eitaa logo
واحد امنیت غذایی موسسه مصاف
4.4هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3هزار ویدیو
8 فایل
📢 کانال رسمی کارگروه مطالعاتی و پژوهشی کشاورزی و امنیت غذایی جنبش مصاف 🔹امنیت غذایی پایدار 🔹پیشرفت کشاورزی 🔹احیای منابع طبیعی از تبادل و تبلیغ معذوریم ارتباط با ما 👇 my.masaf.ir/r/eitaa ایمیل 👇 💻 @masaf.ir" rel="nofollow" target="_blank">foods@masaf.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
واحد امنیت غذایی موسسه مصاف
⭕️ سرمایه‌گذاری روی کشاورزان جوان، راهبرد توسعه پایدار کشاورزی اروپا (۱ از۲) 🔹فقط کمتر از ۵ درصد ا
⭕️کشاورزان جوان بیشتر در واحدهای خود سرمایه‌گذاری می‌کنند (۲از۲) 🔹کشاورزان جوان در اروپا، باوجود تعداد کم آن‌ها؛ نوآورترین و پیشروترین روش‌ها را دارند. بخش بزرگی از کشاورزان جوان اروپایی، تحصیلات عالی کشاورزی دارند: تقریباً ۲۰ ٪ از کشاورزان جوان به‌نوعی در دوره‌های آموزشی تخصصی کشاورزی شرکت کرده‌اند. همین مؤلفه برای کشاورزان بیش از ۵۵ سال برابر ۴ ٪ است. کشاورزان جوان همچنین بیشتر از همتایان مسن‌تر در کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها به‌ویژه در فناوری‌ها، تکنیک‌ها و تجهیزات جدید، سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کنند. بااین‌حال، کمبود نسبی زمین‌های موجود برای کشاورزی و میزان نسبتاً کم سرمایه نشان می‌دهد که بسیاری از کشاورزان جوان ممکن است در آینده در تأمین مالی برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر دچار مشکل شوند. 🖋اتحادیه اروپا از کشاورزان جوان حمایت می‌کند 🔹با توجه به بحران بالقوه که اتحادیه اروپا را در ۳۰ سال آینده درگیر خواهد کرد اگر کشاورزان جوان امروز تشویق به فعالیت در این شغل نشوند، اتحادیه اروپا باید در آینده بیشتر و بیشتر تلاش کند تا آن‌ها را به کشاورزی تشویق کند. اگرچه کشاورزان جوان به‌احتمال بیشتر مطالعات کشاورزی را نسبت به همتایان قدیمی خود دنبال می‌کنند، اما تعداد نسبی جوانان در شغل کشاورزی بسیار پایین‌تر از تعداد جوانان در سایر حرفه‌هایی است که بیشتر به جوانان را به خود جذب می‌کنند. از سوی دیگر شواهد حاکی از آن است که شمار دانشجویان کشاورزی در حال افزایش است . شاید این به خاطر دریافت حمایت‌هایی است که در بدو ورد به این حرفه از اتحادیه اروپا دریافت می‌کنند و به همین خاطر به این شغل تشویق می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، در طرح پرداخت مستقیم (Direct Payment Scheme) که جزئی از سیاست‌های مشترک کشاورزی اروپا (CAP) است، کمک‌های مالی به مدت پنج سال می‌تواند به کشاورزانی که کسب‌وکار خود را تازه شروع کرده‌اند و در زمان درخواست این حمایت‌ها ۴۰ سال یا کمتر دارند تعلق گیرد. این طرح می‌تواند در سطح ملی تکمیل شود. به‌طوری‌که مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند ۲ درصد از کل بودجه تخصیصی خود را به‌عنوان بودجه طرح پرداخت مستقیم بکار گیرند تا به جوانان کشاورز پیشنهاد دهند که تا ۲۵ درصد علاوه بر پرداخت مستقیم را به‌عنوان جایزه برای پنج سال اول کار خود در این بخش دریافت کنند. 