eitaa logo
شبکه تربیتی بسیج استان زنجان
1.2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
412 فایل
✅ رسانه رسمی اطلاع رسانی شبکه تربیتی بسیج(صالحین) 🔶 معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان زنجان 🔸️ارتباط با مدیر کانال @salehin_zanjan 🔸ارتباط با مسئول تعلیم و تربیت بسیج استان @Jafarizanjan
مشاهده در ایتا
دانلود
چارچوب مباحث تربیتی .mp3
5.07M
✅ درس اول: چارچوب مباحث تربیتی در این درس به چارچوب بحث هایی که در این دوره مطرح می شود، اشاره شده است. 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
ابعاد جنگ نرم: بعد دینی(۶)‼️ 🔹🔷دین سازی(۱) توماس فریدمن می گوید: "جنگ با این دشمن(اسلام) با ارتش ممکن نیست؛ بلکه باید در مدارس، مساجد و کلیساها و معابد به رویارویی با آن پرداخت و در این راه جز با همکاری روحانیون، کشیشان و راهبان، نمی توان به پیروزی دست یافت". دشمنان دین در روزگار معاصر، برای ضربه زدن به اسلام ناب، در کنار شبهه پراکنی های گوناگون، از شگرد تولید و تکثیر رقبا نیز بهره می برند. آنها در دوران اخیر ادیان و مذاهب نوظهور زیادی را در مقابل اسلام پدید آورده اند و با تمام توان در نقاط مختلف دنیا به تبلیغ آن می پردازند. مانند: معنویت دالایی لاما، سای بابا، اوشو، اکنکار، پائلو کوئلیو، رام الله و .. این شگرد که در ایران از دهه ۷۰ جدی شد، به دنبال تضعیف فقه و شریعت از سوی روشنفکران دینی و قرار دادن مدیریت علمی در مقابل مدیریت فقهی، زمینه فکری و نظری گرایش برخی جوانان تحصیل کرده به معنویتهای فقه ستیز را فراهم کرد.🔷🔹 شماره بعد: ابعادجنگ نرم: بعد دینی(۷)(دین سازی(۲)) منبع: شریفی، احمدحسین(۱۳۸۹)، جنگ نرم. قم: انتشارت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (تلخیص و بازنویسی با اندکی تصرف: رمضان فیضی) 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔹من نمی‌دانم (عج) کِی ظهور می‌کند! نمی‌دانم هم که در دستگاه حضرت پذیرفته می‌شوم یا نه. 🔸نمی‌دانم اگر قابل بودم و امام قبولم کرد، چه کاری در سپاهش بهم محول می‌کند. برای همین است که دوست دارم همه کار از دستم بر بیاد که وقتی امام کرد و ان‌شاءالله ما را در دستگاهش راه داد و کاری بهمان سپرد، آن روز سرخ و سفید نشوم و جلوی حضرت که؛ بلد نیستیم این دستور شما را اجرا کنیم. 🔸زشت است آدم جلوی امامش کم بیاورد و بگوید ازم بر نمی‌آید. آن وقت امام نمی‌گوید این همه سال که هی صبح تا شب، داشتی دعای فرج می‌خواندی، بهتر نبود کنارش می‌رفتی کار هم یاد می‌گرفتی که وقتی آمدم عصای دستم باشی؟! 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
💎 ⛰صبر 🔻انواع صبر اخلاقی: 🔹صبر اخلاقی مصادیق متعددی دارد و در جایگاه‌های متعددی نمود می‌یابد؛ مانند: ✓ صبر هنگام خشم ✓ صبر بر انتقام ✓صبر در برابر شکم‌بارگی و شهوت ✓ صبر در برابر میل به یاوه‌گویی و سخنان بیهوده ✓ صبر در رازداری و دم‌فروبستن ✓صبر در راه اندیشه (سازش‌ناپذیری و دست نکشیدن از مواضع فکری در برابر فشار باورهای غلط اجتماعی، فرهنگی) و... 📔راهبرد تربیت اخلاقی در قرآن کریم، محمد عالم‌زاده نوری، ص91 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
درس دوم2⃣ : ابعاد سه گانه تربیت در این درس به غایی تربیت و سه گانه ی تربیت پرداخته میشود . 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
ابعاد سه گانه تربیت .mp3
10.27M
✅درس دوم2⃣ : ابعاد سه گانه تربیت در این درس به غایی تربیت و سه گانه ی تربیت پرداخته میشود . 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
