eitaa logo
واحد امنیت غذایی موسسه مصاف
4.4هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3هزار ویدیو
8 فایل
📢 کانال رسمی کارگروه مطالعاتی و پژوهشی کشاورزی و امنیت غذایی جنبش مصاف 🔹امنیت غذایی پایدار 🔹پیشرفت کشاورزی 🔹احیای منابع طبیعی از تبادل و تبلیغ معذوریم ارتباط با ما 👇 my.masaf.ir/r/eitaa ایمیل 👇 💻 @masaf.ir" rel="nofollow" target="_blank">foods@masaf.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ سرمایه‌گذاری عظیم چین در تولید ماهی تیلاپیا 🔹چین بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهی تیلاپیا و همچنین بزرگ‌ترین صادرکننده این ماهی محسوب می‌شود؛ بر اساس آخرین آمار فائو (سازمان جهانی غذا) این کشور حدود ۱ میلیون و ۴۷۳ هزار تن ماهی تیلاپیا را تولید کرده است. که این میزان در قیاس با اندونزی، دو برابر بیشتر است. که اندونزی دومین کشور تولیدکننده این ماهی در جهان است. 🔹این کشور تنها به تولید این ماهی برای صادرات و امنیت غذایی خود تکیه نکرده است و توانسته از صنایع تبدیلی آن نیز سود سرشاری به دست آورد به‌طوری‌که از پوست و پولک آن ماده پروتئینی کلاژن به دست می‌آید و آن را به‌صورت نوشیدنی به اروپا صادر می‌کند. و همچنین با توسعه صنایع تبدیلی این ماهی علاوه بر صادرات فیله آن درآمد هنگفتی را کسب کرده و اشتغال‌زایی عظیمی از طریق پرورش و تولید این ماهی ایجاد کرده است. @masaf_foods
⭕️ جنگل عمودی مسکونی. ساختمانی در یکی از شهرستانهای استان چنزیانگ در شرق چین ✅ @masaf_foods
⁉️بازگشت ترسالی؟ ⚠️وزارت نیرو اعلام کرد بارندگی‌های اخیر استان‌های شمالی به بیان برخی کارشناسان در یک و نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است. #بحران_مدیریت_آب ✅ @masaf_foods
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 . #فیلم جالبی از مراحل برداشت نیمه مکانیزهِ طالبی و انتقال از مزرعه تا سورتینگ و بازار رسانی 🔹 #زنجیره_تولید_تا_عرضه در کشاورزی یعنی بکارگیری صنعت در کشاورزی و ایجاد ثروت و اشتغال فراوان #زنجیره_ارزش_کشاورزی #صنعت_در_خدمت_کشاورزی #صنعت_کشاورزی ✅ @masaf_foods
⭕️ برنامه اتحادیه اروپا برای گسترش بازار محصولات کشاورزی در اروپا و دیگر کشور های جهان بخش ۱ از ۲ ♻️ برای تقویت بخش کشاورزی، اتحادیه اروپا در نظر دارد برنامه هایی را به هدف تبلیغ و گسترش بازار محصولات کشاورزی در اروپا و دیگر کشور ها اجرا کند. به این منظور به سازمان ها و کشور هایی که برنامه ارائه دهند، بوجه اختصاص می یابد. تولید کنندگان و کشاورزان نیز برای کمک به این فرایند روی کیفیت محصولات خود و برند سازی کار می کنند. 🔹کمیسیون اروپا از بودجه کشاورزی اتحادیه اروپا ۱۷۲.۵ میلیون یورو را برای تبلیغ و توسعه بازار محصولات کشاورزی و مواد غذایی در قاره اروپا و سراسر جهان تخصیص می دهد. اتحادیه اروپا قصد دارد ۷۹ کمپین که روی دامنه وسیعی از محصولات کشاورزی مانند محصولات لبنی، زیتون و میوه و سبزیجات تمرکز دارد را در سه سال آینده اجرا کند. 🔹فیل هگن، کمیسر کشاورزی و روستایی اتحادیه اروپا گفت: "اروپا در سراسر جهان به خاطر محصولات غذایی با کیفیت خود شناخته شده است. تولید کنندگان محصولات غذایی اتحادیه اروپا می توانند روی حمایت اتحادیه اروپا برای بخش محصولات با کیفیت در اروپا و خارج آن حساب کنند. من به چندین کشور مانند چین، ژاپن، مکزیک و کلمبیا سفر کرده ام تا بازارهای جدیدی برای محصولات ما باز کنند. فرصت های زیادی پیش روی ماست". 