🖋توجه به کشاورزان جوان اولویت برنامه‌های توسعه روستایی 🔹علاوه بر این بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری‌های CAP در قالب توسعه روستایی قرار دارد و برنامه‌های متنوعی برای هر کشور اتحادیه اروپا طراحی شده که هدف آن تأمین بودجه‌هایی است که بیشتر برای تشویق رشد پایدار و توسعه رقابت در مناطق روستایی موردنیاز است. تشویق جوانان برای تبدیل آن‌ها به کشاورزان حرفه‌ای و همچنین اطمینان دادن به آن‌ها از محیطی که در آن زندگی و کار می‌کنند و انواع متنوعی از امکاناتی که در زندگی شهری وجود دارد شامل دسترسی به فضای مجازی و پهنای باند از برنامه‌های این طرح است. بسیاری از برنامه‌های توسعۀ روستایی برای گسترش یا فراگیری این نوع خدمات در مناطق روستایی طراحی ‌شده‌اند، درحالی‌که دیگر برنامه‌ها (مانند ارائه مشاوره به کشاورزان تازه‌کار) نیز شامل اقدامات ویژه‌ای برای کشاورزان جوان می باشد. از طرفی اتحادیه اروپا کشاورزان جوانی که احتمالاً در مزارع خود سرمایه‌گذاری می‌کنند را تشویق می‌کند تا به‌وسیله همکاری در تحقیقات و نوآوری در کشاورزی، این کار را انجام دهند. بسیاری از برنامه‌های بانک نوآوری اروپا (EIP- AGRI ) برای تشویق استفاده از تکنیک‌های ابتکاری برای افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها، طراحی شده‌اند. 🌐مرجع خبر: https://ec.europa.eu/info/news/future-cap-wholl-provide-our-food_en ✅ واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف 🔗 https://t.me/joinchat/AAAAAEMLE1NBxE6ePIdZTQ
4_5776335030020212172.pdf
1.43M
🔴 طرح استیضاح با ۲۰ محور و ۵۳ امضاء + متن کامل و اسامی امضا کنندگان 🔹پس از گذشت حدود ۶ سال از تصویب قانون بسیار مهم و راهبردی تمرکز وظایف و اختیارات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی، بالاخره تعدادی از نمایندگان مجلس پس از بارها استیضاح های غیر کارشناسی وزیر جهاد کشاورزی، این دفعه به فکر این افتادند تا یک بار علل اجرایی نشدن قانون تمرکز را مورد بررسی قرار دهند. آیین نامه اجرایی قانون تمرکز حدود ۶ سال است که نوشته نشده و همین امر منجر به عدم اجرای کامل این قانون شده است. 🔹در بندهای مختلف این طرح دخالت های متعدد آقای رحمانی وزیر صمت در امور بازرگانی کشاورزی و نقض قانون تمرکز به وضوح دیده می شود. از جمله آنها صدور مجوزهای صادرات و یا واردات بی موقع است که همگی نشان می دهد وزیر جهاد کشاورزی به دلایل نامعلوم از اجرای تمامی قانون تمرکز سرباز می زند. حال باید دید وزیر جهاد کشاورزی چه جوابی به نمایندگان معترض به این وضع خواهد داشت که احتمالاً شنیدنی هم خواهد بود. @masaf_foods
واحد امنیت غذایی موسسه مصاف
🔴 طرح استیضاح #مهندس_حجتی با ۲۰ محور و ۵۳ امضاء + متن کامل و اسامی امضا کنندگان 🔹پس از گذشت حدود ۶
‼️پی‌نوشت مهم! موضع واحد امنیت غذایی مصاف در قبال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی 🔹به هیچ وجه برکناری مهندس حجتی که همواره طی سالهای اخیر عملکرد مناسبی در حمایت از کشاورزی داشته، به صلاح کشور نیست بلکه استیضاح را از منظر پاسخگویی وزیر در این برهه بسیار مناسب ارزیابی می کنیم. برکناری وزیر جهاد کشاورزی در این شرایط تنها به آشفتگی بیشتر وضع بازار و بلاتکلیفی قانون تمرکز خواهد انجامید! ✅@masaf_foods
⭕️افزایش تعداد مخالفان تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس به ۱۲۰ نفر ‼️تاکنون ۱۲۰ نفر از نمایندگان مجلس در مصاحبه با رسانه‌ها یا با امضای نامه خطاب به رئیس جمهور مخالفت خود با طرح تشکیل وزارت بازرگانی را اعلام کرده اند و همین مخالفت ها از مهمترین دلایل خروج این طرح از دستور کار مجلس بوده است. #نه_به_وزارت_بازرگانی #نه_به_فساد ✅ @masaf_foods
🔰قانون «حفاظت از خاک» ابلاغ شد 🔹رئیس جمهور «قانون حفاظت از خاک» را برای اجرا به سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کرد. 🔹این لایحه به منظور حفظ پایداری خاک و حفاظت کمی و کیفی، کاربری صحیح و بهره‌برداری بهینه از خاک و جلوگیری از تخریب و آلودگی آن و احیا، اصلاح و بهسازی خاک‌های تخریب و آلوده شده، لایحه مذکور تهیه و پس از طی مراحل قانونی به صورت قانون ابلاغ شد. ✅ به حمدالله با تلاش‌های انجام گرفته قبل از تصویب، اصلاحات خوبی روی برخی بندهای این لایحه صورت گرفت. #خاک ✅ @masaf_foods
⭕️حجم بارش‌های کشور ۶۵ درصدافزایش یافت 🔹وزارت نیرو: حجم بارش‌های کشور از ابتدای مهرماه (آغاز سال آبی) تا ۲۴ خرداد ۹۸ به ۳۳۲.۹ میلی‌متر رسید که در مقایسه با میانگین یازده سال اخیر از ۶۵ درصد افزایش برخوردار بوده است./مهر @masaf_foods
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰|🎥نحوه عملکرد کفشدوزک ها در از بین بردن آفات 🔹درکشاورزی پایدارکفشدوزک‌ها محبوبترین وسیله کنترل آفات درگلخانه‌ها و باغ ها بوده ودرمقیاس بسیار گسترده ای از آنها استفاده می‌شود. #کنترل_بیولوژیک ✅ @masaf_foods
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شنای جالب شتر در دریا! 🔹أَفَلَا یَنظُرُونَ إِلَى الْإِبِلِ کَیْفَ خُلِقَتْ آیا به شتر نمى‌نگرند که چگونه آفریده شده؟ #پرورش_شتر #دام_راهبردی ✅ @masaf_foods
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نقش بسیار مهمی و کلیدی پوشش گیاهی در مقابله با سیلاب ها و مدیریت منابع آبی کشور! ‼️از حفظ حاصلخیزی خاک و جلوگیری از فرسایش تا نفوذ رواناب ها به درون خاک و کاهش تبخیر از مزایای مهم #پوشش_گیاهی است! #آبخیزداری #آب_هست_اما_ول_است ✅ @masaf_foods
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چگونگی روغن گیری از گیاه ارزشمند رزماری که سرشار از خواص دارویی با استفاده از ابزار موجود در منزل ✅ @masaf_foods
واحد امنیت غذایی موسسه مصاف
‍‍⭕️ آیا توسعه باغ‌ها در اراضی شیبدار کشور سیاست درستی است؟! 🔹بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن علوم خاک ایران، سالانه حدود 2 میلیارد تن خاک کشور بر اثر فرسایش آبی از چرخه تولید خارج می شود. تنها منبع تولید غذاست که در طول زندگی بشر تجدید نمی شود و بسته به شرایط محیطی برای تشکیل یک لایه 1 سانتی متری آن 300 تا 1000 سال زمان نیاز است. در حال حاضر 95 درصد غذای مصرف بشر در سراسر کره زمین از خاک حاصل می شود. بنابر آمار منتشر شده از سوی وزارت نیرو سهم قابل توجهی از بارندگی سالانه در کشور ما در اراضی دامنه کوه ها و ارتفاعات می بارد که به‌خاطر وارد آمدن اثر گرانش روی سطوح شیبدار هنگام بارندگی، آب در این سطوح جریان یافته و خاک را به شکل رسوبات به پایین حمل می‌کند. در صورت فقدان پوشش گیاهی مناسب، با برخورد باران به اراضی شیبدار، زمینه برای نابودی ساختار خاک و فرسایش به سرعت فراهم می‌شود. 🔹جنگل به عنوان یک پوشش طبیعی کارآمد، به دلایل گوناگون توانسته است خاک را میلیون سال حفظ نموده و به نسل های آینده همه موجودات هدیه دهد. با دقت در سازوکار درختان و سایر پوشش های گیاهی واقع در جنگل، نکات جالبی قابل فهم است. در هنگام واقع بارندگی، قطرات باران پس از سقوط از ارتفاع چند کیلومتری از سطح زمین با سرعت و انرژی بسیار زیادی به سمت زمین می آیند و در صورت برخورد با سطح خاک دقیقا مانند یک گلوله عمل کرده و ساختمان خاک را تخریب می کند. اما برگ درختان مانع از این اتفاق شده و انرژی قطره را کاهش می‌دهد. پس از سقوط دوباره قطرات از برگها نیز پوشش موجود در کف جنگل به علاوه حضور برگهای مرده همین درختان مانع از برخورد دوباره شده و آب به راحتی به سطح خاک وارد می شود. به دلیل بالا بودن ماده آلی کربنی خاک در اراضی جنگلی، نفوذپذیری خاک نیز بالا بوده و آب به سرعت به عمق خاک نفوذ کرده و وارد آب های زیر زمینی می شود. از طرفی دیگر به دلیل عملکرد تورمانند ریشه درختان وگیاهان در جنگل، خاک درون شبکه ای از ریشه ها گیر افتاده و امکان حرکت و فرسایش آن وجود نخواهد داشت. (مطالعه بیشتر) 🔹توسعه باغ ها در اراضی شیبدار یعنی تلاش برای تقلید از سازوکار طبیعت در حفاظت از خاک و آب. به عبارتی دیگر اگر خاک حفظ نشود عملا ظرفی نیز برای حفظ آب وجود نخواهد داشت. برخلاف آب، سالانه خاک دوباره به چرخه بازنمی گردد و بدون حفظ خاک رفع مشکل محدودیت های آب نیز میسر نخواهد شد. توسعه باغ در اراضی شیبدار ضمن فعالسازی ظرفیت های بالقوه تولید ثروت و اشتغال در زنجیره ارزش کشاورزی، خسارات سیل را نیز کاهش خواهد داد. چالش اصلی در این راه نیز برداشتن قوانین دست و پا گیر دولتی و همینطور فعال شدن ظرفیت رسانه ای وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی در توجیه افکار عمومی است. بر خلاف سایر دستگاهها این وزارتخانه نقش محدودی در جریان سازی رسانه ای دارد که نیاز به اصلاح این رویه احساس می شود. ✍ ✅ واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف 🔗 https://t.me/joinchat/AAAAAEMLE1NBxE6ePIdZTQ
⭕️توسعه و تثبیت ظرفیت‌های اشتغال در حوزه کشاورزی 🔹توجه به توسعه فرصت‌های شغلی، حفظ مشاغل موجود و ایجاد مشاغل جدید، نیازمند رویکردهای جدید و توجه به الزامات آن است. به‌عبارتی‌دیگر حفظ مشاغل موجود و جلوگیری از بیکاری و ایجاد فرصت‌هایی برای توسعه اشتغال کشاورزی مستلزم توجه به مشکلات و موانع سر راه مشاغل موجود و الزامات لازم برای حفظ سطح اشتغال آنان است. ایجاد یک کسب‌وکار و شغل نیازمند نگرش سیستمی است که همه ابعاد موردنیاز برای پایداری فعالیت و شغل همراه با ملاحظات زیست‌محیطی را در‌بر بگیرد. در این میان آنچه مسلم است اینکه بدون شناخت قابلیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، زیرساختی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، توسعه اشتغال برحسب هر بخش اقتصادی و هر فعالیتی و در هر منطقه، امکان برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه و پایدار اشتغال به وجود نخواهد آمد. 