🌀 جامعه مدرسین
📝 نقش اولِ قاعده انقلاب و نظام
💠 امام خامنهای
🔹 من جامعهی مدرّسین را مغز متفکّر و چشم بینا و وجدان سالم و حسّاسی برای دستگاه ادارهکنندهی کشور میدانم و معتقدم اگر ما برای حوزهی علمیه به عنوان قاعدهی اصلی و اساسی در انقلاب و جمهوری اسلامی، نقش و ارزش قائل هستیم (که البته قائلیم)، ناگزیریم برای جامعهی مدرّسین با آن سوابق و تاریخ درخشان و علم و تقوا و استعداد بالا و مایههای قوی فقاهتی، نقش اوّل را قائل شویم.
📗 مراسم بیعت اعضای جامعهی مدرّسین
📅 ۲۴ خرداد ۱۳۶۸
📌 مناهج:
به نظر شما فردی که عهدهدار جایگاه خطیر و ممتاز ریاست جامعه مدرسین میشود چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
📩 نظرات خود را برای مناهج ارسال کنید:
@Manahejj_admin
#امتداد_جامعه_مدرسین
@Manahejj
🌀 نظرخواهی درباره پژوهش
🔔 فراخوان «پژوهش حوزههای علمیه: آسیبها، چالشها و راهبردها»
🔹 معاونت پژوهش حوزههای علمیه در آستانه هفته پژوهش، از عموم اساتید، فضلا و طلاب دعوت بعمل میآورد تا نظرات خود را در ارتباط با آسیبها، چالشها و راهبردهای ارتقای نظام پژوهش حوزههای علمیه به اشتراک گذارند تا با بهرهمندی از این نظرات، سیاستگذاری و برنامهریزی نظام پژوهش حوزه های علمیه را پویاتر گرداند.
💬 خبرگزاری حوزه ذیل این نظرخواهی گفته است: تمام دیدگاهها بدون کلمهای حذف یا سانسور، تقدیم معاونت پژوهش حوزههای علمیه خواهد شد.
لینک شرکت در فراخوان پژوهش:👇👇
hawzahnews.com/x9VLB
#پژوهش
#معاونت_پژوهش
@Manahejj
🌀 آیتالله یزدی
📝 مرزدار شجاع و با صلابت ارزشهای متعالی و انقلابی
👤 آیتالله اراکی
🔹 فقها مرزدار بوده و از دیدهای بینا و ارادهای پرصلابت برخوردار هستند و همیشه در خط مقدم دفاع از ارزشهای بلند انسانی و ارزشهای متعالی مکتب اهل بیت(ع) و رسول الله(ص) آماده جانفشانی هستند؛ از این جمله فقها، بلکه از برجستهترین آنها وجود مبارک حضرت آیتالله یزدی است.
🔹 ما از زمانی که ایشان را شناختیم، فقیهی بینا، عالم، فاضل، آشنای با مبانی دین و اجتهاد، محیط به منابع دین، دارای حسن استنباط و فهم درست از منابع دینی بودند و از همه این موارد مهمتر #جرأت و #شجاعت و صلابتی است که از آن برخوردارند و در قرآن کریم از این صفت به «لا یخافون لومة لائم» تعبیر شده است.
📌 مناهج:
به یقین یکی از ویژگیهای شخصیت جایگزین برای ریاست فقید جامعه مدرسین، شجاعت و صلابت است. شجاعتی که از هیچ ملامت و سرزنشی خوف به دل راه ندهد و ملاحظات ساختگی نداشته باشد.
گرچه برخی به این امر معتقدند ولی در عمل بگونهای رفتار میکنند که رضایت و خشنودی همه طیفهای حوزه را جلب کنند تا محبوب القلوب همه جریانها باشند ولو برای افرادی که #سودای_مرجعیت دارند یا دل در گرو #نشست_اساتید دارند. لذا همواره میکوشند که در هیچ مجلسی از آنها به مذمت و نقد یاد نشود!!
✅ اعضای محترم جامعه مدرسین نیک میدانند که ریاست جامعه مدرسین، جایگاه انقلابیگری و صلابت است، نه جای تعارف و مماشات.
