فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
°•🌱
± عشق من سامراته 😭🖤
#استوری | #Story 📸
#شهادتامامهادۍ 🪔
#آجرڪاللھیاصاحبالزمان 🕯
#یاامامهادی🥀
@mantazeran
چند دقیقه برای تفکر - شبکه چهار - ۱۴ دی ماه ۱۴۰۳ .mp3
21.9M
#علامه_مصباح
#اخلاق
🔻معنا شناسی "تکامل اخلاقی"
(ارزشها چگونه معقول می شوند؟)
بزرگداشت مرحوم آیت الله مصباح، فیلسوف اخلاق و "منطق اخلاقی زیستن" - ۱۳۹۹
استاد #رحیم_پور
چند_دقیقه_برای_تفکر
شبکه_چهار
📅 پخش: ۱۴۰۳/۱۰/۱۴
@mantazeran
دعای عهد.mp3
10.11M
🔊 #صوت_دعا ؛ #دعای_عهد
👤 حسین #حقیقی
☀️ قرار صبحگاهی منتظران
سرعت مناسب برای قرائت روزانه
@mantazeran
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۱۰)
#حجاب
⭕️ ایراد سوم : حجاب و افزايش التهابهای جنسی
🔸پاسخ تفصیلی :
1️⃣ درست است كه ناكامى، بخصوص ناكامى جنسى، عوارض وخيم و ناگوارى دارد
و مبارزه با اقتضاى غرايز در حدودى كه مورد نياز طبيعت است غلط است،
ولى برداشتن قيود اجتماعى مشكل را حل نمى كند
بلكه بر آن مى افزايد.
2️⃣در مورد غريزه جنسى و برخى غرايز ديگر ،
برداشتن قيود، عشق به مفهوم واقعى را مى ميراند
ولى طبيعت را هرزه و بىبند و بار مى كند.
در اين مورد هرچه عرضه بيشتر گردد هوس و ميل به تنوع افزايش مى يابد.
3️⃣ اينكه راسل مى گويد:
«اگر پخش عكسهاى منافى عفت مجاز بشود پس از مدتى مردم خسته خواهند شد و نگاه نخواهند كرد»
درباره يك عكس بالخصوص و يك نوع بى عفتى بالخصوص صادق است،
ولى در مورد مطلق بى عفتى ها صادق نيست
يعنى از يك نوع خاص بى عفتى خستگى پيدا مى شود
ولى نه بدين معنى كه تمايل به عفاف جانشين آن شود
بلكه بدين معنى كه آتش و عطش روحى زبانه مى كشد و نوعى ديگر را تقاضا مى كند؛
و اين تقاضاها هرگز تمام شدنى نيست.
🔽 خود راسل در كتاب زناشويى و اخلاق اعتراف مى كند كه عطش روحى در مسائل جنسى غير از حرارت جسمى است.
آنچه با ارضاء تسكين مى يابد حرارت جسمى است نه عطش روحى
ادامه دارد
▪️مجموعه آثاراستادشهيدمطهرى(مسأله حجاب) ، ج19، ص 457- 456- با تلخیص و ویرایش-
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰دنیا حساب شده است.
استاد علی صفایی
@mantazeran
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 شرحی کوتاه از برخی فرازهای دعای معروف ماه رجب از زبان استاد شهید مطهری
@mantazeran
17.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماز
آیت الله جوادی آملی
@mantazeran
8.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نفس لوامه
آیت الله جوادی آملی
@mantazeran
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۱۱)
#حجاب
⭕️ ایراد سوم : حجاب و افزايش التهابهای جنسی
🔸ادامه پاسخ تفصیلی :
4️⃣ غريزه جنسى دو جنبه دارد:
جنبه جسمی و جنبه روحى.
از جنبه جسمى محدود است.
از اين نظر يك زن يا دو زن براى اشباع مرد كافى است،
ولى از نظر تنوع طلبى و عطش روحى اى كه در اين ناحيه ممكن است به وجود آيد شكل ديگرى دارد.
🔽 حالت روحى مربوط به اين موضوع دو نوع است:
الف - يكى آن است كه به اصطلاح «عشق» ناميده مى شود
و همان چيزى است كه در ميان فلاسفه و مخصوصاً فلاسفه الهى مطرح است كه :
آيا ريشه و هدف عشق واقعى، جسمى و جنسى است
و يا ريشه و هدف ديگرى دارد... ؟
اين عطش روحى فعلًا محل بحث ما نيست.
ب- نوع ديگر عطش روحى آن است كه به صورت حرص و آز درمى آيد كه از شئون حس تملك است
و يا آميخته اى است از دو غريزه پايان ناپذير:
شهوت جنسى
و حس تملك
آن همان است كه در صاحبان حرمسراهاى قديم و در اغلب پولداران و غير پولداران عصر ما وجود دارد.
🔽اين نوع از عطش تمايل به تنوع دارد.
از يكى سير مى شود و متوجه ديگرى مى گردد.
در عين اينكه دهها نفر در اختيار دارد در بند دهها نفر ديگر است
و همين نوع از عطش است كه در زمينه بى بندوبارى ها و معاشرتهاى به اصطلاح آزاد به وجود مى آيد.
🔽 اين نوع از عطش كه «هوس» ناميده مىشود ارضاء شدنى نيست.
...در اين گونه حالات، سير كردن و ارضاء از راه فراوانى امكان ندارد
و اگر كسى بخواهد از اين راه وارد شود درست مثل آن است كه بخواهد آتش را با هيزم سير كند.
ادامه دارد
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مسأله حجاب)، ج19، ص: 459- 458- با تلخیص و ویرایش-