🔹یکی از ابزارهای کارآمد برای این موضوع آمایش سرزمین است؛ اینکه مشخص شود در هر منطقه‌ای چه توانمندی‌هایی برای توسعه اشتغال بالقوه یا بالفعل کشاورزی وجود دارد تا بتوان برنامه‌ریزی صحیح کرد و با نگرشی جامع به موضوع نگریست. برای توسعه اشتغال در بخش کشاورزی آمایش سرزمین نقطه آغازین است که بدانیم چه منابع پایه‌ای داریم، اقلیم و جغرافیای متفاوت چه تنوع شغلی‌ای را ایجاب می‌کند، چه زیرساخت‌های فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی نیازمند است و چه داریم، همه این‌ها همراه سیاست‌های مناسب دولت می‌تواند توسعه اشتغال برای کشاورزی (تا حد ظرفیت بالقوه اشتغال‌زایی) را به همراه داشته باشد. از طرف دیگر نظریات توسعه بیان می‌کند در روند توسعه سهم بخش کشاورزی از اشتغال کاهش یافته و سهم دو بخش خدمات و صنعت اضافه می‌شود. 📉تغییرات سهم اشتغال کشاورزی در جهان 🔹اطلاعات بانک جهانی نشان می‌دهد در دوره زمانی ٢٠١٠ تا ٢٠١٢ سهم اشتغال بخش کشاورزی در کشور انگلستان ١,٢ درصد، آمریکا ١.٦ درصد، دانمارک ٢.٦ درصد، فرانسه ٢.٩ درصد، ترکیه ٢٣.٦ درصد، اندونزی ٣٥.١ درصد، هندوستان ٤٧.٢ درصد و چین ٣٤.٨ درصد است. آمار نشان می‌دهد در هر کشوری بر اساس ساختار اقتصادی آن کشور بخش کشاورزی در اشتغال‌زایی نقش و سهم دارد. از سوی دیگر این واقعیت را هم بپذیریم که با وقوع انقلاب صنعتی و توسعه صنعتی، بخشی از اشتغال حوزه کشاورزی به‌عنوان نیروی کار صنعت و خدمات از بخش کشاورزی جدا شده و روند نزولی سهم در گذر زمان داشته است. روند کاهشی بدان معنا نیست که بخش کشاورزی دیگر در تولید نمی‌تواند فرصت شغلی ایجاد کند، بلکه اشتغال کل افزایش یافته و نسبت اشتغال کشاورزی به‌کل اشتغال به دلیل سرعت بیشتر ایجاد اشتغال در دو بخش صنعت و خدمات و افزایش بیشتر مخرج نسبت به‌صورت کسر باعث کاهش سهم بخش کشاورزی شده است. مشاغل سبز که رویکرد سازمان جهانی کار(ILO) است نمونه‌ای از قابلیت‌های توسعه شغل در بخش کشاورزی است. بر این اساس به نظر می‌رسد هنوز بخش کشاورزی می‌تواند یکی از فعالیت‌هایی باشد که توان اشتغال‌زایی دارد. 🖋توصیه سازمان جهانی کار برای توسعه اشتغال کشاورزی 🔹بنا به گزارش سازمان جهانی کار(ILO) یکی از راه های تثبیت و افزایش ظرفیت اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی حمایت از شرکتهای کشاورزی می باشد زیرا این شرکت ها توانایی تکمیل زنجیره ی تولید کشاورزی را داشته می توانند اشتغال‌زایی طولانی‌مدت و ثابتی برای کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه ایجاد نمایند. برای مثال «کارآفرینان جهانی برداشت محصول» یاGHI یک اتحادیه خصوصی است که شرکتهای خصوصی بزرگی همچون Du Pont، John Deer، Monsanto و ده¬ها شرکت دیگر در آن عضو هستند. ازجمله برنامه های عملی چنین شرکت هایی برای حفظ و افزایش اشتغال‌زایی جذب سرمایه‌گذاران می باشد. اعتقاد بر این است که هر چه رغبت و تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بیشتر باشد شکاف مالی بین سرمایه موردنیاز و سرمایه موجود در کشاورزی که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بخش کشاورزی در کشورهای درحال‌توسعه می باشد رفع خواهد شد. به‌عبارت‌دیگر وجود شرکت های خصوصی قدرتمند در بخش کشاورزی به جذب سرمایه‌گذاران کمک کرده و آن نیز به‌نوبه‌ی خود اشتغال‌زایی را خواهد آورد. ✅ واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف 🔗 https://t.me/joinchat/AAAAAEMLE1NBxE6ePIdZTQ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بشقاب برگی به جای بشقاب پلاستیکی برای تولید این بشقاب ها، به جای مواد پلاستیکی، از برگ درخت استفاده می‌شود. 💡ایده تولید این بشقاب های قابل بازیافت بر اساس یک سنت قدیمی تولید بشقاب با دوختن برگ های درختان به یکدیگر در آسیا شکل گرفته است. ✅ @masaf_foods
⭕️ تلاش دولت برای اجرای Plan B/ وزارت بازرگانی نشد معاونت بازرگانی {بخوانید واردات} هم غنیمت است! 🔹بعد از مخالفت نمایندگان مجلس، مراکز پژوهشی و اتحادیه‌های تولیدی با تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس، برخی خبرها حکایت از این دارد که دولت فعلا از پیگیری این طرح در مجلس منصرف شده است و در تدارک اقدامات جدید است. طبق برخی اخبار غیررسمی، ایجاد معاونتی ذیل نهاد ریاست جمهوری با کارکرد بازرگانی راهکار جایگزین دولت است. موضوعی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مغایر با قانون اساسی بوده و تبعات سوء تشکیل وزارت بازرگانی را به شکل دیگری در پی خواهد داشت، زیرا با ایجاد معاونت بازرگانی رئیس جمهور، جریان واردات کالاهای مورد استفاده مردم به بهانه تنظیم بازار و کاهش قیمت تسهیل خواهد شد. این معاونت با توجه به اختیارات فراوانی که خواهد داشت، هیچگاه خود را ملزم به توجه و در نظر داشتن ماموریت وزارتخانه‌های تولیدی کشور نخواهد کرد و نهایتا جریان واردات کالاهای خارجی بر تولید داخلی غلبه می‌کند و تولیدکنندگان کشور متضرر می‌شوند. #نه_به_وزارت_بازرگانی #نه_به_فساد ✅ @masaf_foods
⭕️ از شیر مرغ تا جان آدمی زاد همگی در یک سایت! 🔹یکی از وظایف مهم وزارت کشاورزی به عنوان متولی تولید و بازار در کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت، ارائه اطلاعات پایه‌ای برای ذی نفعان و کشاورزان است. ارائه اطلاعات مناسب در قالب کاربردی می تواند اثرات مثبتی روی رونق تولید و همین طور ارائه بهتریهن راهکارهای سیاستگذاری داشته باشد. 🔹یکی از دولتهایی که با فراهم نمودن اطلاعات حوزه کشاورزی خدمات بزرگی را به اقتصاد کشورش عرضه می کند، هندوستان است. [سایت کشاورز ](http://farmer.gov.in/)که توسط وزارت کشاورزی این کشور ایجاد شده حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد اطلاعات تماس فروشگاه‌های نهاده و قیمت انواع محصولات مختلف در بازارهای سراسر هندوستان و نقشه سطح زیر کشت اراضی کشاورزی هندوستان است که با ظاهر گرافیکی قابل قبول به کاربران ارائه می شود. @masaf_foods
واحد امنیت غذایی موسسه مصاف
‍‍⁉️ آیا وزارت بازرگانی در آمریکا متولی تنظیم بازار است؟! 🔹یکی از مواردی که طرفداران شکل گیری وزارت بازرگانی برای تشکیل این نهاد در کشورمان به آن استدلال میکردند، وجود نهادی به نام وزارت بازرگانی آمریکاست. آنها در یک اشتباه مغالطه آمیز علت پیشرفت آمریکا در حوزه صادرات را وجود این نهاد توصیف کردند! 🔹ولی بررسی شواهد و همینطور شرح وظایف دپارتمان بازرگانی آمریکا نشان می دهد این نهاد نه تنها دخالت مستقیم در واردات و صادرات ندارد بلکه با استفاده از ابزارهای در اختیار، تلاش می کند صادرات را ارتقاء داده و واردات را محدود کند. شرح ماموریت های راهبردی وزارت بازرگانی آمریکا 1️⃣ شتاب بخشیدن به رهبری آمریکا در جهان (به معنی افزایش وابستگی این کشور به واردات کالاهای خارجی نیست!) 2️⃣ کمک به ایجاد شغل (واردات محصولات خارجی با ایجاد شغل رابطه معکوس دارد!) 3️⃣ تقویت اقتصاد آمریکا و امنیت ملی (رابطه خوبی با واردات ندارد.) 4️⃣ فراهم کردن ملزومات قانون اساسی و حمایت از فعالیت اقتصادی 5️⃣ ارائه خدمات مشتری محور ‼️همانطور که ملاحظه می شود اهداف وزارت بازرگانی آمریکا (موارد بالا) با چیزی که دولت ایران در نظر دارد (دخالت در بازار و زنجیره های ارزش کشاورزی و صنعت) تفاوت ماهوی دارد! @masaf_foods
⭕️ثبت شجره نامه اردک بومی برای نخستین بار در کشور 🔹رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پس از یکسال شجره نامه اردک بومی در اردیبهشت ماه سال جاری به ثبت رسید. #اتفاق_خوب #حفظ_تنوع_زیستی ✅ @masaf_foods
🔰به وزیر می‌گویند «جوش نزن»، اگر کشاورز کشت نکند، وارد می‌کنیم!! 💬سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی: 🔹 وقتی روی محصولی مانند گندم قیمتی می‌گذاریم که برای کشاورز صرف نمی‌کند و آن طرف مرزها قیمت گندم کیلویی ۲,۲۰۰ تومان و در کشوری مانند افغانستان، گندم کیلویی ۲,۴۰۰ تومان است، طبیعی است که این محصول از کشور قاچاق می‌شود و مسئولان باید جلوی این کار را بگیرند و یا اینکه سال آینده کشاورز دیگر رغبتی به کشت گندم ندارد و ما با کمبود مواجه می‌شویم! 🔹 متأسفانه قیمت این کالا را تنها اندکی افزایش داده‌اند و با این شکل و شیوه، کشاورز رغبتی به کار ندارد. برخی نیز به وزیر جهاد می‌گویند آقای وزیر «جوش نزن»، اگر کشاورز کشت نکند، وارد می‌کنیم. آیا با این تفکر کشاورزی برای کشور باقی می‌ماند؟ متأسفانه ما با چنین مشکلاتی در حوزه کشاورزی مواجه هستیم که امیدواریم برطرف شود. ✅ @masaf_foods
🔰فقط ۱۰ درصد تا خودکفایی در تولید! 💬 محمدرضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی : 🔹 بیش از ۹۰ درصد گوشت کشور در داخل کشور تولیدشده و تا ۱۰ سال آینده این ۱۰ درصد نیز در داخل کشور تولید خواهد شد و تمام وابستگی کشور به گوشت از بین خواهد رفت. 🔹 امسال بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای واردات گوشت ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافت و حدود ۱۵۰ هزار تن گوشت وارد کشور شد، قیمت گوشت نه تنها پایین نیامد بلکه حدود دو برابر نیز بالا رفت. بنابراین اگرچه فاصله ما تا رسیدن به خودکفایی ۱۰ درصد و حدود ۱۵۰ هزار تن است اما ارز بری آن بسیار بالا و تاثیر آن بر بازار و معیشت مردم بسیار بالا است. #نه_به_ارز_4200_تومانی ✅ @masaf_foods
⭕️ حاکمیت اتحادیه اروپا بر سلامت غذا با مقررات سختگیرانه (1از2) 🔹مقررات مواد غذایی در اروپا از دقیق‌ترین مقررات در جهان است. کشاورزان مطابق یارانه‌های دریافتی، باید مجموعه‌ای از قوانین پایه‌ای را رعایت کنند و کشاورزانی که به قوانین اتحادیه اروپا درباره سلامت عمومی و سلامت دام و محیط‌زیست و رفاه دام و یا مدیریت بهداشتی مزارع احترام نگذارند متخلف تلقی شده و با کاهش و یا حتی قطع حمایت‌های دریافتی خود از اتحادیه اروپا مواجه خواهند بود. این کاهش‌ها با میزان، تداوم، شدت و تکرار تخلف متناسب می‌باشند. 🔹معرفی اقدامات بهداشتی اتحادیه اروپا از سال 1990، که شامل قوانینی در کاربرد واکسیناسیون و بهداشت دام و گیاهان بود، ایمنی و بهداشت مواد غذایی را به‌طور قابل‌توجهی ارتقا داده است. تمام محصولات کشاورزی تولیدشده در اتحادیه اروپا باید دارای گواهی‌نامه باشند که یکی از ملزومات عملیات تجاری در این اتحادیه است. برای نمونه قانون جدید تولید محصولات کشاورزی به شماره 2016/2031 اقدامات لازم برای مقابله با آفات را تحت نظارت قانون قرار می‌دهد و هدف از اعمال آن تولید گیاهانی سالم در مزرعه است. این قانون از 13 دسامبر 2019 لازم‌الاجرا خواهد بود. اگر به جزئیات این قانون رسیدگی شود مواردی همچون تولید، بازرسی، نمونه‌برداری، آزمون، واردات، جابه‌جایی و مجوز دهی برای مواد گیاهی به‌منظور کاربردهای مختلف ازجمله علوفه، خوراک انسان و غیره باید مدنظر قرار گیرند و مسئولین باید سطح آلودگی به آفات را در یکی از سه گروه: 1) قابل‌توجه، 2) قابل‌شناسایی و 3) کنترل قرار دهند. 