فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵 موسیقی فیلم سینمایی « خروج »
🎤 با صدای: محمد معتمدی
🎬 کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 اجرای یک موسیقی ضدفرهنگی در ایلام/دستگیری عوامل اجرا
🔸 عوامل اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی در ایلام دستگیر شدند.
🔸 به گزارش خبرگزاری مهر، دیروز کلیپی کوتاه در فضای مجازی پخش شد که در آن یک دختر جوان در کنار یک گروه موسیقی محلی با اجرای ساز دهل، حرکات ناموزونی در خیابان سعدی شهر ایلام اجرا کرده است.
🔸 بعد از پخش این کلیپ در استان، امروز ستاد امر به معروف و نهی از منکر در محکومیت حرکات هنجارشکنانه و ضدفرهنگی در ایلام بیانهای صادر کرد.
🔸 در این بیانیه آمده است:
حرکت هنجار شکنانه و به دور از ارزشهای اسلامی و انقلابی یک دختر جوان به همراه گروه موسیقی محلی، خاطر شهروندان مومن و ولایتمدار ایلام را جریحهدار کرده است. بر خود لازم میدانیم که این حرکات زشت، ضد فرهنگی و ضد دینی در استانی که در دامن پاک زنان با عفت و با حیای آن تعداد سه هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است را محکوم کنیم. در همین راستا و به دنبال فعال شدن گروههای موسیقی محلی، بیحرمتی، رقص و پایکوبی و همچنین مطالبات عمومی و دغدغههای امت حزب الله، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام بار دیگر ضمن محکومیت شدید این اقدام ناشایست و هنجارشکن، از نیروی انتظامی و دادستان مرکز استان خواستار برخورد قاطع با مسببان، عوامل پشت پرده و هتاکان به مقدسات دینی است. ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام نسبت به اهمال و سهل انگاری دستگاههای مربوطه، حق مطالبه گری را برای خود محفوظ میداند.
🔸 همچنین امروز نیز دادستان ایلام از دستگیری و بازداشت عوامل تجمع بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای اهالی ایلام در میدان ۲۲ بهمن خبر داد.
🔸 افشار خسروی زاد گفت: در پی دریافت فیلمی از همشهریان عزیز که برگزاری یک تجمع با اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی انجام شده بود، افراد مرتبط دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
🪕 @masafmusic
🔹 سنتشکنی در «ماجرای نیمروز»/موسیقی خوب خارج از فیلم هم کار میکند
1⃣ قسمت اول:
🔸 آهنگساز «ماجرای نیمروز۲؛ ردخون» همزمان با انتشار آلبوم موسیقی این فیلم، از ایجاد فضای مدرن و سنتشکنی در ساخت موسیقی این اثر سینمایی برخلاف ملودیهای مرسوم در فیلمهای دهه ۵۰ و ۶۰ سخن گفت.
🔸 حبیب خزاییفر آهنگساز فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» که آلبوم موسیقی متن آن طی روزهای اخیر توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در دسترس مخاطبان قرار گرفته، به خبرنگار مهر گفت: من در تم موسیقی ماجرای نیمروز برخلاف علاقه شنیداری خودم نسبت به نسلهای گذشته، کمی سنتشکنی کردم و فضای مدرنی را با ایجاد آکوردها و نتهای عَرَضی، برخلاف موسیقی دهه ۵۰ و ۶۰ ایجاد کردم. ما در ساخت موسیقی متن این فیلم برخلاف اکثر موسیقی فیلمهای ژانر دفاع مقدس که با محوریت داستان با ملودی پیش میرود، بیشتر به دنبال ایجاد یک فضاسازی مناسب بودیم تا یک تم موسیقیایی.
🔸 وی افزود: ایجاد آکوردهای خاص و غیرمعمول در این موسیقی، باعث شکلگیری فضای شک و تردید و ماجراجویانه مرموز در فیلم و انتقال این حس به مخاطب شده بود. این در حالی است که در «ماجرای نیمروز» موسیقی ارکسترال کمتری را در بخش زهی میشنویم و محوریت جستوجو، تردید و قصه فیلم با سازهای فلوت و پیانو پیش میرود. در موسیقی فیلم «ماجرای نیمروز ۲» یا همان «ردخون»، تصمیم بر حفظ تم اصلی «ماجرای نیمروز ۱» بود؛ ولی به دلیل اینکه در داستان فیلم، فضا اکشنتر و صحنههای جنگی بیشتر میشد؛ ما در این مجال از ارکستر زهی بیشتر و ساز هورن برای تداعی سکانسهای جنگی و سازهای کوبهای برای بیان حماسی بودن فضای کار استفاده کردیم در حالی که ساز پیانو فقط نقش نزدیک کردن تم موسیقی به فضای اصلی ماجرای نیمروز یک را داشت. به هر ترتیب ما در موسیقی ماجرای نیمروز از سکشن ارکستر کامل سازهای زهی و تکنوازیها به صورت ضبط زنده از سازها استفاده کردیم و به جز چند مورد، فقط سکشن کوبهای و پیانو را به صورت الکترونیک ضبط کردیم.
🔸 این آهنگساز شناخته شده حوزه سینما که هم اینک به عنوان آهنگساز سریال تلویزیونی «شاهرگ» نیز حضور دارد، درباره شکلگیری فضای موسیقایی فیلم «ماجرای نیمروز» محمد حسین مهدویان هم گفت: شکلگیری فضای موسیقی ماجرای نیمروز به سابقه کاری و علاقه شخصی من به موسیقی جنگی در مؤسسه روایت فتح و موسیقی فیلمهای که در آن دوران میساختم بر میگردد. من بر این باورم علاقه شخصی من از موسیقی دهه ۵۰ و ۶۰ و آهنگسازان نسل طلایی موسیقی فیلم ایران در آن دوران به کار کردن من در ژانر موسیقی فیلمهای جنگی و قرار گرفتن در فضای آن دوران بسیار کمک میکند. از دیگر ویژگیهای موسیقی نوشتن برای ژانر دفاع مقدس نیز میتوان به سابقه موسیقایی همان نسل طلایی که برای ما به عنوان سندی در تاریخ موسیقی ایران مانده، اشاره کرد که اصولاً موسیقیهای ارکسترال کامل در سکشن زهی و بادی برنجی استفاده میشد و شاهد استفاده به جا و درستی از موسیقی ارکسترال بودیم.
🔸 وی تاکید کرد: من در تم موسیقی ماجرای نیمروز برخلاف علاقه شنیداری خودم نسبت به نسلهای گذشته، کمی سنتشکنی کردم و فضای مدرنی را با ایجاد آکوردها و نتهای عَرَضی، برخلاف موسیقی دهه ۵۰ و ۶۰ ایجاد کردم که اختلاف آن در موسیقی ماجرای نیمروز ۱ بسیار فاحشتر است و تم آن شیطنت ماجراجویانهای دارد و حتی در آنجا ساز گیتار را در بخشهای کوتاهی در نظر گرفتم که نقش عشق را بیشتر نمایان میکند، ولی در موسیقی ماجرای نیم روز ردخون با استفاده از تم مدرن و جدید از فضای ارکستراسیون فیلمهای جنگی آن دهه استفاده کردم.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 سنتشکنی در «ماجرای نیمروز»/موسیقی خوب خارج از فیلم هم کار میکند
2⃣ قسمت دوم:
🔸 خزایی فر در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به انتشار آلبوم آهنگسازان حوزه سینما بیان کرد: معتقدم با انتشار آلبوم موسیقی متن آثار سینمایی مخاطب موسیقی در قالب آلبومی خارج از چهارچوب نسخه سینمایی روی فیلم، فرصت بیشتری را برای شنیدن اثر پیدا خواهد کرد و اگر موسیقی مناسبی برای سکانسهای فیلم ساخته شده باشد و بر روی تصاویر نشسته باشد، شنیدن بدون تصویر آن هم میتواند ذهن مخاطب را درگیر فضای فیلم سازد و ثبت آن به عنوان یک اثر هنری موسیقیایی ارزشمند است.
🔸 خزاییفر در پایان گفت: در تمام موسیقیهایی که در سینمای ایران ساختهام با اینکه سفارش کار بودهاند اما از دید من اصلاً به عنوان یک کار یا درآمد نبوده و اکثر آنها را با تمام علاقه و وجودم کار کردهام و وقتی جدای از فضای فیلم دوباره آن را میشنوم مجدداً در ذهنم برای آن هزاران تصویر دیگر میسازم. این برای من بسیار خوشآیند است که وقتی آلبوم موسیقی منتشر میشود واکنش مخاطبان را بر روی اثری که با تمام وجودم برای آن تصویر نوشتهام ببینم و تأثیر آن را خارج از چهارچوب فیلم احساس کنم و فکر میکنم نسبت استقبال مخاطبان میتواند بسیار جالب باشد، همانطور که زمانی که موسیقی فیلم «ایستاده در غبار» منتشر شد تجربهای مشابه را داشتم که دیدم چقدر این قطعات همه جا پخش شده است و در بسترهای دیگری هم از آن استفاده میکنند و به نظرم این نشانه موفقیت یک موسیقی است که خارج از فیلم هم کار میکند و مخاطب خودش را پیدا میکند و انرژی من برای خلق آن را به نتیجه نشانده است.
🔸 خزایی فر در پایان گفت: امیدوارم آلبوم موسیقی ماجرای نیمروز ۱ و ردخون هم بتواند راه خود را همچون آثار دیگر پیدا کند و به گوش مخاطبان موسیقی شنیده شود.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 وضعیت بعضی خواننده ها با رسم شکل 😂
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 پست اینستاگرام محسن چاوشی
✏️ «و من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا»
هر کس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است.
سوره مائده آیه 32
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ « خیال کن که غزالم »
🎤 خواننده: محمد اصفهانی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
⭕️ استوری افشین آذری درباره فرزندان شهید جواد الله کرم
✏️ آقازاده یعنی این بچه ها
یعنی این خواهر و برادر
یعنی یک عمر به آقاشون افتخار میکنن
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸 از طریق آی دی زیر با ما در ارتباط باشید
✅ @masafmusicplan
💌 درخواست همکاری، سفارش تولید آهنگ، انتقاد و پیشنهاد
✅ @masafmusicplan
🪕 مصاف موزیک
@masafmusic
🔹 «گِرَمی» اسکار موسیقی هم به جنگ نژادپرستی آمد
🔸 آکادمی ضبط موسیقی «گِرَمی» که به اسکار موسیقی شهرت دارد با سازمان عدالت نژادی «رنگ تغییر» ملحق شد.
🔸 آکادمی ضبط و «رنگ تغییر»، بزرگترین سازمان عدالت نژادی آنلاین در ایالات متحده، همکاری خود برای ارتقاء تغییرات مثبت اجتماعی در صنعت موسیقی اعلام کردند.
🔸 این آکادمی ماه گذشته به اعضای خود اعلام کرد که یک میلیون دلار کمک مالی به سازمان «رنگ تغییر»(Color of Change) برای حمایت و کمک برای مبارزه با نژادپرستی اهدا کرده است.
🔸 براساس این اطلاعیه، سازمان ها با هم همکاری خواهند کرد تا فرصت های کلیدی برای هدایت و تأثیر تغییر در صنعت موسیقی را شناسایی کنند و برای کمک به توانمندسازی خالقان و متخصصان موسیقی سیاهپوست اختصاص داده شود.
🔸 این کار چندین استراتژی از جمله، ایجاد یک گروه مشاوره موسیقی سیاهپوستان، کارزار عضویت با محوریت موسیقی سیاه برای هدایت اعضای جدید رأی دهندگان به آکادمی، اجلاس تنوع نژادی در صنعت موسیقی و مشارکت در فعالیتهای حقوقی و قانونگذاری در بر خواهد داشت.
🔸 علاوه بر این، سازمان «رنگ تغییر»(Color of Change) حمایت مشاوره ای در زمینه توسعه و اجرای برنامه هایی که پیش تر در آکادمی اعلام شده بود شامل «Rider» و «Toolkit»، که در آینده نزدیک در همین سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد، ارائه می دهد.
🔸 «رشاد رابینسون» مدیر اجرایی سازمان «رنگ تغییر» گفت: ما خوشحالیم که با آکادمی همکاری می کنیم و مشتاقانه منتظر پیش برد کارها و تغییراتی هستیم که قادر به ایجاد آن خواهیم بود.
🔸 به دنبال مرگ «جورج فلوید» جوان سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس، اعتراضات سراسری و گسترده ای در سرتاسر آمریکا با پیام عدالت خواهی برای سیاهان به راه افتاد. به فاصله کوتاهی هشتگ «جان سیاهان اهمیت دارد» در تمام رسانه های اجتماعی پخش شد.
🔸 این رویداد باعث برانگیخته شدن روح ظلم ستیزی در میان رنگین پوستان و اقلیت های قومی نژادی در آمریکا شد که اکثریت سفیدپوست نیز با آن همراهی کرد. حالا بسیاری از سازمان ها و نهادها هر روز به جنبش های حمایتی از سیاهان می پیوندند و خواستار رسیدن سیاهان به جایگاه واقعی خود در مقام انسان هستند، دغدغه ای که قرن ها از نیاکانشان در این سرزمین با آنان همراه بوده است.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 آشنایی با ساز تنبک و عوامل موثر در قیمت آن
1⃣ قسمت اول:
🔸 از معروفترین سازهای کوبهای اصیل ایرانی، تنبک است. به گزارش ایسنا، پیشینه تنبک به قبل از اسلام بر میگردد و اعتقاد بر این است که از اولین سازهایی است که توسط انسان ساخته شده است. در گذشته از ضرب و طبل وسایلی چون شبیه به آن، برای دور کردن حیوانات وحشی و در امان بودن از حمله آنها استفاده میکردند.
🔸 تنبک از غرب ایران برخاسته است؛ ولی در طی سالهای اخیر سازهای کوبهای و ضرب نماد شهرهای جنوب ایران و از سازهای اصلی و نشان دهنده فرهنگ این منطقه است. ساز تمبک شبیه یک جام بزرگ است؛ که شامل: پوست تنبک، دهانه بزرگ، تنه، پا، گلویی یا نفیر و دهانه کوچک است. در گذشته تنبکها از فلز و سفال و چوب به صورت ترکیبی ساخته میشده است؛ ولی الان تنبک فقط از چوب درست میشود.
🔸 چوبی که برای ساخت ضرب استفاده میشود نباید تکه تکه باشد و هرچه یکدستتر و سالم باشد کیفیت تنبک بهتر است، برای همین معمولاً چوب درخت گردو یا توت استفاده میشود. پوستی که روی تنبک کشیده میشود باید صاف و سالم باشد و به خوبی روی دهانه بزرگ قرار بگیرد تا شل یا خیلی سفت نباشد؛ که عموماً هم از پوست شتر، گاو یا بز برای این کار استفاده میکنند.
🔸 پهن و نازک بودن پوست روی صدای تنبک تأثیر میگذارد؛ معمولا در کنسرتهای بزرگ از تنبکهای بزرگ با پوست ضخیم و در تک نوازیها از تنبک کوچک با پوست نازکتر استفاده میشود. معروفترین و بهترین تنبکها در شیراز و به دست زنان عشایر ساخته میشود.
🔸 ساز تنبک چه ویژگیهایی دارد؟
تنبک از معدود سازهایی است که برای نواختن آن مجبور به استفاده از هر دو دست و همهی ده انگشت خود هستید. به همین خاطر تنبک به قدرت و عضلههای قوی دستان احتیاج دارد.
🔸 بر خلاف سازهای دیگر برای نواختن تنبک از نتهای مرسوم موسیقی استفاده نمیشود و تنبک نوازان زبان یادگیری مختص خودشان را دارند.
🔸 برای یادگیری تنبک هیچ محدودیت سنی وجود ندارد؛ به همین خاطر در سایزهای مختلف ساخته میشود و هر فردی میتواند با علاقه و تمرین در نوازندگی این ساز پیشرفت کند.
🔸 تنبک به تنهایی یک ساز کامل است و در سالهای اخیر تکنیکهای نوازندگی آن افزایش پیدا کرده و پیشرفت چشمگیری داشته است. گاهی از بدنه این ساز برای نواختن استفاده میشود و به خاطر اینکه تمام انگشتان را به کار میگیرند، تکنیکهای خاص و پیچیدهای به آن اضافه شده است.
🔸 به این صورت که برای تولید صدا از روشها مختلفی مثل؛ خراش دادن، ضربه زدن و مالش دادن استفاده میشود. که هر کدام از اینها تکنیکهای خاص خودشان را دارند که یادگیری آنها نیاز به زمان و تمرین زیاد دارد.
🔸 چگونه یادگیری تنبک را شروع کنیم؟
به دلیل این که تنبک یک ساز کوبهای و ریتمیک است؛ برای شناخت و یادگیری ریتم و ضرب، بهترین ساز است. با یادگیری تنبک، آموزش سازهای دیگر برایتان خیلی راحت میشود، چون گوش شما ریتم و آهنگ را میشناسد.
🔸 برای یادگیری تنبک متدها و روشها و منایع آموزشی متعددی وجود دارد.
اگر شما مبتدی هستید و قصد دارید به صورت اصولی و از پایه تنبک نوازی را یاد بگیرید؛ شناخت مبانی موسیقی و در ابتدا یادگیری به صورت تئوری پیشنهاد میشود. با این کار شما نتها و وزنهای موسیقی را از پایه فرا میگیرید.
🔸 از همان ابتدا داشتن استاد خوب برای یادگیری و رفع اشکالات، میتواند شما را به سمت حرفهای شدن سوق بدهد و باعث میشود که در بین راه از ادامه یادگیری خسته و دلسرد نشوید.
🔸 با همه اینها باید گفت که تمرین، تمرین، تمرین راز موفقیت در خوش نوازی است؛ با تمرین زیاد است که شما یاد میگیرید.
🔸 در کنار کلاس و تمرین، گوش دادن مدام به تنبک نوازیها و گروههای تنبک نوازی، گوش شما را با صدای این ساز آشنا میکند و یادگیری برایتان راحت و سریعتر میشود.
🔸 اگر آشنایی اجمالی با ساز تنبک دارید یا اگر میخواهید خودآموز تنبک نوازی را یاد بگیرید و نیاز به آموزش پایه و اصولی ندارید؛ ویدئوهای آموزشی و کتابهای زیادی برای یادگیری وجود دارد که میتوانید با آنها تمرین کنید.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
🪕 @masafmusic
🔹 آشنایی با ساز تنبک و عوامل موثر در قیمت آن
2⃣ قسمت دوم:
🔸 قیمت خرید یک تنبک خوب چقدر است؟
از ویژگیها و مزیتهای تنبک این است که شما برای شروع یادگیری و در مراحل ابتدایی نیاز به صرف هزینه خیلی زیادی ندارید.
🔸 معمولاً قیمت تنبک از ۵۰۰ تومان شروع میشود و تا ۶ میلیون تومان هم بالا میرود. شما میتوانید حتی با بودجه کمتر یک تنبک دست دوم بخرید. البته که تنبکهای بسیار گران هم وجود دارد که ساخته دست هنرمندان معروف و به نام و تهیه شده از مواد اولیه اعلا و درجه یک است؛ که در ابتدای یادگیری، شما نیازی به خرید تنبک گران ندارید.
🔸 موسیقی غذای روح آدمی است و همه ما تجربه گرفتن احساس خوب از گوش دادن به موسیقی و آشنایی با فواید ساز و آواز را داریم، حال به این فکر کنید که خودتان یک قطعه موسیقی را با دستانتان خلق کنید؛ قطعاً لذت و آرامشی فراتر به ما منتقل میشود. چون موسیقی خوب و دلنواز بهترین محرک احساسات انسان است؛ به طوری که حتی برای درمان بیماریها از اثرات موسیقی استفاده میشود.
🔸 تنبک از سازهایی است که اگر علاقه به یادگیری و نواختن آن دارید؛ هیچ بهانهای برای شروع نکردنش ندارید، کافی است که ابتدا با خرید تمبک با کیفیت از یک فروشگاه معتبر، هر روز تمرین کنید و از ریتم و حس خوب این ساز لذت ببرید. مطمئن باشید هیچ گاه پشیمان نمیشوید؛ به امتحانش میارزد!
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
🪕 @masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ « بارونیم »
🎤 با صدای: حسین حقیقی
🖊 شاعر: سیدجواد پرئی
🎵 آهنگساز: شجاعت شفایی
🎬 کارگردان: اسماعیل معنوی
🔸 با هنرمندی خانم فاطمه عبادي
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 کشف آلات موسیقی قاچاق در فیروزآباد
🔸 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان در محورهای مواصلاتی در یک عملیات موفق پلیسی به ۳ دستگاه سواری پژو و سمند مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
🔸 سرهنگ مهدی جوکارافزود: در بازرسی از این خودروها، ۱۳۶ دستگاه آلات موسیقی از نوع گیتار و ویولن خارجی قاچاق کشف شد.
🔸 وی افزود: ارزش اموال مکشوفه، ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد و در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
🪕 @masafmusic
💎 فراخوان طرح بزرگ «حمایت از خوانندگان» در واحد موسیقی مؤسسۀ مصاف
📃 مشاهده متن کامل ادامه خبر👇
@masafmusic
🔆 بسم الله الرحمن الرحیم
💎 فراخوان طرح بزرگ «حمایت از خوانندگان» در واحد موسیقی مؤسسۀ مصاف
🔅 با توجه به درخواست شما خوانندگان محترم برای همکاری با ما، واحد موسیقی مؤسسۀ مصاف طرحی را برای این منظور در نظر گرفته است. در این طرح، واحد موسیقی میکوشد، با استفاده از دستاوردهای خود، بر کیفیت تولید و پخش آثار شما عزیزان بیفزاید. همچنین، در تمام مراحل تولید یک اثر، از ابتدا تا انتها، به شما یاری رساند.
🤝 برای کسب اطلاعات بیشتر، مشخصات و درخواست خود را به آیدی زیر ارسال کنید.
️ @Masafmusicplan
️ @Masafmusicplan
📢 برخی از مزایای شرکتکردن در این طرح عبارتاند از:
🔸 مشاوره با اعضای گروه واحد موسیقی
🔸 در صورت موافقت لیبلشدن اثر تولید شدۀ شما توسط ما
🔸 اخذ مجوزهای ارشاد و صداوسیما
🔸 پخش اثر تولید شده در شبکههای مجازی.
🔺 مهم: تمامی موارد ذکر شده بهصورت رایگان و فقط با هدف ارتقای جایگاه هنری شما عزیزان طراحی شده است.
🤝 به امید دیدار و همکاری با شما هنرمند گرامی
🎵 کانال رسمی واحد موسیقی موسسه مصاف
🪕 @masafmusic
31.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 اسلوب صداسازی در تلاوت قرآن / رابطه تکلم و تلاوت
📃 مشاهده متن کامل ادامه خبر👇
@masafmusic
🔸 یکی از مباحث مربوط به صداسازی در هنر تلاوت قرآن کریم به اسلوب و روشهای عملی صداسازی در ارائه تلاوت و تمرینات ویژه آن مربوط میشود. موضوع هماهنگی صوتی در تکلم و تلاوت یکی از این روشها است که رضا روانبخش به تبیین آن پرداخته است.
🔸 به گزارش ایکنا، مجموعه آموزشی «هنر تلاوت» به درخواست خبرگزاری قرآن با تدریس رضا روانبخش، کارشناس حوزه موسیقی و مدرس آواز اصیل ایرانی، تهیه شده است. در ادامه مشروح پنجاهمین جلسه این دوره آموزشی را میخوانید.
🔸 در این جلسه به موضوع بسیار مهم رابطه تکلم با خواندن میپردازیم. این ارتباط چنان به هم نزدیک است که به صورت کاملاً مستقیم برقرار میشود تا جایی که شاید بتوان گفت نهایت و چکیده تمام بحثهای صداسازی این است که تکلم خود را مانند خواندن و خواندن خود را مانند تکلم خود کنیم.
🔸 یکی از مشکلات شایعی که در این زمینه وجود دارد، این است که یک قاری یا یک خواننده زمانی که شروع به تلاوت و خواندن میکند، جنس صدای او با زمانی که صحبت میکند، تفاوت پیدا کرده و شخصیت جدایی در صدای او ایجاد میشود؛ در صورتی که چنین چیزی نباید وجود داشته باشد و یک قاری یا خواننده باید همانگونه که صحبت میکند، با همان جنس صدا نیز بخواند و تنها چیزی که اینجا تفاوت دارد، آرایهها و تکنیکهای موسیقایی و فواصل مختلف است که باید رعایت شود.
🔸 برای ایجاد تناسب میان صدای صوت و تکلم تمرینی وجود دارد که در آن برای مثال یکی از نتهای موسیقایی را در نظر گرفته و یک قطعه شعر را در این نت اجرا میکنیم به طوری که بخشی از شعر را با آواز خوانده و پس ازآن بلافاصله از حالت آواز درآمده و بخش دیگر شعر را با حالت دکلمه می خوانیم و این عمل را چندین بار تکرار میکنیم.
🔸 این تمرینات را باید در نتهای پایین، وسط و به ویژه نتهای بالای صدا انجام دهیم تا بتوانیم صدای تکلم و صوت خود را با هم هماهنگ کنیم. علت اینکه باید این تمرینات را بیشتر در نتهای بالا انجام دهیم این است که اغلب معضلات صوتی از زمانی آغاز میشود که از محدوده صدای سینه به سمت بالاتر حرکت میکنیم.
🔸 پیش از رسیدن به نتهای بالا، الباقی نتها در محدوه صوتی و تکلمی نزدیک به هم ایراد میشود، ولی هنگامی که به نتهای بالایی میرسیم به دلیل اینکه ما تجربه چندانی در زمینه صحبت کردن در نتهای بالایی نداریم، در ایجاد هماهنگی بین صدای تکلم و صوت با مشکل مواجه میشویم. به همین دلیل باید این تمرینات را در نتهای سینه به بالا یعنی اکتاو دوم صدا به کرات انجام دهیم تا تکلم مانند خواندن و خواندن نیز مانند تکلم شود.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 رونمایی از بلندگوی هوشمند جدید گوگل
🔸 گوگل مدل جدیدی از بلندگوی هوشمند نست را تولید کرده و تصاویری که به منظور تأیید فنی این بلندگو منتشر شده به گمانه زنی در این زمینه دامن زده است.
🔸 این بلندگو که احتمالاً شاهزاده نام خواهد داشت از نظر ابعاد مابین بلندگوهای هوشمند مینی و مکس خواهد بود و البته شاهد تغییراتی در ظاهر و قابلیتهای آن نیز خواهیم بود.
🔸 بلندگوی یادشده قادر به اجرای فرامین صوتی مختلفی است که از جمله آنها میتوان به پخش موسیقی، اخبار، اعلام وضعیت آب و هوا، جستجو و غیره اشاره کرد.
🔸 طراحی پارچهای بدنه، یک پایه پلاستیکی در زیر بلندگو و یک چک قطع و وصل برق در کنار دکمه قطع صدا از جمله امکانات این بلندگو است.
🔸 بلندگوی یادشده که با برنامه دستیار گوگل نیز سازگار است دارای چراغهای ال ای دی برای نشان دادن فعالیت نیز هست و ارتفاع آن از ۲۱ سانتیمتر فراتر نمیرود.
🔸 انتظار میرود رونمایی از این بلندگو همراه با گوشی هوشمند پیکسل ۵ و سرویس پخش ویدئوی آنلاین جدید گوگل در آینده نزدیک صورت بگیرد.
🪕 @masafmusic
🔹 کارل اُرف؛ مبتکر علمیترین متدهای آموزش موسیقی
1⃣ قسمت اول:
🔸 کارل اُرف آهنگساز آلمانی و مدرس سرشناس موسیقی به شمار میرود که به خاطر نوآوری در آموزش موسیقی کودکان به شهرتی جهانی دست یافت، وی همچنین خالق اثری به نام کارمینا بورانا از زیباترین آثار آواز کلاسیک جهان است.
🔸 رل هاینریش ماریا اُرف در ۱۰ ژوئیه ۱۸۹۵ میلادی در مونیخ و در خانواده ای نظامی دیده به جهان گشود، البته اگرچه خانواده وی در زمینه امور نظامی سابقه طولانی داشتند اما در زمینه موسیقی هم فعال بودند و کارل شاهد ساخته شدن آهنگ های بسیاری در خانه بود. پدرش پیانو و سازهای زهی مینواخت و مادرش در نوازندگی پیانو متبحر بود. کارل نخستین درسهای نوازندگی پیانو را در پنج سالگی از مادرش فراگرفت، ۲ سال بعد شروع به نواختن ویولنسل کرد. پس از طی مرحله دبستان برای آموختن موسیقی به آکادمی موسیقی مونیخ رفت. پس از آن بهخاطر جنگ جهانی اول به سربازی رفت و پس از جراحات بسیار بازگشت و در اپرای مانهایم مشغولبهکار شد. این موسیقیدان بزرگ نخستین اثر خود را در ۱۶سالگی منتشر کرد و از دانشگاه مونیخ فارغ التحصیل شد و پس از آن شروع به تجربه کردن در شاخههای مختلف موسیقی شد. ارف از ۱۹۲۵ میلادی تا آخر عمرش، سرپرستی «مدرسه ژیمناستیک، رقص و موسیقی» را در مونیخ بر عهده داشت.
🔸 کارل اُرف و نوآوری در آموزش موسیقی به کودکان
این هنرمند برجسته آلمانی مبتکر شیوه خاصی برای آموزش موسیقی به کودکان بود که به کلاسهای موسیقی ارف معروف است. در این کلاسها مفاهیم اولیه موسیقی شامل: نت ها، کششها و نواختن سازهای بلز و فلوت ریکوردر به شیوه ای ساده به کودکان آموزش داده می شود در واقع شیوه ای که این موزیسین نامدار برای آموزش کودکان انتخاب کرد، اُرف شولوِرک نام داشت. او معتقد بود که یادگیری در کودکان، در قالب بازی و حرکت میسر می شود و ارف شولورک دیدگاهی برای آموزش عناصر موسیقی و حرکت است. این متد امروزه در بسیاری از کشورها به شکل توسعهیافته و گستردهای برای آموزش موسیقی استفاده میشود. او بر این باور بود که از ابتدا، کودکان علاقه مند به مطالعه نیستند. آنها بیشتر بازی می کنند و اگر شما علاقه خود را در قلب خود داشته باشید، آنها به شما اجازه می دهند تا در حالی که بازی می کنند، یاد بگیرند؛ آنها متوجه خواهند شد که آنچه که آنها به دست آورده اند، بازی کودک است.
🔸 همچنین معتقد بود که یادگیری در کودکان، در قالب بازی و حرکت میسر می شود و ارف شولورک دیدگاهی برای آموزش عناصر موسیقی و حرکت است. کودکان در این دوره با روشی شاد، مبانی موسیقی و نواختن سازهای بلز و فلوت ریکوردر را فرامیگیرند. گاه در کنار این ۲ ساز، ساز طبلک هم برای درک ریتمیک کودکان آموزش داده میشود. این باعث میشود که پس از گذراندن دوره ارف، ساز تخصصیشان را بهتر و راحتتر یاد بگیرند. اکثر آموزشهای این دوره بهصورت بازی و فعالیتهای دستهجمعی صورت میگیرد. در حین گذراندن دوره ارف، بچهها با سازهای مختلف آشنا شده و توسط مدرس جهت انتخاب ساز استعدادیابی میشوند. در کلاس درس ارف، معلم مانند یک رهبر کار می کند. اگر معلم یک ترانه را انتخاب کرد، بعضی از دانش آموزان به عنوان نوازنده انتخاب خواهند شد در حالی که بقیه کلاس ها با هم بخوانند.
🔸 با استفاده از رویکرد ارف، دانش آموزان ریتم، ملودی، هماهنگی، بافت، شکل و سایر عناصر موسیقی را یاد می گیرند. دانش آموزان این مفاهیم را با صحبت کردن، آواز خواندن، حرکت، بازیگری و ابزار آلات یاد می گیرند. این مفاهیم آموخته شده، به دنبال راه های دیگری برای جستجوی بیشتر خلاقیت مانند بداهه نوازی یا آهنگ سازی خود است. در روش کارل ارف بیشتر از ابزارهایی مانند زیلو فون، متال فون و گلوکن اشپیل استفاده می شود. در این درس ها، عنصر اجرا وجود دارد که کودکان را کمک می کند تا درک ابتدایی و صحیحی از موسیقی داشته باشند. در روش کارل ارف، مفاهیم موسیقی از طریق آواز، اشعار، جنبش، درام و نواختن آلات موسیقی یاد داده می شود. این امر ابتکار، ترکیب و حس طبیعی بازی کودک را تشویق می شوند.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 کارل اُرف؛ مبتکر علمیترین متدهای آموزش موسیقی
1⃣ قسمت دوم:
🔸 حلقه های آموزشی کودک در سیستم آموزشی کارل ارف بسیار موفق بود که این استاد بزرگ آن را کار مدرسه نامید. کارل ارف این متد را برای نخسین بار در میان دانش آموزان سنین ۱۲ تا ۲۲ اجرا کرد این متد در اصل بخش هایی از آهنگ های ساخته شده و انتشار یافته بود و بتدریج این قطعات به نام موسیقی برای کودکان نام گرفت. در این متد هم برای کودک و هم برای معلم قطعات در نظر گرفته شده است. کارل ارف ایده های خود را با گونیل کیتمن در میان می گذاشت، آنها با هم به نوآوری در زمینه آموزش موسیقی برای کودکان دست پیدا کردند. بدین ترتیب کارل ارف، موسیقی دان و آهنگسازی بود که تلاش بسیار کرد که موسیقی را به کودکان از دریچه دید خود نشان دهد و در این امر بسیار موفق شد چرا که عشق او به یاد دادن به میزان عشق به موسیقی اش بود. متد کارل ارف برای آموزش عناصر موسیقی و حرکت در موسیقی است. وی معتقد بود که موسیقی هرگز تنها موسیقی نیست، بلکه با حرکات و سخنرانی همراه است و بنابراین در موسیقی باید شرکت کرد نه به عنوان یک شنونده، بلکه به عنوان یک هم کارگر مشغول به کار است.
🔸 بنابراین شیوه آموزشی موسیقی به کودکان به روش ارف یکی از علمیترین و پیشرفتهترین متدهای آموزش برای کودکان و خردسالان در سنین پایین به شمار می رود که با دقیق، تجربه و تلاش فراوان مربیان همراه است. دنیای موسیقی در مسیر آموزش موسیقی بسیار مدیون کارل اُرف است و این شیوه آموزش به عنوان یک مدل آموزش موسیقی در دنیا تبدیل شده است. امروزه در ایران به تمام کلاس های موسیقی کودک (حتی کلاس هایی که از سیستم ارف هم تبعیت نمی کند) ارف می گویند و در سراسر جهان نیز آموزش داده می شود.
🔸 خدمات کارل اُرف به دنیای موسیقی و هنر
کارمینا بورانا یکی از مهم ترین آثار برجسته اُرف و از جمله زیباترین آثار آواز کلاسیک جهان به شمار می رود این اثر قطعه آهنگی است که از جمله زیباترین آثار موسیقی کلاسیک آوازی جهان محسوب می شود. عبارت کارمینا بورانا ریشه لاتین دارد. «کارمینا» به معنای «ترانه» است و «بورانا» صورت لاتین شده کلمه باویرن است. باویرن در اصل نام صومعهای در ایالت باواریا کشور آلمان بوده است. پس رویهمرفته، ترجمه کارمینا بورانا ترانههای صومعه باویرن می شود.
🔸 قطعه کارمینا بورانا به سه بخش تقسیم میشود: «بهار زندگی»، «در میخانه» و «دادگاه عشق»، شروع و پایان این قطعات شامل نیایش برای برکت است ... این قطعه مجموعهای در قالب یک کتاب خطی است که در ۱۸۰۳ میلادی در ایالت باواریا یا بارین کشور آلمان پیدا شدهاست. نسخه اصلی این مجموعه ۱۱۹ صفحه داشته و گویا سه شاعر مختلف آن را سرودهاند. کارمینا بورانا (سرودههای بورانا) توسط کارل ارف در میان سالهای ۱۹۳۵ و ۱۹۳۶ میلادی ساخته شدهاست.
🔸 بنابراین کارمینا بورانا مجموعه ای از آوازهای سده سیزدهم میلادی است که این نویسنده آلمانی بر اساس آن ها موسیقی کرال و آوازی ساخت و امروزه این اثر در میان محبوب ترین قطعات کرال تاریخ موسیقی قرار دارد. کارل ارف در زیرنویس پارتیتور تهیه شده برای این سرودهای قرون وسطایی از این عبارت استفاده کرد: سرودهای روحانی برای خواننده و کر که به صورت گروهی با ارکستر و تصاویر جادویی باید اجرا شوند.
🔸 در حقیقت کارل ارف با این اثر، انعکاس علاقه خود به اشعار قرون وسطی آلمان را نشان داد. اشعاری که به تعادل میان دنیای مادی و معنوی پرداخته است. اگرچه در زمان جنگ جهانی از این اثر در موسیقی آلمان نازی استفاده شد اما ارزش و اهمیت آن هیچ وقت از بین نرفت و از او خواسته شد تا موسیقی های بیشتری در این فضا برای فرهنگ و تمدن آریایی تهیه کند.
🔸 از دیگر آثار او می توان به اپراهای آنتیگون، ماه، رویای شب نیمه تابستان، زن باهوش، آثار ارکسترال مانند پرلود برای ارکستر، کنسرتینو برای سازهای بادی و آثار موسیقی کودکان اشاره کرد. آخرین کار او اجرا در آخر زمان بود. این اثر برای نخستین بار در فستیوال موسیقی سالزبورگ در ۲۰ آگوست ۱۹۷۳میلادی به رهبری هربرت فون کارایان اجرا شد.
🔸 سرانجام
سرانجام این موزیسین آلمانی در ۲۹ مارس ۱۹۸۲میلادی براثر سرطان در ۸۶ سالگی در مونیخ دیده از جهان فروبست.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 ارتباط سنتورسازی با علم مثلثات و ریاضی/ "سنتور" کنار مجسمه حکیم فردوسی زاده شد
🔸 یک نوازنده سنتور ضمن اشاره به خاطراتی از زبان استاد سازنده سنتور نوین، از قرابت خلق این ساز با زمان نصب مجسمه حکیم فردوسی در میدانی در تهران سخن گفت.
🔸 علیمحمد عظیمی سازنده ساز سنتور با اشاره به علاقهمندی به ساز سنتور از دوران کودکی گفت: در زمان کودکی به عنوان نانآور خانواده بودم و بضاعت مالی اجازه تهیه ساز سنتور را نمیداد؛ لذا دست به کار شدم و یک سنتور ساختم. بعد از فوت پدر، نزد پسرعمویم در شغل نجاری مشغول بودم و در حقیقت پیشزمینه کار با چوب را میدانستم.
🔸 عظیمی که در سال 61 به تهران عزیمت میکند با مهدی تهرانی آشنا میشود، ادامه داد: بعدها ضمن آشنایی با استاد مهدی ناظمی (تاثیری شگرف از ایشان گرفتم) در اولین مواجهه با سنتوری که به دست خودم ساخته بودم، چنین مرا خطاب کرد که دیگر از این «آشغالها» نساز! به خاطر اینکه مردم آن را با سنتور اشتباه میگیرند و در واقع همان جا اولین درس را گرفتم! در انتخاب مواد اولیه برای ساختنِ سنتور باید خیلی دقت کرد؛ پیشتر از چوب گردو استفاده میکردیم. چوب این ساز باید خشک باشد تا صفحه دچار پیچش نشود و همچنین هیچ ترکی در بدنه آن نباشد.
🔸 عظیمی گفت: انواع چوب برای ساخت سنتور امتحان شده است اما به عقیده من بهترین نوع آن، چوب گردو است که البته چوب درختان گردو در نواحی مختلف، صدادهی متفاوتی در ساز سنتور دارد. همچنین به تازگی از چوب راش استفاده میکنند که در برخی شرایط خوب بوده و صدایی خاص تولید میکند.
🔸 عظیمی همچنین به نکتهای باریک در باب چگونگی شکلگیری سنتور به فرم امروزی اشاره کرد و گفت: آنهایی که جناب ناظمی را میشناختند و با او مراوده داشتند، دقیقاٌ میدانند ایشان در اوج هنر سازندگی سنتور فعال بود و دیگر هنرمندان همگی در سن جوانی به سر میبردیم. در آن دوران با مضیقه و شرایطی سخت کار میکردیم. ساز و آواز ممنوع بود و حتی اگر یک مضراب در وسایل کسی پیدا میشد، به شدت او را توبیخ میکردند.
🔸 عظیمی همچنین به چگونگی نخستین دیدار با استاد ناظمی و عدم همکاری هنرمندان برای دادن آدرس و نشانی اشاره کرد و گفت: من ایشان را به صورت اتفاقی در قصابی دیدم و چون این دیدار بدون واسطه بود، بسیار دلچسب و ماندگار شد. دیدن استاد برایم افتخار بود؛ چه رسد به آنکه با ایشان مصاحبت داشته باشم. خلقیاتی خاص داشت و هرگز دوست نمیداشت کسی درباره ساز سنتور سؤالی بپرسد. در آن سالها فقط ساز ایشان در دست هنرمندان بود و حتی زنده یاد استاد پایور فقط از ساز ایشان استفاده میکرد و استاد ناظمی را میشناختم.
🔸 وی گفت: رابطه میان ما بسیار صمیمی شده بود و روزهای چهارشنبه مغازه کوچک من، وعدهگاه ما بود. در پستوی مغازه کار موسیقی انجام میدادم و در بخش جلویی مغازه کابینت فروشی داشتم. با اینکه جوان بودم و تازه کار، اما فرق میان سازهای استاد ناظمی و سنتورهای دستساز خودم را درمییافتم. روزی از استاد درباره خاص بودن صدای سنتورهای ساخته دست ایشان پرسیدم. در پاسخ گفتند باید روی شنیدن کار کنی و اشاره میکرد باید در علم مثلثات و فیزیک خود را تقویت کنی!
🔸 این سازنده ساز ادامه داد: روزی از من سؤال کرد که میدانی چگونه زوایای ساز سنتور و این شکل هندسی را پیدا کردهام؟ تصورم این بود که با استفاده از زوایای چوب و مثلثات بدین اشکال دست یافته است. استاد اما پاسخی دیگر داشت... او برایم تعریف کرد؛ روزی که قرار بود مجسمه حکیم فردوسی را در میدان نصب کنند، در حضور نماینده همه سفارتخانهها در ایران، ساز حبیب سماعی را در گوشهای از میدان گذاشتم و ایشان نواخت و این افراد خارجی برای نخستین بار صدای ساز سنتور را شنیدند.
🔸 عظیمی تأکید کرد: استاد ناظمی نقل میکردند که توجه بسیار به ساز استادشان، حبیب سماعی داشته است و روزی با دقت بسیار متوجه میشود که در قسمتهایی از ساز صدایی بسیار دلنشین به گوش میرسد. با متر اندازهگیری میکند و درمییابد که در حد فاصله 4 سانت از بالا و پایین ساز، صدا بسیار عالی است و همین اندازه را در ساز دستساز خودش پیاده میکند و به همین سنتور فعلی میرسد که طول 90 و عرض 27 سانت دارد. استاد ناظمی بعدها این اندازه گیریها را با علم مثلثات و قوانین فیزیک مطابقت داده و به نتایج مثبتی دست یافته بود.
🔸 علیمحمد عظیمی سازنده ساز سنتور اواخر هفته پیش مهمان برنامه «گفتاهنگ» در شبکه رایوییِ «گفتوگو» بود و این سخنان را در گفتوگو با این برنامه بیان کرد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 اعتراض دو خواننده آمریکایی به قاتلان فلوید و آنها که ماسک نمیزنند
🔸 امینم و کید کادی، دو رپر امریکایی به مسئله استفاده نکردن از ماسک در دوران شیوع کرونا اعتراض کردهاند.
🔸 امینم در تکآهنگ The Adventures of Moon Man and Slim Shady که اولین همکاریش با رپر امریکایی کید کادی محسوب میشود، موضوعات روز چون حملات وحشیانه پلیس و مسئله شیوع کرونا را بازتاب داده است.
🔸 در این آهنگ، امینم رپ میزند: «گروه شدن ابلهها در محل کار. نیمی از ما مثل آخرالزمان زامبیها در اطراف راه میرویم. نیمی دیگر بیخیال شدهاند و نمیخواهند ماسک بزنند و بقیه را مسخره میکنند. و این طوری است که بیماری مسری لعنتیت را به من منتقل میکنی. من هم با همان سبدی خرید میکنم که تو خرید میکنی، اما الان در تابوتی خوابیدهام که سرفه تو باعثش شده است.»
🔸 اعتراض امینم به نپوشیدن ماسک در زمانه شیوع کرونا در حالی است که نه تنها گروهی از مردم، بلکه عدهای از سیاستمداران هم از زدن ماسک صورت امتناع میکنند.
🔸 مسئله دیگری که در این آهنگ به آن پرداخته شده، مسئله کشته شدن جرج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس است. در حالی که زانوی پلیس به مدت ۹ دقیقه روی گردن فلوید بود و او بارها گفت که نمیتواند نفس بکشد. اشاره دیگر او به کشته شدن احمد آربری، جوان ورزشکار سیاهپوست است که فوریه امسال به دست یک پدر و پسر در جورجیا به ضرب گلوله و با انگیزه نفرت نژادپرستانه به قتل رسید.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 دفتر موسیقی در بهار ۹۹ به چند تک آهنگ مجوز داد؟
🔸 دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار گزارشی از صدور مجوز برای ۸۳۹ تک آهنگ در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ خبر داد.
🔸 بر اساس گزارش اعلام شده دفتر موسیقی وزارت ارشاد، در سه ماهه نخست سال جاری، ۸۳۹ تک آهنگ از دفتر موسیقی مجوز دریافت کرده است که این تعداد در بهار سال گذشته ۴۹۵ تک آهنگ بوده و افزایش حدود ۲ برابری داشته است یعنی به طور میانگین در هر روز، تقریباً ۱۰ تک آهنگ، مجوز گرفته است.
🔸 در سه ماهه بهار امسال همچنین، ۶۲ آلبوم و ۴۴ نماهنگ نیز از دفتر موسیقی مجوز گرفته است که سال گذشته در بهار، ۷۶ آلبوم و ۴۸ نماهنگ با مجوز دفتر موسیقی منتشر شده بود.
🪕 @masafmusic
⭕️ توییت "شر (شرلین سرکیسیان)" خواننده آمریکایی درباره ترامپ
✏️ ترامپ برای باقی عمرش باید در حصر انفرادی باشد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic