eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
959 ویدیو
442 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و شصت و ششم ✅یک بحثی هست دعای مأثور.. • دعای مأثور یعنی دعایی که از اهل بیت نقل شده. • غیر مأثور یعنی دعایی که خودمان می‌گوییم، همان دعاهایی که با زبان حال خودمان با خدای متعال✨ صحبت می‌کنیم. 👈اگر دعاهای مأثور در زمان خاص خودش خوانده شود و یا اگر گفتن در فلان مکان، در آن مکان مخصوص به خودش خوانده بشود، قطعا یک اثری را هم خواهد گذاشت. 🔹این جدایی از آن بحثی بود که ما جلسات قبل گفتیم زمانهایی در استجابت دعا مؤثر است🕙. اینجا می خواهیم بگوییم آن دعای مأثور اگر در زمان خودش.. مثلا دعای کمیل در شب جمعه وارد هست. شما می توانی در هر زمانی دعا کمیل را بخوانی، کسی جلویت را نگرفته. 🔮مثلا دوشنبه شما احساس کردی می‌خواهی با خدا راز و نیاز بکنی، نیاز داری با یکی از دعاهای اهل بیت با خدا راز و نیاز بکنی🤲، خُب اینجا دعای کمیل قطعا یکی از بهترین دعاهاست برای راز و نیاز با خدا. بخوان، کسی نگفت چون شب دوشنبه هست نخوان، ولی اگر شب جمعه باشد اثرش بیشتر است. 👌شما به دعاهای وارد شده در ماه مبارک رمضان دقت بکنید، دعای روز اول این ماه «اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ..» خدایا✨ قرار بده روزه من را امروز.. «فِیهِ» یعنی امروز. در ادامه دعا می‌ گوید «فِیهِ صِیَامَ الصَّائِمِینَ وَ قِیَامِی فِیهِ قِیَامَ الْقَائِمِینَ‌..» می‌گوید همه در امروز. 👈از دعای اولین روز ماه رمضان اگر نگاه بکنید تا روز سی ام، در همه کلمه «فِیهِ» آمده، یعنی در آن، یعنی همین روز اول که دارم دعا را 🗣می خوانم، یا روز چهارم که دارم این دعا را می خوانم. پس معلوم می‌شود برای هر روزی یک خاصیتی قرار داده شده که شما آن خاصیت را در آن روز بگویی اثرش بیشتر است. 🔰مثلا شما در روز اول می گویید «فِیهِ صِیَامَ الصَّائِمِینَ» یعنی روزه من را روزه روزه داران قرار بده، یعنی از همین روز اول می خواهی به خدا بگویی که من نمی‌ خواهم یک روزه عادی بگیرم، می‌خواهم یک 🌸 روزه ای بگیرم مثل روزه داران واقعی. پس اثر می گذارد، این اثر در خاصیت روز اول آمده. این بحث زمان است. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (80) 🎤استاد احسان عبادی 266 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های #سیری_در_تسنیم 51 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآن
سیری در تسنیم 52.MP3
8.9M
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های 52 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است. 🎤 از اساتید مهدویت ✳️ جلسه 52 ،(ادامه آیات 106 و 107 سوره بقره) 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود 💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم. @marefatemahdavi
4_5967801034238592857.mp3
6.59M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 29 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 29 🌀 موضوع : 5🌀 ❇️ 90 جلسه در خدمت شما خواهیم بود با مباحث مهم و اصولی پیرامون ❇️ ‼️ در نشر این فایلها جهت افزایش سربازان حضرت ، کوشا باشید @marefatemahdavi برای دسترسی به همه کانال ها و گروههای زیر نظر به کانال زیر رجوع کنید @arshiv_link313
