پاسخ مولوی اهل سنت به کسی که بگوید چون نام مهدی در قرآن نیامده است آن را قبول ندارم!
🔺 در کتاب "اعتقاد به امام مهدی در اسلام" نوشته مولوی محمد ظفر اقبال که توسط مولوی چابهاری ترجمه شده است، انکار مسلمات دین به بهانه نیامدنش (بطور صریح و مثلا با نام) در قرآن را گمراهی میداند.
🔸ایشان تصریح میکند که اگر ثبوت هر چیزی متوقف به ذکر آن در قرآن باشد، این انکار احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله است.
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
رعایت حق زن ایرانی توسط امیرالمؤمنین علیه السلام که باعث خشم زن عرب شد
🔺 زمانی که امیرالمؤمنین علیه السلام بیت المال را تقسیم میکردند، حق عربها و موالی (که عمدتا ایرانی بودند) را برابر در نظر میگرفتند.
🔸 یکبار که ایشان مشغول تقسیم اموال بودند، یک زن عرب به این رعایت مساوات اعتراض کرد و گفت من یک عرب هستم و آن دیگری عرب نیست! چرا بین ما اموال با برابری تقسیم میشود!!!
🔸امیرالمؤمنین بر اساس گزارش موجود در کتاب "الغارات" و برخی گزارشهای دیگر فرمودند من بین شما دو گروه به اندازه بال مگسی تفاوت نمیگذارم.
لازم به ذکر است چنین عدالتی در رفتار امیرالمؤمنین باعث شد تا در برخی از جنگها گروهی از عربها ایشان را رها کرده و به سپاه دشمن بروند!
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
احکام و قوانین اسلام در مورد زنان، عامل ازدواج زرتشتی ها با مسلمانان
🔺 پروفسور جمشید گرشاسب چوکسی، ایران شناس نامدار در زمینه گرایش زنان زرتشتی بعد از سقوط دولت ساسانی با مردان مسلمان میگوید دلیل این کار، احکام زرتشتی در مورد زنان و تفاوت آن با قوانین اسلام بوده است.
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نگاهی متفاوت به اصلیترین نقش زنان..!!
👤 مقام معظم رهبری،حضرت آیت الله خامنهای
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
داستان جالب یک اصفهانی که امام هادی علیه السلام را نمیشناخت اما شیعه او شد
🔺 جماعتى از اصفهانیها از جمله احمد بن نصر و محمّد بن علويه مىگويند: در اصفهان يک نفر شيعه به نام «عبد الرحمن» بود.
به او گفتند چه چيز باعث شد كه تو از ميان مردم، فقط به امامت امام على النقى قائل شدى؟
گفت: چيزى را از وى مشاهده كردم كه موجب شد به امامت او قائل شوم.
🔸من مردى فقير اما با جرأت و سخندان بودم. سالى اهل اصفهان شكايتى داشتند و مرا با عدهاى به سوى متوكل روانه كردند. رفتيم و به آنجا رسيديم. روزى نزد درب قصر متوكل بوديم كه دستور صادر شد تا امام على النقى را احضار كنند.
🔸 از كسانى كه آنجا بودند پرسيدم: اين شخصى كه دستور صادر شده كه آن را بياورند، كيست؟
گفته شد: مردى علوى است كه رافضىها مىگويند: او «امام» است. بعد گفتند شايد متوكل او را احضار مىكند تا به قتلش برساند.
با خود گفتم: از اينجا نمىروم تا ببينم اين شخصى را كه مىآورند كيست. ناگهان ديدم سوار بر اسب مىآيد، و مردم نيز طرف راست و چپ او ايستادهاند. و او را نظاره مىكنند. وقتى كه او را ديدم محبتش در قلبم افتاد. و پيوسته دعا مىكردم كه خدا شرّ متوكل را از او دفع نمايد. همينطور از ميان مردم عبور مىنمود و به چپ و راست نگاه نمىكرد، فقط چشمش را به موهاى گردن اسب دوخته بود و من هم پيوسته براى او دعا مىكردم. هنگامى كه مقابل من رسيد، رو به من كرد؛ فرمود: خدا دعايت را اجابت كند و عمرت را طولانى نمايد و ثروت و فرزندت را زياد گرداند.
عبد الرحمن مىگويد: در اين هنگام، از هيبت و جلالت او لرزه بر اندامم افتاد و در ميان رفقايم بر زمين افتادم.
