eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.8هزار دنبال‌کننده
448 عکس
477 ویدیو
60 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
مرقومات/علی ریاحی پور
💢 25 خرداد 1392 شب بعد از انتخابات؛ سعید جلیلی در جمع جوانان ستاد خود.... ❌سالگرد ارتجاع ملت ایران!
⭕ سالگرد ارتجاع ملت ایران! 🔸دیروز 24 خرداد بود و برای من یادآور 24 خرداد 1392 و پیروزی شیخ حسن روحانی و حال و هوای انتخاباتی ای که خاطراتش مثل ورق های کتاب تاریخ در ذهنم تورق می شود و کلی خنده و تلخی و غم و حسرت و لذت را برایم توأمان کرده است. 🔸سالگرد تاریخی که برای آنچه اتفاق افتاد روزها و شبها جنگیدیم که اتفاق نیفتد اما شد آنچه نباید می شد. انگار باید هم چرخ سانتریفیوژها میچرخید و هم چرخ کارخانه ها، گازانبری گازانبری کردنش هایش گرفته بود، دوران اوج تَکرار می کردن های سید بود، مردم باور کرده بودند؛ آری چنان رونق اقتصادی را کلید خواهم زد که مردم به این 45 هزار تومان احتیاجی نداشته باشند؛ مردم باور کرده بودند چون اجماعی همگانی می دیدند. اجماعی میان چپ و راست. باید با کدخدا بست چون راهی دیگر وجود ندارد. انگار ارتجاعی لازم بود. آری هشت سال عقب گرد ملت شریف. 🔸ولایتی پاس میداد، روحانی شوت میزد، قالیباف پرتاب میکرد و عارف سر میزد و ائتلاف 2+1 آقایان هم که به دیوار خورده بود و در مناظرات احساس می کردی همه بر زدن نامزد مستقل صحنه انتخابات اجماع داشتند و با حمله و یا سکوت خود صحه بر نقد های طرف مقابل می گذاشتند و.. بماند خیلی نمیخواهم وارد بحثای تاریخی بشوم هر چند بازخوانی اش را ضروری میدانم. 🔸اما یادش بخیر؛ شب و روز در ستاد بودیم. ستادی که پول نداشت. خنده داره نه؟! خب برادر بزرگوار پول نداری چرا وارد کارزار اصحاب قدرت و ثروت میشی؟! یادمه به زور از بابام که اتفاقا به شخص دیگری میخواست رای بده پول می گرفتم و خرج کارا میکردیم! خودمون پوستر چاپ میکردیم! تو ستادم که خیلی از غذا و.. خبری نبود. یه دوچرخه داشتم عقب و جلو و چپ و راستش را پر از عکس جلیلی کرده بودم و با چه شور و حالی در خیابان ها ویراژ میرفتیم. 🔸روز اعلام نتایج آرا تو مسجدمون جلسه اصول اعتقادت داشتیم. مربی مون وارد جلسه شد. حال هیچی رو نداشت و اعصابا همه داغون بود. اما من خیلی ناراحت نبودم. چون اعتقاد داشته و دارم که تشخیص مان درست بوده و خودمان را خرج کسی کردیم که مغضوب آقایان چپ و راست بود. البته حرف امروز هم نیست و سعید جلیلی در انتخابات مجلس هفتم مشهد بازم در لیست اصولگرایان نبود و بازم وحدت کردند تا تیمور علی عسگری مشاور هاشمی رفسنجانی وارد مجلس شود نه سعید جلیلی. 🔸وحدت!چه اسم غریبی! وحدتی که همیشه به آن کافر بوده ام! وحدت حول اشخاص و نه شاخص. وحدتی حول احزاب و نه اهداف. وحدتی قبيله ای و تصنعی.. . ❌پ.ن: این فیلم مربوط به 25 خرداد يک روز پس انتخابات است. دیدنش جالب است. بعضی آدما، شوخی ها، فضای بچه ها و فرح ای که حاصل عمل به تکلیف است و نه چیز دیگر. ✍️ @marghoomat
🔴 عجب عکسیه😂... 🔻چند سال پیش میرسلیم دانشگاه شیراز اومد.. بش گفتم جناب مهندس فلسفه این لباس هایی که میپوشی چیه؟! گفت: میخواستم که کت و شلوار غربی نپوشم و دنبال یه مدل جایگزین اون بودم.. رفتم آلبوم عکس پدر و پدربزرگم رو بررسی کردم و به این سبک لباس رسیدم و خوشم اومد و از اون روز به بعد میدم برام بدوزن.. 😂 🔻به مهندس جدا پیشنهاد دادم حتما خاطرات خودشون رو مکتوب کنند.. البته گفت اصلا وقت نمیکنم... @marghoomat
🔴 تجمع کارکنان آبفا روستایی خوزستان به دلیل پرداخت نشدن حقوق... 🔸 این جنس از خبرها در خوزستان دیگه داره عادی میشه... 🔹مشکل اصلی و اساسی برخی مسئولین استانی و کشوری اینه که؛ این حضرات تو کل عمرشون یه بار طعم و مزه بی برقی، بی آبی، واریز نشدن حقوق پنج شش ماهه، بی خونه بودن، گرسنه بودن، بی پولی، شرمنده شدن جلوی همسر و فرزندان، دست خالی به خانه رفتن، بدهی های سرسام آور و... را نچشیده اند. 🔻تحلیل روان شناختانه حضرت امام را بخوانید : «وقتی که اشراف و اعیان و متمکنین و‌یال و‌کوپال‌دارها متصدی امور یک کشور شدند، قهرا اینها مردم را به حساب نمی‌اورند، این یک امر قهری است. ولی در مقابل یک قدرتمند بزرگتر از خودشان، خاضعند و در مقابل ضعفا و ملت خودشان جابر و ستمگرند.» ✍️ @marghoomat
⭕ محترم یا مقدس؟! امکان یا امتناع گفتمان انتقادی.. 🔸یکی از راه حل های بر طرف کردن نقصان ها و دیده شدن عیوب و ناکارآمدی های مختلف در کارکرد یک شخص یا ساختار؛ شکل گیری گفتمان انتقادی، خود انتقادی و نقد درون گفتمانی است. 🔸هر چند بنظر گفتمان انتقادی در سالیان گذشته رشد بخصوصی داشته و توفیقات گوناگونی را نصیب شده است اما همچنان با مقاومت هایی برساخته از انگار های مقدس مآبانه و تقدس سازانه مواجه بوده و این دو در حال نزاع و جدالی گفتمانی و انتقادی می باشند. 🔸از دیرباز تاکنون(خصوصا در صدر اسلام) همواره نظام های سیاسی با مساوی کردن حاکمیت خود به یک امر قدسی و مقدس؛ راه هر گونه نقد و نقادی را مسدود و جبری اعتقادی را تئوریزه کرده اند. جبری که خروجی اش انفعال و استیصال و تحمیق توده های مردمی در مقابل حاکمیت سیاسی است. 🔸حکومت هایی که در یک چیز اشتراک هویتی داشته و آن قدسی کردن تمام شئونات اجتماعی و سیاسی؛ تحت تئوری «السلطان ظل الله» است که مطابق آن هیچکس حق اعتراض به عملکرد حاکمیت و کارگزاران را ندارد زیرا که حکومت اسلامی خواست خداوند است و مردم آنقدر بالغ نشده‌اند که در کار خداوند دخالت کرده و طرح سوال کنند. به تعبیر دیگر این جنس از حکومتها در حال تئوریزه کردن نوعی خود صغارت پنداری بوده و با سنگر گرفتن پشت مقدسات؛ مردم را استعمار و استحمار نموده و ظلم اجتماعی را طبیعی جلوه می‌دهند. 🔸اما اعتقاد نگارنده آن است که بلاشک؛ هنگامی که امری دنیوی و قابل خطا را مساوی بدانیم با امری قدسی؛ قدسی پنداری همانا و بستن راه هرگونه‌ نقد و گفت و گو و چالش فکری همانا. 🔸حضرت امام(ره) را به عنوان یک مصلح اجتماعی بزرگ ترین قیام کننده بر علیه بت های دینی خود ساخته ای میدانم که تقدس زایی را نفی و تقدس زدایی از ارکان حکومت را ترویج؛ و قدرت و جسارت مواجهه و استیضاح حاکمان را برای توده های مردمی فراهم آورد. 🔸امام بسیاری از نهادها را از امر «مقدس» به امری «محترم» تبدیل کردند. بسیاری از کاراکتر ها و نهاد ها و موضوعاتی را که خود تاسیس کرده(مثل شورای نگهبان، سپاه، روحانیت، مجلس خبرگان، انتظار فرج و...) و ترویج می کردند را نه تنها از مقدس کردن آنان اجتناب کرده بلکه کاملا آنان را امری زمینی، ملموس و قابل خطا و انحراف و قابل دسترس توده ها قرار می‌دهند به نحوی که خودشان اولین نفری هستند که در مقام منتقد آنان ظاهر می شوند. 🔸اما امام در مقابل؛ سعی در هویت بخشی و اولویت بخشی به دو عنصر مردم و عدالت دارد چنان که آنان را در قالب دو عنصر جمهوریت و اسلامیت تئوریزه کرده و قدر و منزلت آنان را به نحوی فهم می کند که قیام مردم بر علیه طاغوت در هر عصر و مکانی را مساوی با یوم الله می‌داند و مردم را شروع کننده و تمام کننده قیام لله می داند و این حق را به صراحت بیان می کند که ضعیف ترین افراد جامعه می توانند حتی رهبر و ولی جامعه را از باب النصیحته الائمه المسلمین مورد سوال قرار دهند. 🔸 به نظر می‌رسد اصلی ترین راه حل برای شکل گیری گفتمان انتقادی در جامعه اسلامی عبور از گزاره هایی چون منصوبین مقدس،مجلس مقدس و دولت مقدس و... است و تا زمانی که این مهم رخ ندهد باید منتظر انسداد و انحطاط گفتمانی در بستر جامعه دینی باشیم. ✍️ @marghoomat
⭕ ته اعتماد به سقف!!! 🔸خداییش بعضی آقایون جماعت حزب اللهی رو چی فرض کردن!! 🔸یعنی واقعا یه عده بودن که داشتن به رئیس جمهور شدن جبرائیلی فکر میکردن!! 😂 🔸اخیر خب یه سری اسم‌های دیگه ام مطرح شده که ان شا لله دروغه!! @marghoomat
🔸 مختومه ای دیگر!!! @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تو این جمهوری اسلامی ایران بعد آقای شما رو قبول داریم.. 🔸 این زندگیمونه.... ما نمیخوایم بخدا... 🔰 محبت مردم الکی بدست نمیاد... ❌ پ.ن: از آثار وضعی کارهای انسان خدمتگزار این است که محبوب دل های مردم می شود: 🔻اِنَّ الّذینَ امَنوُا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ سَیجعلُ لَهُمُ الرَّحمنُ وُدّاً؛(مریم (19): 96) مسلّماً کسانی که ایمان آورده و کار های شایسته انجام داده اند، خداوند رحمان، محبتی برای آنان در دل ها قرار می دهد. 🔻پیامبر گرامی(ص) فرمودند: «أحبّ عباد الله إلی الله جلّ جلاله أنفعهم لعباده»؛ محبوب ترین بنده نزد خداوند، کسی است که نفع و سودش به مردم بیش تر برسد. 🔻حضرت امام در این مورد می فرماید: " شما همه در محضر خدا هستید، هر جا باشید، قلب های شما در محضر خداست، بازوهای شما، چشم های شما، همه چیز شما در محضر خداست و خدا حاضر است در همه جا... آن که همه چیز است به دست آوردن رضای خداست و آن به این است که رضای مخلوق خدا را به دست بیاورید. با مردم که شما سر و کار دارید این مردم را باید رضایشان را به دست بیاورید." ( صحیفه امام، ج 18، ص 280) ✍️ @marghoomat
⭕ حاج سعید و قاسم... 🔸دو سه هفته ای میشه تیمش رو آورده ... به قول شاعر؛ بوسنی و کرمانشاه و غیزانیه چه فرقی می کند!! تولدش رو در کنار گرفت؛ می بینید جای تیر هارو؟!! حالا قاسم برای رهبرش نامه نوشته و می خواد که حاج سعید برسونه به آقا.. قاسمم میدونه جنس رهبرش و امثال‌ حاج سعید با خیلی از حضرات فرق داره.. ✍️ @marghoomat
⭕ سوم تیر؛ خروش جمهوریت بر اشرافیت 🔸سوم تیر 1384 را به واقع می‌توان انقلاب در انقلاب دانست. انقلابی که انقلاب را به ریل اصلی خود بازگرداند و الیگارشی خودساخته حاکم توسط باند های قدرت و ثروت را کنار زده ؛ و نظم و بازی برساخته الیت های سیاسی و احزاب و جریان مترفین و اشرافیت و محافظه کار را بعد از سالها چنبره زدن بر کرسی های قدرت بهم زد. 🔸سوم تیر را و گفتمان حاکم بر آن را نباید خلاصه در یک فرد و گروه و دسته و حزب و جریان خاصی کرد. سوم تیر متعلق به مردم و مستضعفین است. مستضعفینی که سالها انقلاب خود را در چنگال اشراف می ديدند و حالا می خواهند آن را پس بگیرند. انقلابی که بعضی خواصش چنان جمهوریت را دچار مهجوریت کردند که فریاد بلند جمهوریت و آه و ناله اش را می توان در خروجی صندوق های انتخاباتی و شکست یکی از بزرگان پر طمطراق انقلاب دید. 🔸سوم تیر نماد بر هم زدن حزب بازی راست و چپ بود. نماد مبارزه با جریان غربگرا و تحجر اسلام گرا بود. نماد نفی وحدت بی اصول و بی شاخص و قدرت طلبی عافیت طلبانه آقایان جناحین بود. انتخاباتی که از راست راست تا چپ چپ در آن نقش نمایی می‌کردند اما انتخاب مردم چیز دیگری بود. 🔸سوم تیر برآیند تقابل حاکم شدن دو گانه فقر و غنا در برابر بازی مسخره اصولگرا و اصلاح طلب بود. همان دوگانه اصیل و مکتبی انقلاب. دو گانه مستضعفین و مستکبرین، دو گانه مرفهین بی درد و محرومین پُر درد و دو گانه جمهوریت و اشرافیت. 🔸سوم تیر پدیده ای صرفا تاریخی و تقویمی و سیاسی نیست. این واقعه از نظر نگارنده حاصل سالها گفتمان سازی نیروهای انقلابی و شخص حضرت آقا در باب گفتمان عدالت خواهی و مبارزه با فقر و فساد و تبعيض بود. فضایی که رهبری انقلاب در مقابل اصلاحات آمریکایی، اصلاحات واقعی را مبارزه با فقر و فساد و تبعیض دانسته، دهها خطبه در ارتباط با اشرافیت کارگزاران ایراد فرموده و به بازخوانی انحراف بعد از حکومت نبوی پرداختند و گفتمان عوام و خواص و... را تبیین گری کردند. 🔸امروز فضای جامعه را مستعد و آماده سوم تیری دیگر می دانم. امروز شاهد مسلط شدن گفتمان عدالت خواهی در میان بدنه نخبگانی و توده‌ های مردمی هستیم که نشانه های فراوانی قابل ذکر است لکن مجال پرداختن نیست. در انتخابات آتی هر کس بتواند این گفتمان را به خوبی لیدری و رهبری کند بلاشک پیروز انتخابات است. ✍️ @marghoomat
🔰 برا من که حل نمیشه... 🔻خب الان واقعا برام سواله... اول) وقتی اعتبار نامه تاجگردون دقایقی پیش اعلام شد که در کمیسیون تحقیق تایید شده... دوم) قبلش هم که در شعبه 12 تاییده شده.. سوم) قبل ترش هم که شورای نگهبان در انتخابات تایید کرد و بازم در جواب استعلام های شعبه 12 و کمیسیون تحقیق تایید کرده.. 🔻اگر بر فرض نمایندگان معترض به اعتبار نامه ایشون؛ رای به رد اعتبار نامه بدهند!! این دقیقا یعنی چی؟ چه معنایی میده؟! جز سیاسی کاری؟! 🔻از دو حالت خارج نیست؛ یا نهاد های نظارتی ما کشکن یا نمایندگان معترض سیاست زده و قبیله گرا هستند!!! پ.ن: ولی کلا خیلی باحالیم.... ✍️ @marghoomat
⭕ آقایان!! جنازه برجام را دفن کنید!! 🔸در حالی بیش از چهارسال از انعقاد توافقنامه برجام می‌گذرد که شاهد هستیم آمریکایی‌ها علاوه بر عدم پایبندی به تعهدات خود در این سال‌ها و اقدام به نقض توافق و وضع تحریم‌های گسترده علیه ملت ایران در طول مذاکرات، ماه هاست که رسماً از برجام خارج شده‌اند. 🔸از طرف دیگر کشور‌های اروپایی نیز به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و اساساً بود و نبودشان در برجام تفاوتی برای ایران نمی‌کند و این روزها نیز شاهد تصویب قطعنامه محکومیت ایران با اتفاق آرا در شورای حکام آژانس نیز بوده ایم. این همه در حالی است که عملا ایران؛ خود با خود در حال ادامه دادن برجام بوده و بر همه تعهدات خویش ملتزم؛ و پیشرفت هسته‌ای‌اش را متوقف کرده است. 🔸هر چند این خبط تاریخی را حاصل عملکرد تیم مذاکره‌کننده و دولت به اصطلاح تدبیر و امید می‌دانیم، اما نمی‌توان اقدام مجلس وقت را در تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام فراموش و از حافظه و تاریخ سیاسی کشور پاک کرد. 🔸به راستی با کدام عقل سلیمی ماندن در برجام توجیه می‌شود؟ آیا وقت آن نرسیده است که بازی با منافع ملی را پایان دهیم؟ آیا نباید برای یک بار هم که شده مجلس در ماجرای برجام و عواقب حاصله از آن ورود جدی و انقلابی داشته باشد؟ 🔸 ماحصل تعلیق، اکسید، بتن‌ریزی و سرجمع، مذاکرات منتج به برجام چه بود؟ سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات برجام، چرا به‌جای فعال کردن کانال مالی INSTEX (در حداقلی ترین حالت) ، ایران را که بزرگترین برنامه شفاف‌سازی تاریخ آژانس را اجرا کرد، اینگونه محکوم کردند؟ تکلیف هزینه کم‌نظیری که در قالب امتیاز به طرف‌های مقابل برجام داده شد، چه می‌شود و چه‌کسی پاسخگوی این توهین بین‌المللی است؟چرا، با کدام منطق و چگونه می‌توان تحرک اروپایی ها را در سال پایانی دولت اعتدال، تحلیل کرد؟ 🔸 اکنون پس از مسجّل شدن چند صد بارۀ دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران در تصویب طرح‌های ضدایرانی و تحریم‌های ظالمانه و دنباله‌روی بی‌چون‌وچرای کشور‌های غربی از این سیاست‌های ضد بشری، آیا زمان آن نیست که مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده این ملت، در اقدامی متقابل و عزت‌مندانه با تصویب قوانین و لوایح ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی به مقابله با تجاوز آشکار این دولت‌ها بپردازد و مرزبندی خود را با بیگانگان در عمل نمایان سازد؟ این عقب نشینی های پی در پی و عدم پاسخ در خور چه پیامی را به طرف مقابل مخابره می کند؟ واکنش های بی دردسر و بی مخاطره دولتی ها برای طرف مقابل آیا باعث حصول اطمینان از عدم برخورد ایران برای طرف غربی نمی شود؟ 🔸 مجلس می‌تواند از ظرفیت اسناد بالادستی خود استفاده کند. در بند سوم قانون اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام چنین آمده است: «پایه برنامه جامع اقدام مشترک بر همکاری و احترام متقابل قرار دارد و هرگونه اقدام مبتنی بر فشار و تهدید به هر بهانه ای به خاطر اجرای برجام و یا غیر آن با تشخیص شورای عالی امنیت ملی موجب تجدیدنظر در این همکاری می شود و لازم است در آن صورت مطابق مصوبات این شورا اقدامات متقابل در نظر گرفته شود.» مجلس اگر عزمی مصمم داشته باشد و بتواند در میان نمایندگان اجماعی را شکل دهد یقینا در چانه زنی های خود با شورای عالی امنیت ملی موفق تر است. 🔸و یا در مشروط نامه رهبری می‌خوانیم: «در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند.» 🔸مجلس شورای اسلامی باید تنظیم طرح خروج ایران از برجام را در اولویت قرار دهد تا همانگونه که در سال پایانی دولت اصلاحات، بنابر تأکید مقام معظم رهبری جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از مذاکرات شروع شد، شاهد باشیم پیش از پایان عمر سیاسی دولت کنونی، روند عقب‌نشینی از حقوق ملی پایان یافته و روال پیشرفت هسته‌ای هر چه سریع‌تر آغاز گردد. 🔸چنان که در همان مقطع فرمودند: «من همان وقت در جلسه مسئولین گفتم اگر چنانچه بخواهند به این روند مطالبه پی‌درپی ادامه بدهند، من خودم وارد میدان می‌شوم. همین کار را هم کردم. بنده گفتم که این روند عقب‌نشینی باید متوقف و تبدیل شود به روند پیشروی و اولین قدمش هم باید در آن دولتی انجام بگیرد که این عقب‌نشینی در آن دولت انجام گرفت و همین کار هم شد.» 🔸یا لااقل برای یکبار هم که شده شخص وزیر خارجه را به عنوان عامل اصلی این خسارت محض استیضاح کرده و از او پاسخ بخواهید تا تاریخ خود نسبت به کرده آقایان قضاوت کند. ✍️ این یادداشت در نسیم آنلاین : https://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2355950/ @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ کار را یکسره می کنیم! 🔸کار را یکسره کردید؛ ماجور باشید ان شا الله. آری، کار ملت و منافع ملی و هشت سال سرمایه جوانی و امید و اعتماد این مردم را یکسره کردید. خدا را شکر که به خرداد پر از حادثه عادت داشتید! ما البته عادت نداشتیم؛ اما تو این هفت سال به ماهها و سالهای پر از عادت کردیم. اوج این عادت هایمان از 29 اردیبهشتی شروع شد که امثال شما قرار شد کار را یکسره کنید که کردید.خداقوت. 🔸خوب ببینید؛به احترام بهاره هدایت، مصطفی تاجزاده(خوب گوش دهید)، و.. رای میدهم. شنیدید؟ خوب این اسامی را در ذهن بسپارید. خاتمی را سرمایه تغییر برای ایران می خواند! او را پشتوانه آینده ما می‌داند! آری. درست میگوید؛ نمی ببینید این حجم از تغییر را؟چشم ها را باید شست برادر طوری دیگر باید دید! ببین وضع مملکتو!؛ دلار، سکه، مسکن، خودرو، برجام، گرونی، تورم! بازم بگم؟ خداییش تغییر را نمی بینید؟ عجب. 🔸این جماعت نماد ؛ متوهم هایی که دست به تحمیق هزاران نفر زدند و با سوت و کف و شومن بازی سیاسی هشت سال فرمون پیشرفت کشور را به سمت کجراهه غرب و کویر بی آب و علف کدخدا پرستی کج کردند.دلقک بازی سیاسی نتیجه کمبود تعمق و اندیشه سیاسی است.کنش سیاسی که علمدارانش امثال باران کوثری ها باشند؛ نتیجه اش جز آنچه امروز می بینیم نخواهد بود.ضربه ای که اینان بر پیکره نظام زدند؛ هتک حیثیت و هتک آبرویی که اینان از نظام اسلامی کردند و باعث آن شدند که سرمایه اجتماعی نظام ریزش بکند؛ آیا کم گناهی است؟ چندین سال باید دوید و نفس زد تا این سرمایه برگردد؟ خدا داند! ✍️ @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ سال۱۳۵۹| شهید بهشتی: انقلاب اسلامی ما در معرض خطر و آسیب است. 🔘 در جامعه ما و خیلی سیرها با گرسنه‌ها و خیلی با هم در جامعه دیده می‌شوند تا وقتی چنین است جامعه ما . پ.ن: رهبر انقلاب: « گفتمان عدالت یک گفتمان اساسی است و همه چیز ماست. منهای آن؛ جمهوری اسلامی برای گفتن نخواهد داشت؛ باید آن را داشته باشیم. این گفتمان را باید همه گیر کنید.» 🔸 اصل حرف اینهاست چه فاسد باشد چه نباشد... @marghoomat
⭕ آغاز انحراف... @marghoomat
🚫 خواهشا اینقدر سریع جوانان را از کشتی انقلاب پیاده نکنید!!! @marghoomat
⭕ سوت زنان فساد؛ تعامل یا تقابل حاکمیت!! 🔸مساله سوت زنی و گزارشگری فساد در چند سال اخیر به واسطه ظهور نسل جدیدی از مطالبه گران عرصه عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد، و گسترش و نفوذ روزافزون شبکه های اجتماعی، وارد فاز جدیدی شده و توجهات را، هم از طرف مردم و هم از طرف حاکمیت به خود جلب کرده است. به نحوی که این روزها در ادبیات ریاست قوه قضائیه و شخص رهبر انقلاب متبلور و نمایان است. 🔸به راستی آیا با وجود ساختارهای نظارتی و قضایی کشور، نیازی به گزارشگران مردمی فساد وجود دارد؟ آیا صرف وجود نهاد های نظارتی باعث توفیق و مقابله حداکثری با فساد می شود؟ سابقه و عملکرد آنان چه چیزی را نشان می دهد؟ به نظر می رسد این ساختار ها نمره خوبی را در این امتحان نگرفته اند و نیازی مبرم به پشتیبانی رسانه ها و سوت زنان مردمی دارند. 🔸مثال های متعددی را می توان بیان کرد که دستگاه های نظارتی یا در فهم و مقابله با یک فساد عقب بوده اند یا غافل بوده اند و یا حتی کوتاهی کرده اند. از باب مشت نمونه خروار، مواردی را ذکر میکنیم. اگر پیگیری های رسانه ها و جریانات دانشجویی نبود ماجرای ویلای سردار فیروز آبادی را اساسا کسی متوجه می شد که منجر به بازپس گیری آن خانه مصادره ای شود؟ اگر پیگیری های فعالان رسانه ای نبود اصلا ماجرای ویلاهای کلاک لواسان و طبری و شبنم نعمت زاده و... به سرانجامی می رسید؟ یا ماجرای املاک نجومی و حقوق نجومی و کوتاهی دو نهاد در پرونده تاجگردون و... و دهها مثال دیگر... 🔸لاجرم به این گزاره رسیده ایم که نقش این کنش گران اجتماعی مهم و بسزاست. حال رفتار حاکمیت چه باید باشد. تعامل یا تقابل؟ از نگاه نگارنده؛ گزارشگر فساد در سال‌های گذشته وقتی، دست به افشاگری فسادی می‌زند و اعتراض خود را فریاد می کند و به تعبیری عامل به امر به معروف و نهی از منکر علنی می شود که امیدی به دستگاه های نظارتی و حاکمیتی نداشته که خود فریادی غریو می کند. یعنی افشاگری علنی فساد معلول ناکارآمدی و بی خاصیتی و عدم استقبال دستگاه قضایی بوده است. 🔸این مهم در دوره گذشته قوه قضائیه بسیار پر رنگ است. فلذا با مصادیق و داستان های متعددی همچون ماجراهای میثم صفاییان و منصور نظری و اسماعیل شریفی مواجه ایم که وقتی فسادی را دیده اند و اعلام کرده اند علاوه بر آنکه صدایشان را مسئولان قضایی نشنیده اند؛ بلکه با آنان برخورد قضایی هم کرده اند. گزارشگر فساد اگر بداند که در چارچوب و سیکل ساختاری پیگیری یک فساد به بن بست نمی خورد و حرفش در دالان های پر پیچ و خم نهاد های نظارتی گم نمی شود مگر مرض و بیماری ای دارد که در شبکه های اجتماعی داد و بیداد کند؟! 🔸اگر بسترهای گزارش گری فساد تعبیه شود و حاکمیت و دستگاه قضایی این احساس را در افراد ایجاد کند که صدایشان شنیده می شود؛ هیچ وقت شاهد پیگیری یک فساد در کف خیابان و لا به لای صفحات مجازی نخواهیم بود. در دوره اخیر دستگاه قضایی این احساس کم کم در حال شکل گیری است که امیدواریم به سرانجام مطلوبی برسد و دستگاه قضایی بتواند ساختار و ساز و کار دقیقی را تعبیه و فراهم کند. 🔸البته باید این نکته را یادآور شد که در بسیاری از موارد فعالان اجتماعی و مبارز با فساد؛ نسبت به برخی وقایع و اشخاص صرفا سوالی را مطرح کرده اند و نه افشاگری آنچنانی فسادی در فلان اداره و نهاد و... اما همین طرح پرسش که اتفاقا با ادله و استدلال های متقنی هم همراه بوده است علاوه بر آنکه جوابی به آنان داده نشده است؛ اتفاقا با او برخورد سخت و قضایی هم کرده اند که نمونه های فراوانی را می‌توان نام برد. 🔸 فلذا در وهله اول باید نفس وجود گزارشگران فساد را امری مبارک دانسته و آن را بپذیرم و برای آن جایگاه قائل شویم؛ دوما باید در مقابل طرح پرسش ها سعه صدر نشان داده و پاسخگویی را تمرین کنیم؛ سوما حاکمیت اطمینان بخشی لازم را برای پیگیری سوت زنی گزارشگران فساد انجام دهد و بسترهای لازم را برای تحقق این امر صورت بندی کند و امنیت روانی و حقوقی را برای آنان فراهم آورده تا به تعبیر رهبری معظم انقلاب قانون دانان قانون شکن نتوانند جایگاه متهم و شاکی را عوض کنند. این یادداشت در نسیم آنلاین: https://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2356426/ ✍️ @marghoomat
⭕ فرصت یا تهدید؛ از برجام تا ولایتعهدی!! 🔸بسیاری از شیعیان اهل بیت قبول ولایتعهدی مأمون را به مثابه تهدید می نگریستن و آن را برای جامعه شیعی و امری مذموم فهم می کردند و بارها حضرت را مورد سرزنش قرار دادند. شاید بی راه هم نمی گفتند؛ واضح است که هدفش از انتخاب حضرت به ولایتعهدی آن بود که بدین واسطه برای حکومت خویش مشروعیت سازی کرده و حضور حضرت را دلیلی بر حقانیت حکومتش معنا کند. 🔸اما امام اعتقادی دیگر داشت. امام این تهدید را تبدیل به فرصت کرده و از این منصب برای تثبیت مقام امامت و حقانیت حاکمیت اهل بیت کمال استفاده را کرده و اتفاقا از همان جایگاه خلافت مأمون را بارها به چالش کشید و حقانیت خود را اثبات کرد. 🔸در یکی از مجادلات استدلالی امام با مأمون قبل از پذیرش ولایتعهدی؛حضرت با برهانی زیبا مأمون را در بن بست فکری قرار داده به صورتی که مأمون یا باید منکر ولایت خویش می شد یا دست از سر امام برمی‌داشت. امام فرمود:“اگر این خلافت مال تو است و خدا آن را برای تو قرار داده است، در این صورت، جایز نیست لباسی را که خدا به تو پوشانده از خود خلع کرده و در اختیار دیگری قرار دهی و اگر مال تو نیست در این صورت جایز نیست آنچه را که مال تو نیست به دیگران ببخشی". 🔸در سال 92 جریان با گره زدن مشکلات معیشتی مردم به مساله هسته ای و با شعار هم چرخ کارخانه ها بچرخد هم چرخ سانتریفوژ ها؛ کشور را به سمت برجام بی فرجامی سوق داد که روزی آن را نماد و تدبیر می دانستند و روزی دیگر مذاکره با آمریکا را مظهر . مسیری که از تماس تلفنی با اوباما تا قدم زدن با جان کری را طی کرد اما جز ورق پاره ای از تعهدات طرفین باقی نگذاشت. 🔸رهبر انقلاب به تاسی از سیره حضرت رضا؛در صورتی که بی اعتمادی به دشمن و خوشبین نبودن به سرانجام این کویر بی آب و علف را بارها اعلام کرده بودند؛ اما اجازه شروع مسیری پر مخاطره را دادند؛ چرا؟ تبدیل تهدید به فرصت. تهدیدی که بسیاری از نیروهای انقلابی را دچار تزلزل در باور و اعتقاد به تصمیمات رهبری کرد، تهدیدی که برای اولین بار به تعبیر رهبر انقلاب در برخی اوقات ما را دچار تذبذب در رفتار کرد و قس علی هذا.. اما... 🔸قبول این تهدید را باید در شکل گیری استراتژی فهم کرد. امام جامعه میخواست بار دیگر مردم تجربه کنند؛ بدعهدی طرف مقابل، حل نشدن مشکلات با مذاکره، لزوم اتکا به توان داخلی، بستن با کدخدا و حتی ادامه دادن با اروپایی ها و... 🔸باید هزینه ای داده می شد تا هزینه ها داده نشود. باید حاج قاسم شهید می شد تا حاج قاسم ها شهید نشوند. باید هسته ای تعطیل میشد، باید نماد عزت ملی را بتن می‌کردند و باید باید باید... 🔸خیلی اوقات اثر و کارآمدی تصمیم ولی جامعه در بلند مدت فهم می شود؛ مگر مذل المومنین به حسن بن علی نگفتند؟ مگر خوارج به امیر المومنین سازش کار نگفتند؟ مگر امام رضا را سرزنش نکردند؟ آری کردند و تاریخ گواه بود که اشتباه کردند. امام موظف است با امت حرکت کند؛ اگر امت کشش لازم را نداشته باشد امام هم صبر می‌کند؛ اما صبری استراتژیک؛ ؛ صبری که منجر قیام لله و هجوم بر مظاهر کفر و شرک خواهد شد. 🔸امروزه روزی جریان و جریان تحمیل شاهد به بن بست رسیدن ایده های حکمرانی خویش است؛ ایده هایی که آنقدر آرمانگرایانه بود که هنوز هم در توهم دستیابی به آن دست و پا می‌زنند و تقلای کدخداپرستی می کنند. 🔸به اعتقاد نگارنده متوهم ترین و غیرواقع بین ترین و ایده آلیسم ترین مدل سیاست ورزی را در مواجهه با غرب را جریان تحمیل نمایندگی می کند. جریانی که الفبای و اقتدار را نمی داند اما حروف الفبای وادادگی و و تقدیم منافع ملی به طرف مقابل را از بر است. ✍️ @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 سر دسته تندروها... 🔰 توصیه ها و نصیحت های یکی دلسوزان انقلاب را به احمد متوسلیان بخوانید... @marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
🚫 سر دسته تندروها... 🔰 توصیه ها و نصیحت های یکی دلسوزان انقلاب را به احمد متوسلیان بخوانید... @marg
⭕ سردسته تندروها!!! 🔸از احمد به مردم: « باید بخواهید که بودجه در عرض ماه برای چی ها خرج شده. که حتی همه حساب ها برای روشن بشه که آقا یک قرون داده شد مثلا اینقدر گوشت خریدیم. هان!!! من از شما می پرسم چرا باید سپاه اینجا ماهی یک میلیون و خورده ای الی دو میلیون تومان خرج داشته باشه؟ کجا میره این پول ها؟ ببینید برادر؛ من در لباس سپاه، با کارت سپاه، با همه چیز سپاه دارم به شما میگم باید از سپاه بخواهید، باید یک به یک شما بپرسه چرا؟ اینکه شما نپرسیدید، شما ملت (پاوه) در این مورد احساس مسئولیت نکردید، کار به اینجا کشید.» 🔸 حاج احمدم چقدر تند حرف میزنه! انگار حواسش نیست دشمن سواستفاده میکنه! نمیدونه داره تو زمین دشمن بازی میکنه! این حرفا چیه حاجی! خوب نیست بابا! حالا چهارتا تخلف و کوتاهی و تقصیر و قصوری ام بوده؛ باید بگذریم. الان حکم میکنه چیزی نگیم. نمیگی فردا ترفیع درجه نمیگیری؟ حداقل به فکر آینده خودت باش! از این حرفا بزنی همه طردت میکننا؛ خلاصه از ما گفتن بود. خود دانی. 🔸آخ آخ ببخشید حاجی یادم رفت یه چیز بگم! دیروز حرفاتون از بی بی سی ام پخش شد؛ چقدر بتون گفتم خوراک رسانه ای برا دشمن درست نکنید؛ بنظرم حاجی شما یه کم بی انصافی کردید. چرا نیمه پر لیوان رو ندیدید؟ این همه بچه ها از صبح تا شب سگ دو میزنن و زحمت میکشن!! حالا شما دوتا اشکال‌ دیدی اومدی پشت تریبون داد میزنی؟! قرار نیست که هر واقعیتی رو به مردم بگیم. خودت که میدونی مردمن دیگه؛ نمیتونن تحلیل کن حرفاتو؛ قاطی میکنن و تر و خشک و با هم میسوزونن. دعا میکنم خدا عاقبت رو بخیر کنه. حواست باشه با همین فرمون بری جلو احتمالا جاده خاکی بزنی و از کشتی انقلاب پیاده شی. التماس دعا. یاعلی. پ.ن: توصیه و نصحیت های یکی از دلسوزان انقلاب به . @marghoomat
⭕ حاج آقا فکری به حال استانها کنید! 🔸خیلی اوقات این احساس ایجاد میشه که تفکر فساد ستیزی و حمایت از کارگران و منتقدین و... فقط تا دم در اتاق آقای رئیسی هست و نه در بدنه قوه قضائیه و مسئولین قضایی در استانها. 🔸در همین هفته اخیر دو مورد بسیار واضح داشتیم. ماجرای کارگران آذرآب اراک و حکم محمد علی کامفیروزی در فارس. کارگرانی که در آغاز حکم محکومیت گرفتن و بعد از ورود رسانه ها و شخص ریاست قوه قضائیه تبرئه شدند. کامفیروزی ای که حکم محکومیت با عنوان توهین به رهبری می گیرد و دوباره با ورود رسانه ها و حاج آقا رئیسی حکم تبرئه میگیرد. این خلأ باید پُر شود و چاره ای اندیشه گردد. 🔸بعضی اوقات پیش خودم میگم.. یعنی واقعا بعضی دستگاه های امنیتی کشور هیچ روان شناس سیاسی ای ندارن که بشون بفهمونند بازتاب تصمیمات و کارهاشون در جامعه چیه!! طرف رو الکی بردید یه حکم براش زدید الانم تبرئه کردید.. حتما باید شخص اول دستگاه قضایی ورود کنه تا ماجرا حل بشه!! چرا باید دستگاه قضایی هزینه اشتباهات گاه و بی‌گاه بدنه استانی خود را متحمل شود؟ 🔸البته همین که می‌دانیم رئیس قوه قضائیه صدای رسانه ها را می شنود؛ خودش مایه مباهات و امید است. قطعا وضعیت فعلی دستگاه قضایی با گذشته قابل قیاس نیست. ✍️ @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 آقای دکتر؛باز هم شما بُردید!! 🔸قرائتی از ولایت فقیه که حالا حالاها گریبان ما را خواهد گرفت... بخوانید... @marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
🚫 آقای دکتر؛باز هم شما بُردید!! 🔸قرائتی از ولایت فقیه که حالا حالاها گریبان ما را خواهد گرفت... بخ
⭕ آقای دکتر؛ باز هم شما بُردید 🔸اینکه می بینید مسئولان و بخشی از بدنه نیروهای انقلابی؛ در توجیه عملکرد خود و تنظیم مواضع خود پشت صحبت های رهبر انقلاب پنهان می شوند نتیجه ی قرائتی سطحی و خوانشی منفعلانه از سخنان ولی فقیه است. استدلال های ظریف مطابق خوانش برخی دوستان؛ کاملا منطقی بنظر می آید. با همین منطق است که اگر آملی لاریجانی خوانده شد نباید دیگر به او انتقاد شود. ظریف هم صادق و غیرت مند و مومن و.. خوانده شده و قاعدتا نمی شود به او انتقاد کرد چون ظاهرا مخالف امر رهبری است. این منطق استدلالی مصداقش دهها جای دیگر خودنمایی می‌کند؛ از هاشمی و احمدی نژاد تا لاریجانی و خاتمی. 🔸ظریف به خوبی این منطق را فهم کرده است و به نحو احسن از آن استفاده کرده و هر وقت در مقابل انقلابیون ظاهر می شود از حمایت های رهبری ذکر خاطره می کند و دهان منتقدین را می بندد و مردم هم می‌گویند راست می گوید دیگر. حالا شما کنار استفاده از این منطق زیبا؛ داد و بی داد و رگ گردن بیرون زدن های نمایندگان امت حزب الله را هم اضافه کنید؛ خود را جای توده های مردمی بگذارید؛ چه قضاوتی خواهند کرد؟! فکر نمی کنم پاسخش دشوار باشد. 🔸این قرائت موهوم از سخنان حضرت آقا حالا حالا ها جماعت را به خود درگیر خواهد کرد؛ هنوز برای مردم و حزب الله جا نیفتاده است که می شود طرف پاکدست و مومن و غیرتی و متدین باشد؛ اما عامل به خطا و و هم باشد. می شود منصوب رهبری باشی و مورد حمایت رهبری هم باشی ولی ناکارآمدی مدیریتی هم داشته باشی. می شود در زیر مجموعه ات فساد رخ دهد، می شود بستگانت آلوده باشند و خودت نماز شب بخوانی و دائم الذکر باشی و سبحان سبحان الله گفتنت قطع نشود و جز مسئولین تراز اول مملکت هم باشی. اینها منافاتی با هم ندارد. باور کنید می شود. 🔸خلاصه آنکه با اختلاف زیاد؛ مستر ظریف را پیروز جدال امروز در مجلس می دانم و برعکس خیلی از دوستان از اتفاقات امروز مجلس خوشحال و مسرور نیستم و اعتقاد دارم تا این نوع برداشت ها از سخنان حضرت آقا تمام نشود؛ می شود مردم و حزب الله را به راحتی کرده و آنان را توصیه به ولایتمداری و تقوا داری کرد. ✍️ @marghoomat
🔸نمیدونم 10 سال بعد، 20 سال بعد، 30 سال بعد و... وقتی نسل های بعدی تاریخ این هفت هشت سال را ورق می زنند چه فکر می کنند؟! 🔸 بنظرتون از تاریخ سوال نمی کنند که چرا این حجم از را رئیس جمهوری رقم زد ولی کسی نگفت پادشاه لُخت است؟! آقایان مجلس و عقلای قوم؛ مگر شاخ و دُم دارد؟! @marghoomat
⭕ بازخوانی فتنه 18 تیر کوی دانشگاه... 🔸از پایان سال ۱۳۷۶، بیش از گذشته، شروع به شایعه‌پراکنی پرحجم علیه نظام مقدس اسلامی کردند و کوشیدند آتش منازعات جناحی را در کشور داغ و برافروخته سازند. از سوی دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، قوه قضائیه و صداوسیما را آماج حملات گسترده خود قرار دادند؛ تا در صورت بروز یک فتنه، آنان توانایی مقابله با فتنه‌گران را نداشته باشند. تبلیغات وسیعی نیز برای تخریب ذهن‌ها پا به عرصه ظهور گذاشت؛ تا بین مردم و نظام فاصله بیندازند و راه را برای تلاش جاسوس‌هایشان و نفوذ در ارکان نظام هموار سازند. 🔸نفوذی‌های در حاکمیت و روزنامه‌های زنجیره‌ای و به هم پیوسته؛ در پیوندی نامیمون، گوش به فرمان اربابان خود، و هموار کننده راه برای دشمنان نظام اسلامی بودند. نمایندگان مجلس پنجم، برای منع عناصر ضد انقلاب و نفوذی‌ها از فعالیت در عرصه مطبوعات، طرحی را برای تغییر قانون مطبوعات به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم کردند. 🔸بیش از ده روزنامه اصلاح‌طلب و مشارکتی که از این اقدام نمایندگان مجلس پنجم در تیرماه ۱۳۷۸ به خشم آمده بودند یورش برنامه‌ریزی شده را علیه این طرح به راه انداختند؛ بلکه بتوانند به اهداف از پیش تعیین شده برسند. همزمان مجمع روحانیون مبارز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «طرحی توسط تعدادی از نمایندگان مجلس در دستورکار مجلس قرار گرفته که فقط تحدیدکننده مطبوعات است و سایه استبداد را بر فضای مطبوعات کشور می‌گستراند.» یک روز پس از چاپ این بیانیه در روزنامه ایران و در تاریخ ۱۳۷۸/۴/۱۳ روزنامه صبح امروز به مدیریت سعید حجاریان در یادداشت روز خود نوشت: «اگر طرح تصویب گردد، اغتشاش ایجاد می‌شود.» با هدایت حجاریان و همکاری عباس عبدی، روزنامه سلام در ۱۳۷۸/۴/۱۵ و یک روز مانده به مطرح شدن طرح تغییر قانون مطبوعات در صحن علنی مجلس، اقدام به انتشار سند محرمانه منتسب به وزارت اطلاعات نمود و با تیتر درشت نوشت: «سعید اسلامی پیشنهاد اصلاح قانون مطبوعات را داده است.» 🔸در روز جمعه ۱۸ تیرماه 78 برخی چهره‌های سیاسی وارد کوی دانشگاه تهران می‌شوند و با سخنان بعضی از آن‌ها، آتش فتنه شعله‌ور می‌گردد. از سوی دیگر، گروه‌هایی سازمان‌یافته وارد خیابان کارگر می‌شوند و با کتک زدن مردم، به اموال عمومی خسارت وارد می‌کنند. 🔸روزنامه‌های زنجیره‌ای از روز شنبه ۱۹تیرماه وارد فاز شدیدتری می‌شوند. روزنامه خرداد در تیتر اول خود می‌نویسد: «کوی دانشگاه به خون کشیده شد!» روزنامه نشاط نیز می‌نویسد: «دفتر تحکیم وحدت یک هفته عزای عمومی اعلام کرد.» آشوبگران، دانشجو و دانشگاه را نشانه رفته‌اند تا بین آنان و نظام فاصله بیندازند. فتنه پیچیده‌ای رقم می‌خورد. در خوابگاه دانشجویان نیز غائله‌ای علیه آنان شکل می‌پذیرد. آشوبگران اعلام می‌کنند که پنج دانشجو کشته شده‌اند. نام آن‌ها را بر روی پلاکاردها می‌نویسند: ذاکری، سهرابی، امامی، رهبری و نادری! 🔸شورای عالی امنیت ملی به ریاست سیدمحمد خاتمی هم تعداد کشته‌های کوی دانشگاه تهران را تنها یک نفر افسر وظیفه اعلام نمود. علی‌رغم تلاش‌های گسترده برای رونمایی از فتنه آشوبگران، تجمعات دیگری در دانشگاه‌های امیرکبیر، علم و صنعت، صنعتی شریف و شهیدبهشتی صورت می‌پذیرد. غائله‌آفرینان تجمعات را به سمت دانشگاه تهران و کوی دانشگاه هدایت می‌کنند و با برنامه‌ریزی از پیش طراحی شده، سینما ملت، بانک‌های تجارت و سپه، چند اتوبوس واحد، پمپ بنزین، محل برگزاری نماز جمعه تهران، یک بیمارستان و چند دستگاه خودروی سواری و موتور سیکلت را به آتش می‌کشند و تعدادی از نیروهای حزب اللهی و زنان محجبه را با چاقو و تیغ موکت‌بری به شدت مجروح می‌کنند. 🔸امام خامنه‌ای در تاریخ ۲۱ تیرماه ۷۸ با اشاره به حوادث کوی دانشگاه فرمودند: «آن طوری که نقل کرده‌اند، بعضی با آوردن نام مقدس یا حسین و یا زهرا وارد اتاق دانشجوی بسیجی یا دانشجوی جانباز بشوند و او را از خوابگاه بیرون بیاورند، یا آن طور حوادثی را به وجود بیاورند، آیا این درست است؟ این‌ها قلب را می‌فشارد... مراقب دشمن باشید، دشمن را خوب بشناسید، مبادا از شناسایی دشمن غفلت کنید. غریبه‌هایی که خود را در لباس خودی در همه‌جا داخل می‌کنند، این‌ها را بشناسید، دست‌های پنهان را ببینید... این معنای حرف‌های مکرری است که من در این چند سال به ملت ایران و به مسؤولان عرض کرده‌ام که دشمن در صدد نفوذ است. هر پنجره‌ای پیدا کند، وارد خواهد شد، هوشیاریتان را بیش‌تر کنید. دشمن، امنیت ملی را هدف گرفته است.» متن کامل این یادداشت تفصیلی در نسیم آنلاین : https://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2357070 ✍️ @marghoomat
🔻 رادیکالیسم سیاسی = انفعال سیاسی 🔹نقش احمد باطبی ها در حال و احوال این روزهای جريانات دانشجویی... بخوانید... @marghoomat