eitaa logo
افق
3.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
250 ویدیو
49 فایل
واحد ادیان، فرق و قومیت‌های موسسه مصاف (افق) ارتباط با ما👇 my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
افق
‍ ◾️ احیای فاطمیه 🔰 ابن ابی‌الحدید، شارح معتزلی نهج البلاغه با دو جنبه ادبی و تاریخی است. به حسب انصاف، تاریخ را منصفانه نقل کرده اما قضاوتش غیرمنصفانه است. او درباره غصب فدک می‌نویسد: آن‌چه که از نظر من صحیح است، اینست که فاطمه‌ی زهرا از دنیا رفت در حالیکه بر عمر و ابوبکر خشمگین بود و به امیرالمؤمنین علی ع وصیت کرده بود که این دو نفر در نماز من شرکت نکنند. درست است خشمگین بود اما اصحاب ما (طرفداران سقیفه) بر این عقیده‌اند که آن دو نفر مورد بخشش خدا قرار گرفتند. البته درست این بود که فاطمه را اکرام می‌کردند. آن‌ها از تفرقه‌ی امت ترسیدند و نگران فتنه شدند و آنچه را انجام دادند که به نظر خودشان مصلحت بود. اگر ثابت شد که این جسارت خطاست، گناه کبیره نیست، گناه صغیره است. 📚شرح حدیدی جلد۶ صفحه‌ی۵۰ این قضاوت اوست! به این می‌گویند تعصب. چیزی که اسلام را زمین زد، تشخیص مصلحت از ناحیه‌ی افرادی بود که هیچ صلاحیتی نداشتند. این جملات او را در کنار روایت رسول خدا ص بگذارید که فرمودند:... همانا خداوند به غضب فاطمه، غضبناک می‌شود. با این حساب، خداوند هرگز آنها را نمی‌بخشد. 💠 سیر غصب فدک ابتدا خلفاء درباره تصاحب فدک با امیرالمؤمنین علی ع گفتگو کردند وقتی به نتیجه نرسیدند وارد مرحله‌ی عملی شدند. امام صادق ع فرمودند: وقتی ابوبکر جانشین شد و از مردم بیعت گرفت و پایه‌های حکومتش مستحکم شد، خواست فدک را بگیرد. به او گفتند: مردم بنده‌ی دنیا هستند، غیر از دنیا هم دنبال هیچ چیز دیگری نیستند. از علی و اهل بیت، خمس، فیء و فدک را بگیر. آنها که دور علی هستند، وقتی بفهمند دستش خالی است، او را رها می‌کنند و به تو رو می‌آورند. 🔸در سوره‌ی منافقون آیه‌ی ۷ رویه‌ی اهل نفاق آمده است. "فقط آنانند که می‌گویند: به کسانیکه نزد پیامبر خدایند، انفاق مکنید تا [از پیرامون او] پراکنده شوند. در حالیکه خزانه‌های آسمانها و زمین در سیطره خداست، ولی منافقان نمی‌فهمند" 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🔆 @masaf_ofogh
✨حضرت زهرا سلام الله علیها پاره تن پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله ❇️ابن صباغ مالکی در کتاب الفصول المهمه پیرامون این فضیلت حضرت زهرا سلام الله علیها چنین نقل می‌کند: وروی عن مجاهد قال : خرج النبیّ صلى الله علیه وآله وهو آخذ بید فاطمة فقال : من عرف هذه فقد عرفها ، ومن لم یعرفها فهی فاطمة بنت محمّد ، وهی بضعة منّی ، وهی قلبی وروحی الّتی بین جنبیَّ ، فمن آذاها فقد آذانی ، ومن آذانی فقد آذی الله. ✍ از مجاهد روایت است که گفت: پیامبر در حالی از منزل خارج شد که دست حضرت زهرا سلام الله علیها را گرفته بود و فرمود: هر کسی این را می‌شناسد، که می‌شناسد و هرکسی نمی‌شناسد، او فاطمه دختر محمد صلی الله علیه و آله است. او پاره وجود و قلب و روحی است که درون من است، هر کس او رابیازارد مرا آزرده است و هرکسی مرا بیازارد خداوند را آزرده است. 📚الفصول المهمه، ص۱۳۹. 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  تلگرام| اینستاگرام | ایتا