ابعاد جنگ نرم(۷) دین سازی(۲)‼️ 🔹🔷نکته حایز اهمیت در معنویت های نوظهور آن است که اینان به صورت شبکه ای فعالیت می کنند و همگی آنها در خدمت اهداف و مبانی مدرنیته و لیبرال دموکراسی هستند. یکی از ابعاد مهم اعتقادی که این ادیان و فرقه های غرب ساخته، به صورت مشترک، آن را مورد حمله همه جانبه قرار داده اند، مسئله معاد است. آنها با شبهات گوناگون، وجود معاد را انکار و به جای آن مسئله "تناسخ" و زندگی پی در پی در همین دنیا را مطرح می کنند. ایجاد شبهه در معاد و سست کردن اعتقاد مردم، به ویژه جوانان، نسبت به معاد، افزون بر تضعیف اعتقادات و باورهای اسلامی، می تواند آسیب های فراوان سیاسی و دفاعی نیز برای کشور ما پدید آورد. اگر اعتقاد به معاد نباشد، در آن صورت جهاد و شهادت و مبارزه در راه خدا، معنایی نخواهد داشت.🔷🔹 شماره بعد: ابعادجنگ نرم(۸).(ترویج اسلام آمریکایی) منبع: شریفی، احمدحسین(۱۳۸۹)، جنگ نرم. قم: انتشارت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (تلخیص و بازنویسی با اندکی تصرف: رمضان فیضی) 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
آغاز فضاسازی شهری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان توسط ادارات و دستگاه های اجرایی https://basijnews.ir/fa/news/9382710 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 آقا مبارک است ردای امامتت 💐 ای غایب از نظر به فدای امامتت 🎊 آغاز امامت قطب عالم امکان حضرت مهدی موعود(عج) مبارک باد 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر صریح رهبرانقلاب درباره توهین به مقدسات اهل سنت به بهانه شاد کردن دل حضرت زهرا(س) در نهم ربیع‌الاول 🔸صریحاً گفته‌ایم که با اهانت به مقدسات اهل سنت مخالفیم 🔸با رفتارهایی که برخی از گروه‌‌های شیعه انجام می‌دهند مخالفیم 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
درس سوم3⃣: اهداف متوسط تربیت 📌انسان با اطراف خودچندنوع ارتباط دارد؟ 📌اهداف تربیت چیست ؟ 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
اهداف متوسط تربیت.mp3
7.23M
✅ درس سوم3⃣: اهداف متوسط تربیت 📌انسان با اطراف خودچندنوع ارتباط دارد؟ 📌اهداف تربیت چیست ؟ 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
ابعاد جنگ نرم: بعد دینی(۸)‼️ 🔹🔷ترویج اسلام آمریکایی(۱) یکی از شگردهای جنگ نرم غرب علیه اسلام در روزگار معاصر، تھی کردن اسلام از حقیقت و محتوای واقعی آن است. آنان بعد از آنکه از نابودی مستقیم اسلام نا امید شدند، تصمیم شیطانی دیگری را درباره تحریف محتوای واقعی اسلام و ترویج نوعی اسلام بی خطر یا اسلام سازگار با غرب اتخاذ کردند. اسلامی که جهاد در آن نباشد؛ امر به معروف و نهی از منکر در آن نباشد؛ اسلامی که فقه و شریعت و مقررات اجتماعی نداشته باشد؛ قرائتی از اسلام که در چهار چوب اعلامیه جهانی حقوق بشر باشد؛ اسلامی که با مسائل اجتماعی و سیاسی و مدیریتی و اقتصادی، کاری نداشته باشد؛ با لیبرالیسم و دموکراسی سازگار باشد؛ اسلامی که معتقدان به آن، صرفا به انجام عبادات فردی یا دسته جمعی بی روح بپردازند؛ مسلمانانی که نمازهای جماعت باشکوه، اما بدون دخالت در مسائل اجتماعی و سیاسی بر گزار کنند.🔷🔹 ... این بحث ادامه دارد.... شماره بعد: ابعادجنگ نرم: بعد دینی(۹): ترویج اسلام آمریکایی(۲) منبع: شریفی، احمدحسین(۱۳۸۹)، جنگ نرم. قم: انتشارت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (تلخیص و بازنویسی با اندکی تصرف: رمضان فیضی) 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔰 ما باید حافظ باشیم‌ یا تقوا حافظ ماست؟ 