30.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕محل نزاع اصلی دقیقا همینجاست!
🔺با دو جریان تاریخی و اندیشه ای مواجه ایم. دو جریانی که از قبل پیروزی انقلاب اسلامی و در آغازین روزهای پس از پیروزی انقلاب آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد؛ مخالفین و موافقین حضور حداکثری مردم در امر سیاسی. احیای جمهوریت بزرگترین توفیق انقلاب اسلامی بود. باید مقابل دو جریان روشنفکری و تحجر سیاسی که دو سر یک قیچی در ذبح جمهوریت هستند ایستاد.
⬅️ بخش هایی از گفت و گو در برنامه « و اما امروز»
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 اقدام، کنش و چیزی که باعث تضعیف نظام می شود وقوع خود حادثه و اون اتفاق و فساد است نه صحبت کردن و حرف زدن درباره آن.
🔺 اقدام ضد امنیتی، اقدامی که باعث تشویش اذهان عمومی میشه خود وقوع فساد است و نه مطرح کردن آن.
🔺 خلاصه اگر خواستید دنبال ضد انقلاب بگردید، برید یقه کسانی که رو بگیرید که با عملکرد ضد انقلابی خود و خانوادشون آبروی اسلام و انقلاب را به بازی گرفته اند نه چند جوان و رسانه ای که براساس تکلیف دینی و انقلابی خود اقدامات آقایان را نقد می کنند.
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ ذکر دو خاطره شخصی و تاریخی از اصولگرایان و هاشمی رفسنجانی!
🔺 خاطره اول به نقل از آقای موسوی خوئینی ها درباره هاشمی رفسنجانی و خاطره دوم خاطره ای شخصی از گفت و گویی خصوصی و چندساعته بنده و برخی دوستان با یکی از بزرگان لیست بند اصولگراست!
اعتقاد به جمهوریت در اندیشه بخش خوبی از چپ و راست مدتهاست که خشکیده است!
@marghoomat
⭕ نامه پانصد نفر از فعالان اجتماعی، اساتید دانشگاه، طلاب، دانشجویان و کارگران به رئیس جمهور در ارتباط با افزایش دستمزد کارگران
بسمه تعالی
مَنْ ظَلَمَ أَجِیراً أَجْرَهُ أَحْبَطَ اللَّهُ عَمَلَهُ وَ حَرَّمَ عَلَیْهِ رِیحَ الْجَنَّة
« هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل میسازد و بوی بهشت را بر وی حرام میگرداند» (أمالی صدوق، صفحه ۴۲۷)
جناب آقای سیدابراهیم رئیسی
رئیس جمهور محترم؛
با سلام و احترام، همانطور که میدانید تورم افسارگیسخته، به ویژه در زمینه مواد خوراکی، تامین حداقلهای زندگی را برای طبقات فرودست و کارگران و مزدبگیران دشوار کرده است.
سرکوب دستمزد و کاهش ارزش سالانه آن، که نسبتی با تورمهای سرسامآور نداشته، باعث شده دستمزد نه فقط کفایت «تامین زندگی»، که تکلیف ماده ۴۱ قانون کار است را نداشته باشد، بلکه حتی از تامین کالری مورد نیاز خانوارهای کارگری نیز عاجز باشد.
علاوه بر قانون کار، سیاستهای کلی تامین اجتماعی نیز مقابل دیدگان ماست. آن جا که در ماده ۵، «حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه از طریق متناسبسازی مزد شاغلین، مستمری بازنشستگان و مقرری بیکاران» را تکلیف میدارد.
اکنون در آستانه تعیین مزد ۱۴۰۳، اظهارات غیرقابل قبول و غیرقانونی ریاست سازمان برنامه، اظهارات وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی و رفتار نمایندگان دولت در شورای عالی کار، این بیم را زنده میکند که اشتباه سال گذشته که منجر به افزایش دستمزد به میزان نصف تورم اعلامی بود تکرار شود.
به روایت صدر نامه باز گردیم: ضایع ساختن مزد کارگر، همه اقدامات خوب دولت را نیز نابود میسازد. کارگرانی که ستون فقراتشان زیر بار زندگی در حال شکستن است، ستون فقرات تولید هستند.
لذا از جنابعالی تقاضا داریم مکتبی بودن دولت و تعهد آن به قانون و سیاستهای ابلاغی رهبری معظم را با تاکید صریح بر لزوم افزایش دستمزد کارگران به میزان تامین سبد معیشت خانوار کارگری که معیار صریح ذکرشده در ماده ۴۱ قانون کار است اعلام کنید.
پ.ن: مشروح اسامی امضا کننده در کانال تلگرامی @mozd1403
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕افشای حقایق سدی در مقابل انحراف نظام اسلامی!
🔸 اونجاهایی که کتمان حقیقت علیه مصالح نظام اسلامی است اونجا بیان واجب است و #کتمان_حقیقت_حرام_است. این تضمین واقعی بقای نظام بر خط اسلام است.
🔸 همین نظام، همین دستگاه، همین مسئولین اگر قرار شد از خط اسلام منحرف بشوند، اگر بنا شد راه را عوضی بروند، اگر سرنوشت نظام اسلامی تهدید به #انحراف از مبانی اسلامی شد، اینجا بیان کردن و امر به معروف و نهی از منکر و #نصیحته_الائمه_المسلمین و #افشای_حقایق برای مردم واجب و لازم است.
@marghoomat
⭕ یازدهم اسفند نقطه عطفی تاریخی و جریان ساز!
🔹در سالی که گذشت اگر بخواهیم در فضای سیاسی داخلی کشور مهمترین اتفاق و رویداد سیاسی را نام ببریم که تبدیل به یک نقطه عطف تاریخی و گفتمانی شد، آن چیزی نبود جز رای معنادار مردم در یازدهم اسفند هزار و چهارصد و دو. در طول سالهای مختلف، انتخابات های گوناگون و بسیاری برگزار شده، اما نمی توان عموم آنها را یک نقطه عطف تاریخی و سیاسی قلمداد کرد. اما به عنوان مثال همگان دوم خرداد 1376 و سوم تیر 1384 را یک بزنگاه، چرخشگاه و دگرشگاه مهم، گفتمانی و تاریخی می دانند که صحنه معادلات سیاسی کشور را تغییر داده است. 11 اسفند امسال هم از همین جنس بود. نقطه ای که در آن به معنای واقعی کلمه یک چرخشگاه گفتمانی را شاهد بودیم.
🔹مردم در انتخابات امسال تصمیم گرفتند. یک تصمیم عمیقا سیاسی. تصمیمی که شبیه آن را در سوم تیر 84 گرفتند. مردم خواستند و اراده ای عمومی را شکل دادند که این الیگارشی پُر قدرت اصحاب قدرت و ثروت را بهم بزنند. اراده ای عمومی که خاصتا در بدنه نیروهای اهل هزینه دادن حزب الله شکل گرفت تا با رای تنبیهی و تأدیبی خویش؛ خودچنارپندارها، خود بزرگ و پدر پندارها و خود قیم پندارهای عامل وضع موجود را حذف و یا تحقیر کنند. حزب الله چنان درسی به محافظه کاران انقلابی نما داد که هنوز که هنوز است صدای این سیلی سیاسی در گوش هایشان ویز ویز می کند! باشد که از خواب متفرعنانه و متکبرانه خویش بیدار شوند!
🔹حزب الله عزیز تصمیم گرفت منطق غیرتوحیدی و سقیفه مآبانه انتخاب غیر اصلح، تن دادن به ائتلاف های عمل گرایانه معطوف به قدرت، رای دادن به نورچشمی های پدرخوانده ها را به زیر پای خود لگدکوب کرده و یک ساخت شکنی سیاسی با هدف چرخش کارگزاری و بازسازی انقلابی را خلق و اراده کند. جریان انقلابی با عبور از مدعیان بی هنری که در طول این سالها فقط خون دل عملکرد آنان را خورد و هیچ موقع آنان را صدای خویش در مواقع بحرانی و بزنگاهی ندید، تصمیم به خلق یک جبهه سوم سیاسی برآمده از عقلانیت عمومی حزب الله گرفت که خود را در نتایج انتخابات نشان داد.
🔹حزب الله خسته بود از سواری دادن های سیاسی. خسته بود از کسانی که به اسم رفاقت با حاج قاسم و جنگ و جبهه و شهادت و جهاد و شلوار شیش جیب و... با عملکرد خود، اطرافیان، دوستان و فرزندانشان تیشه به ریشه تمامی این مفاهیم مقدس زدند و توده های عمومی مردم را نسبت به اسلام و انقلاب و نظام ناامید کردند. آری اگر امروز بخش کثیری از مردم ناامید و خسته اند، باید یقه کسانی را گرفت که با عملکرد خود، دورویی و نفاق سیاسی را به این مردم تحویل دادند و آنچه که نشان ندادند صداقت سیاسی بود.
🔹پیام یازدهم اسفند اتمام حجت بود. اتمام حجت حزب الله با برخی صحنه گردانان سیاسی کشور. اتمام حجت با کسانی که سالها در پی تئوریزه کردن صغارت پذیری سیاسی بودند. همان کسانی که حزب الله را برده و نوکر سیاسی خویش می پنداشتند، همان کسانی که با مهمل بافی های سیاسی شان بخشی از جریان انقلابی ساده دل را دچار یک خودتحمیفی مومنانه کرده بودند. اتمام حجت با کسانی که رای حزب الله را بگیرند و چهارسال به ریش حزب الله درد کشیده بخندند و حاضر نباشند برای بسط عدالت، حمایت از مستضعفین و پیگیری مطالبات بحق مؤمنین و رهبری، شمشیر بزنند.
🔹باید نظم سیاسی منحط و خودساخته مبتنی بر قدرت آقایان، بهم می خورد که خورد. امثال تکنوکرات ها و محافظه کاران مدعی جهاد و شهادت و دار و دسته سیاسی شان که هیچ! حزب الله با رای خود تکلیف خویش را با اینان مشخص کرد اما! اما امیدوارم برخی دوستان که هنوز هم حاضرند صرفا و صرفا مبتنی و بر اساس میل و رسیدن به قدرت در کنار آقایان تأدیب شده بایستند و کیک قدرت را بین خود تقسیم کنند؛ پیام یازدهم اسفند مردم و حزب الله را بشنوند و بگیرند که اگر نگیرند مطمئن باشند حزب الله از آنان هم عبور خواهد کرد و تکلیف خود را با این جماعت مذبذب و معامله گر سیاسی مشخص خواهد کرد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
HajAgha_2.mp3
1.97M
⭕ تبلور انقلاب خمینی را در امثال سید محسن شفیعی ببینید نه برخی مدعیان بی هنر قدرت و سیاست!
🔹هر دستی که برای دوستی دراز شد خصوصا اگر از طرف اشراف، سرمایه دارها، مسئولین و اینهایی که پست دارند و پیمانکار هستند، قبول نکنید. ما باید ارتباط و معاشرت مان با طبقات پایین مردم باشد. باید علاقه مون به طبقات پایین باشد.
🔹خیلی احتیاط بکنید در روابط با افراد. ما باید از تظاهر به تمکن و اشرافی گری پرهیز بکنیم. اگر ما وارد اشرافیگری و تجمل شدیم حتی اونجایی که حلال باشه مردم مارو از جنس خودشون نمی دانند.
🔹نباید به مردم بی اعتنایی بکنیم. نباید اگر جایی احترام مان کردند از حقوق دیگران غافل شویم. اگر نانوا خواست احترام بکند و خارج از نوبت به ما نان دهد به هیچ وجه نباید قبول بکنیم. نباید برای خودمان امتیازی قائل بشویم. اگر ما آبرویی داریم به اعتبار اسلام است.
🔺پ.ن: توصیه های مرحوم آقا سید محسن شفیعی در جمع اعضای خانواده خود را می شنوید.
🔺این منش، توجه و مراقبت دینی و سیاسی و سیره تربیتی ایشان و خانواده شان را مقایسه کنید با وضعیت این روزهای پسران و دختران و دامادها و اطرافیان برخی بزرگان سیاسی و دینی!
