eitaa logo
افق
3.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
243 ویدیو
49 فایل
واحد ادیان، فرق و قومیت‌های موسسه مصاف (افق)
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 کتاب مقدس (عهد جدید/انجیل لوقا): من آمده ام تا در زمین آتش افروزی کنم!/من برای ایجاد تفرقه آمده ام نه برقراری صلح! 📝 49- «من آمده‌ام تا برروی زمین آتشی روشن کنم و ای کاش زودتر از این روشن می‌شد. 50- من تعمیدی دارم که باید بگیرم و تا زمان انجام آن چقدر تحت فشارم! 51- آیا گمان می‌کنید من آمده‌ام تا صلح برروی زمین برقرار کنم؟ خیر، این‌طور نیست! بدانید که من آمده‌ام تا تفرقه بیاندازم. 52- زیرا از این پس بین پنج نفر اعضای یک خانواده تفرقه خواهد افتاد، سه نفر مخالف دو نفر و دو نفر مخالف سه نفر خواهند بود: 53- پدر مخالف پسر و پسر مخالف پدر، مادر مخالف دختر و دختر مخالف مادر، مادرشوهر مخالف عروس و عروس مخالف مادرشوهر.» 📚 عهد جدید، انجیل لوقا، فصل12، فقره ی 49 الی 53. 🆔 @masaf_ofogh
✅ دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان 🆔 @masaf_ofogh
📸 عهد عتیق (سفر امثال سلیمان): هرکس فریفته ی شراب و مسکرات شود انسان حکیمی نیست! 📝 1- شراب‌ استهزا می‌کند و مسکرات عربده‌ می‌آورد، و هر که‌ به‌ آن‌ فریفته‌ شود حکیم‌ نیست‌. 📚  عهد قدیم، سفر امثال سلیمان، فصل20، فقره ی 1. 🆔 @masaf_ofogh
⚠️ روایتی مهم در خصوص زلزله در روایات مختلف داریم که امام معصوم علیه السلام فرمودند جهت دفع ویران شدن خانه و در برخی روایات آمده است برای مصون ماندن خانه از زلزله، قبل از خواب این آیه را بخوانید: 🔹إنَّ اللَّهَ يُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَنْ تَزُولَا وَلَئِنْ زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا🔹 (فاطر 41 ) خدا آسمانها و زمین را نگه میدارد تا زوال نیابند و اگر به زوال گرایند ، هیچ يک از شما - جز او - نمیتواند آنها را نگه دارد. هر آینه خدا بردبار و آمرزنده است . 📚من لا يحضره الفقيه - الشيخ الصدوق - ج 1 ص 471 ✅ ان شاءالله همه این آیه شریفه را قرائت بفرمایند ✅ @masaf_ofogh
✅ دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان 🆔 @masaf_ofogh
📸 میرزا عباس افندی (ملقب به عبدالبهاء - مدعی دروغین): بدترین بهائی بر بهترین غیر بهائی برتری دارد! 📝 حضرت عبدالبهاء می فرمودند یک کاکا سیاه احباب بهتر از یک حوریه ی اغیار است و نیز می فرمودند بد بد احباب بهتر از خوب خوب اغیار است ... 📚 خاطرات خلیل شهیدی، ص152. 🆔 @masaf_ofogh
📸 سیوطی (عالم سرشناس اهل سنت): نمازی که بر اساس فقه شافعی به جا آورده نشود صحیح نیست! 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 سیوطی (عالم سرشناس اهل سنت): نمازی که بر اساس فقه شافعی به جا آورده نشود صحیح نیست! #اهل_سنت 🆔 @
🔺 سیوطی (عالم سرشناس اهل سنت): نمازی که بر اساس فقه شافعی به جا آورده نشود صحیح نیست! 📝 هر کس نمازش را طبق مذهب شافعی به جا بیاورد یقین دارد که که نمازش صحیح است و هرکس نمازش را طبق مذهبی مخالف مذهب شافعی به جا بیاورد در مورد صحت نمازش بر اساس وجوه و حالاتی اختلاف شده است: از جمله آن که برخی از مذاهب فقهی وضو گرفتن در سفر با نبیذ خرما و تطهیر بدن و لباس از نجاسات به وسیله ی مایعات و گرفتن وضو بدون نیت و ترتیب را جایز دانسته اند و لزوم تجدید وضو در صورت لمس فرج زن یا ملامسه را ساقط کرده اند و نماز گزاردن بر فضله ی کبوتر و نجاسات جامد به اندازه ی چند درهم یا نماز گزاردن با لباسی که یک چهارم آن آلوده ی به بُول است و نماز گزاردن با ظاهر کردن بخشی از عورت را جایز دانسته اند.همچنین تعیین تکبیر و قرائت در نماز را باطل ساخته و سر و ته خواندن یا فارسی خواندن قرآن به فارسی را جایز دانسته و وجوب طمانینه در رکوع و سجده و اعتدال پس از رکوع و بین دو سجده و تشهد و صلوات بر پیامبر (ص) را با خارج شدن از آن ها با سر زدن حدث از انسان (مانند خارج شدن باد روده و معده از انسان) ساقط کرده اند و ما نماز را در تمامی این حالات باطل دانسته و اعاده ی نمازی که پشت سر یکی از این افراد خوانده شود را واجب می دانیم و آن ها اعاده ی نماز کسی که پشت سر ما نماز بخواند را لازم و واجب نمی دانند. 📚 جلال الدین السیوطی، عبد الرحمن بن أبو بکر، (المتوفى911هـ)، إختلاف المذاهب، ص50، تحقیق: عبد القیوم بن محمدشفیع البستوی، الناشر: دار الإعتصام. 🆔 @masaf_ofogh
✅ امام حسن علیه السلام می فرمایند: 🔺زیرک ترین و هوشیار ترین افراد، پرهیزکار ترین فرد است و نادان ترین افراد، کسی است که تبه کار و اهل معصیت باشد.گرامی ترین و با شخصیت ترین افراد، کسی است که به نیازمندان پیش از اظهار نیازشان کمک کند. 📚 بحارالانوار، ج44، ص30. 🌹ولادت با سعادت امام حسن علیه السلام مبارک باد🌹 ▪️واحد ادیان، فرق و قومیت های جنبش مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
📸 ابن حزم (عالم و فقیه مشهور اهل سنت): حنفی مذهب ها وضو گرفتن با خمر (شراب) را جایز می دانند و فقه انسان بیمار از فقه حنفی به اسلام شبیه تر است! 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 ابن حزم (عالم و فقیه مشهور اهل سنت): حنفی مذهب ها وضو گرفتن با خمر (شراب) را جایز می دانند و فقه ا
🔺ابن حزم (عالم و فقیه مشهور اهل سنت): حنفی مذهب ها وضو گرفتن با خمر (شراب) را جایز می دانند و فقه انسان بیمار از فقه حنفی به اسلام شبیه تر است! 📝 این سخن شما (منظور حنفی مذهبان می باشد) که در مورد چشم چارپا یک هشتم پرداخت می شود و وضو گرفتن با خمر (شراب) جایز است و سایر مصائبی که موجب خنده است و آن چه که انسان بیمار می آورد از فقه این ها (فقه حنفی) به شرایع اسلام شبیه تر است. 📚 الظاهری، علی بن أحمد بن سعید بن حزم أبو محمد (المتوفى456هـ)، المحلى، ج7، ص577، الناشر: دار الکتب العلمیة، الطبعة: الثالثة، 1424 هـ - 2003 م. 📝 حنفی ها که به هر بلایی احتجاج می کنند، مانند لزوم وضو گرفتن پس از قهقهه زدن در نماز و وضو گرفتن با خمر (شراب)، ملزم هستند که به این خبر نیز احتجاج کنند چرا که مانند همان اخبار است. 📚 الظاهری، علی بن أحمد بن سعید بن حزم أبو محمد (المتوفى456هـ)، المحلى، ج8، ص43، الناشر: دار الکتب العلمیة، الطبعة: الثالثة، 1424 هـ - 2003 م. 🆔 @masaf_ofogh
📸 دکتر پرویز رجبی (مورخ و باستان شناس مشهور): بر اساس حقوق ساسانی مرد می توانست زن خود را بدون رضایت او به خدمت مرد دیگری در بیاورد و کودکانی که از این طریق به دنیا می آمدند متعلق به شوهر اول بودند! 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 دکتر پرویز رجبی (مورخ و باستان شناس مشهور): بر اساس حقوق ساسانی مرد می توانست زن خود را بدون رضایت
🔺 دکتر پرویز رجبی (مورخ و باستان شناس مشهور): بر اساس حقوق ساسانی مرد می توانست زن خود را بدون رضایت او به خدمت مرد دیگری در بیاورد و کودکانی که از این طریق به دنیا می آمدند متعلق به شوهر اول بودند! 📝 در حقوق ساسانی به قانون شگفت انگیز دیگری بر می خوریم: شوهر می توانست زن خود را به مرد دیگری که بی تقصیر نیازمند شده بود، برای استفاده از خدمات، بسپارد. برای این منظور رضایت زن شرط نبود.این عمل امری خیر پنداشته می شد و رضایت زن شرط نبود. در این صورت شوهر دوم حق دخل و تصرف در اموال زن را نداشت و کودکان برآمده از او از آن شوهر نخست بود. این عمل با انعقاد پیمانی رسمی انجام می پذیرفت و شوهر دوم نگهداری از زن را به عهده می گرفت. 📚 رجبی،پرویز، هزاره های گمشده (اهورامزدا،زرتشت و اوستا) ،ج1،ص 459، ناشر : انتشارات توس، چاپ اول: پاییز 1380 ش. 🆔 @masaf_ofogh
📸 ثعلبی (عالم و مفسر مشهور اهل سنت): ابن عباس (صحابی) و برخی از علماء، مسح پا در وضو را جایز دانسته اند! 📝 گروهی از علماء آیه را بر ظاهرش حمل کرده اند و مسح بر دو پا در وضو را جایز دانسته اند و این همان دیدگاه ابن عباس است که گفته است: وضو دو غسل (شستن) دارد و دو مسح. 📚 الثعلبی النیسابوری، ابوإسحاق أحمد بن محمد بن إبراهیم (المتوفى427هـ)، الکشف والبیان عن تفسیر القرآن، ج11، ص198، تحقیق: عدد من الباحثین، الناشر: دار التفسیر، الطبعة: الأولى، 1436 هـ - 2015 م. 🆔 @masaf_ofogh
📸 میرزا عباس افندی (ملقب به عبدالبهاء - مدعی دروغین): سیاه پوستان آفریقا متوحش و همچون گاو هستند! 📝 همچنین ملاحظه فرما که نوع بشر اگر از تربیت و تعلیم محروم ماند جسم مسموم گردد چه که اقوام متوحشه به هیچ وجه از حیوان امتیازی ندارند.مثلا چه فرق است میان سپاهان افریک و سیاهان آمریک این ها خلق الله البقر على صورة البشرند آنان متمدن و با هوش و فرهنگ حتی در این سفر در مجامع و مدارس و کنائس سیاهان در واشنگتن صحبت های مفصل شد مانند هوشمندان اروپ به تمام نکته ها پی میبرند.پس چه فرق است میان این دو نوع سیاه یکی در اسفل جهل و دیگری در اوج مدنیت جز تربیت؟ 🆔 @masaf_ofogh
📸 کتاب مقدس (عهد عتیق/سفر تنثیه): از یهوه، خدای خود، بترسید! 📝 و خداوند ما را مأمور داشت‌ که‌ تمام‌ این‌ فرایض‌ را بجا آورده‌، از یهُوَه‌ خدای‌ خود بترسیم‌، تا برای‌ ما همیشه‌ نیکو باشد و ما را زنده‌ نگاه‌ دارد، چنانکه‌ تا امروز شده‌ است‌. 📚 عهد قدیم، سفر تنثیه، فصل 6، فقره ی 24. 👈 این در حالیست که اهل کتاب و به خصوص مسیحیان تبشیری با نشر شعار «خدا محبت است» سعی در معرفی خدای کتاب مقدس به عنوان یک موجود صد در صد مخالف با چنین صفاتی هستند! 🆔 @masaf_ofogh
📸 (مدعی دروغین): شیعیان از یهود و نصاری و مشرکین بدترند و به حضرت مهدی (عج) اهانت می کنند چرا که با من دشمنی می کنند! 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 #منصور_هاشمی (مدعی دروغین): شیعیان از یهود و نصاری و مشرکین بدترند و به حضرت مهدی (عج) اهانت می کن
‼️ (مدعی دروغین): شیعیان از یهود و نصاری و مشرکین بدترند و به حضرت مهدی (عج) اهانت می کنند چرا که با من دشمنی می کنند! 📝 محمّد بن عبد الرحمن هروی ما را خبر داد، گفت: در شامگاه روزی به نزد منصور آمدم، پس از او درباره‌ی مهدی پرسیدم که چگونه شام کرده است؟ پس فرمود: آگاه باش که به خدا سوگند در حالی شام کرده است که احدی با او دشمن‌تر از کسانی نیست که خود را دوستدار او می‌شمارند! سپس فرمود: هرآینه از مدّعیان تشیّع کسانی هستند که از یهود و نصارا و مجوس و کسانی که مشرکند بدترند! گفتم: و کسانی که مشرکند؟! فرمود: آری به خدا سوگند و آنان کسانی هستند که به مهدی اهانت می‌کنند! گفتم: سبحان الله! چه کسی از آنان به مهدی اهانت می‌کند؟! فرمود: کسانی که به من اهانت می‌کنند در حالی که می‌دانند من آنان را به سوی مهدی دعوت می‌کنم، پس با این کار خود به مهدی اهانت می‌کنند. 📚 دوازده گفتار از منصور هاشمی درباره‌ی شیعه (برگرفته از سایت رسمی منصور هاشمی) 🆔 @masaf_ofogh
📸 ابن الجوزی (از علمای بزرگ مخالفین شیعه): تمام صحابه محتاج علم امیر المومنین (ع) بودند! 📝 ابوبکر و عمر با وی (امیر المومنین) مشورت می کردند و به رای و نظر وی رجوع می کردند و تمامی صحابه نیازمند علم او بودند و عمر می گفت: به خدا پناه می برم از مشکلی که ابو الحسن (علی بن ابی طالب) در آن نباشد. 📚 المنتظم في تاريخ الأمم والملوك،ج5،ص68 ط دار الکتب العلمیة 🆔 @masaf_ofogh
📸 ابن الجوزی (از علمای بزرگ مخالفین شیعه): تمام خلق محتاج علم علی بن ابی طالب هستند! 📝 مردم محتاج علم علی بن ابی طالب بودند تا جایی که عمر گفت: آه از مشکلی که علی بن ابی طالب در آن نباشد. هنگامی که علی بن ابی طالب به خلافت رسید از نظر زهد در دنیا تفاوتی نکرد و احمد بن حنبل می گفت: خلافت علی بن ابی طالب را زینت نداد بلکه این علی بود که خلافت را آراست. 📚 التبصرة لابن الجوزي،ج1ص449 ط دار الکتب العلمیة 🆔 @masaf_ofogh
📸 عبدالقادر عوده (فقیه و محقق معاصر اهل سنت و از سران اخوان المسلمین): امیرالمومنین [علیه السلام] بر خلاف خلفای قبل از خود هرگز از اموال عمومی برای رفع حاجات و نیازهایش استفاده نمی کرد!/توصیف زهد و ساده زیستی بی نظیر امیرالمومنین علیه السلام 🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 عبدالقادر عوده (فقیه و محقق معاصر اهل سنت و از سران اخوان المسلمین): امیرالمومنین [علیه السلام] بر
🔺عبدالقادر عوده (فقیه و محقق معاصر اهل سنت و از سران اخوان المسلمین): امیرالمومنین [علیه السلام] بر خلاف خلفای قبل از خود هرگز از اموال عمومی برای رفع حاجات و نیازهایش استفاده نمی کرد!/توصیف زهد و ساده زیستی بی نظیر امیرالمومنین علیه السلام 📝 این علی بن ابی طالب است که از دنیا می رود در حالی که خلیفه ی مسلمانان است و هیچ چیز از خود باقی نمی گذارد همانطور که فرزندش حسن می گوید مگر هشتصد یا هفتصد درهم که آن را به خدمتکارش داد.علی بن ابی طالب در حالی که خلیفه ی مسلمانان بود، لباسی خشن می پوشید که آن را به قیمت پنج درهم خریده بود و جنس حمایل شمشیرش از شاخ و برگ درخت خرما بود و شمشیرش را برای فروش عرضه کرد تا با پول حاصل از فروش آن برای خودش لباسی بخرد و می گفت: «چه کسی این شمشیر را از من می خرد؟ قسم به آن که دانه را شکافت چه بسیار با این شمشیر غم و اندوه را از رسول الله (ص) دور ساختم و اگر پول خرید لباسی می داشتم آن را نمی فروختم. اگر علی بن ابی طالب برای به دست آوردن پول و مال حرص داشت، دسترسی به آن برای او دور و ناممکن نبود.