🔹 حقيقت اين است كه تقوا هم هر اندازه عالى باشد به نوبه خود خطراتى دارد. آدمى در عين اينكه بايد در حمايت و حراست تقوا زندگى كند بايد خود حافظ و حارس تقوا بوده باشد و اين، به اصطلاح «دور» نيست. 🔸 مانعى ندارد كه يك چيز وسيله حفظ و نگهدارى ما باشد و در عين حال ما هم موظف باشيم او را حفظ كنيم. درست مثل همان جامه كه مثال زدم: جامه حافظ و حارس و نگهبان انسان است از سرما و گرما، انسان هم حافظ و حارس جامه خويش است از دزد. اميرالمؤمنين عليه السلام در يک جمله به هر دو اشاره كرده، آنجا كه می‌‏فرمايد: الا فَصونوها وَ تَصَوَّنوا بِها.. يعنى تقوا را حفظ كنيد و هم به وسيله او خودتان را حفظ كنيد. 🔹 پس اگر از ما بپرسند آيا تقوا ما را حفظ می‌کند و يا ما بايد حافظ تقوا باشيم، می‌گوییم هر دوتا. نظير اينكه اگر بپرسند آيا از تقوا بايد كمک گرفت براى رسيدن به خدا و مقام قرب الهى، يا از خدا بايد كمک خواست براى تحصيل تقوا؟ می‌گوییم هر دوتا؛ به کمک تقوا بايد به خدا نزديک شد، و از خدا بايد مدد خواست كه براى تقواى بيشتر ما را موفق بفرمايد. 📗 استاد مطهری، ده گفتار، ص۳۴ 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🌹پیامبر اکرم (ص) : هر کس در ازدواج زن و مردى تلاش کند، خداوند به تعداد هر مویى از بدنش شهرى در بهشت به او کرامت می‏فرماید. و پاداشش مانند کسى است که پیغمبرى را خریده و در راه خدا آزاد کرده و اگر موقع رفتن به خانه خود از دنیا برود، در قیامت جزو شهیدان خواهد بود... 📚ارشاد القلوب 🌺سالروز اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت (سلام الله علیها) مبارک باد. ‌‌ 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🌹حضرت خدیجه(س) چگونه با نبی مکرم اسلام ازدواج کرد؟/ پاسخ به شبهاتی درباره سیره و زندگی بانوی بزرگ اسلام ♦️رجبی دوانی، کارشناس تاریخ اسلام :سن حضرت خدیجه سلام الله علیها برخلاف نقلی که گفته شده، درست نیست؛ یعنی ایشان در زمان ازدواج با نبی مکرم اسلام 40 ساله نبودند، بلکه روایت‌های معتبرتری نشان می‌دهد که ایشان تقریباً هم‌سن رسول خدا صلی الله علیه و اله بودند و در زمان ازدواج مانند آن حضرت، حدود 25 سال داشتند. ♦️حضرت خدیجه‌ سلام الله علیها با پیامبر صلی الله علیه و آله قرارداد تجاری بستند، غلامانشان را همراه پیامبر صلی الله علیه و آله فرستادند تا حضرت را در آن سفر تجاری تحت نظر داشته باشند و اعمال و حرکات آن بزرگوار را به او گزارش کنند. وقتی غلامان از ویژگی‌های پیامبر صلی الله علیه و آله تعریف کردند، حضرت خدیجه‌ سلام الله علیها بسیار شیفته ایشان شدند و به پیامبر صلی الله علیه و آله پیشنهاد دادند که اگر مایل باشند با او ازدواج کنند. پیامبر اکرم‌ صلی الله علیه و آله هم پس از مشورت با عموی بزرگوارشان جناب ابوطالب‌ به این پیشنهاد پاسخ مثبت دادند. ♦️ حضرت خدیجه سلام الله علیها دو پسر برای نبی مکرم اسلام به دنیا آورد به نام‌های قاسم و عبدالله. قاسم زودتر از عبدالله به دنیا آمد و به همین علت، پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله را ابوالقاسم یعنی پدر قاسم هم می‌نامند. اما این فرزند در کودکی از دنیا رفت. عبدالله هم پسر دیگر ایشان بود که او هم عمر کوتاهی داشت و مانند قاسم در خردسالی وفات کرد. ♦️به عنوان مثال زمانی که پیش از تولد حضرت زهرا سلام الله علیها جبرئیل بر رسول خدا صلی الله علیه و آله نازل شد و گفت که تا چهل روز شهر را ترک کند و چله‌نشین شود، حضرت از این دوری غیرمنتظره از حضرت خدیجه سلام الله علیها ناراحت بودند. طوری که بعد از چند روزی که در غار حرا بودند پیغامی را توسط عمار یاسر برای همسر خود فرستادند. در این پیغام حضرت فرموده بودند: «ای خدیجه! از این جدایی من گمان بد مبر و آن را نشانه بی‌علاقگی من به خودت مپندار. بلکه این به امر الهی است و خداوند خواسته امرش تحقق یابد. پس جز گمان نیک چیزی به قلبت راه نده چراکه خداوند به افتخار تو به طور مکرر به فرشتگان بزرگ خود افتخار می‌کند.» 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