🌙نماز شب ششم 🔷وَجَدْنَا ذَلِكَ فِيمَا وَقَفْنَا عَلَيْهِ عَنِ النَّبِيِّ (ص) قَالَ‏ ، در برخى از احاديث آمده است كه پيامبر اكرم -صلوات اللّه عليه- فرمود: 🔻وَ مَنْ صَلَّى فِي اللَّيْلَةِ السَّادِسَةِ مِنْ رَجَبٍ رَكْعَتَيْنِ بِالْحَمْدِ[1] مَرَّةً وَ آيَةِ الْكُرْسِيِّ[2] سَبْعَ مَرَّاتٍ ، هر كس در شب ششم ماه رجب  دو ركعت نماز- با  یک  بار سوره‌ى حمد و  هفت بار آية الكرسى- بخواند،  🔻يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ يَا عَبْدَ اللَّهِ أَنْتَ وَلِيُّ اللَّهِ حَقّاً حَقّاً وَ لَكَ بِكُلِّ حَرْفٍ قَرَأْتَ فِي هَذِهِ الصَّلَاةِ ، منادى‌اى از آسمان ندا در مى‌دهد: اى بنده‌ى خدا، تو حقيقتا و واقعا دوست خدا هستى و در برابر هر حرف كه در اين نماز خوانده‌اى ،  شَفَاعَةً مِنَ الْمُسْلِمِينَ وَ لَكَ سَبْعُونَ أَلْفَ حَسَنَةٍ لِكُلِّ حَسَنَةٍ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ مِنَ الْجِبَالِ الَّتِي فِي الدُّنْيَا. شفاعت يك مسلمان براى تو است و نيز  هفتاد هزار  عمل نيك كه هر كدام از آن‌ها نزد خدا برتر از كوه‌هاى دنيا است، براى تو خواهد بود. [1] سوره الحمد (فاتحه) [2] سوره البقره، آیات 255-257 📘منبع: کتاب اقبال الاعمال 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و چهارم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت بیست و شش
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و چهارم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت بیست و هفتم ⚠️یک نکته بسیار مهم را در روایات در نظر بگیرید؛ 👌بعضی از روایات جنبه شخصی دارد، نه جنبه حقیقی و کلی و عمومی. یعنی امام این دستور را به من می دهد نه به هر کسی، نه به همه ی افراد جامعه. مثلا در بحث روایات مربوط به طب، شیخ صدوق می گوید که خیلی از این روایات جنبه شخصی دارند، یعنی امام به این فرد مثلا گفت فلان گیاه را بخور حالت خوب می‌شود. دیگر برای همه ی من و ‌شما نیست، تجویز برای همه نیست! 🔗حالا از کجا بفهمیم که این روایت شخصی است یا جنبه عمومی دارد برای همه است⁉️ 💢مثلا در نهج البلاغه، شبهه ای که زیاد مطرح می شود که چرا حضرت علی (ع) می گوید با زنها مشورت نکنید و .. طرف نمی داند که این قضیه را حضرت علی بعد از جنگ جمل گفت، همان جنگی که عایشه فتنه بیارش بود. حضرت علی منظورش زنانی مثل عایشه بود که با اینطور زنها مشورت نکنید، عقلتان را دست این زنها ندهید. نه اینکه منظور کل زنها باشد. 👈در روایت خیلی باید دقت کرد، البته کار روایی می خواهد، باید آدم برود روی موضوعش کار کند، متأسفانه در حوزه علمیه هم اینها تدریس نمی شود. باید بروید نگاه کنید این روایت در چه تاریخی گفته شد، در چه زمانی گفته شد، در چه فضایی گفته شد، همه اینها در نقل روایت دخیل است‌.👉 💢یک موقع هست در یک جمعی امام هم هست، اما بعضی از افراد درباری هم هستند. خُب امام نمی تواند آنجا همه حقایق را بگوید مجبور هست بعضی جاها سکوت کند یا بعضی حقایق را نگوید. اما در یک جمعی که همه شیعیان خاص هستند امام ممکن است همان مطلب را یک شکل دیگری بگوید. اینها باید دقت بشود که روایت تناقض ندارد، بلکه فضا فرق می‌کرد.‌ این جمله من را هم یادتان نرود هیچ وقت با دیدن یک روایت نظر ندهید. هیچ وقت با دیدن یک روایت نمی شود نظر داد، باید روایات متعدد را دید، آنها را کنار هم گذاشت و بعد دسته بندی کرد و ‌نتیجه گرفت. ☝️ما اگر بخواهیم این روایت را عمومی در نظر بگیریم و بگوییم امام منظورش همه بود، پس چرا در روایت اول قیام زید را تأیید کرد؟ چرا در روایاتی که بعدا جلوتر می خوانیم قیام هایی که به نیت الهی و به نیت اهل بیت هست این قیام ها را امام تأیید کرد؟ پس معلوم است اینجایی که به سدیر می گوید کلی نیست، مشخص است این قضیه کلی نیست. برای شخصی مثل سدیر است. 🔸حالا ببینیم سدیر چطور آدمی بود که امام چنین حرفی زد.‌ گفت تو حرکتی نکن، تو بنشین خانه ات، فعلا کاری نکن؟ 👤سدیر یک آدم احساساتی بود، یک شوری در سرش می گرفت و‌ یک حرکتی می کرد. به چنین آدمی امام گفت تو ‌فعلا بنشین. بارها و بارها سدیر و بعضی از همفکرانش پیش امام می رفتند و به امام می گفتند قیام کن همه چیز فراهم است. امام می گفت الان شرایط نیست، الان فضا نیست، نمی شود قیام کرد.‌ امام به چنین افرادی گفت فعلا شرایط فراهم نیست و بنشیند در خانه ....... 🎤استاد احسان عبادی ۲۷ @marefatemahdavi
(ع) •|دل‌اگر‌یار‌نبیند‌جگرش‌می‌سوزد جگرم سـوخت 💔 زبس‌خواب‌ رادیدم|• ✋اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ.. @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
4_5972304633865963160.mp3
3.05M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 30 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 30 🌀 موضوع : 6🌀 ❇️ 90 جلسه در خدمت شما خواهیم بود با مباحث مهم و اصولی پیرامون ❇️ ‼️ در نشر این فایلها جهت افزایش سربازان حضرت ، کوشا باشید @marefatemahdavi برای دسترسی به همه کانال ها و گروههای زیر نظر به کانال زیر رجوع کنید @arshiv_link313
👆👆👆 🌀پوستر شماره 0⃣7⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۶۷ 🗓سخنرانی رهبر معظم انقلاب ۱۳۷۷/۹/۱۵ 📒 @marefatemahdavi
پاسخ قاطع و محکم ایت الله سید احمد مددی ، از قوی ترین اساتید علم رجال و حدیث کشور ، به کسانی که اعمال لیله الرغائب را جعلی می دانند !!! 👈 ایشان فرمودند علاوه بر سند جناب ابن جوزی که اهل سنت است، سندی از سوی علامه حلی هم برای این شب موجود است و نمی توان اعمال امشب را جعلی دانست. (کلمه موضوع در تصویر به معنای جعلی می باشد) 👌 حتی اگر سند دعایی ضعیف هم باشد، میشود خواند و مشکلی ندارد 👈 در نتیجه به جا آوردن اعمال امشب به نیت ثواب و امید، کاری پسندیده است. 👇ادامه در تصویر پایین👇 @ma_va_o
جواب قاطع ایت الله احمد مددی درباره مستحب بودن اعمال لیله الرغائب 👈 حتی اگر سند اعمال امشب ضعیف هم باشد، جعلی نیست و می توان اعمال را به جا آورد و مستحب است @ma_va_o
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های #سیری_در_تسنیم 52 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآن
سیری در تسنیم 53.MP3
4.41M
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های 53 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است. 🎤 از اساتید مهدویت ✳️ جلسه 53 ،(آیه 108 سوره بقره) 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود 💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم. @marefatemahdavi