#انقلابی_و_شجاع
#امتداد_جامعه_مدرسین
@Manahejj
🌀 لزوم استمرار خطی که جامعه مدرسین بر آن بنا شد
💠 امام خامنهای
🔹 مسألهی اوّل، خود هویّت جامعهی مدرّسین است. به نظر من، جامعهی مدرّسین، یک شخصیتی است در داخل حوزه که بدیل و نظیری ندارد، نه به خاطر اینکه ما بخواهیم بخصوص روی اعضای محترم جامعه تکیه کنیم یا جهات دیگری را در نظر بگیریم؛ نه، عمدتاً به این دلیل که این، یک نهاد دیرپایِ ریشهدارِ امتحانداده و تجربهشدهی در طول دهها سال است.
🔹 این امتیازات، به این آسانی گیر نمیآید. انسان اگر بیست تا درخت تازه را ملاحظه کند، ممکن است به قدر یک درخت کهن، چوب و شاخه و برگ داشته باشند، اما درخت کهن، امتیازش این است که در سالهای متمادی، ریشه دوانده.
🔹 هیچ عاقلی، درختهای کهن را از فضای زندگی و محیط زیست، زائل نمیکند، به امید اینکه حالا درختهای تازه روئیده، بتوانند جای او را بگیرند.
اینجا یک نهادی است [که] (اگر از سال ۴۲ یا ۴۳ به حساب بیاوریم) الان ۴۵ سال یا ۴۶ سال است که این نهاد، حضور دارد. خیلی از افراد، متبدّل شدند، بعضی هم از همان دوستانِ اوّل کار، تشریف دارند،
✅ لیکن این خطّی که جامعهی مدرّسین، بر اساس آن، از آغاز، حرکت کرده است، تا امروز، امتداد و استمرار پیدا کرده است. وجود یک چنین نهادی برای حوزهی علمیه خیلی باارزش است.
📗 بیانات در دیدار اعضای جامعهی مدرّسین
📅 ۱ مهر ۱۳۸۹
📌 مناهج:
یک انتخاب دقیق و حسابشده میتواند خط انقلابی جامعه مدرسین را نه تنها حفظ کند و استمرار بخشد؛ بلکه آن را تعالی بخشد.
همه صالح هستند و نور چشم؛ این جایگاه رفیع و بسیار خطیر به یک فقیه اصلح انقلابی نیاز دارد.
#امتداد_جامعه_مدرسین
@Manahejj
🌀 تلاش نیات غیرانقلابی برای انهدام جامعه مدرسین
💠 امام خامنهای
🔹 شاید خیلی از آقایان، حتّی در خود جامعهی مدرّسین هم ندانند، اما بنده میدانم که آن وقت، علیه جامعهی مدرّسین، تلاش میشد.
هم در قم، هم در تهران، جداً تصمیم بر این بود که جامعهی مدرّسین را منهدم کنند و از بین ببرند تا یک چنین هستهی تصمیمگیر و تاثیرگذاری، در حوزهی علمیهی قم، وجود نداشته باشد.
‼️ اینجا توی شهر قم، یک نفری به خود من گفت که: «آقا! ما باید کاری کنیم که جامعهی مدرّسین، برکنار شود.» البته تعبیر ویژهای که آن آقا میکرد، یادم نیست، امّا منظور، این بود که دست جامعهی مدرّسین، کوتاه شود.
🔹 برای این کار، #شخصیت_سازی میکردند. همانوقت آدمهایی را بال و پَر میدادند، عنوان میدادند، به بعضیها عناوین روحانی گوناگون منغیراستحقاق میدادند، برای اینکه آنها بتوانند در مقابل جامعهی مدرّسین بایستند.
🔹 این را صریح میگفتند. آن شخص، به من صریح گفت: «فلانکس میتواند در مقابل جامعهی مدرّسین بایستد»! من ادامهی این خط را در تهران هم دیدم. مخصوص قم نبود. خب، این، ناشی از چه بود؟ ناشی از این بود که یک خطّ مستقیمی که منطبق با ممشای امام و جهتگیری امام بود، بحمدالله بر این مجموعهی محترم، حاکم بود و این، مخالفینی داشت، دشمنانی داشت و جامعهی مدرّسین، ایستادگی کرد.
