افق
📸 تناقضات اناجیل در مورد مصلوب شدن حضرت عیسی (ع) [3] (تناقض در مورد فریاد زدن حضرت عیسی (ع) بر روی ص
📸 تناقضات اناجیل در مورد مصلوب شدن حضرت عیسی (ع) [3] (تناقض در مورد فریاد زدن حضرت عیسی (ع) بر روی صلیب)
👈 انجیل یوحنا
📝 28- و بعد چون عیسی دید که همهچیز به انجام رسیده است تا کتاب تمام شود، گفت، تشنهام.
29- و در آنجا ظرفی پُر از سرکه گذارده بود. پس اسفنجی را از سرکه پُر ساخته، و بر زوفا گذارده، نزدیک دهان او بردند.
30- چون عیسی سرکه را گرفت، گفت، تمام شد. و سر خود را پایین آورده، جان بداد.
📚 عهد جدید، انجیل یوحنا، فصل 19، فقره ی 28 - 30.
👈 انجیل متی
📝 46- و نزدیک به ساعت نهم، عیسی به آواز بلند صدا زده گفت، ایلی ایلی لَما سَبَقْتِنی. یعنی الهی الهی مرا چرا ترک کردی.
47- امّا بعضی از حاضرین چون این را شنیدند، گفتند که او الیاس را میخواند.
48- در ساعت یکی از آن میان دویده، اسفنجی را گرفت و آن را پُر از سرکه کرده، بر سر نی گذارد و نزد او داشت تا بنوشد.
49 -و دیگران گفتند، بگذار تا ببینیم که آیا الیاس میآید او را برهاند.
50- عیسی باز به آواز بلند صیحه زده، روح را تسلیم نمود.
📚 عهد جدید، انجیل متی، فصل 27، فقره ی 46 - 50.
👈 انجیل مرقس
📝 34- در ساعت نهم، عیسی به آواز بلند ندا کرده، گفت، ایلوئی ایلوئی، لَماَ سَبَقْتَنی؟ یعنی، الهی الهی چرا مرا واگذاردی
35- و بعضی از حاضرین چون شنیدند گفتند، الیاس را میخواند.
36- پس شخصی دویده، افنجی را از سرکه پُر کرد و بر سر نی نهاده، بدو نوشانید و گفت، بگذارید ببینیم مگر الیاس بیاید تا او را پایین آورد.
37- پس عیسی آوازی بلند برآورده، جان بداد.
📚 عهد جدید، انجیل مرقس، فصل 15، فقره ی 34 - 37.
👈 انجیل لوقا
📝 46- و عیسی به آواز بلند صدا زده، گفت، ای پدر به دستهای تو روح خود را میسپارم. این را بگفت و جان را تسلیم نمود.
📚 عهد جدید، انجیل لوقا، فصل 23، فقره ی 46.
#مسیحیت
🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ استاد رائفی پور
📝 «احکام بهائیت» (قسمت دوم)
🔺از سوزاندن کتابهای غیر بهائی تا جا به جایی مرز های قواعد زبان عربی
#بابیت #بهائیت
🆔 @masaf_ofogh
اداره ی اوقاف دُبی: وجود #تشبیه و #تجسیم در کتب ابن تیمیه و ابن قیم امری واضح است!
📝 اما در مورد تشبیه و تجسیم در نزد ابن تیمیه و ابن القیم، این مساله ای است که بر هر شخصی که فهم و شناخت نسبت به کتب این دو داشته باشد مخفی نمی ماند.
📚 ردود ومناقشات على ما ورد فی کتیبات «الشرک ووسائله عند فقهاء المذاهب الأربعة»،ص 181.
#توحید #وهابیت
🆔 @masaf_ofogh
17.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ استاد رائفی پور
📝 «احکام بهائیت» (قسمت سوم)
🔺نگاهی به حقوق شهروندی در فرقه بهاییت
#بابیت #بهائیت
🆔 @masaf_ofogh
طرح بازسازی بقیع در مجلس ایالتی پاکستان با اکثریت آرا تصویب شد.
سید حسن مرتضی عضو پارلمان پاکستان:
🔹دولت پاکستان با عربستان رایزنی کند تا دولت عربستان اجازه بدهد #بقیع بازسازی شود.
🔸اگر برای بازسازی نیاز به کمک مالی بود آماده هستم که تمام هزینه های بازسازی حرم را شخصا پرداخت کنم.
🆔 @masaf_ofogh
#حدیث_روز
💢فراموشکاری دروغگویان
👈 #امام_صادق علیه السلام می فرمایند: ُ إِنَّ مِمَّا أَعَانَ اللَّهُ بِهِ عَلَى الْكَذَّابِينَ النِّسْيَان.
#ترجمه
🔸از جمله چیزهایی که خداوند به وسیله آن بر ضد دروغگویان یاری می کند فراموشی است.
📚اصول کافی، ج4، ص38.
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🆔 @masaf_ofogh
📸 علی محمد باب (مدعی دروغین): غیر بابیان حق سکونت بر روی زمین را ندارند!
📝 خداوند اجازه نداده است که غیر بابیان بر روی زمین سکونت داشته باشند حتی اگر زمان زیادی بگذرد.
📚 شیرازی، علی محمد (باب) (متوفای 1266 هـ)، بیان، ص192 (الباب الرابع من الواحد السادس).
#بابیت #بهائیت
🆔 @masaf_ofogh
📸 #توسل ابن عابدین (عالم مشهور حنفی مذهب) به پیامبر (ص) و صالحین و ابوحنیفه (امام حنفی مذهبان)
📝 با توسل به پیامبر گرامیش (ص) و به اهل اطاعتش از هر کسی که مقامی بلند و ارجمندی دارد و همچنین با توسل به رهبرمان امام اعظم {یعنی ابو حنیفه}، از خداوند درخواست میکنم که این کار را بر من آسان گرداند و بر تکمیل و پایان دادن این کتاب یاریم نماید.
📚 رد المحتار علی الدر المختار شرح تنویر الأبصار، ج۱، ص۷۱ ط دار عالم الکتب
#وهابیت #اهل_سنت
🆔 @masaf_ofogh
📸 داندامایف (مورخ و ایران شناس معاصر) و تصریح به وجود برده داری در عصر #هخامنشیان
#ایران_باستان #برده_داری
🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 داندامایف (مورخ و ایران شناس معاصر) و تصریح به وجود برده داری در عصر #هخامنشیان #ایران_باستان #بر
🔺داندامایف (مورخ و ایران شناس معاصر) و تصریح به وجود برده داری در عصر هخامنشیان
📝 هخامنشیان ساکنان استان ها یا شهرها و حتی یک قبیله ی کامل را، هنگامی که علیه حکام پارسی شورش می کردند، به بردگی می گرفتند.قسمت عمده ی این بردگان را برای کار به املاک شاه یا بلند پایگان پارسی می فرستادند [و] بقیه را در زمینی وادار به سکونت می کردند.گروه آخری را در اختیار مالکان خصوصی می گذاشتند که بابت آن ها بایستی به شاه مالیات می پرداختند.در یکی از نامه ها ساتراپ مصر به نام آرشامی خطاب به پیشکار املاکش آشکارا شیوه ی به دست آوردن برده را روشن می کند.در این نامه گفته می شود که هنگام سرکوبی شورشی در مصر، پیشکار سابقش شماره ی بی شماری «گاردا» شامل صنعتکار و اموال دیگر به دست آورد و تمام این غنائم را به اموال خصوصی آرشامی اضافه کرد.هم اکنون هنگام شورش جدید در مصر سفلی، پیشکار باید درباره ی تهیه ی گاردا و اموال دیگر برای اربابش دلسوزی کند و حتی این غنائم را از جای دیگر به دست آورد.بنابراین پیشکار اموال آرشامی بایستی تعدادی گاردای صنعتکار را تهیه می کرد [و] روی تن آن ها داغ مهر آرشامی را می زد و این گارداها را به مایملک او می افزود.همانگونه که مباشر پیشین کرده بود.از مضمون این نامه چنین برمی آید که گاردا همان برده بوده چون روی بدن او داغ مهر صاحبش را می زدند.
این گونه در پی جهان گشایی هخامنشیان در پارس جهش تندی از نظام بردگی - پدرسالاری اولیه، به بهره کشی از کار سودمند بردگان بیگانه در زمینه ی ساختمان،کشاورزی و صنعت انجام گرفت.
📚 جمعی از مورخان و ایران شناسان(م.آ.داندامایوف)،تاریخ ایران از زمان باستان تا امروز،ترجمه : کیخسرو کشاورزی، ص 89.
#ایران_باستان #برده_داری
🆔 @masaf_ofogh
📸 علی محمد باب (مدعی دروغین): هیچ غیر بابی نباید بر روی زمین باقی بماند!
📝 فی ان الله قد فرض علی کل ملک یبعث فی دین البیان ان لا یجعل احد علی ارضه ممن لم یدن بذلک الدین ... ملخص این باب آن که بر هر صاحب اقتداری ثابت بوده و هست من عند الله بر این که نگذار در ارض خود غیر مومن به بیان را و در نزد ظهور من یظهره الله غیر مومن به او را ...
📚 شیرازی، علی محمد (باب) (متوفای 1266 هـ)، بیان، ص262 (الباب السادس والعشر من الواحد السابع).
#بابیت #بهائیت #مدعیان_دروغین
🆔 @masaf_ofogh