افق
‍ ◾️احیای فاطمیه 💠 انگیزه‌ی غصب فدک آیت‌الله سبحانی در کتاب «فروغ ولایت» می‌فرمایند: چرا فدک از علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) گرفته شد؟ علی (ع) تمامی شرایط رهبری را دارا بود و هرگاه فردی با این ویژگی‌ها، از قدرت مالی برخوردار باشد، می‌تواند با دستگاه خلافت رقابت کند. در چنین شرایطی، دستگاه خلافت احساس خطر کرده و به سلب قدرت اقتصادی او می‌پردازد. لذا، برای تضعیف بنیه‌ی اقتصادی او، فدک را از او گرفتند تا به اعتقاد خود، خاندان نبوت را به دستگاه خود وابسته کنند. 👈 مسلّماً اگر فدک در اختیار صدیقه‌ی طاهره (سلام‌الله‌علیها) بود، آن‌ها بیشتر از نیازهای خود استفاده نمی‌کردند و باقی‌مانده‌اش را صرف دستگیری از نیازمندان می‌کردند. این نکته را خلیفه اول نیز به‌نوعی تأیید کرده است. هنگامی که به خدمت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) رسید، گفت: "من نمی‌توانم سهم ذوی‌القربی را به شما بدهم، اما آماده‌ام هزینه‌ی زندگی شما را تأمین کنم و باقی را در مصالح مسلمین صرف نمایم." 📚ابن ابی‌الحدید، جلد ۱۶. ✅ در تاریخ آمده است که پس از وفات رسول خدا (ص)، عده‌ای خاص در سقیفه تصمیم گرفتند تا برخلاف سفارشات پیامبر، خلافت را به ابوبکر واگذار کنند. هرچند این تصمیم نابخردانه مورد تأیید عده‌ای در جامعه قرار گرفت، اما این پیروزی نسبی برای تداوم خلافت کافی نبود؛ زیرا این تصمیم مخالفان زیادی داشت، از جمله بنی‌امیه که در رأس آن‌ها ابوسفیان قرار داشت و خلافت خلیفه را به رسمیت نمی‌شناخت. ابوسفیان نیز در میان دوازده نفری بود که در خانه‌ی علی (ع) تحصن کرده بودند نه به‌عنوان بیعت، بلکه به‌منظور جلوگیری از خلافت ابوبکر. در چنین شرایطی، حکومت با اعطای برخی از پست‌ها به سران مخالف و پرداخت رشوه‌ی مالی به عده‌ای دیگر، توانست مخالفان را با خود همراه سازد یا از سکوت آن‌ها به نفع خود بهره‌برداری کند. 📚 تاریخ طبری، جلد۳. 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🔆 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شفاعت حضرت زهرا سلام الله علیها 🔸روایتی جالب از پروفسور کریستوفر کلوهسی کشیش مسیحی 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🔆 @masaf_ofogh
‍ 🏴 شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام در کلام امام صادق علیه‌السلام به روایت طبری شیعی ❇️ شیخ محمد بن جریر طبری شیعی رضوان‌الله‌علیه روایت کرده است: ابوبصیر از امام صادق علیه‌السلام نقل کرده است که فرمود: 📅 حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام در روز سه شنبه، سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری از دنیا رفت و سبب وفات آن حضرت نیز این بود که قنفذ غلام عمر به دستور او با غلاف شمشیر ضربه‌ای به او زد که محسن را سقط کرد و به خاطر آن به شدت بیمار شد. 🕊️ آن حضرت به هیچ یک از کسانی که او را اذیت کرده بودند، اجازه نداد که بر او وارد شوند. دو نفر از اصحاب رسول خدا صلی الله علیه و آله (ابو بکر و عمر لعنهماالله) از امیر المومنین علیه السلام اجازه گرفتند که شفاعت آن‌ها را بنماید که بر آن حضرت وارد شوند و امیرالمومنین علیه‌السلام برای آنان اجازه گرفت. 