4_5947225830198348826.mp3
33.83M
🎙زیارت جامعه کبیره
👌با نوای: حاج میثم مطیعی
🔰 حضرت آیتالله بهجت
قدسسره:
↩️اگر ما برای تعجیل فرج دعا نکنیم، یا در دعا کردن جدی نباشیم، یا آثار جدیت در ما نباشد، به ضرر دنیای ما هم خواهد بود، چه رسد به آخرت.
🔸و از شروط استجابت دعا، توبه از معاصی است.
📘در محضر بهجت، ج۳، ص۶۰
#امام_زمان
@marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖
⛅️ #زیارت_امام_مهدی (عج)
در روز جمعـہ✨
💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ.
🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖🔹📖🔹📖🔹📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
#جدایی_از_امام (۲) ...3⃣. به حق خود قانع نشدن و زياده طلبی؛ اين تفكر كه، تا كی در اصحاب صفه و غير
#جدایی_از_امام (۳)
...7⃣. ياس و نااميدی، گروهی را پندار بر اين بود كه از ما كه برنمیآيد امور را اصلاح كنيم، پس چرا خود را به خطر و دردسر اندازيم و با اين توهم غلط، اينگونه تك تك و يكايك ـ كه با هم جماعتی تشكيل میدادند و تغيير دهنده انحرافات بودند ـ از وظيفه سر باز زدند و علی عليه السلام و خاندان و ياران اندكش را رها كردند و از ياد بردند كه هر كس به مقدار توانايی خود، وظيفه اصلاح امور را دارد.
8⃣. برخی فكر میكردند كه چون يار و همراه پيامبر صلی الله عليه و آله بودند و خدا آنان را مدد میكرد، پس الان هم خدا مدد میكند. لازم نيست كاری بكنند. خدا خود، دين خود را حفظ میكند؛ مثل قوم حضرت موسی عليه السلام كه توقع داشتند خدا كارها را حل كند ولو آنان بگويند «انا ههنا قاعدون [12] ، ما اينجا مينشينيم»، لذا بدون هيچگونه نگرانی، ناظر شدند كه گروهی علی را كنار زدند، فاطمه شهيد شد و منتظر ماندند تا خدا عذابی بفرستد و خدا خود، دين را دارد حفظ ميكند!!!
9⃣. گروهی مشغول امور روزمره خود بودند، برای رحلت پيامبر صلی الله عليه و آله سخت میگريستند. برای جدايی از او بر سر و صورت میكوبيدند اما مشغول امور روزمره خود نيز بودند اينكه پس از پيامبر صلی الله عليه و آله چه كسانی میآيند. چه كسانی بايد بيايند را اصلا مهم نمیدانستند. مشغول زندگی خود بودند گويا وظيفهای ندارند.
🔟. گروهی برداشتشان از زهد و تقوی غلط بود يا آن را بهانه كرده، به گوشه زهد و عزلت پناه برده و كار دنيا را به اهل دنيا واگذار كرده بودند. فكر ميكردند در خلسه عارفانه خود عند رباند و غافل از اينكه مطيع شيطان شده و با بیطرفی خود، ميدان برای پيروان او باز كرده و دست ولی خدا را بسته و دست ديگران را باز گذاردهاند.
1⃣1⃣. كج فهمان يا بهانهانديشانی كه نه تنها خود فعاليتی نمیكردند، مجاهدان و مبارزان و ياوران امام عصر و مخالفين با غاصبان را متهم به دنياخواهی يا فتنهگری مینمودند. ابوذرها را به تندروی و دنياطلبی متهم میساختند. خود علی عليه السلام فرمود: اگر به ميدان بيايم، میگويند حريص دنياست و اگر نيايم گويند هراسان از مرگ است [13] و شما جز به ما هدايت نمیشويد.
2⃣1⃣. سكولاريسمی فكر كردن برخی؛ كه دين را با علی مشورت میكنيم چنانكه خلفا هرگاه گرفتار میشدند و كم میآورند؛ به علی رو ميزدند و از او مدد میخواستند[14] و دنيا را به دست ديگران میسپاريم. يعنی همان تفكر جداسازی دين از سياست.
3⃣1⃣. برخی ديگر مرعوب باندها و قدرتها شدند، ترس از كشته شدن ـ ترس از شارلاتانها و باندها (به تعبير امام حسن عليه السلام؛ و ارذال و اوباشی كه برخی را روی كار آورده بودند)، خيلیها را به تسليم وادار كرد و مجبور به سكوت و همراهی نمود.
4⃣1⃣. امتيازخواهی؛ آنهايی كه در زمان حضور پيامبر صلی الله عليه و آله برای تقسيم عادلانه غنيمتها، با علی عليه السلام درگير میشدند و بالاخره به وساطت پيامبر صلی الله عليه و آله تسليم میشدند ـ حال آمده بودند خود، اسلام و مناصب آن را به غنيمت ببرند تا بتوانند آينده را تضمين كنند و به يكباره خراج يك شهر و غنيمتهای يك منطقه وسيع را ببلعند و علی بايد دست بسته باشد. لذا برای به دست آوردن امتيازات بيشتر و تصاحب بيشتر آن، به بيعت با ديگران سبقت میگرفتند و به كنار زدن و سكوت در مقابل علی عليه السلام پيشی میگرفتند. بنابراين تا سامری پيدا شد، برای اينكه بيشتر از آن گوساله سهمی بَرند؛ زودتر سامری و گوساله را پرستيدند و هارون و موسی و خدای موسی را فراموش كردند. [15]
5⃣1⃣. درد ديگر جامعه «اِمّعَه» [16] و همرنگ بودن است همان دردی كه امام میفرمود حق راهی است و باطل راهی، مبادا بی موضع بوده و بگويی: «خواهي نشوی رسوا همرنگ جماعت شو». برخی به جماعت نگاه میكنند؛ اگر سكوت بود ولو فاطمه عليها السلام را به شهادت برسانند ساكت گردند و اگر جمعيت جمع شده فرياد میزنند لا حكم الا لله و علی را به انزوا میكشند بدون اينكه خود موضعی داشته باشند فرياد میزنند. اينها به قبيله و طائفه و جناح نگاه میكنند نه به حق و باطل.
⬇️⬇️⬇️
6⃣1⃣. برخی مسئله جانشينی پيامبر صلی الله عليه و آله را چيز مهمی نميدانستند؛ لذا هركه آمد با او همراه شدند حتی وقتی فاطمه و علی عليهما السلام اعتراض كردند، ميگفتند: آنها زودتر آمدند. نوبت شما هم میرسد. همين!
❌اين بيماریها، وقتی با تبليغات دشمنان آگاه نيز همراه میگردد، ناخودآگاه حسين بن علی عليه السلام به مظلومانهترين صورت به شهادت میرسد و برخی به همراهی دشمن و برخی با بیطرفی، ميدان را برای شهادت او باز میگذارند.
و همه اين دردها امروز هم، گلوی جامعه را میفشارد و منتظران را تهديد میكند.
👈امروز هم بايد ديد كه ما در غدير امام عصر خود مقداد و ابوذر و سلمانيم يا ديگرانيم كه فقط فرياد میزنند بخ بخ[17] (مبارك باد؛ مبارك باد) حتی دست ولی خود را به بيعت میفشارند يا برای او میگريند اما بعد به همان دلايلی كه گفته شد، حاضر نيستند به وظايف خود در قبال امام بيانديشند و عمل كنند.
عدم فهم جايگاه امام و عدم درك نياز و عطش به امام، درد جامعه ماست. ما در دوران امام عصر خود، همانيم كه چون جامعه عاشورا، به او نامه بنويسيم و بعد برای مطامع دنيوی يا جَو زدگی، نامه خود را انكار كنيم؟ عدم فهم اينكه در اين دوران بايستی به چه افرادی به عنوان جانشينان امام مراجعه كرد و ديگر اين كه راحتطلبی درد بدی برای منتظران است كه به جای «الدعاة الي دين الله سراً و جهراً؛[18] پنهان و آشكارا به دين خدا دعوت كنند». به روزمرگی مبتلا شدن و يا فكر كنند خدا خود، امور را حل میكند، ظهور را محقق میسازد ولو تلاشی از ناحيه منتظران صورت نپذيرد.
اين كه از تلاش خسته شوی، تلاش نكنی و بگويی ما را بس يا چكار به مسائل جامعه داری، همينكه دعا میكنی كافی است، چكار به زمان و اهل زمانه داری. اصلاً آنهايی كه از دنيا سخن میگويند، از جامعه و سياست، از زهد و تقوی بدورند و از حضرت مهدی عليه السلام بیخبرند و درد مهمتر امّعه بودن و بدون درك و شناخت بودن است. اينكه وظيفه خود را ندانی و حق و باطل را در دوران غيبت تشخيص ندهی، دوستان را دشمن و دشمنان را دوست پنداری.
---------------------------------------------
[12]. مائده، ۲۴.
[13]. فَإِنْ أَقُلْ يَقُولُوا حَرَصَ عَلَى الْمُلْكِ وَ إِنْ أَسْكُتْ يَقُولُوا جَزِعَ مِنَ الْمَوْت؛ نهجالبلاغة، خطبه۵.
[14]. نَادَى عُمَرُ وَا عُمَرَاهْ لَوْ لَا عَلِيٌّ لَهَلَكَ عُمَرُ الكافي،ج۷، ص۴۲۱.
[15]. فَأَخْرَجَ لَهُمْ عِجْلاً جَسَداً لَهُ خُوارٌ فَقالُوا هذا إِلهُكُمْ وَ إِلهُ مُوسى فَنَسِيَ؛ طه۸۸.
[16].. اختصاص، ص۳۴۳؛ اِمَّعة يعني؛ كسی كه حق و باطل را نشناخته و موضع ندارد و همرنگ جماعتاند.
[17]. بحارالأنوار، ج۳۷، ص۱۴۱؛ از ميان جماعت، عمربن خطاب برخاست و گفت: مبارك باد مبارك باد ای پسر ابیطالب مولای من و مولای هر مؤمن و مومنهای شدی؛ بحارالأنوار، ج۳۶، ص۳۸۶.
[18]. الدُّعَاةُ إِلَى دِينِ اللَّهِ سِرّاً وَ جَهْراً وَ قَالَ انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنْ أَعْظَمِ الْفَرَجِ.
🔰پایان🔰
✍پدیدآونده: دكتر محمدصابر جعفری
🖨مرکز تخصصی مهدویت
@marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| #کلیپ_مهدوی
📑بیان حدیثی از امام جواد(ع) که فرمودند انتظار مهدی واجب است
🎤حجت الاسلام والمسلمین
فوادیان
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و شصت ونهم (از فایل شماره 90) ....⚠
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت سیصد و هفتاد (از فایل شماره 90)
..⚠️حدیث سوم؛ "عليكم بسنّتی و سنّة الخلفاء الراشدين" شما را به تبعیت و پیروی از سنت خود و سنت خلفای راشدین سفارش می کنم.
↖️که این روایت را جناب حاکم نیشابوری در کتاب خودش می آورد و روایت مذکور از مهمترین ادله اهل سنت برای اثبات خلافت ابوبکر و عمر هست.
🔍این روایت را بحث می کنیم:
👈اولا یکی از راویان حدیث فردی است به نام عرباض و بخاری و مسلم از احادیث عرباض همیشه دوری می کردند چون آدم جعلی بود. خُب آقایان! بخاری و مسلم بزرگان شما از روایات عرباض دوری میکردند شما چرا دوری نمی کنید و مباحثش را می آورید❓
هر چند از نظر سندی هم مشکل دارد راویان کذاب و جعلی در این روایت هستند، ولی گفتیم بحث سندی نمیخواهیم انجام بدهیم چون بحث سندی انجام بدهیم این آقایان اهل سنت یک مقدار طفره می روند و مباحث دیگری را ممکن است مطرح بکنند، ما بحث دلالت را مطرح می کنیم.
👈اهل سنت مدعی هستید که
رسول خدا ابوبکر و عمر را از تدوین و گردآوری احادیثی که حاکی از سنت های ایشان هست منع کردند، و لذا بعد از گذشت حدود صد سال به تدوین و گردآوری سنت پرداختند 📝، خُب چطور ممکن است رسول خدا (ص) مسلمانان را به پیروی و تبعیت از سنت هایی بکند که مدون نیستند؟ آن سنت ها هنوز آماده نشده بود، ابوبکر و عمر هم نگذاشتند بعد نوشته بشود سنت پیغمبر، چطور ممکن است؟
👈نام خلفا هم که در روایت ذکر نشد شما چه می دانید خلفای راشدین منظور این خلفا هستند؟
بعد خود ابوبکر به این استناد نکرد شما استناد میکنی⁉️
👈بعد طبق این اصلا نیاز به شورا نبود چرا پس عمر برای بعد از خودش به شورای خلافت شش نفره استناد کرد، گفت شورای خلافت تشکیل بدهید؟ اگر این روایت بود عمر می گفت طبق این روایت نفر بعدی عثمان است. هر چند گفتم در روایت اسمی هم نیاورده. پس این 📄روایت اگر بود خود عمر به آن استناد میکرد!
👈اگر صدور این روایت درست باشد، معتقد هستیم رسول خدا (ص) جانشین بعد از خودش را تعیین کرده، پس باز هم استدلال های اهل سنت زیر سوال رفته، چون شما می گویید پیغمبر برای بعد خودش جانشین تعیین نکرد، پس این روایت هم می بینید کلا هیچ عنوان دلیلی بر آقایان اهل سنت❌ نیست.
👈بعد مگر سنت خلفا با سنت
پیغمبر (ص) یکی بود؟ خلیفه دوم آمد بعضی چیزها را از خودش درآورد و... حضرت علی چقدر به اینها اعتراض میکرد.... پس معلوم است سنت خلفا و سنت پیغمبر یکی نیست.
بعد تازه مگر نگفتید به سنت خلفا باید عمل بشود خُب یکی از این خلفا حضرت علی (ع)✨ بود چرا به سنت حضرت علی عمل نمی کنید، فقط چسبیدید به سنت ابوبکر؟
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 370
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| #کلیپ_مهدوی
💢حدیث امام جواد(ع) در جواب کسی که پرسیده بود چکار کند تا در دنیا و آخرت با ائمه باشد
🎤حجت الاسلام والمسلمین
فوادیان
@marefatemahdavi
✨«الْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَم»✨
#عید_غدیر بر شما مبارک
@marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیان قسمتی از حدیث غدیر
درباره امام زمان(عج)
#استاد_طبسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هفتاد (از فایل شماره 90) ..⚠️حدیث
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت سیصد و هفتادو یکم (از فایل شماره 90)
..⚠️حدیث چهارم حدیث افضلیت ابوبکر است که روایت می گوید در روی کره زمین بعد از پیامبران هیچ کس از ابوبکر بهتر نیست.
و جالب است سیوطی برای اثبات فضیلت ابوبکر، افضلیتش یعنی بر بقیه بالاتر است بر این روایت صحه گذاشته و این روایت را نقل میکند.❗️
☝️اولا روایت توسط راویان شامی نقل شده که قطعا همدستی حاکمان اموی و مروانی را برای جعل روایت بیشتر میکند. مطلب بعدی اینکه روایت مرسل هست یعنی همه روایانش 👥 کامل نیستند و از آن طرف هم یک بحثی هست که نمی شود خیلی به این روایت اعتماد کرد، از این منظر.
🔰ولی ما برویم سراغ بحث های دلالتی یعنی بحثی هایی که از نظر متنی ایراد میگیرند؛
⬅️اولا این روایت در منابع سنی فقط نقل شده یعنی شما نمی توانی با ما شیعیان با این روایت احتجاج کنی.
⬅️نکته بعدی خبر واحد است، در
مباحث اعتقادی که به خبر واحد استناد نمی کنند.📓
⬅️نکته بعدی خود ابوبکر بارها در
زمان خلافتش گفت من بهتر از شما نیستم، یا جایی گفت خورشید بر فردی بهتر از عمر نتابیده. پس خود ابوبکر هم بارها این قضیه افضل بر مردم هست را رد می کند.
⬅️بعد در بحث یک روایت دیگر هم از آقایان اهل سنت دارند که ابن عساکر دمشقی نقل می کند شبیه این روایت را که پیغمبر (ص) می گوید هیچ کسی افضل از ابوبکر و عمر نیست. خُب اگر این روایت را بگوییم شما چطور می گویی ابوبکر برتر از عمر است❓ این روایت که هر دو را با هم آورده شما چطور می گویی ابوبکر بالاتر است❓
👆پس این روایت هم آنچنان چیزی نیست که این آقایان بتوانند به آن استناد بکنند برای برتری ابوبکر.
⚠️حدیث پنجم حدیث خیر الأمه.
پیغمبر (ص) فرمود ابوبکر و عمر بعد از من بهترین افراد هستند.
قاضی ایجی و شریف جرجانی این روایت را استناد می کنند برای برتری ابوبکر و عمر.
⬅️این روایت با بسیاری از روایات نقل شده در منابع و کتب روایی اهل سنت و شیعه که بر افضلیت ✨حضرت علی (ع) حتی بر ابوبکر و عمر دلالت دارد منافات دارد. بعد روایات دیگری که خود اهل سنت می آورند و می گویند ابوبکر بالاتر از عمر هست با این روایت📃 یک مقدار در تناقض هست. هر چند که از نظر سندی هم خود آقایان اهل سنت روی این روایت استناد ندارند.
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 371
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دو رکن اساسی برای ولایت پذیری و ولایت مداری
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