🖋افزایش آگاهی سازی و اطلاعات در مورد مواد غذایی سالم 🔹طبق ماده 7 از آئین‌نامه Directive 128/2009/EC کشورهای عضو ملزم به اقدامات لازم جهت اطلاع‌رسانی به عموم مردم و در دسترس قرار دادن اطلاعات در مورد خطرات استفاده از مواد سموم شیمیایی و اثرات سوء آن‌ها در محیط‌زیست و موجودات غیر هدف، و معرفی جایگزین‌های غیر شیمیایی آن‌ها (زیست مهار گرها) و محصولات ارگانیک می‌باشند. کشورهای عضو باید سیستم‌هایی را برای جمع‌آوری اطلاعات از مسمومیت‌های حاد و نیز مسمومیت‌های مزمن در حال پیشرفت و گروه‌هایی که به‌طور مکرر در معرض خطر آفت‌کش‌های شیمیایی قرار می‌گیرند (نظیر کشاورزان) سامان‌دهی کنند. 🖋تربیت حرفه‌ای توزیع‌کنندگان نهاده‌های حفاظت کننده گیاهی 🔹طبق ماده 5 از آئین‌نامه Directive 128/2009/EC ، کل دولت‌های اروپایی ملزم به تشکیل سیستمی آموزشی برای آموزش کل افرادی که فعالیت حرفه‌ای آن‌ها مربوط به مواد حفاظت کننده گیاهی و سموم کشاورزی است (اعم از توزیع‌کنندگان و یا مشاوران حرفه‌ای)، می‌باشند. دولت‌ها مسئول پیاده‌سازی این سیستم در کشورهای خود هستند و ارائه‌دهندگان آموزش در سطوح ابتدایی و حرفه‌ای را ترتیب می‌دهند و محتوای آموزشی با توجه به سطوح شرکت‌کنندگان و طبق موارد ذکرشده در این قانون باید تنظیم گردد. سیستم گواهی‌نامه‌های آموزشی نیز شامل روش‌هایی برای اعطا، تجدید و یا لغو گواهینامه‌های آموزشی است که در سیستم RS ، «کارت‌های شناسایی آموزشی» نامیده می‌شود. طبق قوانین اتحادیه اروپا توزیع‌کنندگان محصولات حفاظت کننده گیاهی باید دانش لازم از عوارض زیست‌محیطی و نیز اثرات بلندمدت و کوتاه‌مدت مصرف سموم کشاورزی در سلامت انسان و دام را داشته باشند و این دانش را به‌صورت دقیق با ارائه مشاوره به خریداران و کشاورزان منتقل کنند. باید شناخت کافی از انواع حفاظت کننده‌های گیاهی داشته باشند و روش‌ها و محصولات دارای ریسک پایین نظیر زیست مهار گرها و محافظت‌کننده‌های ارگانیک را به کشاورزان معرفی و عرضه نمایند. فرآیند تربیت توزیع‌کنندگان حفاظت کننده‌های گیاهی با سپری کردن یک دوره آموزشی به همراه یک امتحان و درنهایت اعطای یک گواهی‌نامه که آن‌ها را مجاز به فعالیت در حیطه توزیع‌کنندگی حفاظت کننده‌های گیاهی می‌کند تعریف می‌شود. 🖋جواز تأسیس واحدهای توزیع‌کننده محافظت‌کننده‌های گیاهی 🔹ماده 6 از آئین‌نامهDirective 128/2009/EC، تصریح می‌کند کشورهای عضو باید سیستم توزیع مواد محافظت‌کننده گیاهی را شامل بر افراد فروشنده و مشاوران دارای گواهی‌نامه آموزشی ایجاد کنند. نکته: مقررات EC) (No 1107/2009 عنوان می‌کند که توزیع‌کنندگان مواد محافظت‌کننده گیاهی باید نام و مقدار مواد فروخته‌شده و قرار داده‌شده در بازار را ثبت کنند. ✅ واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف 🔗 https://t.me/joinchat/AAAAAEMLE1NBxE6ePIdZTQ