eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفت مهدوی | استاد عبادی
#جدایی_از_امام (۲) ...3⃣. به حق خود قانع نشدن و زياده‌ طلبی؛ اين تفكر كه، تا كی در اصحاب صفه و غير
(۳) ...7⃣. ياس و نااميدی، گروهی را پندار بر اين بود كه از ما كه برنمی‌آيد امور را اصلاح كنيم، پس چرا خود را به خطر و دردسر اندازيم و با اين توهم غلط، اين‌گونه تك تك و يكايك ـ كه با هم جماعتی تشكيل می‌دادند و تغيير دهنده انحرافات بودند ـ از وظيفه سر باز زدند و علی عليه السلام و خاندان و ياران اندكش را رها كردند و از ياد بردند كه هر كس به مقدار توانايی خود، وظيفه اصلاح امور را دارد. 8⃣. برخی فكر می‌كردند كه چون يار و همراه پيامبر صلی الله عليه و آله بودند و خدا آنان را مدد می‌كرد، پس الان هم خدا مدد می‌كند. لازم نيست كاری بكنند. خدا خود، دين خود را حفظ می‌كند؛ مثل قوم حضرت موسی عليه السلام كه توقع داشتند خدا كارها را حل كند ولو آنان بگويند «انا ههنا قاعدون [12] ، ما اين‌جا مينشينيم»، لذا بدون هيچ‌گونه نگرانی، ناظر شدند كه گروهی علی را كنار زدند، فاطمه شهيد شد و منتظر ماندند تا خدا عذابی بفرستد و  خدا خود، دين را دارد حفظ مي‌كند!!! 9⃣. گروهی مشغول امور روز‌مره خود بودند، برای رحلت پيامبر صلی الله عليه و آله سخت می‌گريستند. برای جدايی از او بر سر و صورت می‌كوبيدند اما مشغول امور روزمره خود نيز بودند اين‌كه پس از پيامبر صلی الله عليه و آله چه كسانی می‌آيند. چه كسانی بايد بيايند را اصلا مهم نمی‌دانستند. مشغول زندگی خود بودند گويا وظيفه‌ای ندارند. 🔟. گروهی برداشت‌شان از زهد و تقوی غلط بود يا آن را بهانه كرده، به گوشه زهد و عزلت پناه برده و كار دنيا را به اهل دنيا واگذار كرده بودند. فكر مي‌كردند در خلسه عارفانه خود عند رب‌اند و غافل از اين‌كه مطيع شيطان شده و با بی‌طرفی خود، ميدان برای پيروان او باز كرده و دست ولی خدا را بسته و دست ديگران را باز گذارده‌اند. 1⃣1⃣. كج فهمان يا بهانه‌انديشانی كه نه تنها خود فعاليتی نمی‌كردند، مجاهدان و مبارزان و ياوران امام عصر و مخالفين با غاصبان را متهم به دنيا‌خواهی يا فتنه‌گری می‌نمودند. ابوذرها را به تندروی و دنياطلبی متهم می‌ساختند. خود علی عليه السلام فرمود: اگر به ميدان بيايم، می‌گويند حريص دنياست و اگر نيايم گويند هراسان از مرگ است [13] و شما جز به ما هدايت نمی‌شويد. 2⃣1⃣. سكولاريسمی فكر كردن برخی؛ كه دين را با علی مشورت می‌كنيم چنانكه خلفا هرگاه گرفتار می‌شدند و كم می‌آورند؛ به علی رو ميزدند و از او مدد می‌خواستند[14] و دنيا را به دست ديگران می‌سپاريم. يعنی همان تفكر جداسازی دين از سياست. 3⃣1⃣. برخی ديگر مرعوب باندها و قدرت‌ها شدند، ترس از كشته شدن ـ ترس از شارلاتان‌ها و باند‌ها (به تعبير امام حسن عليه السلام‌؛ و ارذال و اوباشی كه برخی را روی كار آورده بودند)، خيلی‌ها را به تسليم وادار كرد و مجبور به سكوت و همراهی نمود. 4⃣1⃣. امتيازخواهی؛ آن‌هايی كه در زمان حضور پيامبر صلی الله عليه و آله برای تقسيم عادلانه غنيمت‌ها، با علی عليه السلام درگير می‌شدند و بالاخره به وساطت پيامبر صلی الله عليه و آله تسليم می‌شدند ـ حال آمده بودند خود، اسلام‌ و مناصب آن را به غنيمت ببرند تا بتوانند آينده را تضمين كنند و به يكباره خراج يك شهر و غنيمت‌های يك منطقه وسيع را ببلعند و علی بايد دست بسته باشد. لذا برای به دست آوردن امتيازات بيشتر و تصاحب بيشتر آن، به بيعت با ديگران سبقت می‌گرفتند و به كنار زدن و سكوت در مقابل علی عليه السلام پيشی می‌گرفتند. بنابراين تا سامری پيدا شد، برای اين‌كه بيشتر از آن گوساله سهمی بَرند؛ زودتر سامری و گوساله را پرستيدند و هارون و موسی و خدای موسی را فراموش كردند. [15] 5⃣1⃣. درد ديگر جامعه «اِمّعَه» [16] و همرنگ بودن است همان دردی كه امام می‌فرمود حق راهی است و باطل راهی، مبادا بی موضع بوده و بگويی: «خواهي نشوی رسوا همرنگ جماعت شو». برخی به جماعت نگاه می‌كنند؛ اگر سكوت بود ولو فاطمه عليها السلام را به شهادت برسانند ساكت گردند و اگر جمعيت جمع شده فرياد می‌زنند لا حكم الا لله و علی را به انزوا می‌كشند بدون اين‌كه خود موضعی داشته باشند فرياد می‌زنند. اين‌ها به قبيله و طائفه و جناح نگاه می‌كنند نه به حق و باطل. ⬇️⬇️⬇️
6⃣1⃣. برخی مسئله جانشينی پيامبر صلی الله عليه و آله را چيز مهمی نميدانستند؛ لذا هركه آمد با او همراه شدند حتی وقتی فاطمه و علی عليهما السلام اعتراض كردند، ميگفتند: آن‌ها زودتر آمدند. نوبت شما هم می‌رسد. همين! ❌اين بيماری‌ها، وقتی با تبليغات دشمنان آگاه نيز همراه می‌گردد، ناخودآگاه حسين بن علی عليه السلام به مظلومانه‌ترين صورت به شهادت می‌رسد و برخی به همراهی دشمن و برخی با بی‌طرفی، ميدان را برای شهادت او باز می‌گذارند. و همه اين دردها امروز هم، گلوی جامعه را می‌فشارد و منتظران را تهديد می‌كند. 👈امروز هم بايد ديد كه ما در غدير امام عصر خود مقداد و ابوذر و سلمانيم يا ديگرانيم كه فقط فرياد می‌زنند بخ بخ[17] (مبارك باد؛ مبارك باد) حتی دست ولی خود را به بيعت می‌فشارند يا برای او می‌گريند اما بعد به همان دلايلی كه گفته شد، حاضر نيستند به وظايف خود در قبال امام بيانديشند و عمل كنند. عدم فهم جايگاه امام و عدم درك نياز و عطش به امام، درد جامعه ماست. ما در دوران امام عصر خود، همانيم كه چون جامعه عاشورا، به او نامه بنويسيم و بعد برای مطامع دنيوی يا جَو زدگی، نامه خود را انكار كنيم؟ عدم فهم اين‌كه در اين دوران بايستی به چه افرادی به عنوان جانشينان امام مراجعه كرد و ديگر اين كه راحت‌طلبی درد بدی برای منتظران است كه به جای «الدعاة الي دين الله سراً و جهراً؛[18] پنهان و آشكارا به دين خدا دعوت كنند». به روزمرگی مبتلا شدن و يا فكر كنند خدا خود، امور را حل می‌كند، ظهور را محقق می‌سازد ولو تلاشی از ناحيه منتظران صورت نپذيرد. اين كه از تلاش خسته شوی، تلاش نكنی و بگويی ما را بس يا چكار به مسائل جامعه داری، همين‌كه دعا می‌كنی كافی است، چكار به زمان و اهل زمانه داری. اصلاً آن‌هايی كه از دنيا سخن می‌گويند، از جامعه و سياست، از زهد و تقوی بدورند و از حضرت مهدی عليه السلام بی‌خبرند و درد مهم‌تر امّعه بودن و بدون درك و شناخت بودن است. اين‌كه وظيفه خود را ندانی و حق و باطل را در دوران غيبت تشخيص ندهی، دوستان را دشمن و دشمنان را دوست پنداری. --------------------------------------------- [12]. مائده، ۲۴. [13]. فَإِنْ أَقُلْ يَقُولُوا حَرَصَ عَلَى الْمُلْكِ وَ إِنْ أَسْكُتْ يَقُولُوا جَزِعَ مِنَ الْمَوْت؛ نهج‏البلاغة، خطبه۵. [14]. نَادَى عُمَرُ وَا عُمَرَاهْ لَوْ لَا عَلِيٌّ لَهَلَكَ عُمَرُ الكافي،ج۷، ص۴۲۱. [15]. فَأَخْرَجَ لَهُمْ عِجْلاً جَسَداً لَهُ خُوارٌ فَقالُوا هذا إِلهُكُمْ وَ إِلهُ مُوسى‏ فَنَسِيَ؛ طه۸۸. [16].. اختصاص، ص۳۴۳؛ اِمَّعة يعني؛ كسی كه حق و باطل را نشناخته و موضع ندارد و همرنگ جماعت‌اند. [17]. بحارالأنوار، ج۳۷، ص۱۴۱؛ از ميان جماعت، عمربن خطاب برخاست و گفت: مبارك باد مبارك باد ای پسر ابی‌طالب مولای من و مولای هر مؤمن و مومنه‌ای شدی؛ بحارالأنوار، ج۳۶، ص۳۸۶. [18]. الدُّعَاةُ إِلَى دِينِ اللَّهِ سِرّاً وَ جَهْراً وَ قَالَ انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنْ أَعْظَمِ الْفَرَجِ. 🔰پایان🔰 ✍پدیدآونده: دكتر محمدصابر جعفری 🖨مرکز تخصصی مهدویت @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۶ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| 📑بیان حدیثی از امام جواد(ع) که فرمودند انتظار مهدی واجب است 🎤حجت الاسلام والمسلمین فوادیان @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و شصت ونهم (از فایل شماره 90) ....⚠
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هفتاد (از فایل شماره 90) ..⚠️حدیث سوم؛ "عليكم بسنّتی و سنّة الخلفاء الراشدين" شما را به تبعیت و پیروی از سنت خود و سنت خلفای راشدین سفارش می کنم. ↖️که این روایت را جناب حاکم نیشابوری در کتاب خودش می آورد و روایت مذکور از مهمترین ادله اهل سنت برای اثبات خلافت ابوبکر و عمر هست. 🔍این روایت را بحث می کنیم: 👈اولا یکی از راویان حدیث فردی است به نام عرباض و بخاری و مسلم از احادیث عرباض همیشه دوری می کردند چون آدم جعلی بود. خُب آقایان! بخاری و مسلم بزرگان شما از روایات عرباض دوری میکردند شما چرا دوری نمی کنید و مباحثش را می آورید❓ هر چند از نظر سندی هم مشکل دارد راویان کذاب و جعلی در این روایت هستند، ولی گفتیم بحث سندی نمیخواهیم انجام بدهیم چون بحث سندی انجام بدهیم این آقایان اهل سنت یک مقدار طفره می روند و مباحث دیگری را ممکن است مطرح بکنند، ما بحث دلالت را مطرح می کنیم. 👈اهل سنت مدعی هستید که رسول خدا ابوبکر و عمر را از تدوین و گردآوری احادیثی که حاکی از سنت های ایشان هست منع کردند، و لذا بعد از گذشت حدود صد سال به تدوین و گردآوری سنت پرداختند 📝، خُب چطور ممکن است رسول خدا (ص) مسلمانان را به پیروی و تبعیت از سنت هایی بکند که مدون نیستند؟ آن سنت ها هنوز آماده نشده بود، ابوبکر و عمر هم نگذاشتند بعد نوشته بشود سنت پیغمبر، چطور ممکن است؟ 👈نام خلفا هم که در روایت ذکر نشد شما چه می دانید خلفای راشدین منظور این خلفا هستند؟ بعد خود ابوبکر به این استناد نکرد شما استناد میکنی⁉️ 👈بعد طبق این اصلا نیاز به شورا نبود چرا پس عمر برای بعد از خودش به شورای خلافت شش نفره استناد کرد، گفت شورای خلافت تشکیل بدهید؟ اگر این روایت بود عمر می گفت طبق این روایت نفر بعدی عثمان است. هر چند گفتم در روایت اسمی هم نیاورده. پس این 📄روایت اگر بود خود عمر به آن استناد میکرد! 👈اگر صدور این روایت درست باشد، معتقد هستیم رسول خدا (ص) جانشین بعد از خودش را تعیین کرده، پس باز هم استدلال های اهل سنت زیر سوال رفته، چون شما می گویید پیغمبر برای بعد خودش جانشین تعیین نکرد، پس این روایت هم می بینید کلا هیچ عنوان دلیلی بر آقایان اهل سنت❌ نیست. 👈بعد مگر سنت خلفا با سنت پیغمبر (ص) یکی بود؟ خلیفه دوم آمد بعضی چیزها را از خودش درآورد و... حضرت علی چقدر به اینها اعتراض میکرد.... پس معلوم است سنت خلفا و سنت پیغمبر یکی نیست. بعد تازه مگر نگفتید به سنت خلفا باید عمل بشود خُب یکی از این خلفا حضرت علی (ع)✨ بود چرا به سنت حضرت علی عمل نمی کنید، فقط چسبیدید به سنت ابوبکر؟ 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 370 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۷ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| 💢حدیث امام جواد(ع) در جواب کسی که پرسیده بود چکار کند تا در دنیا و آخرت با ائمه باشد 🎤حجت الاسلام والمسلمین فوادیان @marefatemahdavi
✨«الْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَم»✨ بر شما مبارک @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۸ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۹ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هفتاد (از فایل شماره 90) ..⚠️حدیث
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هفتادو یکم (از فایل شماره 90) ..⚠️حدیث چهارم حدیث افضلیت ابوبکر است که روایت می گوید در روی کره زمین بعد از پیامبران هیچ کس از ابوبکر بهتر نیست. و جالب است سیوطی برای اثبات فضیلت ابوبکر، افضلیتش یعنی بر بقیه بالاتر است بر این روایت صحه گذاشته و این روایت را نقل میکند.❗️ ☝️اولا روایت توسط راویان شامی نقل شده که قطعا همدستی حاکمان اموی و مروانی را برای جعل روایت بیشتر میکند. مطلب بعدی اینکه روایت مرسل هست یعنی همه روایانش 👥 کامل نیستند و از آن طرف هم یک بحثی هست که نمی شود خیلی به این روایت اعتماد کرد، از این منظر. 🔰ولی ما برویم سراغ بحث های دلالتی یعنی بحثی هایی که از نظر متنی ایراد میگیرند؛ ⬅️اولا این روایت در منابع سنی فقط نقل شده یعنی شما نمی توانی با ما شیعیان با این روایت احتجاج کنی. ⬅️نکته بعدی خبر واحد است، در مباحث اعتقادی که به خبر واحد استناد نمی کنند.📓 ⬅️نکته بعدی خود ابوبکر بارها در زمان خلافتش گفت من بهتر از شما نیستم، یا جایی گفت خورشید بر فردی بهتر از عمر نتابیده. پس خود ابوبکر هم بارها این قضیه افضل بر مردم هست را رد می کند. ⬅️بعد در بحث یک روایت دیگر هم از آقایان اهل سنت دارند که ابن ‌عساکر دمشقی نقل می کند شبیه این روایت را که پیغمبر (ص) می گوید هیچ کسی افضل از ابوبکر و عمر نیست. خُب اگر این روایت را بگوییم شما چطور می گویی ابوبکر برتر از عمر است❓ این روایت که هر دو را با هم آورده شما چطور می گویی ابوبکر بالاتر است❓ 👆پس این روایت هم آنچنان چیزی نیست که این آقایان بتوانند به آن استناد بکنند برای برتری ابوبکر. ⚠️حدیث پنجم حدیث خیر الأمه. پیغمبر (ص) فرمود ابوبکر و عمر بعد از من بهترین افراد هستند. قاضی ایجی و شریف جرجانی این روایت را استناد می کنند برای برتری ابوبکر و عمر. ⬅️این روایت با بسیاری از روایات نقل شده در منابع و کتب روایی اهل سنت و شیعه که بر افضلیت ✨حضرت علی (ع) حتی بر ابوبکر و عمر دلالت دارد منافات دارد. بعد روایات دیگری که خود اهل سنت می آورند و می گویند ابوبکر بالاتر از عمر هست با این روایت📃 یک مقدار در تناقض هست. هر چند که از نظر سندی هم خود آقایان اهل سنت روی این روایت استناد ندارند. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 371 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۱۰ @marefatemahdavi
🔆 علیه‌السلام: 🔹"جاهِدْ نَفْسَكَ لِتَرُدَّها عَن‏ هَواها، فإنَّهُ واجِبٌ علَيكَ كجِهادِ عَدُوِّكَ" ✅براى بازداشتن نفس خود از خواهش‌هايش با آن مبارزه كن كه مبارزه با نفس، همچون مبارزه با دشمنت بر تو واجب است. 📚تحف العقول، ص۳۹۹ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هفتادو یکم (از فایل شماره 90) ..⚠
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هفتادو دوم (از فایل شماره 90) ...⚠️روایت ششم حدیث خلّت و دوستی است. که پیغمبر (ص) می گوید اگر قرار بود از میان مسلمانان خلیل و دوستی انتخاب بکنم ابوبکر را انتخاب می کردم. 📘محدثین اهل سنت این روایت را به افضلیت ابوبکر نسبت می دهند. این را دیگر بخاری نقل کرده، مسلم هم نقل کرده، سنن ترمذی هم نقل کرده. یعنی این روایت از روایاتی است که معروف هست برای اهل سنت. 👈خُب این روایت تعارض دارد با روایتی که پیغمبر در روز غدیر حضرت علی (ع) را به عنوان برادری خودش انتخاب می کند و این را شیعه و سنی نقل کردند. پس چرا اینجا چیز دیگری می گوید آنجا جور دیگری می گوید⁉️ 👈بعد برفرض این بحث دوستی را اثبات بکند، این باز فضیلتی که بیاید بگوید بعد از پیغمبر ابوبکر باید باشد این فضیلت را به خودی خود اثبات نمی کند. 👈ابن ماجه قزوینی که از نویسندگان کتب حدیثی معروف اهل سنت است خودش روایتی را می آورد که حضرت علی (ع) میفرمایند من بنده خدا و برادر رسول خدا (ص) و صدیق اکبر هستم هر کسی بعد از من این ادعا را داشته باشد کذاب و دروغگوست. این روایت را که خود شما سنی ها آوردید❓ 👈خود ابوبکر هم در سقیفه به این روایت استناد نکرد. جالب است خود ابوبکر استناد نمی کند، آقایان به آن استناد میکنند! ⚠️حدیث هفتم حدیث برتری ابوبکر و عمر از زبان حضرت علی (ع) است. حضرت علی می گوید بهترین افراد امت اسلام بعد از پیغمبر (ص) ابوبکر و عمر هستند. 📕در بحث روایی، سیوطی این روایت را از مهمترین دلایل می داند برای اثبات برتری ابوبکر و عمر. 👈اولا باز این با روایت متعددی که بر افضلیت حضرت علی (ع) دلالت می کند منافات دارد. 👈بعد آقایان اهل سنت چرا ادامه روایت را نمی آورید؟ ادامه روایت حضرت علی می گوید هیچ احدالناسی با ما اهل بیت قابل قیاس نیست. ادامه روایت خود حضرت علی (ع) این حرف را می زند، شما چرا این را نمی آورید؟! وقتی این حرف حضرت علی آورده بشود که هیچ احدالناسی با ما اهل بیت قابل قیاس نیست اینجا به راحتی آن استدلالهای شما و ابوبکر و عمر و همه اینها زیر سوال می روند؟ یک قسمت روایت را می آورید قسمت دیگر را نمی آورید؟ 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 372 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۱۱ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هفتادو دوم (از فایل شماره 90) ...
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هفتادو سوم (از فایل شماره 90) ...⚠️حدیث هشتم حدیث وصیت هست. عایشه می گوید پیغمبر در مریضی که منجر به فوت ایشان می شود به من گفت پدرت ابوبکر و برادرت عبدالرحمن را صدا بزن تا مطلبی را بنویسم چرا که می ترسم بعد از رحلت من افرادی خود را جانشین من معرفی کنند در حالی که خدا و مومنان غیر ابوبکر را نمی خواهند. ⬅️اولا این حدیث اگر درست باشد تمام استدلال های 📑 شما اهل سنت زیر سوال می رود که گفتید پیغمبر (ص) کسی را به جانشینی تعیین نکرد. ⬅️نکته دوم این روایت را فقط عایشه دارد نقل می کند و از این روایت دارد نفع می برد. چرا..⁉️ چون یک طرف قضیه پدرش ابوبکر است. تنها راویی آن عایشه است پس از این منظر هم نمیشود این را پذیرفت. ⬅️بعد این روایت اگر درست بود ابوبکر باید در سقیفه به آن استناد می کرد. ابوبکر در سقیفه هیچ استنادی به آن نکرد. ⬅️خود شما آقایان اهل سنت هم آن حرفی که عمر به پیغمبر (ص) می زند که نعوذبالله دارد ❌هذیان می گوید، گفتید پیغمبر موقع مرگ بود یک چیزی گفت خیلی حجیت ندارد، خُب این حرف را هم در موقع مرگ زد پس حجیتی ندارد. 🔰پس این روایت هم روی هوا رفت. یکی دو تا روایت دیگر هم هست که خیلی ضعیف هست و اشاره نمی کنیم، اصل کاری ها را گفتیم، بحث را طولانی نکنیم. 👌شما عزیزان باید این مطالب را میدانستید یعنی باید میدانستید این سنی ها به چه مطالبی استناد می کنند، بحثشان چی هست، حرفشان چی هست، به چه روایات و آیاتی استناد می کنند برای بحث های خودشان، که الحمدلله با لطف خدای متعال توانستیم این بحث را انجام بدهیم و خدمت شما بگوییم. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 373 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313