معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهل و دوم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃
⏪ قسمت چهل و سوم
🔗روایـت چهـاردهم:
📜وعن أبيه، عن المفيد، عن أحمد بن محمّد العلوي،
عن حيدر بن محمّد بن نعيم، عن محمّد بن عمر الكشي، عن حمدويه، عن محمّد بن عيسى، عن الحسين بن خالد قال: قلت لأبي الحسن الرضا (عليه السلام): إنّ عبدالله بن بكير كان يروي حديثاً وأنا أُحبّ أن اعرضه عليك، فقال: ما ذلك الحديث؟ قلت: قال ابن بكير: حدثني عبيد بن زرارة قال: كنت عند أبي عبدالله (عليه السلام) أيام خرج محمّد بن عبدالله بن الحسن إذ دخل عليه رجل من أصحابنا فقال له: جعلت فداك إنّ محمّد بن عبدالله قد خرج فما تقول في الخروج معه؟ فقال: اسكنوا ما سكنت السماء والأرض فقال عبدالله بن بكير: فإن كان الامر هكذا أو لم يكن خروج ما سكنت السماء والأرض فما من قائم وما من خروج، فقال أبو الحسن (عليه السلام): صدق أبو عبدالله (عليه السلام) وليس الأمر على ما تأوّله ابن بكير، إنّما عنى أبو عبدالله (عليه السلام) اسكنوا ما سكنت السماء من النداء، والأرض من الخسف بالجيش ..
➖➖➖➖➖➖➖🔰🔰
👈راوی می گوید به امام رضا (ع) گفتم که فلانی روایتی را از امام صادق نقل میکند می خواهم ببینم شما این روایت را تأیید می کنید یا نه؟
✅(این نشان می دهد که اصحاب در آن زمان هر روایتی را سریع نمی پذیرفتند بلکه می رفتند روایت را بررسی می کردند، پیش ائمه می بردند مورد صحت قرار میدادند بعد آن را عمل می کردند)
🗣می گوید این راوی از امام صادق (ع) روایت می کند (در ایام خروج محمدبن عبدالله بود از نوادگان امام حسن (ع)، در آن زمانها بود) یک نفر آمد پیش امام صادق و گفت این محمدبن عبدالله خروج کرد شما چه می گویید؟ ما هم کمکش بکنیم؟ ما هم همراهش باشیم؟
👈امام فرمود تا زمانی که آسمان و زمین ساکت است شما هم ساکت باشید کاری نکنید، حرکتی نکنید بعد ادامه روایت هم می گوید که آن خروج شما و حرکت شما زمانی باشد که ندای آسمانی و صیحه آسمانی را شنیدید و یا خسف بیداء صورت گرفته. آن زمان شما حرکت بکنید.
❌اینجا هم باز مخالفین ولایت فقیه استناد می کنند که روایت می گوید نباید کاری کرد و به هر حال اینجوری ولایت فقیه را میزنن..
☝️اولا در جواب، روایت کاملا مشخص هست که دارد قیام فردی به نام محمدبن عبدالله را زیر سوال می برد، نه همه مردم، نه همه قیامها را! امام علنا دارد می گوید به قیام چنین کسی قیام نکنید، چون محمدبن عبدالله ادعای مهدویت کرد.
👌این را یادتان باشد باز هم تکرار می کنم فرق قیام زید با محمدبن عبدالله این بود زید به اسم امام زمان قیام نکرد. زید فقط به این نیت قیام کرد که اگر پیروز بشود حکومت را به امام صادق بدهد. اما محمدبن عبدالله از نوادگان امام حسن (ع) به اسم امام زمان (عج) و مهدی موعود قیام کرد. امام با این قیام مخالف بود.
گفت کسی می خواهد به اسم مهدی موعود قیام بکند آن زمانی است که صیحه آسمانی رخ بدهد و دیگر علائم حتمی را امام مطرح کرد. و الا امام خمینی و اینها که هیچ وقت به اسم مهدی موعود و امام زمان قیام نکردند. فهم از روایت خیلی مهم است. روایت را باید کامل بررسی کرد.
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دوره_محامین ۴۳
@marefatemahdavi
☑️شما امیدهای انقلاب و اسلامید
🔸جوانان عزیز! شما امیدهای انقلاب و اسلامید. رفتار شما میتواند این مملکت را در جهت شکوفایی، با سرعت به پیش ببرد. وقتی جوان مملکت هوشیارانه، با تدبیر، با حلم و با توجه به موقعیتها، حرف بزند و تصمیم بگیرد و عمل کند، کشور گلستان خواهد شد. وقتی هیجانات کور، پا وسط بگذارند، دشمن فورا استفاده خواهد کرد. بارها گفتهام، باز هم تکرار میکنم؛ من معتقدم که جوان مملکت بایستی در همهی میدانها حضور و آمادگی داشته باشد؛ منتها با انضباط.
🏷امام خامنه ای- ۱۳۷۸/۴/۲۱
#جوان
@marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖
📖 #زیارت_آل_یاسین
✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم)
💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ،
💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ
💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ،
💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖📿📖📿📖📿📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
4_5783019601155590615.mp3
2.81M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی 62
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🎬 جلسه 62
🌀 موضوع : #دعا 38 🌀
❇️انصاف در دعا ❇️
@marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت دویست وسوم (از فایل شماره 45)
🔹در جریان مشاوره گرفتن پیامبر از یارانش که ما چکار کنیم داخل شهر یا خارج شهر.. دو دستگی و اختلاف💥 بین مردم اتفاق افتاد، امثال عبدالله بن اُبی که از منافقین👤 سرشناس بود و یارانش بر ماندن در شهر اصرار داشتن و طرفدار پیشنهاد پیامبر بودند.
💢خیلی جالب است، آقا شما که می گویی اینها منافق بودن چطور هم نظر با پیامبر بودن‼️ این خاصیت سازمان نفاق است، عده ای را همراه نشان می دهد، عده ای را مخالف❌. تا همه به همه شک نکنن، این را یادتان باشد. منافقین گاهی بعضی از افرادشان نه همه، هم نظر با پیامبر بودند.
👈به هر حال در پایان حضرت پذیرفت از شهر خارج بشوند. ایشان بعد از اقامه نماز به منزل رفت تا لباس و زره را بر تن بکند. در این لحظه عده ای از مردم از اینکه پیامبر خدا✨ را بر خروج از شهر مجبور کردن پشیمان شدن.
🔰هنگامی که پیامبر از منزل خودش خارج شد گفتن ما اظهار پشیمانی می کنیم، ما را ببخشید اشتباه کردیم😞...
✨پیامبر نپذیرفت و فرمود: من شما را به این امر دعوت کردم و شما نپذیرفتید، شایسته نیست برای پیامبری پس از پوشیدن زره آن را در آورد تا زمانی که با دشمن نبرد کند.🗡
⚠️اینجا یک سوال مطرح است که چرا مردم اول نظر به خروج دادند و بعد پشیمان شدند⁉️
👈یک نکته ای را باید اشاره کنم،
تاریخ می گوید، شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی می گوید؛ وقتی پیامبر وارد منزل شد تا لباس و زره را به تن بکند دو نفر هم✌️ همراه ایشان داخل شد. اسم آن دو نفر را تاریخ نمی آورد، یعنی از همان جاهایی است که تاریخ فقط اشاره به کلیات می کند و جزئیات را ورود پیدا نمیکند.❗️
📌حالا بحث ما سر این است، وقتی این دو نفر همراه مردم بودن نظر مردم خروج از شهر بود خلاف نظر پیامبر (ص)، اما چی شد که آن دو نفر وقتی در بین مردم نبودند یعنی دقایقی🕞، ساعاتی، هر چی بود، همراه پیامبر رفتن و از بین مردم خارج شدند، یکباره نظر مردم تغییر کرد؟
✅پس می توانیم بگوییم هسته مرکزی مخالفت با نظر نخست پیامبر (ص) که در شهر جنگ کنیم، مخالفت با این نظریه، این دو نفر بودند، که وقتی ساعتی از مردم دور شدند توده مردم 👨👩👧👦 با همدیگر به همفکری نشستند و گفتند ما اشتباه کردیم باید نظر پیامبر را اجرا بکنیم.
🤔این دو نفر کی بودند؟ این دو نفر نقششان چی بود؟
👈این نکته هم از آن طرف در خور تأمل است، چرا پیامبر (ص) که موافق جنگ شهری بود، در شرایطی که مخالفان دست از مخالفت⚡️ خودشان برداشتند، گفتن پشیمان هستیم اشتباه کردیم، باز پیامبر از تصمیم خودش برنگشت و به رأی اولیه خودش عمل نکرد⁉️
🌀اینها همه رویش بحث است!
👌پیامبر می دانست تغییر رأی مردم به دلیل دور بودن آن دو نفر است و دوباره اگر آن دو نفر به جمع مردم بیایند دوباره احتمال تغییر رأی مردم👥 محتمل است، این دو نفر بین مردم بیایند دوباره بین مردم نفوذ می کنند روی احساسات مردم اثر می گذارند دوباره رأی مردم را میزنند .. ⚠️به همین خاطر پیامبر خدا برای اینکه بعدا لشکر دچار دو نظریه نشود، دچار گسستگی و اختلاف نشود گفت همان نظری که خودتان اول گفتید یعنی برویم بیرون.
☝️پس نظریه خروج از جانب مردم نبود، بلکه توسط آن دو نفر یا یک جریان پشت پرده به آنها القا شده بود. درست مثل سال قبل که طرح اسیرگیری⛓ به آنها القا شده بود. که جلسه قبل بحثش را گفتیم.
👈علاوه بر این فرمانده ای مثل رسول خدا (ص) نمی توانست هر لحظه نظر خودش را 📑 عوض کند. اگر پیامبر خدا در این نبرد سخت می خواست رأی خودش را بدون نظر داشتن عوامل محیطی و نظر مردم اعمال بکند خُب مردم با ایشان همراهی لازم را نمیکردند.
❌هنوز مردم به عمق ✨ولایت پیامبر پی نبرده بودند، هنوز مردم آنچنان ولایت پذیر نشده بودند. همه اینها را ما باید لحاظ بکنیم.
🔆پیامبر هم که واقعا برای پیروزی مسلمین همه جور تلاش را می کرد با وجود مخالفت مردم با پیشنهادش، برای اینکه آتش فتنه را خاموش🔥 بکند، نظر القا شده به مردم حالا آن دو نفر، جریان پشت پرده.. آن نظر را پذیرفت، گفت حالا که میخواهید خارج از شهر بروید اما اگر از این به بعد حرف من را بپذیرد شما پیروز هستید.
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 203
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🎤🎤🎤 💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 18 🎬 جلسه 8️⃣1️⃣ 📋 موضوع : بررسی تخصصی #ابعاد_حکومت_امام
حکومت 8.MP3
7.36M
🎤🎤🎤
💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 19
🎬 جلسه 9️⃣1️⃣
📋 موضوع : بررسی تخصصی #ابعاد_حکومت_امام_زمان (قسمت هشتم)
🎤 با تدریس #استاد_عبادی ( از اساتید مهدویت )
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🎤🎤🎤 💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 19 🎬 جلسه 9️⃣1️⃣ 📋 موضوع : بررسی تخصصی #ابعاد_حکومت_امام
حکومت 9.MP3
5.9M
🎤🎤🎤
💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 20
🎬 جلسه 0️⃣2️⃣
📋 موضوع : بررسی تخصصی #ابعاد_حکومت_امام_زمان (قسمت نهم)
🎤 با تدریس #استاد_عبادی ( از اساتید مهدویت )
@marefatemahdavi
4_5785271400969275390.mp3
4.66M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی 63
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🎬 جلسه 63
🌀 موضوع : #دعا 39 🌀
❇️کثرت بر دعا ❇️
@marefatemahdavi
👆👆👆
🌀پوستر شماره 6⃣7⃣
👈کتاب #ما_منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنهای)، صفحه۷۰
🗓بیانات در جمع اساتید و فارغ التحصیلان مرکز تخصصی مهدویت، ۱۳۹۰/۴/۱۸
📒 #پوستر_کتاب_ما_منتظریم
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهل و سوم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃
⏪ قسمت چهل و چهارم
🔗روایت پانزدهم :
📜محمّد بن الحسين الرضي الموسوي في (نهج البلاغة) عن أمير المؤمنين (عليه السلام) أنّه قال في خطبة له: الزموا الأرض، واصبروا على البلاء، ولا تحركوا بأيديكم وسيوفكم في هوى ألسنتكم، ولا
تستعجلوا بما لم يعجل الله لكم، فإنّه من مات منكم على فراشه وهو على معرفة حقّ ربه وحقّ رسوله وأهل بيته مات شهيداً، ووقع أجره على الله، واستوجب ثواب ما نوى من صالح عمله، وقامت النية مقام إصلاته بسيفه، فإنّ لكلّ شيء مدّة وأجلاً.
➖➖➖➖➖➖➖🔰🔰
👈روایت شماره پانزدهم در نهج البلاغه است، که حضرت علی (ع) می فرمایند: ثابت باشید روی زمین کاری نکنید، به خاطر حرفهایی که می شنوید الکی روی همدیگر شمشیر نکشید، هر کی روی بستر خودش بمیرد در حالی که خدا و رسولش را شناخته باشد و اهل بیت آنها را، «مات شهيداً» شهید حساب می شود و اجرش بر خدای متعال است.
💢این را مخالفین ولایت فقیه
می گویند نگـاه کنید امام علی (ع) هم حتی می گوید سکوت کنید و الکی جنگ راه نیندازید ..💣
👌ما در جواب می گوییم آخر چطور ممکن است حضرت علی✨ که این همه خطبه های جهادی دارد، حضرت علی (ع) که این همه مردم کوفه را تشویق به جهاد می کند، یارانش را به خاطر سستی و عدم تلاش مؤاخذه می کند، چطور ممکن است این حضرت علی (ع) بیاید به مردم بگوید شما در مقابل ظلم سکوت کنید و کاری نکنید! خُب این با کدام منطق جور در میآید⁉️
☝️پس اینجا حضرت علی چه میگوید؟
✏️آقای ابن ابی الحدید، در شرح نهج البلاغه خودش، در ج13، ص113 میگوید که قضیه چی بود؛
👈می گوید امام داشت مردم کوفه را نسبت به مردم شام که یاران معاویه بودند بسیج می کرد تا با اینها جنگ کنند. امام مشغول چنین کاری بود، یک عده از افراد زیادی در پی این بودن که نفاق و فساد تعدادی از یاران کوفه را شناسایی کنند (از این انقلابی های تند رویی که همه جا هستند) بروند افرادی که حرفهایی زدن را معرفی کنند و لو بدهند و اینها را حتی بکشند ⚔. دنبال این کارها بودن یک عده از یاران حضرت علی (ع).
🔶حضرت علی برای جلوگیری از اینکه تفرقه در جامعه ایجاد نشود چنین دستوری داد، گفت حرکت نکنید، سر جاهایتان بنشینید الکی برای این حرفها شمشیر نکشید. خود ابن ابی الحدید می گوید این جمله برای این زمان بود. حضرت دارد به این تفرقه افکن ها می گوید شما سکوت کنید و کار خاصی نکنید، نه برای همه مردم! حضرت علی (ع) قطعا هیچ موقع نمی گوید در مقابل ظلم بیا سکوت کن، با هیچ منطقی جور در نمی آید.
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دوره_محامین ۴۴
@marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت دویست و هفتاد ونهم
📋در بحث های مربوط به دعا بودیم، عرض کردیم که در دعاها بحث معنوی و مادی، اول معنویت مهم است، دعاهای معنوی بکنیم و بعد دعاهای مادی. حالا سایر حاجات 🤲 را می خواهیم بررسی بکنیم.
👤انسان مرکب از جسم و روح است، ما شکی در این قضیه نداریم. ولی جسم پایدار نیست، روح🌸 است که پایدار است. جسم ما یک ابزاری هست که روح ما را تقویت می کند.
☑️حالا حوائج ما هم نسبت به خودمان و یا نسبت به دیگران یا در ارتباط با روح است یا در ارتباط با جسم است. روح و جسم ما هم حاجاتی دارند. روح و جسم ما قطعا قطعا نیازمند یکسری چیزهایی هستند. 👌از نظر ارزشی انسان باید اول حاجات روحی اش را از خدا تقاضا بکند، چون روح است که پایدار است، روح است که دائمی است.
⚠️اول چیزی که انسان باید در دعاهای خودش از خدا در بحث روحی بخواهد، چی هست⁉️
💠مسئله دین، هدایت دین، ثبات قدم در بحث اعتقادات، در دعا چه می گوییم «ثَبِّتْنِی عَلَى دِينِك» خدایا! من را بر دین خودت ثابت قدم بدار. از خدا بخواهیم در اعتقاداتمان استوار باشیم. «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ» آیه قرآن✨ است.
ثبوت در معنویات، ثبوت در اعتقادات.
💠در مرحله بعد سراغ قلب و تعلقات قلبی می رویم. که انسان دل به غیر خدا نبندد. غیر خدا را دوست داشتن اشکالی ندارد اگر به نیت الهی💝 باشد. تو رفیقت را دوست داری چون آدم مؤمن و با خدایی است. پس در دعاها اول سراغ روح برویم، بعد برویم سراغ جسم. در روح اول اعتقاداتمان را دعا بکنیم، بعد از خدا تعلقات قلبی یمان را بخواهیم.
💠بعد نوبت به فضایل و رذائل نفسانی می رسد. ملکات حسنه، صفات خوب را از خدا بخواهیم خدایا من صبر می خواهم، من حلم می خواهم. من چشم پاکی میخواهم.
از آنطرف هم اگر نعوذبالله مبتلا به گناهی هستیم یعنی صفات رذیله❌، از خدا بخواهیم که توفیق بدهد آنها را پاک بکنیم.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (87)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 279
💠☀️💠☀️💠☀️💠
____________________
@marefatemahdavi
🔸تزکیه نفس
⚠️جوانان عزیز! از تهذیب و تزکیه روحی و #قلبی غافل نشوید.
پایه همه بدبختیهای ملتها، مسؤولان، بزرگها و کوچکها، خودخواهی و خودپرستی و خود را عمده کردن و خدا کردن و ایجاد فرعونیّت در درون دل است. گاهی انسان در بیرون قالب جسم خود - یعنی در ظاهر خود - هیچ نشانه فرعونیّت ندارد؛ اما در دل، #فرعون است.❌
👈خودخواهیها، خود پرستیها، خود محوریها، عمده کردن خود و خواستها و #تمایلات و شهوات و سود و منفعت خود، اینهاست که منشأ اغلب مفاسد زندگی است؛ لذا به سمت تهذیب #نفس حرکت کنید. این حرکتهای عمده - چه حرکتهای در جهت سازندگی فضای کشور، سازندگی محیطهای گوناگون، سازندگی درون دل - امروز فریضهای است که بر دوش همه ماست. ۱۳۷۸/۰۶/۱۰
#جوان
@marefatemahdavi
4_5792010870376629826.mp3
3.94M
💥💥 ویژه ماه های #رجب #شعبان #رمضان 💥💥
💠 سلسله جلسات #اخلاق_مهدوی 64
🎤 با توضیحات #استادعبادی
🎬 جلسه 64
🌀 موضوع : #دعا 40 🌀
❇️ موانع حرف زدن با خدا❇️
@marefatemahdavi
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
💯💯💯
📣📣📣
💠 بسیار مهم 💠
🍀 طریقه خواندن نماز فرج دستور داده شده توسط امام زمان
به جناب #ابوبغل_کاتب برای رهایی از سختی و حاجت روا شدن🍀
📚 منبع : بحار الانوار ج 51 ص 304
✳️ ابوالحسین بن ابوبغل کاتب" که او گفت: از "ابومنصور" کاری را به گردن گرفتم و به سبب آن کار، میان من و او طوری شد که باعث خوف و استتار من از او گردید و او در طلب من بود و من از او هراسان و گریزان بودم. تا آن که در شب جمعه ای قصد زیارت موسی بن جعفر (علیه السلام) نمودم و اراده آن کردم که تمام شب را از برای دعا و سؤال، در آن حرم مطهر کاظمین به سر برم. اتفاقا در همه آن شب در هوا باد و باران بود.
پس از "ابوجعفر کلید دار" خواستم که درهای روضه ببندد و مرا بگذارد، تا در خلوت، دعا و مسئلت نمایم. اجابت نمود و درها را قفل کرده، مرا بگذاشت؛ تا نصف شب گردید و باد و باران هم عبور مردم را از کوچه و صحن و اطراف حرم ببست و من در آن حال، مشغول تضرع و سؤال بودم.
ناگاه در نزد قبر موسی (علیه السلام)، صدای قدمی شنیدم. چون نظر کردم، آواز مردی شنیدم که بر یک یک انبیای اولوا العزم سلام کرد، تا آن که به ائمه (علیهم السلام) رسید و یک یک را سلام کرد تا آن که به حضرت حجت (علیه السلام) رسید و او را ذکر نکرد.
چون این بدیدم، متعجب گردیدم و با خود گفتم: شاید آن حضرت را فراموش نمود، یا آن که او را نمی شناسد، یا آن که مذهب او این باشد. تا آن که از زیارت فارغ گردیده، دو رکعت نماز کرد و چون از نماز فارغ شد، نزد قبر امام محمد تقی (علیه السلام) آمده او را نیز مانند جدش، سلام و زیارت نمود و دو رکعت نماز به جا آورد. او را نشناختم و از او ترسیدم. چون مشاهده کردم جوانی دیدم در حد کمال. لباسهای سفید در بر و عمامه با حنک بر سر (و) ردائی در دوش داشت. به سوی من نگریست و فرمود: یا "ابا الحسین بن ابی بغل"! تو در کجایی از دعای فرج؟
عرض کردم: ای مولای من، آن دعا کدام است؟ فرمود: دو رکعت نماز ( به نیت نماز فرج و حاجت )بگذار، بعد از آن بگو:
✅ يا مَنْ أَظْهَرَ الْجَمِيلَ وَ سَتَرَ الْقَبِيحَ يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ وَ لَمْ يَهْتِكِ السِّتْرَ يَا عَظِيمَ الْمَنِّ يَا كَرِيمَ الصَّفْحِ يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ يَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ يَا مُنْتَهَى كُلِّ نَجْوَى وَ يَا غَايَةَ كُلِّ شَكْوَى يَا عَوْنَ كُلِّ مُسْتَعِينٍ يَا
مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقَاقِهَا 💠 سپس ده بار بگو يَا رَبَّاهْ 💠 سپس ده بار بگو يَا سَيِّدَاهْ 💠 سپس ده بار بگو يَا مَوْلَاهْ 💠سپس ده باربگو يَا غَايَتَاهْ 💠 سپس ده بار بگو يَا مُنْتَهَى غَايَةِ رَغْبَتَاهْ 💠 سپس بگو أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ ع إِلَّا مَا كَشَفْتَ كَرْبِي وَ نَفَّسْتَ هَمِّي وَ فَرَّجْتَ غَمِّي وَ أَصْلَحْتَ حَالِي💠 و سپس به هر صورتی که می خواهی دعا کن و حاجاتت را بگو 💠 سپس گونه راست صورت خود را روی سجده (روی مهر) بگذارید و 100 بار بگویید 👈 يا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَايَ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَايَ 💠 سپس گونه چپ صورت را روی سجده و مهر بگذارید و 100 بار بگویید 👈أدْرِكْنِي💠 و سپس در همان حالت مکررا می گویید 👈 الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ تا نفس شما فطع شود و سپس سر خود را از سجده بلند می کنید که ان شالله حاجت روا می شوید.
☝️ قابل توجه که متن دعا و نماز و... عینا به صورت اصل از متن
کتاب بحارالانوار کپی شده و معتبر است.
☝️ این نماز خیلی ها را حاجت روا کرده است، از عزیزان تقاضا می شود
این نماز را در گروهها و کانال ها پخش کنند.
🔶🔹🔶🔹🔶
@ma_va_o
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهل و چهارم
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃
⏪ قسمت چهل و پنجم
🔗روایت شانزدهم :
📜محمّد بن الحسن في (كتاب الغيبة) عن الفضل بن شاذان، عن الحسن بن محبوب، عن عمرو بن أبي المقدام، عن جابر، عن أبي جعفر (عليه السلام) قال: إلزم الأرض ولا تحرك يداً ولا رجلاً حتّى ترى علامات أذكرها لك، وما أراك تدركها: إختلاف بني فلان، ومناد ينادي من السماء، ويجيئكم الصوت من ناحية دمشق ... الحديث ، وفيه علامات كثيرة لخروج المهدي (عليه السلام).
➖➖➖➖➖➖➖🔰🔰
✨از امام باقر (ع) هست.
👈اینجا هم همان عبارات هست که میگوید روی زمین بمانید، سکوت کنید، کاری نکنید تا اینکه علاماتی رخ بدهد. همان علامات حتمی ظهور را دارد میگوید. بعد امام به راوی می گوید من فکر نمیکنم این علامات را ببینی.
✨امام که اینجا علنا به این فرد می گوید من فکر نمی کنم که تو این علامات را ببینی کاملا معلوم است که بحث ظهور را دارد مطرح می کند، کاملا مشخص است.
📘️بعد این روایتی هم که اینجا می بینید ممکن است مثل همان روایتی که برای سدیر امام صادق (ع) شخصی به او گفت حرکت نکن، تلاشی نکن، یکی مثل تو نباید کاری بکند، ممکن است برای او باشد نه برای همه مردم.
قضیه، قضیه شخصی است.
👌چون واقعا این تعارض دارد با روایات فراوانی که قیام قبل ظهور را تأیید کرده پس این روایت قطعا معنایش سکوت قبل از ظهور نیست. بلکه اگر کسی ادعای مهدویت کرد و به اسم امام زمان (عج) قیام کرد اینجا امام می گوید کاری نکن. چون از روایات قبلی فهمیده می شود.
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دوره_محامین ۴۵
@marefatemahdavi
👇👇👇 این مباحث مهم از جمعه همین هفته شروع می شود 👇👇👇
✅ بررسی تخصصی شرح و تفسیر #نهج_البلاغه با استفاده از معروق ترین و معتبرین شرح ها
✅ فرصتی عالی برای کسانی که توان خرید و خواندن همه شرح های تخصصی نهج البلاغه را ندارند
البته با یاری خدا در سال قبل ، یک دوره ساده و روان و فشرده شرح و تفسیر نهج البلاغه به اتمام رسید
👈 همه کسانی که تا به حال فرصت نکردند نهج البلاغه را یک دور کامل بخوانند ، این صوتهای کوتاه و فشرده با شرح ساده، بهترین فرصت هست برای مرور سریع نهج البلاغه و فهم نسبی آن.
ان شالله از جمعه همین هفته ( 6 فروردین ماه) ، شرح کامل تر و تخصصی نهج البلاغه با استفاده از تفاسیر و شروح معتبر از جمله
1️⃣ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی
2️⃣ شرح نهج البلاغه علامه جعفری
3️⃣ شرح نهج البلاغه فیض الاسلام
4️⃣ شرح نهج البلاغه ابن میثم
5️⃣ و شرح نهج البلاغه آیت الله مکارم شیرازی
برگزار و برقرار خواهد شد و در کانال @nahjolbalaghe_mola قرار داده می شود.
👈 قطعا بسیاری از شما بزرگواران توان خواندن همه این کتب نام برده شده که از مهمترین و معتبرترین شروع نهج البلاغه هستند را ندارید، پس حتما منتظر شروع دوره تخصصی باشید واز آن استفاده کنید
@nahjolbalaghe_mola 👈👈کانال مخصوص برگزاری دوره تخصصی شرح نهج البلاغه
✨🌸
عالمهمهمبهوتتماشایحسیناست
هرچندحسیناستتـورامحوتمـاشا
#میلاد_حضرت_علی_اکبر(ع)
#مبارک_باد♥️🌱
@marefatemahdavi
✨امام صادق عليه السلام:
💠مَنْ قَرَاَ الْقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِخْتَلَطَ الْقُرآنُ بِلَحْمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ مَعَ الْسَّفَرَةِ الْكِرامِ الْبَرَرَةِ، وَ كانَ الْقُرآنُ حَجيزا عَنْهُ يَوْمَ الْقيامَةِ ؛
💠هر جوان مؤمنى كه در جوانى قـرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مىآميزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگـان بزرگوار و نيك قرار مى دهد و قرآن نگهبـان او در روز قيـامت، خواهـد بود.
📕كافى، ج۲، ص۶۰۳
#جوان
@marefatemahdavi