🔸به من گفتند: تو را چه شده است؟ گفتم: خير است. و به آنها چيزى از ماجرا نگفتم. بعد از آن به اصفهان برگشتيم و خدا به بركت دعاى او درهاى نيكبختى را به رويم گشود. و ثروتمند شدم تا حدى كه امروز، ثروت درون خانهام، بالغ بر هزار هزار (یک ميليون) درهم مىشود، به غير از ثروتى كه در خارج خانه دارم. و خداوند ده فرزند به من عطا نموده است. اكنون هفتاد سال و اندى از عمرم مىگذرد. آرى، من به امامت شخصى قائلم كه از قلبم خبر داد و خدا دعايش را در مورد من اجابت كرد.
📚 الخرائج والجرائح، ج ۱، ص ۳۹۲
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
ازدواج عجیب در هند باستان
🔺 ازدواج ممکن بود از راه ربودن عروس با زور، یا خریدن او، یا رضای طرفین، صورت گیرد؛ اما، ازدواج به رضای طرفین را اندکی ننگآور میدانستند؛ زنان فکر میکردند که اگر آنها را بخرند و برایشان پول بدهند شرافتمندانهتر است، و ربودهشدن را ستایش بزرگی میدانستند.
🔸 تعدد زوجات یا چندگانی مجاز بود، و بزرگان را به آن ترغیب میکردند؛ تکفل چندین زن، و استفاده از استعدادهای آنان، کاری نیک و شایسته بود ... چند زنی معمولا امتیاز مرد بود، که با قدرت پدرشاهی بر خانواده آریایی حکومت میکرد. بر زنان و فرزندان خود حق تملک داشت و میتوانست در موارد خاص آنها را بفروشد یا از خانه بیرون کند.
📚 تاریخ تمدن ویل دورانت، ص ۳۲۰
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
12.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پیامبر اسلام و منجی در آیین یهود
🔺 مهندس آرش بابایی، عضو انجمن کلیمیان تهران
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
زن در بابل
🔺 با اینکه بر اساس تاریخ وضعیت زن بابلی به نسبت زنان در یونان قدیم و اروپا نسبتا بهتر بود اما همچنان قوانین سختگیرانهای بر او حاکم بود.
هرودوت در "کتاب تواریخ" ویل دورانت در کتاب "تاریخ تمدن" وضعیت اسف بار خرید و فروش زنان برای ازدواج را به تصویر میکشند.
🔸در گزارشهای تاریخی زنان در بابل آمده است که ابتدا زیباترین آنها به شرط زناشویی به فروش میرسید و سپس بقیه بر همین اساس فروخته میشدند!
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
✍ بیشترین تأکید و شدیدترین انکار
🔅 عَلِیُّ بنُ جعفرٍ عَنْ أَخِیهِ مُوسَی بنِ جعفرٍ علیهما السّلام أنّه قالَ ؛ مَا وَکَّدَ اللهُ عَلَی الْعِبَادِ فِی شَیْءٍ مَا وَکَّدَ عَلَیْهِمْ بِالْإِقْرَارِ بِالْإِمَامَةِ ، وَ مَا جَحَدَ الْعِبَادُ شَیْئاً مَا جَحَدُوهَا.
🔸علی بن جعفر میگوید برادرم موسی بن جعفر امام کاظم سلام الله علیه میفرمودند: خدا به بندگان در مورد هیچ چیزی مثل اقرار به امامت تأکید نفرمودند، و بندگان نیز هیچ چیزی را مثل امامت انکار نکردند.
📚 بحارالأنوار، ج ۲۳، ص ۶۹
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اسلام و مسلمانان در متون آیین سیک
🔺گلانی پانجیت سیک (روحانی عالی رتبه سیک در دهلی)
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
✍ سن انسان لزوما برتری نمی آورد/مهم لیاقت است
🔺گروهی نزد امام رضا علیه السلام در خراسان نشسته بودند. شخصی پرسید: ای سرورم! اگر اتفاقی افتاد، به که پناه بریم؟
فرمودند: پسرم ابو جعفر (یعنی امام جواد علیه السلام)
گوینده امام جواد علیه السلام را (بخاطر سن و سال) کوچک شمرد!
امام فرمودند: خداوند تبارک و تعالی عیسی پسر مریم را به نبوت و رسالت برانگیخت و مؤسس یک شریعت قرار داد، با اینکه کوچکتر از پسرم ابوجعفر صلوات الله علیه بود.
🔅 الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ الْخَيرَانِيِّ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: كُنتُ وَاقِفاً بَينَ يَدَيْ أَبِي الْحَسَنِ صلوات اللَّه علیه بِخُرَاسَانَ فَقَالَ لَهُ قَائِلٌ يَا سَيِّدِي إِنْ كَانَ كَونٌ فَإِلَى مَنْ قَالَ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ ابنِي فَكَأَنَّ القَائِلَ استَصْغَرَ سِنَّ أَبِي جَعْفَرٍ صلوات اللَّه علیه فَقَالَ أَبُو الْحَسَنِ صلوات اللَّه علیه إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بَعَثَ عِيسَى ابنَ مَرْيَمَ رَسُولًا نَبِيّاً صَاحِبَ شَرِيعَةٍ مُبتَدَأَةٍ فِي أَصغَرَ مِنَ السِّنِّ الَّذِي فِيهِ أَبُو جَعفَرٍ صلوات اللَّه علیه.