🔸 هنگامی که وارد شدند، از حال صدیقه طاهره علیهاالسلام سوال کردند، آن حضرت فرمود: خدا را شکر، خوبم. سپس فرمود: آیا از رسول خدا صلی الله علیه و آله نشنیدید که می‌فرمود: فاطمه پاره‌ای از تن من است، هر کس او را بیازارد به راستی که مرا آزرده است و هر کس مرا بیازارد خدا را آزرده است؟ گفتند: بله، شنیده‌ایم. پس فرمود: به خدا سوگند که شما دو نفر مرا اذیت کرده‌اید. 🔅 امام صادق علیه‌السلام فرمود: آن دو نفر از نزد آن حضرت خارج شدند؛ در حالی که صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها بر آن دو خشمگین بود. 📚 دلائل الامامة، تالیف طبری شیعی، صفحه ۱۳۴-۱۳۵. 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  تلگرام| اینستاگرام | ایتا
⚠️ ابن شحنه، عالم مشهور اهل سنت: خلیفه دوم آمد تا خانه حضرت زهرا سلام الله علیها را بر سر ساکنین آتش بزند! 🔰 ابن شحنه (عالم مشهور اهل سنت) می‌نویسد: ثم إن عمر جاء بیت علی لیحرقه على من فیه، فلقیته فاطمة - رضی الله عنها - فقال: ادخلوا فیما دخلت فیه الأمة. 👈 سپس عمر به سوی خانه علی آمد تا آن را بر سر کسانی که داخل آن هستند به آتش بکشد و فاطمه (علیها‌السلام) وی را دید و عمر به او گفت: در آن‌چه امت بدان داخل شدند (یعنی بیعت با ابوبکر) داخل شوید. 📚 ابن الشحنة، روض المناظر فی علم الأوائل والأواخر ص۱۰۱. ✍ جالب است این اراده بر احراق بیت برای بیعت گرفتنی بود که چند خط بعد از همین عبارت تصریح‌ شده که امیرالمؤمنین تا ۶ ماه بیعت نکرد و بر اساس عقیده شیعه چنین بیعتی اصلا رخ نداد. پس مکمل این بخش از عبارت همان روایاتی است که هجوم و شهادت و... را اثبات می‌کند. 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🔆 @masaf_ofogh
افق
💠 «دین، در ادبیاتی نو» 💢فصل دوم : عقلانیت و واقع بینی در هندسه دین ▪️قسمت سوم: دین، واقع بینانه ترین برنامه رشد انسان 🔰علم برگرفته از دین، نه تنها مخالف واقع بینی نیست؛ بلکه بالعکس مطالبه واقع بینی از انسان دارد. به عنوان مثال وقتی در علوم انسانی، انسان را موجودی تک ساحتی می بینند و بُعد روحی انسان نادیده گرفته می‌شود این تنافی با واقع‌بینی دارد. علم مدرن، واقع بینی را محدود به حوزه مادی و حسی کرده است؛ در حالی که انسان واقعیتی غیر مادی دارد. نادیده گرفتن این واقعیت منجر به آسیب‌های فراوانی به حیات انسان گشته است. 🔸مثلاً ما نیازهای روحی فراوانی داریم که روانشناسی آن را نادیده می گیرد. این باعث می شود که ریشه بسیاری از بیماری های روحی و روان پریشی‌ها ناشناخته بماند و نسخه درستی اراده نشود. آمارها می‌گویند که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته که در لیست شادترین کشورها نام برده می‌شوند و مردم آن در رفاه کامل به سر می برند، از قضا آمار خودکشی و مشکلات روحی بسیار بالاست. به وضوح می‌توان نتیجه گرفت که میان رفاه مادی و سلامت روان، هماهنگی وجود ندارد. یعنی انسان نیازهایی دارد که با رفاه مادی پاسخ داده نمی‌شود و به آرامش روحی نمی‌رسد. 👈 یا وقتی کشورهای غربی در حکمرانی به این نتیجه می رسند که باید آزادی جنسی وجود داشته باشد و به صورت افراط‌ گونه‌ای گرایش‌های جنسی افراد جامعه تحریک می‌شود، این خلاف واقع‌بینی است. چرا که گرایشهای متعالی انسان بی پاسخ می‌ماند و این باعث مشکلات روحیِ فراوانی برای آحاد جامعه می‌شود. گرایش‌های متعالی انسانی (مثل گرایش پرستش) گرایش‌هایی هستند که در وجود انسان بسیار فعالند و با نایده گرفته شدن نیز از فعالیت نمی‌افتند. به همین جهت در صورت پاسخ نیافتن این گرایشها، انسان از اعماق وجود و فطرت خویش احساس نیاز روحی شدیدی می‌کند که آرامش روحی را از او سلب می‌کند همانطور که در هنگام نیاز به غذا احساس گرسنگی می‌کند. 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  تلگرام| اینستاگرام | ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ ضرورت دوری از شایعات و تفسیرهای نادرست از نظر رهبری 💠رهبری در مورد نشانه‌ها و علائم ظهور تأکید دارند که باید از رفتارهای عامیانه و شایعات پرهیز کرد، زیرا این اقدامات نادرست و منحرف‌کننده هستند. بسیاری از روایات درباره علائم ظهور، به‌ویژه آنهایی که از اعتبار کمتری برخوردارند، به سادگی قابل تطبیق نیستند و نمی‌توان به راحتی بر آنها استناد کرد. 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🔆 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ یک سوال از اهل سنت؟!! 📜 در منابع معتبر اهل سنت به خلفای دوازده گانه بعد از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله اشاره شده است! آیا اهل سنت می توانند اسامی آن دوازده خلیفه را بر اساس مستندات معتبرشان نام ببرند؟ 👤 آیت الله حسینی قزوینی 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🔆 @masaf_ofogh
💠 «دین، در ادبیاتی نو» 💢فصل دوم : عقلانیت و واقع بینی در هندسه دین ▪️قسمت چهارم: دین، تنها راه پاسخ به گرایش‌های بی‌نهایت‌طلب انسان ♾ بی‌نهایت‌طلبی مهمترین ویژگی انسان است! مهمترین نیاز انسان این است که به دنبال لذت بی پایان است. خدای متعال در آیات متعددی به این ویژگی انسان اشاره کرده است. مثلاً در بیان ویژگی نعمات بهشتی برای انسان می‌گوید: «لا مَقْطُوعَةٍ وَ لا مَمْنُوعَة، نه تمام شدنی است و نه کسی شما را از آن منع می‌کند.»(واقعه/۳۳) چون می‌داند فقط لذت بی نهایت است که به انسان انگیزه می‌دهد. در آیه دیگری درباره بهشت می‌گوید: «وَفِيهَا مَا تَشْتَهِيهِ الْأَنْفُسُ وَتَلَذُّ الْأَعْيُنُ، وَأَنْتُمْ فِيهَا خَالِدُونَ، و در آنجا هر چه دلها بخواهد و چشم‌ها از آن لذّت مى‌برد آماده است، و شما در آن جاودانه‌ايد.»(زُخرُف/۷۱) 🔻اگر خودکاوی کنیم می توانیم به این برسیم که عقربه این گرایش‌های بی‌نهایت‌طلب به سمت پاسخی بی‌نهایت اشاره می‌کند. انسان لذتی تمام‌نشدنی می‌خواهد. لذتی که عمق لذت آن نیز بی‌نهایت باشد؛ نه اینکه مانند لذت‌های مادی بعد از مدت کوتاهی لذت آن تکراری و خسته کننده می‌شود. 💢 لذا دین با نگاهی کاملاً واقع‌بینانه، پاسخ این ویژگی انسان را فقط در رسیدن به خدای متعال می‌داند. «خدا» منبع بی‌نهایت همه لذت‌های عالم است. انسان فقط باید تلاش کند که در میان انبوه لذت‌های کم و کوتاه دنیا، واقع بین باشد و از آنها عبور کند و قطره وجودش را به دریای بی کران خدا وصل کند. آنگاه است که به منبع همه لذت‌ها یعنی «خدا» رسیده است. قطره وقتی به دریا می رسد، دیگر قطره نیست؛ دریاست! عظمت دریا، قدرت دریا، زیبایی دریا و همه ویژگی‌های دریا را دریافت خواهد کرد. او خود دریا خواهد شد. دین، برنامه‌ای برای عقلانیت و واقع‌بینی در مواجهه با لذتهای دنیاست! برای اینکه چگونه از این لذتهای کم و محدود عبور کند تا بتواند به لذتهای نامحدود و بی نهایت با کیفیت برسد. 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  تلگرام| اینستاگرام | ایتا
🔸 حضرت ام البنین(س) زنی از تبار دلیران 📜 نام وی فاطمه فرزند حزام بن خالد از قبیله کلاب است او از زنان صدر اسلام، ادیب و شاعری فصیح است. ایشان از خانواده‌ای ریشه‌دار و دلاور بود. حضرت ام‌البنین(س) محبتی خالصانه به فرزندان حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها داشت و خود را وقف دوستی آنان کرده بود. آنان نیز برای او جایگاهی والا قائل بودند. حضرت زینب کبری(س) پس از رسیدن به مدینه به دیدار حضرت ام‌البنین(س) رفت و شهادت چهار فرزندش را به او تسلیت گفت و همچنین در اعیاد برای عرض تسلیت نزد او می رفت. ❇️ ولایت مداری و محبت به اهل بیت توسط حضرت ام البنین(س) زبان‌زد خاص و عام بود. زمانی که بشیر از کربلا برگشت و اخبار کربلا را آورد خدمت حضرت ام‌البنین(س) رسید. خبر شهادت فرزندانش را یکی یکی به او می‌داد. حضرت ام البنین هر بار می‌گفت: از حسین چه خبر؟ فرزندانم و هر آنچه زیر آسمان کبود است به فدای حسین. وقتی خبر شهادت امام حسین علیه‌السلام را شنید با آهی سوزان گفت: بشیر با این خبر بندهای دلم را پاره کردی. 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  تلگرام| اینستاگرام | ایتا
❇️ مادر حضرت عباس علیه‌السلام شجاع ترین زن عرب 💠 ابن عنبة نسب شناس بزرگ شیعه روایت کرده است: وقد روي أن أمير المؤمنين علي عليه‌السلام قال لأخيه عقيل ـ وكان نسابة عالما بأنساب العرب وأخبارهم ـ : انظر الى امرأة قد ولدتها الفحولة من العرب لأتزوجها فتلد لي غلاما فارسا. فقاله: تزوج ام البنين الكلابية فانّه ليس في العرب أشجع من آبائها. فتزوجها. 🔸 حضرت امیر المومنین علیه‌السلام به برادرش عقیل که عالم به علم نسب شناسی عرب بود و از وضعیت خانواده‌ها خبر داشت فرا خواند و به او فرمود: دوست دارم زن شجاعی از قبیله‌ای برایم انتخاب کنی که فرزند قهرمانی برای من به دنیا بیاورد. من می‌خواهم یک قهرمان و بزرگ مرد برای من به دنیا بیاورد. عقیل گفت: با ام البنین کلابیه ازدواج کن، زیرا در میان عرب شجاع‌تر از آن‌ها سراغ ندارم. و حضرت علی علیه‌السلام نیز این انتخاب را پسندید. 📚 عمدة الطالب فی انساب آل ابی طالب، تالیف ابن عنبة، صفحه ۳۵۷ 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🔆 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ دعا نویسی 📔 راهکار های باطل کردن دعا و سحر و جادو 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🔆 @masaf_ofogh
افق
🔸دخالت دین در کار دنیا و سیاست ✍ تا اینجا سکولاریزم را بر اساس مبانی آن به چالش کشیدیم و نتیجه این شد که در مقابل نسخۀ خام آن‌ها باید مدعی و طلبکار بود. ما به ایدۀ آن‌ها حمله داریم، پیش از اینکه بخواهیم در مقام مدافع از ایدۀ خود دفاع کنیم. اکنون به‌جاست که به برخی نقدهایی هم که از قدیم به حکمرانی دینی وارد می‌کردند، بپردازیم. در دل این رفت و برگشت‌ها و اشکال و جواب‌ها مقصود خودمان نیز روشن‌تر می‌شود. 