🔹این برنامه برای کمک کیفیت محصولات تولید کنندگان بخش کشاورزی و غذای اتحادیه اروپا، بوسیله توجه به تبلیغات و پخش محصولات در اتحادیه اروپا و همچنین بازارهای جدید، طراحی شده است. تولید کنندگان بر روی تعدادی از اولویت ها مانند برند سازی کیفیت غذای اروپایی بوسیله نشانه های جغرافیایی یا تولیدات اورگانیک تمرکز می کنند. از ۷۹ برنامه تصویب شده، ۴۸ تای آن برای کشورهای غیر اروپای در نظر گرفته شده اشت. بخش مهمی از برنامه ها نیز به محصولات مهم اختصاص داده شده. مثلا، 23 برنامه به بخش میوه و سبزی اختصاص داده شده است. بخش های دیگر شامل پنیر و محصولات لبنی است. 🔹امسال، در مجموع ۹۷ میلیون یورو به برنامه های یک جانبه و ۷۵.۵ میلیون یورو به چند جانبه اختصاص داده شده است. برنامه های یک جانبه توسط یک یا چند سازمان اروپایی پیشنهاد شده و از طرف یک کشور عضو ارائه می شوند. برنامه های چند جانبه توسط حداقل دو سازمان اروپایی پیشنهاد شده و از طرف حداقل دو کشور عضو ارائه می شوند. برنامه های انتخاب شده، ۱۹ کشور عضو را پوشش می دهند. 🔹طیف گسترده ای از سازمان ها مانند سازمان های تجاری، سازمان های تولیدی و سازمان های کشاورزی و مواد غذایی امکان درخواست بوجه داشته اند که بعد از ثبت درخواست توسط آژانس مشتریان، سلامت، کشاورزی و مواد غذایی اروپا یا CHAFEA به همراه کارشناسان خارجی ارزیابی شده اند و به عنوان سازمانی که امکان ارائه پروپزال دارد انتخاب شده اند. 🌐 لینک مرجع خبر ✍🏻 ☑️ @masaf_foods
واحد امنیت غذایی موسسه مصاف
⭕️ برنامه اتحادیه اروپا برای گسترش بازار محصولات کشاورزی در اروپا و دیگر کشور های جهان بخش ۱ از ۲ ♻
⭕️ برنامه اتحادیه اروپا برای استفاده از فناوری‌های جدید در کشاورزی بخش ۲ از ۲ ♻️توسعه پایدار بخش کشاورزی از اهداف اصلی سیاستمداران بوده است و این هدف ممکن نمی‌شود مگر با بهبود دائمی فرایندها و ابزارهای استفاده‌شده در بخش کشاورزی به‌این‌ترتیب تلاش برای استفاده از تکنولوژی‌های برتر در کشاورزی ازجمله اصول ثابت توسعه پایدار کشاورزی است. در این بخش، بخشی از فعالیت‌های اتحادیه اروپا برای این منظور را می‌خوانید. 🔹کشاورزی در سال ۲۰۶۰ چگونه خواهد بود؟ چگونه می‌توان غذای بیشتر و بهتر با صرف منابع کمتر و با مشکلات زیست‌محیطی و اقلیمی کمتر تولید کرد؟ به نقل از سایت اتحادیه اروپا فن‌آوری‌های دیجیتال در کشاورزی در دستور کار اتحادیه اروپا قرار دارد و حدود ۱۰۰ میلیون یورو در برنامه ۲۰۲۰ به‌منظور پیشرفت و توسعه تکنولوژی‌ها در مناطق روستایی و پیش‌بینی تأثیر فناوری بر بخش کشاورزی در نظر گرفته‌شده است. 🔹 در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ در بروکسل طی کنفرانس «دیجیتالی کردن زنجیره ارزش کشاورزی و غذا »، سیاست پژوهان اروپایی، سیاست‌های توسعه کشاورزی را در زمینه نوآوری در کشاورزی و چگونگی استفاده از فناوری در بخش‌های مختلف کشاورزی و غذا؛ در راستای اهداف اتحادیه اروپا در کشاورزی مانند توسعه پایدار کشاورزی تدوین کردند. 🔹کشاورزی همیشه یکی از بخش‌های نوآورانه اروپا بوده است. تحقیقات و نوآوری‌های زیادی در حوزه کشاورزی در حال انجام است و اتحادیه اروپا در زمینه ارتباط کشاورزان و محققان، اقدامات مؤثری انجام داده است. 🔹 امروزه کشاورزان با چالش‌های زیادی مواجه هستند: تولید بیشتر و بهتر با مصرف کمتر منابع، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و درحالی‌که مشکلات زیست‌محیطی کمتری ایجاد کند و همه این‌ها با توجه به تغییرات آب‌وهوایی و بازارهای نوظهور قسمتی از چالش‌های کشاورزی هستند. 🔹فن‌آوری‌های دیجیتال می‌توانند به حل این چالش‌ها کمک کنند: کمک به کشاورزان برای تولید غذا به روشی راحت‌تر، آنالیز الگوهای آب‌وهوا و تنوع زیستی، استفاده از حس‌گرها برای حیوانات، ابزارهای بررسی دقیق وضعیت خاک و گیاهان، هواپیماهای بدون سرنشین برای از بین بردن علف‌های هرز ، کاهش نیاز به سموم و مواد شیمیایی مضر و اینترنت اشیاء که همه بخش‌های زنجیره ارزش را به هم متصل می‌کنند. در مزارع فناوری‌های دیجیتال برای مصرف‌کننده می‌توانند مزایای زیادی را به ارمغان آورند. فناوری‌های جدید قابلیت ردیابی مواد غذایی از مزرعه تا سفره شما را فراهم می‌کنند. 🔹کشاورزان می‌توانند بر اساس نیازهای روزافزون مشتریان، محصولات غذایی را سفارشی‌تر و خاص‌تر تولید کنند. علاوه بر این، فناوری‌های دیجیتال می‌توانند به کارآمد کردن و متناسب‌سازی طرح‌هایی که سیاست پژوهان تهیه می‌کنند نیز کمک کنند. 🔹«کشاورزی دقیق» یا Precision Agriculture به کانون توجهات بسیاری از نوآوری‌ها در بخش کشاورزی پایدار تبدیل شده است. تولید بیشتر با منابع کمتر به روش کارآمدتر. به عبارت ساده، «کشاورزی دقیق» به معنی استفاده از فن‌آوری‌هایی مانند سیستم‌های ماهواره‌ای برای افزایش کارایی تولید است (برای مثال از طریق نظارت و کنترل محصول و ارائه اطلاعات در مورد چگونگی پرورش محصول برای افزایش عملکرد و کیفت آن). 🔹 نظارت و تجزیه‌وتحلیل داده‌های کشاورزی به‌وسیله سیستم‌های حسگر می‌تواند در مدیریت آبیاری برای محصولاتی که آب زیادی مصرفی می‌کنند استفاده شود. با بهره‌گیری از این انواع فناوری‌های اشاره‌شده، کشاورزی پایدار تحقق می‌یابد. 🌐 https://ec.europa.eu/info/news/european-union-funds-digital-research-and-innovation-agriculture-tackle-societal-challenges_en ☑️ @masaf_foods
🔰درمان گلودرد با هل 🔹 هل برای درمان گلودرد بسیار موثر است؛ برای این منظور هل را باید با زنجبیل، دارچین و آویشن مصرف کنید؛ هل احتقان مجاری تنفسی را رفع و از بروز التهاب‌های شدید پیشگیری می‌کند. ☑️ @masaf_foods
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 | 🎥 مجسمه های دیدنی که از تراشیدن هنرمندانه تنه درختان خشک شده ساخته شده اند. ☑️ @masaf_foods
واحد امنیت غذایی موسسه مصاف
🔰 تجزیه زباله‌ در محیط‌های آبی چقدر زمان می‌برد؟ 🔹 مدت زمان مورد نیاز برای تجزیه زباله‌ها در طبیعت بسته به محیط و جنس آن متفاوت است. نشت مواد نفتی، تجمع زباله‌های سمی و دفع انواع مختلف آلاینده‌ها، از مهم‌ترین و اصلی‌ترین منابع آلاینده اقیانوس‌هاست. 🔹 در میان انواع مختلف زباله که در آب‌ها انباشته می‌شوند، زباله‌های پلاستیکی که روند تجزیه‌ آنها بیش از ۵۰۰ سال طول می‌کشد تهدید جدی‌تری به شمار می‌روند. طبق گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، زمان مورد نیاز برای تجزیه قوطی‌های آلومینیومی ۲۰۰ سال، لیوان‌های فومی ۵۰ سال و برای کیسه‌های پلاستیکی ۲۰ سال است. ☑️ @masaf_foods
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 | 🎥 بحران خشکسالی در فرانسه 🔹فرانسه با شدیدترین بحران خشکسالی در تاریخ این کشور مواجه است. کمبود آب دو سوم این کشور‌ را فرا گرفته است. 🔹در ۳۰ استان فرانسه وضع بحرانی اعلام شده است. مسئولان از احتمال اعمال محدودیت های شدید در مصرف آب خبر می دهند. ☑️ @masaf_foods