درس چهارم4⃣: اهداف متوسط ۲ در این درس از 👈منظر دیگری به اهداف تربیت پرداخته شده است. 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
اهداف متوسط تربیت ۲ .mp3
10.28M
✅ درس چهارم4⃣: اهداف متوسط ۲ 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
ابعاد جنگ نرم: بعد دینی(۹)‼️ 🔹🔷ترویج اسلام آمریکایی(۲) ... ادامه بحث شماره قبل: در یک جمله می توان گفت نظام سلطه به دنبال اسلام آمریکایی است. اسلامی که به تعبیر حضرت امام خمینی، مدافع "اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام مقدس نماهای بی شعور حوزه های علمی و دانشگاهی، اسلام ذلت و نکبت، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پا برهنه ها" است. به تعبير آنان: "یک فلسفه سیاسی چه از منابع غربی گرفته شود و جه از قرآن، برای اینکه دموکراتیک تلقی شود، باید بدون قید و شرط از کثرت گرایی و حقوق بشر شناخته شده در سطح بین الملل، حمایت کند". "منابع غیر فرقه ای حقوق و قوانین" را بپذیرد و اعتقادی به تحقق عینی و خارجی شریعت نداشته باشد. شماره بعد: ابعادجنگ نرم: بعد فرهنگی(۱) منبع: شریفی، احمدحسین(۱۳۸۹)، جنگ نرم. قم: انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) (تلخیص و بازنویسی با اندکی تصرف: رمضان فیضی) 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
سالروز شهادت مسیح بلوچستان سردارشهید نورعلی شوشتری شهید سردار نور علی شوشتری همرزم شهیدان باکری وبرونسی🌹 امام خمینی خطاب به سردار شوشتری می فرمایند در این دنیا که نمیتوانم کاری بکنم اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعا شما را شفاعت خواهم کرد قسمتی از وصیت نامه : الهی نصیرمان باش تا از مسیر برگردیم بصیرمان باش تا از مسیر بر نگردیم وآزادمان کن تا اسیر نشویم سالروز شهادت🥀 هدیه کنیم صلواتی نثار ارواح مطهر همه شهدا 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
درس پنجم5⃣: گستره ی مباحث تربیتی در قرآن و روایات 📌در این درس به مبحث👈 تربیت از منظر ، ، و پرداخته می شود . 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
5ـ گستره ی مباحث تربیتی.mp3
8.11M
✅ درس پنجم5⃣: گستره ی مباحث تربیتی در قرآن و روایات 🔍           •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
نقش ما، در دین گریزی دیگران نقل شده است که شیخ محمد بافقی یزدی، مدتی بسیار می گریست. شاگردانش پرسیدند: استاد مدتی است زیاد متأثر و گریانید، چرا؟ گفت: گریه ام برای دین است که این همه در دنیا غیرمسلمان و بی دین درست کرده ایم؟! پرسیدند: چه ربطی دارد؟ شما چه نقشی در بی دینی دیگران داشته اید؟ گفت: عملکرد ناشایست و رفتار ناصحیح و گفتار نامطلوب ما باعث شده این همه غیر مسلمان به اسلام روی نیاورده و در راه نادرست خود گام بردارند، اگر ما شیعیان حضرت علی (علیه السلام) به راستی به آموزه های دینی خود عمل می کردیم. یک غیرمسلمان در دنیا باقی نمی ماند. همه مسلمان می شدند. چرا که انسان ها بر اساس فطرت خود، عشق، محبت، صحبت، عدالت، ظلم ستیزی، صداقت و معنویت که در اسلام وجود دارد را می ستایند. اگر ما به اسلام عمل می کردیم همه مسلمان می شدند. 🔍 •┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn