🌀 شورای عالی حوزه ملاک مدرک سطح ۲ و ۳ حوزه را اعلام کرد
🔹 اتمام امتحانات کتبی و شفاهی پایه ۷ و ۸، مدرک سطح ۲ و پایه ۹ و ۱۰ (به همراه پایان نامه)، مدرک سطح ۳ خواهد بود.
🔻 مصوبه جدید شورای عالی حوزه های علمیه درباره الحاق یک تبصره به بند ب ماده ۷ و ماده ۸ آییننامه تشکیل شورای مدارک علمی و اعطای مدارک موضوع مصوبه ۱۰۷۹ به این شرح است:🔻
◻️ ۱. تبصره الحاقی به بند ب ماده ۷: دروس سطح ۲ در این بند، اتمام کتبی و شفاهی دروس پایه های ۷ و ۸ می باشد.
◻️ ۲. تبصره الحاقی به بند ب ماده ۸: دروس سطح 3 عمومی در این بند، اتمام کتبی و شفاهی دروس پایه های ۹ و ۱۰ می باشد.
🔹 به موجب این مصوبه اتمام امتحانات کتبی و شفاهی پایه ۷ و ۸ ، سطح ۲ و پایه ۹ و ۱۰ (به همراه پایان نامه)، سطح ۳ خواهد بود.
📌 پ.ن:
پیش از این برای اخذ مدرک سطح دو امتحانات کتبی پایه ۹ هم لازم بود.
@Manahejj
🌀 پرسشهای متداول طلاب
❓درباره قانون جدید مدرک سطح ۲
✅ ضمن عرض سلام و خیر مقدم خدمت همراهان و اعضای جدید مناهج؛
🔹 طی روز گذشته و اعلام قانون جدید شورای عالی درباره ملاک مدارک سطح ۲ و ۳، بسیاری از اعضا، سؤالاتی درباره این قانون داشتند. رسانه حوزوی مناهج برای آسودگی مخاطبین سؤالات پرتکرار را با پاسخ آنها منتشر میکند:
1️⃣ مصوبه جدید شورای عالی در مورد مدرک سطح ۲ تائید شده و لازم الاجراست؟
پاسخ: بله این قانون به تصویب شورای عالی رسیده و به مرکز مدیریت نیز برای اجرایی شدن ابلاغ شده است.
2️⃣ مصوبه جدید اجرایی شده است و از امروز امکان اخذ مدرک سطح ۲ با اتمام کتبی و شفاهی پایه ۸ هست؟
پاسخ: این مصوبه روز گذشته (۲ دی ماه ۱۳۹۹) ابلاغ شده است؛ لذا ساز و کار اجراییشدن آن باید ابتدا توسط مجموعه معاونت آموزش مشخص گردد.
3️⃣ در مصوبه جدید مدرک تحصیلی معدل شرط نیست؟
پاسخ: شرایط گذشته برای اخذ مدرک به قوت خود باقی است؛ لذا تنها دو بند تبصره مذکور به قانون مدارک حوزوی الحاق شده است.
4️⃣ آیا برای سطح ۲ امتحان شفاهی پایه ۷ مجدد برگشته است؟
پاسخ: در تبصرههای الحاقی چنین موضوعی نیامده است؛ معاونت آموزش نیز تاکنون سخنی از بازگشت امتحانات شفاهی پایه هفت نداشته است.
5️⃣ برای اخذ مدرک سطح ۲ پایاننامه لازم نیست؟
پاسخ: خیر؛ اخذ مدرک سطح ۲ صرفا نیازمند اتمام کتبی و شفاهی پایه ۷ و ۸ است.
6️⃣ پیش از این برای ادامه تحصیل و برخی استخدامها مدرک سطح ۲ نیاز بود، آیا همچنان مدرک سطح ۲ کفایت میکند و همان اعتبار سابق را دارد؟
پاسخ: بله؛ اعتبار مدرک سطح ۲ به قوت خود باقی است و دستخوش تغییر نشده است.
7️⃣ آیا این قانون جدید برای طلاب طرح قدیم نیز اجرا خواهد شد؟
پاسخ: اینکه دایره شمول قانون جدید دقیقا چه افرادی هستند باید توسط معاونت آموزش تصمیمگیری شود.
8️⃣ این مصوبه برای طلاب سال تحصیلی جدید اعمال میشود یا طلاب گذشته که برای اخذ مدرک اقدام نکرده بودند نیز شامل آن خواهند بود.
پاسخ: تصمیم در مورد کیفیت و ساز و کار اجرایی شدن قانون جدید بر عهده معاونت آموزش است. لذا تا اخذ تصمیم این معاونت باید صبور بود.
#مدرک_حوزوی
@Manahejj
🌀 مسیر امروز تحول
📝 ناامیدساختن طلاب ضدتحولخواهی است
🖋 محمد حقپرست
🔹 در یادداشتهای گذشته، به سابقه تحولخواهی و ضرورت مبارزه برای تحول اشاره کردیم. آنچه اکنون مهم است، وضعیت امروز حوزه و تحولخواهی است. آیا حوزه نسبت به بیست سال قبل و حتی ده سال قبل بهتر شده، یا اینکه درجا زده و حتی عقبگرد داشته است؟ چند درصد از مطالبات امامان انقلاب به صورت کلان و جزئی محقق شده است؟ آیا حوزه در مسیر تحول قرار دارد -هرچند کُند- یا اینکه در حال فرصتسوزی است؟
🔹 واقعیت آن است که حوزه با وضع مطلوب فاصلهها دارد، اما به سمت تحول در حال حرکت است و نسبت به گذشته در برخی زمینهها رشد خوبی را تجربه کرده است. بسیاری از مسائل حوزه تغییرات جدی را تجربه کرده و در مسیر «بهتر شدن» قرار دارد.
دلیل دیگر بر رشد حوزه، روحیه عمومی تحولخواهی در حوزه است. امروز اکثریت طلاب و علما خواهان تحول هستند و این بهترین دلیل بر تحول است. طلبهای که امروز به حوزه میآید، با دید جامعتری پا در این عرصه میگذارد و افق روشنتری نسبت به گذشته دارد. سند چشمانداز نوشته شده و حوزه به سمت برنامههای میانمدت و بلندمدت حرکت میکند که اگر خوب اجرا شوند، نسل جدید طلاب بسیار کارآمدتر از گذشته خواهند بود.
🔹 بی انصافی است اگر کسی این مسیر را انکار کند، یا آنقدر سیاه ببیند که به ناامیدی برسد. اینقدر سیاه که حتی برنامهها و کارهای خوب هم دیده نشود. منکر ضعفها و کاستیها نیستیم، اما وقتی در مسیر رشد و پیشرفت قرار داریم، دیگر نباید از گذشته یاد کنیم، بلکه باید آیندهای بهتر را ترسیم کنیم و بسازیم. بدترین چیز در مسیر پیشرفت، سوءظن داشتن، مقایسه با گذشته و ناامیدشدن است. اگر ناامیدی و خستگی به تفکر عمومی طلاب تبدیل شود، اوضاع از گذشته هم بدتر خواهد شد. فرقی نمیکند این ناامیدی از سوی چه جریانی و با چه شعاری باشد. مهم این روحیه است که امروز دقیقا #ضد_تحول_خواهی است و عرصه را برای پیشرفت حوزه تنگتر و بدتر میکند.
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 #مبارزه_برای_تحول
#تکلیف_روحانیت
@Manahejj
🌀 زینت حوزه علمیه و نظام
📝 به مناسبت سالگرد رحلت آیتالله شاهرودی
🖋 استاد سطوح عالی؛ شاگرد آیت الله شاهرودی (نام محفوظ)
🔹 در فضای فکری و رفتاری بخشی از طلاب انقلابی متأسفانه صرف دغدغهمندی و انگیزههای انقلابی دیده میشود؛ بیآنکه برای این هدف مقدس آنگونه که باید و شاید تلاشهای علمی و عملی لازم صورت گیرد. حرکتهای ما بسیار دور است از نیل به انقلابیگری حقیقی؛ حال آنکه به صرف ادعا که تغییری حاصل نمیشود.
🔹 آنچه در جریان انقلاب برای طلبه مفید است مجهزشدن به سلاح علم است. سرباز امام زمان (عج) اگر مسلح باشد هرجا به او گفتند کار کن میتواند بایستد و قوی کار کند. بنابراین لازمه توانمندی طلبه #تخصص است.
🔹 اولین ویژگی مرحوم آیتالله شاهرودی همین تخصص است. ایشان ۱۴ سال در عصر طلایی نجف، شاگردی اساتید بزرگی همچون امام خمینی، شهید صدر و مرحوم آیتالله خویی را داشته است. در آن چند سال بصورت جدی در درس متمحض شدند و به سطحی از قوت علمی رسیدند که برای هر کاری مفید بودند و از همان موقع استفاده از ایشان شروع شد.
🔹 وقتی آیتالله شاهرودی به ایران عزیمت کردند حضرت امام با واسطه برای ایشان صدهزار تومان -پول خیلی زیادی در آن سالها بود- میفرستند و میگویند شما فقط به درس و بحث مشغول باش. آن زمان ایشان کرسی تدریس خارج داشت و پیش از سی سالگی از شهید صدر اجازه اجتهاد گرفته بود. این آیندهنگری حضرت امام را نشان میدهد که ایشان به عنوان یک متخصص (مجتهد) قوی انقلابی درس را رها نکند. مدتی بعد مجدد حضرت امام برای ایشان مبلغ صدهزار تومان میفرستند.
🔹 از ایشان در مجلس اعلای عراق، قوه قضاییه، هماهنگی بین سران قوا، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... استفاده شد چون مجهز به سلاح علم بودند. تا آنجایی که اطلاع داریم امام خامنهای بعد از مرحوم شاهرودی فردی را به عنوان مسؤول هماهنگی بین قوا تعیین نکردند.
🔹 آیتالله شاهرودی خود را به معنای واقعی کلمه سرباز ولیفقیه میدانست. از آیتالله شب زنده دار نقل است که در یکی از جلسات فقهی فقهای شورای نگهبان با امام خامنهای، حضرت آقا میفرمایند آقایان مراقب سلامتی خودشان باشند. مرحوم هاشمی شاهرودی در پاسخ میگویند خدا شما را نگه دارد؛ ما که سربازیم.
یک وقت ما میگوییم ما که سربازیم؛ یک وقت آقای شاهرودی با آن بنیه علمی اجتهادی میگوید. شخصیتی که نزد عراقی و ایرانی و انقلابی و غیر انقلابی مجمع نظر همه انظار بود و کسی اجتهاد و علمیت قوی وی را منکر نبود.
🔹 وقتی ایشان ریاست قوه قضاییه را قبول کردند برای عدهای از اهل علم این کار خیلی سنگین بود و این را از شأن ایشان به دور میدیدند؛ اینکه یک شخصیت علمی وابسته به انقلاب شود برای برخی قابل تحمل نبود! چراکه میگفتند شما در قم میماندید و مهیای فراهم کردن مقدمات مرجعیت برای خود میشدید نه اینکه یک مسؤول حکومتی شوید.
برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ایشان اصلا نمیخواستند بروند؛ اما وقتی آقا دستور دهند سرباز انقلاب مطیع است.
🔻 متأسفانه برخی طلاب انقلابی ما به ادنی بهانهای از رسیدن به تخصص فرار میکنند . و تعیین وظیفههای خیلی کوچک و کماثر از وظیفه اصلی فرار میکنند!
کسی که میتواند یک شهر را اداره کند به بهانه یک کانون فرهنگی، برای همیشه برد کاری خود را متوقف بر همان کانون میکند. در صورتی که با چند سال تمرکز علمی بجای یک مسجد، مساجد یک شهر و بلکه یک کشور را میتوانست اداره کند.
✅ امام خامنهای مکرر به طلاب گوشزد کردهاند که بی مایه فطیر است و باید درس بخوانند. ادعای انقلابیگری به درس خواندن است.
وقتی هم قرار است وارد درس شویم باید کار را محکم کنیم. به یک شخصیت علمی بدل شویم که علمیت وی قابل انکار برای کسی نباشد همچون آیتالله شاهرودی.
وقتی آقای شاهرودی رییس قوه شدند آبرو و زینت نظام شدند و برای همین برخی خیلی دردشان گرفت.
🔹 زمانی طلبهای آمد نزد مرحوم شاهرودی و گفت: مدتی درس شما شرکت کردم و و بعد رفتم هجرت و اکنون آمدم دوباره درستان شرکت کنم. آقای شاهرودی گفتند این چه طرز درس خواندن است؟ بنشین درست را تمام کن. شهید صدر چهار سال پایش را از نجف بیرون نگذاشت. شما هر روز یک جایی هستید.
حال حساب کنید چقدر طلاب خوشفکر انقلابی آن وقتی که میتوانستند درس بخوانند و متخصص شوند نخواندند و از بین رفتند.
🔹 جنبه دیگر مرحوم شاهرودی محکم درس خواندن ایشان بود. تا کسی نتواند به علمیت ایشان ایراد بگیرد و بعد مثل سرباز وارد نظام شدند و اثرگذار بودند. چقدر تأسفآور است برخی طلاب انقلابی با چفیه اما با غیبتهای زیاد، کیفیت درس پایین و همیشه در حال غر زدن و اعتراض!
🔹 انشاءالله همه طلاب عزیز انقلابی بتوانند همچون آیتالله شاهرودی و استاد بزرگوارشان شهید صدر جامع علمیت و انقلابیگری باشند و برای حوزه و نظام، زینت و فخر باشند.
#اسوه_روحانیت
@Manahejj
🌀 نقش نخبگان در تحول
🖋 محمد حقپرست
🔹 همه طلاب در تحقق تحول مؤثرند، اما بیشترین نقش برای نخبگان حوزوی است؛ زیرا نخبگان همان اندازه که تأثیرگذارند و میتوانند طلاب را به سمت تحول راغب کنند، به همان اندازه هم میتوانند با رویگردانی، بیتفاوتی، بیخیالی و ناامیدی، دستیابی به تحول را دورتر کنند.
🔹 اما نخبه حوزوی کسی نیست که بیش از بقیه اشکال بگیرد و انتقاد کند. نخبه کسی است که بیشتر از همه برای تحول برنامه دارد و کار میکند. کسی که با استعدادها و تواناییهایش میتواند مسیر تحول را هموار کند؛ تشکیلات راه بیاندازد و به اندازه خودش مؤثر باشد. نخبه کسی نیست که صرفا بیش از بقیه میفهمد، بلکه کسی است که استقامت بیشتری هم برای تحقق حوزه مطلوب دارد و پایدار میماند.
✅ امروز روز طرح دادن و نظریهپردازی بیشتر از سوی نخبگان است. اینکه مدیریتهای قبلی باید چه کارهایی میکردند، سرجای خودش درست، اما «مسئله مهمتر تکلیف امروز است، نه تحلیل دیروز». مسئله ما ارائه راهکارهایی است برای ساختن آیندهای به روز و متحول؛ نه مانور روی مقصران گذشته.
🔹 اگر نخبگان مدیریت تحول را دست نگیرند، بدون تردید دیگرانی آن را مدیریت میکنند که صلاحیتش را ندارند و ممکن است به ضرر تحول و حوزه تمام شود.
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 #مبارزه_برای_تحول
#تکلیف_روحانیت
#نقش_نخبگان
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 انقلاب با امید، پیروز شد
🎥 تحول و عبور از مشکلات فقط با #امید میسر است
❗️ درد دل یک نخبه با رهبری:
وقتی نخبه ما میبیند ارزشی برای او قائل نیستند نخبه ما ناامید میشود. از دست رفتن نخبه چیز کمی نیست.
💠 پاسخ امام خامنهای:
با ناامید شدن به شدت مخالفم. مسائلی که گفتید مشکلات است. در مقابل مشکلات اگر بنا بود ناامید باشیم حرکت نسلهای قبل از شما متوقف میشد. ما امروز همچنان در همان دوران #طاغوت و انجماد و عقبماندگی وابستگی و فساد بودیم.
برای شما جوان هیچچیزی نباید موجب ناامیدی شود.
📌 پ.ن:
یادمان باشد امام خامنهای در بیانیه گام دوم نیز فرمودند:
پیش از همهچیز، نخستین توصیهی من #امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همهی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّتهای عینی است.
#راهبرد_امید
#راه_تحول
@Manahejj
🌀 خسارت سنگین نفوذ لیبرالها به سیستم تعلیم و تربیت
👤 حجت الاسلام دادگر؛ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
🔹 باید در گزینش و جذب معلم دقت بیشتری صورت بگیرد چرا که غفلت و کوتاهی در این زمینه ظلم به انقلاب اسلامی و آرمان های این ملت مجاهد و مقاوم است.
🔹 نسبت به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت غفلت عجیبی از سوی علما و حوزه های علمیه رخ داده است و هنوز هم شاهد نفوذ و تاثیر تفکر لیبرالی در این عرصه در گلوگاه های مهم هستیم.
rasanews.ir/002oaC
@Manahejj
🌀 ادبیات تحول
🖋 محمد حقپرست
1️⃣ تحول در حوزه، ماهیتی علمی دارد. پس ادبیات تحول، باید ادبیاتی علمی و همراه با متانت و ادب باشد. کمترین توهین یا بی ادبی، بزرگترین آسیب را به تحول می زند. اگر کسی نیت خیر اما قلم و زبان تندی داشته باشد، بهترین طرحها و ایدهها را هم نابود میکند و عملا به تحولخواهی رنگ و بوی منفی میدهد. بدترین ادبیات در تحول، ادبیات ژورنالیستی، جدلی و احساسی است؛ چون لازمه تحول قانعکردن دیگران است، نه هیاهوی رسانهای.
2️⃣ تحول در فضای آزاداندیشی، طرحها و ایدههای نو شکل میگیرد. اما ادعای آزاداندیشی و تضارب افکار، چطور با به کار بردن تعبیرات سنگین و جنجالی قابل جمع است؟ آیا جز این است که چنین ادعای آزاداندیشی بهانهای برای عبور از خطوط قرمز است و به ضرر تحول تمام میشود؟
3️⃣ عیار هر رسانه و جریانی، به محتوا، ادبیات و روش اوست. ازاینرو، همانقدر که نیت و محتوا مهم است، روشها هم مهم هستند. روش جریانها گاهی فاصلهای بین مشرق و مغرب دارند و از اصل نیت و هدف مهمتر میشوند. روشی که منجر به ضعف تحقق تحول شود، در واقع ضد تحولخواهی است.
4️⃣ تحولی که با صرفا تحریک احساسات به وجود بیاید، پایهای ندارد و خیلی زود از بین میرود. همچنین تجربه نشان داده هرگاه طرح و ایدهای با ادبیات جنجالی و فشار رسانهای روی کار آمده، دوام نیاورده و عدهای دیگر با همین روش آن را از بین بردهاند.
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 #مبارزه_برای_تحول
#تکلیف_روحانیت
#ادبیات_تحول
@Manahejj
🌀 آیت الله مصباح یزدی در تهران بستری شدند
🔹 با توصیه هیئت پزشکی، آیت الله مصباح یزدی(دامت برکاته) امشب برای ادامه درمان در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شدند.
🔹 بیماری ایشان صرفا همان بیماری مربوط به دستگاه گوارش است که اخیرا شدت پیدا کرده است و تست اخیر کرونای ایشان منفی بوده است.
🔹 از آحاد مردم و ارادتمندان به ایشان خواستاریم با تضرع به درگاه خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین (علیهم السلام) برای شفای عاجل و کامل ایشان دعا بفرمایند.
#مصباح_انقلاب
@Manahejj
🌀 انتخاب معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزههای علمیه
🔹 شورای عالی با پیشنهاد مدیر حوزههای علمیه مبنی بر انتخاب جناب حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی به عنوان معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزههای علمیه به مدت دو سال، موافقت کرد.
🔹 گفتنی است حجه الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی ، متولد ۱۳۵۰ در شهر بابل و دارای سوابق بدین شرح است:
۱) مدیر داخلی حوزه علمیه روحیه بابل (۱۳۷۵-۱۳۷۴)
۲) محقق و نویسنده دائرةالمعارف فقه اسلامی بیش از ۱۵ سال
۳) رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری دینی (پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی)
۴) مسئول بخش فقه تخصصی و فقه مضاف مرکز جامع علوم اسلامی
۵) عضو شورای علمی کارشناسی اندیشه نامه انقلاب اسلامی وابسته به دفتر رهبری
۶) دبیر نوزدهمین تا بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه های علمیه وجشواره اول ودوم مقالات علمی پژوهشی حوزه
۷) مدیر گروه فقه حوزه های علمیه خواهران
۸) عضو کمیته فقه معاصر مدارج علمی حوزه
۹) مدرس ومعاون پژوهشی مدرسه فقهی مرکزجامع علوم اسلامی ولی امر (عج)
۱۰) عضو شورای علمی کارشناسی فقه (در شوراهای تخصصی حوزوی شورای انقلاب فرهنگی)
۱۱) تالیف چندین جلدکتاب و مقاله و ...
📅 ۶ دی ماه ۱۳۹۹
📌 مناهج:
بالاخره با فاصلهای حدود پنج شش ماه معاون پژوهش حوزههای علمیه تعیین شد.
امید است امور پژوهشی حوزههای علمیه در پایان دوره مدیریتی ایشان بسیار متفاوت از روز نخست قبول مسؤولیت باشد و طرحهای تحولی خوبی در این زمینه داشته باشند و به اجرا بگذارند.
@Manahejj
🏴 #پویش_بزرگ_روضه_های_خانگی
▪️ویژه: فرزندان پسر، دختران زیر 9 سال
🔻شیوه اجرا
۱. سیاه پوش کردن منزل متناسب با ایام شهادت و ارسال عکس از فضای (فرزند خانواده باید در عکس حاضر باشد)
۲. ارسال کلیپ(فیلم) حداکثر 3 دقیقه ای در موضوعات: دکلمه، مدح، شعر خوانی، روضه با موضوع حضرت زهرا(سلام الله علیها)
۳. ارسال کلیپ(فیلم) خوانش زیارتنامه حضرت زهرا(سلام الله علیها) (زیارت معروف که با "یا ممتحنه" شروع میشود/نیازی به خوانش تمام زیارتنامه نیست و حداکثر تا زمان 3 دقیقه ارسال گردد)
۴. ذکر کد مرکز خدمات سرپرست و نام و نام خانوادگی شرکت کننده در آثار
۵. هر یک از اعضای خانواده برای هر موضوع تنها یک فایل می تواند ارسال نماید.
۶. ارسال آثار تنها به شناسه معرفی شده توسط کانال رسمی مراکز خدمات استان محل زندگی امکانپذیر است.
🎁هدیه مشارکت در طرح
135 جایزه یک میلیون ریالی (به نیت عدد ابجد نام مبارک فاطمه)
#فاطمیه
#مرکز_خدمات
@Manahejj
🌀 محکومیت تحریم جامعه المصطفی
📝 بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی
🔹 بیانیه بیش از ۱۷۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت تحریم جامعه المصطفی العالمیه از سوی وزارت خزانه داری آمریکا:
🔻 بار دیگر علم ستیزان و مخالفان تعالی بشریت چهره حقیقی خود را آشکار کردند و این بار نهادی معظم همچون جامعه المصطفی را که از معتبرترین نهادهای آموزشی بینالمللی است و دغدغه نشر علم و معنویت در دنیا را دارد هدف تحریم کور خود قرار دادند.
🔻 این اقدام بی شک نشانه عجز و استیصال دولت مستکبر آمریکا در برابر پیشرفتهای علمی و فرهنگی ملت ایران است. ما نمایندگان ملت و مجلس انقلابی، تحریم جاهلانه این مرکز علمی بینالمللی را که شعار عدالت، معنویت و عقلانیت را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است عملی غیراخلاقی، نامشروع و منافی همه معیارهای جهانی دانسته و آن را به شدت محکوم مینماید و حمایت قاطع خود را از این نهاد فاخر اعلام میداریم.
#جامعة_المصطفی
@Manahejj