eitaa logo
「 منتظران ظهور」
520 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
6.2هزار ویدیو
187 فایل
﮼بسم رب المهدی اومدیم یه کاری کنیم که یک سنگ از جلوی راه ظهور برداریم. به امید کارایی برای مهدی عج.. ادمین👇👇👇 @ya_mahdii_zahra
مشاهده در ایتا
دانلود
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۱۰) ⭕️ ایراد سوم : حجاب و افزايش التهابهای جنسی 🔸پاسخ تفصیلی : 1️⃣ درست است كه ناكامى، بخصوص ناكامى جنسى، عوارض وخيم و ناگوارى دارد و مبارزه با اقتضاى غرايز در حدودى كه مورد نياز طبيعت است غلط است، ولى برداشتن قيود اجتماعى مشكل را حل نمى‏ كند بلكه بر آن مى‏ افزايد. 2️⃣در مورد غريزه جنسى و برخى غرايز ديگر ، برداشتن قيود، عشق به مفهوم واقعى را مى ‏ميراند ولى طبيعت را هرزه و بى‏بند و بار مى ‏كند. در اين مورد هرچه عرضه بيشتر گردد هوس و ميل به تنوع افزايش مى ‏يابد. 3️⃣ اينكه راسل مى ‏گويد: «اگر پخش عكسهاى منافى عفت مجاز بشود پس از مدتى مردم خسته خواهند شد و نگاه نخواهند كرد» درباره يك عكس بالخصوص و يك نوع بى‏ عفتى بالخصوص صادق است، ولى در مورد مطلق بى‏ عفتى‏ ها صادق نيست يعنى از يك نوع خاص بى‏ عفتى خستگى پيدا مى ‏شود ولى نه بدين معنى كه تمايل به عفاف جانشين آن شود بلكه بدين معنى كه آتش و عطش روحى زبانه مى‏ كشد و نوعى ديگر را تقاضا مى ‏كند؛ و اين تقاضاها هرگز تمام شدنى نيست. 🔽 خود راسل در كتاب زناشويى و اخلاق اعتراف مى‏ كند كه عطش روحى در مسائل جنسى غير از حرارت جسمى است. آنچه با ارضاء تسكين مى ‏يابد حرارت جسمى‏ است نه عطش روحى ادامه دارد ▪️مجموعه‏ آثاراستادشهيدمطهرى(مسأله حجاب) ، ج‏19، ص 457- 456- با تلخیص و ویرایش-
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 شرحی کوتاه از برخی فرازهای دعای معروف ماه رجب از زبان استاد شهید مطهری @mantazeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 ؛ 🌙 بین چراغانی‌ها ماه را گم نکنی... 🔅 اللهم عجل لولیک فرج @mantazeran
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۱۱) ⭕️ ایراد سوم : حجاب و افزايش التهابهای جنسی 🔸ادامه پاسخ تفصیلی : 4️⃣ غريزه جنسى دو جنبه دارد: جنبه جسمی و جنبه روحى. از جنبه جسمى محدود است. از اين نظر يك زن يا دو زن براى اشباع مرد كافى است، ولى از نظر تنوع طلبى و عطش روحى ‏اى كه در اين ناحيه ممكن است به وجود آيد شكل ديگرى دارد. 🔽 حالت روحى مربوط به اين موضوع دو نوع است: الف - يكى آن است كه به اصطلاح «عشق» ناميده مى ‏شود و همان چيزى است كه در ميان فلاسفه و مخصوصاً فلاسفه الهى مطرح است كه : آيا ريشه و هدف عشق واقعى، جسمى و جنسى است و يا ريشه و هدف ديگرى دارد... ؟ اين عطش روحى فعلًا محل بحث ما نيست. ب- نوع ديگر عطش روحى آن است كه به صورت حرص و آز درمى ‏آيد كه از شئون حس تملك است و يا آميخته ‏اى است از دو غريزه پايان ناپذير: شهوت جنسى و حس تملك آن همان است كه در صاحبان حرم‏سراهاى قديم و در اغلب پولداران و غير پولداران عصر ما وجود دارد. 