📌 مناهج:
امروز هم عدهای با #سودای_مرجعیت و عناوین ساختگی منغیراستحقاق، تنها و بزرگترین مانع خود را نهاد مقدس جامعه مدرسین میبینند.
برای مقابله و دفع اینها ریاستی همچون مرحوم آیتالله یزدی لازم است که با احدی از دنیاطلبان تعارف نداشت.
بنطر میرسد یکی از ملاکهای مهم برای ریاست جامعه محترم مدرسین، روحیه انقلابیگری و عدم محافظهکاری و نترسیدن از نقد و مذمت اغیار است.
طبق بیانات امام خامنهای، جامعه مدرسین مکلف به استمرار خط انقلابی خویش است.
#استوار_پرصلابت
#امتداد_جامعه_مدرسین
@Manahejj
🌀 جایگاه خطیر جامعه مدرسین در حوزه و جامعه
💠 امام خامنهای
🔹 جامعهی مدرّسین، یک نگاه به حوزه دارد و یک نگاه به جامعه و کشور و نظام سیاسی.
🔹 حوزه، یک موجود زنده است. این موجود زنده در وضع و نظام کنونی کشور، در هر شرایطی باید حرفی داشته باشد. باید یک «لا» و «نعم»ی داشته باشد، و الّا منزوی خواهد شد و انزوا برای حوزه، مرگ است.
🔹 فایده حوزه این است که در بین مردم باشد، و الّا اگر حوزهای با همه خصوصیات و کیفیات، وجود داشته باشد، اما دیواری باشد که مردم به آن مراجعه و اعتنا نکنند و از آن خواهش و توقّعی نداشته باشند (علاججویی نکنند و او علاج ندهد) این حوزه فایدهای ندارد. پس چون باید حوزه در بین مردم باشد، اگر از مردم، منقطع و منزوی شد، این مرگ معنوی حوزه است.
🔹 در بین مردم بودن و با مردم مرتبط بودن و حاضر بودن در ذهن مردم، به این است که در هر یک از قضایای مهم، یک «لا» و «نعم» داشته باشد، ولو «نعم». همیشه لازم نیست آدم «لا» داشته باشد.
یک حادثه فرهنگی، اقتصادی یا سیاسی اتّفاق میافتد، بایستی حوزه در اینجا موضعش را مشخّص کند.
#امتداد_جامعه_مدرسین
@Manahejj
🌀 مواضع آیتالله یزدی جبهه حق را خوشحال و جبهه کفر و نفاق را غمگین میساخت
👤 آیتالله کعبی
🔹 آیتالله یزدی از بزرگان نسل اول پیشتاز حوزههای علمیه و انقلاب اسلامی بود و مواضع ایشان، حزب الله و جبهه حق را خوشحال و جبهه کفر و نفاق را غمگین میساخت.
🔹 ایشان اسوه و الگوی علما، فضلا و طلاب انقلابی هستند و حوزه انقلابی با ارتحال آیت الله یزدی یتیم شد؛ ما خلأ فقدان ایشان را به خوبی حس میکنیم و باید دانست که ضایعه رحلت این عالم ربانی یک ثلمه بزرگ بود.
📌 مناهج:
جایگزین اصلح برای آیتالله یزدی کسی است که دشمنان و منافقین و دنیاطلبان با شنیدن تعیین رییس جدید جامعه مدرسین، برآشفته شوند.
ولی اگر دشمن نسبت به انتخاب رییس جدید جامعه مدرسین، شاد شود یا حتی بیتفاوت باشد یعنی تا اصلح و انتخاب صواب خیلی فاصله داریم...
#ویژگی_اصلح
#امتداد_جامعه_مدرسین
@Manahejj
🌀 وظیفه مهم جامعه مدرسین
📝 مقابله با ورود دیدگاهها و تفکّرات سکولاری به حوزه علمیه
💠 امام خامنهای
🔹 نکته دیگر «خود را در جایگاه دفاع از حق و هجوم به باطل دیدن در برابر ورود دیدگاههای سکولار و امثال آن به حوزه» این هم برای حوزه، یک مشکلی است.
🔹 در داخل حوزه، تفکّرات سکولاری و حالا هر اسمی رویش میگذارید، دارد نفوذ میکند. در مقابل این مسأله، باید ایستاد. باید ببینید اینها کجاها هستند.
🔹 فرض بفرمایید مثلاً فلانموسسه یا مجموعهی علمی، از اساتید نابابی در این زمینه استفاده میکند، خب شما دخالت کنید. شماها بخواهید، به آنها بگوئید آقا نباید بکنند. یعنی اعتبار و احترام جامعهی مدرّسین را اینجا خرج کنید برای اینکه یک چنین چیزی پیش نیاید. البته ممکن است طرف مقابل، این حرف را گوش نکند (حالا یا دستگاهی است که وابسته به حوزه است، یا دستگاهی است که وابسته به تشکیلات نظام است. یا اصلاً وابسته نیست) اما بالاخره به عنوان یک آدم متمرّد محسوب شود؛ معلوم شود که او دارد از نظر جمعی حوزه، تمرّد و سرپیچی میکند.
✅ به هر حال، جامعهی مدرّسین خود را در موضع دفاع از حق و در موضع تهاجم به باطل مشاهده و محاسبه کند.
📗 بیانات در دیدار اعضای جامعهی مدرّسین
📅 ۶ مهر ۱۳۸۹
📌 مناهج:
رییس آتی جامعه مدرسین به قطع باید از روحیه دفاع از حق و شجاعت برخوردار باشد؛ چراکه هرگونه محافظهکاری و ژستهای به ظاهر اخلاقی (اما در باطن بیتفاوت در برابر باطل) هم موجب تضییع حق است هم موجب از دست رفتن اعتبار اجتماعی و حوزوی جامعه مدرسین.
#امتداد_جامعه_مدرسین
@Manahejj
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
#نظرسنجی
👓 بنظر شما کدامیک از بزرگواران برای تصدی ریاست جامعه مدرسین، «فقیه اصلح انقلابی» است؟
💠 آیت الله شب زنده دار
💠 آیت الله عبداللهی
💠 آیت الله کعبی
💠 آیت الله اعرافی
💠 آیت الله اراکی
💠 آیت الله بوشهری
🔖 در لینک زیر، نظر خود را ثبت کنید:
EitaaBot.ir/poll/tfid?eitaafly
#جامعه_مدرسین
@HozeTwit
🌀 نقش برجسته آیتالله یزدی در حفظ انقلابیگری حوزه
👤 آیتالله مقتدایی
🔹 مرحوم آیت الله یزدی در جامعه مدرسین نقش بسیار بالایی برای حفظ انقلابیگری حوزه داشته است تا حوزه علمیه، انقلابی بماند؛ ایشان در این زمینه اقدامات بسیار مؤثری داشته و تلاش کردند تا جامعه مدرسین بتواند وظیفه خودش را در برهه های مختلف و در حفظ حوزه و انقلاب ایفا کند؛ ایشان در این زمینه نیز اقدامات مؤثر، سخنرانیهای متعدد و جلسات بسیاری داشته اند که بحمدالله آثارش در حوزه و نظام بسیار روشن است.
✅ همچنین سادهزیستی از ویژگیهای بارز ایشان بود که همواره نسبت به آن تقید داشتند.
🌐 خبرگزاری رسا
📌 مناهج:
حفظ و رشد حوزه انقلابی به معنای واقعی کلمه (نه صرف شعار و سخنرانی) باید در دستور کار رییس آتی جامعه مدرسین باشد.
#امتداد_جامعه_مدرسین
@Manahejj
🌀 رتبهبندی مراکز حوزوی بر اساس بیش از ۸۰ شاخص / تعیین رشتههای حوزوی متناسب با نیاز جامعه / برگزاری ۲۰ کرسی درس خارج با موضوعات روز
👤 آیت الله اعرافی
◻️ مدیر حوزه های علمیه در نشست هم اندیشی مدیران واحدهای پژوهشی حوزه:
#رتبه_بندی مراکز حوزوی برای اولین بار و بر اساس بیش از ۸۰ شاخص کمی و کیفی انجام گرفته است که در روزهای آینده و به صورت پایلوت اعلام خواهد شد.
