8.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نفس لوامه
آیت الله جوادی آملی
@mantazeran
⏺ نقد و بررسی ایرادها به حجاب اسلامی (۱۱)
#حجاب
⭕️ ایراد سوم : حجاب و افزايش التهابهای جنسی
🔸ادامه پاسخ تفصیلی :
4️⃣ غريزه جنسى دو جنبه دارد:
جنبه جسمی و جنبه روحى.
از جنبه جسمى محدود است.
از اين نظر يك زن يا دو زن براى اشباع مرد كافى است،
ولى از نظر تنوع طلبى و عطش روحى اى كه در اين ناحيه ممكن است به وجود آيد شكل ديگرى دارد.
🔽 حالت روحى مربوط به اين موضوع دو نوع است:
الف - يكى آن است كه به اصطلاح «عشق» ناميده مى شود
و همان چيزى است كه در ميان فلاسفه و مخصوصاً فلاسفه الهى مطرح است كه :
آيا ريشه و هدف عشق واقعى، جسمى و جنسى است
و يا ريشه و هدف ديگرى دارد... ؟
اين عطش روحى فعلًا محل بحث ما نيست.
ب- نوع ديگر عطش روحى آن است كه به صورت حرص و آز درمى آيد كه از شئون حس تملك است
و يا آميخته اى است از دو غريزه پايان ناپذير:
شهوت جنسى
و حس تملك
آن همان است كه در صاحبان حرمسراهاى قديم و در اغلب پولداران و غير پولداران عصر ما وجود دارد.
🔽اين نوع از عطش تمايل به تنوع دارد.
از يكى سير مى شود و متوجه ديگرى مى گردد.
در عين اينكه دهها نفر در اختيار دارد در بند دهها نفر ديگر است
و همين نوع از عطش است كه در زمينه بى بندوبارى ها و معاشرتهاى به اصطلاح آزاد به وجود مى آيد.
🔽 اين نوع از عطش كه «هوس» ناميده مىشود ارضاء شدنى نيست.
...در اين گونه حالات، سير كردن و ارضاء از راه فراوانى امكان ندارد
و اگر كسى بخواهد از اين راه وارد شود درست مثل آن است كه بخواهد آتش را با هيزم سير كند.
ادامه دارد
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مسأله حجاب)، ج19، ص: 459- 458- با تلخیص و ویرایش-
YEKNET.IR - monajat 2 - fatemieh 2 - 1400 - mohammad reza taheri.mp3
2.04M
🌾عمری که بی تو رفت یقینا حرام شد
🌾بی تو دلم اسیر خیالات خام شد...
🎤حاج محمدرضا طاهری
@mantazeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یامولای
دست خستهٔ مرا، مثل کودکی بِگیر... 💚
@mantazeran
12.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماز
آیت الله جوادی آملی
@mantazeran
✅👈 حركت معكوس
💠 از پيش به من اعتراض مىكردند كه تو بچهها را بىكار مىكنى و نمىگذارى كه به كارشان برسند. بچههايى كه با رنج به دست آمدهاند، در يك برخورد منزوى و سر در لاكشان مىكنى و بالاتر از اعتراض، حتى تهديد هم مىكردند.
💠 گفتم: داستان درست اين چنين است، كه تو دارى عبور مىكنى و مىبينى كه يك مشت آدم با شتاب آجرها را بالا مىاندازند و بارها را به دوش مىكشند و چيزى مىسازند.
💠 سلام مىكنى و مىپرسى: چه مىكنيد؟ جواب مىشنوى: نمىدانيم. آيا بايد اينجا ديوار كشيد؟ نمىدانيم. پس چه مىكنيد؟
💠 جواب: تو راه بيفت، راه به تو مىگويد چه بكن. تو شروع بكن تا بفهمى چگونه بايد ادامه بدهى.
💠 و تو با خنده مىگويى: پس حركت معكوس داريد؟! اول مصالح جمع مىكنيد، سپس مىسازيد، سپس نقشه مىكشيد، سپس معلوم مىكنيد كه چه مىخواستيد؟ اول، عمل؛ بعد، طرح؛ بعد، هدف؟!
💠 و بچهها به فكر فرو مىروند كه راستى اول هدف و سپس طرح و سپس عمل، يا بر عكس⁉️
💠 و به خود مىگويند اينكه همان سنت گرايى و تقليد كوركورانه است. همان عملزدگى جد و آبايى است. حركت بكن، راه به تو مىگويد يعنى چه؟ اين چرندها يعنى چه؟ آيا اين هم يك نوع برده پرورى و آدمكشى نيست؟
💠 از يك طرف مىگوييد بايد از تقليد جدا شد و از يك طرف شعار مىدهيد؛ راه بيفت تا ره گويدت چون؟
💠 بايد به جاى تفتن و تظاهر با شهادت و تقدير همراه شد. بايد ديد و آمد.
شهادت يعنى اين حضور. و يك شب تقدير از هزار ماه، از يك عمر بىحساب، بهتر است.
💠 و نكته اينكه شب قدر مىگويند نه روز قدر. در متن تاريكى و بحران بايد طرح بريزى و در طلوع فجر بايد گام برداى.
💠 آيا اين شهادت و تقدير، درون گرايى است؟ و اين بىحساب به راه افتادن، واقع گرايى است؟ پس به هزار بار بهتر ز هزار پخته خامى. لعنت بر اين حماقت و بر اين حركت معكوس.
📚 صراط، ص ۲٠
@mantazeran
🔰استاد شهید مطهری(ره):
یکی از آثار #کار، جلوگیری از گناه است.
البته نمیگویم صددرصد اینطور است، ولی بسیاری از #گناهان منشأش بیکاری است.
📗تعلیم و تربیت در اسلام، ص۲۸۱
@mantazeran
۳۱_01.mp3
4.94M
🔺#روشهای_ترغیب نسل نو به #نماز، در خانه، مدرسه یا دانشگاه6⃣2⃣
🔺 تشویق فرزندان به اذان زیبا گفتن و توجه به معانی آن (۱)
💥 واکنش مسیحیان به اذان چیست؟
🎤 ابوالفضل ساجدی
🔹راديو معارف، برنامه اذانگاهی، 1403
@mantazeran