🔺 این نمونه ها را باید به مردم نشان داد تا سره را از ناسره تشخیص دهند و بدانند که هنوز هم به کرات چهره ها و شخصیت های اهل مراقبه هستند که رنگ و بوی انقلاب خمینی می دهند.
🔺 بدانند که انقلاب را نباید خلاصه کنند در چند چهره به ظاهر انقلابی که هر روز باید مفاسد، افتضاحات و سفرهای آقازاده هایشان را جمع و جور کرد!
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ عیار و معیاری صریح برای تشخیص پایبندی آقایان به منویات رهبر معظم انقلاب!
🔺یکی از مطالبات بر زمین مانده رهبری که متاسفانه در تمامی دوران ها شاهد مهجوریت آن بوده ایم؛ چه در دوران شهرداری ها و شورای شهر های به اصطلاح انقلابی و چه اصلاح طلب؛ کاغذ دیواری کردن شهر از شعار سال است. حرکتی صرفا شعاری و تبلیغی که هیچ اثر سیاسی و اجتماعی ندارد و فقط فقط موجبات وهن و کوچک کردن مضامین بلند پیام های رهبری را به همراه دارد. امید است که جریان انقلابی نسبت به این مطالبه بر زمین مانده ایشان توجه لازم داشته و جلوی این اتلاف بیت المال را بگیرد. نهی محکم و صریح ایشان را بخوانید:
🔸 «البته من این نکته را حتماً تذکر بدهم؛ گاهی اوقات این شعاری که ما برای سال اعلام میکنیم، بعد ناگهان میبینیم همهی در و دیوارهای تهران و شهرهای دیگر پر شده از تابلو، که این شعار رویش نوشته شده. این فایدهای ندارد. گاهی کارهای پرهزینهای انجام میگیرد؛ چه لزومی دارد؟ آنچه که من از مسئولین و از مردم عزیزمان توقع دارم، این است که این شعار را بشنوند، باور کنند و دنبال کنند. تابلو کردن و در و دیوار را پر کردن و عکس زدن و اینها هیچ لزومی ندارد. اگر هزینهای نداشته باشد، لزومی ندارد؛ اگر هزینه داشته باشد، اشکال هم دارد. هیچ لزومی ندارد کارهای پرهزینه را انجام بدهند.»
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕ بازخوانی دو هشدار مهم امام و رهبرانقلاب خطاب به آقایان علما!
🔺 یکی از خبرهایی که در هفته گذشته فضای رسانه ای کشور را به خود مشغول ساخت و مباحث مختلفی حول آن شکل گرفت، اخباری بود که در ارتباط با فعالیت های اقتصادی یکی از ائمه جمعه کشور مخابره شد. در این نوشتار قضاوتی در ارتباط با درست یا غلط بودن ادعاهای مربوطه ندارم و امیدوارم حداقل این ماجرا به عاقبت ماجراهای متعدد دیگری که هنوز در افکار عمومی پرونده اش باز است دچار نشود و تنویر افکار عمومی به نحو احسن انجام شود خصوصا از آن جهت که سوژه مطرح، ارتباط مستقیم با دستگاه ولایت پیدا می کند. اما از این اتفاق و موارد شبیه به آن باید عبرت های لازم اخذ و برخی اصول دوباره بازخوانی شود که در اینجا به دو مورد از هشدار هایی که رهبران انقلاب به آقایان علما داده اند می پردازیم.
🔺مسأله نفوذ در بیوت علما و اعتماد های حداکثری برخی آقایان علما به اطرافیان، بستگان و فرزندان خویش و تاثیر پذیرفتن از آرا، افکار و پخت و پز های آنان یک واقعیت غیرقابل انکار در طول تاریخ انقلاب است. بخشی از این آسیب بر می گردد به ساختار سنتی بیوت علما. به طور معمول به علت سر شلوغی های فراوانی که برخی علما دارند، چند نفری را به عنوان امین می گمارند و از کانال آنان در جریان مسائل، مشکلات و موضوعات مختلف قرار میگیرند و یا به تعبیر بهتر کانالیزه می شوند. بخش دیگری از این آسیب مربوط به شخصیت برخی آقایان است. شخصیت هایی که دچار نوعی ساده لوحی سیاسی و اجتماعی هستند و تشخیص و اطلاعات لازم در موضوعات مختلف را ندارند، سریعا از این ساده دلی آنان حداکثر سواستفاده صورت می گیرد. نمونه های متعددی را می توان مثال زد.
🔺 امام که این مشکل و معضل را به کرات در برخی آقایان دیده بود در نامه ای خطاب به منتخبان مجلس خبرگان دست روی این موضوع گذاشته و آقایان را از انتخاب برخی اصحاب نفوذی و مسأله دار زنهار داده و هشداری تاریخی می دهد. بغیر از علما که متصل به نهاد دین و روحانیت هستند تمامی خواص حکومت دینی باید این توصیه امام را نصب العین خود قرار دهند تا از گزند اطرافیان سودجو در امان بمانند. بخوانید.
🔺 «شما كه خود پيروان اصحاب وحی و اولياء عظيمالشأن ميدانيد و بحمدالله هستيد، خود را جز خدمتگزار به ملتهاي ستمديده ندانيد و بايد بدانيد كه تبهكاران و جنايت پيشگان بيش از هر كس چشم طمع به شما دوختهاند و با اشخاص منحرف نفوذي در بيوت شما با چهرههاي صددرصداسلامي و انقلابي ممكن است خداي نخواسته فاجعه ببار آورند و با يك عمل انحرافی نظام را به انحراف كشانند و بادست شما به اسلام و جمهوري اسلامي سيلي زنند. الله الله در انتخاب اصحاب خود، الله الله در تعجيل تصميمگيري خصوصاً در امور مهمه و بايد بدانيد و ميدانيد كه انسان از اشتباه و خطا مأمون نيست. به مجرد احراز اشتباه و خطا از آن برگرديد و اقرار به خطا كنيد، كه آن كمال انساني است، توجيه و پافشاري در امر خطا، نقص و از شيطان است. در امور مهمه با كارشناسان مشورت كنيد و جانب احتياط را مراعات نماييد.»
🔺ائمه جمعه و علما به علت جایگاه مهم و تاثیرگذاری که دارند همواره مورد طمع اصحاب قدرت و ثروت بوده اند. همواره کسانی بوده اند که به طرق مختلف در پی آلوده کردن دامان این عزیزان به مسائل اقتصادی هستند تا خود به آلاف و الوفی برسند. کارهای اقتصادی چون دارای ریزه کاری ها و مراقبتها و حساسیت های فراوان است بیشترین خطر را برای علما دارد. به این معنا که در این مسیر اگر آنان دچار کوچک ترین لغزش و شائبه ای بشوند علاوه برآنکه آبروی خود و روحانیت را برده اند، آبروی اسلام و انقلاب و همه چیز را به یغما برده و باعث ناامیدی و بدبینی افکار عمومی نسبت به اسلام و انقلاب و... می شوند. فلذا از این جهت است که رهبری تمامی بستگان و فرزندان خود را از حضور در فعالیت های اقتصادی منع کرده اند.
🔺از این رو ایشان ائمه جمعه که نمایندگان خود در سراسر کشور هستند را از حضور در فعالیت های اقتصادی باز می دارد. ایشان می داند چه مفاسد بزرگی در این عرصه مترتب است بر ورود و درگیر شدن آقایان با دنیای پر زرق و برق اقتصادی. ایشان در دیدار سال گذشته خود با ائمه جمعه به صراحت این خطر را به آنان گوشزد کردند. بخوانید.
🔺یک نکتهی دیگر و تذکر دیگری که بنده بارها قبلاً هم گفتهام این را، این است که از ورود در فعالیتهای اقتصادی اجتناب کنید؛ اینکه امامجمعه به این مناسبت که «نماز جمعهی ما به پول احتیاج دارد، به درآمد احتیاج دارد، درآمدی نداریم»، پس بایستی مثلا فلان فعالیت اقتصادی را داشته باشد، فکر درستی نیست. بعضی از آقایان محترم ائمّهی جمعه وارد فعالیت اقتصادی شدند و بلد نبودند، شکست خوردند، دیگران سوء استفاده کردند، وزر و وبالش به گردن نظام ماند، بعضیها هنوز هم ادامه دارد! مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشوید.»
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
HajAgha.mp3
2.64M
🔴 ما حق نداریم این آبرو را هزینه کنیم!
🔺ما چون معمم هستیم برخی میان سراغ ما که آقا وساطتی و سفارشی بکنید، ما باید بدانیم اگر ارادتی هست این ارادت سرمایه دین و اسلام و روحانیت و میراث زهد پدران ما است. ما حق نداریم که این آبرو را هزینه بکنیم که یک پیمانکار مثلا پروژه ای را دریافت کند یا کارش جایی حل بشود! از ارتباط با این آدمها به شدت باید اجتناب کنید.
🔺در پذیرش هدیه احتیاط کنید، در مساله هدایا خیلی باید با احتیاط عمل بکنیم. چرا و روی چه حسابی کسی باید به ما هدیه بدهد! آیا اگر من در این خانواده نبودم کسی به من این هدیه را می داد؟ اگر منتسب به آیت الله شفیعی نبودم آیا این هدیه را به من می دادند؟ آیا این پیشنهاد را به من می دادند؟ خب وقتی انسان با دقت نگاه می کند می بیند که نه این پیشنهادات را نمی دادند!
🔺چرا و به چه دلیل باید کسی برای ما قانون را دور بزند یا جنسی را مجانی به ما بفروشد! ما هم مثل بقیه مردم، وقتی انسان می تواند بر دلها حکومت و نفوذ داشته باشد که خودش را بالاتر نبیند، خودش را برتر از دیگران نبیند.
🔺پ.ن: توصیه های مرحوم آقا سید محسن شفیعی در جمع اعضای خانواده خود را می شنوید.
@marghoomat
🔵 از سفره تا سنگر انقلاب!
🔺نباید دکاندار بود و تسلیم تقاضا شد،
نباید سلبریتی بود و بردۀ مخاطب شد،
نباید سیاستزده بود و محتاج رأی شد.
فقط یک انسان بیهویت و نامؤمن است که جهت حرکتش را غیر از وجدان ایمانی اش تعیین میکند.
🔸در جبهۀ گفتمانی انقلاب اسلامی ، باید خویش را ندید و طعم طعنهها را چشید و دشنۀ دشنامها را به جان خرید. گفتن حق، تیر و تازیانه دارد نه نان و نام. حقیقتخواهی، بر دیوار وجاهت و معیشت تکیه نکرده است.
🔸سفرۀ انقلاب، برای آنانی است که تمنای شهوت دارند. و سنگر انقلاب، برای آنان که در طلب شهادت هستند. برچسبهای علم و عقلانیّت و اخلاق نیز، ارزانی آنان که تشنۀ سرکشیدن جام اعتبار هستند. مؤمن انقلابی، حریص و اسیر این القاب و عناوین نیست.
🔺رها شویم از این تعلقات صوری و توجهات فریبنده. شدنهای باطنی تاریخ، تابع اعتباریات بیخاصیت و ظهورات تهیمایه نیست.
@marghoomat
4_5875112358635897415.mp3
8.83M
⭕️روضه تلخ صلح امام حسن(ع)از زبان استاد رحیم پور ازغدی
🔺محموله های پول رو معاویه فرستاد پشت جبهه امام حسن.
🔺به عده ای گفت چقدر جهاد و مبارزه، نمیخواین صفا کنید؟!
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕خطری که بیخ گوشمان است!
🔺«خدا را شکر مىکنیم که ملت ما بیدار است. خدا را شکر مىکنیم که جوانان ما بیدارند. خدا را شکر مىکنیم که شما دانشجویان بیدارید. اما دانشجویان! بیدار بمانید.این وضعِ دانشگاهی که امروز هست، من به شما صریح بگویم: من این وضعیت را نمیپسندم. دانشجویی که اصلاً نفهمد در دنیا چه میگذرد، این دانشجو، دانشجوی زمان خودش نیست؛ مرد زمان خودش نیست.
🔺دانشجو باید احساس سیاسى داشته باشد، درک سیاسى داشته باشد، تحلیل سیاسى داشته باشد. بنده در قضایاى تاریخ اسلام این مطلب را مکررا گفتهام که، چیزى که امام حسن مجتبى علیهالسلام را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسى در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسى نداشتند. چیزى که فتنه خوارج را بهوجود آورد و امیرالمؤمنین علیهالسلام را آنطور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آنگونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسى در مردم بود والا همهى مردم که بىدین نبودند. تحلیل سیاسى نداشتند. یک شایعه دشمن مىانداخت؛ فورا این شایعه همه جا پخش مىشد و همه آن را قبول مىکردند!»
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 الان همه می گویند ما انقلابی هستیم!
🔺«باید توجه داشته باشد این ملت که گول نخورد از اینهایی که برای اسلام دارند سینه میزنند. ببینند اعمالشان چیست. ببینند اینهایی که میگویند «اسلام»، آیا در عمل هم این طوری هستند یا یک سنگربندهایی هستند که با اسم «اسلام» میخواهند از بین ببرند اسلام را. و لعلّ دزدهای سر گردنه هم اسم اسلام روی خودشان میگذارند، لکن دزدی میکنند. باید ما با اسم گول نخوریم، ببینیم چه میکند، ببینیم سابقه این چیست، ببینیم کتابهایی که اینها مینویسند محتوایش چیست، ببینیم تبلیغاتی که اینها میکنند چه تبلیغ میکنند. مجرّد اینکه بگوید من مسلمم که فایده ندارد با ادعا. الآن همه میگویند ما مسلمیم، همه میگویند ما انقلابیایم، کسی نیست که بگوید من انقلابی نیستم، هر که میگوید من انقلاب را درست کردهام.»
@marghoomat
🔴 راهی جز اصلاحات نداریم!
🔸در گام دوم انقلاب، برای جهش و تحول سیاسی وقت اندک است و مسائل بسیار. باید مسائل اصلی و اولویت دار کشور را وسط گذاشت و بدون تعارف سیاسی و با عبور از انگاره های ارتجاعی و محافظه کارانه مسیر اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را پی گرفت. اصلاحات جز ذات و جوهره انقلاب است. اصلاحات از مسیر نقد حکومت آری، نفی حاکمیت هرگز می گذرد.
🔹اصلاحاتی که به تعبیر رهبری اگر رخ ندهد نظام به بیراهه خواهد رفت:«بنده معتقدم که اصلاحات، یک حقیقت ضروری و لازم است و باید در کشور ما انجام گیرد. اصلاحات در کشور ما از سر اضطرار نیست که فلان حاکمی مجبور شود مورد مطالبات سخت قرار گیرد و گوشه و کناری را اصلاح کند؛ نخیر، اصلاحات جزو ذات هویّت انقلابی و دینی نظام ماست. اگر اصلاح به صورت نو به نو انجام نگیرد، نظام فاسد خواهد شد و به بیراهه خواهد رفت. اصلاحات یک فریضه است. وقتی اصلاحات نشود، برخی از نتایجی که ما امروز با آنها دست به گریبانیم، پیش میآید: توزیع ثروت ناعادلانه میشود؛ نوکیسههایِ بیرحم بر گوشه و کنار نظام اقتصادی جامعه مسلّط میشوند؛ فقر گسترش پیدا میکند؛ زندگی سخت میشود؛ از منابع کشور بهدرستی استفاده نمیشود؛ مغزها فرار میکنند و از مغزهایی که میمانند، حداکثر استفاده نمیشود. وقتی که اصلاحات باشد، این آفتها و این آسیبها و دهها مورد از قبیل آنها پیش نمیآید.»
🔸 در مسیر اصلاحات هیچ دستگاه و نهادی استثنا نیست. تحول و اصلاحات سیاسی صرفا مربوط به نهادهای انتخابی نیست. نهاد های انتصابی هم مبتنی بر آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی باید با آسیب شناسی دقیق از وضع موجود، ترسیمی دقیق و واقعی از وضع مطلوب داشته باشند و قدم های مختلف رسیدن به آن را طراحی کنند. این مهم رخ نمی دهد مگر آنکه دستگاه ها آغوش خود را به روی جریان انتقادی باز کرده و از طرفی دیگر اراده ای جهت اصلاح را در خود ایجاد و نمایان کنند و مبتنی بر آن متعهد به پاسخگویی سیاسی باشند.
🔹 این یک قاعده اساسی و حتمی است. نقد، اصلاح و پاسخگویی. قاعده ای که رهبر انقلاب به صراحت آن را بیان می کنند: «اصلاحات به معنای حقیقی کلمه، شامل همهی دستگاههای کشور میشود. هیچ دستگاهی نباید خود را از انتقاد و نقد مصون و از عیب خالی بداند؛ همهی دستگاههای کشور باید مورد نقد منصفانه قرار بگیرند و همه در جهت اهداف نظام و در چهارچوب آن، رفتار خود را اصلاح کنند. دولت، مجلس، قوهی قضاییه و سایر دستگاههایی که در کشور هستند و مسؤولیتهای مهمی بر دوش آنهاست، همه مشمول این قاعدهی کلی هستند؛ نقد، اصلاح و پاسخگویی.»
🔸قطعا در این مسیر باید مبنای عمل را اولویت ها گذاشت. در دوره اصلاحات جریان تجدیدنظرطلب در پی آن بود که به غلط اصلاحات را به معنای تجدیدنظر کردن در آرمانها و ارزشهای دینی و انقلابی تعریف کند و اصلاحات آمریکایی را در کشور پیاده سازی کند. اما رهبر انقلاب در مقابل این جریان انحرافی در بیان های مختلف خویش سعی کردند مسیر مطالبه اصلاحات را به سمت مسائل اصلی و اساسی مردم و کشور سوق دهند.
🔹 ایشان اولویت اصلی اصلاحات در کشور را در سه حوزه اساسی معرفی میکنند. مبارزه با فقر، فساد و تبعیض. بخوانید: «آماج این مبارزه، سه چیز است: یکی فقر است، یکی فساد است و یکی تبعیض. اگر با فقر و فساد و تبعیض در کشور، مبارزه شود، اصلاحات به معنای حقیقی - اصلاحات انقلابی و اسلامی - تحقق پیدا خواهد کرد. مشکلات ما از این سه پایهی شوم و از این سه عنصر مخرب است. ناامنی هم که داریم، به خاطر همین است. بسیاری از ناامنی، به خاطر فقر است و بسیاری به خاطر فساد است. باید هدف مبارزه، اینها باشد. اصلاحات حقیقی در کشور، اینهاست.»
🔸 امروز هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید نسبت خود را با مسیر اصلاحات در کشور مشخص کند و برای خود فارغ از اقدامات نمایشی و همایشی نقش تعریف کند. امروز همه باید خود را یک کنشگر فعال در صحنه اصلاحات کشور بدانند. در راس جریان اصلاح طلبی، دانشجویان قرار دارند. دانشجویان باید به میدان مطالبه اصلاحات که به تعبیر رهبری یک تکلیف و مجاهدت است بیایند و بدون لکنت زبان با حاکميت سخن بگویند: «اصلاحطلبی - با معنای درست این کلمه - جزو لاینفک انقلاب است و یک دانشجوی مسلمان نمیتواند اصلاحطلب نباشد. اصلاحطلبی یک پز سیاسی نیست؛ از این به عنوان یک پز سیاسی و وسیلهای برای جذب دل این و آن نباید استفاده کرد؛ از آن برای موجه کردن چهره نباید استفاده کرد. اصلاحطلبی، یک تکلیف و یک مجاهدت است. دولت و ملت موظفند اصلاحطلب باشند؛ البته اجازه ندهند که اصلاحطلبی را دیگران برای آنها تعریف کنند.»
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
🔵 مبادا #سرمستى_حكومت تو را از رسيدگى به طبقات پایین و محروم باز دارد...
🔻بخشی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر:
🔹سپس خدا را، خدا را، در خصوص طبقات پايين و محروم جامعه، كه هيچ چارهاى ندارند، [و عبارتند] از زمينگيران، نيازمندان، گرفتاران، دردمندان.
همانا در اين #طبقه_محروم گروهى خويشتندارى كرده، و گروهى به گدايى دست نياز بر مىدارند، پس براى خدا پاسدار حقّى باش كه خداوند براى اين طبقه معيّن فرموده است:
🔸بخشى از بيتالمال، و بخشى از غلّههاى زمينهاى غنيمتى اسلام را در هر شهرى به طبقات پايين اختصاص ده،
زيرا براى دورترين مسلمانان همانند نزديكترين آنان سهمى مساوى وجود دارد و تو #مسئول رعايت آن مىباشى.
🔹مبادا سرمستى حكومت تو را از رسيدگى به آنان باز دارد، كه هرگز انجام كارهاى فراوان و مهم عذرى براى ترك مسئوليّتهاى كوچكتر نخواهد بود.
همواره در فكر مشكلات آنان باش، و از آنان روى بر مگردان،
به ويژه امور كسانى را از آنان بيشتر رسيدگى كن كه از كوچكى به چشم نمیآيند و ديگران آنان را كوچك مىشمارند و كمتر به تو دسترسى دارند.
🔸براى اين گروه، از افراد مورد اطمينان خود كه خدا ترس و فروتن هستند فردى را انتخاب كن، تا پيرامونشان تحقيق و مسائل آنان را به تو گزارش كنند.
سپس در رفع مشكلاتشان به گونهاى عمل كن كه در پيشگاه خدا عذرى داشته باشى، زيرا اين گروه در ميان رعيّت بيشتر از ديگران به #عدالت نيازمندند، و حق آنان را به گونهاى بپرداز كه در نزد خدا معذور باشى،
🔹از يتيمان خردسال، و پيران سالخورده كه راه چاره اى ندارند و دست نياز بر نمىدارند، پيوسته دلجويى كن كه مسئوليّتى سنگين بر دوش زمامداران است، اگر چه حق، تمامش سنگين است امّا خدا آن را بر مردمى آسان مىكند كه آخرت مىطلبند، نفس را به شكيبايى وا مىدارند، و به وعدههاى پروردگار اطمينان دارند.
@marghoomat
⭕ عاقبت بخیری سیاسی!
🔹در طول تاریخ صدر اسلام و انقلاب اسلامی افراد متعددی را می بینیم که بعد از سالها مجاهدت و هزینه دادن پای آرمانهای دینی و انقلابی، در آخر عاقبت بخیر نگشته و دچار التقاط و انحراف شدند. بزرگانی که روزگاری شکنجه ها دیده و زجر ها کشیدند. انقلابیون سابقی که امروز مایه عبرت انقلابیون جوان بوده و اسیر خودخواهی ها و هواهای نفسانی خویش هستند. در این شبهای عزیز برای عاقبت بخیری سیاسی خودمان دعا کنیم. دعا کنیم که الگویی برای نسل های بعدی باشیم و نه عبرت. دعا کنیم در این مسیر ثابت قدم مانده و عاقبت مان ختم به رستگاری و شهادت شود.
🔹 زبیر یکی از نمونه های مهم عاقبت به شری در تاریخ صدر اسلام است. آری به تعبیر رهبری حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است. «این زبیر کسی بود که در زمان پیامبر، جزو شخصیتها و برجستهها و پسر عمّه پیامبر و نزدیک به آن حضرت بود. حتّی بعد از دوران پیامبر هم جزو کسانی بود که برای دفاع از امیرالمؤمنین، به سقیفه اعتراض کرد. بله؛ «حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است»! خدا عاقبت همهمان را به خیر کند. گاهی اوقات دنیا طلبی، اوضاع گوناگون و جلوههای دنیا، آنچنان اثرهایی میگذارد، آن چنان تغییرهایی در برخی از شخصیتها بهوجود میآورد که انسان نسبت به خواص هم گاهی اوقات دچار اشکال میشود؛ چه برسد برای مردم عامی.»
🔹«شما باید بدانید طلحه و زبیر مردمان کوچکی نبودند. جناب زبیر سوابقی درخشان دارد که نظیر آن را کمتر کسی از اصحاب امیرالمؤمنین داشت. بعد از به خلافت رسیدن جناب ابیبکر، در همان روزهای اول، پای منبر ابیبکر چند نفر از صحابه بلند شدند، اظهار مخالفت کردند، گفتند: حق با شما نیست؛ حق با علی بن ابی طالب است. اسم این اشخاص در تاریخ ثبت است. اینها چیزهائی نیست که شیعه نقل کرده باشد؛ نه، این در همهی کتب تواریخ ذکر شده است. یکی از آن اشخاصی که پای منبر جناب ابیبکر بلند شد و از حق امیرالمؤمنین دفاع کرد، زبیر است. این سابقهی زبیر است. مابین آن روز و روزی که زبیر روی امیرالمؤمنین شمشیر کشید، فاصله بیست و پنج سال است.»
🔹 عاقبت بسیاری از چهره ها مقابل چشمانمان است. از آن شیخ مغروق در استخر فرح و آن دیگری که حاصل عمر امام بود و امام از آنکه در قعر جهنم نسوزد انذارش می داد تا آن مرد بهاری که غرور و تکبر امانش نداد و به وادی انحراف افتاد؛ چه بسیار کسانی که تا پای پیاده شدن امام از هواپیما کنارش بودند اما روزها و سالها بعد مقابل امام و خط امام ایستادند( منتظری، سازگارا، بنی صدر، خاتمی، روحانی، قطب زاده، یزدی، موسوی خوئینی ها، غفاری، محتشمی پور و حسین خمینی) روایت رهبری را ببینید:«بعضیها با امام از پاریس تو هواپیما بودند و آمدند ایران؛ اما در زمان امام به خاطر خیانت اعدام شدند! بعضیها از دورانی که امام در نجف بود و بعد که به پاریس رفت، با ایشان ارتباط داشتند، در اول انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند؛ اما بعد رفتار اینها،موضعگیریهای اینها موجب شد که امام اینها را طرد کرد،از خودش دور کرد. میزان، وضعی است که امروز بنده دارم. اگر خدای نکرده نفس اماره و شیطان، راه را در مقابل من منحرف کردند، قضاوت چیز دیگری خواهد بود.»
🔹کنشگری و فعالیت سیاسی بدون تهذیب نفس و خودنگهداری ره به ترکستان خواهد برد. لحظه به لحظه، روز به روز باید مراقبه داشت. اگر این مهم نباشد بلاشک روزی در يک بزنگاه رفوزه خواهی شد و آن روز، روز شروع پایان توست.
🔹هشدار تاریخی رهبر انقلاب را بخوانید:«نکتهی دیگری که فعالان سیاسی، مسئولان، صاحبان قدرت، صاحبان مسئولیتهای گوناگون و متنفذین بشدت بایستی مراقب آن باشند، مسئلهی انحراف و فسادپذیری شخصی است؛ همهمان باید مراقبت کنیم. انسانها در معرض فسادند، در معرض انحرافند. گاهی لغزشهای کوچک، انسان را به لغزشهای بزرگ و بزرگتر و گاهی به پرتاپ شدن در اعماق درههائی منتهی میکند؛ خیلی باید مراقب بود. لغزشها انسان را فاسد میکند. این فساد، به انحراف در عمل و گاهی به انحراف در عقیده منتهی میشود. این هم بمرور پیش میآید؛ دفعتاً پیش نمیآید که ما فکر کنیم یک نفری شب مؤمن میخوابد، صبح منافق از خواب بیدار میشود؛ نه، بتدریج و ذره ذره پیش میآید. این، علاجش هم مراقبت از خود است. مراقبت از خود هم یعنی همین تقوا. بنابراین علاجش تقواست. مراقب خودمان باشیم. از یکدیگر مراقبت کنیم، برای اینکه دچار نشویم. مردم مسئولین را موعظه کنند، نصیحت کنند، بنویسند برای آنها، بگویند برای آنها، پیغام بدهند تا مبادا دچار لغزش بشوند. خطرات لغزش مسئولین هم برای نظام، برای کشور و برای مردم بیشتر است. انسان گاهی در بعضی از حرفها، در بعضی از اقدامها نشانههای یک چنین انحرافی را انسان مشاهده میکند. به خدا باید پناه برد، از خدا باید کمک خواست.»
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕️ افرادی را كه در حق گويی از همه صريحترند، انتخاب كن، چه خوشايند تو باشند چه نباشند
➖بخشی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در سال ۳۸ هجری(نامه۵۳)
◀️ بخيل را در مشورت كردن دخالت نده، كه تو را از نيكوكاري باز ميدارد، و از تنگدستی میترساند. ترسو را در مشورت كردن دخالت نده، كه در انجام كارها روحيّه تو را سست میكند. حريص را در مشورت كردن دخالت نده، كه حرص را با ستمكاری در نظرت زينت میدهد.
🔸 بدترين وزيران تو، كسی است كه پيش از تو «وزير بدكاران» بوده، و در گناهان آنان شركت داشته، پس مبادا چنين افرادی محرم راز تو باشند.
🔹 تو بايد جانشينانی بهتر از آنان داشته باشی كه قدرت فكریِ امثالِ آنها را داشته، امّا گناهان و کردار زشت آنها را نداشته باشند: «کسانی که ستمكاری را بر ستمی ياری نكرده، و گناهكاری را در گناهی كمک نرسانده باشند.»
🔺 سپس از ميان آنان، افرادی را كه در حق گويی از همه صريحترند، و در كارهايى كه خداوند بر دوستانش نمى پسندد، تو را يارى نمیكنند، انتخاب کن. چه خوشايند تو باشند چه نباشند.
@marghoomat
حق انتقاد.mp3
1.47M
🎙️🔰 سوال و انتقادِ امت از امام، حقِّ امام است!
🔺حضرت علی (ع) میگوید که اگر از من سوال نکنید، حقِّ من را ضایع کردهاید و از طرفی میگوید آنطوری که با دیکتاتورها حرف میزنید، با من حرف نزنید و برخورد نکنید. من از شما توقع دارم که صادق و امین باشید و اگر سوالی هم دارید از من بپرسید. من جواب میدهم.
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
@marghoomat
سیره علوی.mp3
2.15M
🎙️🔺نحوه مواجهه امیرالمؤمنین با منتقدان، خوارج و ثناگویان را بشنوید!
#مرتضی_مطهری
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔴 روز جهوری اسلامی روزِ امامتِ اُمّت!
⬅️ برشی از گفت و گو با استاد قنبریان...
🔺خمینی بدون مردم شیخ انصاری در یک حجره و نائینی در مشروطه است که باید کتابهایش را جمع کند. مردم بدون خمینی هم به جایی نمی رسند. نه ولی تنها و نه مردم تنها.
🔺 اسلام نظام امامت و امت است. نظامی که می رود به سمت امامت امت. امام قرائتی از اسلام را ارائه داد که در آن مردمسالاری دینی، آزادی و حق انتقاد وجود داشت.
🔗 مشاهدهی فیلم کامل این گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات
https://www.aparat.com/v/VJfsy
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تابید نوری از تو به انگور و شد شراب
هر کس که بوسه زد به ضریحت خمار شد...
#بهشت_اصحاب_الحسین
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 صریح و بی پرده!
🔺سعید جلیلی: پاسخ ندادن به دشمن او را جری میکند!
@marghoomat
🔺بیش از دو ساعت جلسه صریح، چالشی و انتقادی بچه های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مستقر در هویزه با حاج آقا موسوی فرد نمایندگی محترم ولی فقیه در استان خوزستان...
🔺 جلسه رو یک ربع به یک نیمه شب شروع کردیم و طرفای سه نیمه شب تموم شد. تجربه جلسه با مسئولین نظام در ساعت یک نیمه شب رو نداشتیم که کسب کردیم!
@marghoomat
🔴 خود و قدس را آزاد کنیم!
🔹هر طور حساب کنیم، مسئله قدس یکی از اصلیترین آرمانهای انقلاب اسلامی است: از آغاز مبارزات در خرداد 42، تا بهمن 57 و پس از آن به شکلی مستمر، بر محوریت مسئله قدس تأکید شده است؛ از وصیتنامه شهدای دفاع مقدس تا وصیتنامه آخرین شهدای انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت؛ از اولین سخنرانیهای امام خمینی تا آخرین سخنرانیهای رهبر انقلاب. به همین خاطر کمتر کسی هست که بتواند تفسیر، خوانش و نظریهای درباره ماهیت و اهداف انقلاب اسلامی ارائه بدهد که در بطن و متن آن قدس نباشد.
🔸انقلاب اسلامی از آغاز مبارزه تا اکنون، در طول بیش از نیم قرن حیات خود و در مسئلههای گوناگون، با «غیر»های متفاوتی درگیر بوده است؛ گاه برخی از این غیرها در صدر مقدسین زمان خود بودهاند و گاه برخی روزگاری در شمار اصلیترین کادرهای انقلاب اسلامی بودهاند. همین مقدسمآبیها یا سابقه داشتن در انقلاب، گاه سبب تردیدها و ریزشهایی شده است و کسانی طاقت رویارویی با این غیرهای ظاهرالصلاح ها را نداشتهاند. در مسئله قدس اما دشمنِ انقلاب اسلامی هیچ ظاهرِ الصلاحی ندارد. پس بهانهای برای تردید نمیماند.
🔸برگردیم و به وضعیت خودمان نگاه کنیم؛ خود را فرزندان انقلابِ روحالله میدانیم. انقلاب و امامی که وقتی با کوهی متراکمی از ثروت و قدرتِ رژیم طاغوت مواجهه بود، از قدس میگفت. وقتی در اولین سال پس از پیروزی انقلاب با انبوهی از مشکلات متنوع مواجهه بود، «روز قدس» را برای ابراز اعتراض تودههای مردم بنیان گذاشت و وقتی در روزهای آخر جنگ، تمام قد ایستاده بود که تردید و غفلت از مسائل جنگ، خیانت به اسلام و رسولالله(ص) است، حتی وقتی مجبور به نوشیدن جام زهر میشد، باز هم دل در گرو آرمان قدس داشت و به فلسطینیهایی چون عرفات میتازید که چرا به آرمان قدس خیانت میکنی؟
🔹این چه انقلابیگریای است که امروز ما داریم؟ چرا انقلابیگری ما شامل آرمان قدس نمیشود؟ و کنشگری که جای خود دارد، چرا حتی در واکنش نشان دادن هم عقب افتادهایم از خیلی دیگر از ملتها؟ جز این است که انقلاب را به قرائت اهالی احزاب فهمیدهایم؟ جز این است دل به دولت/حاکمیت سپردهایم برای پیگیری آرمانهای انقلاب و خیلی که انقلابی باشیم، حداکثر از دولت/حاکمیت چیزی را «مطالبه» میکنیم؟
🔸چشم وا کنیم و ببنیم چقدر شبیه شدهایم به کسانی که در آلاکلنگ قدرت یا وکیل و وزیر هستند، یا فعال سیاسی و حزبی. انقلابی هستیم اما همه کنشهایی که معطوف به آرمان محوری قدس داریم، محدود است به شرکتِ شرطیِ شده در یک یا چند راهپیمایی. ما میخواستیم فرزند خمینی باشیم، افسوس که این جماعت، جماعت همواره بر کرسیِ قدرت نشسته، یا همواره به سوی قبله قدرت خوابیده، ما را موجوداتی کردهاند مشابه خودشان. ما همانی شدهایم که از آن بدمان میآید. قدس نشانه خوبی است که ببنیم چه قدر کنشگری انقلابیمان در رکود است. ما فقط ادای انقلابی بودن در میآوریم. خود و قدس را آزاد کنیم.
@marghoomat