🔰 ابتدا به افکار سطحی کسانی اشاره می‌کنیم که دین را مخصوص آخرت می‌دانستند (سخن امثال مهندس بازرگان که می‌گفت: پرداختن به دنیای انسان‌ها از شأن پیامبران به دور است! حکومت برای دنیاست و دین برای آخرت و عالم معنا که از دسترس عقول بشر به دور است؛ در آیات قرآن هم اصالت داشتن آخرت و طفیلی بودن دنیا مشهود است [آخرت و خدا هدف بعثت انبیا، مجله کیان، شماره ۲۸، ص۴۸]). 📝 با تحلیل این سخن به چند ادعا می‌رسیم که در بیان شبهه مفروض انگاشته شده‌اند: اولاً: این ادعا که دین برای سعادت آخرت است و به سعادت دنیا ربطی ندارد. ثانیاً: این که حکومت برای سعادت دنیا است و جلوۀ ملکوتی و معنوی ندارد. و ثالثاً: این که مسیر دنیا و آخرت دو مسیر متفاوت است و گویی برای رسیدن به یکی باید دیگری را فدا کرد! 💢 راجع به ادعای نخست باید گفت: اینکه قرآن کریم آخرت را مهم‌تر از دنیا معرفی کرده معنایش بی‌اهمیتی یا اهمال دنیا نیست. همین زندگی چند سالۀ دنیا هم سهمی از سرمایه و وجود انسان است که با راهنمایی دین باید به درستی سپری شود و مورد استفاده قرار گیرد. از این رو آیاتی از قرآن کریم به تشریح مختصات حیات طیبه در این دنیا پرداخته‌اند، تا مسیر صحیح زندگی انسان‌ها در فراز و نشیب فرهنگ‌ها و رسومات دستخوش انحراف قرار نگیرد. برخی آیات حتی اجرای عدایت و سامان بخشیدن به روابط اجتماعی را به عنوان اهداف اصلی بعثت انبیا معرفی کرده‌اند، که ابتداءاً اهدافی دنیوی هستند (بقره: ۲۱ و حدید: ۲۵). ⁉️ پس چگونه می‌توان سعادت دنیوی را از شئون دین خارج دانست؟ اما این ادعا که عقل انسان به تنهایی راه سعادت دنیای او را نشان می‌دهد و نیازی به راهنمایی شرع ندارد، پاسخ آن از مطالب سابق روشن شد. راجع به ادعای دوم و سوم که حکومت را از جنبه‌های معنوی تهی می‌کرد و مسیر دنیا و آخرت را دو مسیر مجزا معرفی می‌کرد، در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  تلگرام| اینستاگرام | ایتا
🔸 امامِ هدایتگر 📜 نعیم بن حماد از حضرت علی سلام الله علیه چنین نقل می کند: حدثنا الوليد عن علي بن حوشب سمع مكحولا يحدث عن علي بن أبي طالب رضى الله عنه قال قلت يا رسول الله المهدي منا أئمة الهدى أم من غيرنا قال بل منا. 👈 حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام نقل می کند به پیامبر عرضه داشتند: ای رسول خدا آیا مهدی از ما ائمه هدایت گر است؟ پیامبر پاسخ دادند آری. 📚 الفتن لنعيم بن حماد ص ۲۶۲. 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🔆 @masaf_ofogh
ملاک برتری حضرت زهرا حتی بر مادرش و خلفا ❇️ از بزرگترین فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها که تمام بزرگان شیعه و اهل سنت را به بهت واداشته، و در برابر این فضیلت سر تعظیم فرود آورده‌اند و این فضیلت را به عنوان فضیلت برتر و ملاک برتری حضرت فاطمه زهرا حتی بر خلفا و حتی بر مادر بزرگوارش حضرت خدیجه کبری شمرده‌اند، این حدیث است: ✅ «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی» 👈 رسول گرامی اسلام فرمود: فاطمه پاره وجود من است. وجود نبی گرامی اسلام چه ارزش، جایگاه و مقامی دارد؟! حضرت فاطمه زهرا در حقیقت از نظر رتبه همانند نبی گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) است. 📚 الجامع الصحیح المختصر، محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی، ج۳، ص۱۳۶۱، ح۳۵۱۰ 🔆 کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  تلگرام| اینستاگرام | ایتا