🔽اين نوع از عطش تمايل به تنوع دارد. از يكى سير مى ‏شود و متوجه ديگرى مى ‏گردد. در عين اينكه دهها نفر در اختيار دارد در بند دهها نفر ديگر است و همين نوع از عطش است كه در زمينه بى ‏بندوبارى ‏ها و معاشرتهاى به اصطلاح آزاد به وجود مى ‏آيد. 🔽 اين نوع از عطش كه «هوس» ناميده مى‏شود ارضاء شدنى نيست. ...در اين گونه حالات، سير كردن و ارضاء از راه فراوانى امكان ندارد و اگر كسى بخواهد از اين راه وارد شود درست مثل آن است كه بخواهد آتش را با هيزم سير كند. ادامه دارد ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مسأله حجاب)، ج‏19، ص: 459- 458- با تلخیص و ویرایش-
YEKNET.IR - monajat 2 - fatemieh 2 - 1400 - mohammad reza taheri.mp3
2.04M
🌾عمری که بی تو رفت یقینا حرام شد 🌾بی تو دلم اسیر خیالات خام شد... 🎤حاج محمدرضا طاهری @mantazeran
✅👈 حركت معكوس‏ 💠 از پيش به من اعتراض مى‏كردند كه تو بچه‏ها را بى‏كار مى‏كنى و نمى‏گذارى كه به كارشان برسند. بچه‏هايى كه با رنج به دست آمده‏اند، در يك برخورد منزوى و سر در لاكشان مى‏كنى و بالاتر از اعتراض، حتى تهديد هم مى‏كردند. 💠 گفتم: داستان درست اين چنين است، كه تو دارى عبور مى‏كنى و مى‏بينى كه يك مشت آدم با شتاب آجرها را بالا مى‏اندازند و بارها را به دوش مى‏كشند و چيزى مى‏سازند. 💠 سلام مى‏كنى و مى‏پرسى: چه مى‏كنيد؟ جواب مى‏شنوى: نمى‏دانيم. آيا بايد اينجا ديوار كشيد؟ نمى‏دانيم. پس چه مى‏كنيد؟ 💠 جواب: تو راه بيفت، راه به تو مى‏گويد چه بكن. تو شروع بكن تا بفهمى چگونه بايد ادامه بدهى. 💠 و تو با خنده مى‏گويى: پس حركت معكوس داريد؟! اول مصالح جمع مى‏كنيد، سپس مى‏سازيد، سپس نقشه مى‏كشيد، سپس معلوم مى‏كنيد كه چه مى‏خواستيد؟ اول، عمل؛ بعد، طرح؛ بعد، هدف؟! 💠 و بچه‏ها به فكر فرو مى‏روند كه راستى اول هدف و سپس طرح و سپس عمل، يا بر عكس⁉️ 💠 و به خود مى‏گويند اينكه همان سنت گرايى و تقليد كوركورانه است. همان عمل‏زدگى جد و آبايى است. حركت بكن، راه به تو مى‏گويد يعنى چه؟ اين چرندها يعنى چه؟ آيا اين هم يك نوع برده پرورى و آدم‏كشى نيست؟ 💠 از يك طرف مى‏گوييد بايد از تقليد جدا شد و از يك طرف شعار مى‏دهيد؛ راه بيفت تا ره گويدت چون؟ 💠 بايد به جاى تفتن و تظاهر با شهادت و تقدير همراه شد. بايد ديد و آمد. شهادت يعنى اين حضور. و يك شب تقدير از هزار ماه، از يك عمر بى‏حساب، بهتر است. 💠 و نكته اينكه شب قدر مى‏گويند نه روز قدر. در متن تاريكى و بحران بايد طرح بريزى و در طلوع فجر بايد گام برداى. 💠 آيا اين شهادت و تقدير، درون گرايى است؟ و اين بى‏حساب به راه افتادن، واقع گرايى است؟ پس به هزار بار بهتر ز هزار پخته خامى. لعنت بر اين حماقت و بر اين حركت معكوس. 📚 صراط، ص ۲٠ @mantazeran