📚 اصول كافی، ج ۱، ص ۳۲۲
🆔 @masaf_ofogh
✍ زن در روم باستان
🔺 در نظر رومیان زن چون متاع بازار بود که مبادله میشد و به فروش میرسید. داستان عروسی و جهیزیه و مهریه در میان نبود، زن را موجودی ناقص و بیشأن و فضلیت میدانستند، تا اینکه در قرن پنجم و ششم میلادی میان پیشوایان مذهبی و پیروان مسیح اختلاف بود که آیا زن دارای نفس ناطقه و جزء انسان است یا نه؟ و تا این درجه که برای رفع مشاجره در سال ۵۸۶ جمعی مرکب از کشیشان بزرگ تشکیل و مدتها در این خصوص گفتگو و صحبت کردند و در پایان رأی انجمن بر این قرار گرفت که زنان جزء انسانها هستند، ولی تنها برای خدمت به مرد آفریده شدهاند. در قانون روم زن در همهی دورهی زندگانی خود همچون کودکی خردسال بود که حق تصرف در هیچ کاری را نداشت و بایستی زیر نظر بزرگ خانواده و به دستور او اگر کاری به وی رجوع شد انجام دهد و گواهی و شهادت زن هیچ گاه پذیرفته نمیشد.
📚 برگرفته از: سید احسان ناصری، فقط زنها بخوانند، ص ۲۵ و ۲۶
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صابئین مندایی و احترام به پیامبر
🔺 سخنان ترمیدا ولید عبادی (روحانی عالی رتبه صائبین مندائی استرالیا) و اشکندا سالم چهیلی (رئیس انجمن صابئین مندائی ایران)
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
تلاش برای اثبات تحریف پذیری قرآن!/مالک بن انس: برخی از مطالب قرآن را صحابه از باب تبرک، به آن اضافه کردهاند!
🔺 در حالی که بر اساس عقیده شیعیان بسم الله الرحمن الرحیم (بجز برای سوره توبه) آیهای مستقل محسوب میشود، گروهی از مخالفین مانند مالک آن را اضافهای برای تبرک میدانند که صحابه به قرآن افزودهاند!
👤 ابن تیمیه (تئوریسین وهابیت) در کتاب "مجموع الفتاوی" در جایی که در مورد "بسم الله الرحمن الرحیم" در قرآن و این که آیا آیه مجزا به حساب میآید و جزو قرآن است یا خیر بحث میکند، به اعتقادی از جانب برخی همچون مالک بن انس اشاره میکند و میگوید:
🔸گروهی مانند مالک گفتهاند که بسم الله به جز در سوره نمل جزو قرآن نیست و گفتهاند که صحابه در مصحف (قرآن کریم) چیزهایی را از باب تبرک قرار دادهاند که از کلام خدا نیست.
📚 مجموع الفتاوی ابن تیمیة، ج ۲۲، ص ۴۰۶
🔸این در حالی است که امام خمینی بسم الله را در هر سورهای، مظهر معانی موجود در آن سوره میداند که بهتناسب هر سوره متفاوت میشود نه این که نوعی تحریف در قرآن باشد!
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
✍️ طبری، مورخ متعصب و سانسورگر در موضوعات اعتقادی
🔺 در حالی عدهای گاهی به مطالب کتاب تاریخ طبری بر علیه شیعیان استناد میکنند که نویسنده این کتاب (طبری) یک شخصیت ضد شیعه است.
🔸 جدای از آن در جای جای کتاب تاریخ طبری زمانی که او احساس میکند بازگو کردن برخی حقایق به نفع شیعه است بسیار صریح مینویسد من دوست ندارم فلان واقعه تاریخی را بازگو کنم!!!
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
✍️ امام حسن و امام حسین علیهما السلام در جنگ با ایران حضور نداشتند
👤 دکتر عبدالحسین زرین کوب که در دفاع از تاریخ ایران گاهی به قدری متعصبانه سخن گفته است که خود در مقدمه چاپ دوم کتاب دو قرن سکوت به آن اعتراف میکند، ادعای حضور فرزندان امیرالمؤمنین علیه السلام در جنگ با ایران را نپذیرفته است.
🔸این در حالی است که عدهای به دروغ مدعی مشارکت حسنین علیهما السلام در جنگ با ایران هستند!