وی از شدت گرسنگی سنگ به شکمش می بست و شمشیرش را برای فروش عرضه می کرد تا با پول حاصل از فروش آن برای خودش لباس بخرد در حالی که پول و اموالی که در روز آن را صدقه می داد و وقف صدقه ی جاریه ی فقرا می کرد چهار هزار دینار بود. این در حالیست که اگر علی بن ابی طالب اراده می کرد تا دستش را به سوی اموال عمومی دراز کند و نیاز خود را از آن برطرف کند - همانطور که خلفای پیش از او چنین کردند - پول و مال دور از دسترس او نبود اما او چنین کاری را در روزی که برای خلافت با وی بیعت کردند بر خود حرام کرد و گفت: «آگاه باشید و بدانید که مسولیت و کاری جز رفع و رجوع امور شما ندارم و بدانید که کلید مال شما در نزد من است و حق ندارم که درهمی از آن را به جای شما برای خودم بردارم.آیا راضی شدید؟» مردم گفتند: بله.علی بن ابی طالب گفت: «خداوندا تو شاهد باش».همچنین علی بن ابی طالب همانطور که بر خود حرام کرد که چیزی از اموال عمومی برای خودش بردارد، بر خودش حرام کرد که چیزی از اموال مختص به خودش را برای خودش نگه دارد و تمامی این اموال را در راه خدا و برای کمک به فقرا انفاق می کرد و برای خودش فقط به اندازه ی نیاز نگه می داشت. 📚 عودة، عبد القادر (المتوفى 1373 هـ)، الإسلام وأوضاعنا السیاسیة، ص261و262، الناشر: مؤسسة الرسالة، عام النشر: 1401 هـ - 1981 م. 🆔 @masaf_ofogh
💢 را چگونه باید درک کرد؟ 🔅 عليه السّلام: 👈 عن أبي عبد الله عليه السلام أنه قال: «إنا أنزلناه في ليلة القدر» الليلة فاطمة والقدر الله فمن عرف فاطمة حق معرفتها فقد أدرك ليلة القدر، وإنما سميت فاطمة لان الخلق فطموا عن معرفتها. 🔸امام صادق عليه السّلام در تفسير سورۀ قدر فرمايد: در آيۀ: « إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ‌ فِي لَيْلَةِ‌ اَلْقَدْرِ » منظور از «الليلة» فاطمه عليها السّلام، و منظور از«القدر» خداوند است، پس هر كه فاطمه را به واقع بشناسد ليلة القدر را درك كرده است، و همانا او را فاطمه ناميدند چون مردمان از كسب معرفت واقعى نسبت به وى عاجز هستند. 📚 بحار الأنوار، العلامة المجلسي (وفات 1111) جلد 43 صفحه 65 حدیث 58 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🆔 @masaf_ofogh
⚫️ خاک بر سر ریختن اصحاب امیرالمومنین علیه السلام بعد از شهادت ایشان ◀️ لما ألحد أمير المؤمنين (صلوات الله علیه) وقف صعصعة بن صوحان العبدي رضي الله عنه على القبر و وضع إحدى يديه على فؤاده و الأخرى قد أخذ بها التراب و يضرب به رأسه‏. : در شبی که بدن مطهر امام علی علیه السلام را از کوفه به نجف تشییع کردند، صعصعه نیز جزو تشییع کنندگان بود. هنگامی که از دفن فارغ شدند، او در حالی که می‌گریست مشتی از خاک قبر را بر گرفت و با خاک بر سر خود زد. 📓بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏42، ص: 295 ✔️ @masaf_ofogh
📸 آگاهی امیر المؤمنین علیه السلام از مشخصات دقیق قاتل خود در هنگام بیعت (مصادر اهل سنت) 📝 ابو الطفیل (صحابی) می گوید : علی بن ابی طالب مردم را به بیعت فراخواند و عبد الرحمن بن ملجم مرادی آمد و علی بن ابی طالب دو مرتبه او را رد کرد و سپس مجددا وی آمد و امیر المؤمنین گفت : این بیعت مانع از آن نمی شود که شقی ترین امت کار خود را به انجام برساند.ریشم به خون سرم خضاب خواهد شد.سپس علی بن ابی طالب این دو بیت شعر را خواند : برای مرگ آماده شو که همانا مرگ به سوی تو می آید آن گاه که مرگ بر تو وارد شد بی تابی مکن 📚 البصری الزهری، محمد بن سعد بن منیع أبو عبدالله (المتوفى230 هـ)، الطبقات الکبرى ،ج3، ص 33، المحقق: إحسان عباس، دار النشر : دار صادر - بیروت ، الطبعة: الأولى، 1968 م. 🆔 @masaf_ofogh