eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفت مهدوی | استاد عبادی
#جدایی_از_امام (۱) 🔹چرا عده‌ای با غدير مشكل پيدا كردند، سؤالی كه هميشه ذهن آدمی را به خود مشغول می
(۲) ...3⃣. به حق خود قانع نشدن و زياده‌ طلبی؛ اين تفكر كه، تا كی در اصحاب صفه و غير صفه بايد بود؛ تا كی سهيمه مساوی با ديگران گرفت. ما كه از فلان خانواده و فلان قبيله و با فلان سابقه بوديم حالا هيچ امتيازی نگرفته، مساوی آن‌ها شويم كه از زنگبار و ايران و حبشه و ... و ديگر جاها آمده‌اند، آيا عرب و عجم و بومی و مهاجرت كرده يكی‌اند. اگر علی‌ عليه السلام بيايد قرار است عدالت حرف اول را بزند. نه خودش می‌برد و نه می‌گذارد ما بِبَريم و بِدَريم![7] 4⃣. اسير دنيا شدن، برخی چون تمام همشان دنيا بود و چرب و شيرين دنيا. پس با كسی كه مقداری از آن را دارا بود يا وعده آن را داد، دل دادند. بنده دنيا بودند و بنده هر كه چيزی از دنيا را داشت.[8] لذا وعده موهوم چرب و شيرينِ عده‌ای، آنان را از ولی خدا جدا ساخت، يادشان رفت كه پيامبر صلی الله عليه و آله دنيايشان را هم فراهم كرد.[9] يادشان رفت كه در چه ضلالت و گمراهی بودند و چه فتنه‌ها و سختی‌ها و كشتار‌هایی داشتند.[10] غذای سخت می‌خوردند و چگونه زندگی میكردند. يادشان رفت كه پيامبر عزيزشان كرد و عزت‌شان بخشيد. و علی عليه السلام كه همراهی او هم دنيايشان را آباد و هم آخرتشان را آباد می‌كرد. را كنار زدند و به وعده‌های پوچی، چشم بر همه چيز نهادند. 5⃣. برخی ديگر به دنبال راحت‌طلبی بودند، حوصله فهم حق و باطل و اين طرف و آن طرف رفتن را نداشتند. حالا هر كس كه آمد جانشين شد، بشود. شايد هم فكر می‌كردند؛ اگر ديگران بيايند رفاه و راحت‌طلبی عالم را ميگيرد. شايد آن‌ها بهتر از علی می‌دانند چه كنند. نميشود كسی بيايد مثل پيامبر صلی الله عليه و آله؛ همه عالم بخواهند با او بجنگند و مجبور باشند هر روز سر از غزوه و سريه‌ای در بياورد همچنين اگر علی بيايد، خيلی‌ها (دشمنان و منافقان) از او ناراحتند. بهتر است كسانی بيايند كه در جنگ مثل علی نباشند (يا در جنگ و غزوه كنار پيامبر  صلی الله عليه و آله نبوده يا لااقل ذوالفقار به دست نباشند) شايد هم سازش كردند و اين‌گونه از شجاعت و همت علی و جوانمردی او كه باعث عزت‌شان شده بود، چشم پوشيدند و از آن‌كه در هر امتحانی پيروز بيرون آمده بود و به خاطر همين، اسلام بر او افتخار می‌كرد و دشمن از او می‌هراسيد،[11] غفلت كردند برخی ديده بودند حق علی غصب شد. اما حال اين‌كه بيايند و از حق دفاع كنند را نداشتند. راحت‌طلبی اجازه نمی‌داد؛ ببينند وظيفه چيست يا اگر می‌دانستند وظيفه دفاع از امام عصرشان است. راحت‌طلبی نمی‌گذاشت بيرون آيند و به دفاع برخيزند؛ لذا هيچ وقت ندای هل من ناصر علی را نخواستند بشنوند. 6⃣. خستگی؛ گروهی ديگر، خود را بازنشسته می‌بينند، گويا وظيفه خود را انجام داده‌اند؛ الان نوبت ديگران است، بيايند كاری كنند يا خسته شده‌اند، ديگر حوصله و طاقت ميدان آمدن و دفاع كردن را ندارند. حالا زمانی است كه بنشينند و از ثمرات انقلاب اسلامی پيامبر صلی الله عليه و آله بخورند. فراموش كردند انسان تا زنده است، وظيفه دارد و دفاع از دين و ولی خدا منوط به زمانی نيست...... ---------------------------------------------  [7] . مبادا حيوان درنده ای باشی كه دريدنشان را فرصت بدانی. وَ لَا تَكُونَنَّ عَلَيْهِمْ سَبُعاً ضَارِياً تَغْتَنِمُ أَكْلَهُم. نهج‏ البلاغه، نامه۵۳.  [8] . نهج‏ البلاغه، خطبه۱۰۹.  [9] . هرگز چيزى از وى درخواست نكردند كه در جواب، نه بگويد.، هفتصد درهم خدمت آن حضرت آوردند، پولها را روى حصير قرار داد؛ سپس از جا برخاست و آنها را تقسيم كرد و هيچ مستمندى را نااميد نكرد تا پولها تمام شد.، مردى خدمت آن حضرت آمد و درخواست كرد، فرمود: چيزى نزد ما نيست ولى به حساب ما بخر، هر وقت چيزى دست ما آمد، آن را ادا مى كنيم. عمر گفت: يا رسول اللّه، خداوند شما را بر چيزى كه توان آن را نداريد مكلف نكرده است، پيامبر صلى اللّه عليه و اله از شنيدن اين سخن ملول شد. مرد سائل گفت: انفاق كنيد و براى خداى بزرگ از تنگدستى بيمى نداشته باشيد. پيامبر لبخندى زد و آثار شادمانى در چهره اش نمودار شد؛ صحيح مسلم، ج۷، ص۷۴، ج۱، ص۳۴. بخارى، ج۴، ص۱۲؛ ترمذى از عمر بن خطاب در «الشمائل»، ص۲۶ نقل كرده است.  [10] . بياد آريد كه با يكديگر دشمن بوديد و او بين دلهايتان الفت برقرار كرد و در نتيجه نعمت او برادر شديد. و در حالى كه بر لبه پرتگاه آتش بوديد، او شما را از آن پرتگاه نجات داد. وَ خداى تعالى اين چنين آيات خود را برايتان بيان می‏كند تا شايد راه پيدا كنيد (آل عمران۱۰۳). حضرت علی نيز فرمود: هنگامی كه مردم در گمراهی و فتنه‌ها و شهوات بودند... خداوند او را مبعوث نمود؛ نهج ‏البلاغه، خطبه۹۵.  [11] . ماجرای هزيمت و شكست و ناممكن خواندن فتح خيبر توسط برخی و خيبر شكنی اميرالمومنين علی عليه السلام ؛ امالی، مفيد مجلس هفتم، ص۵۴.. ✍پدیدآونده: دكتر محمدصابر جعفری 🖨مرکز تخصصی مهدویت @marefatemahdavi
4_5947225830198348826.mp3
33.83M
🎙زیارت جامعه کبیره 👌با نوای: حاج میثم مطیعی
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔰 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ↩️اگر ما برای تعجیل فرج دعا نکنیم، یا در دعا کردن جدی نباشیم، یا آثار جدیت در ما نباشد، به ضرر دنیای ما هم خواهد بود، چه رسد به آخرت. 🔸و از شروط استجابت دعا، توبه از معاصی است. 📘در محضر بهجت، ج۳، ص۶۰ @marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️ (عج) در روز جمعـہ✨ 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۵ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
#جدایی_از_امام (۲) ...3⃣. به حق خود قانع نشدن و زياده‌ طلبی؛ اين تفكر كه، تا كی در اصحاب صفه و غير
(۳) ...7⃣. ياس و نااميدی، گروهی را پندار بر اين بود كه از ما كه برنمی‌آيد امور را اصلاح كنيم، پس چرا خود را به خطر و دردسر اندازيم و با اين توهم غلط، اين‌گونه تك تك و يكايك ـ كه با هم جماعتی تشكيل می‌دادند و تغيير دهنده انحرافات بودند ـ از وظيفه سر باز زدند و علی عليه السلام و خاندان و ياران اندكش را رها كردند و از ياد بردند كه هر كس به مقدار توانايی خود، وظيفه اصلاح امور را دارد. 8⃣. برخی فكر می‌كردند كه چون يار و همراه پيامبر صلی الله عليه و آله بودند و خدا آنان را مدد می‌كرد، پس الان هم خدا مدد می‌كند. لازم نيست كاری بكنند. خدا خود، دين خود را حفظ می‌كند؛ مثل قوم حضرت موسی عليه السلام كه توقع داشتند خدا كارها را حل كند ولو آنان بگويند «انا ههنا قاعدون [12] ، ما اين‌جا مينشينيم»، لذا بدون هيچ‌گونه نگرانی، ناظر شدند كه گروهی علی را كنار زدند، فاطمه شهيد شد و منتظر ماندند تا خدا عذابی بفرستد و  خدا خود، دين را دارد حفظ مي‌كند!!! 9⃣. گروهی مشغول امور روز‌مره خود بودند، برای رحلت پيامبر صلی الله عليه و آله سخت می‌گريستند. برای جدايی از او بر سر و صورت می‌كوبيدند اما مشغول امور روزمره خود نيز بودند اين‌كه پس از پيامبر صلی الله عليه و آله چه كسانی می‌آيند. چه كسانی بايد بيايند را اصلا مهم نمی‌دانستند. مشغول زندگی خود بودند گويا وظيفه‌ای ندارند. 🔟. گروهی برداشت‌شان از زهد و تقوی غلط بود يا آن را بهانه كرده، به گوشه زهد و عزلت پناه برده و كار دنيا را به اهل دنيا واگذار كرده بودند. فكر مي‌كردند در خلسه عارفانه خود عند رب‌اند و غافل از اين‌كه مطيع شيطان شده و با بی‌طرفی خود، ميدان برای پيروان او باز كرده و دست ولی خدا را بسته و دست ديگران را باز گذارده‌اند. 1⃣1⃣. كج فهمان يا بهانه‌انديشانی كه نه تنها خود فعاليتی نمی‌كردند، مجاهدان و مبارزان و ياوران امام عصر و مخالفين با غاصبان را متهم به دنيا‌خواهی يا فتنه‌گری می‌نمودند. ابوذرها را به تندروی و دنياطلبی متهم می‌ساختند. خود علی عليه السلام فرمود: اگر به ميدان بيايم، می‌گويند حريص دنياست و اگر نيايم گويند هراسان از مرگ است [13] و شما جز به ما هدايت نمی‌شويد. 2⃣1⃣. سكولاريسمی فكر كردن برخی؛ كه دين را با علی مشورت می‌كنيم چنانكه خلفا هرگاه گرفتار می‌شدند و كم می‌آورند؛ به علی رو ميزدند و از او مدد می‌خواستند[14] و دنيا را به دست ديگران می‌سپاريم. يعنی همان تفكر جداسازی دين از سياست. 3⃣1⃣. برخی ديگر مرعوب باندها و قدرت‌ها شدند، ترس از كشته شدن ـ ترس از شارلاتان‌ها و باند‌ها (به تعبير امام حسن عليه السلام‌؛ و ارذال و اوباشی كه برخی را روی كار آورده بودند)، خيلی‌ها را به تسليم وادار كرد و مجبور به سكوت و همراهی نمود. 4⃣1⃣. امتيازخواهی؛ آن‌هايی كه در زمان حضور پيامبر صلی الله عليه و آله برای تقسيم عادلانه غنيمت‌ها، با علی عليه السلام درگير می‌شدند و بالاخره به وساطت پيامبر صلی الله عليه و آله تسليم می‌شدند ـ حال آمده بودند خود، اسلام‌ و مناصب آن را به غنيمت ببرند تا بتوانند آينده را تضمين كنند و به يكباره خراج يك شهر و غنيمت‌های يك منطقه وسيع را ببلعند و علی بايد دست بسته باشد. لذا برای به دست آوردن امتيازات بيشتر و تصاحب بيشتر آن، به بيعت با ديگران سبقت می‌گرفتند و به كنار زدن و سكوت در مقابل علی عليه السلام پيشی می‌گرفتند. بنابراين تا سامری پيدا شد، برای اين‌كه بيشتر از آن گوساله سهمی بَرند؛ زودتر سامری و گوساله را پرستيدند و هارون و موسی و خدای موسی را فراموش كردند. [15] 5⃣1⃣. درد ديگر جامعه «اِمّعَه» [16] و همرنگ بودن است همان دردی كه امام می‌فرمود حق راهی است و باطل راهی، مبادا بی موضع بوده و بگويی: «خواهي نشوی رسوا همرنگ جماعت شو». برخی به جماعت نگاه می‌كنند؛ اگر سكوت بود ولو فاطمه عليها السلام را به شهادت برسانند ساكت گردند و اگر جمعيت جمع شده فرياد می‌زنند لا حكم الا لله و علی را به انزوا می‌كشند بدون اين‌كه خود موضعی داشته باشند فرياد می‌زنند. اين‌ها به قبيله و طائفه و جناح نگاه می‌كنند نه به حق و باطل. ⬇️⬇️⬇️
6⃣1⃣. برخی مسئله جانشينی پيامبر صلی الله عليه و آله را چيز مهمی نميدانستند؛ لذا هركه آمد با او همراه شدند حتی وقتی فاطمه و علی عليهما السلام اعتراض كردند، ميگفتند: آن‌ها زودتر آمدند. نوبت شما هم می‌رسد. همين! ❌اين بيماری‌ها، وقتی با تبليغات دشمنان آگاه نيز همراه می‌گردد، ناخودآگاه حسين بن علی عليه السلام به مظلومانه‌ترين صورت به شهادت می‌رسد و برخی به همراهی دشمن و برخی با بی‌طرفی، ميدان را برای شهادت او باز می‌گذارند. و همه اين دردها امروز هم، گلوی جامعه را می‌فشارد و منتظران را تهديد می‌كند. 👈امروز هم بايد ديد كه ما در غدير امام عصر خود مقداد و ابوذر و سلمانيم يا ديگرانيم كه فقط فرياد می‌زنند بخ بخ[17] (مبارك باد؛ مبارك باد) حتی دست ولی خود را به بيعت می‌فشارند يا برای او می‌گريند اما بعد به همان دلايلی كه گفته شد، حاضر نيستند به وظايف خود در قبال امام بيانديشند و عمل كنند. عدم فهم جايگاه امام و عدم درك نياز و عطش به امام، درد جامعه ماست. ما در دوران امام عصر خود، همانيم كه چون جامعه عاشورا، به او نامه بنويسيم و بعد برای مطامع دنيوی يا جَو زدگی، نامه خود را انكار كنيم؟ عدم فهم اين‌كه در اين دوران بايستی به چه افرادی به عنوان جانشينان امام مراجعه كرد و ديگر اين كه راحت‌طلبی درد بدی برای منتظران است كه به جای «الدعاة الي دين الله سراً و جهراً؛[18] پنهان و آشكارا به دين خدا دعوت كنند». به روزمرگی مبتلا شدن و يا فكر كنند خدا خود، امور را حل می‌كند، ظهور را محقق می‌سازد ولو تلاشی از ناحيه منتظران صورت نپذيرد. اين كه از تلاش خسته شوی، تلاش نكنی و بگويی ما را بس يا چكار به مسائل جامعه داری، همين‌كه دعا می‌كنی كافی است، چكار به زمان و اهل زمانه داری. اصلاً آن‌هايی كه از دنيا سخن می‌گويند، از جامعه و سياست، از زهد و تقوی بدورند و از حضرت مهدی عليه السلام بی‌خبرند و درد مهم‌تر امّعه بودن و بدون درك و شناخت بودن است. اين‌كه وظيفه خود را ندانی و حق و باطل را در دوران غيبت تشخيص ندهی، دوستان را دشمن و دشمنان را دوست پنداری. --------------------------------------------- [12]. مائده، ۲۴. [13]. فَإِنْ أَقُلْ يَقُولُوا حَرَصَ عَلَى الْمُلْكِ وَ إِنْ أَسْكُتْ يَقُولُوا جَزِعَ مِنَ الْمَوْت؛ نهج‏البلاغة، خطبه۵. [14]. نَادَى عُمَرُ وَا عُمَرَاهْ لَوْ لَا عَلِيٌّ لَهَلَكَ عُمَرُ الكافي،ج۷، ص۴۲۱. [15]. فَأَخْرَجَ لَهُمْ عِجْلاً جَسَداً لَهُ خُوارٌ فَقالُوا هذا إِلهُكُمْ وَ إِلهُ مُوسى‏ فَنَسِيَ؛ طه۸۸. [16].. اختصاص، ص۳۴۳؛ اِمَّعة يعني؛ كسی كه حق و باطل را نشناخته و موضع ندارد و همرنگ جماعت‌اند. [17]. بحارالأنوار، ج۳۷، ص۱۴۱؛ از ميان جماعت، عمربن خطاب برخاست و گفت: مبارك باد مبارك باد ای پسر ابی‌طالب مولای من و مولای هر مؤمن و مومنه‌ای شدی؛ بحارالأنوار، ج۳۶، ص۳۸۶. [18]. الدُّعَاةُ إِلَى دِينِ اللَّهِ سِرّاً وَ جَهْراً وَ قَالَ انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنْ أَعْظَمِ الْفَرَجِ. 🔰پایان🔰 ✍پدیدآونده: دكتر محمدصابر جعفری 🖨مرکز تخصصی مهدویت @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۶ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| 📑بیان حدیثی از امام جواد(ع) که فرمودند انتظار مهدی واجب است 🎤حجت الاسلام والمسلمین فوادیان @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و شصت ونهم (از فایل شماره 90) ....⚠
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هفتاد (از فایل شماره 90) ..⚠️حدیث سوم؛ "عليكم بسنّتی و سنّة الخلفاء الراشدين" شما را به تبعیت و پیروی از سنت خود و سنت خلفای راشدین سفارش می کنم. ↖️که این روایت را جناب حاکم نیشابوری در کتاب خودش می آورد و روایت مذکور از مهمترین ادله اهل سنت برای اثبات خلافت ابوبکر و عمر هست. 🔍این روایت را بحث می کنیم: 👈اولا یکی از راویان حدیث فردی است به نام عرباض و بخاری و مسلم از احادیث عرباض همیشه دوری می کردند چون آدم جعلی بود. خُب آقایان! بخاری و مسلم بزرگان شما از روایات عرباض دوری میکردند شما چرا دوری نمی کنید و مباحثش را می آورید❓ هر چند از نظر سندی هم مشکل دارد راویان کذاب و جعلی در این روایت هستند، ولی گفتیم بحث سندی نمیخواهیم انجام بدهیم چون بحث سندی انجام بدهیم این آقایان اهل سنت یک مقدار طفره می روند و مباحث دیگری را ممکن است مطرح بکنند، ما بحث دلالت را مطرح می کنیم. 👈اهل سنت مدعی هستید که رسول خدا ابوبکر و عمر را از تدوین و گردآوری احادیثی که حاکی از سنت های ایشان هست منع کردند، و لذا بعد از گذشت حدود صد سال به تدوین و گردآوری سنت پرداختند 📝، خُب چطور ممکن است رسول خدا (ص) مسلمانان را به پیروی و تبعیت از سنت هایی بکند که مدون نیستند؟ آن سنت ها هنوز آماده نشده بود، ابوبکر و عمر هم نگذاشتند بعد نوشته بشود سنت پیغمبر، چطور ممکن است؟ 👈نام خلفا هم که در روایت ذکر نشد شما چه می دانید خلفای راشدین منظور این خلفا هستند؟ بعد خود ابوبکر به این استناد نکرد شما استناد میکنی⁉️ 👈بعد طبق این اصلا نیاز به شورا نبود چرا پس عمر برای بعد از خودش به شورای خلافت شش نفره استناد کرد، گفت شورای خلافت تشکیل بدهید؟ اگر این روایت بود عمر می گفت طبق این روایت نفر بعدی عثمان است. هر چند گفتم در روایت اسمی هم نیاورده. پس این 📄روایت اگر بود خود عمر به آن استناد میکرد! 👈اگر صدور این روایت درست باشد، معتقد هستیم رسول خدا (ص) جانشین بعد از خودش را تعیین کرده، پس باز هم استدلال های اهل سنت زیر سوال رفته، چون شما می گویید پیغمبر برای بعد خودش جانشین تعیین نکرد، پس این روایت هم می بینید کلا هیچ عنوان دلیلی بر آقایان اهل سنت❌ نیست. 👈بعد مگر سنت خلفا با سنت پیغمبر (ص) یکی بود؟ خلیفه دوم آمد بعضی چیزها را از خودش درآورد و... حضرت علی چقدر به اینها اعتراض میکرد.... پس معلوم است سنت خلفا و سنت پیغمبر یکی نیست. بعد تازه مگر نگفتید به سنت خلفا باید عمل بشود خُب یکی از این خلفا حضرت علی (ع)✨ بود چرا به سنت حضرت علی عمل نمی کنید، فقط چسبیدید به سنت ابوبکر؟ 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 370 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۷ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| 💢حدیث امام جواد(ع) در جواب کسی که پرسیده بود چکار کند تا در دنیا و آخرت با ائمه باشد 🎤حجت الاسلام والمسلمین فوادیان @marefatemahdavi
✨«الْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَم»✨ بر شما مبارک @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۸ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۹ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هفتاد (از فایل شماره 90) ..⚠️حدیث
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هفتادو یکم (از فایل شماره 90) ..⚠️حدیث چهارم حدیث افضلیت ابوبکر است که روایت می گوید در روی کره زمین بعد از پیامبران هیچ کس از ابوبکر بهتر نیست. و جالب است سیوطی برای اثبات فضیلت ابوبکر، افضلیتش یعنی بر بقیه بالاتر است بر این روایت صحه گذاشته و این روایت را نقل میکند.❗️ ☝️اولا روایت توسط راویان شامی نقل شده که قطعا همدستی حاکمان اموی و مروانی را برای جعل روایت بیشتر میکند. مطلب بعدی اینکه روایت مرسل هست یعنی همه روایانش 👥 کامل نیستند و از آن طرف هم یک بحثی هست که نمی شود خیلی به این روایت اعتماد کرد، از این منظر. 🔰ولی ما برویم سراغ بحث های دلالتی یعنی بحثی هایی که از نظر متنی ایراد میگیرند؛ ⬅️اولا این روایت در منابع سنی فقط نقل شده یعنی شما نمی توانی با ما شیعیان با این روایت احتجاج کنی. ⬅️نکته بعدی خبر واحد است، در مباحث اعتقادی که به خبر واحد استناد نمی کنند.📓 ⬅️نکته بعدی خود ابوبکر بارها در زمان خلافتش گفت من بهتر از شما نیستم، یا جایی گفت خورشید بر فردی بهتر از عمر نتابیده. پس خود ابوبکر هم بارها این قضیه افضل بر مردم هست را رد می کند. ⬅️بعد در بحث یک روایت دیگر هم از آقایان اهل سنت دارند که ابن ‌عساکر دمشقی نقل می کند شبیه این روایت را که پیغمبر (ص) می گوید هیچ کسی افضل از ابوبکر و عمر نیست. خُب اگر این روایت را بگوییم شما چطور می گویی ابوبکر برتر از عمر است❓ این روایت که هر دو را با هم آورده شما چطور می گویی ابوبکر بالاتر است❓ 👆پس این روایت هم آنچنان چیزی نیست که این آقایان بتوانند به آن استناد بکنند برای برتری ابوبکر. ⚠️حدیث پنجم حدیث خیر الأمه. پیغمبر (ص) فرمود ابوبکر و عمر بعد از من بهترین افراد هستند. قاضی ایجی و شریف جرجانی این روایت را استناد می کنند برای برتری ابوبکر و عمر. ⬅️این روایت با بسیاری از روایات نقل شده در منابع و کتب روایی اهل سنت و شیعه که بر افضلیت ✨حضرت علی (ع) حتی بر ابوبکر و عمر دلالت دارد منافات دارد. بعد روایات دیگری که خود اهل سنت می آورند و می گویند ابوبکر بالاتر از عمر هست با این روایت📃 یک مقدار در تناقض هست. هر چند که از نظر سندی هم خود آقایان اهل سنت روی این روایت استناد ندارند. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 371 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313