eitaa logo
Masafmusic
8.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
3 فایل
🎼 واحد موسیقی موسسه فرهنگی هنری مصاف ایرانیان 📮 ارتباط با مدیر کانال از طریق ایمیل: 📮 @masaf.ir" rel="nofollow" target="_blank">music@masaf.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 یکی از مباحث مربوط به صداسازی در هنر تلاوت قرآن کریم به اسلوب‌ و روش‌های عملی صداسازی در ارائه تلاوت و تمرینات ویژه آن مربوط می‌شود. موضوع اجرای تنظیمات منظم و کافی یکی از این روش‌ها است که رضا روانبخش به تبیین آن پرداخته است. 🔸 مجموعه آموزشی «هنر تلاوت» به درخواست خبرگزاری قرآن با تدریس رضا روانبخش، کارشناس حوزه موسیقی و مدرس آواز اصیل ایرانی، تهیه شده است. در ادامه مشروح چهل و نهمین جلسه این دوره آموزشی را می‌خوانید: 🔸 در این جلسه به مواردی در رابطه با موضوع صوت و صداسازی در هنر تلاوت قرآن کریم اشاره می‌شود. یکی از این موارد، مدت انجام تمرین‌های صداسازی است؛ یعنی تمریناتی که طی جلسات گذشته در رابطه با اسلوب‌ و روش‌های صداسازی ارائه شد را برای چه مدتی انجام دهیم؟ 🔸 هرچقدر که میزان تمرینات ما بیشتر باشد، قطعا نتیجه بهتری از آن‌ها خواهیم گرفت. اما آنچه که بسیار مهم است، اجرای تمرینات صداسازی در نت‌های بالایی است که کاری طاقت‌فرسا و مشکل است و به همین دلیل به علاقه‌مندان توصیه می‌شود که زیاد در این بازه صوتی ایستایی نداشته باشند و پس از اینکه مقداری از تمرینات خود را در این موقعیت انجام دادند، بلافاصله به سمت صداهای پایینی مراجعه کنند. 🔸 انجام تمرینات زیاد و خارج از محدوده در نت‌های بالای صدا ممکن است که باعث ایجاد آسیب در حنجره شود. بنابراین علاقه‌مندان در ابتدای تمرینات خود باید زمان کمتری را به این مورد اختصاص دهند. 🔸 یکی از موارد دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که ما در تمرینات خود مجاز هستیم که صدا را خسته کنیم، ولی مجاز نیستیم که به آن ضربه وارد کنیم؛‌ چراکه خط قرمز ما در این تمرینات، ضربه زدن به صدا و تارهای صوتی است. 🔸 یکی از نشانه‌های ضربه زدن به صدا، گرفتگی صدا است که این مسئله در گذر زمان تبدیل به خش در تارهای صوتی می‌شود و همه علاقه‌مندان باید این موضوع را مدنظر داشته باشند. 🔸 مطلب دیگری که در این زمنیه وجود دارد، مبحث زمان اجرای تمرینات است که این سؤال برای بسیاری از افراد وجود دارد که تمرینات مربوط به صوت و صداسازی بهتر است تا در چه زمانی از روز انجام شود؟ در پاسخ به این سؤال باید اشاره کرد که زمان انجام این تمرینات در شبانه‌روز آن‌چنان مهم نیست و موضوع مهم این است که این تمرینات به صورت منظم در ساعاتی از شبانه‌روز انجام شود. 🔸 همچنین مشاهده می‌کنیم که برخی از علاقه‌مندان ادعا می‌کنند که انجام تلاوت یا اجرای این تمرینات هنگام صبح بسیار مشکل است که این مسئله درستی نیست. بسیاری از شاهکارهای تلاوت قاریان مشهور جهان اسلام هنگام سحرگاهان و صبح انجام شده است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 مرگ آهنگساز برنده اسکار و گرمی در ۹۴ سالگی 🔸 جانی مندل، آهنگساز و تنظیم‌کننده آمریکایی برنده اسکار و گرمی که با ستاره‌هایی چون فرانک سیناترا و باربرا استرایسند و مایکل جکسون همکاری کرده بود، در ۹۴ سالگی درگذشت. 🔸 به گزارش همشهری آنلاین، جزئیات مرگ مندل اعلام نشده و خبر را نخستین بار مایکل فینستین، موسیقیدان و دوست مندل منتشر کرد. مایکل بوبله، خواننده ۴۴ ساله کانادایی هم از دیگر چهره‌هایی بود که به خبر مرگ مندل واکنش نشان داد و او را «یک نابغه و یکی از محبوب‌ترین نویسندگان، آهنگسازان و شخصیت‌ها»ی خود دانست. این خواننده که در سینما هم بازی کرده، مندل را «یک هیولا» توصیف کرد. 🔸 جان آلفرد مندل در ۱۹۲۵ در نیویورک به دنیا آمد. مادرش خواننده اپرا بود و خودش با درس خواندن در مدرسه موسیقی نواختن ترومبون و ترومپت را آموخت. در گروه‌های موسیقی جز و ارکسترها به نواختن ساز مشغول شد و در یک گروه کنار آلن گرینسپن فعالیت کرد؛ چهره‌ای که سال‌ها بعد یکی از پردوام‌ترین رئیسان بانک مرکزی آمریکا بود. او خیلی زود وارد عرصه آهنگسازی و تنظیم شد و برای ستاره‌هایی چون سیناترا، مایکل جکسون و استرایسند آهنگ ساخت. 🔸 شهرت زمانی سراغ مندل آمد که وارد دنیای موسیقی فیلم شد و با ساختن موسیقی متن «آمریکایی شدن امیلی» با بازی جیمز گارنر و جولی اندروز در ۱۹۶۴ نام خود را سر زبان‌ها انداخت. یک سال بعد با «مرغ دریایی» به کارگردانی وینست مینلی و بازی الیزابت تیلر و ریچارد برتن جایزه اسکار بهترین ترانه را با «سایه لبخند تو» برد. این آهنگ اساسا برای گروه کر نوشته شده بود و بعدها بسیاری از خواننده‌های مطرح از جمله استیوی واندر و استرود گیلبرتو آن را بازخوانی کردند. 🔸 برای فیلم‌های بازیگرانی چون پل نیومن و لی ماروین موسیقی متن ساخت و با برخی فیلمسازان بزرگ نظیر هال اشبی، سیدنی لومت و رابرت آلتمن همکاری کرد. از مشهورترین کارهای او موسیقی متن فیلم سینمایی «مش» ساخته آلتمن و مجموعه تلویزیونی برگرفته از این فیلم موفق است. مندل پنج جایزه گرمی در کارنامه داشت که یکی از آنها مربوط به «سایه لبخند تو» به عنوان بهترین آهنگ سال ۱۹۶۵ بود. او در تلویزیون هم کار کرد و برای برخی آثارش نامزد دریافت جایزه امی شد. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ « دیدار » 🎤 با صدای: حسین حقیقی 🎬 کارگردان: مهدیار عقابی 🔺 (علیه السلام) 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
6508527 (1).mp3
4.03M
🎵 آهنگ « ولایت عشق » 🎤 خواننده: محمد اصفهانی 🎵 آهنگساز: بابک بیات 🎼 کانال رسمی موسیقی موسسه مصاف @masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 توصیه شهید بهشتی به مداحان 🔺 نظراتتان را در این رابطه بصورت کامنت در صفحه اینستاگرام ما یادداشت کنید 🆔 https://instagram.com/masafmusic?igshid=4wopwce11it8 🪕 مصاف موزیک @masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ « رکعت هشتم » 🎤 با صدای: علی اکبر قلیچ 🖊 شاعر: قاسم صرافان 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
PodCast EmamZaman AJ.mp3
12.34M
🎵 پادکست ویژه "الهی عظم البلاء" 🔸 صوت مهدوی با موضوع آخرالزمان 🎧 با هدفون گوش کنید 🔸 تولید شده توسط مجموعه‌ی فرهنگی قرآنی رویین‌دژ 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 کارآگاه به خاطر گذاشتن پست اینستاگرام درباره سیاه پوستان اخراج شد. 🔸 "آیس کیوب (اوشا جکسون)" خواننده آمریکایی در توییتر نوشت: آن ها از ما متنفرند کارگاه ماساچوست پس از به اشتراک گذاشتن پست اینستاگرام با حمایت از اهمیت زندگی سیاه اخراج شد. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 آریا عظیمی‌نژاد خادم فرهنگ رضوی شد 🔸 آریا عظیمی نژاد همزمان با دهه کرامت توسط بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام به عنوان خادم فرهنگ رضوی معرفی و در برنامه چراغانی شبکه ۳ با حضور مدیرعامل انجمن موسیقی ایران از وی تجلیل شد. 🔸 وی سال های گذشته قطعه معروف« آمدم ای شاه پناهم بده» با صدای استاد کریم خوانی را آهنگ سازی کرده است. 🔸 وی در خصوص معروفترین ملودی خود یعنی قطعه "آمده ام" اظهار کرد: کارکرد قطعه آمده ام دو وجه داشت وجهی که به عظیمی نژاد مربوط بود و بخشی که به کریم خانی خواننده این آهنگ مربوط میشد. برای آقای کریم خانی کاملا بیرونی بود اما من قبل از خلق این اثر نوع نگاهم متفاوت بود و فهمیدم بعد گمشده خودم است که دنبالشم می گردم. در واقع آن بخش معنوی گمشده خودم است که گفتنش سخت است، اما در مجموع بعد از ساختن این اثر اینقدر از ناحیه حضرت رضا علیه السلام عنایت و توجه گرفتم آنقدر روشن و شفاف و ملموس و واقعی بود که برایم از هرچیزی ارزشمندتر است. 🔸 عظیمی نژاد تصریح کرد: خیلی جاها با آدم هایی آشنا شدم که راه غلط را می رفتند اما با شنیدن این قطعه مسیر درست را رفتند. 🔸 وی ادامه داد: زمانی که به حج رفته بودم میان آن همه جمعیت آدم گمنامی بودم. خیلی ها را می دیدم که در کنار مسجد الحرام ایستاده اند و آمده ام را گوش میدهند در آن لحظه جز این که خدا را شکر کنم کار دیگری نمی توانستم انجام بدهم. 🔸 این آهنگ ساز مطرح کشورمان گفت: من به عنوان خالق اثر موسیقی دنبال این هستم که آهنگم همه جا پخش شود دیده شود شنیده شود. خیلی از آدمها از راه دور با شنیدن این آهنگ زیارت می کنند. در حال حاضر احترامی که مردم به من می گذارند را از جانب و لطف آقا می دانم. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 سوءاستفاده ترامپ از موسیقی جنجال آفرید 🔸 نیل یانگ (خواننده و آهنگساز کانادایی) اعلام کرد که از پخش شدن قطعاتش در برنامه‌های کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ بی‌خبر بوده و به آن معترض است. 🔸 این خواننده راک کانادایی‌الاصل که چندی پیش شهروند آمریکا شد، در توییتی اعلام کرد که پخش قطعات «مثل هوریکان» و «راکین در دنیای آزاد» بدون اجازه او صورت گرفته است. 🔸 وی که پیشتر در نامه‌ای سرگشاده به باراک اوباما ضمن انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، حمایت خود را از نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو اعلام کرده بود، این‌بار هم اعلام گفت که ترانه‌های او چیزی نیست که بتواند ترامپ از آنها به نفع خود استفاده کند. 🔸 یانگ می‌گوید:« امیدوارم وقتی ترامپ "راکین در دنیای آزاد" را می‌شنود خوب به یاد داشته باشد که خواننده این آهنگ آن شهروند آمریکایی است که مالیات می‌دهد و از عملکرد او به شدت ناراضی است.» 🔸 پیش از این هم گروه رولینگ استونر هم ترامپ را تهدید کرده بود که به سبب سوءاستفاده از آثار آنها ازجمله قطعات «همیشه نمی‌توانی چیزی که می‌خواهی را بدست بیاوری» و «عقب نخواهم نشست» در کارزار انتخاباتی خود به دادگاه عالی آمریکا شکایت خواهد کرد. 🔸 این گزارش می‌افزاید که تیم کاری رولینگ استونز با همکاری مشاوران حقوقی بی.ام.آی درصدد طرح این دعوی علیه ترامپ هستند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 حسین علیزاده روزگار کرونا را چگونه می‌گذراند؟ 🔸حسین علیزاده درباره آموزش موسیقی به صورت آنلاین اظهار کرد: من مخالفتی با آموزش آنلاین ندارم ولی خودم در فضای آنلاین حضور ندارم؛ هر از گاهی به بهانۀ رفع دلتنگی‌، یک سری کلیپ‌ ضبط می‌کنم و برای هنرجویانم می‌فرستم. 🔸 به گزارش ایسنا، این آهنگساز همچنین نقش ردیف در فراگیری موسیقی ایران را پررنگ دانست و گفت: شما هر رشته‌ای را که بخوانید باید از گذشته‌ای عبور کنید تا تجربه به‌ دست بیاورید. جوان‌ها قطعاً باید پایه‌ها را خوب بشناسند. شما در ادبیات نمی‌خواهید تبدیل به سعدی شوید ولی به هر حال باید سعدی را خوب بشناسید. اگر می‌خواهید بیان متفاوتی داشته باشید، باید بیان‌های دیگر را هم بشناسید. اگر ردیف را به‌عنوان حصار ببینیم و بگوییم همه تفکرتان صرفاً باید تقلید از این موضوع باشد، به‌نظرم نتیجۀ خوبی نخواهد داشت. 🔸 حسین علیزاده دربارۀ جدیدترین فعالیت‌های خود عنوان کرد: در چند ماه گذشته سه موسیقی فیلم کار کرده‌ام و یک سری کار از گذشته دارم که آن‌ها نیاز به ضبط دارند و اگر فرصت شود آن‌ها را ضبط می‌کنم. در حال حاضر به دلیل بیماری کرونا شرایط خاصی را تجربه می‌کنیم که قبلاً تجربه نکرده‌ایم. 🔸 او درباره فعالیت‌های نشر «تار و پود» توضیح داد: این نشر قرار نیست انتشارات بسیار فعالی باشد. کارهایی که در این نشر انجام می‌شود محدود است. بخشی از آن مربوط به فعالیت‌های خودم می‌شود و بخش دیگر به جوانانی اختصاص دارد که خودم روی ضبط آثار آن‌ها نظارت می‌کنم. در شرایط حاضر فعالیت در این زمینه غیرممکن شده است و حتی در فکرمان است آثار را به‌صورت آنلاین منتشر کنیم، چون تقریباً انتشار فیزیکی بی‌معنی شده است. در این مدت مشغول نوشتن کتاب‌های آموزشی بوده‌ام و در خانه کارهایم را انجام می‌دادم تا اگر روزی امکان برگزاری کلاس حضوری فراهم شد دستم برای آموزش هنرجویان پر باشد. 🔸 عضو شوراهای تخصصی، هیئت انتخاب و داوران دربارۀ نحوۀ بازبینی آثار مرحلۀ اول چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان گفت: اولین موردی که به محض شنیدن آثار تصمیم می‌گیریم این است که آیا آثار ارسالی در سطح جشنواره هستند یا خیر. معمولاً تعداد نوازندگان برجستۀ سه‌تار در سنین پایین کم‌اند. از بین افرادی که در جشنواره شرکت کرده‌اند، تعداد زیادی نوازندگی‌شان در سطح راه‌یابی به جشنواره نیست. البته خوشحالیم که تعداد زیادی به ساز سه‌تار علاقه‌مندند، اما احساس می‌کنم به‌خاطر شرایط موجود به‌دلیل بیماری کرونا راهنمای کمتری داشته‌اند و کیفیت آثار در این دوره در بخش سه‌تار کمی پایین است. 🔸 او در توصیه به برگزیدگان مرحلۀ اول جشنواره عنوان کرد: به‌نظرم برگزیدگان با توجه به قطعاتی که در مرحلۀ نهایی برایشان تعیین شده است، یادشان باشد باید خودشان را به روح آن قطعات نزدیک کنند. وقتی شعری را با درک موضوع آن بخوانید مشخص می‌شود شعر را فهمیده‌اید، ولی وقتی کلمات را همین‌طور ادا کنید مشخص می‌شود با مضمون آن رابطه برقرار نکردید. در نواختن نیز همین‌طور است. 🔸 علیزاده درباره مرحلۀ نهایی هم گفت: انتظار داوران از کسانی که به مرحلۀ نهایی راه پیدا کرده‌اند چندین برابر کسانی است که در مرحلۀ اول حضور داشته‌اند. برگزیدگان در این فرصت می‌توانند از معلمین خود راهنمایی بگیرند. بسیاری از شرکت‌کنندگان تکنیک خوبی دارند ولی از نظر ذهنی برای آن چیزی که اجرا می‌کنند هنوز آماده نشده‌اند. به هر حال موسیقی باید تأثیرگذار باشد و حس داشته باشد. 🔸 او در پاسخ به این سؤال که جشنواره موسیقی جوان چقدر توانسته مؤثر باشد توضیح داد: به‌نظرم وجود این جشنواره یکی از اتفاق‌های مثبت موسیقی کشور است. همه اهالی موسیقی بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند. واقعاً جنبۀ معنوی آن بسیار قوی است و شرکت‌کنندگان زیادی از سراسر ایران در آن حضور پیدا می‌کنند. جرئت و جسارتشان بسیار ستودنی است. شرکت‌کنندگان قطعاً به این موضوع واقف‌اند که همه برنده نخواهند شد ولی برای کسب تجربه باز هم در این جشنواره شرکت می‌کنند. معمولاً در ساز سه‌تار، نوازنده‌های جوان دیرتر به پختگی می‌رسند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 میثم مطیعی مداحان و هنرمندان را به گفت‌وگو دعوت کرد 🔸 میثم مطیعی از مداحان، هنرمندان و اساتید دانشگاه برای حضور در نشست‌های جلسات هم‌اندیشی مربوط به هیئت‌ و مداحان دعوت کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، کلیپی از غلام کویتی‌پور حماسه‌خوان دوران جنگ تحمیلی در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌هایی را به دنبال داشت. میثم مطیعی نیز در ساعات اولیه پخش این کلیپ، مطلبی را در واکنش به این اقدام، روی شبکه اجتماعی‌اش قرار داد. نظرات متفاوتی از سوی برخی مداحان و شخصیت‌های فرهنگی کشور به اقدام کویتی‌پور و مطلب میثم مطیعی در شبکه‌های اجتماعی مخابره شد تا اینکه مطیعی، اخیراً مطلبی را توییت کرده و در آن از مداحان و هنرمندان و اساتید دانشگاه دعوت کرده است تا در نشست‌های تخصصی که با موضوع تبیین رابطه رسانه و فناوری با هیئت، موسیقی و نسبت‌سنجی آن با مداحی، شعائر حسینی و مرزهای سنت و بدعت، سبک‌شناسی و ملودی‌سازی علمی هیئت است، حضور یابند. 🔸 مطیعی درباره این اقدام چنین نوشته است: "در این چند روز پیام‌های زیادی از اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه، مداحان و هنرمندان دریافت کردم. قصد دارم برای احترام به عزیزان، صاحب‌نظران را به طرح نقطه نظراتشان دعوت کنم. طرح دیدگاه کارشناسان در جلسات هم‌اندیشی، موجب هم‌افزایی خواهد شد. این نشست‌های تخصصی با حضور شما علاقه‌مندان برگزار خواهد شد، لذا نظرات و پیشنهادات شما عزیزان راهگشاست. زمان و مکان جلسات متعاقباً اعلام می‌شود." 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🔹 ناگفته های آریا عظیمی نژاد از «آمده‌ام ‌ای شاه پناهم بده» 1⃣ قسمت اول: 🔸 در سال‌های اخیر هنرمندان موسیقی با تولید آثار مختلف همواره سعی در نشان دادن عرض ارادت خود به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) داشته اند برخی با ساخت ملودی و برخی با تصنیف سازی ... 🔸 از این میان در حوزه موسیقی، آثاری به ملودی های ماندگار در وصف امام هشتم(ع) تبدیل شد؛ تصنیف و قطعه «آمده‌ام ‌ای شاه پناهم بده» با عنوان «قطعه‌ای از بهشت» یکی از آثار ماندگاری است که در وصف آقا امام رضا(ع) سروده و اجرا شده است. آریا عظیمی‌نژاد، خالق این قطعه ماندگار است که حالا به چهره‌ای شناخته شده در عرصه موسیقی ایران تبدیل شده. او کارنامه هنری و کاری درخشانی در زمینه موسیقی دارد و بسیاری از آهنگ‌هایش مورد توجه مردم قرار گرفته. فرصتی فراهم شد تا با این آهنگساز خوب کشورمان گفتگویی داشته باشیم که در ادامه می خوانید. 🔸 جناب عظیمی نژاد شما آثار بسیاری در عرصه ساخت موسیقی داشته‌اید اما آهنگ های آیینی و مذهبی شما ماندگارتر شده و شنیدن آن حال همه مردم را خوب می‌کند؟ چرا این آهنگ ها این‌گونه به دل مردم نشسته است؟ ضعفی که ما در زمینه استفاده از ابزاری مانند هنر برای ترویج دین و مناسک مذهبی داریم، موجب شده یک ابزار قدرتمند را از دست بدهیم و دلیل آن هم ریشه در تفکرات، عقاید و عملکردهایی داشته که از گذشته ذهنیت های نادرستی را در خصوص هنر موسیقی به مردم القا کرده است. در صورتی کاردکردهایش می توانسته متفاوت باشد و همچنین می توانسته به عنوان یک ابزار قدرتمند بر روی افرادی که که از حال و هوای مذهبی دور هستند، اثر گذار باشد.کسی که در حال و هوای مذهبی زندگی می کند، قطعا زندگیش بر مدار دین و مذهب می چرخد؛ اما ما باید قلاب را برای کسانی که در این خط نیستند بیندازیم و آنان را به سوی مذهب و آیین سوق دهیم. به اعتقاد بنده کارهای سفارشی یک آفت در حوزه موسیقی است. در واقع باید بگویم کارهای دلی بیشتر به دل مردم می نشیند و شاید یکی از دلایل ماندگاری یک اثر همین باشد که از دل بر آمده است و لاجرم بر دل نیز می نشیند. 🔸 نقطه شروع کارهای آیینی و مذهبی بویژه کارهای امام رضایی شما از کجا آغاز شد؟ شروع کارهای امام رضایی بنده از احترام خاصی برایم برخوردار است همانطور که برای سایر بزرگان دین قائل هستم و این احترام ابتدا به ارادت و شناخت بیشتر و سپس به تغییر در درون خودم منجر شده است. همواره دغدغه من این بوده که از توانایی هایم استفاده کنم و به گونه ای دیگر ارادت و عشقم را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به گوش مردم برسانم. ما اهالی موسیقی باید واقعیت فراموش شده جامعه را به آنان نشان دهیم. اگر بتوانیم از ابزار هنر در کارهای آیینی و مذهبی استفاده کنیم، تاثیر گذاری آن را در جامعه خواهیم دید. 🔸 با توجه به کارنامه پرباری که داشته‌اید، بگویید آثار و قطعه‌های مذهبی چه تفاوتی با سایر کارها دارد؟ برای من فرق چندانی ندارد. چون این مسئله کار دل است و قرار است با دل همراه شود تا بر دل شنونده بنشیند. به همین دلیل برای خودم ممیزی، شرایط خاص و محدودیت هایی قایل نمی‌شوم. اتفاقاً تعمداً از بعضی سازهای خاص هم استفاده می‌کنم تا ذهنیت‌های اشتباه را در مورد بعضی سازها از بین ببرم. مثلاً در قطعه «آمده‌ام ای شاه پناهم بده» گیتار الکتریک که خیلی‌ها با این ساز تقابل دارند و فکر نمی‌کنند این ساز بتواند در خدمت چنین موسیقی درآید مورد استفاده قرار دادم. من خواستم ذهنیت‌ها را از بین ببرم و خواستم بگویم ما و نوع استفاده ما، برای ادوات و ابزارهای کار وجاهت ایجاد می‌کند. از ابزار می‌شود هم استفاده خیر کرد و هم استفاده شر. برای همین در ساخت و نوع استفاده ابزار و ادوات هیچ محدودیتی برای خودم قائل نیستم و هر جایی لازم باشد از سازی استفاده کنم این کار را انجام می‌دهم. 🔸 آهنگ های ماندگار زیادی با موضوع امام رضا(ع) کار کردید در این خصوص کمی بیشتر توضیح می دهید. قطعه‌ «خیال کن که غزالم» با صدای «محمد اصفهانی»، تصنیف «دیوانه ای که عاشق زنجیر می شود» با صدای استاد محمد علی کریم خوانی که همزمان با میلاد امام رضا(ع) در سال 8/8/88 ساخته شد، «عبور» با صدای حمیدرضا ترکاشوند، «کوچه های خراسان تو را می شناسند»، « آمدم ای شاه پناهم بده» و «جان خستگان» برخی از کارهای بنده با محوریت امام رضا(ع) است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍ناگفته های آریا عظیمی نژاد از «آمده‌ام ‌ای شاه پناهم بده» 2⃣ قسمت دوم: 🔸 به قطعه «آمده‌ام ‌ای شاه پناهم بده» اشاره کردید، چه شد که این اثر به عنوان ماندگارترین آثار شما شناخته شد؟ این اثر افتخار کاری و هنری من است و نمی‌توانم بگویم چقدر از ساختن آن به خود می‌بالم. افتخار می‌کنم این فرصت و لطف به من داده شد تا بتوانم این کار را انجام دهم. نمی‌دانستم کار تا این حد مورد توجه جامعه قرار می‌گیرد یا نه، اما می‌توانم درباره این اتفاق بگویم بخشی از این مسائل مربوط به هنرمند است و بخش‌های دیگر نه. تمام آثار یک هنرمند همیشه شاهکار نیست و یک هنرمند در طول سال‌ ها فعالیت هنری چند اثر ماندگار می‌سازد. ضمن این‌که برای تولید اثر ماندگار، هنرمند باید دلش را صاف نگه‌ دارد که بتواند با سوژه ارتباط بگیرد تا مردم هم حس واقعی را بفهمند. این مساله فقط در مورد آثار مذهبی صدق نمی‌کند بلکه برای ساخت تمام آثار هنری هنرمند به چنین خلوت هایی نیاز دارد تا حسی بدون ریا خلق شود؛ چنان‌که بر دل مردم هم بنشیند. قطعه‌ای از بهشت یا همان «آمده‌ام ‌ای شاه پناهم بده» با صدای دلنشین استاد محمد علی کریم خوانی خوانده شد و شعرآن از مرحوم حبیب الله چایچیان بود. 🔸 سروده مرحوم حبیب‌الله چایچیان، چگونه انتخاب شد؟ صفای شعر و سادگی اشعار به دل من نشست. وقتی شعر را خواندم احساس کردم خودم به پابوس آقا رفته‌ام و جلو ضریح ایستاده‌ام و می‌گویم: «آقا من آمده‌ام با دست‌های خالی» حس کردم این حرف، حرف دل همه مردم است. شعر سادگی بی‌نظیری داشت و زبان حال زائران حضرت بود. 🔸 به اعتقاد شما چرا نظیر این کارهای مذهبی که مورد قبول تمام طیف‌های جامعه است و مخاطب خاص و عام از آن استقبال می‌کنند، کمتر تولید می‌شود؟ در واقع باید گفت، بخشی از این مسائل مربوط به هنرمند است و بخش‌های دیگر مربوط به هنرمند نیست. برای تولید اثری ماندگار هنرمند باید دلش را صاف نگه دارد که بتواند با سوژه ارتباط برقرار کند تا مردم حس واقعی را بفهمند. این مسئله تنها در مورد آثار مذهبی صدق نمی‌کند به طور کلی برای ساخت آثار هنری، هنرمند به چنین خلوت هایی نیاز دارد تا حسی بدون ریا خلق شود چنانکه بر دل مردم هم بنشیند. روش زندگی، نوع نگاه به زندگی، مطالعه کردن و حضور میان مردم برای هنرمند آورده‌ای دارد که همه آن‌ها در کار، خودش را نشان می‌دهد. همه این‌ها باعث جهان بینی و خروجی‌های متفاوت می‌شود. 🔸 آیا تصمیم دارید کار ویژه دیگری برای امام رضا(ع) انجام دهید ؟ اعتقاد دارم وقتی به دنبال انجام کار ویژه باشید، میسر نمی‌شود. این کارها چون در حیطه سفارش قرار می‌گیرد و معمولاً کارهای سفارشی تعهد زمانی دارد معمولاً به تولید خوب و جذاب ختم نمی‌شود و فقط در حد رزومه کاری سفارش دهندگان باقی می‌ماند؛ همیشه میل به ساخت این کارها در من وجود دارد، اما باید اتفاقی رخ دهد یعنی باید خود هنرمند کارهایی انجام دهد و بعد ماحصل آن را نگه دارد تا در فرصتی، خرجشان کند. 🔸 آقای عظیمی نژاد امام رضا(ع) کجای زندگی شما قرار دارد؟ بخش اعظمی از زندگی من دست خودم نیست. در زندگی من دری به رویم گشوده شده که باید این راه را بروم و گریزی از آن وجود ندارد؛ خدا را شکر می کنم این در به رویم گشوده شده و همواره الطاف و عنایات ویژه امام رضا(ع) را در زندگیم حس کرده ام. وقتی چیزی را تجربه می کنی دیگر نمی شود به عقب برگردی؛ حال من هم همین گونه است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 اعتراض به حضور دختر «مایکل جکسون» در نقش مسیح (ع) 🔸 بیش از ۲۶۰ هزار نفر با امضای عریضه‌ای در فضای مجازی خواستار ممانعت از نمایش فیلمی با بازی «پاریس جکسون» در نقش عیسی مسیح (ع) شدند. 🔸 فیلم جدیدی با عنوان «عادت» که قرار است با بازی «پاریس جکسون» دختر «مایکل جکسون» ستاره فقید موسیقی جهان ساخته شده است، مورد هجمه فراوانی در فضای مجاری قرار گرفته و بیش از ۲۶۰ هزار نفر با امضای نامه‌ای خواهان جلوگیری از نمایش این فیلم مسیح هراسانه شده‌اند. 🔸 حضور «پاریس جکسون» در کنار «بلا تورن» و «گوین رزدیل» برای بازی در فیلم «عادت» اولین بار در ماه آوریل اعلام شد و در خلاصه داستان آن آمده دختر جوان و باهوشی که درگیر یک ماجرای خشونت‌آمیز فروش مواد مخدر می‌شود، برای رهایی از مشکلات چهره ظاهری خود را به شکل یک راهبه تغییر می‌دهد. همچنین «پاریس جکسون» نیز با شکل ظاهری متفاوتی در نقش حضرت عیسی (ع) بازی خواهد کرد. 🔸 در عریضه‌ای آنلاین که در فضای مجازی منتشر شده و دو کمپانی برادران وارنر و لاینزگیت را به عنوان سازندگان این پروژه سینمایی هدف قرار داده است، این فیلم را اثری کفرآمیز و یک آشغال مسیح هراسانه توصیف کرده است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 آشنایی با ساز دف و عوامل موثر بر قیمت دف 1⃣ قسمت اول: 🔸 دف به یکی از سازهای کوبه‌ای گفته می‌شود که در فرهنگ و موسیقی ایرانی به کار می‌رود. 🔸 به گزارش ایسنا، ساز دف دارای حلقه‌های چوبی بوده و به شکل دایره‌ای طراحی شده که پوست نازکی روی آن کشیده شده و می‌توان با کمک انگشتان آن را به زیبایی نواخت. این ساز که یکی از سازهای اصیل ایرانی است شبیه به ساز دایره بوده با این تفاوت که کمی بزرگتر است و هنگام نواختن صدای بم‌تری تولید می‌شود. 🔸 در زمان‌های قدیم برای اینکه این ساز طنین بیشتری داشته باشد، روی کلاف اصلی آن پوست آهو کشیده می‌شد. این ساز هزاران سال پیش طراحی شده و در مجالس شادی از آن استفاده می‌شده است. در صورتی که علاقه‌مند به خرید دف هستید و می‌خواهید با آخرین قیمت دف آشنا شوید، باید در وهله اول با اجزای مهم این ساز آشنا شده تا بتوانید متوجه علت تفاوت قیمت در زمان خرید ساز دف در انواع مختلف باشید. 🔸 آشنایی با اجزای اصلی ساز دف کلاف اصلی کلاف اصلی در واقع بدنه استوانه‌ای شکل بوده که به صورت کوتاه طراحی شده به گونه‌ای که به راحتی درون دست جا می‌شود. کلاف اصلی عمدتا از جنس چوب است. در یک طرف این استوانه پوست حیوانات و یا پلاستیک کشیده می‌شود و در این صورت ابتدا و انتهای قاب را به صورت زاویه‌دار برش می‌دهند که اصطلاحا به این نوع برش، برش ایرانی گفته می‌شود. سپس پوست یا پلاستیک را با کمک سریش روی لبه استوانه می‌چسبانند و با کمک گل میخ آن را محکم می‌کنند. 🔸 پوست به سطحی که روی استوانه کشیده می‌شود پوست می‌گویند، حال این پوست می‌تواند از نوع طبیعی باشد و یا از نوع مصنوعی. در نوع طبیعی پوست‌ها از پوست حیواناتی همچون گوسفند، بز، میش و آهو تهیه می‌شوند و پوستی که کهنه‌تر باشد در تولید ساز دف مناسب‌تر خواهد بود. پوست مصنوعی نیز دارای جنسی است که نسبت به پوست طبیعی خواص بیشتری دارد و پس از گذشت مدت زمانی دچار بوی نامطبوع، ایجاد آلرژی، عدم افت کیفیت ساز و غیره نمی‌شود و از کشش و ضخامت مناسبی برخوردار است. 🔸 حلقه در جداره‌های داخل کمانه میخ‌هایی تعبیه شده که به مانند قلاب هستند و می‌توان روی آن از حلقه‌های فلزی به صورت چند عددی همچون ۳ یا ۴ عددی استفاده کرد. اصولا فاصله این حلقه‌ها با پوست ۳ سانتی متر بوده و یک سانتیمتر هم از حلقه کناری فاصله دارند. البته به حلقه‌های موجود در این ساز جلاجل هم گفته می‌شود. 🔸 گل میخ از گل میخ‌ها به جهت نگه داشتن پوست روی کمانه در قسمت پشت و کناره کمانه استفاد می‌شود. این گل میخ‌ها دارای سری تخت به مانند پونز بوده که می‌تواند پوست را به خوبی روی کمانه نگه دارد. 🔸 آشنایی با قیمت دف و عوامل موثر در قیمت آن به طور حتم هنگام خرید دف با تفاوت قیمت‌هایی مواجه خواهید شد، اما می‌دانید دلیل آن چیست؟ قیمت دف بین افراد مبتدی و حرفه‌ای دارای تفاوت بوده و کسی که ساز دف را به جهت گذراندن دوره‌ای خریداری می‌کند و نمی‌خواهد به طور حرفه‌ای این رشته را ادامه دهد هزینه زیادی برای این ساز نخواهد کرد. در مقابل افراد متوسط و حرفه‌ای که خرید ساز دف را به جهت شغل و حرفه کاری که دارند انجام می‌دهند حاضر هستند قیمت بالاتری را برای خرید محصولی با کیفیت‌تر صرف کنند. 🔸 دلیل تفاوت قیمت بین این محصولات به پوست و کلاف اصلی این محصولات بر می‌گردد و این قیمت از سمت خود سازنده ساز تعیین می‌گردد. دفی که دارای پوست طبیعی باشد به طبع به دلیل فعالیت‌های بیشتری که روی پوست و مسطح‌سازی آن انجام می‌شود از قیمت بالاتری نسبت به پوست مصنوعی برخوردار است. در کنار این امر موارد دیگری که می‌تواند در قیمت دف تاثیرگذار باشد می‌توان به کیفیت کمانه و متقارن سازی آن به دلیل کیفیت صدایی که توسط دف ایجاد می‌شود اشاره کرد که تاثیر بالایی در قیمت دف می‌گذارد. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 آشنایی با ساز دف و عوامل موثر بر قیمت دف 2⃣ قسمت دوم: 🔸 جهت خرید دف کدام نوع آن را باید انتخاب کرد؟ حال در خصوص خرید ساز دف متناسب با نیاز افراد توضیحاتی را خدمت شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید تشخیص دهید که کدام اندازه و نوع دف برای شما مناسب‌تر است. 🔸 دف‌ها دارای اندازه و ابعاد مختلفی نسبت به یکدیگر هستند و تقریبا می‌توان گفت این اندازه‌ها برای سنین کودک، جوان و بزرگسال طراحی شده، پس در این بخش باید متناسب با سن خود یکی از اندازه‌ها را هنگام خرید ساز دف انتخاب کنید. 🔸 اندازه قاب چوبی دف مورد مهمی است، به گونه‌ای که زمان دف زدن، دف نباید بین دستان شما لق زده و یا به گونه‌ای بزرگ باشد که در دستان شما جا نشود، پس در هنگام خرید دف به اندازه قاب چوبی دف نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. 🔸 مورد بعدی که در صورت توجه نکردن به آن ممکن است منجر به آسیب در فعالیت‌های دست و مچ دست شما شود، وزن دف است. اگر دف انتخابی دارای وزن سنگینی باشد ممکن است در حین نواختن دست شما خسته شود و نتواند فعالیت مناسب را داشته باشد. برای افراد مبتدی که توان جسمی بالایی ندارند خرید دف با وزن سبک و اندازه طوق باریک مناسب بوده، البته در صورتی که فرد دارای قدرت جسمانی بالایی است می‌تواند از دف سنگین‌تر استفاده کند. زمانی که سطح متوسط و پیشرفته را در پیش گرفتید می‌توانید از دف‌های سبک و متوسط استفاده کرده و ریتم‌های سبک و سخت را به سادگی با کمک آن دف‌ها بنوازید. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
29.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 پست اینستاگرام مجید انتظامی در واکنش به مرگ "انیو موریکونه" آهنگساز ایتالیایی ✏️ افسوس که آدم برای رفتن برخی از گنجینه ها در کلام نمی گنجد... آنان که جانشینی ندارند و این همان جا است که سکوت فریاد می زند. 🔸 اجرای موسیقی فیلم میشن 🎵 آهنگساز و رهبر ارکستر: انیو موریکونه 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵 موسیقی فیلم سینمایی « خروج » 🎤 با صدای: محمد معتمدی 🎬 کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 اجرای یک موسیقی ضدفرهنگی در ایلام/دستگیری عوامل اجرا 🔸 عوامل اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی در ایلام دستگیر شدند. 🔸 به گزارش خبرگزاری مهر، دیروز کلیپی کوتاه در فضای مجازی پخش شد که در آن یک دختر جوان در کنار یک گروه موسیقی محلی با اجرای ساز دهل، حرکات ناموزونی در خیابان سعدی شهر ایلام اجرا کرده است. 🔸 بعد از پخش این کلیپ در استان، امروز ستاد امر به معروف و نهی از منکر در محکومیت حرکات هنجارشکنانه و ضدفرهنگی در ایلام بیانه‌ای صادر کرد. 🔸 در این بیانیه آمده است: حرکت هنجار شکنانه و به دور از ارزش‌های اسلامی و انقلابی یک دختر جوان به همراه گروه موسیقی محلی، خاطر شهروندان مومن و ولایتمدار ایلام را جریحه‌دار کرده است. بر خود لازم می‌دانیم که این حرکات زشت، ضد فرهنگی و ضد دینی در استانی که در دامن پاک زنان با عفت و با حیای آن تعداد سه هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است را محکوم کنیم. در همین راستا و به دنبال فعال شدن گروه‌های موسیقی محلی، بی‌حرمتی، رقص و پایکوبی و همچنین مطالبات عمومی و دغدغه‌های امت حزب الله، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام بار دیگر ضمن محکومیت شدید این اقدام ناشایست و هنجارشکن، از نیروی انتظامی و دادستان مرکز استان خواستار برخورد قاطع با مسببان، عوامل پشت پرده و هتاکان به مقدسات دینی است. ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام نسبت به اهمال و سهل انگاری دستگاه‌های مربوطه، حق مطالبه گری را برای خود محفوظ می‌داند. 🔸 همچنین امروز نیز دادستان ایلام از دستگیری و بازداشت عوامل تجمع بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای اهالی ایلام در میدان ۲۲ بهمن خبر داد. 🔸 افشار خسروی زاد گفت: در پی دریافت فیلمی از همشهریان عزیز که برگزاری یک تجمع با اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی انجام شده بود، افراد مرتبط دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف 🪕 @masafmusic
‍‍🔹 سنت‌شکنی در «ماجرای نیمروز»/موسیقی خوب خارج از فیلم هم کار می‌کند 1⃣ قسمت اول: 🔸 آهنگساز «ماجرای نیمروز۲؛ ردخون» همزمان با انتشار آلبوم موسیقی این فیلم، از ایجاد فضای مدرن و سنت‌شکنی در ساخت موسیقی این اثر سینمایی برخلاف ملودی‌های مرسوم در فیلم‌های دهه ۵۰ و ۶۰ سخن گفت. 🔸 حبیب خزایی‌فر آهنگساز فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» که آلبوم موسیقی متن آن طی روزهای اخیر توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در دسترس مخاطبان قرار گرفته، به خبرنگار مهر گفت: من در تم موسیقی ماجرای نیمروز برخلاف علاقه شنیداری خودم نسبت به نسل‌های گذشته، کمی سنت‌شکنی کردم و فضای مدرنی را با ایجاد آکوردها و نت‌های عَرَضی، برخلاف موسیقی دهه ۵۰ و ۶۰ ایجاد کردم. ما در ساخت موسیقی متن این فیلم برخلاف اکثر موسیقی فیلم‌های ژانر دفاع مقدس که با محوریت داستان با ملودی پیش می‌رود، بیشتر به دنبال ایجاد یک فضاسازی مناسب بودیم تا یک تم موسیقیایی. 🔸 وی افزود: ایجاد آکوردهای خاص و غیرمعمول در این موسیقی، باعث شکل‌گیری فضای شک و تردید و ماجراجویانه مرموز در فیلم و انتقال این حس به مخاطب شده بود. این در حالی است که در «ماجرای نیمروز» موسیقی ارکسترال کمتری را در بخش زهی می‌شنویم و محوریت جست‌وجو، تردید و قصه فیلم با سازهای فلوت و پیانو پیش می‌رود. در موسیقی فیلم «ماجرای نیمروز ۲» یا همان «ردخون»، تصمیم بر حفظ تم اصلی «ماجرای نیمروز ۱» بود؛ ولی به دلیل اینکه در داستان فیلم، فضا اکشن‌تر و صحنه‌های جنگی بیشتر می‌شد؛ ما در این مجال از ارکستر زهی بیشتر و ساز هورن برای تداعی سکانس‌های جنگی و سازهای کوبه‌ای برای بیان حماسی بودن فضای کار استفاده کردیم در حالی که ساز پیانو فقط نقش نزدیک کردن تم موسیقی به فضای اصلی ماجرای نیمروز یک را داشت. به هر ترتیب ما در موسیقی ماجرای نیمروز از سکشن ارکستر کامل سازهای زهی و تک‌نوازی‌ها به صورت ضبط زنده از سازها استفاده کردیم و به جز چند مورد، فقط سکشن کوبه‌ای و پیانو را به صورت الکترونیک ضبط کردیم. 🔸 این آهنگساز شناخته شده حوزه سینما که هم اینک به عنوان آهنگساز سریال تلویزیونی «شاهرگ» نیز حضور دارد، درباره شکل‌گیری فضای موسیقایی فیلم «ماجرای نیمروز» محمد حسین مهدویان هم گفت: شکل‌گیری فضای موسیقی ماجرای نیمروز به سابقه کاری و علاقه شخصی من به موسیقی جنگی در مؤسسه روایت فتح و موسیقی فیلم‌های که در آن دوران می‌ساختم بر می‌گردد. من بر این باورم علاقه شخصی من از موسیقی دهه ۵۰ و ۶۰ و آهنگسازان نسل طلایی موسیقی فیلم ایران در آن دوران به کار کردن من در ژانر موسیقی فیلم‌های جنگی و قرار گرفتن در فضای آن دوران بسیار کمک می‌کند. از دیگر ویژگی‌های موسیقی نوشتن برای ژانر دفاع مقدس نیز می‌توان به سابقه موسیقایی همان نسل طلایی که برای ما به عنوان سندی در تاریخ موسیقی ایران مانده، اشاره کرد که اصولاً موسیقی‌های ارکسترال کامل در سکشن زهی و بادی برنجی استفاده می‌شد و شاهد استفاده به جا و درستی از موسیقی ارکسترال بودیم. 🔸 وی تاکید کرد: من در تم موسیقی ماجرای نیمروز برخلاف علاقه شنیداری خودم نسبت به نسل‌های گذشته، کمی سنت‌شکنی کردم و فضای مدرنی را با ایجاد آکوردها و نت‌های عَرَضی، برخلاف موسیقی دهه ۵۰ و ۶۰ ایجاد کردم که اختلاف آن در موسیقی ماجرای نیمروز ۱ بسیار فاحش‌تر است و تم آن شیطنت ماجراجویانه‌ای دارد و حتی در آن‌جا ساز گیتار را در بخش‌های کوتاهی در نظر گرفتم که نقش عشق را بیشتر نمایان می‌کند، ولی در موسیقی ماجرای نیم روز ردخون با استفاده از تم مدرن و جدید از فضای ارکستراسیون فیلم‌های جنگی آن دهه استفاده کردم. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔹 سنت‌شکنی در «ماجرای نیمروز»/موسیقی خوب خارج از فیلم هم کار می‌کند 2⃣ قسمت دوم: 🔸 خزایی فر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتشار آلبوم آهنگسازان حوزه سینما بیان کرد: معتقدم با انتشار آلبوم موسیقی متن آثار سینمایی مخاطب موسیقی در قالب آلبومی خارج از چهارچوب نسخه سینمایی روی فیلم، فرصت بیشتری را برای شنیدن اثر پیدا خواهد کرد و اگر موسیقی مناسبی برای سکانس‌های فیلم ساخته شده باشد و بر روی تصاویر نشسته باشد، شنیدن بدون تصویر آن هم می‌تواند ذهن مخاطب را درگیر فضای فیلم سازد و ثبت آن به عنوان یک اثر هنری موسیقیایی ارزشمند است. 🔸 خزایی‌فر در پایان گفت: در تمام موسیقی‌هایی که در سینمای ایران ساخته‌ام با اینکه سفارش کار بوده‌اند اما از دید من اصلاً به عنوان یک کار یا درآمد نبوده و اکثر آن‌ها را با تمام علاقه و وجودم کار کرده‌ام و وقتی جدای از فضای فیلم دوباره آن را می‌شنوم مجدداً در ذهنم برای آن هزاران تصویر دیگر می‌سازم. این برای من بسیار خوش‌آیند است که وقتی آلبوم موسیقی منتشر می‌شود واکنش مخاطبان را بر روی اثری که با تمام وجودم برای آن تصویر نوشته‌ام ببینم و تأثیر آن را خارج از چهارچوب فیلم احساس کنم و فکر می‌کنم نسبت استقبال مخاطبان می‌تواند بسیار جالب باشد، همانطور که زمانی که موسیقی فیلم «ایستاده در غبار» منتشر شد تجربه‌ای مشابه را داشتم که دیدم چقدر این قطعات همه جا پخش شده است و در بسترهای دیگری هم از آن استفاده می‌کنند و به نظرم این نشانه موفقیت یک موسیقی است که خارج از فیلم هم کار می‌کند و مخاطب خودش را پیدا می‌کند و انرژی من برای خلق آن را به نتیجه نشانده است. 🔸 خزایی فر در پایان گفت: امیدوارم آلبوم موسیقی ماجرای نیمروز ۱ و ردخون هم بتواند راه خود را هم‌چون آثار دیگر پیدا کند و به گوش مخاطبان موسیقی شنیده شود. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 وضعیت بعضی خواننده ها با رسم شکل 😂 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 پست اینستاگرام محسن چاوشی ✏️ «و من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا» هر کس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است. سوره مائده آیه 32 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ « خیال کن که غزالم » 🎤 خواننده: محمد اصفهانی 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic