارد؟! البته چون می‌خواهیم نسبت به مسائل، حُسن ظن داشته باشیم، می‌گوییم: «این، نشانه‌ی بی‌خبری و غفلت آنان است.» و الّا اگر غفلت و بی‌خبری نباشد، نشانه‌ی چیزهای خیلی بدی خواهد بود. پس، این فرض هم مردود است. *⃣ حوزه مستقل ولی همکار حکومت امروز، فرض چهارمی هم وجود دارد و آن عبارت است از حوزه‌ی علمیه‌ی مستقلِ‌ از حكومت كه همكار حكومت است. كار خود را در مجموعه‌ی عظیمی كه امروز بر دوش همه است، انجام می‌دهد. وابسته به دولت نیست؛ اما به دولت، كمک و از آن پشتیبانی میکند. به آن خدمت می‌دهد، آن را نصیحت و راهنمایی میکند و مقرّرات اسلامی را به آن می‌شناساند. امروز دستگاه قضایی در زمینه فقهی، نیازمند حوزه‌های علمیه است و دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری، بیشتر احتیاج دارند. دانشگاه‌ها، نیروی نظامی، كارخانه‌ها و تمام اقشار ملت، نیازمند حوزه‌های علمیه‌اند. همچنین، این نظام، در رأس خود كسی را می‌خواهد كه پرورده این حوزه‌ها باشد. این همكاری و همگامی، باید به شكل صحیحِ آن باشد. 📅 ۱۶ آذر ۱۳۷۴ 📗 بیانات در دیدار جمعی از روحانیون @Manahejj
✅ تخفیف‌های ويژه شرکت نور به مناسبت چهل و دومین انقلاب اسلامی 1⃣ عرضه بسته های متنوع افزایش اعتبار جهت خرید مقاله در پایگاه نورمگز تا ۶۰ درصد تخفیف! 2⃣ عرضه بسته های متنوع افزایش اعتبار جهت خرید کتاب در پایگاه نورلایب تا ۶۰ درصد تخفیف! 3⃣ خريد بسته همراهان نور (مجموع ۱۰۰ نرم افزار در هارد يا نوتبوک، بیش از ۵۰۰۰ جلد کتاب) تنها با مبلغ 2،500،000 ریال! 4⃣ خريد نسخه شبكه نرم افزارهای نور (مجموع ۱۰۰ نرم افزار نور در شبكه محلي) تا ۴۰ درصد تخفيف! 5⃣ بسته های متنوع افزایش اعتبار جهت اجرای بر خط و بدون نیاز به نصب نرم افزارهای نور در پایگاه ابرنور تا ۵۰ درصد تخفیف! 6⃣ ارائه خدمات میزبانی سرور (Hosting) تا ۳۰ درصد تخفیف! 7⃣ ارائه خدمات سرور مجازی (VPS) تا ۲۰ درصد تخفیف! 🌐 noo.rs/awp8J 🌐 noorshop.ir
🌀 برترین رتبه در «کتاب سال حوزه» 📝 کتاب الفائق فی الاصول 🔹 در مراسم بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه که امروز در سالن همایش های مدرسه معصومیه قم برگزار شد، کتاب «الفائق فی الاصول» که به همت اساتید دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه تالیف گشته است، به عنوان «کتاب برگزیده» (بالاترین رتبه) در موضوع فقه و اصول شناخته و مورد تقدیر واقع شد. @Manahejj
🌀 «مصلحت» فیلم جشنواره فجر 📝 در رفع تعارض عدالت و مصلحت نظام 🖋 عطا یاوری 🔹 در جمهوری اسلامی که مخالفانش آن را حکومت آخوندی می‌نامند بالاخره فیلمی ساخته‌اند که قهرمانش یک روحانی است. 🔹 گویا بالاخره از مرحله «آخوندها هم مثل بقیه مردم معمولی هستند» عبور کرده‌ و نمایش می‌دهد. ✅ آخوند قهرمان در این سرزمین کم نداشته‌ایم، از روزهای مبارزه برای انقلاب تا روزهای جنگ تحمیلی، ظاهرا حالا نوبت به تصویر کشیدن حماسه‌ها و گذشت این صنف رسیده است. 🔹 فیلم «مصلحت» دو روحانی دارد؛ یکی به بهانه مصلحت نظام، عدالت را پایمال می‌کند و دیگری فرزندش را فدای عدالت. یکی مصلحت نظام را در تعارض با عدالت می‌پندارد و دیگری مصلحت نظام را عین عدالت می‌بیند. 🔹 «مصلحت» آمده تا یادآوری کند، مصلحت نظام در اجرای عدالت است. خدا بیامرزد آیت‌الله را، خدا حفظ کند آیت‌الله را؛ آیاتی که بخاطر فرزند از عدالت نگذشتند و مصلحت‌تراشی نکردند... @Manahejj