🌙نماز شب هفتم 🌼رَوَاهَا سَلْمَانُ الْفَارِسِيُّ عَنِ النَّبِيِّ (ص) ، روایت کرده اند از سلمان فارسی از پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- که فرمودند: 💠لِكُلِّ لَيْلَةٍ مِنْ لَيَالِيهِ صَلَاةٌ مُنْفَرِدَةٌ فَمَنْ صَلَّى فِي السَّابِعِه أَرْبَعاً بِالْحَمْدِ[1] مَرَّةً وَ التَّوْحِيدِ[2] وَ الْمُعَوِّذَتَيْنِ[3] ثَلَاثاً ثَلَاثاً ، برای هر شب از شبهای این ماه به طور جداگانه نمازی ذکر گردیده پس هر کس در شب هفتم این نماز را بخواند، چهار رکعت، در هر رکعت، یک بار سوره حمد و سوره های توحید و معوذتین (ناس و فلق) هر کدام سه بار قرائت شود، 💠فَإِذَا سَلَّمَ صَلَّى عَلَى النَّبِيِّ وَ آلِهِ عَشْراً وَ يَقُولُ الْبَاقِيَاتِ الصَّالِحَاتِ عَشْراً ، پس از سلام نماز، ده بار بر پیامبر و آل ایشان صلوات بفرستد و ذکر باقیات الصالحات (يعنى «سبحان اللّه و الحمد للّه و لا إله إلاّ اللّه و اللّه أكبر») را  ده  بار بگويد، 💠أَظَلَّهُ اللَّهُ تَعَالَى فِي ظِلِّ عَرْشِهِ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ ثَوَابَ مَنْ صَامَ رَمَضَانَ وَ اسْتَغْفَرَتْ لَهُ الْمَلَائِكَةُ حَتَّى يَفْرُغَ مِنْ هَذِهِ الصَّلَاةِ ، خداوند او را در سايه‌ى [زير] عرش خود قرار مى‌دهد و پاداش كسى كه ماه رمضان را روزه داشته به او عطا مى‌كند و ملائکه برای او استغفار می کنند تا زمانیکه از این نماز فارغ شود و نماز را تمام کند ، وَ سَهَّلَ عَلَيْهِ النَّزْعَ وَ ضَغْطَةَ الْقَبْرِ وَ لَا يَخْرُجُ مِنَ الدُّنْيَا حَتَّى يَرَى مَكَانَهُ فِي الْجَنَّةِ وَ يُؤْمِنُهُ اللَّهُ مِنَ الْفَزَعِ الْأَكْبَرِ. و بر او حالت جان دادن و عذاب قبر آسان گردد و از دنیا نمی رود مگر آنکه جای خود را در بهشت ببیند و خداوند او را از بزرگترین ترس ایمن می دارد. [1] سوره الحمد(فاتحه) [2] سوره التوحید(الاخلاص) [3] سوره های فلق و ناس 📗منبع: کتاب بلدالامین 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت صد و نود وچهارم (از فایل شماره 43) ☝️توجه کنید این نکته مهم است پیامبر (ص) جلوی راه کاروان تجاری قریش را گرفت، قبول داریم، کاروان قریش نظامی نبود، قبول داریم پیامبر جلوی راه کاروان را گرفت، من نمی گویم دروغ است، اما چرا پشت پرده را نمی بینید و به پیامبر تهمت❌ می زنید! خود مشرکین قرار بود به مدینه حمله💥 کنند، اصلا پیامبر جلوی آن کاروان را هم نمی گرفت مشرکین قرار بود به پیامبر حمله کنند. آن نامه ابوجهل📑 برای همین بود.‌ 👈می خواستند کاروان تجاری که از شام بیاید، کاروان تجاری بود دیگر، رفت سود کند و برگردد🐪، از پولش استفاده کنند برای مخارج جنگ⚔ با مدینه. پیامبر پیش دستی کرد جلوی رسیدن آن سود به مکه را گرفت. اگر سود به مکه می رسید، به قریشیان می رسید، آنها با پول زیاد ساز و‌ برگ فراوانی می خریدند و بعد با قوای کامل به مسلمین👥 حمله می کردند. 👈پس کار پیامبر (ص) یک کار دفاعی بود. قبلش آنها نیت جنگ داشتند. ❌در بعضی جاها چهارتا بی سواد شبهه می‌اندازند چرا پیامبر جلوی کاروان تجاری را گرفت؟... بگویید این کاروان تجاری قرار بود اگر به مکه برسد پولش صرف جنگ با مدینه بشود، با پیامبر✨ بشود، پیامبر پیش دستی کرد نگذاشت. دفاع حساب می‌شود. بیشتر مبارزین جنگ بدر هم سرمایه گذاران💰 همین کاروان بودند، از طرف مشرکین. پس حمله مسلمانها به این کاروان نوعی دفاع بود. 🔰دو نکته این موضوع را تأیید می‌کند؛ 1⃣- سایر کاروانهای قریش آزادانه رفت و آمد می کردند و مسلمین فقط با این کاروان برخورد کردند. اگر قرار بود مسلمین، مثل دزدهای سرراهی همین طوری به کاروانها حمله کنند، چرا به کاروانهای دیگر قریش حمله نکردند؟ پس معلوم می شود این کاروان یک ویژگی خاصی داشت. 2⃣- پیامبر (ص) تلاش کرد این کاروان به راه نیفتد‌. ابتدا حمزه در سه راهی جده با شصت نفر راهشان را بست، بعد حدود دویست کیلومتری مکه مسلمین جلوی آنها را گرفتند، اما کاروان فرار کرد چند نفر کشته شدند، مقداری اجناس هم گرفته شد. 🔹جالب است مشرکین به وقوع این واقعه در ماه حرام اعتراض کردند. (گفتیم ماه حرام ربطی به اسلام🔆 ندارد. چهار ماه محرم، رجب، ذی القعده و ذی الحجه در عربی جاهلی هم حرام بود. کشت و کشتار و جنگ در این ایام نمی کردند. این زد و خورد کاروان اگر اشتباه نکنم در ماه رجب بود) اعتراض کردند به مسلمین، که ماه حرام بود💥 شما چرا جنگ و کشتار راه انداختید؟ 👌خدا آیه نازل کردید: «وَ الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ ..» [191/بقره] فتنه از قتل بدتر است. ⁉️شما به کشت و کشتار مسلمین اعتراض می کنید که چرا راه کاروان شما را بست... شما می خواستید فتنه انگیزی کنید، می‌خواستید فتنه❌ راه بیندازید! مسلمین آمدند پیش دستی کردند و جلوی فتنه را گرفتند. ☝️بعد از اینکه این اقدامات به جایی نرسید و مشرکین بر تصمیم خودشان برای حمله🏇 به مسلمانها ثابت قدم ماندند. یعنی با اینکه پیامبر کاروان را هم گرفت باز آنها بی خیال نشدند. آیه نازل شد، خدا در این آیه به پیامبر مأموریت جهاد داد. 📖 آیه [39] سوره حج: «أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ»💥 به كسانى كه به جنگ بر سرشان تاخت آورده‌اند و مورد ستم قرار گرفته‌اند، رخصت داده شد و خدا بر پيروز گردانيدنشان تواناست. 🖇ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 194 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
يَا سَرِيعَ الرِّضا، اغْفِرْ لِمَنْ لَايَمْلِكُ إِلّا الدُّعاءَ ..😔 🤲 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
✨ ای ‌مهربانِ من تو کجایی که این دلم مجنون روی توست که پیدا کند تو را ..♥️ @marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️ (عج) در روز جمعـہ✨ 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
4_5974254020737369696.mp3
4.67M
💥💥 ویژه ماه های 💥💥 💠 سلسله جلسات 31 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 31 🌀 موضوع : 7🌀 ❇️ موانع استجابت دعا ❇️ ‼️ در نشر این فایلها جهت افزایش سربازان حضرت ، کوشا باشید @marefatemahdavi برای دسترسی به همه کانال ها و گروههای زیر نظر به کانال زیر رجوع کنید @arshiv_link313
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه پنجاه و دوم 2⃣5⃣ (قسمت دوم) 🌎آیات دال بر کروی بودن زمین و عدم بیان آن توسط سها 💢از آيه✨۳۰، سوره نازعات✨ هم كه بگذريم، آيات ديگری با صراحت بیشتری به كروی بودن زمین اشاره دارد كه سها به آن ها اشاره نكرده است. بیان قول ضعیف و عدم اشاره به بقیه موارد، حاكی از بغض سها👤نسبت به قرآن است. آياتی كه به كروی بودن زمین اشاره دارد👇 1⃣آیه ۵سوره زمر: ✨يُكَوِّرُ اللَّيْلَ عَلَى النَّهَارِ وَيُكَوِّرُ النَّهَارَ عَلَى اللَّيْلِ✨ شب را بر روز می پیچاند و روز را بر شب می‌پیچاند. لغاتى كه براى تشريح جهان در قرآن كريم به كار رفته است بسیار مهم اند. در اين آيه لغت ✨تكوير✨ پیچانیدن ترجمه می‌شود. مثلا اين لغت براى پیچانیدن لنگى يا دستار به كار می رود. معلومات اين آيه در مورد پیچیده شدن روز و شب🌚 بالاى يكديگر، شكل زمین را بیان می كند. اين قضیه در حالتى امكان پذير است كه زمین كروى باشد. 2⃣آیه ۴۰سوره یس: ✨لَا الشَّمْسُ يَنْبَغِي لَهَا أَنْ تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ ۚ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ✨  با توجه به اين نكته كه، مسابقه و پیش افتادن يكى از آن دو در صورتى ممكن است كه، هر دو در زمان واحدى موجود باشند، وجود شب و روز 🌞در يك زمان، از آيه فهمیده می شود و از آنجايی كه اين اجتماع فقط در صورت كروى بودن زمین امكان دارد؛ می‌توان كرويت زمین را لازمه ی معناى آيه دانست. 