◻️ رشتههای متناسب با نیازهای روز جامعه همچون #سبک زندگی اسلامی در درختواره دانشی حوزههای علمیه طراحی شده است.
◻️ در ۳ سال گذشته ۲۰۰ هزار موقوفه حوزوی شناسایی شده اند که اگر به بهرهبرداری از سوی حوزههای علمیه برسند به طور یقینی پیشرفتهای بزرگی را برای آنها به دنبال خواهد داشت.
◻️ در حال حاضر ۲۰ کرسی درس خارج با موضوعات روز همچون پول، بانکداری و سیاست در حال برگزاری است؛ این کرسیها یک حرکت آرام و خاموش است که توأم با برکات بسیاری خواهد بود.
hawzahnews.com/x9Wvf
@Manahejj
🌀 ویژگی های لازم برای رییس جدید جامعه مدرسین
👤 آیت الله عبداللهی در گفت و گو با مناهج:
❓رییس آتی جامعه مدرسین چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
1️⃣ مسؤولین جامعه مدرسین باید افرادی باشند که اولا شناخت از حوزه داشته باشند؛
2️⃣ #مقبول_حوزویان باشند و سوابق آنها نشان بدهد که مقبول حوزیان هستند؛
3️⃣ از #جایگاه_علمی برخوردار باشند؛
4️⃣ #سوابق_انقلابی آنها نشان بدهد که نسبت به انقلابی بودن حوزه دغدغه دارند. نسبت به رصد کردن انقلاب دغدغه دارند. حوزه مادر انقلاب است؛ جامعه مدرسین در عین استقلال حوزه باید مسائل انقلاب و نظام را رصد کند. نیروهایی که نظام نیاز دارد را در اختیار نظام قرار دهد. برای انقلاب نیروسازی کند. همچنین آسیبها و چالشهای انقلاب را رصد کند.
📌 مشروح کامل مصاحبه:
🌐 b2n.ir/jamea
#معیارهای_ریاست
#امتداد_جامعه_مدرسین
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 ویژگی های لازم برای رییس جدید جامعه مدرسین 👤 آیت الله عبداللهی در گفت و گو با مناهج: ❓رییس آتی ج
📠 نظر طلاب و اساتید
💬 مهدی:
سلام علیکم
حاج آقای عبداللهی به نکات خیلی مهمی اشاره کردند.
مخصوصا اینکه رییس جامعه مدرسین باید چهرهای مقبول بین حوزویان مخصوصا عموم طلاب و اساتید داشته باشد.
زمان مرحوم آیتالله یزدی گرچه طلاب بعضاً نقدها و پیشنهاداتی راجع به جامعه مدرسین داشتند اما هیچگاه این باعث بی اعتمادی و بی اعتنایی طلاب یا خدای نکرده جسارت طلاب به جامعه مدرسین نشد.
چراکه آیت الله یزدی به عنوان فقیهی انقلابی مورد وثوق و احترام آحاد حوزویان بودند.
امروز هم باید ملتزم باشیم به فردی که با علمیت و مقبولیت خویش بین آحاد طلاب و اساتید بتواند کیان اعتبار جامعه مدرسین را حفظ کند و ارتقا ببخشد.
#نظر_اعضا
#مقبولیت_ریاست
#امتداد_جامعه_مدرسین
@Manahejj
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 نتیجه نهایی #نظرسنجی حوزه توییت:
🔹 کل آراء ۷۴۶۱
میزان آراء به ترتیب:
1⃣ آیت الله کعبی ۳۱۲۶ رای
2⃣ آیت الله شب زنده دار ۱۹۲۶ رای
3⃣ آیت الله عبداللهی ۷۶۳ رای
4⃣ آیت الله اعرافی ۶۵۸ رای
5⃣ آیت الله اراکی ۶۰۸ رای
6⃣ آیت الله حسینی بوشهری ۳۸۰ رای
📊 تحلیل نظرسنجی:
❗️ از آرای نفر اول و دوم این نتیجه برداشت می شود که طلاب عزیز، برای جامعه مدرسین بین دو ویژگی بسیار مهم، دو نفر را برگزیده اند:
🔸 ویژگی صراحت، بصیرت انقلابی و جهادی که بروز این ویژگی ها در آقای کعبی بیش از دیگران است؛
🔸 و نیز ویژگی فقاهت، مقبولیت علمی بین بزرگان و تدریس موفق بین فضلا که استاد شب زنده دار مقبولیتش بیش ازسایرین است.
‼️ آرای نفر سوم تا پنجم که بسیار نزدیک است نشان می دهد، اگرچه آقای عبداللهی بین فضلا گمنام بوده، لکن کسانی که با ایشان آشنا بودند به ایشان اعتماد داشته اند و آقای اعرافی و اراکی نیز شاید بخاطر مدیریت حوزه و حضور در شورای عالی، طلاب فعلا قائل به بیشتر کردن مسئولیتهایشان نیستند.
‼️ نفر آخر رای گیری از نظر طلاب، آقای حسینی بوشهری است که البته این رای با تلاشهای مجدّانه ایشان و زحماتشان در دوران مدیریت منافات ندارد، لکن نشان می دهد ایشان در مولفه #مقبولیت_بین_طلاب از سایرین امتیاز کمتری دارند.
@HozeTwit
🌀 دومین سال تأسیس رسانه حوزوی مناهج
📝 دو سال همراه شما در بیان نگرشها و دغدغههای حوزه و روحانیت
🖋 سخن سردبیر
🔹 به حول و قوه الهی طی دو سال گذشته، با همراهی شما فرهیختگان حوزوی توانستیم صدای مطالبات امام حوزه و همچنین مطالبات اساتید و طلاب حوزههای علمیه باشیم.
🔹 البته که تا مطلوب و ایدهآل فاصله بسیاری داریم و در مسیر گفتمانسازی حوزه و روحانیت مطلوب به مدد و دعاهای شما همراهان بیش از پیش نیاز داریم.
✅ اما طی همین مدت «دو سال» به بیست و یک پرونده مهم پرداختیم و همواره سعی داشتیم در عین ادب و اخلاق، پیشنهادات و انتقاداتی که نسبت به ساحتهای مختلف حوزههای علمیه (اعم از آموزش و پژوهش، مدرک، معیشت، حضور اجتماعی حوزه و روحانیت و ...) مطرح است را با شیواترین بیان مطرح کنیم.
🔹 گفتنی است مناهج یک #رسانه_مستقل حوزوی است که پذیرای هم افزایی و تعامل با آحاد حوزویان انقلابی است.
📩 همچنان همراه مناهج بمانید و ایدهها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود درباره رسانه حوزوی مناهج را برای ما ارسال کنید:
📲 @Manahejj_admin
#رسانه_حوزوی_مناهج
@Manahejj
🌀 باید رشتههای جدید دانشی متناسب با نیاز روز جامعه در حوزه طراحی کنیم
👤 آیت الله #اعرافی در همایش «همکاری علمی حوزه و دانشگاه در راستای بازسازی و تحول علوم انسانی»
🔹 اگر نظام سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی صحیح می خواهیم باید زیر ساخت های علمی اش را فراهم کنیم و بدانیم این کار رسالت حوزه و دانشگاه است.
🔹 تلاش حوزه این است که در طراحی نظام آموزشی و پژوهشی و برنامه ریزی های خود به این مقولات بپردازد؛ الزامات دانشگاه نیز باید تبیین شود تا این دو نهاد در یک تعامل همه جانبه به مباحث عمقی بپردازند؛ اگر نظام سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی صحیح می خواهیم باید زیر ساخت های علمی اش را فراهم کنیم و بدانیم این کار رسالت حوزه و دانشگاه است.
🌐 rasanews.ir/002oS8
#رشته_های_حوزوی
@Manahejj
52.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 وقتی آقای امجد ایمان و انصافش را زیر پا میگذارد
🎥 حجتالاسلام کفیل
🔻 آقای امجد ایمانش را زیر پا گذاشت و شروع میکند از عاقبت به خیری سخن گفتن؟!!
با هوای نفس خویش به مقام معظم رهبری توهین میکند.
✅ فرمایشات مقام معظم رهبری طی همه این سالها موجود است، مقایسه کنید با سیره و کلام معصومین. کجای این بیانات ذرهای خلاف کلام و سیره معصومین است؟ کجا ذرهای بر اساس احساسات گفته شده است؟
🔻 حرفهای آقای امجد بگونهای است که یک مسلمان معمولی (غیر عالم) هم اینگونه بی محابا حرف نمیزند. گویی نه از قرآن اطلاع دارد نه از تاریخ اسلام.
⛔️ متاسفانه آنهایی که باید بیایند در صحنه و از مقام معظم رهبری دفاع کنند، خوب دفاع نمیکنند.
بعد از اعدام این شخص خبیث افرادی که قلم و رسانه داشتند باید حمایت و تشکر میکردند از این اقدام؛ تا دیگران به خود اجازه ندهند از این [ملعون] قدیس بسازد [و بعد هم آقای امجد...].
خدا به این افراد [منحرف] فرصت بدهد که در پیشگاه مردم عذرخواهی کنند و توبه کنند که قرآن را دستاویز دیگران قرار ندهند.
توبهای که به مقام معظم رهبری پیشنهاد میدهید حکایت پیشنهاد توبه خوارج به امیرالمومنین است.
اگر حرفهای شما اسباب انحراف افرادی شود خون شهدا دامنگیر شما میشود.
📌 پ.ن: فقط صوت دو دقیقه ابتدایی کلیپ کیفیت پایینی دارد، کیفیت مابقی مطلوب است.
#نیما_زم
#مفسد_فی_الارض
#شیخ_محمود_امجد
@Manahejj
🌀 حلقه مفقوده جامعه مدرسین
📝 مؤلفهای مهم برای رییس جدید جامعه مدرسین
🖋 محمدهادی سمتی؛ عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلا
💠 «واقعاً يک منفذى باز كنيد تا طلبههای متعارف و معمولی بتوانند بيايند، تماس بگيرند، خواستههاشان را بگويند، درد دلهاشان را بگويند، حرفهاشان را بزنند، با جامعهی مدرسين انس بگيرند و آشنا شوند.» بیانات رهبر انقلاب با اعضای جامعه مدرسین- ۶ مهر ۱۳۸۹
🔹 امروز تکلیف ریاست جدیدِ جامعه مدرسین مشخص خواهد شد. به این مناسبت لازم است تا فرامین رهبر انقلاب اسلامی درباره لزوم ارتباط با طلاب و فضلا بررسی و بازخوانی شود.
🔹 امروز طلاب جوان بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند به شنیده شدن دغدغههایشان و چه جایی بهتر از جامعه مدرسین؟
نهادی که مورد تأیید و حمایت امامین انقلاب بوده و هست و باید برای تقویت خود از عنصر شنیدنِ مؤثر بهره بگیرد تا بدنه حوزه به معنای واقعی جامعه را محلی امن و مورد اطمینان برای خود تلقی کند و بالاتر، در تمامی کنشهای سیاسی و اجتماعی منتظر اظهار نظر این نهاد باشد.
🔹 هرچند امروز مجمع نمایندگان طلاب به عنوان واسطه میان طلاب و اعضای جامعه مشغول به حرکت است اما ضرورت ایجاد درگاه ارتباطی مستقیم طلاب با رئیس و اعضای جامعه مدرسین قابل انکار نیست و برای حفظ کیان حوزه و پیوند میان اساتید و شاگردان و گرهگشایی فکری در تمام عرصهها بسیار ضرورت دارد.
🔹 آیت اللهالعظمی خامنهای همچنین در دیدار دیگری با اعضای جامعه مدرسین با تأکید بر ایجاد بازوهای ارتباطی با سراسر کشور بر روی این نکته دست میگذارند که باید ظرفیت جامعه برای جهتدهی به مجموعههای حوزوی مثل امامان جمعه و جماعات مورد استفاده قرار بگیرد و تبادل اطلاعات و جذب استعدادها در دستور کار باشد و به گونهای نباشد که طلاب و فضلا تنها برای انتخابات چشم به مرکز جامعه بدوزند.
🔹 ایشان بر این مسئله نیز اصرار دارند که اگر طلبهای فاضل و جوان و فعال در شهرهای دیگر وجود دارد باید از سوی جامعه جذب بشود و در تشکیلات قرار بگیرد. به عبارتی عنصر جذب دوسویه است و انتظار نمیرود که تنها طلاب و فضلا خود را به جامعه نزدیک کنند بلکه باید جامعه نیز برای جذب قدمهای مؤثری بردارد.
رهبر انقلاب اسلامی در همان دیدار از لزوم ارتباط جامعه با حوزویان اهلِ قلم نیز سخن میگویند و بر این باورند که جامعه مدرسین با آنها باید ارتباط بگیرد و هم از توقعات خودش بگوید و هم سخن نویسندگان حوزوی را بشنود و آنها را زیر چتر خود جای بدهد.
خلاصه کلام این است که جامعه مدرسین باید و میتواند کار تشکیلاتی را در جهت خدمت به نظام و حوزویان قرار بدهد تا به معنای واقعی کلمه خانه امن طلاب و فضلا و خار چشم دشمنان نظام اسلامی باشد.
✅ بر همین اساس بهترین گزینه به عنوان رییس آتی جامعه مدرسین کسی است که نه تنها به مؤلفهی ارتباط با طلاب اعتقاد داشته باشد بلکه برای آن برنامه عملیاتی و تشکیلاتی نیز داشته باشد.
#ارتباط_با_طلاب
#امتداد_جامعه_مدرسین
@Manahejj
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 جامعه مدرسین نقش بسیار مهمی در حوزه دارد؛
از انتخاب #شورای_عالی بگیر، تا ایستادن در مقابل #مراجع_منحرف
به قول حضرت آقا:
نقش جامعه مدرسین یک نقش ذاتی است.
‼️ امیدواریم امروز جامعه مدرسین کسی را انتخاب کند که علاوه بر رابطه خوب با طلاب، شجاعت و صراحت مقابل #مراجع_خودخوانده که روز به روز هم بیشتر می شوند، داشته باشد و محکم مقابل جریان #سکولار بایستد
💬 محمد خادمی
@HozeTwit
🌀 ترکیب جدید هیأت رئیسه جامعه مدرسین
🔹 در جلسه عصر امروز شورای عالی جامعه مدرسین ترکیب جدید هیأت رئیسه این نهاد مقدس انقلابی تعیین شد.
حضرات آیات:
➖ سیدهاشم حسینی بوشهری: رییس
➖ سیداحمد خاتمی: نائب رییس اول
➖ عباس کعبی: نائب رییس دوم
➖ محسن اراکی: منشی
➖ محمود عبداللهی: منشی
➖ ابوالقاسم وافی: امین مالی
📌 مناهج:
ضمن تبریک خدمت رییس جدید جامعه مدرسین و یکایک اعضای هیأت رییسه برای ایشان آرزوی موفقیت و توفیقات روزافزون داریم.
قطعا مسؤولیت بسیار بزرگی را عهدهدار گشتهاند و انشاءالله شاهد دوران جدیدی در عمر پر برکت و مقدس جامعه مدرسین باشیم. دورانی که علاوه بر حفظ تمامی ارزشهای سابق، همراه با تحولات بزرگ نیز باشد؛ از جمله #ارتباط_وثیق با اساتید و طلاب حوزههای علمیه.
جامعه مدرسین مأموریتها و اهداف فراوان و قابل توجهی دارد که در سایه مدیریت هیأت رییسه جدید امید است شاهد تحولهای لازم باشیم؛ و همچنین استمرار صراحت و انقلابیگری ایشان موجب ناامیدی #سکولارهای_حوزوی باشد و خواب آنان که #سودای_مرجعیت دارند را آشفته سازد و طلاب حوزه انقلابی را دلگرم و امیدوار کند.
#امتداد_جامعه_مدرسین
@Manahejj