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موعود و منجی در آئین زرتشت
🔺موبد اردشیر خورشیدیان، رئیس انجمن موبدان ایران
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
✍️ زن در یونان باستان
🔺 زنان در یونان همچون کالاهای پست و فاقد ارزش بودند که در بازار خرید و فروش میشدند. زن به عنوان موجودی پلید و شیطانی شناخته میشد، به گونهای که مرد او را برای هیچکاری شایسته و لایق نمیدانست و تنها زن را به عنوان خدمتکار در خانه میشناخت و هر مردی هر اندازه از زنان را که تمایل داشت به خود اختصاص میداد و میتوانست به عنوان وصیت زنش را به دیگری واگذار کند. زن از انجام هر گونه معامله ممنوع بود، امر ازدواج اجباری بوده و از ارث و حق طلاق به کلی محروم بود و او را جزء کالاهای تجارتی در بازارها خرید و فروش میکردند و بعد از وفات شوهر حق زندگی نداشت.
🔸 یونانیان تنها فایده زنان را زائیدن اولاد ذکور میدانستند و هنگام تولد پسر تاجی از برگ زیتون بالای در خانه میزدند ک به آن مباهات و فخر میکردند، در صورتی که موقع ولادت دختر اندوهناک و افسرده میشدند. فلاسفه یونان همچون سقراط و ارسطو نسبت به زن دیدگاهی تحقیرآمیز داشتند، سقراط درباره زن میگوید: وجود زن منشأ بحران و انهدام جهان است، زن به مانند درخت مسمومی است که از بیرون زیبا مینماید ولی وقتی گنجشکها آن را میخورند بیدرنگ میمیرند.
🔸"اندروسکی" معنای شخصیت زن را از نظر یونانیان این گونه توصیف میکند: برای سوختگی آتش و مارگزیدگی میتوان علاجی به دست آورد، ولی پیدا کردن راه علاجی برای خاصیت تندی و زنندگی اخلاق زن غیرممکن است.
📚 برای اطلاعات بیشتر رجوع کنید به:
مهرداد ایزدپناه، آشنایی با دین مسیحیت، صص ۴۱ و ۴۲
سید احسان ناصری، فقط زنها بخوانند، چاپ اول ص ۲۰ تا ۲۲
زهرا گواهی، سیمای زن در آئینهی فقه شیعه، ص ۲۳
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
خشونت عجیب در کتاب مقدس تحریف شده: آمدهام تا شمشیر بیاورم نه صلح و سلامتی! آمدهام تا پسر را از پدر و دختر را از مادر جدا سازم!
💢 ۳۴- گمان مبرید که آمدهام تا سلامتی بر زمین بگذارم. نیامدهام تا سلامتی بگذارم، بلکه شمشیر را.
💢 ۳۵- زیرا که آمدهام تا مرد را از پدر خود و دختر را از مادر خویش و عروس را از مادر شوهرش جدا سازم.
📚 عهد جدید، انجیل متی، فصل ۱۰، فقرهی ۳۴ و ۳۵
🔻 ترجمه هزاره نو:
💢 ۳۴- گمان مبرید که آمدهام تا صلح به زمین بیاورم. نیامدهام تا صلح بیاورم، بلکه تا شمشیر بیاورم!
💢 ۳۵- زیرا آمدهام تا پسر را بر پدر، دختر را بر مادر و عروس را بر مادرشوهرش برانگیزانم.
🔻ترجمه مژده:
💢 ۳۴- گمان نکنید که آمدهام تا صلح به زمین بیاورم، نیامدهام که صلح بیاورم بلکه شمشیر.
💢 ۳۵- من آمدهام تا در میان پسر و پدر، دختر و مادر، عروس و مادر شوهر اختلاف بیندازم.
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh
کینه سران و مبلغین بهائی از امیرکبیر
🔺 در حالی که قاطعیت امیرکبیر و اصلاحات او راهی به سمت استقلال کشور و مبارزه با مدعیان دروغین بود، سران و مبلغین بهائیت این رفتار را تحمل نمیکردند و همواره او را مورد حمله خود قرار میدادند.
🔸برای نمونه در مقاله شخصی سیاحِ عباس افندی، از امیرکبیر با عباراتی مانند "بی تجربه" "سفاک" و "خونریز" یاد میکند.
🔸"ميرزا تقیخان امير نظام وزير اعظم و اتابک معظّم شد... اين وزير شخصی بود بیتجربه و از ملاحظه عواقب امور آزاده. سفّاک و بیباک و در خونريزی چابک وچالاک..."
📚 مقاله شخصی سيّاح، صفحه ۱۹
💢 این در حالی است که گاهی مبلغین بهائیت به دنبال مظلوم نمایی خود در آن دوران هستند.
✅ کانال ادیان، فرق و قومیتهای مؤسسه مصاف (افق)
🆔 @masaf_ofogh