👈اگر زمین سطحى صاف بود از اين دو حالت خارج نمی شد، يا همیشه (دركل سطح زمین) شب و يا همیشه روز بود. 3⃣آیات ۱۳۷سوره اعراف و ۵سوره فصلت و ۴۰سوره معارج: آياتی است كه مشرق و مغرب به صورت تثنیه يا جمع آمده است خداوند متعال می‌فرمايد: ✨وَأَوْرَثْنَا الْقَوْمَ الَّذِينَ كَانُوا يُسْتَضْعَفُونَ مَشَارِقَ الْأَرْضِ وَمَغَارِبَهَا✨(اعراف،۱۳۷)✨ و مشرق ها و مغرب های پربركت زمین را به آن قوم به ضعف كشانده شده (زير زنجیر ظلم و ستم) واگذار كرديم. ✨رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَرَبُّ الْمَشَارِقِ✨(صافات،۵)✨ او پروردگار آسمانها و زمین وآنچه در میان آن هاست، می‌باشد و همچنین پروردگار مشرق ها. ✨فَلَا أُقْسِمُ بِرَبِّ الْمَشَارِقِ وَالْمَغَارِبِ إِنَّا لَقَادِرُونَ✨(معارج،۴۰)✨ سوگند به پروردگار مشرق ها و مغرب ها كه ما توانائیم. اين سلسله آيات در عین اينكه بر متعدد بودنِ محل طلوع و تابش آفتاب و محل غروب آن، دلالت می‌كند و بر كروى بودن زمین نیز اشاره دارد. زيرا اگر زمین كروى باشد، طلوع كردن و تابیدن آفتاب☀️ بر هر جزئى از اجزاى كره زمین، مستلزم اين خواهد بود كه از جزء ديگر آن غروب بكند و در اين صورت تعدد مشرق ها و مغرب ها، بدون هیچ گونه تكلف و زحمت، روشن و واضح می‌گردد، ولى در غیركروى بودن زمین 🌎تعدد مشرق ها و مغرب ها قابل درک و مفهوم نیست. 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص ۲۹۰ 🖇ادامه دارد ... ۱۰۷ @marefatemahdavi
🌙نماز شب هشتم 🌀وَجَدْنَا ذَلِكَ فِي كُتُبِ الصَّلَوَاتِ فِي الْأَوْقَاتِ الصَّالِحَاتِ مَرْوِيّاً عَنِ النَّبِيِّ (ص) قَالَ‏ ، در برخى كتاب‌هاى دربردارنده‌ى نمازها در اوقات شايسته، آمده است كه پيامبر اكرم -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم- فرمود:👇 🔸[وَ] مَنْ صَلَّى فِي اللَّيْلَةِ الثَّامِنَةِ مِنْ رَجَبٍ عِشْرِينَ رَكْعَةً بِالْحَمْدِ[1] مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ[2] وَ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ[3] وَ الْفَلَقِ[4] وَ النَّاسِ[5] ثَلَاثَ مَرَّاتٍ ، هركس در شب هشتم ماه رجب  بیست ركعت نماز -در هر ركعت سوره‌ى «حمد»  یک  بار و سوره‌هاى «قُلْ هُوَ اَللّهُ أَحَدٌ»، «قُلْ يا أَيُّهَا اَلْكافِرُونَ»، «فلق» و «ناس» سه  بار- بخواند، 🔸أَعْطَاهُ اللَّهُ ثَوَابَ الشَّاكِرِينَ وَ الصَّابِرِينَ وَ رَفَعَ اسْمَهُ فِي الصِّدِّيقِينَ وَ لَهُ بِكُلِّ حَرْفٍ أَجْرُ كُلِّ صِدِّيقٍ وَ شَهِيدٍ ، خداوند به او پاداش سپاسگزاران و شكيبايان را عطا مى‌كند و نام او در ميان صديقان نوشته و بالا برده مى‌شود و در برابر هر حرف كه در نماز خوانده، پاداش همه‌ى صديقان و شهيدان براى او خواهد بود ، وَ كَأَنَّمَا خَتَمَ الْقُرْآنَ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ فَإِذَا خَرَجَ مِنْ قَبْرِهِ تَلْقَّاهُ سَبْعُونَ مَلَكاً يُبَشِّرُونَهُ بِالْجَنَّةِ وَ يُشَيِّعُونَهُ إِلَيْهَا ، و گويى كه قرآن را در ماه رمضان خوانده و ختم كرده است و آن‌گاه كه از قبرش بيرون مى‌آيد، هفتاد فرشته به پيشواز او آمده و بشارت بهشت را به او مى‌دهند و از پى او روانه مى‌گردند. [1] سوره الحمد(فاتحه) [2] سوره الفلق [3] سوره الناس [4] سوره الاخلاص [5] سوره الکافرون 📘منبع: کتاب اقبال الاعمال 🔹🔷🔸🔷🔹 @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و شصت و هفتم 🌙..حتی اگر به نمازهایی که در شب های ماه مبارک رمضان آمده توجه بکنید، مثل نماز اول یا نماز شب دوم، سوم.. می بینیم برای این نمازها هم از نظر تعداد رکعت ها و هم از نظر نوع 📖سوره ای که در این نمازها خوانده می شود فرق هایی است. 👈هر شب ماه مبارک رمضان نماز مخصوصی دارد، شما حداقل دو رکعتی هم می بینید، چهار رکعتی هم می بینید، صد رکعتی هم در آنها می بینید مثلا شب قدر، شب عید فطر✨. حمد در همه نمازها هست، اما در هر کدام از نمازها یک سوره هایی را داده. مثلا می گویند شب فلان در آن شب پنج بار🖐 سوره نصر را بخوان. پس معلوم می شود این خاصیت در این شب فلان هست که این پنج بار سوره نصر اگر شما در این شب بخوانی اثر مثبت ویژه‌ای دارد. 👌شما هر موقع مثلا پنج بار سوره نصر را بخوانی قطعا ثواب🌸 را به تو می دهند، این مشکلی ندارد. اما آن شب یک شب خاصی هست، به همین خاطر اهل بیت می‌گویند امشب مثلا پنج بار سوره نصر را بخوان یا بیست و‌پنج بار «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ»✨ بخوان یا .... تطبیق اینها به زمان خاص یک اثری هست که دیگر آن کار من و شما نیست! کار امام معصوم است، کار کسی هست که بیاید آن را برای شما قشنگ دعا بپیچد، نسخه بپیچد. 📚این را ادعیه مأثور می گویند‌، که زمانهای خاصی هم دارد که به آن می گویند دعاهای موقت یعنی برای زمان خاص ‌است. بعضی از دعاها هم که غیر موقت است، مکان خاص و 🕞زمان خاص ممکن است مطرح نباشد که قبلا نمونه هایی را گفتیم. 👤بعد حاج آقا مجتبی تهرانی بحث زیبایی را مطرح می کند می گوید خود این قضیه تعبد و عبودیت ما را نسبت به خدای متعال✨ ثابت می کند، که ما چون و چرا نیاوریم. به ما گفتند امشب این را بخوان، فردا شب آن را بخوان، انجام بدهیم چون و چرا نیاوریم ⁉️، خود این هم رابطه ما را با خدا مشخص می کند. ⚠️که ما در این رابطه چون و چرا در کار خدا یا اهل بیت نمی آوریم. می دانیم که اهل بیت این را گفته حتما حتما یک حکمتی داخلش هست. این هم توجه بشود خود انجام این، نوعی عبودیت ما را محضر خدای متعال و ‌اطاعت ما را از اهل بیت بزرگوار نشان می‌دهد. 👌نکته بعدی هم در بحث حفظ تعبد قالب دعاست که ما جلسات قبل عرض کردیم، 👈قالب دعا را نیاییم از طرف خودمان تغییر در داخل آن ندهیم. وقتی اهل بیت به ما گفتند اینطوری بخوان دعای کمیل را، زیارت عاشورا📖 را اینطوری بخوان و... قطعا قطعا یک چیزی داخلش هست. ما بتوانیم تعبد را حفظ بکنیم و در این موارد هم از طرف خودمان دستور العمل صادر نکنیم👉. این هم نشانی از عبودیت ماست. که ممکن است حتی ما دلیل آن را هم متوجه نشویم. ✅ممکن است ما هیچ وقت متوجه نشویم چرا حضرت علی (ع) سه جای دعای کمیل سه بار گفته «یا رب، یارب، یارب»، این را شاید متوجه نشویم، اما همین که امام دارد به ما دستور می دهد و ما انجامش بدهیم، نوعی تسلیم بودن ما را نشان بدهد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (80) 🎤استاد احسان عبادی 267 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi